Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, pifilos said:

Και για σταθερούς ευρυγώνιους το ακούω, δε θα αγόραζα κάποιον χωρίς να έχω και ευρυγώνιο ζουμ αλλά προφανώς ο καθένας έχει άλλες ανάγκες. Απλώς στους ευρυγώνιους θέτω ως προτεραιότητα το εύρος σε σχέση με το διάφραγμα και ας είναι το κόστος μεγαλύτερο. 

Στην D610 ,είχα τον 16-35 f/4 vr. Εξαιρετικός ζουμ ευρυγώνιος. Στην rp τώρα , πήρα (ευκαιρία) τον 16mm f/2.8  .

Δεν μου λείπουν πολλά. Όταν είμαι για ευρυγώνιες λήψεις με καλύπτει αρκετά ο 16ρης. Για πάνω από 24mm έχω και τον περίπου κιτ, 24-105. 

Επεξ/σία από Dr_73
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, highpriest είπε

Για επαγγελματικά (όσον αφορά τα μυστήρια/εκδηλώσεις) παίρνεις μια FF (με καλό επεξεργαστή) απο τις 3 μεγάλες εταιρίες και


Σε Nikon/Sony παίρνεις τον Tamron 35-150mm F/2-2,8

Σε Canon τον RF 28-70 f/2 
 

και έχεις καθαρίσει για όλες τις περιπτώσεις ωστε να βγει το μυστηριο απροβλημάτιστα.
Επίσης και με DSLR γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά σε μυστήρια. Μην σου πω πως δεδομένου του κόστους τους, θα πάρεις ίδια αποτελέσματα με μισά λεφτά.

 

Ο συνδυασμός 35-85mm είναι αν έχεις 2 σώματα. Επειδή με ένα σώμα να αλλάζεις συνέχεια prime θα τεντώσεις πριν καν το μυστηριο φτάσει στην μέση. Το έχω δει και αυτό να γίνεται. Είναι πολύ valid συνδυασμός.

Για να κάνεις μυστήριο με crop πάλι γίνεται, αλλά εκεί αρχίζουν άλλοι περιορισμοί, διαφορετικές τεχνικές φωτισμού και χώσιμο χρημάτων για ακριβούς φακούς. Βιντεογραφία πάντως μπορείς και με crop.

Σε εξωτερικό που βλέπω μερικούς να κάνουν γάμους με κροπ ή και Μ4/3, γίνεται επειδή δεν έχουν τις δικές μας εκκλησίες που μπορεί να είναι απο σκοτεινές, έως πολύ σκοτεινές (όσο πιο παλιά η εκκλησία, τόσο πιο σκοτεινή). Εχουν κάτι εκκλησίες ή venues που φωτίζονται απο παντού.

Ήταν εντελώς υποθετικό το σενάριο και το έχω ψάξει αρκετά εξού και το "χτύπα ξύλο". Απλώς ήθελα να το διαχωρίσω από το κομμάτι street. Σίγουρα δε θα διάλεγα ζουμ για αυτά τα εστιακά μήκη και πάλι όπως και να χει. 
 

21 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Στην D610 ,είχα τον 16-35 f/4 vr. Εξαιρετικός ζουμ ευρυγώνιος. Στην rp τώρα , πήρα (ευκαιρία) τον 16mm f/2.8  .

Δεν μου λείπουν πολλά. Όταν είμαι για ευρυγώνιες λήψεις με καλύπτει αρκετά ο 16ρης. Για πάνω από 24mm έχω και τον περίπου κιτ, 24-105. 

