Προς το περιεχόμενο

Τέλος η παραγωγή οικιακών μπαταριών από τη Mercedes-Benz


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Mercedes-Benz θα σταματήσει την κατασκευή οικιακών μπαταριών και θα κλείσει το εργοστάσιο που είχε δημιουργήσει στις ΗΠΑ. Έτσι, λαμβάνει τέλος η σύντομη αμφισβήτηση της πρωτοκαθεδρίας της Tesla στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας.

Όταν η μητρική εταιρεία Daimler το Νοέμβριο του 2016 δημιούργησε την Mercedes-Benz Energy Americas, έριξε το γάντι στον ανταγωνισμό σε μία πολλά υποσχόμενη –αν και ανώριμη ακόμη– αγορά. Τα πρωτεία είχε η Tesla με την μπαταρία Powerwall, παρά τη χαμηλή ανταπόκριση των αγοραστών. Η παγκόσμια αναγνωρισιμότητα του brand και το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας για τις πρώτες ύλες, αναμενόταν ότι θα οδηγούσαν σε εύκολη κυριαρχία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην αγορά. Μάλιστα, σε αυτό υποτίθεται πως θα συνέβαλε η στρατηγική συμμαχία που σύναψε με τη Vivint – την τρίτη τη τάξει εταιρεία εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε στέγες.

Τώρα, όμως, αποφάσισε την έξοδο από την αγορά επειδή οι μπαταρίες της, κατασκευασμένες για να αντεπεξέρχονται στις απαιτητικές συνθήκες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αποδείχθηκαν ακριβές για την εγκατάσταση σε κατοικίες. Παρ’ όλα αυτά, η εκπρόσωπος της εταιρίας, Madeleine Herdlitschka, σημείωσε ότι η εταιρεία πιστεύει ότι στο πεδίο αυτό υπάρχει περιθώριο κέρδους.

Οι μπαταρίες για οχήματα χρειάζονται υπερβολικά μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα, ώστε να μπορούν να τροφοδοτήσουν άμεσα τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό οδηγεί στην επιλογή συγκεκριμένων χημικών στοιχειών που συνδυάζονται με το λίθιο, όπως το νικέλιο, το μαγνήσιο και το κοβάλτιο. Αντίθετα, στις οικιακές μπαταρίες δίνεται έμφαση στον βελτιωμένο κύκλο ζωής και την ασφάλεια, και γι’ αυτό κάποιες εταιρίες επιλέγουν ως στοιχεία το σίδηρο και το φώσφορο. Την ίδια ώρα, η Mercedes-Benz δεν εγκαταλείπει το πρόγραμμα κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η παραγωγή του πρώτου μοντέλου μεγάλης αυτονομίας, του EQ C, αναμένεται να αρχίσει το 2019.

Greentech Media


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
11 λεπτά πριν, bazzil είπε

Το μέλλον είναι στο υδρογόνο 

εννοεις σα μεσο αποθηκευσης? διοτι σα παραγωγη ενεργειας σιγουρα δεν ειναι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, Lezantas26 είπε

εννοεις σα μεσο αποθηκευσης? διοτι σα παραγωγη ενεργειας σιγουρα δεν ειναι

Μέχρι να 4 πλασιαστει η χωρητικότητα μπαταριών η χρηση υδρογόνου ειναι μονόδρομος καλα για οικιακή θέρμανση κτλ ειναι η μόνη λυση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή εργάζομαι στον χώρο, τα περί υδρογόνου, νερού, αλατιού, και άλλες τεχνολογίες απέχουν παρασάγγας από εμπορική χρήση εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος. Σκεφτείτε ότι έχουν επενδυθει δισεκατομμύρια και βάλε στο λίθιο και με προοπτικές μεγάλες για χρήση σε ευρεία κλίμακα λόγω αυτοκινήτων και ακόμα τα προβληματα είναι πολλά. Θα έχουμε ακόμα μπαταρίες μολύβδου για καιρό και το αντίπαλο δέος θα είναι το λίθιο πιο εξελιγμένο.

Επεξ/σία από boukefalas
Λάθος λεξη
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην πιστεύετε τίποτα. Αν θέλουν οι Αμερικάνοι, μπορούμε αύριο κι όλας να έχουμε μπαταρίες με αυτονομία 1 μήνα στα κινητά και 2000km στα αυτοκίνητα. Η τεχνολογία υπάρχει αλλά δεν γίνεται διαθέσιμη γιατί υπάρχουν απο πίσω τα μεγάλα συμφέροντα των πετρελαιοβιομηχανιών και των Αμερικάνων. Επιβεβαιωμένα και διασταυρωμένα όλα αυτά απο τον κουμπάρο μου, οδηγό ταξί που έχει γνωρίσει μεγάλα κεφάλια...

