Προς το περιεχόμενο

AMD RX 5000 Series (RDNA/Navi)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, kkatzos είπε

 Δε χρησιμοποιούμε afterburner σε AMD κάρτες όταν υπάρχουν ένα σωρό άριστα εργαλεία:

AMD Mem Tweak

OverdriveNTool

MorePowerTool

Μου αρέσει η αμεσότητα του AB το οποίο παρεμπιπτόντως δε μου έχει δημιουργήσει πρόβλημα ποτέ με ΑΜD κάρτες. Επίσης θέλω τη δυνατότητα να αλλάζω setups επιτόπου οπότε το MPT δε βολεύει. Θα δοκιμάσω τα άλλα δύο.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 9,9k
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

😁

Μπήκε το νερό στο αυλάκι. Πολύ όμορφη κάρτα minimal και το κόκκινο led της Radeon δένει απόλυτα. Προχωράω με ddu και install των τελευταίων drivers.     

Φιλε @Arkin   μια ταπεινη γνωμη απο εναν αγνωστο που δυστυχως δεν εχει πολυ χρονο  για να γραφει στα φορουμς - και να πω την αληθεια δεν με πολυνοιαζει και η δημοτικοτητα - και σε οποιον θελει να με α

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, kkatzos είπε

Δοκιμασμένες όλες οι εκδόσεις;

Πρέπει να δοκιμαστεί η έκδοση του TRIXX που κυκλοφόρησε 1-2 μήνες μετά την κυκλοφορία της κάρτας.

Αυτό γιατί στις νέες εκδόσεις του TRIXX συνήθως ξεχνάνε τις παλιότερες κάρτες.

Λένε ότι δε γίνεται μέσω software.

Οπότε 2 επιλογές:

1) Άνοιγμα κάρτας και unplug

2) Μαύρη μονωτική ταινία 😉

Σιγά να μην χρειάζεται να βγάλει κατσαβίδι για να απενεργοποιήσει ένα ledάκι 😉

 

Επεξ/σία από SabotazNic
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Πολλες διορθωσεις ο νεος driver σημερα. Πολλα νεα vulkan extensions radeon boost για cyberpunk 2077 και για πολλα ακομα παιχνιδια σαν να ειδα DX12 πριν ηταν μεχρι DX11? Για τσεκαρετε τον περναω αμεσως

Download εδω:

