Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

38 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Και εγω κάθομαι και αναρωτιέμαι μετά

Μήπως αυτός  ο πόλεμος Ρωσίας Ουκρανίας που όπως δείχνει μπορεί να κρατήσει και χρόνια είναι ενα παγόσμιο παιχνίδι να οδηγήσουν τα καύσιμα εκεί που είναι σήμερα ενδεχομένως και πιο ψηλά και να πείσουν τον κόσμο οτι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η μοναδική λύση να έχει τη δυνατότητα να το κινεί στο μέλλον;;;

Ειλικρινά αν δεν εκαιγα LPG που ακόμη κινείται κάτω από ευρώ το λίτρο νομίζω πως θα άρχιζα να κάνω σκέψεις για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Εσείς που καίτε βενζίνη στα 2,40 το λίτρο τι σκέφτεστε;;;

 

 

Υποθετω σκεφτομαστε οτι αν εχουμε προβλημα που ανεβηκε 0.40 η βενζινη που θα βρουμε 30Κ για ηλεκτρικο.

(και ιδιόκτητο παρκινγκ φυσικα)

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, vtsuk είπε

Υποθετω σκεφτομαστε οτι αν εχουμε προβλημα που ανεβηκε 0.40 η βενζινη που θα βρουμε 30Κ για ηλεκτρικο.

(και ιδιόκτητο παρκινγκ φυσικα)

φιλε μου αποψη εξέφρασα που μπορεί να είναι και λανθασμένη μπορεί και βλακεία.

Τωρα από 1,50 που είχε η βενζίνη ( μην πω 1,30 που είχε τέλη 2020 αρχές 2021)  και εφτασε 2,40 εσύ βλέπεις 0,40 πάω πάσο.

Επεξ/σία από papoys1
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, papoys1 είπε

φιλε μου αποψη εξέφρασα που μπορεί να είναι και λανθασμένη μπορεί και βλακεία.

Τωρα από 1,50 που είχε η βενζίνη ( μην πω 1,30 που είχε τέλη 2020 αρχές 2021)  και εφτασε 2,40 εσύ βλέπεις 0,40 πάω πάσο.

Ε πάρτο αλλιώς...

"Υποθετω σκεφτομαστε οτι αν εχουμε προβλημα που ανεβηκε 0.40 0.90 η βενζινη που θα βρουμε 30Κ για ηλεκτρικο.

(και ιδιόκτητο παρκινγκ φυσικα)"

Καλύτερα τώρα?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, papoys1 είπε

φιλε μου αποψη εξέφρασα που μπορεί να είναι και λανθασμένη μπορεί και βλακεία.

Τωρα από 1,50 που είχε η βενζίνη ( μην πω 1,30 που είχε τέλη 2020 αρχές 2021)  και εφτασε 2,40 εσύ βλέπεις 0,40 πάω πάσο.

Δεν ειναι για όλους τα ηλεκτρικά, τουλάχιστον όχι ακόμα. Αυτήν την στιγμή τα ηλεκτρικά που βγαίνουν στα 30κ με επιδότηση, έχουν 18κ σε ice. Με την ποιότητα που παίρνεις με 25κ σε ice, θες πάνω από 40κ (και αυτό για 1 μοντέλο, το EV6 και μόνο όσο κρατάει η επιδότηση). 

Προσωπικά το ρώτησα, αλλά για να μου έδιναν το ev6 (αντί του i30 που πήρα) ήθελα προκαταβολή 26κ...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 ώρες πριν, Backpacker είπε

Παράθυρο» από ΕΕ για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035 (protothema.gr) 

 

Όταν αρχιζουν από τώρα να μιλάνε στις Βρυξέλες για "παράθυρα" και τα ναι μεν αλλά για την φημολογούμενη κατάργηση των ΜΕΚ στην ΕΕ το 2035 καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει το  2030 που θα είναι ορατό και στους τυφλούς ότι αυτή η μετάβαση είναι πρακτικά ανέφικτη για πολλούς λόγους. 

Φέρτε μου ένα σύννεφο να πέσω...

15 ώρες πριν, Backpacker είπε

Μα και αυτό με την ηλεκτροκινηση μονο στην ΕΕ υπάρχει που είναι μια αγορά επιπέδου Βραζιλίας μαζί με Μεξικό πχ.