  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, fsbmaniac είπε

Μέχρι να 4 πλασιαστει η χωρητικότητα μπαταριών η χρηση υδρογόνου ειναι μονόδρομος καλα για οικιακή θέρμανση κτλ ειναι η μόνη λυση

Ναι αλλά τα σπίτια έχουν ρεύμα... εάν είπες για να το καίμε  να ετοιμάζω το facepalm meme ? :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Η Daimler με τόση εμπειρία, τεχνογνωσία, λεφτά και ικανότητα έπεσε τόσο θεαματικά έξω;

 

Το παρακάτω είναι η εγγυημένη τιμή κιλοβατώρας που προκύπτει διαιρώντας το κόστος της μπαταρίας με το πόσες κιλοβατώρες μπορεί να αποθηκεύσει στην ωφέλιμη ζωή της.

Βλέπεις κάτι περίεργο?

cost-per-kwh.jpg.8fd9ec691dd2078e797f3f26f537b625.jpg

Η Tesla δέν φτιάχνει δικές της μπαταρίες, απλά τις αγοράζει απο την Panasonic (και ενίοτε απο τη Samsung) και τις μεταπουλά.

Εδώ βλέπουμε το παράδοξο, οπου ο μεταπωλητής καταφέρνει να πουλήσει φτηνότερα και μάλιστα κατα μεγάλο ποσοστό το ίδιο προιόν που πουλά και ο προμηθευτής του.

Είναι δηλαδή σαν να ανοίξω μία καντίνα, να αγοράζω τα σάντουιτς 2 ευρώ απο το κοντινό Goody's και να τα πουλάω 1 ευρώ.

Και αυτό φαίνεται και απο το γεγονός οτι η Tesla έχει αρνητικά ποσοστά μεικτού κέρδους στις μπαταρίες

 

 

Κατα τα άλλα, η Tesla είναι πρωτοπόρα εταιρία, αλλά η Daimler δέν ξέρει τι της γίνεται.

 

ponzi.jpg.25b1f04b3de5cbf42ee53b60927bfabb.jpg

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχει πολλά χρόνια το λίθιο (οι ποσότητές του είναι σχετικά μικρές). Θα πρέπει να πάνε σε άλλα υλικά, αλλιώς η μπαταρίες θα πεθάνουν. Βέβαια, η απόλυτη λύση θα είναι η ενέργεια μέσω fusion, αλλά εμείς δεν θα τη δούμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, Federer είπε

Μην πιστεύετε τίποτα. Αν θέλουν οι Αμερικάνοι, μπορούμε αύριο κι όλας να έχουμε μπαταρίες με αυτονομία 1 μήνα στα κινητά και 2000km στα αυτοκίνητα. Η τεχνολογία υπάρχει αλλά δεν γίνεται διαθέσιμη γιατί υπάρχουν απο πίσω τα μεγάλα συμφέροντα των πετρελαιοβιομηχανιών και των Αμερικάνων. Επιβεβαιωμένα και διασταυρωμένα όλα αυτά απο τον κουμπάρο μου, οδηγό ταξί που έχει γνωρίσει μεγάλα κεφάλια...

Φίλε γέλασα παραπάνω απ όσο έπρεπε..με άκουσε όλο το αμφιθέατρο 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Το παρακάτω είναι η εγγυημένη τιμή κιλοβατώρας που προκύπτει διαιρώντας το κόστος της μπαταρίας με το πόσες κιλοβατώρες μπορεί να αποθηκεύσει στην ωφέλιμη ζωή της.

Βλέπεις κάτι περίεργο?

cost-per-kwh.jpg.8fd9ec691dd2078e797f3f26f537b625.jpg

Η Tesla δέν φτιάχνει δικές της μπαταρίες, απλά τις αγοράζει απο την Panasonic (και ενίοτε απο τη Samsung) και τις μεταπουλά.

Εδώ βλέπουμε το παράδοξο, οπου ο μεταπωλητής καταφέρνει να πουλήσει φτηνότερα και μάλιστα κατα μεγάλο ποσοστό το ίδιο προιόν που πουλά και ο προμηθευτής του.

Είναι δηλαδή σαν να ανοίξω μία καντίνα, να αγοράζω τα σάντουιτς 2 ευρώ απο το κοντινό Goody's και να τα πουλάω 1 ευρώ.

