Προς το περιεχόμενο

Πρώτες παραδόσεις ηλεκτρικών φορτηγών της Daimler στην Ευρώπη


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Το αν αξίζουν τα ηλεκτρικά φορτηγά θα το δείξει ο χρόνος, αλλά τα μέχρι τώρα στοιχεία που υπάρχουν απο τα επιβατικά ηλεκτρικά δέν είναι ενθαρρυντικά.

Το ένα ζήτημα είναι η φθορά των μπαταριών

9bce47417e5229ffec1742799e21bbd5e29b2fe9

Γενικά οι κατασκευαστές θεωρούν φυσιολογική την πτώση κατα 30% στα 160 χιλιάδες χιλιόμετρα. Για φορτηγό αυτά τα χιλιόμετρα είναι λίγα, και αυτή η πτώση σημαίνει οτι κάποιες διαδρομές που μπορούσε να κάνει όσο ήταν καινούριο δέν θα μπορεί να τις κάνει μετά απο 2-3 χρόνια.

Έπειτα η γρήγορη φόρτιση επιταχύνει τη φθορά των μπαταριών. Ενδεικτικά η Tesla περιορίζει το ρυθμό φόρτισης σε όσους κάνουν συχνή χρήση των Superchargers:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/if-you-fast-charge-tesla-will-permanently-throttle-charging.90230/

Αν τα δύο παραπάνω δέν ακούγονται τόσο άσχημα, απλά να αναλογιστούμε οτι στα επιβατικά το cycling της μπαταρίας είναι πολύ πιό χαλαρό, της τάξης της μίας φόρτισης κάθε 2-4 ημέρες. Στο φορτηγό όμως το cycling θα είναι πολύ πιο έντονο, ειδικά όταν έχει τόσο μικρή εμβέλεια. Θα θέλει σίγουρα 1 με 2 φοτίσεις κάθε μέρα. Η μπαταρία θα δέχεται πολύ μεγαλύτερο ζόρι.

Γενικά η όλη ιδέα των ηλεκτρικών οχημάτων βασίζεται σε hype και wishful thinking. Αν βάλεις τα νούμερα κάτω δέν κάνουν νόημα.

Μια χαρά βγαίνουν τα νούμερα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερα κινητά μέρη (λιγότερη φθορά) και παράγουν λιγότερη θερμότητα (και άρα ασκούνται λιγότερες καταπονήσεις στα μηχανικά μέρη). Δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών και υπάρχει πολύ μικρότερη φθορά στα φρένα εξαιτίας της ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα.

Συνυπολόγισε ότι για τα παγκόσμια μονοπώλια (και όχι μόνο) η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να είναι δωρεάν αφού μπορούν να την παράγουν μόνα τους από ΑΠΕ.

Τέλος, οι εταιρείες αυτές θα πάρουν με leasing το συγκεκριμένο μοντέλο και σε δύο χρόνια θα αντικατασταθεί με το version 2.0. Με καλύτερες μπαταρίες και λιγότερο βάρος. Αυτή είναι η συμφωνία.

Για να διαφωνείς πάντως με τα ηλεκτρικά οχήματα σημαίνει πως κάποιος δεν κάνει καλούς υπολογισμούς.

Ίσως η Daimler, η ΜΑΝ,, η DAF, η Volvo, η Scania, ακόμη ακόμη και η Tesla. Ίσως αυτοί που τα χρησιμοποιούν (UPS, 7-Eleven). Ίσως εσύ.

Θα δείξει η ιστορία.

Επεξ/σία από Coul
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 53
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Τα ηλεκτρικά οχήματα ήρθαν για να μείνουν οριστικά, όπως όλα δείχνουν. Κανα 2-3 χρόνια τώρα έβλεπα στην Θεσσαλονίκη ασθενοφόρα ιδιωτικής κλινικής τα οποία όταν έφθαναν στην κλινική επαναφορτιζοταν στο μεσοδιάστημα πριν μεταβούν για κάποιο συμβάν. Δεν γνωρίζω αν ήταν υβριδικά ή καθαρά ηλεκτρικά. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, moumos είπε

Τα ηλεκτρικά οχήματα ήρθαν για να μείνουν οριστικά, όπως όλα δείχνουν. Κανα 2-3 χρόνια τώρα έβλεπα στην Θεσσαλονίκη ασθενοφόρα ιδιωτικής κλινικής τα οποία όταν έφθαναν στην κλινική επαναφορτιζοταν στο μεσοδιάστημα πριν μεταβούν για κάποιο συμβάν. Δεν γνωρίζω αν ήταν υβριδικά ή καθαρά ηλεκτρικά. 

 

Θεσσαλονίκη; Ηλεκτρικά ασθενοφόρα;  

Είσαι σίγουρος ότι φόρτιζαν τα ασθενοφόρα και όχι τον απινιδωτή;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 ώρες πριν, guy_threepwood είπε

Η διαφορά μιας εταιρίας από ένα ονειροπόλο (elon musk). 

Προϊόν σε παραγωγη και όχι ΘΑ κυκλοφορήσει τότε και ΘΑ είναι γαμάτο. 

