stevenfins Δημοσ. 14 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 14 Αυγούστου 2023 Έπαιξα το Four Last Things. Είναι ένα point and click adventure αρκετά ιδιαίτερο μιας και όλα τα γραφικά του προέρχονται από πίνακες της Αναγέννησης, συνδυασμένοι μεταξύ τους ώστε να δημιουργούν ένα μοναδικό και πολύ όμορφο αποτέλεσμα. Η ιστορία και η γραφή φέρνουν πολύ σε Monty Python, με τον πρωταγωνιστή να προσπαθεί να πραγματοποιήσει όλα τα επτά αμαρτήματα, για να μπορέσει στη συνέχεια να ζητήσει άφεση. Το παιχνίδι είναι καθαρά χιουμοριστικό, διακωμωδώντας την Εκκλησία και τη ζωή εκείνης της εποχής. Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν είναι απαραίτητος πάντα ο συνδυασμός και η επεξεργασία των πινάκων, αφού πολλοί είναι από μόνοι τους αρκετά περίεργοι και αστείοι. Οι γρίφοι είναι νομίζω φυσιολογικοί στο μεγαλύτερο κομμάτι τους, αν και χρειάστηκε να κοιτάξω έναν οδηγό δυο τρεις φορές. Επίσης, με τη διάρκεια του στις δύο ώρες δεν κούρασε καθόλου. Προτείνεται σε όποιον θέλει ένα χαλαρό παιχνίδι, με χιούμορ που θυμίζει τη Ζωή του Μπράιαν και μοναδική εικαστική, συνδυασμένη με την ιδανική μουσική. 3
Moderators GhostRiderLSOV Δημοσ. 14 Αυγούστου 2023 Moderators Δημοσ. 14 Αυγούστου 2023 4 ώρες πριν, manolis940 είπε Δεν έχω παίξει ακόμη τα DLCs ίσως τα αγοράσω αργότερα. Προτείνω και τα DLCs. Έχει ωραία ιστοριούλα το Hearts of Stone αλλά το Blood & Wine (το 2ο DLC), είναι σίγουρα ένα από τα πιο καλά "κλεισίματα". 2
SalemsLot Δημοσ. 15 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 15 Αυγούστου 2023 19 ώρες πριν, manolis940 είπε Δεν έχω παίξει ακόμη τα DLCs ίσως τα αγοράσω αργότερα. Τα DLCs μου φάνηκαν πολύ καλύτερα από το main game. Μην τα αφήσεις. 1
manolis940 Δημοσ. 16 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 16 Αυγούστου 2023 Στις 15/8/2023 στις 6:50 ΠΜ, SalemsLot είπε Τα DLCs μου φάνηκαν πολύ καλύτερα από το main game. Μην τα αφήσεις. Στις 14/8/2023 στις 3:48 ΜΜ, GhostRiderLSOV είπε Προτείνω και τα DLCs. Έχει ωραία ιστοριούλα το Hearts of Stone αλλά το Blood & Wine (το 2ο DLC), είναι σίγουρα ένα από τα πιο καλά "κλεισίματα". Εντάξει, σας έκανα την χάρη, μην βαράτε 2
Armoral Δημοσ. 16 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 16 Αυγούστου 2023 Στις 26/6/2023 στις 5:21 ΜΜ, firepc είπε Το πιο αδύναμο ρέζι μετά το 6 Τσπ, αν είσαι φαν των Ρέζι το παίζεις Καλό είναι το Village και ξεχωριστό. Έχει πολύ υψηλά στάνταρ η σειρά. 1
umbrella co. Δημοσ. 17 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 17 Αυγούστου 2023 DIRT 3: https://www.ign.com/games/dirt-3 Arcade Rally στα καλυτερα του, ιδανικο για να περασει η ωρα ευχαριστα. Το Gymkhana σε αλλους θα αρεσει, σε αλλους οχι τοσο. ΥΓ. Η πιστα με τα βουνα του Μonaco ειναι πανεμορφη! 5
stevenfins Δημοσ. 19 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 19 Αυγούστου 2023 Έπαιξα το I Hope She's OK. Βρίσκεσαι στην εξοχή της Φινλανδίας για την ετήσια επίσκεψη στη φίλη που ζει μόνη της και η οποία όμως δεν είναι εκεί τώρα. Πρόκειται για ένα walking simulator που θυμίζει πολύ Gone Home στο πως πηγαίνεις από το ένα σημείο στο άλλο διαβάζοντας σημειώσεις και βρίσκοντας κλειδιά. Παρόλα αυτά, έχει κάτι που το κάνει να διαφέρει απόλυτα (πέρα από το πιο horror σκηνικό) και αυτό είναι ότι σχεδόν κάθε τι που κάνεις και βλέπεις το ανεβάζεις σε ένα είδους social media. Για παράδειγμα βλέπεις ένα πουλί να πετάει, το βγάζεις φωτογραφία και αφού το ανεβάζεις, εμφανίζονται σχόλια από φίλους στο κινητό. Πολλοί από αυτούς απαντούν μεταξύ τους, ενώ σε κάποια απαντάς και εσύ, τελείως όμως αυτοματοποιημένα. Το βρήκα πολύ έξυπνο σαν ιδέα, αφού έκανε την εμπειρία λιγότερο μοναχική, πιο