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-21-3-1

Spoiler

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.3.1 Highlights
Support For
AMD Radeon™ RX 6700 Graphics
DOOM Eternal™: The Ancient Gods - Part Two
Radeon BoostGD-158
Now supports DirectX®12 with Variable Rate Shading for select titles.
Radeon Anti-LagGD-157
Now supports DirectX®12.
Performance Tuning Stress TestGD-106
A new built in tool for Performance Tuning in Radeon Software that allows users to stress test their graphics products tuning profiles.
Added Vulkan® Support
VK_KHR_synchronization2
This extension modifies the original core synchronization APIs to simplify the interface and improve usability of these APIs. It also adds new pipeline stage and access flag types that extend into the 64-bit range. Pipeline stages and access flags are now specified together in memory barrier structures, making the connection between the two more obvious. Additionally, Layout transitions have been simplified by providing generic layouts, which are contextually applied based on the image format. Events are made more efficient as well as they include memory dependency information when they are set on the device. Furthermore, Queue submission has also been changed to wrap command buffers and semaphores in extensible structures, which incorporate changes from Vulkan 1.1, VK_KHR_device_group and VK_KHR_timeline_semaphore. This adds a pipeline stage to the semaphore signal operation, mirroring the existing pipeline stage specification for wait operations.
VK_EXT_4444_formats
This extension defines the VK_FORMAT_A4R4G4B4_UNORM_PACK16_EXT and VK_FORMAT_A4B4G4R4_UNORM_PACK16_EXT formats for compatibility with other graphics APIs to help with porting without having to resort to swizzling.
VK_EXT_conditional_rendering
This extension allows conditional draws, compute dispatches or clears based on a value in command buffer memory. These commands could be discarded without the application’s intervention if the condition is not met, which may result in reduced latency.
VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion
This extension provides the ability to perform color space conversions during texture sampling operations for the Y′CBCR color space, which is mainly used for processing inputs from video decoders and cameras. It also adds a selection of multi-planar formats, image aspect plane, and the ability to bind memory to the planes of an image collectively or separately.
Fixed Issues
Radeon Software may sometimes have higher than expected CPU utilization, even when a system is at idle.
A system hang or crash may be experienced when upgrading Radeon Software while an Oculus™ VR headset is connected to your system on Radeon GCN graphics products.
Minecraft™ DXR may exhibit corrupted or missing textures when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
An application crash may occur in Call of Duty™: Modern Warfare when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
Lighting fails to render correctly on Radeon RX 6800 series graphics products in Star Citizen™.
A black screen may occur when enabling and disabling Enhanced Sync while vsync is enabled in some Vulkan® API games.
A black screen or system hang may occur on Hybrid Graphics systems for some Vulkan® API games when Enhanced Sync is enabled.
Bethesda™ launcher may experience an application crash on startup when launching some games.
Users may be unable to create a new scene in the Radeon Software Streaming tab on first launch or after a settings factory reset.
Game specific performance tuning profiles may fail to load when a global performance tuning profile has been created or set.
Disabling HDCP support and performing a factory reset and/or system restart may sometimes trigger a system crash or hang on boot.
Epic Games™ social overlay or launcher may exhibit color corruption.
Xuan-Yuan Sword VII™ may experience an application crash with DirectX®12 ray tracing enabled on Radeon RX 6000 series graphics.
Color corruption may be experienced in Cyberpunk 2077™ when Radeon Boost is enabled.
Display flicker or corruption may occur on high refresh rate/resolution multi-monitor system configurations on Radeon RX Vega series graphics.
Audio loss or cutout may intermittently occur on some TV displays when Windows® audio is set to use 5.1 or 7.1 speaker configurations.
Known Issues
The start and cancel buttons in the performance tuning stress test may disappear when Radeon Software is resized to be small.
On a limited number of displays, the preferred desktop resolution in Windows® may change when the display is power cycled.
Enabling vsync in Rocket League and setting the game to use borderless fullscreen may cause stuttering or ghosting.
Radeon RX 400 and 500 series graphics products may experience a TDR during extended periods of video playback.
Brightness flickering may intermittently occur in some games or applications when Radeon™ FreeSync is enabled, and the game is set to use borderless fullscreen.
Enhanced Sync may cause a black screen to occur when enabled on some games and system configurations. Any users who may be experiencing issues with Enhanced Sync enabled should disable it as a temporary workaround.

 

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
7 ώρες πριν, Arkin είπε

Πολλες διορθωσεις ο νεος driver σημερα. Πολλα νεα vulkan extensions radeon boost για cyberpunk 2077 και για πολλα ακομα παιχνιδια σαν να ειδα DX12 πριν ηταν μεχρι DX11? Για τσεκαρετε τον περναω αμεσως

Download εδω:

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-21-3-1

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.3.1 Highlights
Support For
AMD Radeon™ RX 6700 Graphics
DOOM Eternal™: The Ancient Gods - Part Two
Radeon BoostGD-158
Now supports DirectX®12 with Variable Rate Shading for select titles.
Radeon Anti-LagGD-157
Now supports DirectX®12.
Performance Tuning Stress TestGD-106
A new built in tool for Performance Tuning in Radeon Software that allows users to stress test their graphics products tuning profiles.
Added Vulkan® Support
VK_KHR_synchronization2
This extension modifies the original core synchronization APIs to simplify the interface and improve usability of these APIs. It also adds new pipeline stage and access flag types that extend into the 64-bit range. Pipeline stages and access flags are now specified together in memory barrier structures, making the connection between the two more obvious. Additionally, Layout transitions have been simplified by providing generic layouts, which are contextually applied based on the image format. Events are made more efficient as well as they include memory dependency information when they are set on the device. Furthermore, Queue submission has also been changed to wrap command buffers and semaphores in extensible structures, which incorporate changes from Vulkan 1.1, VK_KHR_device_group and VK_KHR_timeline_semaphore. This adds a pipeline stage to the semaphore signal operation, mirroring the existing pipeline stage specification for wait operations.
VK_EXT_4444_formats
This extension defines the VK_FORMAT_A4R4G4B4_UNORM_PACK16_EXT and VK_FORMAT_A4B4G4R4_UNORM_PACK16_EXT formats for compatibility with other graphics APIs to help with porting without having to resort to swizzling.
VK_EXT_conditional_rendering
This extension allows conditional draws, compute dispatches or clears based on a value in command buffer memory. These commands could be discarded without the application’s intervention if the condition is not met, which may result in reduced latency.
VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion
This extension provides the ability to perform color space conversions during texture sampling operations for the Y′CBCR color space, which is mainly used for processing inputs from video decoders and cameras. It also adds a selection of multi-planar formats, image aspect plane, and the ability to bind memory to the planes of an image collectively or separately.
Fixed Issues
Radeon Software may sometimes have higher than expected CPU utilization, even when a system is at idle.
A system hang or crash may be experienced when upgrading Radeon Software while an Oculus™ VR headset is connected to your system on Radeon GCN graphics products.
Minecraft™ DXR may exhibit corrupted or missing textures when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
An application crash may occur in Call of Duty™: Modern Warfare when ray tracing is enabled on Radeon RX 6000 series graphics products.
Lighting fails to render correctly on Radeon RX 6800 series graphics products in Star Citizen™.
A black screen may occur when enabling and disabling Enhanced Sync while vsync is enabled in some Vulkan® API games.
A black screen or system hang may occur on Hybrid Graphics systems for some Vulkan® API games when Enhanced Sync is enabled.
Bethesda™ launcher may experience an application crash on startup when launching some games.
Users may be unable to create a new scene in the Radeon Software Streaming tab on first launch or after a settings factory reset.
Game specific performance tuning profiles may fail to load when a global performance tuning profile has been created or set.
Disabling HDCP support and performing a factory reset and/or system restart may sometimes trigger a system crash or hang on boot.
Epic Games™ social overlay or launcher may exhibit color corruption.
Xuan-Yuan Sword VII™ may experience an application crash with DirectX®12 ray tracing enabled on Radeon RX 6000 series graphics.
Color corruption may be experienced in Cyberpunk 2077™ when Radeon Boost is enabled.
Display flicker or corruption may occur on high refresh rate/resolution multi-monitor system configurations on Radeon RX Vega series graphics.
Audio loss or cutout may intermittently occur on some TV displays when Windows® audio is set to use 5.1 or 7.1 speaker configurations.
Known Issues
The start and cancel buttons in the performance tuning stress test may disappear when Radeon Software is resized to be small.
On a limited number of displays, the preferred desktop resolution in Windows® may change when the display is power cycled.
Enabling vsync in Rocket League and setting the game to use borderless fullscreen may cause stuttering or ghosting.
Radeon RX 400 and 500 series graphics products may experience a TDR during extended periods of video playback.
Brightness flickering may intermittently occur in some games or applications when Radeon™ FreeSync is enabled, and the game is set to use borderless fullscreen.
Enhanced Sync may cause a black screen to occur when enabled on some games and system configurations. Any users who may be experiencing issues with Enhanced Sync enabled should disable it as a temporary workaround.

 

Το θέμα με τις μνήμες το φτιάξανε ? (max frequency in idle)

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Μόλις τώρα, panospeter είπε

Το θέμα με τις μνήμες το φτιάξανε ? (max frequency in idle)

Νομιζω ειναι στα 75αρια και 144 monitor? Στο 100αρι που εχω πεφτει στα 200mhz κανονικα απο την αρχη.

Επεξ/σία από Arkin
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 λεπτό πριν, panospeter είπε

Το θέμα με τις μνήμες το φτιάξανε ? (max frequency in idle)

Όχι...

Είμαι με dual monitor βέβαια...

Επεξ/σία από chrisde
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 λεπτό πριν, panospeter είπε

Το θέμα με τις μνήμες το φτιάξανε ? (max frequency in idle)

Μην ελπίζεις να φτιαχτεί σε software level. 

Ακόμα δεν έχω βρει αν αυτό συμβαίνει και στην σειρά 6000. 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, chrisde είπε

Όχι...

Είμαι με dual monitor βέβαια...

Με dual δεν νομίζω ότι το θεωρούν Bug....  ετσι φαίνεται (full mhz) ότι θέλουν να δουλεύει. 

Σε single monitor όντως είναι πρόβλημα από την στιγμή που σε κάποιους δουλεύει κανονικά στα 200mhz. Πχ σε μένα με aoc monitor 144hz μια χαρά δουλεύει day 1.το ίδιο και στα 75 που δοκίμασα 

Επεξ/σία από leros2004
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 λεπτά πριν, leros2004 είπε

Με dual δεν νομίζω ότι το θεωρούν Bug....  ετσι φαίνεται (full mhz) ότι θέλουν να δουλεύει 

Α μάλιστα... Then I stand corrected.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
8 hours ago, Arkin said:

Νομιζω ειναι στα 75αρια και 144 monitor? Στο 100αρι που εχω πεφτει στα 200mhz κανονικα απο την αρχη.

