nurse Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Toyota Auris hybrid η renault clio πετρέλαιο; Τι θα μου προτείνατε;; Έχετε κάποια δική σας εμπειρία με τα παραπάνω αμάξια; Ευχαριστώ
terry308 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Γενική και αυτή η ερώτηση, βοήθησε λίγο παραπάνω. Μιλάς για καινούρια ή μεταχειρισμένα; Για τι budget χρημάτων; Για τι χρήση; Χλμ/έτος;
nurse Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Μέλος Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Κάνω περίπου 20.000 km μοικτής διαδρομής στο χρόνο. Και φυσικά μιλάμε για καινούργιο αμάξι Όχι μεταχειρισμένο. Το κριτήριο μου είναι η οικονομία στο καύσιμο Αλλά και η εμπειρία των των άλλων οδηγών. Και τα δύο αμάξια μου αρέσουν αισθητικά όσο και ως εξοπλισμός. Ηπροοπτική ειναι να το έχω για τα επόμενα τουλάχιστον 10 χρόνια
bromiaris Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 1 ώρα πριν, nurse είπε Toyota Auris hybrid η renault clio πετρέλαιο; Τι θα μου προτείνατε;; Έχετε κάποια δική σας εμπειρία με τα παραπάνω αμάξια; Ευχαριστώ Toyota yaris diesel. Στο προτείνω για να είναι στην ίδια κατηγορία με το clio 2
Metal Heart Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Είναι αυτοκίνητα διαφορετικής κατηγορίας. Κοίταξε και το Yaris Hybrid που είναι στην κατηγορία του Clio. Γενικά, η Toyota υπερτερεί στους τομείς της αξιοπιστίας και της μεταπώλησης.
nurse Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Μέλος Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Γνωρίζω ότι είναι διαφορετική κατηγορία αυτοκινήτου παρόλα αυτά είναι τα δύο που έχουμε ξεχωρίσει. Με προβληματίζει όμως ότι στο Toyota auris Πέρα από Τη μητρική ιστοσελίδα σε άλλες ιστοσελίδες ανάλυσης αυτοκινήτων υπάρχουν διαφορετικές κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. . Επίσης δεν γνωρίζω την ποιότητά κατασκευής των δύο αυτών εταιριών
ProponitisTouKanape Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Η Toyota απο ποιοτητα κατασκευης παιρνει πολυ καλο βαθμο. Δεν εχει τριγμους μεσα το αυτοκινητο, δεν αρχιζουν να ξεφτιζουν τα πλαστικα και οι διακοπτες κλπ κλπ. Σε αυτοκινητο 11ετιας με κοντα 140,000χλμ τα μονα που εχουν φθαρει ειναι το τιμονι και οι χειρολαβες απο τις πορτες.
terry308 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) Αν σε βολεύουν πρατήρια φυσικού αερίου (cng) www.fisikon. gr μπορείς να δεις τα seat ibiza (που έχω) vw polo στα 1000κ.εκ. με 90hp πιο οικονομικα δε θα βρεις. Πιο μικρό υπάρχει το vw eco up και μεγαλύτερα στα 1400κ.εκ με 110hp τα seat leon, vw golf, skoda octavia.. Αναμένεται και το seat arona στο τέλος του χρόνου με cng, καθώς και αλλαγές στη χωριτικοτητα των δεξαμενών με αύξηση αυτών του Φ. Α. και μείωση αυτής της βενζίνης. Το πετρέλαιο 2021-2022 τελειώνει... Αν δεν έχεις πρατήρια φυσικού αερίου δες τα hybrid της Toyota Επεξ/σία 21 Ιουλίου 2018 από terry308
toyo73 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 29 λεπτά πριν, terry308 είπε Αν σε βολεύουν πρατήρια φυσικού αερίου (cng) www.fisikon. gr μπορείς να δεις τα seat ibiza (που έχω) vw polo στα 1000κ.εκ. με 90hp πιο οικονομικα δε θα βρεις. Πιο μικρό υπάρχει το vw eco up και μεγαλύτερα στα 1400κ.εκ με 110hp τα seat leon, vw golf, skoda octavia.. Αναμένεται και το seat arona στο τέλος του χρόνου με cng, καθώς και αλλαγές στη χωριτικοτητα των δεξαμενών με αύξηση αυτών του Φ. Α. και μείωση αυτής της βενζίνης. Το πετρέλαιο 2021-2022 τελειώνει... Αν δεν έχεις πρατήρια φυσικού αερίου δες τα hybrid της Toyota Σου εκανε τιποτε ο ανθρωπος και του αραδιασες ολο το group .To auris νομιζω αλλαζει τελος του χρονου και το καινουργιο ειναι παρα πολυ ωραιο.Με τυποποιημενες καταναλωσεις μην την ψαχνεις, ειναι σε συνθηκες ακολουθιας κηδειας.Παντως για αξιοπιστια σαν κατοχος toyota μετα απο 20 χρονια και 350.000 ειναι ενα σωμα μια ψυχη και μηχανικα και εμφανησιακα.Τελος μην την ψαχνεις στεγνα μονο με την καταναλωση.Δηλαδη για 1-1.5 λιτρα στα 100 διαφορα.Κοιτα και αλλους παραγοντες.Εγγυηση-αξιοπιοστια-αισθητικη, πιο σου κανει κλικ.Τη προβληματα θα σου βγαλει στ 50.000, στα 100.000 κ.τ.λ τι ζηταει απο service, κοστος ανταλλακτικων αξια μεταπωλησης.Γενικα ξερω οτι τα renault τριζουν και σκορπανε με τα χρονια και τα χιλιομετρα.Τουλαχιστων τα παλια μοντελα.