αστεία και πιο διαδραστική (κάποιες φορές δίνουν συμβουλές, ενώ άλλες σε κρίνουν για το ψαχούλεμα στα ξένα πράγματα). Η ιστορία τέλος έχει ωραία εξέλιξη και πολύ καλό κλείσιμο. Η διάρκεια είναι μικρή, οπότε παίζεται άνετα σε μία δόση. Κάτι που με ενόχλησε αν και όχι ιδιαίτερα, είναι ότι αν δεν κάνεις κάποια πράγματα με τη σωστή σειρά, δεν εμφανίζονται όλα αυτά που μπορείς να αλληλεπιδράσεις. Έτσι κάποιες φορές αναγκάστηκα να κάνω κύκλους, χωρίς όμως να χαλάει την εμπειρία. ~ Επιπλέον έπαιξα το The Corridor. Μικρής διάρκειας walking simulator, εμπνευσμένο από το μοναδικό Stanley Parable. Όπως στο Stanley, έτσι και εδώ, έχουμε έναν αφηγητή - τον δημιουργό του παιχνιδιού - που θέλει να μας εμποδίσει από το να το παίξουμε. Η αλήθεια είναι πως το μήνυμα είναι λίγο μπερδεμένο, αλλά δεν πειράζει, μιας και είναι αρκετά αστείο, με πολλές ιδέες συμπτυγμένες σε 30 λεπτά, που δεν παύουν να διασκεδάζουν κάθε φορά. Στο παιχνίδι γίνεται αναφορά ακόμη στο πως είμαστε προγραμματισμένοι οι παίκτες να αντιμετωπίζουμε τα παιχνίδια, καθώς και στο άγχος του να δημιουργείς κάτι και να το παρουσιάζεις στο κοινό για να το κρίνει. Γενικά, όποιος έχει παίξει κάποιο από τα σχετικά παρόμοια Stanley Parable, The Beginner's Guide, Dr. Langeskov, The Tiger, and The Terribly Cursed Emerald: A Whirlwind Heist κλπ. ξέρει περίπου τι να περιμένει. 5
BlueBlade Δημοσ. 22 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 22 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) The Texas Chain Saw Massacre Μια αναφορά σε ένα παιχνίδι που έχω καεί τις τελευταίες μέρες. Πρόκειται για την μεταφορά της γνωστής σειράς ταινιών σε VideoGame ως assymetric online horror game. Στην ουσία κάθε παιχνίδι αποτελείται από 4 θύματα και 3 δολοφόνους μέλη της "Οικογένειας". Σκοπός των θυμάτων είναι να καταφέρουν να αποδράσουν με διάφορους τρόπου που θα βρουν αποφεύγοντας την οικογένεια. Αυτό που το διαφοροποιεί σε σχέση με τα άλλα παιχνίδια του είδους (βλ. Dead By Daylight, F13 κτλ.) είναι το γεγονός ότι εδώ: Α) Οι δολοφόνοι είναι τρεις Β) Το Stealth παίζει μεγάλο ρόλο μιας και αν σε εντοπίσει κάποιος είναι δύσκολο να τον αποφύγεις. Αν πάλι σε περικυκλώσουν και οι τρεις τότε απλά είσαι μακαρίτης. Δεν ξέρω πόσο θα με κρατήσει, λογικά όχι πολύ. Αλλά για να καείς μερικά βράδια είναι ότι πρέπει. Edit να προσθέσω ότι ειναι δωρεάν στο GamePass Επεξ/σία 22 Αυγούστου 2023 από BlueBlade 3
SabotazNic Δημοσ. 31 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 31 Αυγούστου 2023 Στις 22/8/2023 στις 12:21 ΠΜ, BlueBlade είπε The Texas Chain Saw Massacre Δεν ξερω αν το εχουν παιξει ηδη πολλοι απο εδω στο pc, αλλα για καποιο λογο ειχα απιστευτα stutters και η gpu επιανε 75 βαθμους (και αρα thermal throttle λογω nvidia). Διαβασα στο reddit να κανω cap τα fps στα 60 απο το nv panel, και ειπα να δοκιμασω κατευθειαν 80. 0 stutters και 55 βαθμους πλεον. Δεν ειχα ανοιχτο καποιο fps counter, αλλα μοιαζε με bug και unlimited Ισως? Δεν ξερω
BlueBlade Δημοσ. 31 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 31 Αυγούστου 2023 1 ώρα πριν, SabotazNic είπε Δεν ξερω αν το εχουν παιξει ηδη πολλοι απο εδω στο pc, αλλα για καποιο λογο ειχα απιστευτα stutters και η gpu επιανε 75 βαθμους (και αρα thermal throttle λογω nvidia). Διαβασα στο reddit να κανω cap τα fps στα 60 απο το nv panel, και ειπα να δοκιμασω κατευθειαν 80. 0 stutters και 55 βαθμους πλεον. Δεν ειχα ανοιχτο καποιο fps counter, αλλα μοιαζε με bug και unlimited Ισως? Δεν ξερω Κοίτα μη σου πω ψέμματα κυρίως παίζω στο Xbox. Παρόλα αυτά και στο PC που έχω παίξει λιγο δεν είχα θέμα. Επίσης η κοπέλα μου παίζει την έκδοση στο PC και ούτε εκείνη έχει θέμα.