Στις ΗΠΑ και την Ασία που είναι πολύ μεγαλύτες αγορές δεν υπάρχει αυτός ο δογματισμός. Ειδικά στις ΗΠΑ ψήφισε το Ανωατατο συμβούλιο Δικαστών χτες οτι δεν επιτρέπει στον Πρόεδρο να πάρει ποσα μέτρα για μείωση ρύπων. 

Είναι τεράστια φούσκα επικών διαστάσεων η όλη φάση με την ηλεκτροκίνηση. 

 

Δεν μου κάνει εντύπωση σε μία χώρα που δεν εφάρμοσε το πρωτόκολλο του Κιότο και μεγάλη μερίδα του πληθυσμού τάσεται υπέρ του δόγματος οτι η κλιματική αλλαγή είναι fake news.

Άλλο που στην Ευρώπη παλεύουμε με νύχια και με δόντια για μερικές σταγόνες στον ωκεανό.

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, Sakiz105 είπε

Δεν ειναι για όλους τα ηλεκτρικά, τουλάχιστον όχι ακόμα. Αυτήν την στιγμή τα ηλεκτρικά που βγαίνουν στα 30κ με επιδότηση, έχουν 18κ σε ice. Με την ποιότητα που παίρνεις με 25κ σε ice, θες πάνω από 40κ (και αυτό για 1 μοντέλο, το EV6 και μόνο όσο κρατάει η επιδότηση). 

Προσωπικά το ρώτησα, αλλά για να μου έδιναν το ev6 (αντί του i30 που πήρα) ήθελα προκαταβολή 26κ...

Θα πρέπει να συγκρίνεις ίδια αυτοκίνητα για να δεις τις διαφορές στον εξοπλισμό και στην τιμή . Η διαφορά για τα ίδια μοντέλα ειναι 20% με τα ηλεκτρικά να προσφέρουν περισσότερα πάντα κυρίως σε ιπποδύναμη. Η διαφορά δεν είναι μεγάλη . Και όσο ανεβαίνεις σε κόστος η διαφορά αντιστρέφεται . Απλά στη παρούσα φάση δεν υπάρχει ηλεκτρικό αξιόλογο στη κατώτερο επίπεδο τιμής . Δηλαδή κάτω από 20κ . Μακροπρόθεσμα ένα ηλεκτρικό θα σου βγει πιο φθηνό σε σχέση με το συμβατικό . Ότι δεν είναι για όλους τα ηλεκτρικά ισχύει . Κάποτε δεν ήταν για όλους το αυτοκίνητο γενικώς . Η τηλεόραση , ταξίδια με αεροπλάνο κλπ .

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, gbras είπε

Θα πρέπει να συγκρίνεις ίδια αυτοκίνητα για να δεις τις διαφορές στον εξοπλισμό και στην τιμή . Η διαφορά για τα ίδια μοντέλα ειναι 20% με τα ηλεκτρικά να προσφέρουν περισσότερα πάντα κυρίως σε ιπποδύναμη. Η διαφορά δεν είναι μεγάλη . Και όσο ανεβαίνεις σε κόστος η διαφορά αντιστρέφεται . Απλά στη παρούσα φάση δεν υπάρχει ηλεκτρικό αξιόλογο στη κατώτερο επίπεδο τιμής . Δηλαδή κάτω από 20κ . Μακροπρόθεσμα ένα ηλεκτρικό θα σου βγει πιο φθηνό σε σχέση με το συμβατικό . Ότι δεν είναι για όλους τα ηλεκτρικά ισχύει . Κάποτε δεν ήταν για όλους το αυτοκίνητο γενικώς . Η τηλεόραση , ταξίδια με αεροπλάνο κλπ .

Αυτό το αγνοούν πολλοί στο παρόν thread δυστηχώς. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
3 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Φέρτε μου ένα σύννεφο να πέσω...

Δεν μου κάνει εντύπωση σε μία χώρα που δεν εφάρμοσε το πρωτόκολλο του Κιότο και μεγάλη μερίδα του πληθυσμού τάσεται υπέρ του δόγματος οτι η κλιματική αλλαγή είναι fake news.

Άλλο που στην Ευρώπη παλεύουμε με νύχια και με δόντια για μερικές σταγόνες στον ωκεανό.

Μια συμβουλή, όταν δείτε την Motor Oil & ΕΛΠΕ να αποεπενδυουν τότε να ανησυχήσετε …….

