Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ερώτηση παίδες.

Τα Radeon "Anti-Lag" και "Image Sharpening" υπάρχει κάποιος λόγος να τα ενεργοποιήσεις ή είναι απλά ένα gimmick ?

Οι μόνες πληροφορίες που έχω είναι ότι ο Anti-Lag έχει νόημα μόνο αν το fps range είναι μεταξύ 60 -90 και ότι το Image Sharpening έχει νόημα μόνο αν ενεργοποιήσεις το GPU Scaling για να τρέξει παιχνίδια σε μικρότερη ανάλυση απο την native resolution του monitor.

Επεξ/σία από panospeter
Δημοσ.
7 ώρες πριν, panospeter είπε

Ερώτηση παίδες.

Τα Radeon "Anti-Lag" και "Image Sharpening" υπάρχει κάποιος λόγος να τα ενεργοποιήσεις ή είναι απλά ένα gimmick ?

Οι μόνες πληροφορίες που έχω είναι ότι ο Anti-Lag έχει νόημα μόνο αν το fps range είναι μεταξύ 60 -90 και ότι το Image Sharpening έχει νόημα μόνο αν ενεργοποιήσεις το GPU Scaling για να τρέξει παιχνίδια σε μικρότερη ανάλυση απο την native resolution του monitor.

Όχι ακριβώς. Το anti-Lag είναι χρήσιμο κυρίως σε online competitive παιχνίδια, αν δεν ασχολείσαι το προσπερνάς. Το sharpening όμως για μένα είναι must ακόμα και σε native ανάλυση, ειδικά σε κάτι παιχνίδια που ενεργοποιόντας το anti-allising πέφτει το θόλωμα της αρκούδας... (γκουχ γκουχ assasins creed γκουχ). Σημειωτέον ότι η υλοποίηση του από την amd είναι υποδειγματική.

  • Like 1
Επισκέπτης
Δημοσ.

Είναι τόσο καλό στις AMD ε; Γιατί στις NVIDIA είναι μέτριο, και βλέπεις artifacts ακόμη και χαμηλά να το βάλεις..

Δημοσ.
1 ώρα πριν, yiannis1991 είπε

Είναι τόσο καλό στις AMD ε; Γιατί στις NVIDIA είναι μέτριο, και βλέπεις artifacts ακόμη και χαμηλά να το βάλεις..

Εξαιρετικο πραγματικα το RIS της AMD. Απο οταν μπηκε οποιο παιχνιδι δεν εχει δικο του πχ το Rage 2 εχει fidelity fx ειναι παρομοιο με το ris απλα in game υλοποιηση το βαζω παντα και προσαρμοζω αναλογα το ποσοστο αλλο θελει 50% αλλο 20% αλλο 80%. Καμια σχεση με της nvidia που δημιουργει ατελειωτα artifacts. Απο τα feature που αγαπησα στην 5700xt και αν μπορεσουμε και παρουμε και στις πρωτες RDNA κατι αντιστοιχο με το DLSS μεσω DML θα παρουν αξια. 

  • Like 1
Δημοσ.

 

Στις 2/3/2021 στις 7:48 ΜΜ, SabotazNic είπε

Παιζει να ειχε επιλογη το morepowertool, δεν θυμαμαι.

Αυτο σημαινει οτι θα πρεπει να ασχοληθεις με bios flash που δεν το προτεινω χωρις γνωσεις

Σιγά μη χρειάζεται να κάνει και format τα Windows για ένα ledάκι 😲

Στις 2/3/2021 στις 7:36 ΜΜ, mike0402 είπε

μπορει να μου πει καποιος αν κλεινει το led σε rx 5700xt pulse?

Κατέβασε το Sapphire TRIXX

20 λεπτά πριν, bebius είπε

Υπάρχει τρόπος να μπορώ μέσω Afterburner να ρίξω περισσότερο από 800mV την τάση σε μια 5700XT;

Δε χρησιμοποιούμε afterburner σε AMD κάρτες όταν υπάρχουν ένα σωρό άριστα εργαλεία:

AMD Mem Tweak

OverdriveNTool

MorePowerTool

  • Like 1
Δημοσ.
57 λεπτά πριν, kkatzos είπε

 

Σιγά μη χρειάζεται να κάνει και format τα Windows για ένα ledάκι 😲

Κατέβασε το Sapphire TRIXX

 

στις pulse δεν υπάρχει η επιλογή για έλεγχο του led, ούτε μέσω του trixx...

