Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φαντάζομαι θα έχει αναφερθεί πολλές φορές, αλλά για εμένα η ιστορία τελειώνει στο ότι στην ηλεκτροκίνηση είμαστε ακόμη μακρυά από το "σταματώ για ανεφοδιασμό και σε 5' ανανεώνω την αυτονομία μου, χωρίς να δυσκολευτώ να βρω βενζινάδικο και χωρίς ενδεχόμενο να βγω εκτός προγράμματος 1 ώρα και βάλε".

Μέχρι οι μπαταρίες να 2πλασιάσουν-3πλασιάσουν τη χωρητικότητα τους, παραμένει παιχνίδι για όσους έχουν τα χρήματα. Σε μερικά χρόνια θα γελάμε με την αυτονομία των ηλεκτροκίνητων που κυκλοφορούν σήμερα. 

Επεξ/σία από nick_gr2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

42 λεπτά πριν, filarhos είπε

Το ΣΚ έψαχνα να δω πως δουλεύουν οι γρήγοροι φορτιστές για EV. Μια αρχική ιδέα είναι ότι έχουν πυκνωτές που φορτίζονται και μετά δίνουν το όριο το δικό τους ή του αυτοκινήτου...

Είναι πολλά τα Α για να τα παίρνουν κατευθείαν από το δίκτυο "live"...

Το ερώτημα αρχικά ήταν αν φορτίζονται οι ίδιοι οι φορτιστές και μετά φορτίζουν το αυτοκίνητο; Αν δουλεύει έτσι θα μπορούσαμε να τους προγραμματίσουμε να φορτίζονται όσο έχει φως και παράγουν τα πάνελ, δωρεάν ρεύμα...

δεν υπάρχει αποθήκευση ενεργείας στους φορτιστές γιατί δεν υπάρχει πρόβλημα σε ένα επαρκές δίκτυο διανομής να δώσει αυτή την ισχύ μέσω υποσταθμού. Συστήματα αποθήκευσης θα αρχίζουν να εγκαθίστανται σύντομα για την ευστάθεια του δικτύου γενικά, όχι ειδικά για φορτιστές.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κοκ λέει κάθε δύο ώρες διάλειμμα μισή, απόσταση το πολύ 220χλμ νόμιμα. Τώρα να είναι 4 οδηγοί στο αυτοκίνητο και να βγάλουν 220*4=880χλμ είναι υπερβολή... Αν στην μισή ώρα σου δίνει άλλα 100-200χλμ αυτονομία είναι μια χαρά για το πλήθος των ταξιδιών.

Υ.γ. Κι εγώ σερί τα πάω τα ταξίδια μου μέχρι που ήρθε στη ζωή μας η σκυλίτσα μας... Κάθε μια με μιάμιση ώρα στάση για ξεμούδισμα 15' υποχρεωτικά, αλλιώς στις 2 ώρες μισή ώρα καθάρισμα 😁...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, LongTom είπε

Ναι, τεκνολοτζι ενθούσιαστς (από τα Λιντλ) γεμάτο το ινσόμνια.
Μεγάλο μέρος του "σκεπτικισμού" είναι πράγματα που έχουν αναλυθεί, επεξηγηθεί και ποσταριστεί με λινκ/μελέτες ξανά και ξανά και ξανά και ξανά.
Όποιος δεν θέλει να μάθει, δεν μαθαίνει και σίγουρα έχει πολλούς εδώ που κάθε λίγους μήνες μπαίνουν για να γράψουν τα ίδια και τα ίδια.
Πέρα του ότι αρχείο υπάρχει για προβλέψεις των ενθούσιαστς.
Π.χ. Εδώ και 3-4 χρόνια πολλοί έλεγαν ότι τα ηλεκτρικά ήταν και είναι μόδα και θα φύγει μέχρι το 202Χ.

 Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αμάξια, δεν ήταν και δεν είναι τέλεια (όπως και τα ICE) και έχουμε δρόμο ακόμη για πλήρη εφαρμογή στην καθημερινότητα. 
Αλλά η βιομηχανία πάει προς τα εκεί (με τις ευλογίες-εξαναγκασμό των μεγαλύτερων κυβερνήσεων), καλό είναι να χωνέψουν οι τεκνολοτζι ενθούσιαστς την νέα πραγματικότητα.

 

Δεν ψάχνει κανείς το τέλειο (ίσως δεν υπάρξει και ποτέ), αλλά το καλύτερο για τις ανάγκες του.

