Προς το περιεχόμενο

Με επένδυση $47 δισεκατομμυρίων σε gigafactories μπαταριών η Ευρώπη καταφέρνει σημαντικό πλήγμα στην Ασία


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μου θυμίζει αιολικά πάρκα που γέμισαν τα βουνά με ανεμιστήρες τις οποίες φυσικά πληρώνουμε εμείς μέσω τέλους στη ΔΕΗ και κονομάνε οι Γερμανοί οι οποίοι τους κατασκευάζουν.

Δεν θα εκπλαγώ εάν και πάλι από πίσω είναι Γερμανικά εργοστάσια και σύντομα έρθει κάποιο τέλος ενδεχομένως μέσω τελών κυκλοφορίας ή κάπου αλλού που θα βρουν να μας βάλουν.

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν όλοι αποκτήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δεν μιλάω για δεύτερο , πόση ηλεκτρική ενέργεια θα χρειαζόμαστε ως χώρα για την φόρτιση τους καθημερινά ;
Οι πολιτικοί και οι συνεργάτες αυτών επιστήμονες το έλαβαν υπόψιν τους ; 
Ζούμε σε μια εποχή του παραλόγου !Σε κάποιον κύριο ερχεται μια ιδέα να κατακτήσει την αγορά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όλη η αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί χωρίς σχέδιο απλά για να προλάβουν την πίτα των πωλήσεων !!! 
Πιστεύω ότι η λύση είναι το υδρογόνο ή η μεθανόλη ως καύσιμο που θα δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα χωρίς επίσης να χρειάζεται ποσότητες από ακριβές και δυσεύρετες πρώτες ύλες για τις τεράστιες μπαταρίες ! 

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, keysmith είπε

Ας πούμε λύνονται τα άλλα προβλήματα με την φόρτιση και την αυτονομία. Οπότε καλά τα εργοστάσια και μπράβο αλλά οι μπαταρίες των αυτοκινήτων (και γενικά οι μπαταρίες) για να παραχθούν θέλουν συγκεκριμένα ορυκτά κάποια από τα οποία αποκαλούνται και σπάνιες γαίες και άλλες βέβαια λιγότερο σπάνιες αλλά όχι σε μεγάλη αφθονία.  

Ήμαστε 7.674.000.000 άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη και οι περισσότεροι θα ήθελαν να αποκτήσουν ένα ή/και περισσότερα αυτοκίνητα στη ζωή τους. Αν υποθέσουμε πως θα τα αλλάζουν κάθε έστω 10 χρόνια (5 θα ήθελαν οι Γερμανοί) ή να αλλάζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων κάθε 6-7 το πολύ 10 έτη γιατί θα χαλάνε (όπως καλά ξέρουμε) πως αυτές θα φτάσουν να καλύψουν τις ανάγκες ΤΟΣΟ ενεργοβόρων οχημάτων των 1.5-2 τόνων (200 κιλά οι μπαταρίες μόνο). Δεν μιλάμε για ΜΙΑ γενιά. Μιλάμε και για τις επόμενες. Εδώ ανησυχούν οι επιστήμονες για την επάρκεια για τις μπαταρίες κινητών σε βάθος χρόνου για τα αυτοκίνητα πως ακριβώς θα δουλεύει το "σύστημα"; 

Υ.Γ. η ανακύκλωση είναι μια λύση όχι τέλεια αν δείτε το επίπεδο πολλών χωρών (και της Ελλάδας). Μια άλλη λύση θα ήταν μπαταρίες από κοινά υλικά σε αφθονία. Υπάρχουν όμως τέτοιες με χαρακτηριστικά όπως τα θέλει η αυτοκινητοβιομηχανία; (γρήγορη φόρτιση, χωρητικότητα, αντοχή, μικρό βάρος)

Μια επιφανειακή θεώρηση του θέματος και μάλλον ιδιαίτερα biased.
Επειδή το νήμα ήταν για παραγωγή, θέματα όπως η κατασκευή τεράστιων εγκαταστάσεων (βλέπε northvolt) και start-ups για την ανακύκλωση μάλλον δεν κάνουν τόσο καλή ιστορία.
Ήδη υπάρχουν σημάδια τι θα γίνει, με κάποιες ανάγκες (όπως οι ηλεκτρικοί κινητήρες) να απαιτούν πολλαπλές φορές λιγότερες γαίες από ότι μια πενταετία πριν. Οι νέας γενιάς μπαταρίες που απαιτούν λιγότερες γαίες είναι ήδη σε παραγωγή.