Ναι σίγουρα ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά. Ειδικά για τους ευρυγώνιους επειδή κάθε mm αλλάζει τα πάντα δε θα ήθελα να έχω μόνο έναν σταθερό. Στο πως λειτουργώ δηλαδή δεν αντικαθιστά ο ένας τον άλλον αλλά τον συμπληρώνει και απλώς θέτω ως προτεραιότητα τον ευρυγώνιο ζουμ από τον ευρυγώνιο σταθερό (εν τέλει κατέληξα να έχω και τα δύο για άλλες χρήσεις ο καθένας). 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
Δημοσ.
10 minutes ago, pifilos said:

Ναι σίγουρα ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά. Ειδικά για τους ευρυγώνιους επειδή κάθε mm αλλάζει τα πάντα δε θα ήθελα να έχω μόνο έναν σταθερό. Στο πως λειτουργώ δηλαδή δεν αντικαθιστά ο ένας τον άλλον αλλά τον συμπληρώνει και απλώς θέτω ως προτεραιότητα τον ευρυγώνιο ζουμ από τον ευρυγώνιο σταθερό (εν τέλει κατέληξα να έχω και τα δύο για άλλες χρήσεις ο καθένας). 

Σίγουρα. Απλά το συνηθέστερο παρατηρώντας και φωτογραφίες δικές μου και άλλων , είναι σε ζουμ που βρίσκονται σε ακραίες εστιακές αποστάσεις, χρησιμοποιούμε συνήθως περισσότερο , την πιο ακραία , προς το πιο απομακρυσμένο από μέσες τιμές εστιακής απόστασης άκρο . Δηλαδή στον 16-35, πολύ περισσότερο το 16. Ενώ σε έναν 100-400 πολύ περισσότερο το 400 . Στους μεσαίους, μάλλον χρησιμοποιείται όλο το εύρος. Όπως σε έναν 24-70 ή 28-70. 

Δημοσ.
3 ώρες πριν, pifilos είπε

Ναι crop απλώς τα έγραψα σε ισοδύναμα για να βγάλουμε άκρη 😁.  Οπότε νομίζω είσαι πιο κοντά με τον OP παρά με εμένα. Εγώ σε Νικον Ζ ο πρώτος φακός που θα αγόραζα θα ήταν ο 50 1.8 τον θεωρώ πολύ VFM για αυτό που είναι ειδικά σε κάτι 400αρια που τον έχω δει μεταχειρισμένο κάποιες φορές. 

Edit : τα λέω έχοντας πάντα στο μυαλό μου το street κομμάτι. Αν ποτέ χτύπα ξύλο το έβλεπα επαγγελματικά για εκδηλώσεις - μυστήρια κλπ θα προτιμούσα τον συνδυασμό 35 - 85 και εγώ. 

Άρα σε αντιστοιχία ΦΦ τα έλεγες τα 50 ότι τα προτιμάς; Δηλαδή δουλεύεις κάποιον 32μμ τώρα πχ κάτι τέτοιο; 

Δημοσ.
13 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Άρα σε αντιστοιχία ΦΦ τα έλεγες τα 50 ότι τα προτιμάς; Δηλαδή δουλεύεις κάποιον 32μμ τώρα πχ κάτι τέτοιο; 

Ναι τον XF 33mm f/1.4 τον οποίο και αγόρασα/αντάλλαξα στο MPB πειραματικά πουλώντας τον πολύ καλό 18-55mm που είχα. Ήταν εντελώς ταλιμπαν αγορά και λέω αν δεν κάτσει οκ βλέπουμε, αλλά ήθελα μετά απο 3 χρόνια ενασχόλησης με τη φωτογραφία να δω προς τι ο χαμός για τους 50αρηδες. Θα μου πεις οκ δεν έβαζες τον ζουμ στα 35mm να δεις αν σου κανει ; Ναι οκ, αλλά κατέληγα να κλέβω μπρος - πίσω, δεν έχω τόση πειθαρχία. Κούμπωσε στο ένα σώμα πριν 10 μήνες και έκτοτε έμεινε εκεί... 

  • Like 1
Δημοσ.
49 λεπτά πριν, pifilos είπε

 Ναι οκ, αλλά κατέληγα να κλέβω μπρος - πίσω, δεν έχω τόση πειθαρχία. Κούμπωσε στο ένα σώμα πριν 10 μήνες και έκτοτε έμεινε εκεί... 

Λογικό και εγώ δεν μπορούσα σε ΖΟΟΜ να μείνω κάπου σταθερός να δω τι και πώς.

Εγώ με τον 35dx είχα μια ιδέα στην 7500 (του τι εστί 50 περίπου) αλλά πιο πολύ μου άρεσε τελικά το 35 πραγματικό που έχω τώρα. Τον δούλευα αρκετά σε πορτραίτα που έβγαζα στο σπίτι εσωτερικά με το παιδί μου αλλά με τον 35 τώρα σε ΦΦ για εσωτερικά βρήκα το φως μου ... αν και... Από όταν πήρα τον 85 σπάνια βγαίνει από πάνω από τη μηχανή και ο 35 κάθεται.

Θυμάμαι στον 17-50 είτε τράβαγα στα 17 τοπία είτε στα 50 (75 δηλαδή) τα περισσότερα από όλα τα υπόλοιπα οπότε ίσως για αυτό μου κάθεται πολύ ωραία ο 85. Είναι βέβαια και οι 2 φωτεινοί 1.8 και με τραβάνε για παιχνίδι οπότε ασχολούμαι.

Αυτό όμως με το ΖΟΟΜ συμβαίνει σε αρκετούς. Εννοώ πως αρκετοί τραβάνε στα άκρα. Είχα 70_300 στην 7500 και μόνιμα στα 300 ήμουν κατά 90%. 😁

  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Λογικό και εγώ δεν μπορούσα σε ΖΟΟΜ να μείνω κάπου σταθερός να δω τι και πώς.

Εγώ με τον 35dx είχα μια ιδέα στην 7500 (του τι εστί 50 περίπου) αλλά πιο πολύ μου άρεσε τελικά το 35 πραγματικό που έχω τώρα. Τον δούλευα αρκετά σε πορτραίτα που έβγαζα στο σπίτι εσωτερικά με το παιδί μου αλλά με τον 35 τώρα σε ΦΦ για εσωτερικά βρήκα το φως μου ... αν και... Από όταν πήρα τον 85 σπάνια βγαίνει από πάνω από τη μηχανή και ο 35 κάθεται.

Θυμάμαι στον 17-50 είτε τράβαγα στα 17 τοπία είτε στα 50 (75 δηλαδή) τα περισσότερα από όλα τα υπόλοιπα οπότε ίσως για αυτό μου κάθεται πολύ ωραία ο 85. Είναι βέβαια και οι 2 φωτεινοί 1.8 και με τραβάνε για παιχνίδι οπότε ασχολούμαι.

Αυτό όμως με το ΖΟΟΜ συμβαίνει σε αρκετούς. Εννοώ πως αρκετοί τραβάνε στα άκρα. Είχα 70_300 στην 7500 και μόνιμα στα 300 ήμουν κατά 90%. 😁

    Όταν έλεγα θες prime 400αρη ......... 300αρη έστω !

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χωρίς να έχω δουλέψει ποτέ πραιμ τόσο μεγάλο, νομίζω, με βολεύει καλύτερα να έχω ένα εύρος πριν το τελικό για να μπορώ να καδραρω χωρίς να ψάχνω το θέμα μου (πχ ένα πτηνό σε ένα κλαδί) στα 400 κατευθείαν πχ.

Βέβαια νομίζω.. σίγουρα δε ξέρω.

ΥΓ: 450 σε αντιστοιχία FF είχα και δε μου έφταναν... Τι 300 και 400 σκέτο... Χαχα 

Ταμάμ θα μου ήταν ο 180-600 Ζ αλλά... Ανεβαίνει πολύ η τιμή. Ίσως στο μέλλον ftz ii adapter και έναν sigma tamron 150-600..

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Λογικό και εγώ δεν μπορούσα σε ΖΟΟΜ να μείνω κάπου σταθερός να δω τι και πώς.

Εγώ με τον 35dx είχα μια ιδέα στην 7500 (του τι εστί 50 περίπου) αλλά πιο πολύ μου άρεσε τελικά το 35 πραγματικό που έχω τώρα. Τον δούλευα αρκετά σε πορτραίτα που έβγαζα στο σπίτι εσωτερικά με το παιδί μου αλλά με τον 35 τώρα σε ΦΦ για εσωτερικά βρήκα το φως μου ... αν και... Από όταν πήρα τον 85 σπάνια βγαίνει από πάνω από τη μηχανή και ο 35 κάθεται.

Θυμάμαι στον 17-50 είτε τράβαγα στα 17 τοπία είτε στα 50 (75 δηλαδή) τα περισσότερα από όλα τα υπόλοιπα οπότε ίσως για αυτό μου κάθεται πολύ ωραία ο 85. Είναι βέβαια και οι 2 φωτεινοί 1.8 και με τραβάνε για παιχνίδι οπότε ασχολούμαι.

Αυτό όμως με το ΖΟΟΜ συμβαίνει σε αρκετούς. Εννοώ πως αρκετοί τραβάνε στα άκρα. Είχα 70_300 στην 7500 και μόνιμα στα 300 ήμουν κατά 90%. 😁

 

2 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Σίγουρα. Απλά το συνηθέστερο παρατηρώντας και φωτογραφίες δικές μου και άλλων , είναι σε ζουμ που βρίσκονται σε ακραίες εστιακές αποστάσεις, χρησιμοποιούμε συνήθως περισσότερο , την πιο ακραία , προς το πιο απομακρυσμένο από μέσες τιμές εστιακής απόστασης άκρο . Δηλαδή στον 16-35, πολύ περισσότερο το 16. Ενώ σε έναν 100-400 πολύ περισσότερο το 400 . Στους μεσαίους, μάλλον χρησιμοποιείται όλο το εύρος. Όπως σε έναν 24-70 ή 28-70. 

Διπλή παράθεση για να απαντήσω και στους 2. Κάπως όπως τα λέει ο stratigos ήμουν και εγώ με τον 18-55, κυρίως στα δύο άκρα. Μάλλον διαφορετικά από την πλειοψηφία δηλαδή. Ωστόσο με τον ευρυγώνιο ζουμ αλλά και με έναν φθηνό τηλεφακό ζουμ που πήρα βλέπω πως χρησιμοποιώ αρκετά και τα ενδιάμεσα μήκη. Για αυτό και έλεγα πιο πάνω πως στο ευρυγώνιο μέρος έχω σαν προτεραιότητα το εύρος παρά το διάφραγμα. Αν μη τι άλλο έχουμε επιλογές !!! 

  • Like 2
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Χωρίς να έχω δουλέψει ποτέ πραιμ τόσο μεγάλο, νομίζω, με βολεύει καλύτερα να έχω ένα εύρος πριν το τελικό για να μπορώ να καδραρω χωρίς να ψάχνω το θέμα μου (πχ ένα πτηνό σε ένα κλαδί) στα 400 κατευθείαν πχ.

Βέβαια νομίζω.. σίγουρα δε ξέρω.

ΥΓ: 450 σε αντιστοιχία FF είχα και δε μου έφταναν... Τι 300 και 400 σκέτο... Χαχα 

Ταμάμ θα μου ήταν ο 180-600 Ζ αλλά... Ανεβαίνει πολύ η τιμή. Ίσως στο μέλλον ftz ii adapter και έναν sigma tamron 150-600..

     Απ' όσο έχω δοκιμάσει τα 400mm είναι μιά χαρά μεταξύ των άλλων . Το να θες να πας πιο κοντά , κρύβει την επιθυμία ενός ζουμ . Με έναν prime 400αρη θα δουλεύεις με λίγα βήματα μπρος πίσω . 

Δημοσ.
49 minutes ago, stratigos24 said:

Χωρίς να έχω δουλέψει ποτέ πραιμ τόσο μεγάλο, νομίζω, με βολεύει καλύτερα να έχω ένα εύρος πριν το τελικό για να μπορώ να καδραρω χωρίς να ψάχνω το θέμα μου (πχ ένα πτηνό σε ένα κλαδί) στα 400 κατευθείαν πχ.

Βέβαια νομίζω.. σίγουρα δε ξέρω.

ΥΓ: 450 σε αντιστοιχία FF είχα και δε μου έφταναν... Τι 300 και 400 σκέτο... Χαχα 

Ταμάμ θα μου ήταν ο 180-600 Ζ αλλά... Ανεβαίνει πολύ η τιμή. Ίσως στο μέλλον ftz ii adapter και έναν sigma tamron 150-600..

Προσωπικά λέω ότι για μερικά θέματα (μικρά πουλιά, ιδίως σε απόσταση) επί του πεδίου, τα FF equiv 600 είναι απλά καλά, τα 7/800+ FF equiv είναι εκεί που πρέπει να βλέπεις. 
Είτε με APS-C + 5/600αρη, είτε με 1.5Χ tele σε 600αρη είτε απλά με σώμα με πολλά mpixel και κροπάρισμα. Δόξα να έχει ο Γιαραμπής, ως Νικονάκιας έχεις τεράστια γκάμα σύγχρονων και legacy zuperzoom και tele να διαλέξεις. 

Από εμπειρίας, τα 300-400 δεν φτάνουν ούτε για το ζήτω, εάν θέλεις να φωτογραφίζεις μικρή ή φοβισμένη πανίδα (ΟΧΙ γλάρους και πάπιες από τα 2μ). Υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και μεγάλα ζώα (π.χ. ελάφια) δεν τα βλέπεις να πλησιάζουν κάτω από τα 100μ. 

Πάντως, προσωπικά θα έλεγα να δεις σε ζουμ, οι prime είναι πραγματικά περιοριστικοί σε τέτοια εφαρμογή. 
Prime έχουν αυτοί που έχουν και άλλο φακό στην τσάντα ή έχουν πολύ συγκεκριμένο είδος στο μυαλό και ξέρουν που και πως θα βγάλουν την φωτογραφία. Ή απλά θέλουν τρελό bokeh.

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι αυτό σκέφτομαι και εγώ όπως τα λέτε. 600 at least...

Λέω ταμάμ για τον ΝίκοΝ F mount sigma/ Tamron 150-600 γιατί έχει μεγάλο εύρος και ψιλό πλησιαζεται η τιμή..

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Δημοσ.
On 10/09/2023 at 22:36, Natha said:

Καλησπέρα. Συνεχίζω το θέμα από πέρσι έτσι ώστε να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για φίλους που θα ήθελαν να βοηθήσουν.

Είμαι σε αναζήτηση all around (?) φακού για την Ζ5. Με τη συγκεκριμένη και τον κιτ 24-50 ασχολήθηκα λίγο (όχι όσο θα ήθελα) τον περασμένο χρόνο. Σκοπεύω να κάνω κάποια μεγάλα ταξίδια οπότε θέλω να πάω σε κάτι καλύτερο από φακό, ο οποίος θα αγοραστεί μέσα στο επόμενο 2μηνο-3μηνο με budget 1000-1300 ευρώ (βρίσκομαι εξωτερικό). O φακός που με ενδιαφέρει θα χρησιμοποιηθεί για urban και landscape photography. Δεν είμαι σίγουρος για το πως πρέπει να σκεφτομαι futureproof, αλλά στο μέλλον θα ήθελα να ασχοληθώ και με astrophotography. 

Χωρίς να το έχω στο νου μου όταν την χρησιμοποιούσα, έκανα μια ανασκόπηση των φωτογραφιών που τράβηξα τους προηγούμενους 11 μήνες (μόνο όμως σε πόλεις) με τον κιτ φακό. Τα mm που χρησιμοποίησα περισσότερο είναι 24μμ, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (ίσως και 90%) βρίσκεται ανάμεσα 24-35mm. 

Μετά από αρκετά reviews και βίντεο η απορία μου είναι η εξής.

1) Αρχικά έκλεινα στον 24-120/4 S (1000 ευρώ) ως μία πολύ καλή all around επιλογή για τα επόμενα χρόνια. Δεν πιστεύω ότι χρειάζομαι κάτι παραπάνω τόσο για ταξίδια σε πόλεις, όσο και ταξίδια στη φύση. Αργότερα σε κανα χρόνο ή δύο εάν θελήσω κάτι παραπάνω σε αστροφωτογραφία μπορώ να πάω σε έναν φωτεινό prime τύπου 20/1.8 S (850 ευρώ). 

2) Μια άλλη επιλογή που είχα στο μυαλό μου ήταν το αν θα είχε περισσότερο νόημα να αγοράσω έναν ζουμ όπως τον 14-30/4.0 S. Ο συγκεκριμένος βρίσκεται στα 1100 ευρώ. Δεν είναι το ίδιο φωτεινός με τον 20/1.8 S, είδα όμως κάποιες περιπτώσεις όπου είχε πολύ καλά αποτελέσματα και σε άστρο. Όποτε μήπως ο 14-30/4.0 S με πιθανή αγορά ενός ζουμ τηλεφακού στο μέλλον μου κάνει ένα πιο ολοκληρωμένο συνδιασμό στα ίδια χρήματα;

Θα εκτιμούσα πολύ τις απόψεις σας, κυρίως για την πρώτη επιλογή που να πω την αλήθεια είναι αυτή που σκέφτομαι περισσότερο.

έχοντας Πενταψηφιο ποσο στο συστημα της Σονυ, προσωπικα πριν απο προσφατο μεγαλο ταξιδι πηρα τον αντίστοιχο φακο (24-105 f4) ακομα κι αν θεωρητικα το εχω καλυμμένο με prime 20, 35, 50, 105.

Δεν το μετανιωσα και το συστηνω. 

  • Like 2
Δημοσ.
On 11/09/2023 at 18:30, pifilos said:

Ναι τον XF 33mm f/1.4 τον οποίο και αγόρασα/αντάλλαξα στο MPB πειραματικά πουλώντας τον πολύ καλό 18-55mm που είχα. Ήταν εντελώς ταλιμπαν αγορά και λέω αν δεν κάτσει οκ βλέπουμε, αλλά ήθελα μετά απο 3 χρόνια ενασχόλησης με τη φωτογραφία να δω προς τι ο χαμός για τους 50αρηδες. Θα μου πεις οκ δεν έβαζες τον ζουμ στα 35mm να δεις αν σου κανει ; Ναι οκ, αλλά κατέληγα να κλέβω μπρος - πίσω, δεν έχω τόση πειθαρχία. Κούμπωσε στο ένα σώμα πριν 10 μήνες και έκτοτε έμεινε εκεί... 

οι 50αρηδες της Fuji είναι όλοι πολύ καλοί και ειδικά ο 35/2 βρίσκεται μεταχειρισμένος κάτω από 300€! 

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, Yannis1976 είπε

οι 50αρηδες της Fuji είναι όλοι πολύ καλοί και ειδικά ο 35/2 βρίσκεται μεταχειρισμένος κάτω από 300€! 

Γενικά οι σταθεροί είναι όλοι εξαιρετικοί απ' όλες τις απόψεις. Με τους ζουμ πάσχει λίγο το σύστημα συγκριτικά πάντα με τα υπόλοιπα συστήματα ως προς το τι προσφέρει - τι κοστίζει - πως αποδίδουν αλλά εντάξει. Οι σκληροπυρηνικοί χρήστες του συστήματος άλλωστε για τους σταθερούς το διάλεξαν. Όταν άνοιξε η ψαλίδα ξεκίνησαν τα παράπονα για τους ζουμ (ειδικά με την εμφάνιση των pasm μοντέλων). 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...