Προς το περιεχόμενο

Επιστρέφουν τα ΤΕΙ;


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Το αποτέλεσμα είναι ότι εκτός Ελλάδος οι Τ. Ε κάνουν πράγματα που εδώ δεν μπορούν. Επίσης μηχανικοί από άλλες χώρες με 3 χρόνια bachelor και μεταπτυχιακό γίνονται δεκτοί στο ΤΕΕ. 

Ισχύει. Φίλος μου που τελειωσε μηχανολογος μηχανικος ΤΕΙ , ειναι αυτη τη στιγμη στη Γερμανια, και εχει πληρη επαγγελματικα δικαιωματα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 130
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στις 29/10/2021 στις 11:39 ΜΜ, EVMENHS είπε

Δεν το γνώριζα, ευχαριστώ για την διόρθωση. (αλλά βεβαίως το Deree είναι αμερικάνικο όχι ευρωπαϊκό )

Σχετικώς με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχιούχους κολεγίων -παραρτημάτων αλλοδαπών πανεπιστημίων της ΕΕ:

<<dpko2-1-1024x205.pngΣτη συνεδρίαση της Κεντρικής Διοίκησης (ΚΔ) του ΟΕΕ, την Τρίτη 30/6/2020, ένα από τα βασικά θέματα ήταν η απορριπτική απόφαση του ΣτΕ στην έφεση του ΟΕΕ για την υπόθεση αίτησης αποφοίτου αγγλικού κολλεγίου για απόκτηση άδειας λογιστή-φοροτέχνη και εγγραφή του ως μέλος στο ΟΕΕ. Γνωστοποιήθηκε η υπ’ αρ. 960/2020 απόφαση του ΣτΕ, περί ιδιωτικών κολεγίων και υποχρέωση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για αναγνώρισή τους.

Επί της ουσίας μπήκε οριστικά η ταφόπλακα, αφού η απόφαση αυτή εξομοιώνει στην πράξη πτυχία ΑΕΙ με τίτλους σπουδών Ιδιωτικών κολεγίων τριετών σπουδών. >>

https://dpko.gr/2020/07/14/ενημερωση-σχετικα-με-την-αποφαση-του-σ/?doing_wp_cron=1635833081.9004690647125244140625

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 6 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 24/10/2021 στις 10:22 ΜΜ, EVMENHS είπε

Ο σκοπός της ανωτέρας τεχνολογικής (ή τεχνικής , για τον νόμο ΚΑΤΕ) εκπαιδεύσεως,. ήταν να αποτελέσει την γέφυρα μεταξύ της μέσης τεχνικής εκπαιδεύσεως και της ανώτατης (προφανώς γιατί το χάσμα γνώσεων μεταξύ μέσης βαθμίδος και ανώτατης ήταν τόσο μεγάλο που δεν θα μπορούσαν να συνεννοηθούν)

Το 1970 με το νόμο 652/29-8-70 ιδρύονται τα ΚΑΤΕ (Κέντρα Ανωτέρας Τεχνικής Εκπαίδευσης)

1482161774_.png.5b2c3987a72ec69008d58a6405daf419.png

Το 1977 με το νόμο 576 τα ΚΑΤΕ μετονομάζονται σε ΚΑΤΕΕ (Κέντρα Ανωτέρας Τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης)

1841126910_.png.2594560f1fdd4f117904080668512f9c.png

 

Με το νόμο 1404 του 1983 τα ΚΑΤΕΕ μετονομάζονται σε ΤΕΙ (Τεχνολογικά εκπαιδευτικά Ιδρύματα)

 

1105457398_.png.66d24a9eea04abe22146da72b9aa8ff1.png

 

 

 

Πολύ σωστή η αναφορά,

ας μου επιτραπεί παρακαλώ μια μικρή διόρθωση μόνο:

Πρόκειται για το Νομοθετικό Διάταγμα 652/29-8-70, ΦΕΚ 180/τ.Α./29-08-70

Έλειπε το ΦΕΚ οπότε ας το συμπληρώσουμε.

http://www.teiath.gr/sdo/articles.php?id=244

Το Κέντρο Ανωτέρας Τεχνικής Εκπαιδεύσεως (Κ.Α.Τ.Ε.) Αθηνών που ιδρύθηκε με το
Νομοθετικό Διάταγμα 652/29-8-1970, (ΦΕΚ 180/τ.Α./29-08-70) συμπεριελάμβανε μεταξύ
των άλλων Σχολών και την Ανώτερη Σχολή Στελεχών Επιχειρήσεων (Α.Σ.Σ.Ε.).