bromiaris Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 41 λεπτά πριν, terry308 είπε Το πετρέλαιο 2021-2022 τελειώνει.. Αχ αυτή η παρα πληροφόρηση... ή μάλλον η γενίκευση... Αλλο τελειώνει το euro 4 ή 5 από τους δακτύλιους απο μεγάλες πόλεις και αλλο το πετρέλαιο... 1
terry308 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) Το πρωί διάβαζα ότι η Ελλάδα μετά από κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεσμεύτηκε το 2025 να σταματήσει την κυκλοφορία των diesel... αν ισχύει δε ξέρω. Όπως και εσείς έτσι κι εγώ εξέφρασα τη γνώμη μου, με όποιο δικαίωμα μπορώ να έχω στο forum και ως οδηγός με 350.000χλμ τα τελευταία 10 χρόνια με χρήση βενζίνης - βενζίνης/υγραερίου και εδώ και 2 μήνες σχεδόν με Φυσικό αέριο. 6700km με μέση τιμή 3.6€/100χλμ seat ibiza tgi Επεξ/σία 21 Ιουλίου 2018 από terry308
nurse Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Μέλος Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) Το νέο Toyota θα κυκλοφορήσει το 2019 δυστυχώς είναι χαμηλότερο στο ύψος και για τους ελληνικούς δρόμους και τις γουρνες που έχουν δεν είναι κατάλληλο φοβάμαι. Επεξ/σία 21 Ιουλίου 2018 από nurse
bromiaris Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, terry308 είπε Το πρωί διάβαζα ότι η Ελλάδα μετά από κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεσμεύτηκε το 2025 να σταματήσει την κυκλοφορία των diesel... Σωστά, τα παλιά euro 4 k 5 απο τον δακτύλιο της Αθήνας κ Θεσσ. Όχι τα euro6... Για τα euro4 τα έχει απαγορεύσει, αλλά κυκλοφορούν κατα χιλιάδες... Επεξ/σία 21 Ιουλίου 2018 από bromiaris
Επισκέπτης Δημοσ. 22 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 22 Ιουλίου 2018 19 ώρες πριν, nurse είπε Toyota Auris hybrid η renault clio πετρέλαιο; Τι θα μου προτείνατε;; Έχετε κάποια δική σας εμπειρία με τα παραπάνω αμάξια; Ευχαριστώ Ρωτάς στην Ελλάδα, Toyota ή Renault? Απορώ πραγματικά. Τι απαντήσεις περιμένεις να πάρεις πέρα από Toyota? Το Clio είναι καλύτερο αυτοκίνητο σχεδόν σε όλους τους τομείς σε σχέση με το Auris. Αν θέλεις να στο αναλύσω μπορώ. Αν δεν σε ενδιαφέρει τίποτε παρά μόνο η αξιοπιστία για την οποία ρώτησες, πάμε στα παρακάτω στοιχεία: Για το Clio IV: What to watch out for Stylish, but heavy rear pillars make it difficult to reverse. 2-2-2017: Report of four TPMS sensors developing slow leaks over the past 18 months on a 2014 Renault Clio Dynamique Medianav Eco 90Tce. All replaced under Renault 4 year warranty. 25-4-2017: Another report of TMPS valve sensors failing on a 2015 Renault Clio Dynamique. Three times already. Dealer told owner it is a fault with sensor valves on this model, which confirms 2-2-2017. 18-7-2017: Report of timing chain of 2013 Renault Clio 90 TCe failing at 36,500 miles. Renault initially offered to pay 75% of repair costs (possibly an entirely new engine). 24-7-2017: Report of 2014 Renault Clio 0.9 TCE Dynamique S Nav, run on superunleaded, stuttering from from cold and making it hard to accelerate smoothly. The turbo comes in like a light switch and even when warm, it can catch the driver out out at junctions or roundabouts with either no progress or jerky acceleration. Every time it goes in for a service, the Renault dealer says no updates available. 23-9-2017: Report of timing chain tensioner of same 2014 Renault Clio 90 TCe failing at 42k miles. (Same as 24-7-2017.) The failed tensioner allowed the chain to flail around and eat into the crankcase so the car needed a new engine. This is anecdotal, but the Renault daler said it was the 5th case he had seen. Happily it was covered by the 4 year Renault warranty, but the new engine is only covered for 6 months. The worry is that if this is happening in Clios, it could also be happening in Capturs, Twingos, Smarts abd Dacias with the same 90 TCe engine. Recalls 25-9-2014: News received that Renault Clio models built between February 2014 and April 2014 have been recalled to check for a badly installed part that can rub on the brake lines. Source: Just-Auto.com Recall R/2016/192 7-3-2017 Renault Clio IV WIPERS MAY NOT PERFORM AS INTENDED: In sub-zero weather