Ότι να'ναι... 1) ούτε αυτοί άρχισαν την παραγωγή λένε πως ΘΑ την αρχίσουν το 2019 

2) είναι πολύ μικρότερων επιδόσεων 

 

3) δηλαδή η διαφορά μιας μεγάλης εταιρίας κατά εσένα είναι η στα μουλωχτά μικρής κλίμακας ανάπτυξη με 25 κομμάτια μικρών επιδόσεων?  

...

Πάλι καλά που υπάρχουν άνθρωποι σαν το musk που πιέζουν την εξελιξη γιατί με τα κορόιδα καταναλωτές που εχουμε στον κοσμο θα ημασταν ακομη στα ατμοκινητα θα τα πληρώναμε χρυσό και θα τους λέγαμε και ευχαριστώ...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, Kostasspil είπε

Και τον Τεσλα, ονειροπολο και τρελο τον ειχαν βγαλει, οπως σχεδον ολους οσους καινοτομησαν στην εποχη τους.

Καλά, ας μη συγκρίνουμε τον Τέσλα με τον Musk τώρα. Άλλο έχω λεφτά και τα επενδύω στην καινοτομία και άλλο είμαι ένας επιστήμονας με τεράστιο έργο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, Coul said:

Καλά, ας μη συγκρίνουμε τον Τέσλα με τον Musk τώρα. Άλλο έχω λεφτά και τα επενδύω στην καινοτομία και άλλο είμαι ένας επιστήμονας με τεράστιο έργο.

Καμία σύγκριση. Την αντιμετώπιση σε οτιδήποτε μας είναι ξένο επισημαίνω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Manjaro είπε

Ότι να'ναι... 1) ούτε αυτοί άρχισαν την παραγωγή λένε πως ΘΑ την αρχίσουν το 2019 

2) είναι πολύ μικρότερων επιδόσεων

 

1.

In July 2017 Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) celebrated the start of production of the Fuso eCanter.

https://www.daimler.com/sustainability/product/e-mobility/start-of-production-fuso-ecanter.html

 

2.

Διαφορετικό προϊόν. Εκτός αν συγκρίνεις SUV με City Cars.

Επεξ/σία από Coul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Manjaro said:

Ότι να'ναι... 1) ούτε αυτοί άρχισαν την παραγωγή λένε πως ΘΑ την αρχίσουν το 2019 

2) είναι πολύ μικρότερων επιδόσεων 

3) δηλαδή η διαφορά μιας μεγάλης εταιρίας κατά εσένα είναι η στα μουλωχτά μικρής κλίμακας ανάπτυξη με 25 κομμάτια μικρών επιδόσεων?  

...

Πάλι καλά που υπάρχουν άνθρωποι σαν το musk που πιέζουν την εξελιξη γιατί με τα κορόιδα καταναλωτές που εχουμε στον κοσμο θα ημασταν ακομη στα ατμοκινητα θα τα πληρώναμε χρυσό και θα τους λέγαμε και ευχαριστώ...

Οι παραδόσεις ξεκίνησαν. Η μαζικής παραγωγή θα ξεκινήσει το 2019. 

Είναι απλά ελληνικά, μπορείς να τα καταλάβεις ακόμη και εσύ. 

 

Από εκεί και πέρα, ενημερωσου. Abs, αερόσακοι, αυτόματη πέδηση, αλλαγή λωρίδας και ένα σωρό άλλα ΔΕΝ τα ανακάλυψε ο Musk. Ούτε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Διαολε, ακόμη και και το πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο επιπέδου 3,ειναι audi. 

Μην σου χαλάω όμως την θεωρία συνομωσιας... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, guy_threepwood είπε

Οι παραδόσεις ξεκίνησαν. Η μαζικής παραγωγή θα ξεκινήσει το 2019. 

Είναι απλά ελληνικά, μπορείς να τα καταλάβεις ακόμη και εσύ. 

 

Άσε τι καταλαβαίνω εγώ είναι σε άλλη τάξη εσύ αυτό που πρέπει να καταλάβεις είναι ότι κάνανε 25 κομμάτια (βασικά δεν ξέρουμε και αν τα κάνανε απλά γίνανε οι παραγγελίες ) πιλοτικά δηλαδή όπως γίνονταν και παλιά.. Και η τεσλα έχει και παραγγελίες και έτοιμα πρωτότυπα μάλιστα αρκετά υψηλότερων επιδόσεων όποτε αν το ήξερες θα καταλάβαινες πώς η μόνη διαφορά είναι στο ότι της τεσλα είναι ανώτερων χαρακτηριστικών . Έμαθες και κάτι σήμερα:)  

Επεξ/σία από Manjaro
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, Manjaro είπε

Άσε τι καταλαβαίνω εγώ είναι σε άλλη τάξη εσύ αυτό που πρέπει να καταλάβεις είναι ότι κάνανε 25 κομμάτια (βασικά δεν ξέρουμε και αν τα κάνανε απλά γίνανε οι παραγγελίες ) πιλοτικά δηλαδή όπως γίνονταν και παλιά.. Και η τεσλα έχει και παραγγελίες και έτοιμα πρωτότυπα μάλιστα αρκετά υψηλότερων επιδόσεων όποτε αν το ήξερες θα καταλάβαινες πώς η μόνη διαφορά είναι στο ότι της τεσλα είναι ανώτερων χαρακτηριστικών . Έμαθες και κάτι σήμερα:)  

Συνεχίζεις να μην καταλαβαίνεις ότι είναι σαν να λες πως το Χ tablet είναι υψηλότερης απόδοσης από το Υ smartphone επειδή το πρώτο έχει μεγαλύτερη οθόνη. Μιλάμε για ένα light duty/urban delivery truck και το συγκρίνεις με ένα class 7/semi truck.