Επεξ/σία από dpa2007
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 24/10/2021 στις 10:22 ΜΜ, EVMENHS είπε

Ο σκοπός της ανωτέρας τεχνολογικής (ή τεχνικής , για τον νόμο ΚΑΤΕ) εκπαιδεύσεως,. ήταν να αποτελέσει την γέφυρα μεταξύ της μέσης τεχνικής εκπαιδεύσεως και της ανώτατης (προφανώς γιατί το χάσμα γνώσεων μεταξύ μέσης βαθμίδος και ανώτατης ήταν τόσο μεγάλο που δεν θα μπορούσαν να συνεννοηθούν)

Μια διόρθωση στο ανωτέρω σχόλιο μου της 24/10/2021 : Το χάσμα των γνώσεων της μέσης τεχνικής εκπαιδεύσεως και της ανώτατης είναι μεγάλο αλλά δεν είναι απαγορευτικό εμπόδιο για την συνεργασία δύο επαγγελματιών, (ενός τεχνίτη και ενός επιστήμονα).  Αναφορικώς με τα ΤΕΙ, αυτά ήταν ιδρύματα ανωτέρας εκπαιδεύσεως που ήταν εστιασμένα στην εφαρμογή επιστημονικών τεχνικών, μεθόδων και διαδικασιών. Ο ρόλος των ΤΕΙ ήταν να βγάζουν επαγγελματίες τεχνολόγους που θα διενεργούσαν σχεδιασμό, επιστασία ή εφαρμογή των επιστημονικών μεθόδων, τεχνικών και διαδικασιών, ενώ ο ρόλος των ΑΕΙ είναι να παράγουν επιστήμονες και να προάγουν την επιστημονική έρευνα.

Επεξ/σία από EVMENHS
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 16/2/2024 στις 1:11 ΜΜ, EVMENHS είπε

Μια διόρθωση στο ανωτέρω σχόλιο μου της 24/10/2021 : Το χάσμα των γνώσεων της μέσης τεχνικής εκπαιδεύσεως και της ανώτατης είναι μεγάλο αλλά δεν είναι απαγορευτικό εμπόδιο για την συνεργασία δύο επαγγελματιών, (ενός τεχνίτη και ενός επιστήμονα).  Αναφορικώς με τα ΤΕΙ, αυτά ήταν ιδρύματα ανωτέρας εκπαιδεύσεως που ήταν εστιασμένα στην εφαρμογή επιστημονικών τεχνικών, μεθόδων και διαδικασιών. Ο ρόλος των ΤΕΙ ήταν να βγάζουν επαγγελματίες τεχνολόγους που θα διενεργούσαν σχεδιασμό, επιστασία ή εφαρμογή των επιστημονικών μεθόδων, τεχνικών και διαδικασιών, ενώ ο ρόλος των ΑΕΙ είναι να παράγουν επιστήμονες και να προάγουν την επιστημονική έρευνα.

Τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ του τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης που έβγαζαν Μηχανικούς.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, TheDarkKnight είπε

Τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ του τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης που έβγαζαν Μηχανικούς.

Με το νόμο 1404 του 1983 τα ΚΑΤΕΕ μετονομάζονται σε ΤΕΙ (Τεχνολογικά εκπαιδευτικά Ιδρύματα)

 

1105457398_.png.66d24a9eea04abe22146da72b9aa8ff1.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, EVMENHS είπε

Με το νόμο 1404 του 1983 τα ΚΑΤΕΕ μετονομάζονται σε ΤΕΙ (Τεχνολογικά εκπαιδευτικά Ιδρύματα)

 

1105457398_.png.66d24a9eea04abe22146da72b9aa8ff1.png

Ιδρύονται Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα(Τ.Ε.Ι.), τα οποία ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Screenshot_2024-02-18-10-05-32-331_com.google.android_apps.docs-edit.jpg.ccbda642f85335e59c9b13b15984da66.jpg

 

Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) το τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Μέρη του ιδρυτικού νόμου των ΤΕΙ έχουν αντικατασταθεί από το νόμο 2916 του 2001, ο οποίος έχει αντικατασταθεί από άλλους νόμους που ορίζουν τα ΤΕΙ ως ΑΕΙ με πολύ πιο ακριβή περιγραφή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και επαναφέρθηκε το θέμα, τι γίνεται τελικά με τον θεσμό των ΤΕΙ; Θα επιστρέψουν ως "Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών" ή δεν προχώρησε ποτέ αυτό το εγχείρημα; Επίσης ξέρουμε αν υπάρχει κάποια εξέλιξη όσο αφορά τους έως τώρα απόφοιτους ΤΕΙ; Είχε ξεκινήσει πριν από καιρό ένα θέμα περί αντιστοίχισης πτυχίων ΤΕΙ με τις αντίστοιχες σχολές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αλλά μάλλον και αυτό δεν φαίνεται να οδήγησε πουθενά (για το τελευταίο ερώτημα συγνώμη αν βγαίνω off topic).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, SciManiac said:

Μιας και επαναφέρθηκε το θέμα, τι γίνεται τελικά με τον θεσμό των ΤΕΙ; Θα επιστρέψουν ως "Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών" ή δεν προχώρησε ποτέ αυτό το εγχείρημα; Επίσης ξέρουμε αν υπάρχει κάποια εξέλιξη όσο αφορά τους έως τώρα απόφοιτους ΤΕΙ; Είχε ξεκινήσει πριν από καιρό ένα θέμα περί αντιστοίχισης πτυχίων ΤΕΙ με τις αντίστοιχες σχολές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αλλά μάλλον και αυτό δεν φαίνεται να οδήγησε πουθενά (για το τελευταίο ερώτημα συγνώμη αν βγαίνω off topic).

Tα 3 ιδρύματα πέρασαν απο την επιτροπή ελέγχου της ΕΘΑΑΕ και ειναι σε αγώνα για τα δικαιώματα. Το παδα παράλληλα ανέφερε η συγκλητος πως την ενδιαφέρει το θέμα.. Ομως το ΤΕΕ δεν θα το αφησει να ξερετε.. εδω αναφέρθηκε και απο τους ίδιους οτι ή δικαιώματα ή απόφοιτοι - δεν ξερω κατα ποσο το ελεγχουν ομως

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ήθελα να προσθέσω ότι τα ΤΕΙ δεν είχαν μόνο σχολές μηχανικών αλλά ένα σημαντικότατο κομμάτι ήταν και τα παραϊατρικά επαγγέλματα. Πιστεύω πλέον με την ακατανόητη κατάσταση που υπάρχει ως προς το τι βγαίνεις από τα πρώην ΤΕΙ (στο ΠΑΔΑ αναφέρομαι κατά βάση) και διάφορα σενάρια τι θα γίνει και τι δεν θα γίνει οι σχολές αυτές δεν θα είναι ποτέ στις πρώτες επιλογές. Πολλές φορές και τα τμήματα ίσως σε παραπλανούν. Ακούς πχ το τμήμα του ΠΑΔΑ βιοϊατρικής επιστήμης που ουδεμία σχέση έχει με τις σχολές βιοεπιστημών (βιολογικά τμήματα, τμήματα βιοχημείας κτλ) ούτε ως αντικείμενο ούτε ως επαγγελμα και στο τέλος βγαίνεις αισθητικός η οδοντοτεχνίτης (γιατί το τμήμα βιοϊατρικής επιστήμης έιναι η συγχώνευση διαφορετικών σχολών που υποτίθεται έχει τις αντίστοιχες κατευθύνσεις).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, TheDarkKnight είπε

Ιδρύονται Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα(Τ.Ε.Ι.), τα οποία ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Έχεις δίκαιο. ευχαριστώ για την διόρθωση!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...