Φυσικά δεν έχουν όλοι τις ίδιες ανάγκες και ιδιαιτερότητες και είναι ευρέως αποδεκτό οτί υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για να φτάσει η ηλεκτροκίνηση να καλύψει την πλειοψηφία (για διάφορους λόγους).

ΥΓ. Και για να λέμε του στραβού το δίκιο, είναι ανέκδοτο να μην έχουμε αντίστοιχη αυτονομία σε ηλεκτρικά και θερμικά και να χρειάζεται στάση ανεφοδιασμού 1-2 ώρες στα πρώτα και να λέμε "έλα μωρέ δεν θα σταματήσεις ούτος ή άλλως να πιείς και ένα καφέ", έχει και το marketing τα όρια του!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

54 λεπτά πριν, filarhos είπε

Το ερώτημα αρχικά ήταν αν φορτίζονται οι ίδιοι οι φορτιστές και μετά φορτίζουν το αυτοκίνητο; Αν δουλεύει έτσι θα μπορούσαμε να τους προγραμματίσουμε να φορτίζονται όσο έχει φως και παράγουν τα πάνελ, δωρεάν ρεύμα...

Ο "φορτιστής" όπως και στα κινητά, είναι τροφοδοτικό. Μπορεί να δώσει "Ως Χ Watts" και το EV θα πάρει μέσω του onboard κυκλώματος φόρτισης όσο χρειάζεται.

Μπορείς να ρυθμίσεις τις ώρες που βάζεις το ΙΧ για φόρτιση, αν μιλάμε για net metering / ταυτοχρονισμό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Doubt είπε

Ο "φορτιστής" όπως και στα κινητά, είναι τροφοδοτικό. Μπορεί να δώσει "Ως Χ Watts" και το EV θα πάρει μέσω του onboard κυκλώματος φόρτισης όσο χρειάζεται.

Μπορείς να ρυθμίσεις τις ώρες που βάζεις το ΙΧ για φόρτιση, αν μιλάμε για net metering / ταυτοχρονισμό.

Αυτό ήθελα να εξακριβώσω αν είναι μετασχηματιστής ή συσσωρευτής.

 

Αν λείπεις τις καθημερινές από το σημείο που έχεις τα πάνελ την ημέρα δεν έχεις ταυτοχρονισμό παρά μόνο το ΣΚ... Αν ήταν συσσωρευτής θα μπορούσε να αποθηκεύει ενέργεια όλη την ημέρα και να την δίνει το βράδυ στο αυτοκίνητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, filarhos είπε

Αν λείπεις τις καθημερινές από το σημείο που έχεις τα πάνελ την ημέρα δεν έχεις ταυτοχρονισμό παρά μόνο το ΣΚ... Αν ήταν συσσωρευτής θα μπορούσε να αποθηκεύει ενέργεια όλη την ημέρα και να την δίνει το βράδυ στο αυτοκίνητο.

Αν λείπεις καθημερινές όλες τις ώρες της ηλιοφάνειας και το ΣΚ βρέχει, χαιρετίσματα. Anyway, η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου δεν μπορεί να έχει net metering, οπότε όποιος μπορεί να το έχει, έστω χωρίς τον ταυτοχρονισμό, είναι προνομιούχους. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, Doubt είπε

Ως συνήθως εμείς ξέρουμε περισσότερα από CEO, πολιτικούς, επιστήμονες κλπ.

Anyway, τι γράφεται εδώ ελάχιστη σημασία έχει. Το μέλλον θα δείξει.

Ο CEO θα πει οτιδήποτε αρκεί να βγάλει τα εκατομμύριά του, ακόμη και ότι είναι κερατάς.

Για τους πολιτικούς τι μπορεί να πει κανείς. Με τον σταυρό στο χέρι, λένε πάντα την αλήθεια...

Όσο για τους επιστήμονες, για ότι τους πληρώσεις θα δουλέψουν. Και να έχουν ανακαλύψει το φάρμακο κατά του καρκίνου, άμα ο CEO δεν θέλει, δεν θα βγει σε κυκλοφορία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, filarhos είπε

Αυτό ήθελα να εξακριβώσω αν είναι μετασχηματιστής ή συσσωρευτής.

