Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 28/6/2022 στις 10:05 ΜΜ, kostasgr78 είπε

Αυτή τη στιγμή που βρισκόμαστε οικονομοτεχνικά;

Με τη δεδομένη τιμή ρεύματος (και τις κλίμακες που θα σε βάλει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού) και με την υπόθεση ότι κάποιος δεν έχει φωτοβολταϊκό (net metering ή αυτόνομο), για ένα αυτοκίνητο πόλης, συμφέρει η αγορά ενός ηλεκτρικού σε σχέση με τη βενζίνη; Πάντα με την υπόθεση φόρτισης στο σπίτι, με απευθείας φορτίο από τον πάροχο, όπως είπαμε, χωρίς φωτοβολταϊκό.

Το έχει μελετήσει κανείς οικονομοτεχνικά για σενάριο πόλης, ας πούμε π.χ. για την ευκολία του σεναρίου με 10.000χλμ ετησίως;

 

18 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

 

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και στα δύο παραπάνω, πιο συγκεκριμένα σενάρια οικονομοτεχνικού υπολογισμού κόστους κατοχής/χρήσης στη διάρκεια των ετών για παρόμοια μοντέλα σε χώρους/δυνατότητες.

Δεν έχω πειστεί ακόμα για τις εκτιμήσεις που ακούω και από άλλους, όσο δεν βλέπω αριθμούς, πάντα με κάποιες υποθέσεις. Έτσι κι αλλιώς δεν μπορούμε να βάλουμε στην εκτίμηση τους απρόβλεπτους παράγοντες στο μέλλον.

Πάνω στο αρχικό ερώτημα που έθεσα, ειλικρινά δεν έχω καταφέρει να το ξεκαθαρίσω ακόμα και μετά την παράθεση κάποιων αριθμών. 🙂

Περισσότερο μπερδεύτηκα από τις αναφορές χαμηλών τιμών ρεύματος. Θεωρώ ότι αν μιλήσουμε για ένα σενάριο ηλεκτροκίνησης π.χ. ενός νοικοκυριού μιας 4μελούς οικογένειας, πρέπει να θεωρήσουμε αυτονόητο, ότι κάποιος θα φύγει στις παραπάνω κλίμακες, πάντα όπως είπαμε χωρίς φωτοβολταϊκό.

 

Επίσης, όταν αναφέρομαι σε οικονομοτεχνική εξίσωση κόστους κατοχής/χρήσης ανά έτος, εννοείται ότι θα μπει και η αρχική τιμή αγοράς της κάθε λύσης. Δεν κάνουμε σύγκριση μόνο καταναλώσεων. 🙂

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

7 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Επίσης, όταν αναφέρομαι σε οικονομοτεχνική εξίσωση κόστους κατοχής/χρήσης ανά έτος, εννοείται ότι θα μπει και η αρχική τιμή αγοράς της κάθε λύσης. Δεν κάνουμε σύγκριση μόνο καταναλώσεων. 🙂

δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό που ρωτάς

πρέπει να συγκρίνεις συγκεκριμένα μοντέλα με συγκεκριμένη κατανάλωση καυσίμου και kw

μετά κάθε νοικοκυριό έχει άλλες καταναλώσεις (ο μέσος όρος στην Ελλάδα είναι 1250kw/τετράμηνο , σίγουρα 4μελής οικογένεια έχει άλλες καταναλώσεις)

φυσικά προϋποθέτει ατομικό γκαράζ για φόρτιση , επίσης αλλάζει και η ασφάλεια ανα έτος

προσωπικά δε βρίσκω λογική σε αυτό . Όταν κάποιος αγοράζει >30χιλιάρικα αμάξι δε νομίζω να τον απασχολεί το καύσιμο , αν ναι σε λάθος κατηγορία πήγε , τεσπά:

 

Αν θες δώσε 2 μοντέλα που θες να συγκρίνεις με τα wltp χαρακτηριστικά και τιμές αγοράς

αν έχεις κλείσει σε φθηνό πρόγραμμα ρεύματος ή είσαι σε κάποιο τρέχων

την ετήσια κατανάλωση ρεύματος που έχεις ήδη στο σπίτι (ημερήσιο και νυχτερινό)