25 κομμάτια έχουν παραδώσει στην 7-eleven στην Ιαπωνία. Έχουν παραδώσει κομμάτια και στην UPS στις ΗΠΑ και στις DHL, DB Schenker, Rhenus και Dachser στην Γερμανία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 1/2/2018 στις 10:29 ΜΜ, Coul είπε

Μια χαρά βγαίνουν τα νούμερα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερα κινητά μέρη (λιγότερη φθορά) και παράγουν λιγότερη θερμότητα (και άρα ασκούνται λιγότερες καταπονήσεις στα μηχανικά μέρη). Δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών και υπάρχει πολύ μικρότερη φθορά στα φρένα εξαιτίας της ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα.

Συνυπολόγισε ότι για τα παγκόσμια μονοπώλια (και όχι μόνο) η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να είναι δωρεάν αφού μπορούν να την παράγουν μόνα τους από ΑΠΕ.

Τέλος, οι εταιρείες αυτές θα πάρουν με leasing το συγκεκριμένο μοντέλο και σε δύο χρόνια θα αντικατασταθεί με το version 2.0. Με καλύτερες μπαταρίες και λιγότερο βάρος. Αυτή είναι η συμφωνία.

Για να διαφωνείς πάντως με τα ηλεκτρικά οχήματα σημαίνει πως κάποιος δεν κάνει καλούς υπολογισμούς.

Ίσως η Daimler, η ΜΑΝ,, η DAF, η Volvo, η Scania, ακόμη ακόμη και η Tesla. Ίσως αυτοί που τα χρησιμοποιούν (UPS, 7-Eleven). Ίσως εσύ.

Θα δείξει η ιστορία.

 

Ποιά νούμερα βγαίνουν μια χαρά?

Τα ηλεκτρικά φορτηγά κοστίζουν πολύ πιο ακριβά απο τα αντίστοιχα συμβατικά, έχουν μικρότερο ωφέλιμο φορτίο, έχουν περιορισμένη εμβέλεια, περιορισμένο χρόνο ζωής λόγω φθοράς των  μπαταριών και μεγάλο χρόνο φόρτισης.

Το δε ρεύμα απο ΑΠΕ δέν είναι καθόλου τζάμπα ενώ και το ρεύμα όταν μιλάμε για πολλά KW/KWh φτάνει ορισμένες φορές να είναι πιό ακριβό απο το καύσιμο.

Η δέ ανώτερη αξιοπιστία δέν είναι καθόλου αυτονόητη μόνο και μόνο επειδή έχει λιγότερα κινούμενα μέρη. Τα Tesla αλλάζανε τα μοτέρ το ένα μετά το άλλο.

 

Υπόψιν οτι τα ηλεκτρικά φορτηγά δέν είναι κάτι το καινούριο. Υπάρχουν στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια σε διαφορα μεγέθη, ακόμη και τράκτορες, δέν τους ανακάλυψε πρώτη η Tesla.

Ποτέ δέν κατάφεραν να πουλήσουν παρα ελάχιστα κομμάτια και σε πολύ συγκεκριμένες εφαρμογές, για τους λόγους που αναφέρω στην αρχή του πόστ.

Η τεχνολογία των μπαταριών σήμερα δέν έχει βελτιωθεί αρκετά. Τα ηλεκτρικά φορτηγά παραμένουν μή βιώσιμα. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το τεράστιο και εντελώς ανυπόστατο hype που έχει δημιουργήσει  η Tesla γύρω απο την ηλεκτροκίνηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου αρεσει που καποιοι τα βγαζετε σκαρτα πιστευοντας οτι μεγαλες εταιριες αγορασαν κατι που δεν τους ταιριαζε και ειπαν να τζογαρουν μερικα εκ σε σκαρτα φορτηγα.

Fubar στην bp ή την shell εργαζεσαι ετσι; :D

Υποστηριζουμε θερμα musk αλλα με τις ημερομηνιες εχει ενα θεμα...

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κορόιδευαν αλαζονικά την Tesla και τώρα τρέχουν και δεν φτάνουν. Αν ο Musk αποφασίσει να βάλει και μια κλούβα στο pickup, με 500+ χιλιόμετρα αυτονομία, τεχνολογία Tesla και αυτόματο πιλότο η Daimler θα τα χαρίζει το 19. (για αυτό το λόγο ίσως απαγόρευσαν στην Tesla να επεκτείνει το δίκτυο των superchargers στην Γερμανία)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...