umbrella co. Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Supraland: https://store.steampowered.com/app/813630/Supraland/ Καταρχην να γραψω πως δεν συμπαθω τα metroidvania, το συγκεκριμενο ομως θεωρω πως ειναι εξαιρεση και αξιζει οπωσδηποτε μια ευκαιρια για καποιον ο οποιος παιζει puzzle/exploration games. Mετα απο 35 ωρες playtime (88% completion εφτασα γιατι βαριομουν να τα κυνηγησω ολα) εχω να γραψω τα εξης σε οποιον ενδιαφερεται να το παιξει: To παιχνιδι σε κραταει κολλημενο στην οθονη, ομως εαν δεν θελετε να χρησιμοποιησετε καποιο online guide τοτε θα χρειαστειτε πολλη υπομονη διοτι τα puzzles ειναι κυριολεκτικα ελεεινα. Η λυση τους τις περισσοτερες φορες ειναι ευκολη, αλλα μεχρι να το συνειδητοποιησετε θα εχουν περασει μερικες ωρες...ευτυχως εχει κι αλλα πραγματα να κανεις στο μεταξυ (chest hunting, exploration για hidden areas κλπ). Επισης, εαν πατε για 100% completion συμβουλευτειτε οπωσδηποτε online guide, γιατι απο ενα σημειο και μετα κουραζει απιστευτα το ατελειωτο περα-δωθε. Επεξ/σία 9 Σεπτεμβρίου 2023 από umbrella co. 4
Despotas Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2023 Στις 9/9/2023 στις 2:33 ΜΜ, umbrella co. είπε Supraland: https://store.steampowered.com/app/813630/Supraland/ Καταρχην να γραψω πως δεν συμπαθω τα metroidvania, το συγκεκριμενο ομως θεωρω πως ειναι εξαιρεση και αξιζει οπωσδηποτε μια ευκαιρια για καποιον ο οποιος παιζει puzzle/exploration games. Mετα απο 35 ωρες playtime (88% completion εφτασα γιατι βαριομουν να τα κυνηγησω ολα) εχω να γραψω τα εξης σε οποιον ενδιαφερεται να το παιξει: To παιχνιδι σε κραταει κολλημενο στην οθονη, ομως εαν δεν θελετε να χρησιμοποιησετε καποιο online guide τοτε θα χρειαστειτε πολλη υπομονη διοτι τα puzzles ειναι κυριολεκτικα ελεεινα. Η λυση τους τις περισσοτερες φορες ειναι ευκολη, αλλα μεχρι να το συνειδητοποιησετε θα εχουν περασει μερικες ωρες...ευτυχως εχει κι αλλα πραγματα να κανεις στο μεταξυ (chest hunting, exploration για hidden areas κλπ). Επισης, εαν πατε για 100% completion συμβουλευτειτε οπωσδηποτε online guide, γιατι απο ενα σημειο και μετα κουραζει απιστευτα το ατελειωτο περα-δωθε. Μου άρεσε και εμένα αρκετά αλλά θα συμφωνήσω πως όντως πολλά puzzles ξεφεύγουν και έχει πολύ πέρα-δώθε. Προαιρετικά είναι βέβαια αυτά και μπορείς να ψάξεις αφού τελειώσει το main story. Επίσης δεν μου άρεσε το combat. Έχει βγει DLC: https://store.steampowered.com/app/1093730/Supraland_Crash/ και standalone expansion: https://store.steampowered.com/app/1522870/Supraland_Six_Inches_Under/ Θέλω να τα δω κάποια στιγμή γιατί ως gameplay έχει κάτι ξεχωριστό και έχει γίνει καλή δουλειά με τον κόσμο, ατμόσφαιρα, εξερεύνηση και τα περισσότερα puzzle. 1
Armoral Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Τέλος από εμένα, σχεδόν στο 100% οι αποστολές, main, faction, activities, μου λείπει μία που απαιτούσε upgrade στο Grav Drive που δεν είχα. Τα missions με τα Survey δεν ασχολήθηκα περισσότερο από τους πλανήτες που χρειάσθηκε να επισκεφθώ. Τα βρήκα βαρετά και υπερβολικά χρονοβόρα. Κατάφερα να φτάσω στο επίπεδο 43. Με Outpost δεν ασχολήθηκα παρά ελάχιστα, αλλά με το ship building ασχολήθηκα αρκετά βελτιώνοντας κυρίως αυτά που αγόραζα ή κέρδιζα σαν ανταμοιβές από τις αποστολές κυρίως επειδή αντιμετώπιζα μεγάλες δυσκολίες στις μάχες με τα προκαθορισμένα πλοία χωρίς τις αναγκαίες βελτιώσεις. Τεράστιος κόσμος, όρεξη να έχει κανείς να ασχοληθεί, μεγάλο πλήθος μεγάλων σε μέγεθος αποστολών, πολλά activities, ακόμη περισσότερα Missions (αποστολές που παίρνεις από πίνακες στις διάφορες περιοχές που ανακαλύπτεις). Οι περισσότεροι πλανήτες μοιάζουν μεταξύ τους, αν και υπάρχει αρκετή ποικιλία μετά από κάποιο σημείο γίνονται επαναλαμβανόμενοι. Οι βασικές περιοχές του παιχνιδιού είναι όμορφες και με το δικό τους χαρακτήρα η καθεμία και τις δικές του ιστορίες, New Atlantis, Neon και Akila City μου άρεσαν πολύ, κυρίως όμως οι δύο τελευταίες με τη Neon να ξεχωρίζει, που αν και ουσιαστικά πιστό αντίγραφο της NightCity, με την επιλογή της τοποθεσίας της έκαναν διάνα. Γραφικά καλοσχεδιασμένα, σε κάποιες περιπτώσεις εντυπωσιακά, ειδικά αυτά των πόλεων και των διαστημοπλοίων, χαρακτήρες απλά εντάξει, από το μακρινό 2010 που δυσκολεύονται να περπατήσουν και να κινηθούν, AI περίεργο, λειτουργεί καλύτερα με τα ζώα και τα robot, παρά με τους ανθρώπους. Το παιχνίδι χάνει πραγματικά πολύ σαν εμπειρία από αυτά τα θέματα. Τα δε Physics του κάποιες φορές έχουν τα θέματα που είχε το halflife το 1998 με αντικείμενα να χτυπιούνται μόνα τους εδώ κι εκεί ή κολλημένα σε ένα σημείο. Το μουσικό του θέμα μου άρεσε, σου μένει και όποτε το ακούς θα ξέρεις ποιο παιχνίδι αφορά, πολύ όμορφη προσθήκη που προσθέτει μία αίσθηση μεγαλοπρεπή κατά την ολοκλήρωση των αποστολών ή το level up. Τα εφέ είναι προσεγμένα και πολύ καλής ποιότητας, με πληθώρα διαφορετικών ήχων για κάθε όπλο και στην απογείωση-προσγείωση διαστημοπλοίων. Τα voiceovers σε πολύ καλό επίπεδο, από ότι είδα στους τίτλους τέλους ασχολήθηκαν υπερβολικά πολλοί ηθοποιοί δανείζοντας τις φωνές τους στον αριθμό χαρακτήρων με τους οποίους έρχεσαι σε επαφή κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σου. Οι γρίφοι με τις ψηφιακές κλειδαριές και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζεις με το persuasion των χαρακτήρων που επικοινωνούν μαζί σου κράτησαν το ενδιαφέρον μου καθώς κάθε φορά έπρεπε να ανακαλύπτω διαφορετικούς τρόπους για να τα καταφέρω. Ορισμένες αποστολές, ήταν εντυπωσιακές και ντυμένες μουσικά ανάλογα, είχαν ένα βαθμό δυσκολίας που τις έκανε να ξεχωρίζουν, ειδικά αν ήθελες να εξερευνήσεις τα πάντα. Άλλες απλά καλές, πολλές όμως ήταν του τύπου "Πήγαινε και φέρε μου αυτό". Αυτό όμως που προσέθετε περισσότερο είναι οι επιλογές που πρέπει να κάνεις και που τελικά κοστίζουν και το τίμημά τους δεν είναι και ακριβώς αδιάφορο αφού πάντα έχεις κάτι να χάσεις. Η εξερεύνηση στο παιχνίδι δεν πάει χαμένη, με credits, ψηφιακές κλειδαριές, κάθε λογής όπλα και στολές, διάφορα υλικά για crafting ή απλά ενισχυτικά υγείας να προστίθενται σε όσα έχεις στην κατοχή σου. Γενικά αν ψάξετε τα πάντα σε κάθε αποστολή δε θα χάσετε και θα βρείτε και κάποια πολύ δυνατά δωρεάν upgrades που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τη συνέχεια ευκολότερη. Επειδή δε οι "μαγαζάτορες" έχουν συγκεκριμένο αριθμό credits και δε μπορούν να σου αγοράσουν τα πάντα από το Inventory το παραπάνω γίνεται ακόμη πιο σημαντικό, καθώς ότι βρεις είναι δωρεάν. Το δένδρο δεξιοτήτων έχει πολλές επιλογές, αδύνατον να τις ανεβάσεις αν ασχοληθείς κυρίως με το playthrough, πρέπει να κάνεις σωστές επιλογές για να καταφέρεις όσο περισσότερα μπορείς στο λιγότερο δυνατό χρόνο. Σε αυτές θα πρέπει να προσθέσουμε και κάποιες ακόμη που αποκτάς αργότερα και που πραγματικά είναι ικανές να αλλάζουν το παιχνίδι υπέρ σου. Το χτίσιμο και η αναβάθμιση των διαστημοπλοίων όμως και οι δυνατότητες παραμετροποίησης που δίνει στον παίκτη και είναι το σημείο στο οποίο το Starfield ξεχωρίζει και αποτελεί μία εξαιρετική πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη. Στο Youtube γίνεται χαμός με το τι έχει κάνει ο καθένας εκεί και έχουμε κάποιες πολύ εντυπωσιακές κατασκευές. Μπορείς να φτιάξεις διαστημόπλοιο για κάθε χρήση από το μηδέν ή να εμπλουτίσεις αυτά που έχεις κερδίσει ή αγοράσει ήδη. Το πλήρωμα που επιλέγεις παίζει ρόλο για το πόσο καλά θα το πας στο διαστημόπλοιό σου καθώς ο καθένας από αυτούς βελτιώνει τις ασπίδες, την ταχύτητα ή τα όπλα του. Η αναβάθμιση των αντικειμένων φαίνεται εντάξει και κατάφερα να ολοκληρώσω κάποιες. Πάντα όμως μου έλειπαν υλικά και δεν είχα τη διάθεση να τα φαρμάρω, οπότε δε μπορώ να έχω ολοκληρωμένη άποψη. Μην ξεχνάμε ότι δίνεται η δυνατότητα για crafting και αναβάθμιση σε ότι έχεις επάνω σου. Μπορείς πχ σε ένα όπλο να προσθέσεις τη δυνατότητα να προκαλεί ανάφλεξη στους αντιπάλους ή άλλες παρενέργειες αντίστοιχου τύπου. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία όπλων, στολών, backpacks και κράνων με διαφορετίκά χαρακτηριστικά και ενδυναμώσεις. Κάποια από τα όπλα είναι τόσο overpowered που σου επιτρέπουν να σκοτώνεις εχθρούς και τέρατα 10 με 15 επίπεδα πάνω από εσένα, ακόμη και αν τα έχεις πάρει νωρίς. Οι "διαστημομαχίες", ειδικά στην αρχή όταν το διαστημόπλοιό σου έχει ελλείψεις είναι σα να παίζεις απέναντι στο πρώτο boss του Elden Ring, με πολλαπλούς εχθρούς να σου επιτίθενται από παντού και να σε καταρρίπτουν εννιά στις δέκα φορές, ενώ εσύ ψάχνεις να δεις τι θα κάνεις και πως πρέπει να κινηθείς. Όταν όμως ασχοληθείς με την αναβάθμισή του σοβαρά και αρχίσεις να χρησιμοποιείς κάποιες τακτικές, τότε το να σε καταρρίψουν γίνεται πολύ δύσκολο έως απίθανο. Η ιστορία του με τον τρόπο που τελειώνει δε μπορώ να πω ότι με συγκίνησε, άγγιξε ή με έκανε να νιώσω κάτι ιδιαίτερο, ο δρόμος προς τα εκεί ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον από την κατάληξή της. Αν και το παιχνίδι ξεκινά σχετικά νωχελικά, λίγο βαρετά και μπερδεμένα, συνεχίζει καλύτερα όταν προχωρήσεις και αποκτάς μία πιο καθαρή εικόνα για τον κόσμο γύρω σου. Τα μεγάλα προβλήματα του παιχνιδιού είναι: - οι χαρακτήρες του, τα διάφορα bugs που τους αφορούν αφού κάνουν spawn όπου να ναι, μέσα στο έδαφος, πάνω στο ταβάνι, κολλάνε σε γωνίες και κινούνται με 350 χλμ την ώρα αριστερά δεξιά υπό γωνία σα να αναβοσβήνουν, τρακάρουν σε τοίχους, δεν κάνουν αυτά που περιμένεις να κάνουν κάποιες φορές και πρέπει να ξαναφορτώσεις, κολλάνε και σε ακολουθούν χωρίς λόγο. Άλλες φορές μιλάνε όλοι μαζί και δεν καταλαβαίνεις τι λένε αφού ο ένας μιλάει πάνω στον άλλο. - Το ίδιο και κάποιες αποστολές. Κολλάνε και δεν προχωρούν, σε μία συγκεκριμένη που ακολούθησα το ένα μονοπάτι από αυτά που μου προσέφερε, όταν ξαναφόρτωσα για να δω τι θα συνέβαινε αν έκανα άλλη επιλογή απλά δεν προχωρούσε. Κάποια άλλη δεν ολοκληρωνόταν. - Η φόρτωση των χαρτών σχεδόν σε κάθε είσοδο σε κάποιες περιπτώσεις στην ίδια περιοχή. Μπαίνεις στο διαστημόπλοιο, loading screen, απογειώνεσαι, cutscene, κάνεις grav jump, cuscene ή loading screen, είσοδος σε ασανσέρ Loading screen, είσοδος σε κατάστημα Loading screen, έξοδος από το κατάστημα, loading screen. Υπερβολικά πολλά για παιχνίδι του 2023. Πάλι καλά που οι γρήγοροι ssd είναι κοινό χαρακτηριστικό στην πλειονότητα των χρηστών και δεν χρειάζεται πολύ χρόνο πλέον η φόρτωση περιοχών. Δε μου άρεσε ο τρόπος χρήσης και κατανάλωσης του οξυγόνου, το βρίσκω αχρείαστο και κουραστικό σε ένα τόσο αχανή κόσμο. Επίσης, είναι υπερβολικά βαρύ για αυτό που παρουσιάζει στον οπτικό τομέα. Κακό optimization, ελπίζουμε να διορθωθεί με κάποιο patch για όσους πρόκειται να το παίξουν αργότερα. Σε γενικές γραμμές, θα του έβαζα ένα 7 με 7.5 αν όλα λειτουργούσαν άριστα, κυρίως γιατί μου άρεσε πολύ το Fallout New Vegas και το Starfield μοιράζεται πολλά στοιχεία μαζί του, κυρίως στο χτίσιμο του κόσμου, την επικοινωνία μαζί του και το πλήθος των αποστολών. Αυτό όμως είναι και το μειονέκτημά του. Θα προτιμούσα κάτι καινούργιο, χτισμένο σε νέα μηχανή, με νέο ύφος και στιλ. Must play δε μπορώ να το πω, αλλά όσοι είναι φαν της σειράς Fallout, θα το βρουν τουλάχιστον ενδιαφέρον. Λόγω μεγέθους όμως και της δουλειάς που έχουν ρίξει εκεί στη Bethesda θα πω ότι αξίζει να είναι ο πρώτος αποκλειστικός τίτλος του Xbox, είναι πραγματικά πολύ μεγάλο σε μέγεθος. Πάντως σε κάποιες στιγμές είχα την αίσθηση ότι ακόμη και με αυτό τον τρόπο, με περισσότερη προσοχή η Bethesda, θα μπορούσε να μας είχε δώσει έναν τίτλο αντάξιο των προηγούμενων, ακόμη και με αυτή τη μηχανή γραφικών, ακόμη και με τα θέματά της αν είχε δώσει την απαραίτητη σημασία στη λεπτομέρεια βάζοντας τις πινελιές που θα τον έκαναν να ξεχωρίζει όσον αφορά τη συνολική εμπειρία και εξαφανίζοντας bug που μόνο ως ερασιτεχνικά μπορούν να χαρακτηρισθούν. Προς το παρόν το 6.5 νομίζω ότι είναι αυτό που του αξίζει. Στην κατάσταση που βρίσκεται και με τα τεχνικά θέματα που παρουσιάζει πιστεύω ότι μόνο μέσω Gamepass έχει νόημα να το παίξει κάποιος, απλά για να το τελειώσει και να έχει εικόνα. Επεξ/σία 30 Σεπτεμβρίου 2023 από Armoral 19
akisk Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Blasphemous. Προτείνεται ανεπιφύλακτα αφού είναι ένα από τα καλύτερα metroidvania παιχνίδια και κατά τη γνώμη μου το κορυφαίο στιλιστικά. Πάμε για Blasphemous 2!! Επεξ/σία 30 Σεπτεμβρίου 2023 από akisk 3
Armoral Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 2 Οκτωβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Πρέπει να παραδεχθώ chooms, το Cyberpunk το λάτρεψα. Η ιδέα της πόλης ενός δυστοπικού μέλλοντος με την προχωρημένη τεχνολογία, τις τεράστιες διαφορές μεταξύ πλουσίων και φτωχών και της μάχης των εταιριών κολοσσών για να κυριαρχήσουν στις γεμάτες εγκληματικότητα περιοχές της ήταν κάτι που ενώ αρχικά δεν ήξερα τι να περιμένω με καθήλωσε. Η ιστορία του Νομάδα V που ξεκίνησε από το μηδέν με στόχο να αναδυθεί στην κορυφή και όνειρο να κυριαρχήσει στη σκοτεινή πλευρά της Nightcity, η εξέλιξή της από την αρχή μέχρι τις επτά διαφορετικές καταλήξεις της και φυσικά η παρουσία του Johnny Silverhand και όλων των χαρακτήρων που πρωταγωνιστούν σε αυτό το παιχνίδι-ταινία, ήταν τα στοιχεία που κυριολεκτικά απογείωσαν την εμπειρία στα επίπεδα που μόνο η CDPR και λίγες εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν. Επίσης οι πολυάριθμες παράλληλες μικρότερες ή μεγαλύτερες αποστολές, οι χάρες που πρέπει να κάνουμε στα μικρά αφεντικά-μεσολαβητές των περιοχών της πόλης, τους λεγόμενους fixers και η βοήθεια που θα πρέπει να δώσουμε στην αστυνομία, διαμορφώνει ένα πλήρες πακέτο ενός ανοικτού κόσμου τόσο ζωντανού, τόσο γεμάτου με ιστορίες, όλα στη διάθεση του παίκτη που θα αναλάβει το ρόλο του V αλλά και άμεσα εξαρτώμενα από τη διάθεσή του να ψάξει, να διαβάσει, να ακούσει, να ανακαλύψει και να καταλάβει. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε τα εκπληκτικά γραφικά με υποστήριξη πρωτοποριακών τεχνικών για την εποχή, ήχο, μουσική, την εξαιρετική ερμηνεία των ηθοποιών που συμμετείχαν, έχουμε ένα τίτλο μοναδικό που αντικατοπτρίζει το πάθος των δημιουργών του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το Phantom Liberty λοιπόν ήταν μία προσθήκη τόσο αναμενόμενη που δε θα μπορούσα να περιμένω για αγορά αργότερα, σαν το νέο κύκλο της αγαπημένης σου σειράς που περιμένεις πως και πως ή ακόμη χειρότερα στην περίπτωσή μου, σαν ένα φίλο που ήθελα τόσο πολύ να συναντήσω πάλι. Αδημονούσα για την επιστροφή μου στον ψηφιακό κόσμο της Night City, για να ακούσω πάλι τον V, τον Johnny, να ξαναδώ ίσως τους φίλους του, έτοιμος για νέες περιπέτειες μαζί τους, που δεν το σκέφθηκα και πολύ μιας και για εμένα είναι από τους ήρωες που δεν ξεχνάς εύκολα. Gog Galaxy, αγορά, εγκατάσταση και Play. Από την πρώτη στιγμή αυτό που καταλαβαίνεις είναι ότι το DLC θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες που δημιουργούσε ο πρώτος τίτλος και κάτι παραπάνω. Πρέπει να κινηθείς προς τη Dogtown, ένα οριοθετημένο με πανύψηλους τοίχους προάστιο που καλύπτει ουσιαστικά μία μεγάλη έκταση ανατολικά της Pacifica και ανήκει σε αυτήν, στο νότιο μέρος της Nightcity. Η περιοχή διοικείται από το στρατό του πρώην συνταγματάρχη της NUSA Kurt Hansen, ο οποίος έχει εγκαταστήσει μία μικρή δικτατορία στις τέσσερις υποπεριοχές της, με την εγκληματικότητα να οργιάζει και τον πληθυσμό της να ζει ως επί το πλείστον μέσα στη φτώχεια και στην ανέχεια. Οι μισθοφόροι που συγκροτούν το σώμα με την ονομασία Barghest ή αλλιώς Kurt Militia είναι και το πρώτο πράγμα που αντικρίζουμε με την είσοδό μας στην περιοχή. Το δεύτερο είναι ο πρώτος νέος χαρακτήρας και συνεργάτης μας, η Song So Mi, μία netrunner με το ψευδώνυμο Songbird και που πρόκειται να αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό σύντροφό μας στη νέα μας περιπέτεια κυρίως επειδή δίνει στον ήρωά μας μία νέα διέξοδο από το ζήτημα που αντιμετωπίζει και υπόσχεται να μας οδηγήσει σε αυτήν. Μέσα από αυτή την εισαγωγή ερχόμαστε και σε επαφή με τις νέο ανανεωμένο δένδρο δεξιοτήτων, τα perks δηλαδή, που έχουν γίνει ήδη reset και πρέπει να τα ανακατατάξουμε σύμφωνα με τον τρόπο παιχνιδιού μας και το πως θέλουμε να αντιμετωπίζουμε τις αποστολές. Αμέσως μετά την ανάληψη της πρώτης αποστολής αρχίζει ο καταιγισμός της δράσης, με εκπληκτικά σκηνοθετημένες σκηνές και εφέ. Το αεροπάνο της προέδρου της NUSA καταρρίπτεται και κάπως έτσι ξεκινά η ιστορία του Phantom Liberty. Νωρίς νωρίς έρχεται το πρώτο εντυπωσιακότατο boss, το οποίο παραδόξως είναι πολύ καλύτερο από το τελευταίο boss του κυρίως τίτλου. Μία ιστορία που τα περιέχει όλα. Δράση, αδρεναλίνη στα ύψη, στοιχεία stealth, ανατροπές, προδοσία, εκπληκτικούς χαρακτήρες και υποδειγματικές ερμηνείες αλλά και πολύ δύσκολες επιλογές που οδηγούν σε διαφορετικά αποτελέσματα και πάλι διαφορετικές καταλήξεις. Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχουν φυσικά και αποστολές που θα αναλάβουμε από κατοίκους των περιοχών στις οποίες θα κινηθούμε, άτομα που γνωρίζουμε ήδη ή που τώρα μας συστήνονται για πρώτη φορά κυρίως μέσα από τηλεφωνική επικοινωνία. Τα γραφικά του Cyberpunk είναι εκπληκτικά, κυριολεκτικά ότι καλύτερο έχει να μας προσφέρει σήμερα η τεχνολογία των προσωπικών υπολογιστών. Με το πειραματικό Overdrive mode που εισήγαγε την τεχνολογία Path Tracing ενεργό και την τελευταία έκδοση DLSS με Ray Reconstruction αυτό που βλέπουμε είναι εξωπραγματικό. Τόσο που είναι ξεκάθαρο ότι στον τομέα των γραφικών υπάρχει το Cyberpunk και μετά ακολουθούν αρκετά πίσω όλοι οι άλλοι. Σε αυτό το σημείο είναι σα να έχει ξεκλειδώσει ένα cheat mode η CDPR και να κερδίζει με διαφορά. Όσοι ασχολήθηκαν με αυτό τον τομέα έχουν δώσει ρέστα. Τα κτίρια και τα κτίσματα, οι δρόμοι, οι φωτοσκιάσεις, τα χρώματα, οι χαρακτήρες στην πλειοψηφία τους αληθοφανείς και οι κίνησή τους ρεαλιστική, όλα πλησιάζουν το τέλειο. Ο σχεδιασμός της Dogtown εξαιρετικός, αποδίδει την ατμόσφαιρα, τη μιζέρια, τη φτώχεια και την εγκατάλειψη με ακρίβεια και αληθοφάνεια. H Nightcity φωταγωγημένη και λαμπερή, πιο ζωντανή από ποτέ άλλοτε σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια, με περισσότερο κόσμο στους δρόμους και πολύ αυξημένη κίνηση. Για τον ήχο, τα εφέ και τη μουσική "ενδυμασία" του παιχνιδιού τι να πούμε. Ακολουθεί τα ίδια υψηλά στάνταρ, υψηλότερα από αυτά του πρώτου παιχνιδιού καθώς πολλοί ήχοι όπως για παράδειγμα αυτοί κάποιων αυτοκινήτων, είναι βελτιωμένοι σε σχέση με τις πρώτες εκδόσεις τους. Τα όπλα, οι εκρήξεις, τα σπασίματα τζαμιών, οι πυροβολισμοί έχουν αποδοθεί άριστα. Και δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού μόνο έτσι σε συνδυασμό τη δουλειά που έχει γίνει στον οπτικό τομέα, μας δίνουν αυτή την κορυφαία εμπειρία που το Phantom Liberty μας προσφέρει. Η ομάδα των καλλιτεχνών που ενσαρκώνει τους πρωταγωνιστές αποτελείται από αρκετούς ηθοποιούς, περισσότερο ή λιγότερο γνωστούς, με πρώτο και καλύτερο φυσικά τον Keanu Reeves, με τους Gavin Drea και Cherami Leigh (V), τον Idris Elba που είναι και ο σταρ που κλέβει την παράσταση αυτή τη φορά, την Minji Chang και την Kay Bess να ακολουθούν ανάμεσα σε πολλούς άλλους, όλοι τους με υποδειγματικές να επαναλάβω ερμηνείες, δεδομένου του γεγονότος ότι έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι και όχι με ταινία. Όλοι τους συντελούν στη δημιουργία της σωστής, της κατάλληλης ατμόσφαιρας, έτσι ώστε να νιώθεις ότι αποτελείς μέρος μίας πραγματικής, σημαντικής και όχι αδιάφορης ιστορίας, το τέλος της οποίας το καθορίζεις εσύ, δίνοντας έτσι μία διαφορετική αίσθηση βαρύτητας στις αποφάσεις σου. Θα πρέπει όμως να πούμε κάτι για τις ομάδες που εργάζονται εκεί στη CDPR. Πρόσφατα άκουσα το εξής και δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με αυτό. Για να δημιουργηθεί κάτι πραγματικά ξεχωριστό πρέπει να συναντηθεί το εξαιρετικό ταλέντο με το εξαιρετικό πάθος. Ε, τα παιδιά σε αυτή την εταιρία τα συνδυάζουν και τα δύο. Η επιδίωξή τους να βελτιώνουν συνεχώς το Cyberpunk σε όλους τους τομείς παρά το τραγικό ξεκίνημά του, το γεγονός ότι όχι μόνο δεν επαναπαύονται αλλά πάντα κάτι προσπαθούν να προσθέσουν, ο περίφημος σχεδιασμός των επιπέδων του, αλλά και η εξαιρετική τους ικανότητα στο γράψιμο και την αφήγηση αυτού που θέλουν να δώσουν στον κόσμο μας έχουν προσφέρει τους τίτλους που έχουμε απολάυσει μέχρι σήμερα, με το Phantom Liberty να είναι ένας από αυτούς, έστω και σαν DLC. Με την ενημέρωση 2.0 όπως το δένδρο δεξιοτήτων έχει αλλάξει. Έχει ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό και έχει εμπλουτισθεί με μία εντελώς νέα κατηγορία και υπάρχει μεγάλη γκρίνια στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα. Ένας μικρός χαμός επειδή κάποια builds δεν είναι δυνατό να υπάρξουν στο patch 2.0. Η προσωπική μου εμπειρία επειδή έπαιζα ως netrunner στο πρώτο run, είναι ότι δε δυσκολεύθηκα να χτίσω με τον ίδιο ακριβώς και θα έλεγα αποτελεσματικότερο τελικά τρόπο το χαρακτήρα μου. Θα ήθελα να κάνω ένα μικρό reset και να παίξω πλέον με close combat, καθώς εκεί είδα οι προσθήκες είναι αρκετές και ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Έχοντας τη δυνατότητα για δωρεάν respec, μπορούμε άλλωστε να πειραματιστούμε αρκετά και να δημιουργήσουμε διαφορετικές παραλλαγές της προσέγγισής μας στις μάχες. Κάτι αντίστοιχο έχει συμβεί και με τα implants. Πλέον έχεις περισσότερα, καλύτερα, δυνατότερα implants στη διάθεσή σου και μάλιστα με τη δυνατότητα να τα αναβαθμίσεις σε μεγαλύτερο tier. Μου άρεσε πολύ το στοιχείο αυτό αν και το ανακάλυψα λίγο πριν ολοκληρώσω το παιχνίδι επειδή χαμένος τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού, αγνόησα ένα από τα side quest και δεν πήγα στον ripperdoc όταν μου το ζήτησε χάνοντας έτσι την ευκαιρία τη δυνατότητα να τα δω στην πράξη. Το AI είναι σχετικά βελτιωμένο, βέβαια στο Normal δε θα αντιμετωπίσεις πολλά προβλήματα αν και κάποιες μάχες με μεγάλο αριθμό εχθρών έχουν ένα βαθμό δυσκολίας, εν τούτοις είναι βατές και σχετικά εύκολες. Η αστυνομία όμως είναι πολύ βελτιωμένη. Έκανα το λάθος να επιτεθώ σε αστυνομικούς και συνέχισαν να με κυνηγούν με νέες μονάδες να με περικυκλώνουν μέχρι να δω την "You have been flatlined" οθόνη. Φαντάζομαι σε μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας τα πράγματα θα βελτιώνονται. Αυτό που δε μου άρεσε είναι ότι στις stealth αποστολές, σα να παραήταν εύκολα τα πράγματα. Όχι ότι τις έβγαλα με την πρώτη, αλλά πολύ σύντομα κατάφερνα να προχωρώ και σε αυτές τις φάσεις το AI μου φάνηκε λίγο όχι τόσο έξυπνο. Ίσως δοκιμάσω σε μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας σε κάποιο άλλο run. Η ύπαρξη πλέον και αντίπαλων netrunners που προσπαθούν να βραχυκυκλώσουν τον χαρακτήρα σου όταν ξεκινάς να χακάρεις τους συντρόφους τους είναι επίσης πολύ θετικό στοιχείο που διαφοροποιεί πλέον τις μάχες, ειδικά αυτές απέναντι σε μεγάλες ομάδες. Η κίνηση στο δρόμο δεν είναι "χαζή" πλέον, όταν σταματήσεις στη μέση του δρόμου οι υπόλοιποι οδηγοί αντιδρούν σε αυτό που βλέπουν και προσπαθούν να σε προσπεράσουν κάνοντας μανούβρες. Σε αρκετές περιπτώσεις είναι πολύ πιθανό αν τρομάξεις κάποιον πέφτοντας πάνω στο όχημά του να αρχίσει να χτυπά πανικόβλητος άλλα αυτοκίνητα. Έχουμε δρόμο ακόμη όμως σε αυτό τον τομέα. Ίσως στο sequel τα πράγματα να έχουν έρθει ακόμη κοντύτερα στην πραγματικότητα. Ευχάριστη προσθήκη, η δυνατότητα για αγορά και χρήση αυτοκινήτων με ενσωματωμένο οπλισμό και οι μάχες όσο τα οδηγείς ή όταν ας πούμε σε καταδιώκουν. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις όλα τα skill σου, τουλάχιστον ως netrunner χωρις να χρειασθεί να βγεις από αυτά. Λίγα λόγια για την απόδοση του τίτλου. Αυτή κινείται σε πολύ καλά επίπεδα όποια ρύθμιση και να επιλέξουμε, ανάλογα πάντα με το hardware που έχουμε στη διάθεσή μας. Με path tracing και με DLSS 3.5 (Ray reconstruction) στο Quality preset αν δεν κάνω λάθος ήμουν πάνω από τα 70 frames σταθερά, αν και σε κάποιο χώρο με ομίχλη ένιωσα να πέφτουν οπότε το γύρισα στη Balanced ρύθμιση και όλα καλά. Αν όμως δεν επιλέξουμε το πολύ επιβαρυντικό path tracing και απλά ενεργοποιήσουμε το ray tracing ή ακόμη καλύτερα μόνο raster το παιχνίδι θα τρέξει απροβλημάτιστα σε πολυ υψηλά framerates. Ένα παράδειγμα optimization που προσφέρει μία πολύ ομαλή εμπειρία πλέον με μηδενικά loading screens κατά την περιήγησή μας στην πόλη που περιορίζονται μόνο στα fast travels. Για το τέλος και πριν κλείσω το μακροσκελές review, αφήνω τα παράπονά μου. Δεν είναι δυνατό σε τίτλο που κοστίζει 30, 40, 50, 60 ευρώ να παρατηρούμε πράγματα που δε θα έπρεπε. Αν ήταν έτσι ας μας έδιναν κωδικό προώθησης να κάνουμε τους beta testers δωρεάν. Τα θέματα τα αντιμετώπισα πραγματικά ελάχιστες φορές αλλά δε θα έπρεπε να υπάρχουν καθώς χαλούν την εμπειρία. Κεφάλια πάνω από τα αυτοκίνητα, κακό rendering σε ορισμένα σημεία σε τοίχους ή πανιά που καλύπτουν επιφάνειες, το πάτωμα, ακόμη και σε σημεία του χαρακτήρα σου, στο λαιμό ας πούμε σε κάποια σκηνή, πτώματα να στέκονται πάνω από το έδαφος και αφού τα πυροβολήσεις να προσγειώνονται σε αυτό και αυτοκίνητα να εμφανίζονται και να εξαφανίζονται στο δρόμο. Ναι θα βελτιωθούν με patch προφανώς, αλλά όποιος αγοράσει νωρίς δεν τα γλιτώνει. Αν τα διορθώσουν θα μιλάμε για τέλειο τίτλο. Συνοψίζοντας, μετά την ολοκλήρωση στο 100% και αφού κατάφερα να δω δύο από τα διαθέσιμα τρία νομίζω διαφορετικά endings, το Phantom Liberty αποτελεί ένα εκπληκτικό DLC που τα έχει όλα. Πρότασή μου είναι να δοκιμάσετε τα πάντα πάρτε το χρόνο σας και διαβάστε τα πάντα, μην ασχοληθείτε απλά με τη βασική ιστορία προσπερνώντας στοιχεία σημαντικά για το lore του παιχνιδιού. Πραγματικά θα συζητούσα για ένα 10 στα 10, αλλά τα τεχνικά προβλήματα με αποθαρρύνουν. 9 στα 10 από εμένα και ένα must play, ειδικά για όσους έχουν παίξει και ολοκλήρώσει το βασικό campaign και φυσικά για τους φανατικούς οπαδούς του πρώτου τίτλου. Επεξ/σία 3 Οκτωβρίου 2023 από Armoral 18
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα