Προς το περιεχόμενο

Η Amazon οφείλει να φέρεται καλύτερα στους εργαζομένους της, δηλώνει ο Τζεφ Μπέζος


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Η εταιρία σχεδιάζει να αξιοποιήσει αλγορίθμους για την αντιμετώπιση του ζητήματος

Ο Τζεφ Μπέζος αφήνει την Amazon με 200 εκατομμύρια συνδρομητές στην υπηρεσία Prime. Πέρα από τις πρωτοβουλίες που σχεδιάζει να αναλάβει η εταιρία προκειμένου να απαντήσει στις επικρίσεις πως αποτελεί σκληρό εργοδότη, αυτό το στατιστικό στοιχείο είναι ένα από τα βασικά σημεία της αποχαιρετιστήριας επιστολής του προς τους μετόχους της εταιρίας, καθώς ο Άντι Τζάσι ετοιμάζεται να αναλάβει χρέη διευθύνοντα συμβούλου της Amazon, στο δεύτερο μισό του 2021. Η τελευταία φορά που η εταιρία γνωστοποίησε στοιχεία για τον αριθμό των συνδρομητών της ήταν στις αρχές του 2020, όταν ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τελευταίο τετράμηνο του 2019, οπότε και μετρούσε 150 εκατομμύρια συνδρομητές στην υπηρεσία Prime.

Προκειμένου να αξιολογηθεί ο πρόσφατος ρυθμός αύξησης των συνδρομητών, αξίζει να επισημάνουμε πως η Amazon χρειάστηκε 13 χρόνια προκειμένου να προσελκύσει τα πρώτα 100 εκατομμύρια συνδρομητών στην υπηρεσία Prime. Μεταξύ 2018 και 2019, προσέθεσε επιπλέον 50 εκατομμύρια συνδρομητές. Κάτι περισσότερο από ένα χρόνο μετά, βρίσκεται στα 200 εκατομμύρια. Και παρότι η πανδημία που προκάλεσε ο COVID-19 ωφέλησε τα μέγιστα τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Amazon, αργά ή γρήγορα η εταιρία θα έφτανε σε αυτό το ορόσημο.

Πέρα από τα στοιχεία για τους συνδρομητές, όμως, σημαντικό μέρος της αποχαιρετιστήριας επιστολής βρίσκει το Μπέζος να αναπτύσσει τις σκέψεις του σχετικά με την πρόσφατη αποτυχημένη προσπάθεια των εργαζομένων στο κέντρο εκπλήρωσης παραγγελιών που διατηρεί η εταιρία στο Μπέσεμερ, στην πολιτεία της Αλαμπάμα, να συνδικαλιστούν. "Αναρωτιέστε αν ο Πρόεδρός σας βρίσκει παρηγοριά στο αποτέλεσμα της πρόσφατης ψηφοφορίας στο Μπέσεμερ; Όχι, είναι η απάντηση", γράφει ο Μπέζος. "Θεωρώ πως πρέπει να κάνουμε κάτι καλύτερο για τους εργαζομένους μας. Παρότι το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ήταν σαφές και η απευθείας σχέση μας με τους εργαζομένους παραμένει ισχυρή, είναι ξεκάθαρο για μένα πως χρειαζόμαστε ένα καλύτερο όραμα ως προς το πώς δημιουργούμε αξία για τους εργαζομένους -ένα όραμα για τη δική τους επιτυχία".

People hold a banner at the Amazon facility as members of a congressional delegation arrive to show their support for workers who will vote on whether to unionize, in Bessemer, Alabama, U.S. March 5, 2021.  REUTERS/Dustin Chambers?

 Μέλη του συνδικάτου RWDSU συμπαραστέκονται στους εργαζομένους της Amazon στην Αλαμπάμα, ενόψει της ψηφοφορίας

Στην επιστολή γίνεται έμμεση αναφορά στην εταιρική πολιτική παρακολούθησης του ρυθμού πακεταρίσματος προϊόντων, η οποία αποτέλεσε και βασικό σημείο διαμαρτυρίας για τους εργαζομένους στο Μπέσεμερ, οδηγώντας στην προσπάθεια αντιμετώπισής του μέσω της συγκρότησης συνδικαλιστικού οργάνου. Η Amazon καταγράφει με απόλυτη ακρίβεια κάθε δευτερόλεπτο που κάποιος από τους εργαζομένους της στα κέντρα εκπλήρωσης παραγγελιών απουσιάζει από το κυρίως αντικείμενό του. Το σύστημα που εφαρμόζει η Amazon στέλνει αυτοματοποιημένα μηνύματα στους εργαζομένους εφόσον κριθεί ότι απουσιάζουν για υπερβολικά μεγάλο διάστημα. Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο, όπως καταγγέλλουν ορισμένοι εργαζόμενοι της Amazon, δεν τους επιτρέπει να πάνε ούτε μέχρι την τουαλέτα όταν το έχουν ανάγκη.