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, totomis είπε

στις pulse δεν υπάρχει η επιλογή για έλεγχο του led, ούτε μέσω του trixx...

Αν δεν υπάρχει software, μπορείς απλά να ξε-συνδέσεις το καλώδιο. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, totomis είπε

στις pulse δεν υπάρχει η επιλογή για έλεγχο του led, ούτε μέσω του trixx...

Δοκιμασμένες όλες οι εκδόσεις;

Πρέπει να δοκιμαστεί η έκδοση του TRIXX που κυκλοφόρησε 1-2 μήνες μετά την κυκλοφορία της κάρτας.

Αυτό γιατί στις νέες εκδόσεις του TRIXX συνήθως ξεχνάνε τις παλιότερες κάρτες.

Λένε ότι δε γίνεται μέσω software.

Οπότε 2 επιλογές:

1) Άνοιγμα κάρτας και unplug

2) Μαύρη μονωτική ταινία 😉

Επεξ/σία από kkatzos
Δημοσ.
1 ώρα πριν, kkatzos είπε

 Δε χρησιμοποιούμε afterburner σε AMD κάρτες όταν υπάρχουν ένα σωρό άριστα εργαλεία:

AMD Mem Tweak

OverdriveNTool

MorePowerTool

Μου αρέσει η αμεσότητα του AB το οποίο παρεμπιπτόντως δε μου έχει δημιουργήσει πρόβλημα ποτέ με ΑΜD κάρτες. Επίσης θέλω τη δυνατότητα να αλλάζω setups επιτόπου οπότε το MPT δε βολεύει. Θα δοκιμάσω τα άλλα δύο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, kkatzos είπε

Δοκιμασμένες όλες οι εκδόσεις;

Πρέπει να δοκιμαστεί η έκδοση του TRIXX που κυκλοφόρησε 1-2 μήνες μετά την κυκλοφορία της κάρτας.

Αυτό γιατί στις νέες εκδόσεις του TRIXX συνήθως ξεχνάνε τις παλιότερες κάρτες.

Λένε ότι δε γίνεται μέσω software.

Οπότε 2 επιλογές:

1) Άνοιγμα κάρτας και unplug

2) Μαύρη μονωτική ταινία 😉

Σιγά να μην χρειάζεται να βγάλει κατσαβίδι για να απενεργοποιήσει ένα ledάκι 😉

 

Επεξ/σία από SabotazNic
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Πολλες διορθωσεις ο νεος driver σημερα. Πολλα νεα vulkan extensions radeon boost για cyberpunk 2077 και για πολλα ακομα παιχνιδια σαν να ειδα DX12 πριν ηταν μεχρι DX11? Για τσεκαρετε τον περναω αμεσως

Download εδω:

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-21-3-1

Spoiler

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.3.1 Highlights
Support For
AMD Radeon™ RX 6700 Graphics
DOOM Eternal™: The Ancient Gods - Part Two
Radeon BoostGD-158
Now supports DirectX®12 with Variable Rate Shading for select titles.
Radeon Anti-LagGD-157
Now supports DirectX®12.
Performance Tuning Stress TestGD-106
A new built in tool for Performance Tuning in Radeon Software that allows users to stress test their graphics products tuning profiles.
Added Vulkan® Support
VK_KHR_synchronization2
This extension modifies the original core synchronization APIs to simplify the interface and improve usability of these APIs. It also adds new pipeline stage and access flag types that extend into the 64-bit range. Pipeline stages and access flags are now specified together in memory barrier structures, making the connection between the two more obvious. Additionally, Layout transitions have been simplified by providing generic layouts, which are contextually applied based on the image format. Events are made more efficient as well as they include memory dependency information when they are set on the device. Furthermore, Queue submission has also been changed to wrap command buffers and semaphores in extensible structures, which incorporate changes from Vulkan 1.1, VK_KHR_device_group and VK_KHR_timeline_semaphore. This adds a pipeline stage to the semaphore signal operation, mirroring the existing pipeline stage specification for wait operations.
VK_EXT_4444_formats
This extension defines the VK_FORMAT_A4R4G4B4_UNORM_PACK16_EXT and VK_FORMAT_A4B4G4R4_UNORM_PACK16_EXT formats for compatibility with other graphics APIs to help with porting without having to resort to swizzling.
VK_EXT_conditional_rendering
This extension allows conditional draws, compute dispatches or clears based on a value in command buffer memory. These commands could be discarded without the application’s intervention if the condition is not met, which may result in reduced latency.
VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion
This extension provides the ability to perform color space conversions during texture sampling operations for the Y′CBCR color space, which is mainly used for processing inputs from video decoders and cameras. It also adds a selection of multi-planar formats, image aspect plane, and the ability to bind memory to the planes of an image collectively or separately.
Fixed Issues
Radeon Software may sometimes have higher than expected CPU utilization, even when a system is at idle.
A system hang or crash may be experienced when upgrading Radeon Software while an Oculus™ VR headset is connected to your system on Radeon GCN graphics products.
Minecraft™ DXR may exhibit corrupted or missing textures when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
An application crash may occur in Call of Duty™: Modern Warfare when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
Lighting fails to render correctly on Radeon RX 6800 series graphics products in Star Citizen™.
A black screen may occur when enabling and disabling Enhanced Sync while vsync is enabled in some Vulkan® API games.
A black screen or system hang may occur on Hybrid Graphics systems for some Vulkan® API games when Enhanced Sync is enabled.
Bethesda™ launcher may experience an application crash on startup when launching some games.
Users may be unable to create a new scene in the Radeon Software Streaming tab on first launch or after a settings factory reset.
Game specific performance tuning profiles may fail to load when a global performance tuning profile has been created or set.
Disabling HDCP support and performing a factory reset and/or system restart may sometimes trigger a system crash or hang on boot.
Epic Games™ social overlay or launcher may exhibit color corruption.
Xuan-Yuan Sword VII™ may experience an application crash with DirectX®12 ray tracing enabled on Radeon RX 6000 series graphics.
Color corruption may be experienced in Cyberpunk 2077™ when Radeon Boost is enabled.
Display flicker or corruption may occur on high refresh rate/resolution multi-monitor system configurations on Radeon RX Vega series graphics.
Audio loss or cutout may intermittently occur on some TV displays when Windows® audio is set to use 5.1 or 7.1 speaker configurations.
Known Issues
The start and cancel buttons in the performance tuning stress test may disappear when Radeon Software is resized to be small.
On a limited number of displays, the preferred desktop resolution in Windows® may change when the display is power cycled.
Enabling vsync in Rocket League and setting the game to use borderless fullscreen may cause stuttering or ghosting.
Radeon RX 400 and 500 series graphics products may experience a TDR during extended periods of video playback.
Brightness flickering may intermittently occur in some games or applications when Radeon™ FreeSync is enabled, and the game is set to use borderless fullscreen.
Enhanced Sync may cause a black screen to occur when enabled on some games and system configurations. Any users who may be experiencing issues with Enhanced Sync enabled should disable it as a temporary workaround.

 

  • Like 3
Δημοσ.
7 ώρες πριν, Arkin είπε

Πολλες διορθωσεις ο νεος driver σημερα. Πολλα νεα vulkan extensions radeon boost για cyberpunk 2077 και για πολλα ακομα παιχνιδια σαν να ειδα DX12 πριν ηταν μεχρι DX11? Για τσεκαρετε τον περναω αμεσως

Download εδω:

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-21-3-1

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.3.1 Highlights
Support For
AMD Radeon™ RX 6700 Graphics
DOOM Eternal™: The Ancient Gods - Part Two
Radeon BoostGD-158
Now supports DirectX®12 with Variable Rate Shading for select titles.
Radeon Anti-LagGD-157
Now supports DirectX®12.
Performance Tuning Stress TestGD-106
A new built in tool for Performance Tuning in Radeon Software that allows users to stress test their graphics products tuning profiles.
Added Vulkan® Support
VK_KHR_synchronization2
This extension modifies the original core synchronization APIs to simplify the interface and improve usability of these APIs. It also adds new pipeline stage and access flag types that extend into the 64-bit range. Pipeline stages and access flags are now specified together in memory barrier structures, making the connection between the two more obvious. Additionally, Layout transitions have been simplified by providing generic layouts, which are contextually applied based on the image format. Events are made more efficient as well as they include memory dependency information when they are set on the device. Furthermore, Queue submission has also been changed to wrap command buffers and semaphores in extensible structures, which incorporate changes from Vulkan 1.1, VK_KHR_device_group and VK_KHR_timeline_semaphore. This adds a pipeline stage to the semaphore signal operation, mirroring the existing pipeline stage specification for wait operations.
VK_EXT_4444_formats
This extension defines the VK_FORMAT_A4R4G4B4_UNORM_PACK16_EXT and VK_FORMAT_A4B4G4R4_UNORM_PACK16_EXT formats for compatibility with other graphics APIs to help with porting without having to resort to swizzling.
VK_EXT_conditional_rendering
This extension allows conditional draws, compute dispatches or clears based on a value in command buffer memory. These commands could be discarded without the application’s intervention if the condition is not met, which may result in reduced latency.
VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion
This extension provides the ability to perform color space conversions during texture sampling operations for the Y′CBCR color space, which is mainly used for processing inputs from video decoders and cameras. It also adds a selection of multi-planar formats, image aspect plane, and the ability to bind memory to the planes of an image collectively or separately.
Fixed Issues
Radeon Software may sometimes have higher than expected CPU utilization, even when a system is at idle.
A system hang or crash may be experienced when upgrading Radeon Software while an Oculus™ VR headset is connected to your system on Radeon GCN graphics products.
Minecraft™ DXR may exhibit corrupted or missing textures when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
An application crash may occur in Call of Duty™: Modern Warfare when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
Lighting fails to render correctly on Radeon RX 6800 series graphics products in Star Citizen™.
A black screen may occur when enabling and disabling Enhanced Sync while vsync is enabled in some Vulkan® API games.
A black screen or system hang may occur on Hybrid Graphics systems for some Vulkan® API games when Enhanced Sync is enabled.
Bethesda™ launcher may experience an application crash on startup when launching some games.
Users may be unable to create a new scene in the Radeon Software Streaming tab on first launch or after a settings factory reset.
Game specific performance tuning profiles may fail to load when a global performance tuning profile has been created or set.
Disabling HDCP support and performing a factory reset and/or system restart may sometimes trigger a system crash or hang on boot.
Epic Games™ social overlay or launcher may exhibit color corruption.
Xuan-Yuan Sword VII™ may experience an application crash with DirectX®12 ray tracing enabled on Radeon RX 6000 series graphics.
Color corruption may be experienced in Cyberpunk 2077™ when Radeon Boost is enabled.
Display flicker or corruption may occur on high refresh rate/resolution multi-monitor system configurations on Radeon RX Vega series graphics.
Audio loss or cutout may intermittently occur on some TV displays when Windows® audio is set to use 5.1 or 7.1 speaker configurations.
Known Issues
The start and cancel buttons in the performance tuning stress test may disappear when Radeon Software is resized to be small.
On a limited number of displays, the preferred desktop resolution in Windows® may change when the display is power cycled.
Enabling vsync in Rocket League and setting the game to use borderless fullscreen may cause stuttering or ghosting.
Radeon RX 400 and 500 series graphics products may experience a TDR during extended periods of video playback.
Brightness flickering may intermittently occur in some games or applications when Radeon™ FreeSync is enabled, and the game is set to use borderless fullscreen.
Enhanced Sync may cause a black screen to occur when enabled on some games and system configurations. Any users who may be experiencing issues with Enhanced Sync enabled should disable it as a temporary workaround.

 

Το θέμα με τις μνήμες το φτιάξανε ? (max frequency in idle)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...