πόσα χλμ/ετος κάνεις

και σου κάνω ένα excel-άκι κάποια στιγμή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, sndev είπε

μη κολατε στο τεσλα και το κάθε τεσλα 

πάνω κάτω στα ηλεκτρικά όλα το ίδιο ισχύει

απώλειες έχω δει απο 1 εως 8% με τη πλειονότητα να κυμαίνεται στο 3-4%   

επίσης έχετε υπόψιν σας οτι η κατανάλωση σε εθνική είναι αντιστρόφως ανάλογο απο το θερμικό.

δλδ το θερμικό σε ανοιχτό δρομο καιει πολυ λιγότερο απο τη πόλη και το ηλεκτρικο όσο το πατας καίει περισσότερο. 

φυσικα τα κόστη στη καθημερινότητα ειναι η μερα με τη νυχτα ομως η αποκτηση του ειναι πιο δυσκολη οικονομικά. 

η ηλεκτροκίνηση για την ελλαδα εχει μονο ενα θέμα.

σταθμοι φόρτισης. οταν λυθεί αυτό θα αυτορυθμιστούν κ τα κοστη να φορτίζεις εξω  γτ θα εχουν ανταγωνισμό. σκεπτείτε οτι ήδη εγώ στη bp φορτίζω με 0.35 γτ μες την Αθήνα μαζευτήκανε αρκετοί. με το καιρο θα πεσουν κ οι τιμες κοστους των οχηματων σκευτητε το 2000 τι αγοραζατε σε μικρη κατηγορία κ τωρα τα ίδια αναλογικά ειναι στη μισή τιμή που λεει ο λογος με εξτρα εξοπλισμο που τοτε ηταν απιαστο. θελει το χρονο του ξεκαθαρα 

α .. και γνώμη μου βεβαια αλλα αυτη η κουβέντα για αποσβεση οχήματος ποθυ κανετε χρηματοοικονομική ανάλυση απο ποτε το οχημα θεωρειτε περιουσιακό στοιχείο που κάνει απόσβεση σε Χ χρονια και δε μπαινεις μέσα? το παίρνεις για να μετακίνησε να κανεις τις δουλείες σου η να αναβάθμισης την ποιότητα ζωής σου , εκτος αν είσαι ταρίφας 

 

διαφωνω οτι θα πεσει το κοστος φορτισης. ολη η οικονομία που τωρα "τρώει" απο τα θερμικα θα πρεπει να βρει το ίδιο φαί στα ηλεκτρικα. οι φορτιστες εκτός σπιτιου θα ειναι πολύ ακριβοι. στις εθνικες πιστευω θα ειναι απλησίαστοι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 λεπτά πριν, korakios είπε

δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό που ρωτάς

πρέπει να συγκρίνεις συγκεκριμένα μοντέλα με συγκεκριμένη κατανάλωση καυσίμου και kw

Ακριβώς αυτό ήταν το επόμενο βήμα που σκέφτηκα να προτείνω.

Ας φτιάξουμε 2 ερωτήματα οικονομοτεχνικά. Ένα για πόλης και ένα για υπεραστικό δρομολόγιο.

Υποθέσεις σεναρίων. 4μελής οικογένεια, φεύγει ήδη στην από πάνω κλίμακα ρεύματος, επιλέγουμε ένα μέσο πρόγραμμα παρόχου, όχι με πολλά «αν» και προϋποθέσεις. Ετήσια χλμ, 15.000 στο υπεραστικό, 10.000χλμ στο πόλης. Πάμε να συγκρίνουμε με παρόμοια θερμικά. Πάμε να δούμε μια μέση κατάσταση και βάζω όλα αυτά. Δεν πάμε σε premium λύσεις. Πάμε να δούμε πότε θα γυρίσει η εξίσωση για τον ευρύ πληθυσμό.

Επεξ/σία από kostasgr78
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Jlaxy είπε

Έχω την εξής απορία.

Καινούργιο ηλεκτρικό ή μεταχειρισμένο  model 3  με λιγότερο από 40000χλμ?