Μια τελική ερώτηση, αυτά τα 8δις θα ήταν καλύτερα να είχαν συμβατικά αμάξια;
Τα οποία επίσης χρειάζονται ολοένα και μεγαλύτερες ποσότητες σπάνιων γαιών;
Πέραν των προφανών προβλημάτων σε ρύπους και εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Εκεί δεν τίθεται θέμα για τις μελλοντικές γενεές;

3 λεπτά πριν, CHRISKEY είπε

Αν όλοι αποκτήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δεν μιλάω για δεύτερο , πόση ηλεκτρική ενέργεια θα χρειαζόμαστε ως χώρα για την φόρτιση τους καθημερινά ;
Οι πολιτικοί και οι συνεργάτες αυτών επιστήμονες το έλαβαν υπόψιν τους ; 
Ζούμε σε μια εποχή του παραλόγου !Σε κάποιον κύριο ερχεται μια ιδέα να κατακτήσει την αγορά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όλη η αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί χωρίς σχέδιο απλά για να προλάβουν την πίτα των πωλήσεων !!! 
Πιστεύω ότι η λύση είναι το υδρογόνο ή η μεθανόλη ως καύσιμο που θα δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα χωρίς επίσης να χρειάζεται ποσότητες από ακριβές και δυσεύρετες πρώτες ύλες για τις τεράστιες μπαταρίες ! 

Η λύση στο πρόβλημα της ενέργειας είναι... το υδρογόνο και η μεθανόλη;

35 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Μου θυμίζει αιολικά πάρκα που γέμισαν τα βουνά με ανεμιστήρες τις οποίες φυσικά πληρώνουμε εμείς μέσω τέλους στη ΔΕΗ και κονομάνε οι Γερμανοί οι οποίοι τους κατασκευάζουν.

Δεν θα εκπλαγώ εάν και πάλι από πίσω είναι Γερμανικά εργοστάσια και σύντομα έρθει κάποιο τέλος ενδεχομένως μέσω τελών κυκλοφορίας ή κάπου αλλού που θα βρουν να μας βάλουν.

Πεστά. Οι αλήτες βάζουν αυτά τα φουρφούρια στα βουνά και μας κοροϊδεύουν.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ σοκαρίστηκα όταν άκουσα ότι η τιμή για μεταφορά ενός container εν μέσω Covid αυξήθηκε πάνω από 300%. Με λίγα λόγια η Κίνα είδε τη ζήτηση και αρχίζει και μας βαράει. Βέβαια είδε και την FED να τυπώνει με το κιλό και σου λέει εμείς χαζοί είμαστε;

Νομίζω ότι είναι και μια καλή ευκαιρία να "ξυπνήσουν" οι της Ευρώπης και να δουν ότι η εξάρτηση από τους Κινέζους είναι καταστροφική. Μπορούν αρκετά πράγματα να γίνουν και εδώ και με σωστά πρότυπα από το να στέλνουμε τα λεφτά μας προς βελτίωση της Κίνας και αποδυνάμωσης της Ε.Ε.

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, CHRISKEY είπε

Αν όλοι αποκτήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δεν μιλάω για δεύτερο , πόση ηλεκτρική ενέργεια θα χρειαζόμαστε ως χώρα για την φόρτιση τους καθημερινά ;
Οι πολιτικοί και οι συνεργάτες αυτών επιστήμονες το έλαβαν υπόψιν τους ; 
Ζούμε σε μια εποχή του παραλόγου !Σε κάποιον κύριο ερχεται μια ιδέα να κατακτήσει την αγορά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όλη η αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί χωρίς σχέδιο απλά για να προλάβουν την πίτα των πωλήσεων !!! 
Πιστεύω ότι η λύση είναι το υδρογόνο ή η μεθανόλη ως καύσιμο που θα δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα χωρίς επίσης να χρειάζεται ποσότητες από ακριβές και δυσεύρετες πρώτες ύλες για τις τεράστιες μπαταρίες ! 

 Έχουν γίνει κάποια έργα για εισαγωγή και εξαγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, η άποψη μου είναι ότι οι ληγνιτοπαραγωγικές μονάδες μάλλον θα ανοίξουν ξανά όπως στην Γερμανία , με κάποιες μεταποιήσεις προφανώς ( δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό ) , οπότε θα μικρύνει η εισαγωγή πετρελαίου και η εξάρτηση από αυτό.