conditions the front windscreen blades arms may become frozen to the screen. In extreme circumstances, when the wipers are activated the wiper arm linkage may weaken, detach or bend. Should the linkage break or bend, the wipers will not clear the screen effectively. Fix: Recall the vehicles that are likely to be affected and replace the wiper linkage with a more robustly designed linkage. VINS: VF15R0G0H48492270 to VF15RTL0E53243841 Build dates: 1-11-2012 to 31-7-2015 Για το Auris: What to watch out for Loses height and ease of entry advantage, which was the USP of the previous Auris and why so many over 50s bought them. TPMS system works from the valves so requires new valves at £65 each if you keep a separate set of wheels with cold weather tyres for winter. Toyota hybrid warranty has changed. Now only 5 years / 100k miles as standard, but can be extended annually for the next 5 years by having a Hybrid Health Check (currently £39) - details here:https://www.toyota.co.uk/caring-for-your-toyota/warranty/toyota-warranty.json 27-6-2013: Complaint that satnav screen of Auris Excel model is hard to see in bright sunlight. 10-10-2013: Complaint of battery repeatedly draining overnight. Probably the interior light 'see you out' dimmer switch remaining 'open circuit'. If this happens, switch the light off entirely at the switch. Alternatively might be the electronic keys unlocking the car whenever they car closer than 15 feet to the car, which they may be when the owner is in his house. 25-1-2014: Toyota has now officially acknowledged the problem of 12 volt battery drains and is working on a solution: http://blog.toyota.co.uk/new-toyota-auris-your-questions-answered 29-1-2014: Toyota now thinks the problem is how the Hazard Warning Switch works. It can sometimes keep the ECU powered up even when the Lights are not flashing, this creates a 600mA parasitic drain, with a 35Ah battery, leave your car parked for a day or so and you have a flat battery. 18-3-2014: It has now become apparent that the hazard warning electrical draindown is caused by 'brushing' the hazard warning light switch. This then goes 'open circuit' without activating the hazards or the light in the switch. The temporary 'cure' is to switch the hazards on then switch them off before switching the car off. 15-4-2015: Complaint that satnav in Auris HSD intermittently mixes up its verbal instructions to turn left and turn right. 24-7-2015: Report of cracking noise from front nearside of 11,000 mile 2013 Auris Excel bought in April 2014. Toyota had the car for 2 weeks and stated that they had re-welded some spot welds that attach the side member inner reinforce to the side member inner panel on the offside of the vehicle. So if robot welds were failing on one early production 2013 Auris, this could have happened to others. Reader offered a replacement car for £500 extra. 5-8-2015: All 'current' Toyota sat-navs use the same software. There is a manufacturer's advisory that if customers complain about nonsense directions in UK, France or Spain and their sat-nav has Software Version: 2.8.4al it requires upgrading free of charge, takes about one hour. 20-2-2016: Reader reported drop in mpg from 57-62 down to 46-48 after recent engine management control unit recall software update (possible chip overheating causing engine shut down). 30-1-2017: Report of Toyota Safety Sense system warning of 2015 Auris coming on to show it is not working in certain conditions. Basically in cold weather, wet weather, at night, in fog and seemingly at random, the car's computer disconnects the system - accompanied by a bright yellow flashing light and a complete info panel warning. All Toyotas with TSS (i.e. most of 2016 onwards vehicles) are affected. Changes to the software and the addition of a heat pad in the camera pod have not resolved the issue. Toyota contends that this shows the system is operating correctly. 