Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

ο νονός φίλε μου αν έχει παντρευτεί με θρησκευτικό γάμο είσαι οκ...

αν είναι ανύπαντρος είσαι οκ!

άντε με τα λαμόγια τώρα που μου τους θύμισες.

  • Απαντ. 112
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
Στις 22/2/2021 στις 10:11 ΠΜ, SB_1957 είπε

http://iaath.gr/content/iero-mystirio-vaptisis

Δεν χρειάζεται ούτε να βαπτιστεί ούτε τίποτε.

Βαπτίζονται παιδιά που και οι δύο γονείς δεν είναι χριστιανοί χωρίς πρόβλημα.

Μια υπεύθυνη δήλωση κάνουν ότι επιτρέπουν να βαπτιστεί το παιδί τους.

Μην το παιδεύουμε άλλο το ζήτημα!

Ένα sticky αυτής της απάντησης, και θα είχε τελειώσει το θέμα και ο εκτροχιασμός του thread.

☦️👼🙏📿

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, lary7 είπε

Στην βάφτιση συμμετέχουν το μωρό, οι ο/η νονός/α και ο παπάς, οπότε ουσιαστικά αυτό που ενδιαφέρει την εκκλησία είναι ο νονός/α να είναι Χ.Ο και να μην έχει πολιτικό γάμο, όλοι οι άλλοι είναι κομπάρσοι. Στην δική μου περίπτωση που έγινα νονός το θέμα με τον πολιτικό λύθηκε τελώντας το μυστήριο σε μοναστήρι που ανήκει απευθείας στο πατριαρχείο και όχι στην εκκλησία της Ελλάδος, εκεί δεν έχουν τέτοια κολλήματα.

Είμαι σίγουρος ότι δεν γνωρίζεις ποιος είναι ο ρόλος του ανάδοχου κατά την ορθόδοξη διδασκαλία γιατί αν ήσουν γνώστης δεν θα το χαρακτήριζες ως κόλλημα. Αυτό δεν πάει μόνο σε σένα αλλά σε όλους όσους έχουν εκφράσει την άποψη περί κολλημενων, ζηλωτών κτλ ιερέων.

Ο ανάδοχος θεσπίστηκε όταν καθιερώθηκε ο νηπιοβαπτισμός. Ο ρόλος του ανάδοχου κατά την εκκλησία δεν είναι να δίνει ένα όνομα και κάθε χρόνο να φέρνει τη λαμπάδα και το τσουρέκι. Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια για να βαπτιστεί κάποιος θα έπρεπε να κατηχηθει πρώτα. Καταλαβαίνεις ότι αυτό γινόταν σε μεγάλη ηλικία. Ωστόσο η εκκλησία καθιέρωσε τον νηπιοβαπτισμό για να λύσει κάποια άλλα προβλήματα που υπήρχαν. Έτσι θέσπισε τον ανάδοχο ο οποίος έχει τον ρόλο να κατηχήσει το βρέφος κατά τα χριστιανικά πρότυπα. Οπότε τώρα μπορείς να καταλάβεις γτ η εκκλησία έχει συγκεκριμένα κριτήρια για το ποιος μπορεί να γίνει ανάδοχος.

Αν εσύ δεν συμφωνείς είναι άλλο θέμα ωστόσο δεν μπορείς να αποκαλείς κόλλημενο τον κάθε ιερέα που δεν διεξάγει το μυστήριο αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Απεναντίας εγώ θα χαρακτήριζα υποκριτική τη στάση ορισμένων οι οποίοι συμμετέχουν σε μυστήρια της εκκλησίας χωρίς οι ίδιοι να τα πιστεύουν και όχι μόνο αυτό αλλά προσπαθούν να τα φέρουν στα μέτρα τους. 