Δυστυχώς το υδρογόνο για να αποθηκευτεί θέλει και τεράστια ποσότητα ενέργειας και σπάνιες γαίες. 

Η μεθανόλη αν θυμάμαι καλά χρειάζεται μεγάλες ποσότητες, άρα είναι προτιμότερο να πάει για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.

Το συνθετικό καύσιμο είναι ίσως μία καλή εναλλακτική , πιο φτηνό από υδρογόνο και έτοιμο για κατανάλωση. 

Με την παρούσα τεχνολογία , η μπαταρία είναι αρκετά μπροστά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην Ελλάδα, ανατέθηκε στην μίζα-volt ....μέχρι στιγμής, δεν έχουν βγάλει άκρη γιατι κανείς εκεί δεν είναι αρμόδιος για κάτι (αν δεν πληρωθεί) ! 🤣

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, masteripper είπε

Κλασσική περίπτωση ημιμαθείας.

Κάποιοι πουλάνε παραμύθι για "τζάμπα - καθαρή"...ο αδαείς κοσμακης το χαφτει (ακόμη και υποτίθεται επιστήμονες που είναι και στην Βουλή μας)...και σε 20 χρόνια δεν θα υπάρχει τοίχος να χτυπήσουμε το κεφάλι μας

Ας το χτυπήσουμε στις μπαταρίες τότε για να μάθουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, kostafunk είπε

38 εργοστασια στην Ευρωπη !!Κανενα εδω στο Ελλαδισταν θα γινει ?? παλι θα κοιταμε με τα κυαλια !! 

και την ίδια ώρα έχεις κόσμο να λέει ότι η Ελλάδα έχει γίνει το Μεξικό της Ευρώπης...

Ναι, έχει γίνει το Μεξικό για σερβίρισμα στα μοχίτο και τις τεκίλες. Από εργοστάσια δεν...

Επεξ/σία από Techman2
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η γενική προσέγγιση στο πρόβλημα CO2 είναι λανθασμένη. Και εξυπηρετεί την ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ. Και όπως είπε κάποιος "δεν μπορούμε να καταναλώσουμε την έξοδο μας από την κλιματική αλλαγή". Η πιο οικολογική προσσέγιση θα ήταν η ανάλογη επένδυση σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα καθιστούν την ανάγκη για ΙΧ μη υπαρκτή για πολλούς. Τραμ, μετρό, τρένα, λεωφορεία κτλ. Με τη χρήση υδρογόνου κατά προτίμηση ή ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές. Συν τα ποδήλατα για τους νεώτερους (που λιγοστεύουν συνεχώς, δυστυχώς).
Αν είναi να γεμίσουμε τον πλανήτη με απόβλητα από μπαταρίες σε 50 χρόνια, γιατί να μην υιοθετήσουμε την πυρηνική ενέργεια; 99% καθαρή και με απόβλητα, όπως οι μπαταρίες. Αλλά, δυστυχώς, οι πολιτικοί έχουν ορίζοντα 5ετίας/10ετίας και κλωτσάνε το τενεκεδάκι στους επόμενους και στους επόμενους κοκ.
Ασε που πρέπει να στηρίξουν τις ντόπιες εταιρίες όπως η DieselGate VW για να συνεχίσουν να πουλάνε αυτοκίνητα στο διηνεκές...

PS
Το υδρογόνο (όπου αναφέρθηκε) είναι ίσως ιδανικό καύσιμο για τα αεροπλάνα, ίσως και για μεγάλα οχήματα, όχι για ΙΧ
https://youtu.be/5Fi65k2K3Mw

Επεξ/σία από cp5120
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προσωπικά θεωρώ ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει ο αστικός σχεδιασμός. 

Σε πόλεις όπως η Αθήνα και άλλες ευρωπαϊκές λίγοι είναι αυτοί που διαθέτουν δική τους θέση στάθμευσης, που πρακτικά σημαίνει και απουσία φορτιστή.

Με την αύξηση του αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προβλέπεται και η εντατικοποίηση του προβλήματος φόρτισης. Ενδεικτικό το παράδειγμα της Νορβηγίας που ήδη αναφέρονται μεγάλοι χρόνοι αναμονής για φόρτιση (οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Νορβηγία ξεπέρασαν αυτές των συμβατικών)

Οι ταχυφορτιστές σήμερα χρειάζονται περίπου 20-25 λεπτά για φόρτιση στο 80% και απέχει πολύ από το να καλύψει τυχόν αυξημένες ανάγκες. Συνεπώς πρέπει να γίνουν μεγάλα άλματα τόσο στην τεχνολογία μπαταριών αλλά και σε υποστήριξη (δίκτυο ταχυφορτιστών, αντικατάσταση απαρχαιωμένων δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, λύσεις όπως electric road κλπ)

 

 

Επεξ/σία από garfield1984
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, garfield1984 είπε

Προσωπικά θεωρώ ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει ο αστικός σχεδιασμός. 

Σε πόλεις όπως η Αθήνα και άλλες ευρωπαϊκές λίγοι είναι αυτοί που διαθέτουν δική τους θέση στάθμευσης, που πρακτικά σημαίνει και απουσία φορτιστή.

Με την αύξηση του αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προβλέπεται και η εντατικοποίηση του προβλήματος φόρτισης. Ενδεικτικό το παράδειγμα της Νορβηγίας που ήδη αναφέρονται μεγάλοι χρόνοι αναμονής για φόρτιση (οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Νορβηγία ξεπέρασαν αυτές των συμβατικών)

Οι ταχυφορτιστές σήμερα χρειάζονται περίπου 20-25 λεπτά για φόρτιση στο 80% και απέχει πολύ από το να καλύψει τυχόν αυξημένες ανάγκες. Συνεπώς πρέπει να γίνουν μεγάλα άλματα τόσο στην τεχνολογία μπαταριών αλλά και σε υποστήριξη (δίκτυο ταχυφορτιστών, αντικατάσταση απαρχαιωμένων δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, λύσεις όπως electric road κλπ)

Αν η ηλεκτροκίνηση είχε ουσιαστικά πλεονεκτήματα θα είχε αγκαλιαστεί από τον κόσμο, αλλά δεν έχει. Ολο αρνητικά είναι και στο βάθος κάποια (μακρυνά όχι άμεσα) θετικά. Ωραία δεν έχει καυσαέρια και οι ηλεκτροκινητήρες τραβάνε καλά με μεγάλες ροπές και πολλά άλογα. Και εκεί σταματάνε τα θετικά.

  • Φτηνή ΔΕΝ είναι. Ούτε στην αγορά ούτε στην χρήση. Εκτός ότι κάνουν 35.000 τα μικρότερα ηλεκτρικά super-mini για αυτονομία 200 χλμ. Οταν δεν έχεις δικιά σου μπρίζα και φορτίζεις εκτός μια χαρά ακριβότερη από την βενζίνη έρχεται η χρήση. Βλέπε τιμές στους σταθμούς φόρτισης στις εθνικές που εκτός ότι είναι ακριβές δεν φτάνουν αν αυξηθούν λίγο τα αυτοκίνητα. Και όχι δεν θα πέσουν στους κλειστούς ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους ΑΕ αφού μπορούν (καπιταλισμός λέγεται). Ομοιως στα δίκτυα που θα αναπτυχθούν στις πόλεις. ΠΟΤΕ δεν θα δώσουν την τιμή κιλοβατώρας που έχεις στο σπίτι άσε που αν αυξηθεί η ζήτηση ρεύματος για αυτοκίνητα η τιμής της κιλοβατώρας δεν την βλέπω γενικά να μένει ίδια. 
  • Μακριά δεν πάνε. Θεωρητικές μαρκετίστηκες αυτονομίες των 250-350 χλμ στην πράξη σου λένε δεν θα πάρεις 2ο επιβάτη δεν θα ανέβεις ανηφόρα και δεν θα ανάψεις A/C. Που ρε στην Ελλάδα δεν θα ανάψω A/C μπάς και φτάσω στο χωριό που έτυχε να είναι στον κάμπο αλλιώς ξέχνα το; (αν τύχει και είναι στο κάμπο και αυτό). 
  • Μεταπώληση δεν έχουν γιατί χαλάνε οι μπαταρίες τους και όχι δεν είναι "καλό" το 75% σε 6-7 χρόνια γιατί α) δεν θα ισχύει (θα είναι πιο κάτω θα λένε φταίει το κλίμα, εσύ η κακιά φόρτιση τώρα πλέρωνε είναι εκτός εγγύησης) και β) ακόμα και να ισχύει παίρνεις ένα όχημα με κακιά αυτονομία μόνο και μόνο για να γίνεται χειρότερο.. 
  • αργή φόρτηση, όχι θέσεις κτλ συμπληρώνουν το παζ.
  • Συνοψίζουμε. με αυτές τις μπαταρίες ΔΕΝ υπάρχει σοβαρό καθολικό μέλλον για όλο τον κόσμο στην ηλεκτροκίνηση. Σε 10 χρόνια που η μ..λακία θα είναι εμφανής θα μας τα γυρνάνε όπως μα τα γυρίσαν το 2018 για τα ντιζελ και ενώ το 2010 μας έλεγαν είναι καθαρότερα από την βενζίνη (αλλά κάποιοι το ξέχασαν). Προβλέπω όσοι έχετε απλά υβριδικά σύντομα να πληρώνετε μεγάλα ποσά μολις αρχίζουν να αναβουν λαμπάκια στο ταμπλό για χαλασμένες μπαταρίες (48V). Σε φόρουμ διαβαζω ότι συμβαίνει ήδη.. Σκέψου να ήταν όλο ηλεκτρικό. 

Οπότε υγρά καύσιμα προς το παρόν και διαλέξτε τι θα είναι. Εγώ λέω πετρέλαιο για πάρα πολλά χρόνια ακόμα καθώς όλο και βγάζουν νέο και όλο και δεν τελειώνει (αν και κάποτε και αυτό θα τελειώσει). Προφανώς φυσικό αέριο, LPG, υδρογόνο θα συμπληρώνουν την εικόνα. 

Οταν γίνει το μπαμ με κάποια "νέα" μπαταρία που κάνει θαύματα (φτηνή, ανθεκτική να φορτίζει γρήγορα κτλ).. εδώ ήμαστε να τα ξαναπούμε.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, keysmith είπε

Αν η ηλεκτροκίνηση είχε ουσιαστικά πλεονεκτήματα θα είχε αγκαλιαστεί από τον κόσμο, αλλά δεν έχει. Ολο αρνητικά είναι και στο βάθος κάποια (μακρυνά όχι άμεσα) θετικά. Ωραία δεν έχει καυσαέρια και οι ηλεκτροκινητήρες τραβάνε καλά με μεγάλες ροπές και πολλά άλογα. Και εκεί σταματάνε τα θετικά.

  • Φτηνή ΔΕΝ είναι. Ούτε στην αγορά ούτε στην χρήση. Εκτός ότι κάνουν 35.000 τα μικρότερα ηλεκτρικά super-mini για αυτονομία 200 χλμ. Οταν δεν έχεις δικιά σου μπρίζα και φορτίζεις εκτός μια χαρά ακριβότερη από την βενζίνη έρχεται η χρήση. Βλέπε τιμές στους σταθμούς φόρτισης στις εθνικές που εκτός ότι είναι ακριβές δεν φτάνουν αν αυξηθούν λίγο τα αυτοκίνητα. Και όχι δεν θα πέσουν στους κλειστούς ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους ΑΕ αφού μπορούν (καπιταλισμός λέγεται). Ομοιως στα δίκτυα που θα αναπτυχθούν στις πόλεις. ΠΟΤΕ δεν θα δώσουν την τιμή κιλοβατώρας που έχεις στο σπίτι άσε που αν αυξηθεί η ζήτηση ρεύματος για αυτοκίνητα η τιμής της κιλοβατώρας δεν την βλέπω γενικά να μένει ίδια. 
  • Μακριά δεν πάνε. Θεωρητικές μαρκετίστηκες αυτονομίες των 250-350 χλμ στην πράξη σου λένε δεν θα πάρεις 2ο επιβάτη δεν θα ανέβεις ανηφόρα και δεν θα ανάψεις A/C. Που ρε στην Ελλάδα δεν θα ανάψω A/C μπάς και φτάσω στο χωριό που έτυχε να είναι στον κάμπο αλλιώς ξέχνα το; (αν τύχει και είναι στο κάμπο και αυτό). 
  • Μεταπώληση δεν έχουν γιατί χαλάνε οι μπαταρίες τους και όχι δεν είναι "καλό" το 75% σε 6-7 χρόνια γιατί α) δεν θα ισχύει (θα είναι πιο κάτω θα λένε φταίει το κλίμα, εσύ η κακιά φόρτιση τώρα πλέρωνε είναι εκτός εγγύησης) και β) ακόμα και να ισχύει παίρνεις ένα όχημα με κακιά αυτονομία μόνο και μόνο για να γίνεται χειρότερο.. 
  • αργή φόρτηση, όχι θέσεις κτλ συμπληρώνουν το παζ.
  • Συνοψίζουμε. με αυτές τις μπαταρίες ΔΕΝ υπάρχει σοβαρό καθολικό μέλλον για όλο τον κόσμο στην ηλεκτροκίνηση. Σε 10 χρόνια που η μ..λακία θα είναι εμφανής θα μας τα γυρνάνε όπως μα τα γυρίσαν το 2018 για τα ντιζελ και ενώ το 2010 μας έλεγαν είναι καθαρότερα από την βενζίνη (αλλά κάποιοι το ξέχασαν). Προβλέπω όσοι έχετε απλά υβριδικά σύντομα να πληρώνετε μεγάλα ποσά μολις αρχίζουν να αναβουν λαμπάκια στο ταμπλό για χαλασμένες μπαταρίες (48V). Σε φόρουμ διαβαζω ότι συμβαίνει ήδη.. Σκέψου να ήταν όλο ηλεκτρικό. 

