Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ενα μάθημα που δεν βλέπω να αναφέρει κανείς, και το όποιο, μόνο στα χαρτιά διδάσκεται, "υποδιδάσκεται" δηλαδή, οπως λεει ο τίτλος, ειναι ο ΣΕΠ, ή Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Φυσικά και μαθήματα όπως η Σεξουαλική Αγωγή, οι Πρώτες Βοήθειες, καλό θα ήταν να εισαχθούν, κυρίως στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ο μαθητής είναι σε θέση να αφομοιώσει συνειδητά γνώσεις, και οχι απλά να τις παπαγαλίσει.

Η διατροφολογία που αναφέρετε, γίνεται κυρίως μέσω της Οικιακής Οικονομίας, και λίγο της Βιολογίας, σε τάξεις του γυμνασίου κυρίως. Σίγουρα θα ήταν θετικό να ενταχθεί και μέσα στην Φυσική Αγωγή, αλλά δεν είναι κάτι που απουσιάζει. 

Κάποιος αναφέρθηκε σε μάθημα ανάπτυξης κριτικής σκέψης. Δεν είναι τόσο απλό. Κριτική σκέψη, αναπτύσσεις μέσα από μαθήματα όπως Έκθεση, Ιστορία, Κοινωνιολογία, με την προϋπόθεση φυσικά ο εκπαιδευτικός να έχει και αυτό ως σκοπό, και όχι απλά την παράδοση του επόμενου μαθήματος, και την έγκαιρη κάλυψη της ύλης. Δεν είναι κάτι που απλά μπαμ, βάζεις ένα μάθημα, και ξαφνικά διδάσκεις κριτική ικανότητα. Απαιτείται μελέτη πολλαπλών επιστημών, κάτι που μπορει να επιτευχθεί μόνο μέσα από επιμέρους μαθήματα, και όχι ενα γενικό.

Και τέλος, όσον αφορά την πληροφορική. Στο γυμνάσιο, δεν έχω εικονα τι γίνεται. Εμας πχ, ο καθηγητής 1η γυμνασίου, μας έδειξε , μεταξύ αλλων, Word, στην 2α, PowerPoint, και στην 3η Excel. Στο λύκειο όμως, έχω άποψη, καθως είμαι μαθητής 3ης Λυκείου. Και στις τρεις τάξεις, γίνεται κανονικότατα το μάθημα της πληροφορικής. Πέρισυ μελετήσαμε κυρίως αλγόριθμους, φέτος γράφουμε προγράμματα. Φυσικά όχι στις γνωστές  γλώσσες προγραμματισμού, αλλά σε ψευδογλώσσα. Προσωπικά, αν και μαθητής Θετικής κατεύθυνσης (δεν δίνω δηλαδή πληροφορική), διδάσκομαι κανονικότατα το μάθημα, δεν υπάρχει αυτός ο χαβαλές που αναφέρθηκε, και παρόμοια κατάσταση επικρατεί σε πολλα σχολεία. 

Να συμπληρώσω ότι ιδιαίτερα χρήσιμη θα ήταν πρακτική αριθμητική. Τόσα χρόνια εξισώσεις, πλέον κάνουμε διαφορικό λογισμό, σύντομα θα μπούμε στον ολοκληρωτικό, και σκαλωνουμε σε σπαζοκεφαλιές δημοτικού.

Φυσικά όλα αυτά είναι καθαρά προσωπικές απόψεις.

Επεξ/σία από THD
  • Like 3
  • Απαντ. 71
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 hours ago, THD said:

 

Κάποιος αναφέρθηκε σε μάθημα ανάπτυξης κριτικής σκέψης. Δεν είναι τόσο απλό. Κριτική σκέψη, αναπτύσσεις μέσα από μαθήματα όπως Έκθεση, Ιστορία, Κοινωνιολογία, με την προϋπόθεση φυσικά ο εκπαιδευτικός να έχει και αυτό ως σκοπό, και όχι απλά την παράδοση του επόμενου μαθήματος, και την έγκαιρη κάλυψη της ύλης. Δεν είναι κάτι που απλά μπαμ, βάζεις ένα μάθημα, και ξαφνικά διδάσκεις κριτική ικανότητα. Απαιτείται μελέτη πολλαπλών επιστημών, κάτι που μπορει να επιτευχθεί μόνο μέσα από επιμέρους μαθήματα, και όχι ενα γενικό.

 

Υπάρχει και ως αυτόνομη σπουδή: The Foundation for Critical Thinking

Επεξ/σία από ludan01
Δημοσ.

Γιατί να πας σχολείο να μάθεις πράγματα;

 

Μπαίνεις εδώ στο φόρουμ και καθάρισες. Από ανειδίκευτος εργάτης βγαίνεις αστροναύτης μέσα σε 2 λεπτά.

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

H Eλληνικη γλώσσα, τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστημες ΥΠΕΡΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ στα Ελληνικά σχολεία (εκτός απ΄τη Βιολογία που ενω ειναι το πιο χρησιμο μάθημα, του μειωνουν συνεχως τις ωρες, καθαρά λογω συντεχνιακων λόγων).

Κατά τα άλλα, η σωστή χρήση διαδικτύου θα ηταν ένα μάθημα το οποίο ειναι απαραίτητο. Ειναι τουλάχιστον βλακωδες να βάζεις τα παιδιά να μαθαίνουν απ έξω ημερομηνίες ή να λυνουν εξισώσεις, ενω πλέον όλα γινονται αυτοματα απ το ιντερνετ. Ο σκοπος ειναι να μάθουν που θα ψάξουν σωστά.

Επίσης, το μάθημα του πολιτισμού θα έπρεπε να διδάσκεται, του επαγγελματικου προσανατολισμού (αν ειναι δυνατον, ολοι φιλολογοι και μαθηματικοι θέλουν να γινουν και κλαιγονται που δεν έχουν δουλειά μετά) και της σεξουαλικης διαπαιδαγωγισης.

Η υγιεινη ειναι δουλειά του γονιου, οχι του σχολείου.

Δημοσ.
17 ώρες πριν, Eoin είπε

Θα ήθελα να υπάρχουν τα παρακάτω μαθήματα:

Σεξουαλικής διαπεδαγώγησης .

Κατανόησης της διαφορετικότητας.

Υγιεινής διατροφής.

Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Αυτά που αναφέρεις  , κατά την γνώμη μου , δεν μπορεί - πρέπει να γίνουν μαθήματα ..

Μπορεί να καλυφθούν σεμιναριακά .

Δυστυχώς το σχολείο και γενικότερα η παιδεία εξυπηρετούν πρώτα τα ''συμφέροντα'' όλων των άλλων και τελευταία των μαθητών .

Για παράδειγμα ένας μαθητής  στα δώδεκα χρόνια σχολείου δα διδαχθεί  και τα δώδεκα θρησκευτικά  και όχι  αρχαία -φυσική - μαθηματικά κλπ

ή

το ότι σχεδόν κανένας δεν έμαθε αγγλικά από το σχολείο (πράγμα που σε άλλες χώρες είναι κανόνας ) υπάρχει τώρα και δεύτερη γλώσσα..

Με λίγα λόγια σοφή διαχείριση  οικονομικών και ανθρωπίνων  πόρων ..

όλα εχουν ένα ''πέρας'' ..

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για τα πιτσιρίκια:

Είμαι υπέρ να ξαναγυρίσει το παλιό καλό σύστημα:Πατρίδα,Θρησκεία,Οικογένεια + κάτι, έστω ένα δείγμα μουσικής ή παιδικής χορωδίας + κυκλοφοριακή αγωγή με πρακτική εξάσκηση  (ποδήλατα) έξω στον δρόμο με παρουσία αστυνομίας.

Έτσι τα παιδιά θα ήταν πολύ πιο ευτυχισμένα,όπως και εμείς την δεκαετία του 80.

Επεξ/σία από palawiaris
  • Like 3
Δημοσ.

Είναι δύσκολο να το πει κανείς γιατί και οι εβδομαδιαίες ώρες δεν είναι άπειρες. 

Κοιτάζω το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του Λυκείου και δεν το βλέπω πολύ διαφορετικό απ' ότι ήταν όταν πήγαινα εγώ πριν χρόνια.

Τι ήθελα τότε αφού για το τώρα δεν έχω εικόνα και θα μιλήσω για το Λύκειο κυρίως

Γυμναστική σε καθημερινή βάση μια ώρα αφού με το φορτωμένο πρόγραμμα δεν είναι πάντα εφικτή η καθημερινή άθληση. 

Περισσότερη Χημεία (μην χτυπάτε)

Σίγουρα λιγότερες ώρες αφιερωμένες στα αρχαία. 

Αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας της Ελληνικής Λογοτεχνίας.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το σχολείο ωφείλει να προσφέρει ουσιαστικά βιώματα στους μαθητές. Περισσότερες δυνατότητες για να εκφραστούν, τόσο επιστημονικά όσο και καλλιτεχνικά. Εάν δηλαδή επιτελούσε αυτό τον ρόλο, οι μαθητές θα σέβονταν περισσότερο και τα σχολικά βιβλία.

Επεξ/σία από ludan01
Δημοσ.
1 ώρα πριν, palawiaris είπε

Για τα πιτσιρίκια:

Είμαι υπέρ να ξαναγυρίσει το παλιό καλό σύστημα:Πατρίδα,Θρησκεία,Οικογένεια + κάτι, έστω ένα δείγμα μουσικής ή παιδικής χορωδίας + κυκλοφοριακή αγωγή με πρακτική εξάσκηση  (ποδήλατα) έξω στον δρόμο με παρουσία αστυνομίας.

Έτσι τα παιδιά θα ήταν πολύ πιο ευτυχισμένα,όπως και εμείς την δεκαετία του 80.

πεστα 

και εγω συμφωνω 

για το σεπ ομωσ απο  παντα ειχα διαφωνια 

Για να διδαχτείς σεπ θα πρέπει να ζεις στην σοβιετική ένωση και να μην ανήκεις στην νομενκλατούρα

Αλλιώς πάει περίπατο το θέμα

Δηλαδή θα πρέπει να δεχθείς το γεγονός πως θα σε αξιολογήσουν άλλοι και με βαση της επιδώσεις σου χωρίς να προβάλεις ενστάσεις να δεχθείς να γινεις υδραυλικός πχ αντί να πας στην Αγγλία να γίνεις επιστήμονας

Αυτά είναι για γερμανούς όχι για έλληνες

Δημοσ.
2 ώρες πριν, pontez2 είπε

H Eλληνικη γλώσσα, τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστημες ΥΠΕΡΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ στα Ελληνικά σχολεία (εκτός απ΄τη Βιολογία που ενω ειναι το πιο χρησιμο μάθημα, του μειωνουν συνεχως τις ωρες, καθαρά λογω συντεχνιακων λόγων).

Κατά τα άλλα, η σωστή χρήση διαδικτύου θα ηταν ένα μάθημα το οποίο ειναι απαραίτητο. Ειναι τουλάχιστον βλακωδες να βάζεις τα παιδιά να μαθαίνουν απ έξω ημερομηνίες ή να λυνουν εξισώσεις, ενω πλέον όλα γινονται αυτοματα απ το ιντερνετ. Ο σκοπος ειναι να μάθουν που θα ψάξουν σωστά.

Επίσης, το μάθημα του πολιτισμού θα έπρεπε να διδάσκεται, του επαγγελματικου προσανατολισμού (αν ειναι δυνατον, ολοι φιλολογοι και μαθηματικοι θέλουν να γινουν και κλαιγονται που δεν έχουν δουλειά μετά) και της σεξουαλικης διαπαιδαγωγισης.

Η υγιεινη ειναι δουλειά του γονιου, οχι του σχολείου.

Η Αρχαια Ελληνικη Γλωσσα υπερδιδασκεται. Η Νεα Ελληνικη γλωσσα υποδιδασκεται. Γιατι εχουμε υιοθετήσει το μυθο πως η Αρχαια Γλωσσα ειναι ανωτερη απο τη Νεα και αρα αυτη πρεπει να μαθαινουν τα παιδια. Υπαρχουν εκατονταδες καθημερινα παραδειγματα κακης χρησης της γλωσσας, απο ανορθογραφιες μεχρι κειμενα που δε βγαζουν κανενα απολυτως νοημα. Αλλα τουλαχιστον ξερουμε το λυω και τα ανωμαλα ρηματα των Αρχαιων. 

Η διδασκαλια της Αρχαιας Ελληνικης Γραμματειας ειναι χρησιμοτατη. Η διδασκαλια της Αρχαιας Ελληνικης Γλωσσας και μαλιστα σε τετοιο εντατικο βαθμο, ειναι αχρηστη. Οι ωρες των Αρχαιων θα επρεπε να αντικατασταθουν απο ωρες Νεων Ελληνικων και η Αρχαια Γλωσσα να γινει μαθημα επιλογης. 

  • Like 3
Δημοσ.

Ασε δε το άλλο που με εκνευριζει αφάνταστα.

Βάζουν τωρα τα παιδιά να μαθαινουν λογαριθμικες συναρτήσεις, λες και αποτελεί απαραίτητο προσόν για τη ζωή τους, και την ιδια στιγμή δε ξέρουν να ξεχωρισουν αν η πληροφορία που διαβάζουν στο κινητό, ειναι αληθινή ή hoax. Τι να κάνεις την ευκτική του λύω και τις ιδιοτητες των ολοκληρωμάτων ή το να ξέρεις απ έξω την ημερομηνία γεννησης του τάδε λογοτέχνη, αν δεν έχεις ιδέα τι απορρόφιση εργασίας θα έχεις με τέτοιες γνωσεις ή που να ψάξεις για να βρεις μια πληροφορία. 

Δεν ζουμε στο 1980. Έχουν πεθάνει ολα αυτά. Αν θες να καταλάβεις κάτι σωστά, το κάνεις μέσω project και όχι μέσω παπαγαλίας ή ασκήσεων που αφορουν προχωμένες μαθημετικές σπουδές (που δε θα σου χρησιμευσουν ουτε αν γινεις πυρηνικος φυσικός).

Ολα υπάρχουν στο ιντερνετ. Ο σκοπος ειναι να μάθεις να το χρησιμοποιείς.

  • Like 2
Δημοσ.
13 ώρες πριν, THD είπε

Ενα μάθημα που δεν βλέπω να αναφέρει κανείς, και το όποιο, μόνο στα χαρτιά διδάσκεται, "υποδιδάσκεται" δηλαδή, οπως λεει ο τίτλος, ειναι ο ΣΕΠ, ή Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Φυσικά και μαθήματα όπως η Σεξουαλική Αγωγή, οι Πρώτες Βοήθειες, καλό θα ήταν να εισαχθούν, κυρίως στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ο μαθητής είναι σε θέση να αφομοιώσει συνειδητά γνώσεις, και οχι απλά να τις παπαγαλίσει.

Η διατροφολογία που αναφέρετε, γίνεται κυρίως μέσω της Οικιακής Οικονομίας, και λίγο της Βιολογίας, σε τάξεις του γυμνασίου κυρίως. Σίγουρα θα ήταν θετικό να ενταχθεί και μέσα στην Φυσική Αγωγή, αλλά δεν είναι κάτι που απουσιάζει. 

Κάποιος αναφέρθηκε σε μάθημα ανάπτυξης κριτικής σκέψης. Δεν είναι τόσο απλό. Κριτική σκέψη, αναπτύσσεις μέσα από μαθήματα όπως Έκθεση, Ιστορία, Κοινωνιολογία, με την προϋπόθεση φυσικά ο εκπαιδευτικός να έχει και αυτό ως σκοπό, και όχι απλά την παράδοση του επόμενου μαθήματος, και την έγκαιρη κάλυψη της ύλης. Δεν είναι κάτι που απλά μπαμ, βάζεις ένα μάθημα, και ξαφνικά διδάσκεις κριτική ικανότητα. Απαιτείται μελέτη πολλαπλών επιστημών, κάτι που μπορει να επιτευχθεί μόνο μέσα από επιμέρους μαθήματα, και όχι ενα γενικό.

Και τέλος, όσον αφορά την πληροφορική. Στο γυμνάσιο, δεν έχω εικονα τι γίνεται. Εμας πχ, ο καθηγητής 1η γυμνασίου, μας έδειξε , μεταξύ αλλων, Word, στην 2α, PowerPoint, και στην 3η Excel. Στο λύκειο όμως, έχω άποψη, καθως είμαι μαθητής 3ης Λυκείου. Και στις τρεις τάξεις, γίνεται κανονικότατα το μάθημα της πληροφορικής. Πέρισυ μελετήσαμε κυρίως αλγόριθμους, φέτος γράφουμε προγράμματα. Φυσικά όχι στις γνωστές  γλώσσες προγραμματισμού, αλλά σε ψευδογλώσσα. Προσωπικά, αν και μαθητής Θετικής κατεύθυνσης (δεν δίνω δηλαδή πληροφορική), διδάσκομαι κανονικότατα το μάθημα, δεν υπάρχει αυτός ο χαβαλές που αναφέρθηκε, και παρόμοια κατάσταση επικρατεί σε πολλα σχολεία. 