Ένας σταθμός φόρτισης μπορεί να συνδυαστεί και με μπαταρίες, μόνο που κάτι τέτοιο είναι ασύμφορο, και γιατί όλο αυτό συνεπάγεται απώλειες, και γιατί οι μπαταρίες είναι πανάκριβες και με περιορισμένη αντοχή στις εκφορτίσεις.

49 λεπτά πριν, filarhos είπε

Αν λείπεις τις καθημερινές από το σημείο που έχεις τα πάνελ την ημέρα δεν έχεις ταυτοχρονισμό παρά μόνο το ΣΚ... Αν ήταν συσσωρευτής θα μπορούσε να αποθηκεύει ενέργεια όλη την ημέρα και να την δίνει το βράδυ στο αυτοκίνητο.

Νομίζω πως έχεις υπερεκτιμήσει τα οφέλη του ταυτοχρονισμού, όση ενέργεια παράγεται και δεν καταναλώνεται στην ουσία αποθηκεύεται στο δίκτυο, και το βράδυ που θα φορτίζεις το αυτοκίνητο σου η διαφορά θα είναι μια μικρή σχετικά χρέωση στις ρυθμιζόμενες η οποία με τον τρέχοντα τιμοκατάλογο ανέρχεται στα 2,5 λεπτά (0,025€) ανά KWh.

Επίσης κάτι είχες γράψει πριν για "δωρεάν" ρεύμα, ε κάτι τέτοιο ΔΕΝ υπάρχει. Πρώτα από όλα ΥΚΩ πληρώνεις κανονικά για όλη την παραγωγή σου άσχετα το ποσοστό ταυτοχρονισμού, το οποίο πλέον είναι flat στα 1,7 λεπτά (0,017€) ανά KWh. Επίσης το ρεύμα που σου δίνουν τα φωτοβολταϊκά είναι το όφελος της επένδυσης που έκανες, όπως ακριβώς δεν είναι δωρεάν το τοκομερίδιο που εισπράττει αυτός που επένδυσε σε ομόλογα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, agnostos13 είπε

Δεν ψάχνει κανείς το τέλειο (ίσως δεν υπάρξει και ποτέ), αλλά το καλύτερο για τις ανάγκες του.

Φυσικά δεν έχουν όλοι τις ίδιες ανάγκες και ιδιαιτερότητες και είναι ευρέως αποδεκτό οτί υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για να φτάσει η ηλεκτροκίνηση να καλύψει την πλειοψηφία (για διάφορους λόγους).

ΥΓ. Και για να λέμε του στραβού το δίκιο, είναι ανέκδοτο να μην έχουμε αντίστοιχη αυτονομία σε ηλεκτρικά και θερμικά και να χρειάζεται στάση ανεφοδιασμού 1-2 ώρες στα πρώτα και να λέμε "έλα μωρέ δεν θα σταματήσεις ούτος ή άλλως να πιείς και ένα καφέ", έχει και το marketing τα όρια του!

Καλύτερο για τις ανάγκες; 
Μια χαρά καλύπτουν τις ανάγκες σε χώρες με υποδομές. 

Στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι οι άθλιοι μισθοί και ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για σωστούς χώρους φόρτισης.
Οι ανάγκες τώρα καλύπτονται από τα σάπια ντιζελοβενζινοκίνητα 10καιβάλεετιας της Ευρώπης. 
Αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι είναι το μέλλον, ούτε αλλάζει την κατάσταση στην παγκόσμια πραγματικότητα.

Όσο για το τελευταίο, ο μέσος Έλλην ταξιδεύει την ημέρα 5χλμ και ανά έτος στα 10Κχλμ (που είναι 5Κ κάτω από το 2000).
Στην μεγάλη πλειοψηφία σε αστικό ιστό.
Πολύ κάτω από τον μέσο Γερμανό π.χ. 
Το σενάριο που εσύ και όλοι οι άλλοι αναφέρουν ως το ΚΟΛΟΣΙΑΙΟ πρόβλημα ίσως είχε βάση εάν ήμασταν Γερμανία ή κυρίως ΗΠΑ, που οι καθημερινές αποστάσεις ήταν τεράστιες (πάνω από 19χλμ και 50χλμ αντίστοιχα) και οι συχνές στάσεις ήταν όντως σημαντικός παράγοντας.
Στην ψωροκώσταινα των 5χλμ/ημέρα για τον μέσο Έλληνα, όχι η ταχύτητα φόρτισης και η εμβέλεια δεν θα είναι ουσιαστικό θέμα.