1-2-2017: Owner of 2015 Auris with Safety Sense malfunction further reports: "Recent adjustment made by the dealer to the alignment of the 'camera' but has not cured the problem. Log of conditions made at dealer request. "No error messages during drive to and through Macclesfield via Cat and Fiddle at 518m, in dense fog, temperature -4c. Windscreen not iced up as covered overnight. AC on all the time. Warning signs re TSS only began after approx 30 minutes driving, in slow traffic approaching Manchester on the A34. Temp -1c at that point. Dry, and fairly clear visibility, speed walking pace in congestion due to road works. Error message continued to kick in and out at intervals, about 10 times in total, in faster (40 max) traffic towards city. If ignition switched off, e.g at lights, error message went, but returned after a short period. Return from Manchester No error messages at all on return trip at 1545. In extremely slow, heavy traffic via Stockport and onto A6. Temp 4c in Manchester, down to 0c in Buxton. Dry, but misty during climb towards Buxton over Long Hill. " Significant distraction from flashing warning lights especially at night, and disabling of the auto setting of the headlamps whilst the fault exists. The "lane departure" has already been switched off as it's of no value on twisting roads in Cheshire and Derbyshire. Dealer to recheck calibration, but I thought HJ ought to know that it is not just adverse weather causing the fault." 10-9-2017: Report of clutch failure on 2016 Toyota Auris discovered at its first service at 6,000 miles. Driver error blamed and owner quoted £595 for a replacement. 29-9-2017: Report of electromechanical parking brake failure on 2013 Avensis. Replacement cost quoted at €1,700. (Should still be under 5 year warranty.) 1-12-2017: Broken nearside front spring reported on 2014 Toyota Auris, probably from ctossing speed cushions correctly: one wheel over, one wheel on the flat. (The alternative is to straddle them but that tears away the inner shoulders of the tyres, potentially leading to a high speed blowout.) 22-6-2018: Report of intruder alarm of 2016 Toyota Auris going off at night if owner uses walk away locking. If he locks it manually it is ok. Owner says same thing happened with previous Auris. We wonder if this might be cured by a fresh battery in the remote. Recalls 10-8-2015: R/2015/152: Toyota Auris Hybrid Built 21/05/2013-06/05/2014. Number of cars involved 24,729. Manufacturer reference BGG34. Problem: The inverter assembly may overheat which will cause warning lamps to illuminate and the vehicle to enter a fail safe mode. Fail safe allows the vehicle to be driven on reduced power to a place of safety. However, it is possible for the hybrid system to shut down causing the vehicle to stop which increases the risk of a collision. Solution On affected vehicles, reprogram the ECUs. 22-9-2016: R/2016/152: Toyota Auris, Prius, Lexus CT200h: Fule may leak creating risk of fire: A fuel evaporative emission control unit (canister) assembled to the fuel tank. There is a possibility that a crack could develop on the resin channel for the emission gas flow due to an improper shape of the channel edge at that location. The crack could expand over time, and eventually fuel may leak from the crack when the vehicle has a full tank. Fuel or fuel vapour in the presence of an ignition source could increase the risk of a vehicle fire. Fix: Recall the vehicles that are likely to be affected and replace the fuel suction plate sub-assembly. VINs: 02000007 to 0E073365, 02000110 to 02233251, 01000105 to 01015894. Build dates: 27-4-2006 to 29-9-2012
nurse Δημοσ. 22 Ιουλίου 2018 Μέλος Δημοσ. 22 Ιουλίου 2018 4 ώρες πριν, Rzarector είπε Ρωτάς στην Ελλάδα, Toyota ή Renault? Απορώ πραγματικά. Τι απαντήσεις περιμένεις να πάρεις πέρα από Toyota? Το Clio είναι καλύτερο αυτοκίνητο σχεδόν σε όλους τους τομείς σε σχέση με το Auris. Αν θέλεις να στο αναλύσω μπορώ. Αν δεν σε ενδιαφέρει τίποτε παρά μόνο η αξιοπιστία για την οποία ρώτησες, πάμε στα παρακάτω στοιχεία: Για το Clio IV: .... Για συνέχισε την ανάλυσή σου . Πιστεύω ότι θα με βοηθήσει.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα