Προς το περιεχόμενο

Αγορά fun to drive (super)mini


giannis_al

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα στην παρέα, 

 

Είμαι στο ψάξιμο για το πρώτο ιδιόκτητο αυτοκίνητο, μετά από 6 χρόνια οδήγησης με τα οικογενειακά.

Το συνολικό μέγιστο budget είναι 6500 (συμπεριλαμβάνει έξοδα μεταβίβασης και απαραίτητα Service). 

 

Θέλω κάτι κατ'εξοχιν για εντός πόλης, οπότε κοιτάω κατά προτίμηση σε κατηγορία b(αλλά θα ανέβαινα σε μέγεθος αν έβρισκα κάτι να ικανοποιεί τα υπόλοιπα κριτήρια).

Δε θα κάνω πολλές διαδρομές, θα χρησιμοποιείται κατά βάση όταν ο καιρός δεν επιτρέπει μηχανή, αν θέλω άνεση, και για καμιά βόλτα/ταξιδάκι κοντά στην Αθήνα. Ας πούμε μαξ 8-10k km το χρόνο

 

Βασικό κριτήριο είναι το συνολικό κόστος συντήρησης σε βάθος χρόνου.

 

Σε αυτό σκεφτομαι: τέλη, κατανάλωση, αξιοπιστία (λόγω μοντέλου & ηλικίας) και κόστος service. 

 

Δηλ, είμαι διατεθειμένος να δώσω ~6000 για κάτι σχετικά καινούργιο, οικονομικό σε κατανάλωση/συντήρηση και αξιόπιστο. Από κει και πέρα, με λιγότερα χρήματα θα κάνω εκπτώσεις στα παραπάνω. 

Κοιτάζω για Swift 1.3 που παίζουν κάπου στα 5000-5500, και νομίζω είναι ο, τι πιο αργό θα αγόραζα. Έχει χαμηλά τέλη, σχετικά αξιοπρεπή κατανάλωση, και ακούγεται ότι είναι αρκετά αξιόπιστο

Σκέφτομαι και για κάτι μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό, το οποίο μπορώ να αγοράσω οικονομικά και δέχεται καλά υγραέριο (πχ alfa 147). Απλώς με κατανάλωση ~11 που διαβάζω, νομίζω θα ήταν πιο οικονομικο day to day να πάρω κάποιο νεότερο με κατανάλωση <6, αφού δε θα κουβαλάει τις ανάγκες συντήρησης ενός αυτοκινήτου 15ετιας, δε θα έχει τέλη κοκ. 

Οπότε κοιτάω για μοντέλα έως 2010 μαξ 1.3cc, ή μεγαλύτερο αλλά αρκετά φθηνό για να κάνει compensate τα τέλη, >85hp και max 150.000 

Και μετά για μοντέλα μετά του 2011 επίσης >90hp (ας πούμε >1.3cc σε ατμόσφαιρα, αλλιώς κάποιο από τα μικρά turbo) τύπου mito, punto evo, fiesta, polo

Δεν έχω προτίμηση σε καύσιμο, απλώς λαμβάνω υπόψη τις μεγαλύτερες ανάγκες συντήρησης πετρελαίου/υγραερίου. 

Το αμάξι πιθανότατα θα καταλήξει προίκα στον πατέρα μου, οπότε μεταπωλητική αξία είναι ευπρόσδεκτη, αλλά δευτερεύουσα. Οπότε και λιγότερο δημοφιλή μοντέλα μας κάνουν

Το τελευταίο σημαντικό που γράφει και ο τίτλος, είναι ότι θέλω το αμαξάκι να είναι διασκεδαστικο. Δεν περιμένω πύραυλο, αλλά θέλω κάτι σχετικά ροπατο, να χαίρεσαι σε κάναν άδειο δρόμο, και στο πρακτικό επίπεδο να μην κρεμάει στις προσπεράσεις (πολλάκις το παθαίνω με το panda πχ στη μαραθώνος). Το ίδιο προτιμώ να φαίνεται και στην εμφάνιση. Κάτι μοντέρνο και sport (από μόνο του, ή να μπορεί να γίνει με μικρές παρεμβάσεις) 

Κάθε πρόταση ευπρόσδεκτη 😁

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με αυτά τα λεφτά, οι επιλογές είναι αρκετά περιορισμένες. Ιδανικό για την περίπτωση σου θα ήταν κανα Fiesta Ecoboost στα 100 άλογα με το οποίο σίγουρα θα έβλεπες μεγάλη διαφορά απο το Panda. Νομίζω πάντως πως υπερβαίνει το μπάτζετ σου, το ίδιο και το Polo 1.2 TSI.

Επίσης με βενζίνες 1.3-1.4 μη περιμένεις πραγματική κατανάλωση στο 6, ίσως μόνο στην Εθνική αν πηγαίνεις 90. Τα νούμερα στην Αθήνα θα είναι πιο κοντά στο 8.

Πολλή υπομονή χρειάζεται στην αναζήτηση σου και φυσικά πολύ λεπτομερή έλεγχο για κάθε ένα που σε ενδιαφέρει γιατί θα δεις τέρατα γενικά

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αυτό το budget fun to drive , ροπάτο και μικρή κατανάλωση είναι λίγο δύσκολο να πετύχεις κάτι

Με μία πρόχειρη αναζήτηση για μοντέλα μετά το 2010 και μέχρι 100.000χλμ εγώ θα πρότεινα αυτά (δεν έχει κάτι άλλο που να γεμίζει τα κουτάκια που έχεις θέσει)

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/35534994-fiat-punto

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/35228253-peugeot-207

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/35505801-alfa-romeo-mito

Με 1000ε επάνω μπορείς να πας εδώ

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/312219070-volkswagen-polo

Και αν και ξεφεύγει το budget στα 7800 αλλά είναι μοτνέλο του 15

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/312361499-ford-fiesta

Δύσκολο το budget σου για να πάρεις κάτι που δεν θα είναι μεγαλύτερο της 10ετίας με κάτω απο 100.000χλμ , εκτός αν δεν σε ενδιαφέρουν τα χιλιόμετρα , εγώ έβαλα 100.000 για να μην δώσεις και ένα κάρο λεφτά σε μαζέματα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ με αυτά τα κριτήρια θα έπαιρνα MiTo... Εκπληκτική κλιμάκωση κιβωτίου (λίγο κοντό), αν καταφέρεις και του βάλεις και ένα πρόγραμμα είναι το κάτι άλλο... Αν του κάνεις τα βασικά, δε σπάει δε χαλάει.

Το Fiesta, επίσης καλή επιλογή αλλά θα πρέπει να ανέβεις λίγο σε budget, και εκ των πραγμάτων αν ανέβεις διαμορφώνονται εκ νέου οι επιλογές.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις παιδιά, άμεσες, στοχευμενες και με παραδείγματα 😊

Καταβαινω ότι όλοι προσανατολιζεστε σε πιο πρόσφατα αυτοκίνητα.

Το παράδειγμα  για παλιό-μεγάλο-ατμόσφαιρα (alfa 147 ή κάποια αντίστοιχη πρόταση) είναι προς αποφυγή; Και το ίδιο και το swift 1.3 που ανέφερα; 

Από πλευράς ηλικίας δε με πειράζει πολύ, αρκεί να με καλύπτει αισθητικά (πχ. Ibiza & swift του '06 είμαι κομπλέ,147 fl επίσης, σε fiesta δε θα ήθελα να πάρω κάτι παλιότερο από τη γενιά που προτείνετε). Σε επίπεδο χιλιομέτρων έβαλα το όριο στις 150.000. Νομίζω ότι λιγότερα είναι αρκετά περιοριστικά για αμάξια μιας α' ηλικίας (ή ψεύτικα), αλλά όχι αρκετά για να ζητήσει "δικαιολογημενα" πολλά μάζεμα τα το αμάξι. Είμαι δεκτικός όμως σε απόψεις για το μέχρι πόσα χλμ θα έπρεπε να κοιτάω. Ο, τι κι αν γράφει το κοντέρ πάντως, ο έλεγχος και στα χλμ και στο ίδιο το αμάξι θα είναι ενδελεχής. 

Από mito κοιτούσα τα diesel για να είμαι ειλικρινής, γιατι μπορώ να πάω σε μοντέλο 9-10 και να έχω χαμηλά τέλη με το 1.3. Είναι μεγάλη η διαφορά στην αίσθηση οδήγησης υπέρ της βενζίνης; και η ίδια ερώτηση ισχύει ανάμεσα σε fiesta ecoboost και fiesta 1.6 diesel

 

Μία σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι έχω κοντινό άνθρωπο που ασχολείται επαγγελματικά με εισαγωγές αυτοκινήτων, οπότε αν του πω θέλω 3 συγκεκριμένα μοντέλα, θα μπορούσε να μου βρει το (κατά το δυνατό) αξιόπιστο απευθείας από εισαγωγή, ίσως σε κάπως χαμηλότερη τιμή απ'οσο παίζουν τα εισαγωγής στην αγορά. Οπότε ίσως να κοιτούσα πιο πολύ κάποια euro5 που σιγά σιγά αποσύρονται από ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές (και να ελπίζω ότι δε θα γίνει εν μια νυκτί το ίδιο και στην Ελλάδα 😛)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, giannis_al είπε

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις παιδιά, άμεσες, στοχευμενες και με παραδείγματα 😊

Καταβαινω ότι όλοι προσανατολιζεστε σε πιο πρόσφατα αυτοκίνητα.

Το παράδειγμα  για παλιό-μεγάλο-ατμόσφαιρα (alfa 147 ή κάποια αντίστοιχη πρόταση) είναι προς αποφυγή; Και το ίδιο και το swift 1.3 που ανέφερα; 

Από πλευράς ηλικίας δε με πειράζει πολύ, αρκεί να με καλύπτει αισθητικά (πχ. Ibiza & swift του '06 είμαι κομπλέ,147 fl επίσης, σε fiesta δε θα ήθελα να πάρω κάτι παλιότερο από τη γενιά που προτείνετε). Σε επίπεδο χιλιομέτρων έβαλα το όριο στις 150.000. Νομίζω ότι λιγότερα είναι αρκετά περιοριστικά για αμάξια μιας α' ηλικίας (ή ψεύτικα), αλλά όχι αρκετά για να ζητήσει "δικαιολογημενα" πολλά μάζεμα τα το αμάξι. Είμαι δεκτικός όμως σε απόψεις για το μέχρι πόσα χλμ θα έπρεπε να κοιτάω. Ο, τι κι αν γράφει το κοντέρ πάντως, ο έλεγχος και στα χλμ και στο ίδιο το αμάξι θα είναι ενδελεχής. 

Από mito κοιτούσα τα diesel για να είμαι ειλικρινής, γιατι μπορώ να πάω σε μοντέλο 9-10 και να έχω χαμηλά τέλη με το 1.3. Είναι μεγάλη η διαφορά στην αίσθηση οδήγησης υπέρ της βενζίνης; και η ίδια ερώτηση ισχύει ανάμεσα σε fiesta ecoboost και fiesta 1.6 diesel

 

Μία σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι έχω κοντινό άνθρωπο που ασχολείται επαγγελματικά με εισαγωγές αυτοκινήτων, οπότε αν του πω θέλω 3 συγκεκριμένα μοντέλα, θα μπορούσε να μου βρει το (κατά το δυνατό) αξιόπιστο απευθείας από εισαγωγή, ίσως σε κάπως χαμηλότερη τιμή απ'οσο παίζουν τα εισαγωγής στην αγορά. Οπότε ίσως να κοιτούσα πιο πολύ κάποια euro5 που σιγά σιγά αποσύρονται από ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές (και να ελπίζω ότι δε θα γίνει εν μια νυκτί το ίδιο και στην Ελλάδα 😛)

Κοίτα ένα παλιό αυτοκίνητο θέλει μαζέματα, κι ας έχει λίγα χιλιόμετρα, δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότερες εργασίες συντήρησης προτείνονται είτε με χλμ είτε με χρόνια, ο,τι έρθει πρώτο. Όπως και να έχει, πρέπει να προσέξεις πολύ και τι ιστορικό έχει το αμάξι που θα πάρεις γιατί υπάρχουν μεγάλες εργασίες που μπορεί να σου κοστίσουν. Επίσης αν βρεις κάτι και σ αρέσει, μη λυπηθείς τα 100€ διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας, δεν σου λέω να πάρεις δίλιτρο να θες ένα μισθό για τέλη αλλά αν αντι για 150 είναι 240, δε χάθηκε ο κόσμος.

Με τα μικρά ντίζελ θα έχεις σίγουρα οικονομία αλλά πακέτο παίρνεις 1. το κροτάλισμα 2. το ρίσκο ο προηγούμενος να του έβαζε καύσιμο μισό μισό με νερό και να σου πετάξει ζημιές 3. πιθανές ζημιές αν δε το βγάζεις εκτός πόλης. Αν δούλευες στα Οινόφυτα και πήγαινες κάθε μέρα εκεί, έπρεπε να πάρεις ντίζελ χθες. Να πάρεις ντίζελ όμως και να το πας στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας, δε πολυλέει. Γνώμη μου πάντα και όντας μεγάλος φαν του πετρελαίου (είχα στο εξωτερικό και το ευχαριστήθηκα φουλ, 40,000χλμ σε 1.5 χρονο με καραντίνα)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mito 1,4 Tjet εχω,αν θες να ρωτησεις κατι.

Βεβαια δε ξερω αν βρισκεις κανενα στο μπατζετ σου.Περσι το ειχα παρει 7400 και εκει τριγυρω ηταν τα πιο πολλα.

Γενικα χαμηλο το μπατζετ σου για αυτα που ζητας ομως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, NickTG είπε

Εγώ θα έβαζα μέσα το Renault Clio 1.2 turbo. 

Θεωρώ πως καλύπτει εύκολα ότι θες. 

Όντως με καλύπτει, και το κοιτούσα. Οριακά κοιτούσα και το twingo gt. Αλλά αυτό το εσωτερικό και των 2 δε μου κάθεται με τίποτα. Το τιμόνι ειδικά, λες και βλέπω το twingo του '99 της θείας μου είναι 😪

43 λεπτά πριν, ProponitisTouKanape είπε

Κοίτα ένα παλιό αυτοκίνητο θέλει μαζέματα, κι ας έχει λίγα χιλιόμετρα, δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότερες εργασίες συντήρησης προτείνονται είτε με χλμ είτε με χρόνια, ο,τι έρθει πρώτο. Όπως και να έχει, πρέπει να προσέξεις πολύ και τι ιστορικό έχει το αμάξι που θα πάρεις γιατί υπάρχουν μεγάλες εργασίες που μπορεί να σου κοστίσουν. Επίσης αν βρεις κάτι και σ αρέσει, μη λυπηθείς τα 100€ διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας, δεν σου λέω να πάρεις δίλιτρο να θες ένα μισθό για τέλη αλλά αν αντι για 150 είναι 240, δε χάθηκε ο κόσμος.

Με τα μικρά ντίζελ θα έχεις σίγουρα οικονομία αλλά πακέτο παίρνεις 1. το κροτάλισμα 2. το ρίσκο ο προηγούμενος να του έβαζε καύσιμο μισό μισό με νερό και να σου πετάξει ζημιές 3. πιθανές ζημιές αν δε το βγάζεις εκτός πόλης. Αν δούλευες στα Οινόφυτα και πήγαινες κάθε μέρα εκεί, έπρεπε να πάρεις ντίζελ χθες. Να πάρεις ντίζελ όμως και να το πας στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας, δε πολυλέει. Γνώμη μου πάντα και όντας μεγάλος φαν του πετρελαίου (είχα στο εξωτερικό και το ευχαριστήθηκα φουλ, 40,000χλμ σε 1.5 χρονο με καραντίνα)

Όντως το παλιό είναι κάτι που με φοβίζει στα "αναμενόμενα" εξοδά του. Απλώς σκέφτομαι κατά πόσο το τι θα βγάλει είναι κάτι που με εκτενή ελεγχο από μηχανικό θα φανεί, και δε θα βρεθώ προ εκπλήξεως μετά από 5k km. Στα των τελών, σκέφτομαι απλώς οτι από το να πάρω ένα 1.4 με >200 ευρώ τέλη, καλύτερα να έπαιρνα ένα μοντέλο μετά το 11 με ίδιο κινητήρα, και σε λιγότερο από 4 χρόνια θα είχα κάνει απόσβεση από αυτό και μόνο. Τα υπόλοιπα που κοιτάω (swift, 147) τα κοιτάω επειδή έχουν σημαντικά χαμηλότερη τιμή από αυτή των μοντέλων '11 και μετά.

 

Αν οντως άφηνα τα τέλη κατά μέρους, κανένα ibiza mk3 (1.4, 100hp), ή κανένα 207 (1.4, 95hp ή 1.6, 110hp) πώς τα πάνε από αξιοπιστία και κατανάλωση; Παίζουν σε αρκετά καλές τιμές, οπότε αν δεν είναι δεδομένο οτι θα μου βγει ο κούκος αηδόνι μετά, ίσως συνέφερε. 

 

Τώρα σχετικά με τα diesel, το ταξίδι δεν είναι θέμα, το δίνω στον πατέρα μου 2 φορές το χρόνο άμα λάχει να το πάρει μέχρι χωρίο να ξεμπουκώσει. Θα κάνω κι εγω 1-2 ταξιδάκια μέσα στο χρόνο που θα μπορούσα να προτιμήσω να πάρω το δικό μου αμάξι. Αλλά το κροτάλισμα όντως μου χτυπάει άσχημα, και ιδίως τα περί ποιοτικού καυσίμου. Όχι μόνο για τον προηγούμενο, αλλά και για μένα. Δεν είμαι ο άνθρωπος που έχει "το βενζινά του", οπότε φοβάμαι τη νοθεία επειδή το diesel είναι και πιο επιρρεπές. Απλώς βλέπω ας πούμε mito 1.4 επίσημη κατανάλωση στην πόλη 8.1, που σημαίνει οτι θα περιμένω κάτι κοντά στα 10, και σκέφτομαι οτι δεν αξίζει να δώσω τόσα και να μη γλιτώνω κάτι ιδιαίτερο day to day, απλά και μόνο για να έχω πιο καινούργιο αμάξι. 

5 λεπτά πριν, Dantε είπε

Mito 1,4 Tjet εχω,αν θες να ρωτησεις κατι.

Βεβαια δε ξερω αν βρισκεις κανενα στο μπατζετ σου.Περσι το ειχα παρει 7400 και εκει τριγυρω ηταν τα πιο πολλα.

Γενικα χαμηλο το μπατζετ σου για αυτα που ζητας ομως.

Εκτιμώ την προθυμία 😁
Kατά βάση σε ένα χρόνο πώς πάει από κατανάλωση σε αστικό κύκλο, και αν έχει ζητήσει κάτι που δε φαινόταν στον αρχικό έλεγχο από το μηχανικό οτι θα ζητήσει.

Κυκλοφορούν κάποιες αγγελίες μέχρι τα 150.000 km

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/32764337-alfa-romeo-mito

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/34959735-alfa-romeo-mito

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/312665383-alfa-romeo-mito

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/34317016-alfa-romeo-mito

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/33800889-alfa-romeo-mito

 

Το ξέρω οτι με τα αυτοκίνητα που συζητήθηκαν στο νήμα είμαι σχετικά χαμηλά σε budget, αλλά θα ήμουν διατεθειμένος να πάω σε κάτι πιο παλιό sport αν δεν ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος συντήρησης/κατανάλωσης (βλ. ibiza,207 που ανέφερα παραπάνω)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

100000km ειχε αυτο που πηρα.

Περα απο ενα τυπικο σερβις και ενα ζευγαρι λαστιχα,ενα θερμοστατη μου ζητησε και ειχε σπασει και ενα κομματι απο το αναθυμιαστικο των λαδιων.

Αν θες να κανεις τα χλμ που λες το χρονο δε ξερω αν σε συμφερει καθως εντος η καταναλωση ειναι 9,5-10 και εκτος προσωπικα κατω απο 7,5 δε καταφερα να το παω.

Αλλα σιγουρα ευχαριστιεσαι την οδηγηση καθως παταει και στριβει καλα και εχει ζωηρο μοτερ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μιας και ανεφερες 147 f/l εαν δεν σε πειραζουν τα τελη κυκλοφοριας και θελεις νευρο,καλη καταναλωση και επιδοσεις,τσεκαρε τη.

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/25922683-alfa-romeo-alfa-147

Κινητηρας "δεν σπαει δεν χαλαει".

Αλλες εναλλακτικες

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/24083388-renault-clio

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/31051620-peugeot-207

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/35822555-alfa-romeo-mito

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/312638590-volvo-c30

 

Επεξ/σία από JDROGAS
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζω τον τίτλο και λέω εδώ είμαστε , ήρθε η ώρα να προτείνουμε , αλλά όταν είδα τις επιλογές λέω , οκ δεν πειράζει , δεν πρόκειται να πιάσει τόπο η πρόταση μου

Car.gr - Αυτοκίνητα, Smart Roadster

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Fun factor εχουν ελαχιστα αυτοκινητα της κατηγοριας, προταση μου το suzuki swift sport και το ford fiesta sport (πολυ καλες οι παραπανω προτασεις του mclein). Βεβαια το κορυφαιο fun to drive αυτοκινητο ειναι το mini (οποιος το εχει οδηγησει θα σου πει το ιδιο), εκτιμω οτι μπορεις να βρεις ενα στο bugdet που εχεις, αλλα το θεμα ειναι οτι θα πρεπει να εχεις αλλα τοσα για πιθανες βλαβες που μπορει να βγαλει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...