 

Πόσο το βρίσκεις και από πού. Ανοίγεις μεγάλο κεφάλαιο με πολλούς παραμέτρους. Πρόσεχε  

 

35 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

διαφωνω οτι θα πεσει το κοστος φορτισης. ολη η οικονομία που τωρα "τρώει" απο τα θερμικα θα πρεπει να βρει το ίδιο φαί στα ηλεκτρικα. οι φορτιστες εκτός σπιτιου θα ειναι πολύ ακριβοι. στις εθνικες πιστευω θα ειναι απλησίαστοι. 

Εντάξει, εγώ πάλι διαφωνώ πλεον , αν κ με τη πρώτη ματιά έχει βάση το σκεπτικό σού κ να ξέρεις κ εγώ έτσι πίστευα αρχικα όμως στο  βάθος χάνει. Είναι μια κουβέντα καφενείου κ ήδη ξεφεύγουμε από το νημα αρκετά για να κάνουμε τους μελλοντολογους 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, sndev είπε

Πόσο το βρίσκεις και από πού. Ανοίγεις μεγάλο κεφάλαιο με πολλούς παραμέτρους. Πρόσεχε  

 

Εντάξει, εγώ πάλι διαφωνώ πλεον , αν κ με τη πρώτη ματιά έχει βάση το σκεπτικό σού κ να ξέρεις κ εγώ έτσι πίστευα αρχικα όμως στο  βάθος χάνει. Είναι μια κουβέντα καφενείου κ ήδη ξεφεύγουμε από το νημα αρκετά για να κάνουμε τους μελλοντολογους 

καλα δεν ξεφυγαμε κιολας. η προοπτικη της ηλεκτροκίνησης λέει :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιλογές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών απο Mobile.de Κοντά στα 15 με 20 k

Nissan Leaf 40kWh 2nd Gen

Renault Zoe 41kWh

 

Και τα 2 παραπάνω είναι αερόψυκτα, το 2ο ρίσκο γιατι δεν έχει έρθει Ελλάδα.

Tesla αγορά μόνο μετά απο έλεγχο στην Tesla Ελλάδος και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

 

Άλλες επιλογές Kona 64kWh και Kia Nero 64kWh (Αστέρια)

 

 

Και μόλις το πάρεις πετάς και 4 πανελάκια με εναν hybrid inverter και δεν έχεις ενοχες αν το καυσιμο σου είναι απο ορυκτά καυσιμα...

 

20220613_102808.jpg

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 ώρες πριν, sndev είπε

Δε καταλαβαίνω τι ψάχνεις αλλά αν θες να σου δώσω κάποια  νούμερα που έχω.

Κάτοχος Τέσλα model 3 lr 

Καταναλωση 21 kw/100 km , το 95% εντός πόλεως μόνιμα a/c  και ψηξη κ θέρμανση και μόνιμα ράδιο. Δες πόσο σου κοστιζει η kw σπίτι πρωί η βράδυ δε ξέρω τι θα πληρώνεις κ κάνε τις πράξεις. Αναλογισου ότι δεν είναι ένα τυπικό όχημα αλλά κάπου 450 άλογα. Θεωρώ ότι μικρότερης κατηγορία θα καίει λιγότερο αλλά αυτό έχω να σου δώσω στοιχεία. 

Βγάλε κόστος Σερβις κόστος σήματος ανά ετος. Πρόσθεσε 1100 ε μικτή ασφάλεια το ετος κ αφερεσε πόσο πληρώνεις τώρα μικτή (εάν δε κάνεις μικτή η απλή ασφάλεια είναι σχεδόν παρόμοια με θερμικού) 

Τελευταίο 6 μηνο με 4000 κμ για του λόγου του αληθές 

SmartSelect_20220630-005258_Chrome.jpg.8a62e5f2be2f17835365b9db8075544c.jpg

 

Τι αλλά νούμερα χρειάζεσαι να βοηθήσω;

 

 

Βαλε και τα ελαστικά στην εξίσωση που ειναι πανάκριβα επίσης.