Να συμπληρώσω ότι ιδιαίτερα χρήσιμη θα ήταν πρακτική αριθμητική. Τόσα χρόνια εξισώσεις, πλέον κάνουμε διαφορικό λογισμό, σύντομα θα μπούμε στον ολοκληρωτικό, και σκαλωνουμε σε σπαζοκεφαλιές δημοτικού.

Φυσικά όλα αυτά είναι καθαρά προσωπικές απόψεις.

1. Οι πρωτες βοηθειες θα επρεπε να υπαρχουν ως υποχρεωτικα σεμιναρια, οχι ως μαθημα. Δεν εχει νοημα να το κανεις μαθημα. 

2. ΣΕΠ οσο γινεται απο καθηγητες, δεν υπαρχει καμια πιθανοτητα να φανει χρησιμο στους μαθητες. Οι καθηγητες δευτεροβαθμιας δεν εχουν ιδεα απο την αγορα εργασιας και αυτο φαινεται απο τις συμβουλες που δινουν οι ιδιοι. Τωρα να φερνεις επαγγελματιες συνεχεια, καθε εβδομαδα, επισης δεν ειναι εφικτο. Παλι η καλυτερη λυση θα ηταν μερικα σεμιναρια και μια υποχρεωτικη πρακτικη δυο εβδομαδων σε χωρο εργασιας της επιλογης του μαθητη. Ετσι γινεται στα Γερμανικα σχολεια.

3. Πιστευω πως στο δημοσιο σχολειο, η σοβαροτητα (ή μη) διδασκαλιας ενος μαθηματος οπως η πληροφορικη εξαρταται καθαρα απο τον διδασκοντα και την ορεξη που εχει. Παντως στο πανεπιστημιο, ειδα δεκαδες παιδια σχεδον αναλφαβητα στη χρηση βασικων προγραμματων office, οποτε αυτη η διδασκαλια δε γινεται σε ολα τα σχολειο, μαλλον ειστε τυχεροι. Σκεψου πως αφιερωσαμε ενα διωρο, σε μαθημα 5ου ετους, να δειχνει ο καθηγητης στοιχειωδεις λειτουργιες του Excel, αποθηκευση, αντιγραφη-επικολληση κ.ο.κ. 

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, ProponitisTouKanape είπε

Οι καθηγητες δευτεροβαθμιας δεν εχουν ιδεα απο την αγορα εργασιας και αυτο φαινεται απο τις συμβουλες που δινουν οι ιδιοι

Πολυ σωστο. Αν ειχαν ιδέα, απλά δεν θα γινοντας καθηγητές :-)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα έπρεπε να γίνεται θεατρικό μάθημα οπωσδήποτε. 
Κυκλοφοριακή αγωγή ναι.
Η μουσική αν και χρήσιμη, επειδή αρκετά παιδιά μοιραία θα είναι ατάλαντα μονίμως θα γίνεται χαβαλές και φασαρία. Οπότε θα μπορούσε και να είναι προαιρετική.
Και τέλος δεν διδάσκεται καθόλου σωστά η γυμναστική, το τρέχω 5 λεπτά και μετά παίζω με την μπάλα δεν είναι γυμναστική.  Στα πανεπιστήμια δε, δεν υπάρχει καθόλου αθλητισμός, παλιότερα ήταν υποχρεωτικός.

Έδιτ για το πρώτες βοήθειες. Είναι αστείο και που το λέτε. Ένα παιδί 10-12-15 ετών θα πάει να προσφέρει πρώτες βοήθειες σε ένα άλλο αν πέσει πχ από τα κάγκελα της αυλής; Είμαστε σοβαροί; Οι καθηγητές και οι δάσκαλοι είναι υπεύθυνοι για αυτό. Το ελληνικό κράτος πάντως είναι μπροστά από εσάς και διδάσκει αντισεισμική προστασία με ασκήσεις. Θυμάμαι κάναμε κάθε χρόνο.

Επεξ/σία από G.TH.
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...