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκείνοι έχουν το team τους κι εσύ έχεις το δικό σου, όλα καλά.

 

59 λεπτά πριν, jimakos00 είπε

Ο CEO θα πει οτιδήποτε αρκεί να βγάλει τα εκατομμύριά του, ακόμη και ότι είναι κερατάς.

Για τους πολιτικούς τι μπορεί να πει κανείς. Με τον σταυρό στο χέρι, λένε πάντα την αλήθεια...

Όσο για τους επιστήμονες, για ότι τους πληρώσεις θα δουλέψουν. Και να έχουν ανακαλύψει το φάρμακο κατά του καρκίνου, άμα ο CEO δεν θέλει, δεν θα βγει σε κυκλοφορία.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, LongTom είπε

Καλύτερο για τις ανάγκες; 
Μια χαρά καλύπτουν τις ανάγκες σε χώρες με υποδομές. 

Στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι οι άθλιοι μισθοί και ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για σωστούς χώρους φόρτισης.
Οι ανάγκες τώρα καλύπτονται από τα σάπια ντιζελοβενζινοκίνητα 10καιβάλεετιας της Ευρώπης. 
Αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι είναι το μέλλον, ούτε αλλάζει την κατάσταση στην παγκόσμια πραγματικότητα.

Όσο για το τελευταίο, ο μέσος Έλλην ταξιδεύει την ημέρα 5χλμ και ανά έτος στα 10Κχλμ (που είναι 5Κ κάτω από το 2000).
Στην μεγάλη πλειοψηφία σε αστικό ιστό.
Πολύ κάτω από τον μέσο Γερμανό π.χ. 
Το σενάριο που εσύ και όλοι οι άλλοι αναφέρουν ως το ΚΟΛΟΣΙΑΙΟ πρόβλημα ίσως είχε βάση εάν ήμασταν Γερμανία ή κυρίως ΗΠΑ, που οι καθημερινές αποστάσεις ήταν τεράστιες (πάνω από 19χλμ και 50χλμ αντίστοιχα) και οι συχνές στάσεις ήταν όντως σημαντικός παράγοντας.
Στην ψωροκώσταινα των 5χλμ/ημέρα για τον μέσο Έλληνα, όχι η ταχύτητα φόρτισης και η εμβέλεια δεν θα είναι ουσιαστικό θέμα.

 

Όπως έχω ξαναγράψει, ελληνικό είναι το forum, άρα λογικά οι περισσότεροι θα γράφουν με βάση τις ιδιαιτερότητες της Ελλάδας.

Αν ήταν ελβετικό, οι περισσότεροι θα έγραφαν με βάση τις ιδιαιτερότητες της Ελβετίας.

ΥΓ. Όσο πιό λίγα km κάνεις, τόσο πιό αργά γίνεται η απόσβεση του κόστους αγοράς (σημαντικό για κάποιους).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο που περιορίζει αυτή τη στιγμή τους Έλληνες να αγοράσουν ηλεκτρικό, περισσότερο από άλλες ανεπτυγμένες χώρες είναι το δυσανάλογα πολύ μεγάλο κόστος αγοράς σε σχέση με το εισόδημα τους.

Έτσι για να δικαιολογήσουν την αδυναμία αγοράς, βρίσκουν άλλα δέκα ψευδοεπιχείρηματα για μικρή αυτονομία για λίγους σταθμούς φόρτισης κλπ.

Υπάρχουν φυσικά και αυτοί που μένουν σε πολυκατοικίες ή κατοικίες που δεν έχουν δυνατότητα να φορτίζουν   από το οικιακό δίκτυο, αυτοί λογικό να μην αγοράσουν ηλεκτρικό.

Σήμερα σε κάθε περίπτωση με 10.000 ευρώ αγοράζεις ένα αξιοπρεπές ασφαλές μεταχειρισμένο συμβατικό αυτοκίνητο.   Αν υπήρχαν έστω και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά σε τέτοια τιμή,  σε 2-3 χρόνια τα μισά αυτοκίνητα θα ήταν ηλεκτρικά,  παρόλους τους ενδοιασμούς όλοι καταλαβαίνουν τα απλά μαθηματικά και θα προσαρμοζόταν στις αυτονομίες στους φορτιστές και σε τι χρήση θα έκαναν.

Ακόμα και στο εξωτερικό τα ηλεκτρικά είναι ακριβά και η μετάβαση θα γίνεται αργά,  να αναβαθμιστούν και τα ηλεκτρικά δίκτυα για το επιπλέον φορτίο.

Στο απολαυστικό video του electroboom βλέπουμε  τα βασικά.   Ότι του βγήκε ακριβό και πληρώνει δόσεις,  ότι μια χαρα τα πάει με την αυτονομία και το φορτίζει αποκλειστικά σπίτι του μάλιστα μονο με 5 A  (δεν του κάνει πιο γρήγορη φόρτιση ουτε να κουράζει το δίκτυο ούτε να μειώνει τον χρόνο ζωής των μπαταριων)  και του είναι αρκετό να κάνει 60 χλμ καθημερινά.   Παρόμοιες συνθήκες ζωής σχεδόν έχουμε και πολλοί στην Ελλάδα,  μια χαρά θα μας έβγαινε ένα Tesla,   το μόνο που μας εμποδίζει αυτή τη στιγμή είναι η τιμή του. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, LongTom είπε

Καλύτερο για τις ανάγκες; 
Μια χαρά καλύπτουν τις ανάγκες σε χώρες με υποδομές. 

Στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι οι άθλιοι μισθοί και ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για σωστούς χώρους φόρτισης.
Οι ανάγκες τώρα καλύπτονται από τα σάπια ντιζελοβενζινοκίνητα 10καιβάλεετιας της Ευρώπης. 
Αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι είναι το μέλλον, ούτε αλλάζει την κατάσταση στην παγκόσμια πραγματικότητα.

Όσο για το τελευταίο, ο μέσος Έλλην ταξιδεύει την ημέρα 5χλμ και ανά έτος στα 10Κχλμ (που είναι 5Κ κάτω από το 2000).
Στην μεγάλη πλειοψηφία σε αστικό ιστό.
Πολύ κάτω από τον μέσο Γερμανό π.χ. 
Το σενάριο που εσύ και όλοι οι άλλοι αναφέρουν ως το ΚΟΛΟΣΙΑΙΟ πρόβλημα ίσως είχε βάση εάν ήμασταν Γερμανία ή κυρίως ΗΠΑ, που οι καθημερινές αποστάσεις ήταν τεράστιες (πάνω από 19χλμ και 50χλμ αντίστοιχα) και οι συχνές στάσεις ήταν όντως σημαντικός παράγοντας.
Στην ψωροκώσταινα των 5χλμ/ημέρα για τον μέσο Έλληνα, όχι η ταχύτητα φόρτισης και η εμβέλεια δεν θα είναι ουσιαστικό θέμα.

 

Δεν ξέρω πως το βγάλανε το μέσο όρο των 5χλμ αλλά μου φαίνεται λίγο ουτοπικό. Εξηγούμαι: Είμαι στα περίπου 11k χλμ το χρόνο όπως λέει η έρευνα, αλλά σε καμία περίπτωση στα 5 χλμ ημερήσιο, γαιτί πολύ απλά ένα σεβαστό μέρος των 11k γίνονται την μία εβδομάδα των Χριστουγέννων, την μία εβδομάδα του Πάσχα και τον ένα μήνα καλοκαιρινών διακοπών. Εκεί είναι κατεμέ το πρόβλημα (και φυσικά όπως λες και στους άθλιους μισθούς μας).

Δέν είναι λύση διακοπών το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τωρινή του μορφή (τουλάχιστον βολική γιατί υπό πολλές προυποθέσεις και πολύ προγραμματισμό γίνεται), και για να νοικιάσεις αυτοκίνητο για διακοπές είναι τελείως ασύμφορο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, odys03 είπε

Ακόμα και στο εξωτερικό τα ηλεκτρικά είναι ακριβά και η μετάβαση θα γίνεται αργά,  να αναβαθμιστούν και τα ηλεκτρικά δίκτυα για το επιπλέον φορτίο.

Για τη μετάβαση, να θυμίσω πως στην ελληνική επαρχία της δεκαετίας του 1960 ο κόσμος είχε ακόμα άλογα, γαϊδούρια και μουλάρια για τη μετακίνηση του.

Οι σημερινοί 50ρηδες ίσως να μην προλάβουν να αποκτήσουν EV παρόλες τις παρεμβάσεις/επιδοτήσεις/απαγορεύσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...