Ο Μπέζος υπεραμύνεται της πολιτικής. "Οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν άτυπα διαλείμματα στη διάρκεια της βάρδιάς τους προκειμένου να ξεπιαστούν, να πιούν νερό, να μεταβούν στην τουαλέτα ή να μιλήσουν σε κάποιον προϊστάμενο, κι όλα αυτά χωρίς να επηρεάζεται η απόδοσή τους", αναφέρει στην επιστολή. "Δεν ορίζουμε παράλογους στόχους παραγωγικότητάς. Θέτουμε εφικτούς στόχους, οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη τη θέση του υπαλλήλου καθώς και πραγματικά δεδομένα απόδοσης των εργαζομένων".

Στις περιπτώσεις όπου κάποιοι εργαζόμενοι δεν μπορούν να ανταποκρίνονται σταθερά στις προσδοκίες της εταιρίας, ο Μπέζος αναφέρει πως η Amazon τους παρέχει συμβουλές, με το 82% αυτών να είναι "θετικές". Ο Μπέζος ισχυρίζεται πως η εταιρία απολύει λιγότερο από το 2,6% των εργαζομένων της λόγω ανεπαρκούς εκτέλεσης των καθηκόντων τους. Επισημαίνει πως το ποσοστό αυτό ήταν ακόμη μικρότερο μέσα στο 2020 λόγω της επίδρασης που είχε η πανδημία στις δραστηριότητες της εταιρίας.

Εκτός των παραπάνω, ο Μπέζος στέκεται και σε ένα άλλο ζήτημα το οποίο φαίνεται να έχει σταθερή παρουσία στα κέντρα εκτέλεσης παραγγελιών της εταιρίας: τους τραυματισμούς εν ώρα εργασίας. Η διαφορά εδώ είναι πως ο Μπέζος αναφέρεται λεπτομερώς στα μέτρα που λαμβάνει η εταιρία προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Αναφέρει πως το 40% των τραυματισμών που σχετίζονται με την εργασία στην Amazon αφορούν μυοσκελετικές διαταραχές. Οι τραυματισμοί αυτού του είδους, για παράδειγμα θλάσεις, προκύπτουν όταν ένα άτομο επαναλαμβάνει επί ώρα την ίδια κίνηση. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό, ιδίως στις αυτοματοποιημένες εγκαταστάσεις της εταιρίας. Ο Μπέζος επισημαίνει πως η Amazon βρίσκεται ήδη στη διαδικασία ανάπτυξης συστημάτων προγραμματισμού των βαρδιών βασισμένων σε αλγορίθμους: τα συστήματα αυτά θα εναλλάσσουν αυτόματα τους εργαζομένους σε διάφορα πόστα όπου χρησιμοποιούνται διαφορετικές μυϊκές ομάδες. Η τεχνολογία αυτή, όπως αναφέρει, πρόκειται να εφαρμοστεί σταδιακά στην πορεία του χρόνου. Επίσης, μέσα στο 2021, η Amazon πρόκειται να επενδύσει 300 εκατομμύρια δολάρια σε διάφορα προγράμματα προώθησης της ασφάλειας στους χώρους εργασίας.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

 Επίσης, μέσα στο 2021, η Amazon πρόκειται να επενδύσει 300 εκατομμύρια δολάρια σε διάφορα προγράμματα προώθησης της ασφάλειας στους χώρους εργασίας.

Ο,τι βγάζει σε μια μέρα σε κέρδη ο Μπέζος πάνω κάτω. Ενώ ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι πρέπει να χρονομετρούν και την ώρα που πάνε τουαλέτα. 
Συν μισθοί στα πατώματα, bot (μπουτς) accounts που θέλουν να φιμώσουν τις εργασιακές συνθήκες, συν συν συν

Δυστοπία 

  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλα τα λες εσυ ρε Μπεζο αλλα ο ιδιοκτητης της Amazon σε γραγει, μακαρι να ησουν εσυ ο ιδιοκτητης και να ειχες την δυναμη να  αλλαξεις  τα πραγματα, oh wait..

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Amazon γενικά είναι καλός εργοδότης. Οι άνθρωποι παρακαλάνε να πάνε να δουλέψουν για αυτήν.

Οι απλοί εργάτες προτιμάνε να δουλεύουν στην Amazon η οποία έχει καλύτερες αποδοχές και συνθήκες εργασίας από τον μέσο όρο και οι άνθρωποι δουλεύουν για αληθινή εταιρία όχι κάποιο παράξενο αφεντικό με τις ιδιοτροπίες του και την οικονομική αβεβαιότητα που φέρνει αυτό. Οι managers θέλουν να δουλέψουν σε αυτήν επίσης για τους μισθούς και τις ευκαιρίες εξέλιξης σε έναν οργανισμό 800.000 εργαζομένων. Οι μηχανικοί επίσης έχουν πάρα πολύ καλούς μισθούς και αμέτρητα projects στην αιχμή της τεχνολογίας για να ασχοληθούν.

Ποιο είναι το πρόβλημα τότε; Η Amazon είναι πολύ μεγάλη. Αυτό βάζει έναν στόχο στην πλάτη της, όλοι ξέρουν ποια είναι και την ξεψαχνίζουν. Σε μία εταιρία τέτοιου μεγέθους πάντα θα υπάρχουν τοπικά τμήματα (πολλά μάλιστα) στα οποία οι προϊστάμενοι τους θα είναι στριμμένοι και θα φέρονται άσχημα στους υφισταμένους. Το θέμα είναι να υπάρχει μηχανισμός ανάδρασης για να αντιμετωπίζονται αυτά τα περιστατικά. Τέλος είναι και πολιτικός στόχος γιατί πάνω της προβάλουν ολόκληρα πολιτικά συστήματα.

Οι μικρότερες εταιρίες δεν είναι καλύτερες. Όσοι έχουν δουλέψει για μικρές εταιρίες και πολυεθνικές, ξέρουν ότι το micromanagement συμβαίνει παντού με το επιπλέον disadvantage στους μικρούς όταν γίνεται να είναι και προσωπικό. Τα συστήματα παρακολούθησης των εργαζομένων είναι κάτι πολύ συνηθισμένο τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της χρήσης των υπολογιστών στην εργασία. Όσοι μάλιστα δουλεύεται με υπολογιστή, να θεωρείται ότι καταγράφονται τα πάντα, ακόμα και αν δεν παρακολουθεί κάποιος ενεργά όλη την ώρα, τις περισσότερες φορές βγαίνουν στατιστικά για το τι κάνεις και τις συνήθειες σου.

Αν προσέξουμε αυτό που κάνει ο Bezzos είναι να κουνάει το κεφάλι με κατανόηση και να λέει ότι λίγο πολύ θα συνεχίσει να κάνει αυτό που κάνει ... μόνο λίγο καλύτερα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Η Amazon οφείλει να φέρεται καλύτερα στους εργαζομένους της, δηλώνει ο Τζεφ Μπέζος

Ή καλύτερα:
" Άρχισε να παραγίνεται το κακό με το αρνητικό PR για τις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, άσε που με το ζόρι σταματήσαμε τους εργαζόμενους να κάνουν Συνδικάτα στις νότιες ΗΠΑ. Πρέπει να βγω να πω κάτι θετικό για την πλέμπα".

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

57 λεπτά πριν, Iliaz είπε

καλα τα λες εσυ ρε Μπεζο αλλα ο ιδιοκτητης της Amazon σε γραγει, μακαρι να ησουν εσυ ο ιδιοκτητης και να ειχες την δυναμη να  αλλαξεις  τα πραγματα, oh wait..

Πραγματικά ότι πιο αστείο αυτή η κίνηση του κυρίου Jeff.Οκ δεν κάνω κάτι όσο μανατζάρω αλλά τώρα που φεύγω ζητώ απο τον επόμενο να γίνει λίγο άνθρωπος.

  • Like 6
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι κλόουν είναι αυτός ο στραβομάτης. Μα τι κλόουν! Εχει μαζέψει περιουσίες ισοδύναμες με οικονομίες ολόκληρων κρατών. Κάνει και μια "φιλανθρωπία" εδώ κι εκεί, στη χάση και στη φέξη (για φοροαπαλλαγές φυσικά) και θεωρεί πως όλα είναι οκ.
Σε ένα βιβλίο φαντασίας (που δεν έχει γραφτεί ακόμη), στρατιές απλών ανθρώπων, που στερούνται και το ψωμί, το νερό, την τροφή, την περιθαλψη, την υγιεινή, τη στέγη, και κάθε - βασικό - αγαθό που σε κανει άνθρωπο, κατευθύνονται πεζή προς το Mansion του κυριου Μπίζος. Ανθρωποι απελπισμένοι, βασανισμένοι, που όλοι μαζι δεν έχουν τίποτα, κατευθύνονται με "βήμα" προς τον άνθρωπο που έχει τα πάντα για χίλιες ζωές και παραπάνω. Τι θα τους κάνει? Θα τους βομβαρδίσει με κούτες Αμαζον? Θα τους ρίξει πυρηνικά?
(σε άλλο σύμπαν αυτά βέβαια).

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσο καλύτερα για τον καταναλωτή, τόσο χειρότερα για τον εργαζόμενο. Όλα αυτά που μάθαμε να ζητάμε από μια εταιρία στον τομέα της εξυπηρέτησης, των ανταγωνιστικών τιμών και της άμεσης παράδοσης, έρχονται με αντάλλαγμα σκληρής εργασίας και ελάχιστων δικαιωμάτων από πλευράς των εργαζομένων.

 

Αν θέλουμε να αλλάξει αυτό, θα πρέπει να περιορίσουμε την εξάρτηση μας από πολυεθνικές εταιρίες-υποδείγματα, πράγμα που δεν είναι εύκολο, αλλά ούτε και λογικό in economic terms. Γιατί ο καταναλωτής να επιλέξει ενάντια στο συμφέρον του; Just food for thought.

  • Like 7
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...