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Stam123 είπε

Ακριβώς το ίδιο έλεγαν πριν 22+ χρόνια για τα κλιματιστικά στην Ελλάδα... αναρωτιόντουσαν όλοι πως γίνεται να μπει κλιματιστικό σε κάθε σπίτι, ξενοδοχεία, κτλ τη στιγμή που η ΔΕΗ έκανε διακοπές κάθε λίγο και λιγάκι...

Είναι πολύ απλό, πως είναι τα παρκόμετρα? έτσι θα υπάρχουν κολωνάκια φόρτισης σε κάθε θέση στάθμευσης.

Προφανώς και είναι εφικτό αλλά όχι εύκολο.

Κλιματιστικά βάλανε όλοι και έπεφτε το ρεύμα πολύ συχνότερα τα καλοκαίρια ειδικά πριν 10 χρόνια και παλαιότερα. Ακόμα και τώρα γίνονται black out. 

Ο λόγος που άντεξε το δίκτυο κατά την γνωμη μου είναι ο ετεροχρονισμός φορτίων που παρουσιάστηκε σχεδον σε όλους τους οικιακούς καταναλωτές τα πρώτα χρόνια, δηλαδή, δεν λειτουργούσαν όλοι πολλές συσκευές μαζί με το κλιματιστικό αλλά ανεβαλαν την χρήση τους για άλλο χρονικό σημείο της ημέρας ώστε να μην πέσει ο γενικός η καεί η τικομενη ασφάλεια του μετρητη, σε αρκετά σπίτια υπήρχε αυτό το πρόβλημα διότι αναβαν τα κλιματιστικά με κουζίνες θερμοσίφωνα κτλ. Επίσης πάντα υπήρχε η αποψη πως τα κλιματιστικά καίνε πολύ έτσι τα αναβαν για λίγες ώρες τα πρώτα χρόνια αγοράς πριν συνηθίσουν όλοι και μάθουν πόσο θα πληρώνουν εμπειρικα. 

Με το πέρασμα των ετών βγήκαν ναι νέα μοντέλα με χαμηλότερη κατανάλωση από τα παλιά. 

Όλα τα παραπάνω, βοήθησαν να μην καταρρεύσει ολικώς το δίκτυο ηλεκτρισμού, ναι μεν αύξησαν τις ενεργειακές απαιτήσεις και το φορτίο που καλείται να εξυπηρετήσει το σύστημα αλλά ταυτόχρονα επήλθε μια ανακατανομή φορτίων σε όλο το 24ωρο και περιόρισαν τα peak του συστήματος. 

Άλλος ένας λόγος, από το 2009-10 έκλεισαν πάρα πολλές επιχειρήσεις που στεγάζονταν σε μεγαλα η και μικρότερα κτίρια με κλιματισμό, αυτό περιόρισε το φορτίο και τα peak στους καύσωνες που έγιναν μετά το 2010. Το 2007 πχ που είχε γίνει χαμός, ουσιαστικά δεν έφταιγε τόσο η θερμοκρασία αυτό καθ' αυτό αλλά το ότι παρά πολλές επιχειρήσεις μαγαζιά καταναλωτές και άλλοι άναψαν όλοι από ένα κλιματιστικο. 

Μεσα σε όλα αυτά τα χρόνια πρόλαβαν και έκαναν κάποιες αναβαθμίσεις στο δίκτυο, τα νέα μοντέλα inverter που έχουμε οι περισσότεροι έχει σώσει την κατάσταση. 

Άμα αφήσουμε αυτά τώρα και πάμε σε επίπεδα έντασης και τάσης για φόρτιση μπαταριών, εκεί τελειώνουν τα αστεία, ξεκάθαρα δεν αντέχει το σύστημα και απαιτείται γενική αναβάθμιση. 

Τέλος, δεν φαντάζομαι να θεωρείς ότι μερικά παρκόμετρα όπως αυτά που υπήρχαν παλιά στο κέντρο, αν αντίστοιχα είχαμε τόσους φορτίστες θα επαρκούσαν έστω για το 30% των αυτοκινήτων και μάλιστα με κάποιες ώρες που απαιτείται η φόρτιση, ουσιαστικά αν έχεις έναν αριθμό Χ ηλ. ΙΧ, λόγω των ωρών φόρτισης αν θες να καλύψεις σχετικά άνετα όλους θες παραπάνω από Χ φορτίστες. 