Και αυτό φαίνεται και απο το γεγονός οτι η Tesla έχει αρνητικά ποσοστά μεικτού κέρδους στις μπαταρίες

Κατα τα άλλα, η Tesla είναι πρωτοπόρα εταιρία, αλλά η Daimler δέν ξέρει τι της γίνεται.

ponzi.jpg.25b1f04b3de5cbf42ee53b60927bfabb.jpg

 

Το γεγονός παραμένει ότι η Daimler που συζητάμε (και όχι την Tesla) παρόλη την εμπειρία και τεχνογνωσία και όλα όσα και καλά ξέρει αυτή και κοροϊδεύει τους άλλους για άσχετους, απέτυχε παταγωδώς και τώρα καταπίνει (για άλλη μια φορά, θυμίζω το υδρογόνο) την χασούρα, μαζεύει τα κομμάτια της και φεύγει όπως όπως από την αγορά.

Για τις άκυρες (πάλι) θεωρίες για τις μπαταρίες, προφανώς δεν έχεις ακούσει το gigafactory και την 2170 (που σχεδίασαν σε συνεργασία με την Panasonic αποκλειστικά για την Tesla με διαφορετική χημεία και την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα της αγοράς, όπως αποδεικνύεται από το χαμηλό βάρος του Μ3).

Επεξ/σία από Omnigeek
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Το γεγονός παραμένει ότι η Daimler που συζητάμε (και όχι την Tesla) παρόλη την εμπειρία και τεχνογνωσία και όλα όσα και καλά ξέρει αυτή και κοροϊδεύει τους άλλους για άσχετους, απέτυχε παταγωδώς και τώρα καταπίνει (για άλλη μια φορά, θυμίζω το υδρογόνο) την χασούρα, μαζεύει τα κομμάτια της και φεύγει όπως όπως από την αγορά.

Για τις άκυρες (πάλι) θεωρίες για τις μπαταρίες, προφανώς δεν έχεις ακούσει το gigafactory και την 2170 (που σχεδίασαν σε συνεργασία με την Panasonic αποκλειστικά για την Tesla με διαφορετική χημεία και την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα της αγοράς, όπως αποδεικνύεται από το χαμηλό βάρος του Μ3).

Το άρθρο μιλάει για "πρωτοκαθεδρία της Tesla στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας" επομένως η αποτυχία της Daimler συγκρίνεται με την δήθεν "επιτυχία" της Tesla.

 

Όσον αφορά το κελί 2170 που χρησιμοποιεί η Tesla στο Model 3, έχει ακριβώς την ίδια χημεία και ενεργειακή πυκνότητα με τα 18650 που χρησιμοποιούν στα S/X.

Η μόνη διαφορά που έχουν είναι στις διαστάσεις, 21 διάμετρος επι 70 χιλιοστά ύψος για τη μέν, έναντι 18 επι 65. Αυτό κάνει λίγο πιό εύκολη τη συναρμολόγηση των μπαταριών γιατι χρειάζονται λιγότερα κελιά για τις ίδιες KWh, και ένα μικρό όφελος στο συνολικό βάρος λόγω λιγότερου υλικού στο casing των κελιών.

Αυτά προκύπτουν απο τα έγγραφα που έχει καταθέσει η Tesla στην EPA για το Model 3: Tesla's Model 3 2170 cells=same energy desity as 18650's

Και αυτό το φορμά κελιού δέν είναι κάν καινούριο. Απ ότι φαίνεται, πρώτη το έβγαλε η Samsung το 2015: Samsung SDI unveils e-bike Li-ion battery pack with 100km per charge

Samsung SDI also unveiled a battery pack product equipped with 21700-type batteries, noted for their upgraded energy capacity compared to previous cylindrical types. The 18650 battery, or rather the small cylindrical battery of 18mm diameter and 65mm length, has been in dominant use until recently. However, the creation of new battery applications has boosted the demand for high capacity batteries. In response, Samsung SDI has come up with a battery that has upgraded a maximum of 35% of energy volume, now known as the 21700 battery, and has successfully applied it onto e-bikes for the first in the world.

Η Panasonic μέχρι πρότινος έβγαζε κελιά 20700, δηλαδή ένα χιλιοστό πιό κοντά απο τα 2170, και μάλιστα αρχικά αυτά σκόπευαν να παράγουν στο Gigafactory. Το άρθρο είναι του 2016:

$5 Billion Tesla Gigafactory Worth $50 Billion, Analyst Estimates

Musk also noted that the battery plant will also be updating the form factor of its existing cylindrical Li-ion cell that carries a 18 mm diameter and 65 mm height better known as an 18650 to a larger diameter and taller 20700 cell (20 mm dia x 70 mm height).”

Τελικά απ ότι φαίνεται για λόγους συμβατότητας, αποφάσισαν να φτιάξουν κελιά 21700 στο Gigafactory, ίδιο δηλαδή form factor με της Samsung έτσι ωστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλάξ. Οι μπαταρίες της Αυστραλίας χρησιμοποιούν κελιά 21700 της Samsung.