Οπότε υγρά καύσιμα προς το παρόν και διαλέξτε τι θα είναι. Εγώ λέω πετρέλαιο για πάρα πολλά χρόνια ακόμα καθώς όλο και βγάζουν νέο και όλο και δεν τελειώνει (αν και κάποτε και αυτό θα τελειώσει). Προφανώς φυσικό αέριο, LPG, υδρογόνο θα συμπληρώνουν την εικόνα. 

Οταν γίνει το μπαμ με κάποια "νέα" μπαταρία που κάνει θαύματα (φτηνή, ανθεκτική να φορτίζει γρήγορα κτλ).. εδώ ήμαστε να τα ξαναπούμε.

 

Για να μην γράφουμε ότι θέλουμε:

Μεταπωλητική αξία:

Δύσκολα να βρεις μεγάλη έρευνα επειδή οι στόλοι ήταν μικροί μέχρι πριν μια πενταετία-δεκαετία, αλλά τα κύρια ευρήματα είναι ότι η μεταπολιτική αξία είναι τόσο διαφορετική όσο τα συμβατικά, με τα οχήματα που παρασκευάστηκαν την τελευταία 3τια να κρατάνε πολύ καλύτερα την μεταπωλητική αξία σε σχέση με παλαιότερα οχήματα: 

https://www.carwow.co.uk/blog/do-electric-cars-depreciate

https://advocacy.consumerreports.org/wp-content/uploads/2020/10/EV-Ownership-Cost-Final-Report-1.pdf

Πόσο μειώνεται η μπαταρία σε βάθος χρόνου:
Στοιχεία παρμένα από την μεγαλύτερη εταιρία fleet telematics στην Β. Αμερική (που έχουν και ερήμους):

https://www.geotab.com/fleet-management-solutions/ev-battery-degradation-tool/

Πόσο κοστίζει η φόρτιση αντί για βενζίνη:
Αυτό είναι 100% πόσο η Ελληνική μούργα χρεώσει την φόρτιση στο άμεσο μέλλον.
Στο εξωτερικό, με σωστή υποδομή είναι γύρω 3-6 ευρώ/100χλμ σε ταχυφορτιστές.

Ανάλογη έρευνα για το εξωτερικό, κεφάλαιο 3:

https://advocacy.consumerreports.org/wp-content/uploads/2020/10/EV-Ownership-Cost-Final-Report-1.pdf

Δεν έχει μέλλον η ηλεκτροκίνηση:

https://www.iea.org/reports/electric-vehicles

 

Συμπερασματικά:
Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι το μαγικό ραβδί, αλλά ούτε οι κοροϊδίες των εταιριών που μόνον κάποιοι πονηροί Έλληνες καταλάβαν.
Είναι εδώ και θα μείνουν, τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί κάτι καλύτερο (εάν βρεθεί).
Προσφέρουν πολλά θετικά και τα αρνητικά υπερκαλύπτονται με ρυθμούς που δεν έχουν ξαναγίνει στην βιομηχανία εδώ και περίπου 100 χρόνια. 
Το εάν αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό είναι φυσικά δικό του θέμα, το πόσο καλά είναι όμως, αυτό είναι κάτι πολύ λιγότερο υποκειμενικό.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...