Οχι πως δεν γίνονται τα παραπάνω αλλά τα γράφω για να καταλάβουμε για τι πράγμα μιλάμε. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, papoys1 είπε

Εσείς που καίτε βενζίνη στα 2,40 το λίτρο τι σκέφτεστε;;;

Tο αυτοκινητο ειναι η χειροτερη μορφη επενδυσης που μπορει να κανει καποιος.

Δεν πας απλα να αγορασεις κατι με μαζεμενα χρηματα σε κατι που δε θα κανει αποσβεση.

Για αυτο ψαχνουν ολοι για μεταχειρισμενα, η προστιθεμενη αξια στο καινουριο απλα δεν υπαρχει (περα απο τη μουρη που αυτο μετα τη σφαλιαρα της κρισης αρχισε να ξεπερνιεται). Βλεπω σε ξενα φορουμ για μηχανες π.χ. ανθρωπους να αγοραζουν μεταχειρισμενο μηχανακι 15ετιας και να ανεβαζουν φωτο χαρουμενοι γιατι απλα γουσταρουν και οχι για να πουλησουν μουρη στο γειτονα.

Το επιπλεον προβλημα ειναι οτι στην Ελλαδα λογω κρατικης οικονομικης καταστασης, δεν ξερεις τι σου ξημερωνει αυριο π.χ. αυξηση φορου στο υγραεριο ή ψηλο τεκμηριο στα ηλεκτρικα ...

Εν προκειμενω, για καποιον που κανει 1000 χλμ το μηνα που ειναι και ο περισσοτερος κοσμος, ειναι μια αυξηση περιπου στα 60€ το μηνα, ναι θα πρεπει να κοψει π.χ. μερικες εξοδους για φαγητο ή να κοψει απο την καβατζα, αλλα ειναι διαχειρισιμη. Για αυτο δεν πεφτει η καταναλωση παρα μονο αυτη που αφορα βολτες τα ΣΚ.

Επεξ/σία από gpapadakis
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Φέρτε μου ένα σύννεφο να πέσω...

Δεν μου κάνει εντύπωση σε μία χώρα που δεν εφάρμοσε το πρωτόκολλο του Κιότο και μεγάλη μερίδα του πληθυσμού τάσεται υπέρ του δόγματος οτι η κλιματική αλλαγή είναι fake news.

Άλλο που στην Ευρώπη παλεύουμε με νύχια και με δόντια για μερικές σταγόνες στον ωκεανό.

Τα χουμε ξαναπεί για την κλιματική αλλαγή. Η πλειοψηφία την θεωρεί fake η δεν δίνει την πρέπουσα σημασια γιατί δεν έχει εμπιστοσύνη προς αυτούς που αναφέρουν και που αναδεικνύουν το πρόβλημα αυτό. Και ποιοι είναι αυτοί; Πολιτικοί, ΜΚΟ, δημοσιογράφοι. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την επιδείνωση των οικονομικων, της ποιότητας ζωής, της ελπίδας και την αναξιοπιτία της πολιτικής, έχουνε κάνει μερίδα του κόσμου να μην πιστεύει και να επιθυμεί αλλαγές, να αντιμετωπίζει με αδιαφορία και ωχαδερφισμο το πρόβλημα από κάποια ελίτ που θέλει απλά να σου επιβάλλει διαφορα πράγματα για να εξυπηρετήσει τα δικά της συμφέροντα. 

Δεν θα παραβλέψω φυσικά να πω ότι εκτός από τα παραπάνω φταίει και ο τρόπος που παρουσιάζεις ένα πρόβλημα ή τα πρόσωπα που δείχνεις. Πχ διάφορες ακτιβιστηκες ενέργειες από ομάδες η ο λόγος από πρόσωπα όπως η Τουνμπεργκ, δεν είναι αρεστα από σημαντική μερίδα πληθυσμών και αντί να λύσουν το πρόβλημα, ενισχύουν όλα τα παραπάνω. 

Επεξ/σία από Basilhs23___
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Ο λόγος που άντεξε το δίκτυο κατά την γνωμη μου είναι ο ετεροχρονισμός φορτίων που παρουσιάστηκε σχεδον σε όλους τους οικιακούς καταναλωτές τα πρώτα χρόνια, δηλαδή, δεν λειτουργούσαν όλοι πολλές συσκευές μαζί 

Την απάντηση στο πρόβλημα την έδωσες ο ίδιος. 'Οπως βενζίνη δεν βάζεις κάθε φορά που παρκάρεις το ίδιο ισχύει και με το ηλεκτρικό, δεν χρειάζεται να το φορτίζεις κάθε φορά που παρκάρεις. Ανάλογα τη χρήση και την αυτονομία θα το φορτίζεις ανά κάποιες μέρες.