Όχι και σε 60hz είναι αν δεν φτάνει το bandwidth (π.χ BenQ monitors) .. είναι software bug, τώρα αν θα αποφασίσουν ποτέ να το φτιάξουν κανείς δεν ξέρει. Στο Linux το φτιάξανε όπως είχα γράψει κάτι σελίδες πριν. Εμένα και η M27Q που έχω αν την τρέχω π.χ στα 144hz πέφτει κανονικά στα 200mhz με παλιό driver (20.11.2)

8 hours ago, chrisde said:

Όχι...

Είμαι με dual monitor βέβαια...

Με dual στα 75hz εγώ δεν είχα ποτέ πρόβλημα πριν βγει ο driver με το bug. Πιστεύω μπορείς να το φτιάξεις μέσω CRU αν μιλάμε για low hz monitors. Εκτός και αν έχεις 2 monitors και η μία είναι 144hz εκεί δεν ξέρω.

Ας μας πει κάποιος αν παίζει κανονικά ο latest driver γιατί δεν έχω πολύ χρόνο και όρεξη τον τελευταίο καιρό για δοκιμές.. οι προηγούμενοι πάντως μου κάνουν freeze, μόνο ο 20.11.2 παίζει κανονικά.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για να λυσετε το θεμα με τα memory clocks πηγαινετε στους οδηγους στο display,κανετε custom resolution ->add και αλλαξτε μονο το timing standard σε CVT και save, τα low idle clocks θα δουλευουν κανονικα

Επεξ/σία από ougxar
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 ώρες πριν, Luciddream είπε

Όχι και σε 60hz είναι αν δεν φτάνει το bandwidth (π.χ BenQ monitors) .. είναι software bug, τώρα αν θα αποφασίσουν ποτέ να το φτιάξουν κανείς δεν ξέρει. Στο Linux το φτιάξανε όπως είχα γράψει κάτι σελίδες πριν. Εμένα και η M27Q που έχω αν την τρέχω π.χ στα 144hz πέφτει κανονικά στα 200mhz με παλιό driver (20.11.2)

Με dual στα 75hz εγώ δεν είχα ποτέ πρόβλημα πριν βγει ο driver με το bug. Πιστεύω μπορείς να το φτιάξεις μέσω CRU αν μιλάμε για low hz monitors. Εκτός και αν έχεις 2 monitors και η μία είναι 144hz εκεί δεν ξέρω.

Ας μας πει κάποιος αν παίζει κανονικά ο latest driver γιατί δεν έχω πολύ χρόνο και όρεξη τον τελευταίο καιρό για δοκιμές.. οι προηγούμενοι πάντως μου κάνουν freeze, μόνο ο 20.11.2 παίζει κανονικά.

Σε dual monitor πέφτει στα 200? 
 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 minutes ago, leros2004 said:

Σε dual monitor πέφτει στα 200?

Με τους παλιούς drivers ναι κανονικά, με τους πιο πρόσφατους όχι (από 20.12.* και μετά) καθώς έχουν το bug που ξέρουμε. Εξαρτάται και το monitor βέβαια. Κυρίως νομίζω επηρεάζει το v-blanking του resolution και γενικότερα το bandwidth του monitor. Εμένα και με τα dual monitor (75hz - AOC 24V2Q) τα ρίχνει στα 200 χωρίς CRU, και single monitor at 144hz (Gigabyte M27Q) τα ρίχνει στα 200 χωρίς CRU. Με ένα 75άρι και ένα 144hz είναι πάντα full τα ρολόγια, οπότε αν βλέπω ταινία π.χ απλά κλείνω το 75άρι monitor και τα ρίχνει αμέσως. Δεν ξέρω αν φτιάχνεται και αυτό, δεν το έχω προσπαθήσει.

Επεξ/σία από Luciddream
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Στις 19/3/2021 στις 1:35 ΠΜ, SabotazNic είπε

Μην ελπίζεις να φτιαχτεί σε software level. 

Ακόμα δεν έχω βρει αν αυτό συμβαίνει και στην σειρά 6000. 

Κατοχος 6800χτ ενημερωνω οτι το προβλημα παραμενει..και στα 120hz και στα 144hz και στα 240hz

  • Like 1
  • Sad 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Στις 19/3/2021 στις 1:07 ΜΜ, ougxar είπε

Για να λυσετε το θεμα με τα memory clocks πηγαινετε στους οδηγους στο display,κανετε custom resolution ->add και αλλαξτε μονο το timing standard σε CVT και save, τα low idle clocks θα δουλευουν κανονικα

Με αυτό τον τρόπο όμως πέφτεις απο 8bit χρώμα σε 6bit. Σωστά ?

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.