Και εδώ το αγαπημένο μας Electrek (αρθρο του 2017) ισχυρίζεται οτι η Samsung ήταν αυτή που αντέγραψε την Tesla/Panasonic:

Samsung unveils its own ‘2170’ battery cell to compete with Tesla/Panasonic and new battery enabling 370-mile EV range & 20 mins charging

Όπως πάντα, η Tesla παρουσιάζει πράγματα που έχουν φτιάξει άλλοι εδώ και καιρό ώς δικά της.

Και μιας και μιλήσαμε για την μπαταρία της Αυστραλίας, απο το 10Q που δημοσιεύτηκε σήμερα προκύπτει οτι και αυτή είχε αρνητικά περιθώρια κέρδους. Υπόψιν οτι ενώ η κατασκευή της ολοκληρώθηκε στο Q4 του 2017, καταχωρήθηκε στα βιβλία στο Q1 του 2018. Τα αρνητικά κέρδη ήταν αναμενόμενα, καθώς εκτός των άλλων, για να προλάβουν το στοίχημα του Musk για την ολοκλήρωση της κατασκευής σε 100 ημέρες, αναγκάστηκαν να τις μεταφέρουν στην Αυστραλία με αεροπλάνα, με τεράστιο κόστος.

Η μπαταρία της Αυστραλίας δέν ήταν τίποτα αλλο απο ένα πανάκριβο publicity stunt.

http://ir.tesla.com/secfiling.cfm?filingID=1564590-18-11086&CIK=1318605

Energy storage revenue as a percentage of energy generation and storage revenue was higher for the three months ended March 31, 2018 as compared to the three months ended March 31, 2017, resulting in lower gross margin as we had negative margins for energy storage due to manufacturing under-utilization and one-time costs.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

H μεγάλη διαφορά της Tesla με τους υπόλοιπους του "παλαιού status quo" (Daimler και σία), είναι πως οι τελευταίοι άγονται αθέλητα στην ενασχόληση με τον χώρο των μπαταριών (και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ενώ αν ήταν στο χέρι τους δε θα καταπιάνονταν ποτέ με κάτι τέτοιο - ούτε επενδύσεις, ούτε έρευνα, ούτε οδικός χάρτης για μετάβαση στο ηλεκτροκίνητο όχημα.

Πέρα από τις διαφωνίες που μπορεί να έχει κάποιος με το όραμα του Musk ή τις πρακτικές που ακολουθεί, η Tesla όχι μόνο έχει κάνει business model την μετάβαση στην "μετά από τα ορυκτά καύσιμα" εποχή, αλλά είναι και η μόνη που το παλεύει με θηριώδεις επενδύσεις (gigafactories) και τεράστια οικονομικά ανοίγματα.

Επεξ/σία από DrFreeman
Typos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 7/5/2018 στις 2:20 ΠΜ, Fubar.gr είπε

Το παρακάτω είναι η εγγυημένη τιμή κιλοβατώρας που προκύπτει διαιρώντας το κόστος της μπαταρίας με το πόσες κιλοβατώρες μπορεί να αποθηκεύσει στην ωφέλιμη ζωή της.

Βλέπεις κάτι περίεργο?

cost-per-kwh.jpg.8fd9ec691dd2078e797f3f26f537b625.jpg

Η Tesla δέν φτιάχνει δικές της μπαταρίες, απλά τις αγοράζει απο την Panasonic (και ενίοτε απο τη Samsung) και τις μεταπουλά.

Εδώ βλέπουμε το παράδοξο, οπου ο μεταπωλητής καταφέρνει να πουλήσει φτηνότερα και μάλιστα κατα μεγάλο ποσοστό το ίδιο προιόν που πουλά και ο προμηθευτής του.

Είναι δηλαδή σαν να ανοίξω μία καντίνα, να αγοράζω τα σάντουιτς 2 ευρώ απο το κοντινό Goody's και να τα πουλάω 1 ευρώ.

Και αυτό φαίνεται και απο το γεγονός οτι η Tesla έχει αρνητικά ποσοστά μεικτού κέρδους στις μπαταρίες

Κατα τα άλλα, η Tesla είναι πρωτοπόρα εταιρία, αλλά η Daimler δέν ξέρει τι της γίνεται.

ponzi.jpg.25b1f04b3de5cbf42ee53b60927bfabb.jpg

Αυτό αδερφέ συμβαίνει παντού στην παγκόσμια αγορά ΠΑΝΤΑ ο κατασκευαστής λιανική πουλάει περισσότερο από αυτούς που έχει προμυθεύσει, ο λόγος απλός, τα εργοστάσια και οι εταιρίες δεν μπορούνε να κυνηγάνε έναν έναν πελάτη με μικρο παραγγελίες, κάνουν ένα καλό deal με εμπόρους και τρώνε το πακέτο αυτοί για να σπρώξουν το προιόν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...