5 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Τέλος, δεν φαντάζομαι να θεωρείς ότι μερικά παρκόμετρα όπως αυτά που υπήρχαν παλιά στο κέντρο, αν αντίστοιχα είχαμε τόσους φορτίστες θα επαρκούσαν έστω για το 30% των αυτοκινήτων και μάλιστα με κάποιες ώρες που απαιτείται η φόρτιση, ουσιαστικά αν έχεις έναν αριθμό Χ ηλ. ΙΧ, λόγω των ωρών φόρτισης αν θες να καλύψεις σχετικά άνετα όλους θες παραπάνω από Χ φορτίστες.

Συμφωνώ με αυτά που λες, υπάρχουν δυσκολίες μεγάλες αλλά θα υπάρξει εν τέλει προσαρμογή στις απαιτήσεις της κάθε εποχής.

Επεξ/σία από Stam123
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, Stam123 είπε

Την απάντηση στο πρόβλημα την έδωσες ο ίδιος. 'Οπως βενζίνη δεν βάζεις κάθε φορά που παρκάρεις το ίδιο ισχύει και με το ηλεκτρικό, δεν χρειάζεται να το φορτίζεις κάθε φορά που παρκάρεις. Ανάλογα τη χρήση και την αυτονομία θα το φορτίζεις ανά κάποιες μέρες.

Συμφωνώ με αυτά που λες, υπάρχουν δυσκολίες μεγάλες αλλά θα υπάρξει εν τέλη προσαρμογή στις απαιτήσεις της κάθε εποχής.

Προφανώς και δεν θα το φορτίζεις κάθε φορά που παρκάρεις. Αλλά αν υπολογίσεις πχ 1 εκ. αυτοκίνητα, που το σύνολο φτανει κάπου τα 6 εκ. τότε καταλαβαίνεις τι έχει να γίνει.... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Basilhs23___ είπε

Προφανώς και δεν θα το φορτίζεις κάθε φορά που παρκάρεις. Αλλά αν υπολογίσεις πχ 1 εκ. αυτοκίνητα, που το σύνολο φτανει κάπου τα 6 εκ. τότε καταλαβαίνεις τι έχει να γίνει.... 

Να υποθέσω πως εσύ τον έχεις κάνει ήδη αυτόν τον υπολογισμό?

Επίσης γιατί υποθέτεις 1 εκ. αυτοκίνητα και όχι 100.000 ή 10.000? Εξήγησε αν θέλεις τη λογική με την οποία υποθέτεις πως ανά πάσα στιγμή το 1 στα 6 οχήματα σε κίνηση (με βάση το taxis) θα φορτίζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Να υποθέσω πως εσύ τον έχεις κάνει ήδη αυτόν τον υπολογισμό?

Επίσης γιατί υποθέτεις 1 εκ. αυτοκίνητα και όχι 100.000 ή 10.000? Εξήγησε αν θέλεις τη λογική με την οποία υποθέτεις πως ανά πάσα στιγμή το 1 στα 6 οχήματα σε κίνηση (με βάση το taxis) θα φορτίζει.

Λέω, άμα φτασουμε 1 εκ. οχήματα ηλεκτρικά, θα μπορούν όλα αυτά να φορτιστουν; Πόσους φορτιστές θα θέλουμε; Θα γίνει χαμός απλά. 

Τα 10000 και 100000 δεν είναι τίποτα, είναι μόνο το 0.16 - 1.6% του συνόλου. Αν είναι να έχουμε μόνο τόσα ηλεκτρικά ΙΧ στην Ελλάδα πάω πάσο, εδώ μιλάμε για σοβαρά ποσοστά που θα αντικαταστήσουν το υπάρχον δυναμικό των αυτοκινήτων που κινούνται στον δρόμο. 

6 εκ. είναι το σύνολο, τώρα κάποια είναι σε ακινησία, πες 5 εκ. ενεργά στους δρόμους και πάλι μιλάμε για τεράστιο νουμερο.

Λύσεις στυλ φορτιστές σε κάποια σημεία σαν τα παρκόμετρα που είχαμε παλιά δε νομίζω ότι καλύπτουν εκτός αν γεμίσουμε με φορτιστές όλη την Αθήνα έξω από κάθε κτίριο και στις υπόλοιπες πόλεις. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...