Επεξ/σία από winawer
  • Like 3
Δημοσ.
3 ώρες πριν, winawer είπε

Είμαι σίγουρος ότι δεν γνωρίζεις ποιος είναι ο ρόλος του ανάδοχου κατά την ορθόδοξη διδασκαλία γιατί αν ήσουν γνώστης δεν θα το χαρακτήριζες ως κόλλημα. Αυτό δεν πάει μόνο σε σένα αλλά σε όλους όσους έχουν εκφράσει την άποψη περί κολλημενων, ζηλωτών κτλ ιερέων.

Ο ανάδοχος θεσπίστηκε όταν καθιερώθηκε ο νηπιοβαπτισμός. Ο ρόλος του ανάδοχου κατά την εκκλησία δεν είναι να δίνει ένα όνομα και κάθε χρόνο να φέρνει τη λαμπάδα και το τσουρέκι. Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια για να βαπτιστεί κάποιος θα έπρεπε να κατηχηθει πρώτα. Καταλαβαίνεις ότι αυτό γινόταν σε μεγάλη ηλικία. Ωστόσο η εκκλησία καθιέρωσε τον νηπιοβαπτισμό για να λύσει κάποια άλλα προβλήματα που υπήρχαν. Έτσι θέσπισε τον ανάδοχο ο οποίος έχει τον ρόλο να κατηχήσει το βρέφος κατά τα χριστιανικά πρότυπα. Οπότε τώρα μπορείς να καταλάβεις γτ η εκκλησία έχει συγκεκριμένα κριτήρια για το ποιος μπορεί να γίνει ανάδοχος.

Αν εσύ δεν συμφωνείς είναι άλλο θέμα ωστόσο δεν μπορείς να αποκαλείς κόλλημενο τον κάθε ιερέα που δεν διεξάγει το μυστήριο αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Απεναντίας εγώ θα χαρακτήριζα υποκριτική τη στάση ορισμένων οι οποίοι συμμετέχουν σε μυστήρια της εκκλησίας χωρίς οι ίδιοι να τα πιστεύουν και όχι μόνο αυτό αλλά προσπαθούν να τα φέρουν στα μέτρα τους. 

Άρα οι άλλες εκκλησίες που δεν έχουν θέμα με πολιτικό γάμο και του ανάδοχους σφάλουν, ακόμα και το πατριαρχείο; Ας μην γελιόμαστε, το όλο "κόλλημα" προέρχεται από τον ξεσηκωμό του 1982 για τον πολιτικό γάμο και απλά η εκκλησία σαν συντηρητικός φορέας αδυνατεί να αλλάξει την θέση της.

Τώρα επειδή αναφέρεσαι σε αυτούς που δεν πιστεύουν, αντίστοιχα μια χαρά δέχεται η εκκλησία τους φόρους τους προκειμένου να γίνεται η μισθοδοσία της. Αν θες να "απαγορεύσεις" κάποιον από το να συμμετέχει στα μυστήρια τότε διαχωρίζεσαι από το κράτος και μετά θέτεις ότι κανόνες θέλεις. Όσο όμως εξαρτάσαι από το κράτος και την φορολογία όλων των Ελλήνων δεν μπορείς να κάνεις διακρίσεις.

  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ.
33 λεπτά πριν, lary7 είπε

Άρα οι άλλες εκκλησίες που δεν έχουν θέμα με πολιτικό γάμο και του ανάδοχους σφάλουν, ακόμα και το πατριαρχείο; Ας μην γελιόμαστε, το όλο "κόλλημα" προέρχεται από τον ξεσηκωμό του 1982 για τον πολιτικό γάμο και απλά η εκκλησία σαν συντηρητικός φορέας αδυνατεί να αλλάξει την θέση της.

Τώρα επειδή αναφέρεσαι σε αυτούς που δεν πιστεύουν, αντίστοιχα μια χαρά δέχεται η εκκλησία τους φόρους τους προκειμένου να γίνεται η μισθοδοσία της. Αν θες να "απαγορεύσεις" κάποιον από το να συμμετέχει στα μυστήρια τότε διαχωρίζεσαι από το κράτος και μετά θέτεις ότι κανόνες θέλεις. Όσο όμως εξαρτάσαι από το κράτος και την φορολογία όλων των Ελλήνων δεν μπορείς να κάνεις διακρίσεις.

Ποιες εκκλησίες δεν έχουν πρόβλημα με τον πολιτικό γάμο; Όσον αφορά το μοναστήρι που ανέφερες, θα μπορούσες να μου ξεκαθαρίσεις αν έγινε ή όχι η ερώτηση από τον ιερά? Εάν έγινε η ερώτηση και επέτρεψε το μυστήριο τότε είναι λάθος του. Αν όμως δεν έγινε η ερώτηση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν έχουν αυτό τον κανόνα καθώς μπορεί να ξεχάστηκε.

Η εκκλησία καλά κάνει και έχει αυτούς τους κανόνες. Να ξέρεις όμως ότι δεν αποπτει η εκκλησία όσους έχουν τελέσει πολιτικό γάμο. Αυτοι αποκόπηκαν από την εκκλησία λόγω της επιλογής που έκαναν. Επίσης να σε πληροφορήσω ότι πέρα από την περίπτωση του ανάδοχου η εκκλησία δεν παντρεύει αβαπτιστους και δεν κάνει κηδεία σε όσους θέλουν να αποτεφρωθουν. Όπως βλέπεις έχει προηγηθεί η απόφαση του καθενός να απέχει από τα μυστήρια/κανόνες της εκκλησίας. Ας είμαστε υπεύθυνοι για τις αποφάσεις που λαμβάνουμε και ας μην κατηγορουμε την εκκλησία για τους κανόνες που εφαρμόζει.

Όσον αφορά τους φόρους που δέχεται η εκκλησία, αν διαφωνείς μπορείς να τα βάλεις με το κράτος και όχι με την εκκλησία. Δεν πληρώνεις φόρους άμεσα στην εκκλησία αλλά στο κράτος.

Θα πρέπει να τελειώσει πάντως το παραμύθι του πάμε στην εκκλησία για γάμο, βάπτιση, γάμοβάπτιση κάνουμε το χαβαλε μας και το κομμάτι μας για να ικανοποιήσουμε τη ματαιοδοξία μας και μετά κατακρίνουμε και τους ιερείς

Δημοσ.
1 ώρα πριν, winawer είπε

Θα πρέπει να τελειώσει πάντως το παραμύθι του πάμε στην εκκλησία για γάμο, βάπτιση, γάμοβάπτιση κάνουμε το χαβαλε μας και το κομμάτι μας για να ικανοποιήσουμε τη ματαιοδοξία μας και μετά κατακρίνουμε και τους ιερείς

Λες και τη χαλάει την εκκλησία που ο κόσμος παντρεύεται και βαπτίζει τα παιδιά του ακόμα κι ας είναι ημι-πιστος.

Το πραγματικό πρόβλημα είναι η μάσα, κι ο πολιτικός γάμος αυτήν επηρέασε, το ίδιο και το σύμφωνο συμβίωσης. Για τον ίδιο λόγο οι παπάδες βγάζουν σπυριά άμα κάποιο ζευγάρι θέλει να παντρευτεί σε άλλη εκκλησία απο την ενορία του.

Το χρήμα είναι γλυκό κι οι παπάδες το ακολουθούν σαν υπνωτισμένοι. Αυτό που δε καταλαβαίνουν, η πλειοψηφία τους τουλάχιστον, είναι πως όταν έχουν αρτηριοσκληρωτικές συμπεριφορές, δε φέρνουν τον κόσμο "στον ίσιο δρόμο" αλλά τον απομακρύνουν ακόμα περισσότερο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Την εκκλησια δεν τη χαλαει γτ η εκκλησια ελπιζει και προσευχεται ο ημιπιστος να γινει πιστος. Σου παρεθεσα παραπανω γτ η εκκλησια εχει θεσει αυτους τους κανονες. Εσυ μπορει να πιστευεις οτι το θεμα ειναι η μασα. Πιστεψε το αλλα ειναι λαθος. Υπαρχουν ιερεις και ενοριες οι οποιες δεν παιρνουν φραγκο για τα μυστηρια. Τωρα αν ο αλλος θελει να κανει γαμο και να απαιτει ολους τους πολυελαιους, ολους τους ψαλτες και να πεταει τα ρυζια μεσα στην εκκλησια ε τοτε ας φερει μια γεννητρια ας φερει τους ψαλτες μονος του και ας καθαρισει στο τελος την εκκλησια μονος του.

Επίσης μπορείς να μου εξηγήσεις γτ ένα ζευγάρι θέλει να παντρευτεί άλλου εκτός από την ενορία του; Το μυστήριο το ίδιο δεν είναι; Μήπως γτ είναι ματαιόδοξοι;

Εσυ δηλαδη πιστευεις οτι ο κοσμος δεν ερχεται στον ισιο δρομο λογω της "αρτηριοσκληρωτικης συμπεριφορας" της εκκλησιας ή γιατι ο ιδιος δεν το θελει και απλα βρισκει μια δικαιολογια για νανιωθει ο ιδιος καλα με την επιλογη του?

Δεν πιστευω ο ιδιος κοσμος να εχει σταματησει να πηγαινει στους γιατρους γιατι καποιοι παιρνουν φακελακι παντως.

Επεξ/σία από winawer
Δημοσ.
6 ώρες πριν, winawer είπε

Είμαι σίγουρος ότι δεν γνωρίζεις ποιος είναι ο ρόλος του ανάδοχου κατά την ορθόδοξη διδασκαλία γιατί αν ήσουν γνώστης δεν θα το χαρακτήριζες ως κόλλημα. Αυτό δεν πάει μόνο σε σένα αλλά σε όλους όσους έχουν εκφράσει την άποψη περί κολλημενων, ζηλωτών κτλ ιερέων.

Ο ανάδοχος θεσπίστηκε όταν καθιερώθηκε ο νηπιοβαπτισμός. Ο ρόλος του ανάδοχου κατά την εκκλησία δεν είναι να δίνει ένα όνομα και κάθε χρόνο να φέρνει τη λαμπάδα και το τσουρέκι. Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια για να βαπτιστεί κάποιος θα έπρεπε να κατηχηθει πρώτα. Καταλαβαίνεις ότι αυτό γινόταν σε μεγάλη ηλικία. Ωστόσο η εκκλησία καθιέρωσε τον νηπιοβαπτισμό για να λύσει κάποια άλλα προβλήματα που υπήρχαν. Έτσι θέσπισε τον ανάδοχο ο οποίος έχει τον ρόλο να κατηχήσει το βρέφος κατά τα χριστιανικά πρότυπα. Οπότε τώρα μπορείς να καταλάβεις γτ η εκκλησία έχει συγκεκριμένα κριτήρια για το ποιος μπορεί να γίνει ανάδοχος.

Αν εσύ δεν συμφωνείς είναι άλλο θέμα ωστόσο δεν μπορείς να αποκαλείς κόλλημενο τον κάθε ιερέα που δεν διεξάγει το μυστήριο αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Απεναντίας εγώ θα χαρακτήριζα υποκριτική τη στάση ορισμένων οι οποίοι συμμετέχουν σε μυστήρια της εκκλησίας χωρίς οι ίδιοι να τα πιστεύουν και όχι μόνο αυτό αλλά προσπαθούν να τα φέρουν στα μέτρα τους. 

Με βαση την Καινη Διαθηκη πρωτα πιστευεις και υστερα βαπτιζεσαι , αρα νηπιοβαπτισμος δεν υφισταται , μπορει πιο παλια να ελυνε καποια προβληματα , τα οποια δεν αναφερεις , αλλα εστω οτι ηταν ετσι , τωρα δεν υπαρχει καμμια δικαιολογια , η βαπτιση πρεπει να γινεται συνειδητα , ολα τα αλλα ειναι προφασεις εν αμαρτιες , οσο για υποκρισια τι να πουμε , δεν γινεται να εχεις δυο αφεντικα , να εισαι ιερεας του Θεου αλλα να πληρωνεσαι απο τον Καισαρα

  • Like 3
Δημοσ.
17 λεπτά πριν, jimmyl είπε

Με βαση την Καινη Διαθηκη πρωτα πιστευεις και υστερα βαπτιζεσαι , αρα νηπιοβαπτισμος δεν υφισταται , μπορει πιο παλια να ελυνε καποια προβληματα , τα οποια δεν αναφερεις , αλλα εστω οτι ηταν ετσι , τωρα δεν υπαρχει καμμια δικαιολογια , η βαπτιση πρεπει να γινεται συνειδητα , ολα τα αλλα ειναι προφασεις εν αμαρτιες , οσο για υποκρισια τι να πουμε , δεν γινεται να εχεις δυο αφεντικα , να εισαι ιερεας του Θεου αλλα να πληρωνεσαι απο τον Καισαρα

Πριν γράψεις αυτά που γράφεις θα μπορούσες να κάνεις μια αναζήτηση στο Google αλλά δεν το έκανες και επειδή βλέπω ότι έχεις άγνοια επί του θέματος θα σου το εξηγήσω εγώ.

 

Ο νηπιοβαπτισμός υπάρχει από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, δεν καθιερώθηκε τώρα.  Το βασικό πρόβλημα που λύνει είναι ότι κατά το βάπτισμα "σβήνεται" το προπατορικό αμάρτημα που φέρουν όλοι από τη μέρα της γέννησης τους. Για αυτό το λόγο σε έκτακτες περιπτώσεις η εκκλησία επιτρέπει και τον αεροβαπτισμο που μπορεί να γίνει από τον οποιοδήποτε λαϊκό (γίνεται κατά κύριο λόγο κατά τις γεννήσεις) ώστε να μπορέσει να σωθεί η ψυχή του βρέφους. Οπότε η δικαιολογία όπως εσύ την ορίζεις υφίσταται ακόμα. 

 

Ελπίζω να σε καλυψα

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, jimmyl είπε

Με βαση την Καινη Διαθηκη πρωτα πιστευεις και υστερα βαπτιζεσαι , αρα νηπιοβαπτισμος δεν υφισταται , μπορει πιο παλια να ελυνε καποια προβληματα , τα οποια δεν αναφερεις , αλλα εστω οτι ηταν ετσι , τωρα δεν υπαρχει καμμια δικαιολογια , η βαπτιση πρεπει να γινεται συνειδητα , ολα τα αλλα ειναι προφασεις εν αμαρτιες , οσο για υποκρισια τι να πουμε , δεν γινεται να εχεις δυο αφεντικα , να εισαι ιερεας του Θεου αλλα να πληρωνεσαι απο τον Καισαρα

Στον ίδιο το Χριστό κάνανε περιτομή την όγδοη μέρα μετά την γέννηση του , ακριβώς για να συμμετέχει στην κοινότητα όπως κάθε άλλο νήπιο.  Ακολουθώντας αυτήν την παλαιοδιαθηκηκή παράδοση η Ορθόδοξη εκκλησία εντάσει τα βρέφη στον χώρο της εκκλησιαστικής κοινότητας. Μπορούν όταν μεγαλώσουν να πιστέψουν ελεύθερα ότι επιθυμούν.

Δημοσ.

Εγώ απορώ ακόμα που ασχολείται ο κόσμος με παπαδαριό εκκλησίες και άλλα μεσαιωνικά κατάλοιπα. Πάτε να δώσετε ένα όνομα στο ληξιαρχείο και λήγει το θέμα. Αφήστε τους παπάδες να κάνουν συνοδούς και ιερά συμβούλια να εκδίδουν αποφάσεις και εγκυκλίους και να χάνονται μέσα σε γραφές διδαχές και βιβλία, της τυπολατρειας το κάγκελο, να τσιμπήσουμε και το παραδάκι μας. 

  • Like 1
Δημοσ.

Τίποτα από αυτά που αναφέρεις δεν είναι μεσαιωνικό.

Είναι όλα Προ-μεσαιωνικά με όποιο τρόπο και αν χρονολογήσουμε τον μεσαίωνα.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, winawer είπε

Ποιες εκκλησίες δεν έχουν πρόβλημα με τον πολιτικό γάμο; Όσον αφορά το μοναστήρι που ανέφερες, θα μπορούσες να μου ξεκαθαρίσεις αν έγινε ή όχι η ερώτηση από τον ιερά? Εάν έγινε η ερώτηση και επέτρεψε το μυστήριο τότε είναι λάθος του. Αν όμως δεν έγινε η ερώτηση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν έχουν αυτό τον κανόνα καθώς μπορεί να ξεχάστηκε.

Η εκκλησία καλά κάνει και έχει αυτούς τους κανόνες. Να ξέρεις όμως ότι δεν αποπτει η εκκλησία όσους έχουν τελέσει πολιτικό γάμο. Αυτοι αποκόπηκαν από την εκκλησία λόγω της επιλογής που έκαναν. Επίσης να σε πληροφορήσω ότι πέρα από την περίπτωση του ανάδοχου η εκκλησία δεν παντρεύει αβαπτιστους και δεν κάνει κηδεία σε όσους θέλουν να αποτεφρωθουν. Όπως βλέπεις έχει προηγηθεί η απόφαση του καθενός να απέχει από τα μυστήρια/κανόνες της εκκλησίας. Ας είμαστε υπεύθυνοι για τις αποφάσεις που λαμβάνουμε και ας μην κατηγορουμε την εκκλησία για τους κανόνες που εφαρμόζει.

Όσον αφορά τους φόρους που δέχεται η εκκλησία, αν διαφωνείς μπορείς να τα βάλεις με το κράτος και όχι με την εκκλησία. Δεν πληρώνεις φόρους άμεσα στην εκκλησία αλλά στο κράτος.

Θα πρέπει να τελειώσει πάντως το παραμύθι του πάμε στην εκκλησία για γάμο, βάπτιση, γάμοβάπτιση κάνουμε το χαβαλε μας και το κομμάτι μας για να ικανοποιήσουμε τη ματαιοδοξία μας και μετά κατακρίνουμε και τους ιερείς

Πολύ σωστά. Άμα δεν πληρώσεις το παράβολο για τον γάμο και δεν τα δώσεις στον παπά για το κηδειοσημο δεν έχεις δικαίωμα να θεωρείσαι μέλος μας, είσαι δούλος του σατανά, ούτε κηδεία γιατί δεν έχεις δικαίωμα να πας στον παράδεισο αν δεν πληρώσεις διόδια. 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, winawer είπε

Ποιες εκκλησίες δεν έχουν πρόβλημα με τον πολιτικό γάμο; Όσον αφορά το μοναστήρι που ανέφερες, θα μπορούσες να μου ξεκαθαρίσεις αν έγινε ή όχι η ερώτηση από τον ιερά? Εάν έγινε η ερώτηση και επέτρεψε το μυστήριο τότε είναι λάθος του. Αν όμως δεν έγινε η ερώτηση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν έχουν αυτό τον κανόνα καθώς μπορεί να ξεχάστηκε.

Η εκκλησία καλά κάνει και έχει αυτούς τους κανόνες. Να ξέρεις όμως ότι δεν αποπτει η εκκλησία όσους έχουν τελέσει πολιτικό γάμο. Αυτοι αποκόπηκαν από την εκκλησία λόγω της επιλογής που έκαναν. Επίσης να σε πληροφορήσω ότι πέρα από την περίπτωση του ανάδοχου η εκκλησία δεν παντρεύει αβαπτιστους και δεν κάνει κηδεία σε όσους θέλουν να αποτεφρωθουν. Όπως βλέπεις έχει προηγηθεί η απόφαση του καθενός να απέχει από τα μυστήρια/κανόνες της εκκλησίας. Ας είμαστε υπεύθυνοι για τις αποφάσεις που λαμβάνουμε και ας μην κατηγορουμε την εκκλησία για τους κανόνες που εφαρμόζει.

Όσον αφορά τους φόρους που δέχεται η εκκλησία, αν διαφωνείς μπορείς να τα βάλεις με το κράτος και όχι με την εκκλησία. Δεν πληρώνεις φόρους άμεσα στην εκκλησία αλλά στο κράτος.

Θα πρέπει να τελειώσει πάντως το παραμύθι του πάμε στην εκκλησία για γάμο, βάπτιση, γάμοβάπτιση κάνουμε το χαβαλε μας και το κομμάτι μας για να ικανοποιήσουμε τη ματαιοδοξία μας και μετά κατακρίνουμε και τους ιερείς

Προφανώς και έγινε η ερώτηση στον ιερέα, ήταν το πρώτο πράγμα που έγινε, άλλωστε υπάρχουν και σταυροπηγιακές μονές, αυτές άραγε είναι λάθος; Επίσης η εκκλησία της Σερβίας και της Ρουμανίας δεν μπαίνουν σε τέτοιους αποκλεισμούς αφού εκεί ο πολιτικός γάμος είναι υποχρεωτικός, να φανταστώ εκει οι Χριστιανοί θα πάνε αδιάβαστοι στην κόλαση ενώ εμάς μας έσωσε την ψυχή.

Επιμένεις να λές για το για ημι-πιστους και χαβαλεδόπιστους, όσο όμως αυτοί πληρώνουν τον μισθό 10.000 ιερέων κανείς δεν μπορεί να τους θέσει εκτός άμα δεν το θέλουν. Όλοι οι φόροι πάνε έμεσα στους φορείς, ο λόγος είναι πως οι παροχές που παρέχουν απευθύνονται σε όλους. Αν δεν μου κόστιζε € από την τσέπη μου τότε θα το δεχόμουν αυτό που λες, όπως δέχομαι τους χιλιαστές να ρίχνουν πόρτα γιατί δεν γουστάρουν την φάτσα κάποιου. Αλλά απλά αρνείσαι επίμονα να δεχτείς την αλήθεια, ότι το "κόλλημα" προέρχεται από τον "ανένδοτο" του 1982 απέναντι στον τότε "σατανά", η λύση είναι να γίνει υποχρεωτικός ο πολιτικός γάμος όπως στις περισσότερες χώρες και μετά ας πάμε όλοι στην κόλαση όπως λες.

Δημοσ.
30 λεπτά πριν, Vasileios-gr είπε

Στον ίδιο το Χριστό κάνανε περιτομή την όγδοη μέρα μετά την γέννηση του , ακριβώς για να συμμετέχει στην κοινότητα όπως κάθε άλλο νήπιο.  Ακολουθώντας αυτήν την παλαιοδιαθηκηκή παράδοση η Ορθόδοξη εκκλησία εντάσει τα βρέφη στον χώρο της εκκλησιαστικής κοινότητας. Μπορούν όταν μεγαλώσουν να πιστέψουν ελεύθερα ότι επιθυμούν.

Κατα τον αποστολο Παυλο , μετα Ιησου Χριστου δεν υπαρχει ουτε περιτομη ουτε ακροβυστια , αυτα ανηκουν στον Μωσαικο νομο , η βαπτιση εχει να κανει με την πιστη , οχι τις παραδοσεις

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...