Προς το περιεχόμενο

Τι είναι αστροφωτογραφία & γκαλερί αστροφωτογραφίας!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Part #1

Καλησπέρα σας!
Είχα ποστάρει πριν καποιες εβδομάδες κάποιες αστροφωτογραφίες.
Κάποια μέλη μου έστειλαν κ ζητούσαν ξεχωριστό νήμα dedicated σε αυτόν τον τομέα φωτογραφίας.

Η αστροφωτογραφία είναι μια τέχνη που συνδυάζει τη φωτογραφία με την αστρονομία των ουράνιων σωμάτων του νυχτερινού ουρανού.
Είτε είναι νεφελώματα είτε γαλαξίες είτε κομήτες, πλανήτες κ.α.. Συνοπτικά, οτιδήποτε βρίσκεται εκεί ψηλά!

Η αστροφωτογραφία θεωρείται απο τα πιο δύσκολα genre φωτογραφίας, αν όχι το πιο δύσκολο.
Έχει να κάνει με συλλογή φωτόνιων που έχουν ταξιδέψει έτη φωτός μέχρι να φτάσουν στον αισθητήρα της κάμεράς μας!
Σκεφτείτε για παράδειγμα, απο το σμήνος των Πλειάδων, έχουν ταξιδέψει 440 έτη φωτός*! (1 έτος φωτός≃9,5 τρισεκατομμύρια χιλιόμετρα)
* Έτος Φωτός είναι η απόσταση που θα διανύσει ένα φωτόνιο κινούμενο στο κενό σε ένα έτος, δηλαδή σε 365 μερες που αποτελούνται από 86.400 δευτερόλεπτα η καθεμιά. Τα φωτόνια κινούνται με ταχύτητα περίπου 300.000 χλμ. το δευτερόλεπτο.

Περιλαμβάνει τη λήψη μακρών εκθέσεων του ουρανού για τη λήψη φωτός από μακρινά ουράνια αντικείμενα, χρησιμοποιώντας συχνά εξειδικευμένες τεχνικές και εξοπλισμό για την παραγωγή λεπτομερών εικόνων. Γιατί όμως το κάνουμε αυτό?
1) Μεγάλες χρονικά λήψεις γιατί προσπαθούμε να αποτυπώσουμε σκοτεινά αντικείμενα κ στόχους. Όπως κ στη κανονική φωτογραφία, σε νυχτερινές λήψεις θα δείτε οτι οταν αυξήσετε το χρόνο έκθεσης τότε τα "μαύρα" σημεία της εικόνας σας, αποκτόυν περισσότερη λεπτομέρεια & χρώμα όσο ρυθμίζετε σωστότερα τον χρόνο έκθεσης.
2) Αρκετές λήψεις γιατί με κάθε λήψη βοηθάμε το software επεξεργασίας να "εμφανίσει" τους στόχους με λιγότερο θόρυβο. Το λογισμικό "βάζει" τις λήψεις την μία πάνω στην άλλη και τσεκάρει τις διαφορές τους. Εκει ο αλγόριθμος προσπαθεί να χωρίσει την σωστή πληροφορία απο το θόρυβο.

Επιπρόσθετα, διαφορετικός εξοπλισμός θα χρησιμοποιηθεί για να φωτογραφίσουμε πλανήτες, διαφορετικός για νεφελώματα.

  • Οι πλανήτες είναι αρκετά φωτεινοί, αλλα πίανουν αρκετά μικρό πεδίο στον ουράνιο θόλο. Οποτε θέλουμε τηλεσκόπια με μεγάλη μεγέθυνση (ζουμ).
  • Στα νεφελώματα, ανάλογα μεν για ποιο μιλάμε, είναι πιο αχνά. Εκεί θέλουμε τηλεσκόπιο γρήγορο (μεγάλη εστιακή απόσταση, αυτο που λεμε f)

Να σημειώσω, οτι στους πλανήτες μιλάμε για πλανητική αστροφωτογραφία ενώ στα υπόλοιπα αστροφωτογραφία βαθέως ουρανού.

Θα ακολουθήσουν κ παραπάνω ποστς λίαν συντόμως!

Επεξ/σία από spitonoikokurhs
  • Like 11
  • Thanks 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 93
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

3 ώρες πριν, spitonoikokurhs είπε

Part #1

Καλησπέρα σας!
Είχα ποστάρει πριν καποιες εβδομάδες κάποιες αστροφωτογραφίες.
Κάποια μέλη μου έστειλαν κ ζητούσαν ξεχωριστό νήμα dedicated σε αυτόν τον τομέα φωτογραφίας.

Η αστροφωτογραφία είναι μια τέχνη που συνδυάζει τη φωτογραφία με την αστρονομία των ουράνιων σωμάτων του νυχτερινού ουρανού.
Είτε είναι νεφελώματα είτε γαλαξίες είτε κομήτες, πλανήτες κ.α.. Συνοπτικά, οτιδήποτε βρίσκεται εκεί ψηλά!

Η αστροφωτογραφία θεωρείται απο τα πιο δύσκολα genre φωτογραφίας, αν όχι το πιο δύσκολο.
Έχει να κάνει με συλλογή φωτόνιων που έχουν ταξιδέψει έτη φωτός μέχρι να φτάσουν στον αισθητήρα της κάμεράς μας!
Σκεφτείτε για παράδειγμα, απο το σμήνος των Πλειάδων, έχουν ταξιδέψει 440 έτη φωτός*! (1 έτος φωτός≃9,5 τρισεκατομμύρια χιλιόμετρα)
* Έτος Φωτός είναι η απόσταση που θα διανύσει ένα φωτόνιο κινούμενο στο κενό σε ένα έτος, δηλαδή σε 365 μερες που αποτελούνται από 86.400 δευτερόλεπτα η καθεμιά. Τα φωτόνια κινούνται με ταχύτητα περίπου 300.000 χλμ. το δευτερόλεπτο.

Περιλαμβάνει τη λήψη μακρών εκθέσεων του ουρανού για τη λήψη φωτός από μακρινά ουράνια αντικείμενα, χρησιμοποιώντας συχνά εξειδικευμένες τεχνικές και εξοπλισμό για την παραγωγή λεπτομερών εικόνων. Γιατί όμως το κάνουμε αυτό?
1) Μεγάλες χρονικά λήψεις γιατί προσπαθούμε να αποτυπώσουμε σκοτεινά αντικείμενα κ στόχους. Όπως κ στη κανονική φωτογραφία, σε νυχτερινές λήψεις θα δείτε οτι οταν αυξήσετε το χρόνο έκθεσης τότε τα "μαύρα" σημεία της εικόνας σας, αποκτόυν περισσότερη λεπτομέρεια & χρώμα όσο ρυθμίζετε σωστότερα τον χρόνο έκθεσης.
2) Αρκετές λήψεις γιατί με κάθε λήψη βοηθάμε το software επεξεργασίας να "εμφανίσει" τους στόχους με λιγότερο θόρυβο. Το λογισμικό "βάζει" τις λήψεις την μία πάνω στην άλλη και τσεκάρει τις διαφορές τους. Εκει ο αλγόριθμος προσπαθεί να χωρίσει την σωστή πληροφορία απο το θόρυβο.

Επιπρόσθετα, διαφορετικός εξοπλισμός θα χρησιμοποιηθεί για να φωτογραφίσουμε πλανήτες, διαφορετικός για νεφελώματα.

  • Οι πλανήτες είναι αρκετά φωτεινοί, αλλα πίανουν αρκετά μικρό πεδίο στον ουράνιο θόλο. Οποτε θέλουμε τηλεσκόπια με μεγάλη μεγέθυνση (ζουμ).
  • Στα νεφελώματα, ανάλογα μεν για ποιο μιλάμε, είναι πιο αχνά. Εκεί θέλουμε τηλεσκόπιο γρήγορο (μεγάλη εστιακή απόσταση, αυτο που λεμε f)

Να σημειώσω, οτι στους πλανήτες μιλάμε για πλανητική αστροφωτογραφία ενώ στα υπόλοιπα αστροφωτογραφία βαθέως ουρανού.

Θα ακολουθήσουν κ παραπάνω ποστς λίαν συντόμως!

    Καλησπέρα και καλή εβδομάδα σε όλους , είναι μεγάλη χαρά να βλέπω να ξεκινάνε τέτοιες παρουσιάσεις . Καλή επιτυχία στο καινούργιο νήμα !

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, babisskg είπε

Καλησπέρα και καλή εβδομάδα σε όλους , είναι μεγάλη χαρά να βλέπω να ξεκινάνε τέτοιες παρουσιάσεις . Καλή επιτυχία στο καινούργιο νήμα !

Οποτε βρίσκω ένα μικρό κενό θα προσπαθώ να γράφω μερικά πράγματακια κ να εμπλουτίζεται το νήμα!
Μου άρεσει μεν να βλεπω κ κόσμο να αλληλεπιδρά, με ερωτήσεις απορίες ή και δικές του λήψεις του νυχτερινού ουρανού ή και νυχτερινά τοπία!

Nεφέλωμα της λιμνοθάλασσας ή αλλιώς Messier 8!
Περίπου 3 ωρες χρόνος έκθεσης με ψυχώμενη αστροκάμερα και custom νευτώνιο εστιακης 1000mm (f/5)

2x lagoon - Copy.jpg

  • Like 24
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, spitonoikokurhs είπε

Οποτε βρίσκω ένα μικρό κενό θα προσπαθώ να γράφω μερικά πράγματακια κ να εμπλουτίζεται το νήμα!
Μου άρεσει μεν να βλεπω κ κόσμο να αλληλεπιδρά, με ερωτήσεις απορίες ή και δικές του λήψεις του νυχτερινού ουρανού ή και νυχτερινά τοπία!

Nεφέλωμα της λιμνοθάλασσας ή αλλιώς Messier 8!
Περίπου 3 ωρες χρόνος έκθεσης με ψυχώμενη αστροκάμερα και custom νευτώνιο εστιακης 1000mm (f/5)

2x lagoon - Copy.jpg

    Αν νομίζετε πως είναι χρήσιμο , κάποια στιγμή , προσθέστε σημείωση σχετική με ένα μίνιμουμ εξοπλισμού που απαιτείται για το συγκεκριμένο είδος λήψης . Με γνώμονα και το κόστος , πως θα μπορούσε να ξεκινήσει κάποιος νεοεισερχόμενος .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, babisskg είπε

Αν νομίζετε πως είναι χρήσιμο , κάποια στιγμή , προσθέστε σημείωση σχετική με ένα μίνιμουμ εξοπλισμού που απαιτείται για το συγκεκριμένο είδος λήψης . Με γνώμονα και το κόστος , πως θα μπορούσε να ξεκινήσει κάποιος νεοεισερχόμενος .

Υπάρχουν διάφορα στάδια. Πάντα πάει με το τι θέλει να φωτογραφίσει κάποιος και πόσο θελει να ξοδέψει.
Επίσης καλό θα ειναι να έχει υπόψιν του από που φωτογραφίζει.

Τι εννοώ αρκετά συνοπτικά:
Αν προσπαθεί απο κέντρο Αθήνα να φωτογραφίσει, θα δυσκολευτεί. Εχει αρκετή φωτορύπανση που είναι ο μεγάλος αντίπαλός μας.
Η φωτορύπανση είναι σαν ένα πέπλο ανάμεσα σε εμάς και στον ουρανό. Υπερκαλύπτει το αμυδρό σήμα των στόχων μας με αποτέλεσμα να "γράφει" περισσότερο θόρυβο η κάμερά μας παρά πληροφορία του στόχου. Σκεφτείτε το σαν μια ημιδιαφανή κουρτίνα που παρεμβάλλει την αστροφωτογραφία μας.

Τωρα πίσω στα στάδια που προανέφερα. Δεν έχουμε τόσο σοβαρό θέμα φωτορύπανσης.
α) Χρησιμοποιόντας κινητό. (Μην περιμένετε μεν φωτογραφίες επιπέδου JWST ή Hubble.)
Προσαρμόζουμε το κινητο πάνω σε ενα σταθερό τρίποδο, αποφεύγουμε να το κουνάμε και βγάζουμε φωτό με τις σωστές ρυθμίσεις.
Αυτο προϋποθέτει να είμαστε εξοικειωμένοι με το μανουαλ/προ mode του κινητου. Να έχουμε εστιάσει στο άπειρο, να εχουμε ανεβάσει το ISO (3200+) και χρόνο έκθεσης πάνω απο 15".
Βγάζουμε Όσες περισσότερες λήψεις μπορούμε χωρίς να κουνάμε το κινητό και μετά "στακάρουμε".
Δηλαδή κατεβάζοντας συγκεκριμένο λογισμικό, εισάγουμε τις λήψεις μας εκεί, ακολουθάμε τις οδηγίες και περιμένουμε να μας ετοιμάσει την φωτογραφία την οποία ακόμα δεν έχουμε ξεκινησει να επεξεργαζόμαστε!
Αφού οι λήψεις γίνουν stack, μας ετοιμάζει ένα αρχείο το οποίο θα εχει ελαττωμένο θόρυβο καθώς περισσότερη πληροφορία, δομές και λεπτομέρεια. 
Τώρα μπορούμε να πάρουμε το αρχείο αυτό και να το επεξεργαστούμε στο Photoshop ή σε κάποιο λογισμικό επεξεργασίας εικόνας. Σε πιο advanced επίπεδο, υπάρχει και dedicated πρόγραμμα επεξεργασίας αστροφωτογραφίας (PixInsight για όποιον θα ήθελε λιγο να μπερδέψει το μυαλό του ενα κλικ παραπάνω).

  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, spitonoikokurhs είπε

Οποτε βρίσκω ένα μικρό κενό θα προσπαθώ να γράφω μερικά πράγματακια κ να εμπλουτίζεται το νήμα!
Μου άρεσει μεν να βλεπω κ κόσμο να αλληλεπιδρά, με ερωτήσεις απορίες ή και δικές του λήψεις του νυχτερινού ουρανού ή και νυχτερινά τοπία!

Nεφέλωμα της λιμνοθάλασσας ή αλλιώς Messier 8!
Περίπου 3 ωρες χρόνος έκθεσης με ψυχώμενη αστροκάμερα και custom νευτώνιο εστιακης 1000mm (f/5)

2x lagoon - Copy.jpg

Απίστευτη, τρομερές λεπτομέρειες..

Ευχαριστούμε για το θέμα, εγώ να προσθέσω με τη σειρά μου πόσο εντυπωσιακό είναι που πριν 10-15 χρόνια φωτογραφίες που βλέπαμε μόνο σε ντοκιμαντερ, πλέον μπορεί ο καθένας με ένα εξοπλισμό περι τα 1000 ευρώ (που δεν είναι κάτι το απαγορευτικό) να ξεκινήσει να βγάζει ο καθένας και να είναι εντυπωσιακές. Το πόσο μπορεί να φτάσει προς τα πάνω βέβαια, δεν έχει όριο, όπως η δική σου που απαιτεί τρομερές γνώσεις και υπομονή. Η χαρά που έχεις όταν αποτυπώσεις κάτι τόσο εντυπωσιακό είναι απερίγραπτη

και μια δική μου από τις πρώτες προσπάθειες με star adventurer και dslr.  Adromeda galaxy

1675760515150.jpg

  • Like 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, jimse είπε

Απίστευτη, τρομερές λεπτομέρειες..

Ευχαριστούμε για το θέμα, εγώ να προσθέσω με τη σειρά μου πόσο εντυπωσιακό είναι που πριν 10-15 χρόνια φωτογραφίες που βλέπαμε μόνο σε ντοκιμαντερ, πλέον μπορεί ο καθένας με ένα εξοπλισμό περι τα 1000 ευρώ (που δεν είναι κάτι το απαγορευτικό) να ξεκινήσει να βγάζει ο καθένας και να είναι εντυπωσιακές. Το πόσο μπορεί να φτάσει προς τα πάνω βέβαια, δεν έχει όριο, όπως η δική σου που απαιτεί τρομερές γνώσεις και υπομονή. Η χαρά που έχεις όταν αποτυπώσεις κάτι τόσο εντυπωσιακό είναι απερίγραπτη

και μια δική μου από τις πρώτες προσπάθειες με star adventurer και dslr. Adromeda galaxy

1675760515150.jpg

Ωραιος! Μπράβο φιλε! Οτι βοηθεια θελεις μου λες! 
Ας πουμε κατι πολυ απλο που θα μπορουσες να κανεις χωρις κοστος κ θα εκανε ακομα καλυτερο το αποτελεσμα σου ειναι να κανεις καλυτερη εστιαση.
Θα εβλεπες μικρότερα άστρα, σωστά φωτιζόμενα (κέντρο φωτεινό κ περίμετρος λιγότερο) καθως επίσης καλύτερη λεπτομέρεια στο γαλαξία.
Παντα κανουμε χειροκίνητα (εξηγώ παρακάτω) ή με συγκεκριμενο hardware (autofocuser) που διαχειριζεται ο υπολογιστης.
Το χειροκινητο γινεται ακομα πιο ευκολο κ ακριβες χρησιμοποιοντας μια bahtinov mask.
Τι εινα αυτη η μασκα θα με ρωτησετε τωρα.
Ειναι κατι σαν αυτό εδω:
BAHTINOV-SY135 - astronomy & more
Τι πρεπει να κανετε με αυτο εδω:
1) Στριβετε τον φακο-κανερα να βλεπει ενα αστερι/πλανητη στο κεντρο του καδρου.
2)Βαζετε τη μασκα αυτη μπροστα απο το φακό
3)Βλεπετε τις διαθλάσεις* που προκαλουνται στο αστρο
4)Ρυθμίζεις χειροκίνητα την εστίαση κ προσπαθεις να φερεις την μονή γραμμη να διασχιζει ακριβώς το αστρο/πλανητη.

*Οι διαθλασεις που προκαλούνται ειναι σαν αυτό εδω:
image.png.a9d665da20387ddb8eaa3d209cd86bd1.png
Εμείς παιζοντας με την εστίαση θελουμε να φέρουμε τη γραμμή να περνάει ακριβως απο το κεντρο. Αν ξεφευγει αριστερα ή δεξια ειναι εκτος εστιασης.
Η μασκα bahtinov φτιαχνεται πανέυκολα μέσω 3d print.
Διαφέρει απο φακό σε φακό λόγω διαφορετικής διαμέτρου.

5 ώρες πριν, babisskg είπε

Αν νομίζετε πως είναι χρήσιμο , κάποια στιγμή , προσθέστε σημείωση σχετική με ένα μίνιμουμ εξοπλισμού που απαιτείται για το συγκεκριμένο είδος λήψης . Με γνώμονα και το κόστος , πως θα μπορούσε να ξεκινήσει κάποιος νεοεισερχόμενος .

Το συγκεκριμενο setup που εχω διαμορφώνεται τα τελευταία 2 χρονια.
Ειναι συγκεκριμένη ψυχώμενη αστροκάμερα, custom νευτώνιο με διάφορες βελτιώσεις, ρομποτική βάση κ.α.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.


Δεν ειναι για κάποιον που θελει να ξεκινήσει.Για εκεινη την περίπτωση θα πρότεινα κατι πιο βατό και για το οικονομικό κομμάτι αλλα και για το στήσιμο.
Star adventurer GTI+ DSLR + Samyang 135mm (600+xxxx+~500)
Με αυτό το setup μπορει καποιος να βγαλει αρκετά καλο αποτέλεσμα.
 

  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστούμε πολύ και για το ενδιαφέρον νήμα που ξεκίνησες και για τις ιδιαίτερες φωτογραφίες που μοιράζεσαι μαζί μας.

5 ώρες πριν, spitonoikokurhs είπε

Υπάρχουν διάφορα στάδια. Πάντα πάει με το τι θέλει να φωτογραφίσει κάποιος και πόσο θελει να ξοδέψει.
Επίσης καλό θα ειναι να έχει υπόψιν του από που φωτογραφίζει.

Θέλω να σταθώ στα διάφορα στάδια που αναφέρεις και να ρωτήσω συγκεκριμένα εάν κάποιος έχει μία φωτογραφική μηχανή, έχει τρίποδο και έχει φακούς εστιακού μήκους από 16mm έως 1000mm, πως θα τον συμβούλευες να ξεκινήσεις, τι δοκιμές να κάνει μέχρι να βρει εάν τον ευχαριστεί και θέλει να συνεχίσει με το άθλημα.

Σχετικά με τη φωτορύπανση που ανέφερες, κυκλοφορούν κάποια φίλτρα που υπόσχονται ότι βοηθάνε, έχεις κάποια γνώμη σχετικά;

Ευχαριστώ
 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Ευχαριστούμε πολύ και για το ενδιαφέρον νήμα που ξεκίνησες και για τις ιδιαίτερες φωτογραφίες που μοιράζεσαι μαζί μας.

Θέλω να σταθώ στα διάφορα στάδια που αναφέρεις και να ρωτήσω συγκεκριμένα εάν κάποιος έχει μία φωτογραφική μηχανή, έχει τρίποδο και έχει φακούς εστιακού μήκους από 16mm έως 1000mm, πως θα τον συμβούλευες να ξεκινήσεις, τι δοκιμές να κάνει μέχρι να βρει εάν τον ευχαριστεί και θέλει να συνεχίσει με το άθλημα.

Σχετικά με τη φωτορύπανση που ανέφερες, κυκλοφορούν κάποια φίλτρα που υπόσχονται ότι βοηθάνε, έχεις κάποια γνώμη σχετικά;

Ευχαριστώ
 

Δική μου χαρά!
Λοιπον, ιδανικά θέλουμε φακούς prime και γρήγορους. Προσωπικα ξεκίνησα το 19 τυχαία με μια παλια Nikon d3200 και εναν φακο 35mm f/1.8.
Στη συνεχεια αναβαθμισα την μηχανη, πηγα σε Sony A7iii μαζι με εναν σταθερο Sigma 20mm f/1.4
Το 1.4 βοηθαει να τραβηξει απειρο φως, το 20μμ βοηθαει να χωρεσουν αρκετα κ να σου επιστρεψει να "τραβηξεις" long exposure χωρις να κανει startrails γρηγορα (εδω παιζει ρολο αν εχεις fullframe/crop καθώς ο χρόνος εκθεσης)
Με αυτο το setup μπορεις να βγαλεις νυχτερινό τοπίο μαζί με μεγαλο κομμάτι του Γαλαξία μας π.χ.
(χωρίς παραμικρό edit )
image.png.3fd546e24b4e9f79b03e38fedeae5127.png

image.png.ae1779c4710d4b158d3ae0fbde20f94c.png

 

Οσο μεγαώνουμε το focal length τοσο πιο λίγο χρόνο έκθεσης μπορούμε να βάλουμε. Αυτό μεν αλλάζει αν προσθέσουμε έναν αστροστάτη (star tracker) στο setup μας.

 

  • Like 8
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε

Ευχαριστούμε πολύ και για το ενδιαφέρον νήμα που ξεκίνησες και για τις ιδιαίτερες φωτογραφίες που μοιράζεσαι μαζί μας.

Θέλω να σταθώ στα διάφορα στάδια που αναφέρεις και να ρωτήσω συγκεκριμένα εάν κάποιος έχει μία φωτογραφική μηχανή, έχει τρίποδο και έχει φακούς εστιακού μήκους από 16mm έως 1000mm, πως θα τον συμβούλευες να ξεκινήσεις, τι δοκιμές να κάνει μέχρι να βρει εάν τον ευχαριστεί και θέλει να συνεχίσει με το άθλημα.

Σχετικά με τη φωτορύπανση που ανέφερες, κυκλοφορούν κάποια φίλτρα που υπόσχονται ότι βοηθάνε, έχεις κάποια γνώμη σχετικά;

Ευχαριστώ
 

Θα ήθελα να ακούσω και τη γνώμη του OP αλλά από την περιορισμένη ενασχόληση με το αντικείμενο και τις συζητήσεις με πιο έμπειρους θα έλεγα πως όχι δε βοηθάνε αυτά τα φίλτρα. Ίσως βοηθάνε κάπως στο να πάρεις καλύτερα χρώματα αρχικά ώστε να είναι πιο εύκολα επεξεργασιμα αλλά μέχρι εκεί. Επεξεργασία θα γίνει έτσι και αλλιώς οπότε θα έλεγα πως δε χρησιμεύουν σε κάτι. Προτεραιότητα έχει πάντα η τοποθεσία. 

Επίσης για μένα πάντα αν υπάρχει ένας σχετικά ευρύς φακός καλύτερα να αγοράσει κάποιος έναν φθηνό αστροστατη όπως τους moveshootmove, μεταχειρισμένο star adventurer αν μπορεί να βρει κάποιος ειδικά την πρώτη έκδοση που τη δίνουν φθηνά ή μεταχειρισμένο της omegon που έχει διαφορά φθηνά μοντέλα, παρά να αγοράσει κάποιος ευρυγώνιο φωτεινό φακό αποκλειστικά για αυτή τη χρήση. Φυσικά ο συνδυασμός φωτεινός φακός και αστροστατης είναι ο καλύτερος αλλά σε αυτό το στάδιο έχεις ήδη αποφασίσει ότι σου αρέσει αυτό το είδος. 

edit : να πω και δυο λόγια για το παραπάνω σκεπτικό.

Μέγιστος χρόνος λήψης ώστε να μην υπάρχουν star trails ή ας πούμε να μην είναι εύκολα ορατά είναι χοντρικά τα 25-30sec και αυτό με υπερευρυγώνιο φακό (~10mm σε aps-c, ~15mm σε FF). Συνήθως για να είσαι ασφαλής θα βάλεις 15-20 sec. Έστω πως κάποιος έχει έναν ευρύ φακό με διάφραγμα 2.8 ή ακόμα και 3.5 - 4.0 που είναι οι περισσότεροι κιτ.

Αγοράζει έναν που έχει μέγιστο διάφραγμα 1.4 οπότε ας πούμε πως κερδίζει 2 stop και κάτι. Πρώτον, με πραγματικά ελάχιστες εξαιρέσεις όπως τον πρόσφατο Sigma 20mm 1.4 που κυκλοφόρησε τον περασμένο Αύγουστο (και προορίζεται για τέτοια χρήση), οι επιδόσεις εκτός κέντρου θα είναι στην καλύτερη μέτριες και μάλλον προς κακές. Αν θελήσει να τον "κλείσει" λίγο δεν έχει νόημα γιατί χάνει stop άρα εξαλείφεται και ο λόγος αγοράς του. Αντιθέτως, με έναν φθηνό αστροστάτη χρησιμοποιεί όποιον φακό έχει και συνήθως από το 2.8 και μετά όλες οι ατέλειες στα άκρα διορθώνονται λίγο πολύ. Επίσης, θα μπορεί να κάνει λήψεις 1-3 λεπτών χαλαρά οπότε εν τέλει θα κερδίσει και stops που είναι και το ζητούμενο σε αυτό το είδος φωτογραφίας παίρνοντας και καλύτερο αποτέλεσμα. Στα αρνητικά είναι βέβαια το γεγονός πως ο αστροστάτης είναι κάτι εξειδικευμένο και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως (με εξαίρεση τα timelapses) ενώ ένας επιπλέον φακός οκ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλα πράγματα. Απλώς δεν είναι πάντα η καλύτερη και φθηνότερη λύση.

Νομίζω πως μάλλον η χρήση του είναι που αποθαρρύνει τον κόσμο και κακώς. Για λήψεις του γαλαξία που νομίζω αυτό θέλουν οι περισσότεροι δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια ευθυγράμμισης με τον πολικό αστέρα. Ειδικά για λήψεις μέχρι 1,5 λεπτό αρκεί να είναι στραμμένος ο αστροστάτης προς τον βορρά και περίπου στο ύψος του πολικού αστέρα κάτι που είναι εύκολο να βρεθεί με μια απο τις εφαρμογές που υπάρχουν στα κινητά. Μετά τις πρώτες 2-3 φορές δεν παίρνει πάνω από 10 δευτερόλεπτα η διαδικασία.

Αυτά όσον αφορά στις κλασικές λήψεις νυχτερινού τοπίου με ουρανό και μόνο, όχι για λήψεις βαθέος ουρανού που αναφέρθηκε ο OP. 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε

Ευχαριστούμε πολύ και για το ενδιαφέρον νήμα που ξεκίνησες και για τις ιδιαίτερες φωτογραφίες που μοιράζεσαι μαζί μας.

Θέλω να σταθώ στα διάφορα στάδια που αναφέρεις και να ρωτήσω συγκεκριμένα εάν κάποιος έχει μία φωτογραφική μηχανή, έχει τρίποδο και έχει φακούς εστιακού μήκους από 16mm έως 1000mm, πως θα τον συμβούλευες να ξεκινήσεις, τι δοκιμές να κάνει μέχρι να βρει εάν τον ευχαριστεί και θέλει να συνεχίσει με το άθλημα.

Σχετικά με τη φωτορύπανση που ανέφερες, κυκλοφορούν κάποια φίλτρα που υπόσχονται ότι βοηθάνε, έχεις κάποια γνώμη σχετικά;

Ευχαριστώ
 

Υπάρχει ένα αστείο μεταξύ των αστροφωτογράφων, πως το καλύτερο φίλτρο φωτορύπανσης είναι η ..βενζίνη. Κανένα φίλτρο φωτορύπανσης δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον σκοτεινό ουρανό. Κάποια από αυτά είναι αρκετά παλιά και στην σημερινή κατάσταση με τα led δεν βοηθούν καθόλου. Προσωπικά δεν κατάφερα ποτέ να τα αγαπήσω. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να προσφέρουν σε κάποιες περιπτώσεις ανάλογα την εμπειρία και τον εξοπλισμό του ενδιαφερόμενου. Υπάρχουν και τα φίλτρα στενού φάσματος που μπορούν να κόψουν εντελώς την φωτορύπανση αλλά εκεί για να έχει κάποιο νόημα θα πρέπει η φωτογραφική μας μηχανή να είναι είτε αστροκάμερα είτε μονταρισμένη dslr/mirrorless. Θεωρώ όπως και ο pifilos πως ο αστροστάτης είναι καλύτερη επένδυση από τα φίλτρα ειδικά αν σκεφτούμε οτι όλα τα φίλτρα κόβουν φως κάνοντας ουσιαστικά τον αστροστάτη ακόμη πιο αναγκαίο. Μια λίστα με σχεδόν όλα τα φίλτρα που κυκλοφορούν στο εμπόριο είτε για αστροφωτογραφία τοπίου είτε για βαθέως ουρανού μπορείτε να δείτε στο άρθρο μου για όποιον ενδιαφέρετε περαιτέρω.

367768689_cassiopiabymanostzavaras.jpg.9d35b02acea4fa8ad583e7907d2a8b1e.jpg

Sony a7s mod, manual Nikon 50mm, Hutech idas filter, 2 panel mosaic 98x30sec+47x30sec 

spitonoikokurhs ευχαριστούμε πολύ για το θέμα! Μιας και είμαστε συμφορουμίτες στο astrovox γνωρίζω την δουλειά σου και εύχομαι να γνωριστούμε από κοντά στην φετινή Πανελλήνια ή σε κάποιο νέο φεγγάρι στον Πάρνωνα. 

Επεξ/σία από Thechosennone
  • Like 9
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ και τους 3 σας για τις αναλυτικές απαντήσεις πάνω στις απορίες μου. @spitonoikokurhs @pifilos  @Thechosennone

Διαθέτω τρίποδο, FF Μηχανή και φακούς με μεγάλο διάφραγμα.
Μένω Αττική και δεν θέλω αυτό το φίλτρο της βενζίνης να μου στοιχίσει πολύ. Που θα μπορούσα να κάνω τις πρώτες μου προσπάθειες;
Μπορούμε όλο το χρόνο να φωτογραφίσουμε εφόσον υπάρχει καθαρός ουρανός;

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ενδιαφέρον νήμα και πολύ ωραίες εικόνες!

Προσωπικά ασχολούμαι με αστροφωτογραφία τοπίου. Για την ώρα δεν έχω κάποιο αστροστάτη. Συνήθως θα βγάλω 12 λήψεις και θα τις στακάρω στη συνέχεια με το Sequator που ανέφερε και ο φίλος παραπάνω. Βοηθάει να καθαρίσεις το θόρυβο από τη φωτογραφία και έτσι τραβάς εύκολα με υψηλά ISO. Έχω γράψει και κάποιες οδηγίες για όποιον ενδιαφέρεται. How to stack Milky Way photos using Sequator

Κάθε χρόνο σκέφτομαι την αγορά ενός star tracker. Έχει κανείς εμπειρία από move shoot move ή vixen polarie;

Να προσθέσω και μερικές φωτογραφίες στο νήμα.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Αναφορά σε κείμενο

 

Ευχαριστώ και τους 3 σας για τις αναλυτικές απαντήσεις πάνω στις απορίες μου. @spitonoikokurhs @pifilos  @Thechosennone

Διαθέτω τρίποδο, FF Μηχανή και φακούς με μεγάλο διάφραγμα.
Μένω Αττική και δεν θέλω αυτό το φίλτρο της βενζίνης να μου στοιχίσει πολύ. Που θα μπορούσα να κάνω τις πρώτες μου προσπάθειες;
Μπορούμε όλο το χρόνο να φωτογραφίσουμε εφόσον υπάρχει καθαρός ουρανός;

 

Πολύ κοντινός προορισμός με σχετικά καλό ουρανό είναι το Σούνιο και ιδιαίτερα τώρα τον χειμώνα. Απέναντι από την βραχονησίδα Πάτροκλος συνήθως μαζεύονται κάποιοι ερασιτέχνες αστρονόμοι για παρατήρηση, ισως να αναζητήσεις την παρέα τους και να ρίξεις μια ματιά από τα τηλεσκόπια τους. Αστέρια υπάρχουν όλο τον χρόνο, οπότε ναι μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα. Για το γαλαξιακό κέντρο θα πρέπει να κάνεις υπομονή λίγο ακόμη. Παρ όλ αυτα υπάρχουν  αστερισμοί με ενδιαφέρον όπως ο Ωρίωνας που και με stock dslr/mirrorless είναι πολύ καλοί στόχοι.

Επεξ/σία από Thechosennone
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, pifilos είπε

Θα ήθελα να ακούσω και τη γνώμη του OP αλλά από την περιορισμένη ενασχόληση με το αντικείμενο και τις συζητήσεις με πιο έμπειρους θα έλεγα πως όχι δε βοηθάνε αυτά τα φίλτρα. Ίσως βοηθάνε κάπως στο να πάρεις καλύτερα χρώματα αρχικά ώστε να είναι πιο εύκολα επεξεργασιμα αλλά μέχρι εκεί. Επεξεργασία θα γίνει έτσι και αλλιώς οπότε θα έλεγα πως δε χρησιμεύουν σε κάτι. Προτεραιότητα έχει πάντα η τοποθεσία.

 

Δεν εχω δοκιμάσει τέτοιο τύπου φίλτρο. Ειμαι σε περιοχή β4-5 και ακόμα παλεύεται καπως η φωτορύπανση εδώ.
Παντως αν θελει καποιος να φωτογραφισει απο μεγαλη πόλη, ισως βοηθουσε να φωτογραφίζει συγκεκριμενους στοχους, πχ νεφελώματα εκπομπής.
Εκει χρειαζεται μεν εξειδικευμενο εξοπλισμο και φίλτρα που "φιλτραρουν" οσο μπορουν την φωτορυπανση κ επιτρεπουν συγκεκριμενο μήκος κύματος να περάσει στον αισθητήρα.
Τα φιλτρα τα λεμε συνοπτικα με τα αρχικά τους, SHO, Sulfur-Hydrogen-Oxygen.
S=Sii
H=Ha
O=Oiii

image.png.611810053abfc88adfa866d2f505ae4a.png

 

 

8 ώρες πριν, pifilos είπε

Μέγιστος χρόνος λήψης ώστε να μην υπάρχουν star trails ή ας πούμε να μην είναι εύκολα ορατά είναι χοντρικά τα 25-30sec και αυτό με υπερευρυγώνιο φακό (~10mm σε aps-c, ~15mm σε FF). Συνήθως για να είσαι ασφαλής θα βάλεις 15-20 sec. Έστω πως κάποιος έχει έναν ευρύ φακό με διάφραγμα 2.8 ή ακόμα και 3.5 - 4.0 που είναι οι περισσότεροι κιτ.

Αγοράζει έναν που έχει μέγιστο διάφραγμα 1.4 οπότε ας πούμε πως κερδίζει 2 stop και κάτι. Πρώτον, με πραγματικά ελάχιστες εξαιρέσεις όπως τον πρόσφατο Sigma 20mm 1.4 που κυκλοφόρησε τον περασμένο Αύγουστο (και προορίζεται για τέτοια χρήση), οι επιδόσεις εκτός κέντρου θα είναι στην καλύτερη μέτριες και μάλλον προς κακές. Αν θελήσει να τον "κλείσει" λίγο δεν έχει νόημα γιατί χάνει stop άρα εξαλείφεται και ο λόγος αγοράς του. Αντιθέτως, με έναν φθηνό αστροστάτη χρησιμοποιεί όποιον φακό έχει και συνήθως από το 2.8 και μετά όλες οι ατέλειες στα άκρα διορθώνονται λίγο πολύ. Επίσης, θα μπορεί να κάνει λήψεις 1-3 λεπτών χαλαρά οπότε εν τέλει θα κερδίσει και stops που είναι και το ζητούμενο σε αυτό το είδος φωτογραφίας παίρνοντας και καλύτερο αποτέλεσμα. Στα αρνητικά είναι βέβαια το γεγονός πως ο αστροστάτης είναι κάτι εξειδικευμένο και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως (με εξαίρεση τα timelapses) ενώ ένας επιπλέον φακός οκ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλα πράγματα. Απλώς δεν είναι πάντα η καλύτερη και φθηνότερη λύση.

Νομίζω πως μάλλον η χρήση του είναι που αποθαρρύνει τον κόσμο και κακώς. Για λήψεις του γαλαξία που νομίζω αυτό θέλουν οι περισσότεροι δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια ευθυγράμμισης με τον πολικό αστέρα. Ειδικά για λήψεις μέχρι 1,5 λεπτό αρκεί να είναι στραμμένος ο αστροστάτης προς τον βορρά και περίπου στο ύψος του πολικού αστέρα κάτι που είναι εύκολο να βρεθεί με μια απο τις εφαρμογές που υπάρχουν στα κινητά. Μετά τις πρώτες 2-3 φορές δεν παίρνει πάνω από 10 δευτερόλεπτα η διαδικασία.

Προσωπικά πιστευω ότι απλά ο κόσμος δεν θελει να "επενδυσει ενα Χ ποσό για αυτον τον τομεα φωτογραφίας.
Να σου πω γιατι:
1) Ειναι σε μερος με φωτορυπανση κ δεν θα βγαλει τιποτα
2)Πολυ απλα δεν θελει να ξοδεψει χρημα
3)Δεν θελει να πηγαινει σε μερη σκοτεινα-φοβαται
4)θεωρει οτι δεν θα εχει παρεα
5)κρυο?
6)Συνδυασμος των παραπανω.

Το να στησεις ενα αστροστατη ειναι 10 λεπτα δουλεια για την πρωτη φορα.
Μετα οπως το ειπες, συνηθιζεις, μαθαινεις κ το κανεις σε 1 λεπτο
Εγω που ειμαι ψειρας συνδεω τον φορητο αστροστατη που εχω σε πισι κ κανω πολική μεσω προγράμματος. (Οχι οτι θα μου εχει διαφορα για το συγκεκριμενο setup που εχω, απλα εγώ ειμαι περίεργος και με πιανει το ψυχαναγκαστικο μου 😅)

3 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε

Ευχαριστώ και τους 3 σας για τις αναλυτικές απαντήσεις πάνω στις απορίες μου. @spitonoikokurhs @pifilos  @Thechosennone

Διαθέτω τρίποδο, FF Μηχανή και φακούς με μεγάλο διάφραγμα.
Μένω Αττική και δεν θέλω αυτό το φίλτρο της βενζίνης να μου στοιχίσει πολύ. Που θα μπορούσα να κάνω τις πρώτες μου προσπάθειες;
Μπορούμε όλο το χρόνο να φωτογραφίσουμε εφόσον υπάρχει καθαρός ουρανός;

Φυσικά. Καθε εποχή έχει τα καλά της.
ΠΧ τωρα που ερχεται η ανοιξη, την ονομάζουμε "galaxy season". Οπως καταλαβαινεις, ειναιτιγκα στους γαλαξιες!
Εδω κανουν "παρτυ" οι μεγαλες εστιακες. Οσο μεγαλυτερες τόσο το καλυτερο. Εστιακη να το πουμε πιο απλα "ζουμ"
Το τηλεσκοπιο που έχω, ειναι εστιακης 1000mm f/5. Δεν χωραει τον γαλαξια της Ανδρομέδας:
image.png.88b4274164631da412abd76013dc7004.png

Ετσι βγαινει με το συγκεκριμενο rotation που εχω τωρα. (η εικονα ειναι ακομα σε πρωιμη μορφή και χρειαζεται κ αλλη επεξεργασια)
 

Μελλοντικα, προς το καλοκαιρι, ειναι η εποχη των νεφελωματων. Και τοτε εχει καποιους απιστευτους στοχους οπως αυτος που ανεβασα πιο πριν, το νεφέλωμα της Λιμνοθαλασσας. Φωτεινος αρκετα στοχος και οτι πρεπει για εναν αρχαριο.
Οσο αναφορα που μπορεις να φωτογραφισεις, παιζει παντα ρολο ο στοχος σου που "βρισκεται" στον ουρανο.
Οπως κ να εχει θελεις μακρια απο φωτορυπανση.
Εγω προσωπικα χρησιμοποιω το https://www.lightpollutionmap.info/#zoom=7.02&lat=36.7322&lon=25.8349&layers=0BFFFFFFFTFFFFFFFFFFF
Για να τσεκαρω περιοχες και να κανω scouting

3 ώρες πριν, Axelfc είπε

Πολύ ενδιαφέρον νήμα και πολύ ωραίες εικόνες!

Προσωπικά ασχολούμαι με αστροφωτογραφία τοπίου. Για την ώρα δεν έχω κάποιο αστροστάτη. Συνήθως θα βγάλω 12 λήψεις και θα τις στακάρω στη συνέχεια με το Sequator που ανέφερε και ο φίλος παραπάνω. Βοηθάει να καθαρίσεις το θόρυβο από τη φωτογραφία και έτσι τραβάς εύκολα με υψηλά ISO. Έχω γράψει και κάποιες οδηγίες για όποιον ενδιαφέρεται. How to stack Milky Way photos using Sequator

Κάθε χρόνο σκέφτομαι την αγορά ενός star tracker. Έχει κανείς εμπειρία από move shoot move ή vixen polarie;

Να προσθέσω και μερικές φωτογραφίες στο νήμα.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Πανεμορφες! Η μινιμαλ η τελευταια που αρεσει πιο πολυ απολες!
Ναι, να παρεις εναν. Αν σε ενδιαφερει υπαρχουν συχνα αγγελιες στο astrovox.
Εγω προσωπικα θα σου προτεινα μια star adventurer, μονο κ μονο επειδη την εχω δουλεψει κ ξερω ποσο απλη ειναι.
Επισης με μια dslm και ενα φακο π.χ. samyang 135mm επαιζε πενα χωρις αντιβαρο. Αν βαλεις αντιβαρο θα ειναι ενα τσακ καλυτερα.
 

Επεξ/σία από spitonoikokurhs
  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...