Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

ειπα στη μανα μου να παρουμε ηλεκτρικο και μονο που δεν με εδειρε. ειναι λιγο Old school, θελει να κανει σερι ταξιδια χωρις σταση, ουτε αυτοματο δεν θελει... 

  • Haha 2
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

ουτε αυτοματο δεν θελει... 

Εδώ ξεκινάει το πρόβλημα. 

Μπορεί να είμαι υπερβολικός αλλά η τεχνολογία τα γυρνάει με τέτοιο τρόπο που επικρατεί σε τέτοιο σημείο και γίνεται απαραίτητη, υποχρεωτική κοκ. Για παράδειγμα κάποια στιγμή λογικά θα σταματήσουμε να βλέπουμε παραγωγές θερμικών. Θες τώρα να είναι αυτό το 2040; Θες να είναι το 2050; 

Σκέφτομαι λοιπόν τους σημερινούς ανθρώπους που απαρνήθηκαν τον υπολογιστή, το email και το κινητό και ήρθαν στο σήμερα όπου η τράπεζα θέλει 2FA, υπάρχει αυτό το κουτσοogov και πολλά γίνονται από εκεί και τους βλέπεις και δεν μπορούν να κάνουν 2 tap. Δεν ξέρουν πως σβήνει και πως ανοίγει μία εφαρμογή, δεν ξέρουν πως να δημιουργήσουν ένα email, να εγκαταστήσουν μία εφαρμογή κοκ. 

Έτσι πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να καταλήξουν με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα πρέπει να πάρουν το παιδί τους ή το εγγόνι τους μαζί για να το φορτίσουν. 

  • Like 3
Δημοσ.

 Διάβασα σε σχόλιο στο Facebook ότι δε θέλουν ηλεκτρικά γιατί είναι "ραδιενεργά". Όχι ηλεκτρομαγνητικά πεδία, όχι ακτινοβολία, ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΑ. Οπότε μην το ψάχνετε πολύ, όπως τα "μπόλια" προκαλούν θρόμβους και καρκίνο, έτσι και τα EVs είναι το νέο Τσερνόμπιλ.

  • Like 5
  • Confused 1
  • Haha 1
Δημοσ.
12 ώρες πριν, majunior είπε

Ξέρουμε, στον καύσωνα μάζεψαν τα ηλεκτρικά λεωφορεία γιατί δεν έβγαινε η απόσταση των δρομολογίων.

Γύρισαν, δεν μάζεψαν, 62-65 λεωφορεία από τα 240 (1/4 του διαθέσιμου στόλου, γιατί θα αναπτυχθεί και άλλο) γιατί δεν έβγαζαν 2 8ωρες βάρδιες. 

  • Like 1
Δημοσ.
20 λεπτά πριν, plasTOST είπε

Γύρισαν, δεν μάζεψαν, 62-65 λεωφορεία από τα 240 (1/4 του διαθέσιμου στόλου, γιατί θα αναπτυχθεί και άλλο) γιατί δεν έβγαζαν 2 8ωρες βάρδιες. 

Ναι, γύρισαν μόνα τους, δεν έμειναν στη μέση του δρόμου.

Γύρισαν όμως γιατί λόγω ζέστης έπεσε η εμβέλεια και δεν μπορούσαν να βγάλουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια.

Δημοσ.
45 λεπτά πριν, majunior είπε

Ναι, γύρισαν μόνα τους, δεν έμειναν στη μέση του δρόμου.

Γύρισαν όμως γιατί λόγω ζέστης έπεσε η εμβέλεια και δεν μπορούσαν να βγάλουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια.

Δηλαδή στην καλύτερη με μία ορθότερη διαχείριση ή στην χειρότερη με ένα άντε δύο λεωφορεία ακόμα μπορούμε και στον καύσωνα να έχουμε ήσυχες και καθαρές μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Δεν ξέρω γιατί έστω και η χειρότερη περίπτωση σας αποτρέπει στο να στηρίξετε να υπάρχουν ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα αλλά μάλλον θα είναι γιατί δεν τα έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ που μόνο να αναγκαζόσασταν να καθίσετε μια φορά στο πίσω μέρος του λεωφορείου τώρα δεν θα τα λέγατε αυτά. 

  • Like 6
Δημοσ.
13 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

ειπα στη μανα μου να παρουμε ηλεκτρικο και μονο που δεν με εδειρε. ειναι λιγο Old school, θελει να κανει σερι ταξιδια χωρις σταση, ουτε αυτοματο δεν θελει... 