Κακά τα ψέματα αν δεν κάνεις σοβαρά χλμ καθημερινά, δεν αποσβένεις ηλεκτρικό ούτε με φβ στο σπίτι. Γιαυτο θα συμφωνήσω οτι ακομα το fixed cost ειναι ψηλά. Σίγουρα θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια, αλλα βέβαια έρχονται ακόμα μια φορά δύσκολες εποχές παγκοσμίως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, sndev είπε

Πόσο το βρίσκεις και από πού. Ανοίγεις μεγάλο κεφάλαιο με πολλούς παραμέτρους. Πρόσεχε  

Ευρώπη 35-40

Επεξ/σία από Jlaxy
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Βαλε και τα ελαστικά στην εξίσωση που ειναι πανάκριβα επίσης.

Κακά τα ψέματα αν δεν κάνεις σοβαρά χλμ καθημερινά, δεν αποσβένεις ηλεκτρικό ούτε με φβ στο σπίτι. Γιαυτο θα συμφωνήσω οτι ακομα το fixed cost ειναι ψηλά. Σίγουρα θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια, αλλα βέβαια έρχονται ακόμα μια φορά δύσκολες εποχές παγκοσμίως.

Βασικά αν κάνεις σοβαρά χλμ καθημερινά τότε δεν είσαι για ηλεκτρικό αλλά για diesel. Εκτός αν τα κάνεις εντός αστικού ιστού

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Burgos είπε

Βασικά αν κάνεις σοβαρά χλμ καθημερινά τότε δεν είσαι για ηλεκτρικό αλλά για diesel. Εκτός αν τα κάνεις εντός αστικού ιστού

αν σε βγάζει η αυτονομία γιατί να πάει σε πετρέλαιο ?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγω θα κανω τον 'αιρετικο'. Και τον 'αντισυστημικο'.

Δηλαδη, αν γινει ενα blackout, δεν θα εχεις -εντος ολιγου, ουτε αυτοκινητο. Εννοω, φορτιση τελος, παει τελειωσε.

Θα μου πεις βεβαια, με blackout, παλι δεν λειτουργουν οι αντλιες βενζινης....

Δεν ξερω...εχω μια αισθηση ομως, οτι το 'ηλεκτρικο', ειναι πολυ πιο ευαλωτο ως 'αυτονομια' χρησης για τον πολιτη, οχι ως προς τα χιλιομετρα. Οτι εισαι πιο 'εξαρτωμενος' απο το 'συστημα'.

Πχ αν εγω θελω, μπορει να γεμισω και 20 μπιτονια βενζινη, και να την αραξω σε 1500 μετρα υψομετρο, εντελως off grid. Με ηλεκτρικο, πως μπορω να το κανω; Να χρειαζομαι να βρισκομαι σε καθε λιγες μερες/εβδομαδες, στο κοντινοτερο χωριο με παροχη ρευματος; Ή σε σπιτι με ρευμα, αν αυτο φορτιζει αμαξια; Δυσκολο αν οχι αδυνατον....

 

Επεξ/σία από mindreader
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, korakios είπε

αν σε βγάζει η αυτονομία γιατί να πάει σε πετρέλαιο ?

Καμία αυτονομία δε σου βγάζει σοβαρά χλμ. Πάρε ένα Mustang ή ένα Model 3 και κάνε το Θεσσαλονίκη - Αθήνα με κλιματισμό και 150χαω. Πρέπει να σταματήσεις για φόρτιση 2 φορές. Θεωρητικά σε βγάζει χωρίς φόρτιση αλλά πρακτικά είναι αδύνατον να πηγαίνεις με 90 χωρίς κλιματισμό. Η πχ αν είσαι εξωτερικός πωλητής και φεύγεις το πρωί από Θεσσαλονίκη για Κομοτηνή, να δεις 5-6 πελάτες και να γυρίσεις απόγευμα Θεσσαλονίκη. Πάλι δεν γίνεται με ηλεκτρικό. Ακόμα και 200χλμ round trip να κάνεις καθημερινά, θα ζορίζεσαι με ένα 208e των 24000€

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...