Πόσο χρονών είναι η μάνα σου και μπορεί και σε δέρνει ακόμα?

 

  • Haha 2
Δημοσ.
13 ώρες πριν, manolis940 είπε

Εδώ ξεκινάει το πρόβλημα. 

Μπορεί να είμαι υπερβολικός αλλά η τεχνολογία τα γυρνάει με τέτοιο τρόπο που επικρατεί σε τέτοιο σημείο και γίνεται απαραίτητη, υποχρεωτική κοκ. Για παράδειγμα κάποια στιγμή λογικά θα σταματήσουμε να βλέπουμε παραγωγές θερμικών. Θες τώρα να είναι αυτό το 2040; Θες να είναι το 2050; 

Σκέφτομαι λοιπόν τους σημερινούς ανθρώπους που απαρνήθηκαν τον υπολογιστή, το email και το κινητό και ήρθαν στο σήμερα όπου η τράπεζα θέλει 2FA, υπάρχει αυτό το κουτσοogov και πολλά γίνονται από εκεί και τους βλέπεις και δεν μπορούν να κάνουν 2 tap. Δεν ξέρουν πως σβήνει και πως ανοίγει μία εφαρμογή, δεν ξέρουν πως να δημιουργήσουν ένα email, να εγκαταστήσουν μία εφαρμογή κοκ. 

Έτσι πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να καταλήξουν με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα πρέπει να πάρουν το παιδί τους ή το εγγόνι τους μαζί για να το φορτίσουν. 

Και η τεχνολαγνεία που ασπάζονται κάποιοι πάντως καταντά λίγο αηδία.

  • Like 1
Δημοσ.

Την τεχνολογία την έχουμε να μας εξυπηρετεί και όχι το αντίθετο. 

Το ίδιο και τα οχήματα. Αν γίνεις σκλάβος του, το έχασες το παιχνίδι. 

Γι αυτό ο καθένας σαν ενήλικας, βλέπει τις ανάγκες του και κρίνει τι θα τον καλύπτει στις περισσότερες των περιπτώσεων. 

Εκτός και ένα μπορεί κάποιος να έχει 2 ή και 3 οχήματα οπότε εκεί τα πράγματα είναι πιο εύκολα. 

  • Like 1
Δημοσ.
16 hours ago, Zaknafein said:

Στα λόγια μου έρχεσαι... Εγώ είπα 12Κ-15Κ χωρίς φ/β, ο άλλος είπε 30Κ(?!) όφελος. 

Πολύ θετικό αυτό που λες για το id.3, ότι δηλαδή μπορείς με ~6Κ να έχεις almost new battery pack. Αναρωτιέμαι αν παίζει κάτι αντίστοιχο κ με τα παλαιότερα του group, τύπου e-Golf/e-tron PHEV που είναι εκτός εγγύησης πλέον, ίσως τα κάνει ενδιαφέρουσες περιπτώσεις για αγορά μτχ.

@newlynx Δεν είναι αμιγώς ελληνικό το φαινόμενο. Πχ από ACEA, EU Year-to-Date: "Up until August 2025, battery-electric cars accounted for 15.8% of the EU market share, an increase from the low baseline of 12.6% in August 2024 YTD. Hybrid-electric car registrations continue to surge, capturing 34.7% of the market, remaining the preferred choice among EU consumers. Meanwhile, the combined market share of petrol and diesel cars fell to 37.5%, down from 47.6% over the same period in 2024."

Υπάρχουν θέματα ακόμα να λυθούν για την ηλεκτροκίνηση, αλλιώς δεν θα ήταν το 85% των καινούριων με ΜΕΚ. Υποθέτω πέραν του προφανούς (βλ. κόστος) ότι η φόρτιση (και το κόστος αυτής εκτός σπιτιού) είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο και μετά έρχεται το range anxiety και μετά η επιφυλακτικότητα για τις μπαταρίες.

Για κάποιον που κάνει 15χιλχλμ/χρόνο είναι 15χιλ€ στα δέκα χρονια. Αν όμως κάνεις τα διπλά είναι 30χιλχλμ.
Σκέψου ότι έχω βρει δύο και κάτι ετών tesla στο εξωτερικό που έχει ήδη 180χιλχλμ. Αυτός "γλίτωσε" 18χιλ€ μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια. Προφανώς το δίνει, φτηνά, για να πάρει το ίδιο και να είναι μέσα στην εγγύηση.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, manolis940 είπε

Δηλαδή στην καλύτερη με μία ορθότερη διαχείριση ή στην χειρότερη με ένα άντε δύο λεωφορεία ακόμα μπορούμε και στον καύσωνα να έχουμε ήσυχες και καθαρές μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Δεν ξέρω γιατί έστω και η χειρότερη περίπτωση σας αποτρέπει στο να στηρίξετε να υπάρχουν ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα αλλά μάλλον θα είναι γιατί δεν τα έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ που μόνο να αναγκαζόσασταν να καθίσετε μια φορά στο πίσω μέρος του λεωφορείου τώρα δεν θα τα λέγατε αυτά. 

Τα λεωφορεία θα ειναι τα πρώτα που θα γίνει ο στόλος τους 100% ΒEV. Και άμεσα, τώρα. Όποιος fleet manager αγοράζει ακόμα diesel ή ΦΑ ειναι άχρηστος. Καλα για υδρογόνου δεν το συζητάω, είναι για γέλια οι τελευταίες προσπαθειες των πετρελαιάδων να προωθήσουν λεωφορεία υδρογόνου. Και όσοι πολιτικοί χρησιμοποιούν δημόσιο χρήμα για να επιδοτήσουν τέτοια σχέδια υδρογόνου κανονικα θα έπρεπε να κάτσουν στο σκαμνί, αλλά δε βαριέσαι, γιαυτό είναι οι φόροι, για να έχουν χρήμα να μοιράζουν οι πολιτικοί. 

Μετά τα λεωφορεία, το αμέσως επόμενο θα ειναι τα επαγγελματικά βανάκια μέσα στην πόλη. 100% ΒEV και αυτά. Μετά τα ταξί. Προφανώς όπου υπαρχει στόλος και ειναι πιο εύκολο να αντικαταστησει ο fleet manager ένα οχημα που χρειάζεται κάποια επισκευή με τα υπόλοιπα του στόλου, ειναι πολύ πιο εύκολο να τα κάνει 100% BEV. Ενώ ένας επαγγελματίας που εχει μόνο 1 όχημα δικό του, ίσως να σκέφτεται πόσο μπορει να τον καθυστερήσει μια επισκευή αν δεν υπάρχει ανταλλακτικό, αλλιώς ειναι no-brainer ότι συμφέρει οικονομικά το BEV επαγγελματικό όχημα. 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 7
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 6/10/2025 στις 3:57 ΜΜ, Zaknafein είπε

Ναι, απλά η προκατάληψη σου διαστρεβλώνει λίγο τα δεδομένα. Δεν είναι τυπικό σενάριο τα 5Κ για αντλία και 2Κ για turbo. Φουσκώνεις τα έξοδα των θερμικών και μηδενίζεις τα έξοδα των ηλεκτρικών και έτσι φτάνεις στα 30Κ όφελος στη 10ετια, ενώ το πραγματικό μπορεί να είναι το μισό ή και καθόλου αν χρειαστείς αλλαγή μπαταρίας εκτός εγγύησης.

Αν η διαφορά ανά 100 χλμ είναι ~5-6€ υπέρ του ηλεκτρικού, στη 10ετία / 200Κ που είναι πάνω από τον μέσο όρο στην Ελλαδά (νομίζω ο μ.ο είναι κάπου στα 12-15Κ/χρόνο) το όφελος είναι κάπου στα ~12000€. Γι'αυτό γίνεται και η συζήτηση περί αξιοπιστίας μπαταριών κτλ, γιατί αν χρειαστεί αλλαγή (με τα τωρινά δεδομένα πάντα), το όποιο όφελος εξανεμίζεται. 

Θεωρω οτι ξεκινας απο λαθος βαση:

Στα 10 χρονια δεν πρέπει να σε αγχωνει ποσο θα κοστιζει η μπαταρία αν χρειαστεί αλλαφη, μιας και κατι τετοιο είναι πολυ σπανιο φαινομενλ(εξ ου και τα 8 χρονια εγγυηση συνηθως). 

Αυτο που θα επρεπε να σε αγχωνει ποσα θα εχεις δωσει σε ενα θερμικο σε 10 χρονια:

  • Ετησια service
  • Τελη κυκλοφοριας
  • Τακακια/δισκοι
  • Τυχων μηχανικες βλαβες μετα την ληξη της συνήθως μικροτερης εγγύησης 

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 6/10/2025 στις 8:48 ΜΜ, sattack είπε

Επίσης να πούμε (γιατί τα λέμε όλα και δεν κρύβουμε τίποτα), ότι εκτός από τις Kwh/100χλμ κατανάλωση, κάτι ελάχιστο παραπάνω είναι και οι απωλειες στη φορτιση. Πχ το αυτοκίνητο μπορει να σου λέει ότι κατανάλωσε 16KWh από τη μπαταρία του για να κανει τα 100χλμ, αλλά όταν το φορτίζει για να βάλεις μέσα αυτες τις 16KWh, τράβηξες κάτι ελάχιστο παραπάνω από τη πρίζα που χάθηκε ως απώλειες και προφανώς αυτό πλήρωσες στη ΔΕΗ.

Και μετά, όταν το αυτοκίνητο κάθεται ακίνητο, κάτι λίγο ρεύμα χάνει. Εξαρτάται από τη μάρκα και από τα features που έχει κάποιος αφήσει να λειτουργούν (πχ στα Tesla το Sentry τρώει πολύ ρεύμα. Η διατήρηση θερμοκρασίας της καμπίνας επίσης. Αν τα θέλεις βέβαια αυτά ON). Από την άλλη, η Tesla ως πρωτοπόρος στο software και στα συνεχή updates, εκτός απο το να τα βάζεις αυτά ξεχωριστά ON/OFF μέχρι τώρα,  έβγαλε τώρα ένα update που με μια επιλογή να βάζεις το αμάξι σε "Low Power mode" ώστε να έχεις τη μικρότερη δυνατή απώλεια. (Τέλος, αυτό γινόταν έτσι κι αλλιώς αυτόματα όταν το SoC έπεφτε κάτω από 20%)

 

Τεσπά, αυτά είναι ψιλοπράγματα. Άλλοι προσπαθούν να πετύχουν την πιο μεγάλη οικονομία, άλλοι είναι ευχαριστημένοι απλώς να έχουν το φθηνότερο δυνατόν "καύσιμο",  χωρίς να νοιάζονται πόσο ακριβώς φθηνότερο. 

Σίγουρα όμως, όσο περισσότερα χλμ κάνεις,  τόσο πιο πολύ κερδισμένος βγαίνεις. 

 

Στην τελική, μπορεί να υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις για το ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης. 😁

- το φθηνότερο "καύσιμο"?

- το ότι δεν έχεις να κάνεις τακτικό σέρβις?

- το οτι έχεις πολύ λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα και κινούμενα μέρη να σου χαλάσουν και να σε "αφήσουν" στο δρόμο?

- το ότι μπορείς να διαγράψεις απο το μυαλό σου τις λέξεις: λάδια, φίλτρα, αντλίες, ιμάντες, ψυγεία, πολαπλασιαστες, συμπλεκτες, δισκο-πλατω κλπ κλπ κλπ

- το ότι αφήνεις το "γκαζι" και κερδίζεις πίσω ενέργεια και δεν καταναλώνεις τακάκια και δισκόφρενα? 

- το ότι έχεις ησυχία στην καμπίνα σου και στη γειτονιά? (Δεν λέμε να είχες V8 ή V12, λέμε για τους γκαζοτενεκέδες της καθημερινότητας). 

- το ότι μπορεί να οδηγείς ενα τεράστιο οικογενειακό SUV με επιτάχυνση Ferrari? 

- το ότι δεν φλομώνεις τον εαυτό σου και τους γύρω σου με τα καυσαέρια? (Δεν λέμε για την καραμέλα του CO2, λέμε για τα πραγματικά δολοφονικά CO, οξείδια του αζώτου και του θείου).

- την ικανοποίηση ότι δεν γεμίζεις την τσέπη στους μουσουλμάνους εμίρηδες?

- ή μήπως το ότι το "γέμισμα" είναι πολύ πιο σύντομο από το να φουλάρεις βενζίνη? 😁 Στο ηλεκτρικό γεμίζεις σε 1 λεπτό: 30sec να βάλεις το βύσμα και 30sec να το βγάλεις (και πολλά λέω). Στο ενδιάμεσο κοιμάσαι, βλέπεις τηλεόραση, δουλεύεις, κάνεις τα ψώνια σου. Με τη βενζίνη πρέπει να πας στο βενζινάδικο, να φουλάρεις, να πληρώσεις, να ξαναγυρίσεις στο δρομο σου. 

 

Γμτ, δυσκολεύομαι να βρω ποιο μου αρέσει καλύτερα. 😁

 

Όλα σωστά, εκτός από το τελευταίο. Θα πάρει πολλά χρόνια και δεν ξέρω αν θα γίνει και ποτέ να είναι πιο γρήγορο το γέμισμα. (Το να βάλεις το βύσμα δεν είναι γέμισμα προφανώς). 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...