Προς το περιεχόμενο

Επιλογή καινούργιου φακού για Ζ5


Natha
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από highpriest,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

26 λεπτά πριν, Natha είπε

Bokeh με ενδιέφερε (κυρίως όταν τραβούσα πορτρέτα) αλλά ήταν και εύκολο με f 1.8 πράιμ. Σε f4 με τον κιτ μου ήταν αδύνατον να πετύχω παρόμοιο αποτέλεσμα. Aφού έχεις κι εσύ την Ζ5 τι άποψη έχεις για τους πράιμ της σειράς και συγκεκριμένα αυτούς που ανέφερα; Θεωρείς ότι είναι overpriced? Για παράδειγμα έχω στα υπόψη μου και τον viltrox 35mm f1.8 , όπου για μένα τουλάχιστον είναι το mm που θα πήγαινα αν αγόραζα τον πρώτο σταθερό. 

Συγγνώμη αν τραβάω το νήμα αλλά τελικά πάω για u-turn σε σχέση με αυτά που σκεφτόμουν.

Εσύ προσωπικά σε ποιους δύο prime θα πήγαινες για αρχή για να είσαι καλυμμένος; Προσωπικά ξέρω ότι τραβάω αρκετά στα 24mm αλλά ο 35mm μου φαίνεται πιο versatile και μπορώ να προσαρμοστώ, μαζί με τον 85.

Αυτή τη στιγμή έχω 24, 50, 85 σταθερούς και είμαι πλήρης. Με έναν θα βγω για street που ασχολούμαι και θα είναι ο 50mm του οποίου και είμαι fan γενικότερα. Αν σε ταξίδι έπρεπε να πάρω δύο φακούς θα ήταν ο ευρυγώνιος ζουμ 15-35mm και ο 50mm. 

Αν έπρεπε ντε και καλά δύο σταθερούς θα ήταν 24/28mm και 50mm όπως το σκέφτομαι πλέον. Ιδανικά θα αλλάξω δηλαδή τον 24 για 28 κάποια στιγμή απλώς δεν επείγει. 

Ο συνδυασμός 35mm και 85mm είναι εξίσου θελκτικος απλώς θα ήταν η δεύτερη επιλογή μου αν δεν έβρισκα τους από πάνω στο σύστημα που προτιμώ. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Natha είπε

Bokeh με ενδιέφερε (κυρίως όταν τραβούσα πορτρέτα) αλλά ήταν και εύκολο με f 1.8 πράιμ. Σε f4 με τον κιτ μου ήταν αδύνατον να πετύχω παρόμοιο αποτέλεσμα. Aφού έχεις κι εσύ την Ζ5 τι άποψη έχεις για τους πράιμ της σειράς και συγκεκριμένα αυτούς που ανέφερα; Θεωρείς ότι είναι overpriced? Για παράδειγμα έχω στα υπόψη μου και τον viltrox 35mm f1.8 , όπου για μένα τουλάχιστον είναι το mm που θα πήγαινα αν αγόραζα τον πρώτο σταθερό. 

Συγγνώμη αν τραβάω το νήμα αλλά τελικά πάω για u-turn σε σχέση με αυτά που σκεφτόμουν.

 

Η Νικον έχει την δική της οπτική στο θέμα μαρκετινγκ. Τα έγραφα προχτές και σε άλλο νήμα. Το παραθέτω για να μην ξαναγράφω τα ίδια.

Για εμένα αν δεν είσαι επαγγελματίας, δεν χρειάζεται να κοιτάς καν σε Nikon για φακούς.

Οι Viltrox f/1.8 είναι μια χαρά σειρά και σε τιμές που έχουν άλλες εταιρίες τους φτηνούς τους πλαστικούς f/1.8 περίπου.
Οι καλοί είναι ο 35mm και ο 85mm. Ο φίλος @stratigos24 τους έχει και είναι πολύ ευχαριστημένος. Αν σε ενδιαφέρουν ρώτησε τον, τους δούλεψε αρκετά.

Για την άποψη μου, όχι, δεν θεωρώ τους Nikon οverpriced. Ότι έχω δει προσωπικά αλλά και απο άλλους σε σειρά S, βγάζει τρομερά αποτελέσματα.
Άλλες εταιρίες επιλέγουν να φτιάξουν φτηνούς 50άρηδες στο 1.8, η Νικον επέλεξε να κάνει τον 40άρη της f/2 σε χαμηλή τιμή. Marketing.
Σε άλλα εστιακά μηκη οι τιμές έχουν μικρότερη ψαλίδα σε επαγγελματικές σειρές 
Πχ ο 85άρης f/2 της canon κάνει 675 ενώ ο πιο γρήγορος 85άρης f/1,8 και σειρά s της Νικον κάνει 845 ευρώ. Μικρότερη διαφορά απο το χάσμα που υπάρχει στους 50άρηδες των 2 εταιριών, και δικαιολογείται εν μέρει και απο το διαφορετικό διάφραγμα αλλά και την σειρά S.
 

Αλλά ξαναλέω, πρέπει να δεις πρώτα τι αποτελέσματα θέλεις να πάρεις και τι θες να βγάζεις με την μηχανή, και μετά να αποφασίσεις. Με f/4 δεν πρόκειται να πάρεις εύκολα bokeh. Με prime όμως θα είσαι δεσμευμένος σε ένα εστιακό μήκος. Πρέπει να βάλεις προτεραιότητες τι θέλεις.

Πάντως αν έχεις ένα 2χίλιαρο να ξοδέψεις, δες τον 35-150 f/2-2.8 της Tamron που έρχεται. Ένας φακός για όλα και παντού και ξεμπερδεύεις με έναν μόνο. Παίρνεις και έναν ελαφρύ φωτεινο prime γύρω στα 16mm ή 20mm για όλα τα υπόλοιπα και με 2 φακούς έκλεισες.

 

6 ώρες πριν, pifilos είπε

Αυτή τη στιγμή έχω 24, 50, 85 σταθερούς και είμαι πλήρης. Με έναν θα βγω για street που ασχολούμαι και θα είναι ο 50mm του οποίου και είμαι fan γενικότερα. Αν σε ταξίδι έπρεπε να πάρω δύο φακούς θα ήταν ο ευρυγώνιος ζουμ 15-35mm και ο 50mm. 

Αν έπρεπε ντε και καλά δύο σταθερούς θα ήταν 24/28mm και 50mm όπως το σκέφτομαι πλέον. Ιδανικά θα αλλάξω δηλαδή τον 24 για 28 κάποια στιγμή απλώς δεν επείγει. 

Ο συνδυασμός 35mm και 85mm είναι εξίσου θελκτικος απλώς θα ήταν η δεύτερη επιλογή μου αν δεν έβρισκα τους από πάνω στο σύστημα που προτιμώ. 

Πόσο διαφορετικά τραβάει ο καθένας τελικά!
Πρέπει να είναι λιγότερες απο 10-15% οι φώτο που έχω τραβήξει στα 24mm (πιο κάτω δεν έχω καν)
Το 60-70% απο ότι τραβάω είναι πάνω απο 35mm και έως 120mm ( και ότι ποσοστό μένει είναι τα πιο τέλε)

Ίσως να παίζει ρόλο πως "έμαθα" κυρίως σε Μ4/3 που "σφίγγει" το κάδρο 

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, pifilos είπε

Αυτή τη στιγμή έχω 24, 50, 85 σταθερούς και είμαι πλήρης. Με έναν θα βγω για street που ασχολούμαι και θα είναι ο 50mm του οποίου και είμαι fan γενικότερα. Αν σε ταξίδι έπρεπε να πάρω δύο φακούς θα ήταν ο ευρυγώνιος ζουμ 15-35mm και ο 50mm. 

Αν έπρεπε ντε και καλά δύο σταθερούς θα ήταν 24/28mm και 50mm όπως το σκέφτομαι πλέον. Ιδανικά θα αλλάξω δηλαδή τον 24 για 28 κάποια στιγμή απλώς δεν επείγει. 

Ο συνδυασμός 35mm και 85mm είναι εξίσου θελκτικος απλώς θα ήταν η δεύτερη επιλογή μου αν δεν έβρισκα τους από πάνω στο σύστημα που προτιμώ. 

Σε κροπ δεν είσαι ; 

Και εγώ στη θέση σου σε κροπ θα έπαιζα σε 24 και 50. Έτσι είχα συνηθίσει στην κροπ μου με τον 17-50 (26-75) και για αυτό το λόγο με έχει βολεψει πιο καλά το 35-85 σε FF. Και εσύ σε FF εκεί θα πηγαινες. Το εστιακό μήκος 50 σε FF δεν το προτιμώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, stratigos24 είπε

Σε κροπ δεν είσαι ; 

Και εγώ στη θέση σου σε κροπ θα έπαιζα σε 24 και 50. Έτσι είχα συνηθίσει στην κροπ μου με τον 17-50 (26-75) και για αυτό το λόγο με έχει βολεψει πιο καλά το 35-85 σε FF. Και εσύ σε FF εκεί θα πηγαινες. Το εστιακό μήκος 50 σε FF δεν το προτιμώ.

Ναι crop απλώς τα έγραψα σε ισοδύναμα για να βγάλουμε άκρη 😁.  Οπότε νομίζω είσαι πιο κοντά με τον OP παρά με εμένα. Εγώ σε Νικον Ζ ο πρώτος φακός που θα αγόραζα θα ήταν ο 50 1.8 τον θεωρώ πολύ VFM για αυτό που είναι ειδικά σε κάτι 400αρια που τον έχω δει μεταχειρισμένο κάποιες φορές. 

Edit : τα λέω έχοντας πάντα στο μυαλό μου το street κομμάτι. Αν ποτέ χτύπα ξύλο το έβλεπα επαγγελματικά για εκδηλώσεις - μυστήρια κλπ θα προτιμούσα τον συνδυασμό 35 - 85 και εγώ. 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, pifilos είπε

 

Edit : τα λέω έχοντας πάντα στο μυαλό μου το street κομμάτι. Αν ποτέ χτύπα ξύλο το έβλεπα επαγγελματικά για εκδηλώσεις - μυστήρια κλπ θα προτιμούσα τον συνδυασμό 35 - 85 και εγώ. 

Για επαγγελματικά (όσον αφορά τα μυστήρια/εκδηλώσεις) παίρνεις μια FF (με καλό επεξεργαστή) απο τις 3 μεγάλες εταιρίες και


Σε Nikon/Sony παίρνεις τον Tamron 35-150mm F/2-2,8

Σε Canon τον RF 28-70 f/2 
 

και έχεις καθαρίσει για όλες τις περιπτώσεις ωστε να βγει το μυστηριο απροβλημάτιστα.
Επίσης και με DSLR γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά σε μυστήρια. Μην σου πω πως δεδομένου του κόστους τους, θα πάρεις ίδια αποτελέσματα με μισά λεφτά.

 

Ο συνδυασμός 35-85mm είναι αν έχεις 2 σώματα. Επειδή με ένα σώμα να αλλάζεις συνέχεια prime θα τεντώσεις πριν καν το μυστηριο φτάσει στην μέση. Το έχω δει και αυτό να γίνεται. Είναι πολύ valid συνδυασμός.

Για να κάνεις μυστήριο με crop πάλι γίνεται, αλλά εκεί αρχίζουν άλλοι περιορισμοί, διαφορετικές τεχνικές φωτισμού και χώσιμο χρημάτων για ακριβούς φακούς. Βιντεογραφία πάντως μπορείς και με crop.

Σε εξωτερικό που βλέπω μερικούς να κάνουν γάμους με κροπ ή και Μ4/3, γίνεται επειδή δεν έχουν τις δικές μας εκκλησίες που μπορεί να είναι απο σκοτεινές, έως πολύ σκοτεινές (όσο πιο παλιά η εκκλησία, τόσο πιο σκοτεινή). Εχουν κάτι εκκλησίες ή venues που φωτίζονται απο παντού.

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, pifilos said:

Και για σταθερούς ευρυγώνιους το ακούω, δε θα αγόραζα κάποιον χωρίς να έχω και ευρυγώνιο ζουμ αλλά προφανώς ο καθένας έχει άλλες ανάγκες. Απλώς στους ευρυγώνιους θέτω ως προτεραιότητα το εύρος σε σχέση με το διάφραγμα και ας είναι το κόστος μεγαλύτερο. 

Στην D610 ,είχα τον 16-35 f/4 vr. Εξαιρετικός ζουμ ευρυγώνιος. Στην rp τώρα , πήρα (ευκαιρία) τον 16mm f/2.8  .

Δεν μου λείπουν πολλά. Όταν είμαι για ευρυγώνιες λήψεις με καλύπτει αρκετά ο 16ρης. Για πάνω από 24mm έχω και τον περίπου κιτ, 24-105. 

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, highpriest είπε

Για επαγγελματικά (όσον αφορά τα μυστήρια/εκδηλώσεις) παίρνεις μια FF (με καλό επεξεργαστή) απο τις 3 μεγάλες εταιρίες και


Σε Nikon/Sony παίρνεις τον Tamron 35-150mm F/2-2,8

Σε Canon τον RF 28-70 f/2 
 

και έχεις καθαρίσει για όλες τις περιπτώσεις ωστε να βγει το μυστηριο απροβλημάτιστα.
Επίσης και με DSLR γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά σε μυστήρια. Μην σου πω πως δεδομένου του κόστους τους, θα πάρεις ίδια αποτελέσματα με μισά λεφτά.

 

Ο συνδυασμός 35-85mm είναι αν έχεις 2 σώματα. Επειδή με ένα σώμα να αλλάζεις συνέχεια prime θα τεντώσεις πριν καν το μυστηριο φτάσει στην μέση. Το έχω δει και αυτό να γίνεται. Είναι πολύ valid συνδυασμός.

Για να κάνεις μυστήριο με crop πάλι γίνεται, αλλά εκεί αρχίζουν άλλοι περιορισμοί, διαφορετικές τεχνικές φωτισμού και χώσιμο χρημάτων για ακριβούς φακούς. Βιντεογραφία πάντως μπορείς και με crop.

Σε εξωτερικό που βλέπω μερικούς να κάνουν γάμους με κροπ ή και Μ4/3, γίνεται επειδή δεν έχουν τις δικές μας εκκλησίες που μπορεί να είναι απο σκοτεινές, έως πολύ σκοτεινές (όσο πιο παλιά η εκκλησία, τόσο πιο σκοτεινή). Εχουν κάτι εκκλησίες ή venues που φωτίζονται απο παντού.

Ήταν εντελώς υποθετικό το σενάριο και το έχω ψάξει αρκετά εξού και το "χτύπα ξύλο". Απλώς ήθελα να το διαχωρίσω από το κομμάτι street. Σίγουρα δε θα διάλεγα ζουμ για αυτά τα εστιακά μήκη και πάλι όπως και να χει. 
 

21 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Στην D610 ,είχα τον 16-35 f/4 vr. Εξαιρετικός ζουμ ευρυγώνιος. Στην rp τώρα , πήρα (ευκαιρία) τον 16mm f/2.8  .

Δεν μου λείπουν πολλά. Όταν είμαι για ευρυγώνιες λήψεις με καλύπτει αρκετά ο 16ρης. Για πάνω από 24mm έχω και τον περίπου κιτ, 24-105. 

Ναι σίγουρα ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά. Ειδικά για τους ευρυγώνιους επειδή κάθε mm αλλάζει τα πάντα δε θα ήθελα να έχω μόνο έναν σταθερό. Στο πως λειτουργώ δηλαδή δεν αντικαθιστά ο ένας τον άλλον αλλά τον συμπληρώνει και απλώς θέτω ως προτεραιότητα τον ευρυγώνιο ζουμ από τον ευρυγώνιο σταθερό (εν τέλει κατέληξα να έχω και τα δύο για άλλες χρήσεις ο καθένας). 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 minutes ago, pifilos said:

Ναι σίγουρα ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά. Ειδικά για τους ευρυγώνιους επειδή κάθε mm αλλάζει τα πάντα δε θα ήθελα να έχω μόνο έναν σταθερό. Στο πως λειτουργώ δηλαδή δεν αντικαθιστά ο ένας τον άλλον αλλά τον συμπληρώνει και απλώς θέτω ως προτεραιότητα τον ευρυγώνιο ζουμ από τον ευρυγώνιο σταθερό (εν τέλει κατέληξα να έχω και τα δύο για άλλες χρήσεις ο καθένας). 

Σίγουρα. Απλά το συνηθέστερο παρατηρώντας και φωτογραφίες δικές μου και άλλων , είναι σε ζουμ που βρίσκονται σε ακραίες εστιακές αποστάσεις, χρησιμοποιούμε συνήθως περισσότερο , την πιο ακραία , προς το πιο απομακρυσμένο από μέσες τιμές εστιακής απόστασης άκρο . Δηλαδή στον 16-35, πολύ περισσότερο το 16. Ενώ σε έναν 100-400 πολύ περισσότερο το 400 . Στους μεσαίους, μάλλον χρησιμοποιείται όλο το εύρος. Όπως σε έναν 24-70 ή 28-70. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, pifilos είπε

Ναι crop απλώς τα έγραψα σε ισοδύναμα για να βγάλουμε άκρη 😁.  Οπότε νομίζω είσαι πιο κοντά με τον OP παρά με εμένα. Εγώ σε Νικον Ζ ο πρώτος φακός που θα αγόραζα θα ήταν ο 50 1.8 τον θεωρώ πολύ VFM για αυτό που είναι ειδικά σε κάτι 400αρια που τον έχω δει μεταχειρισμένο κάποιες φορές. 

Edit : τα λέω έχοντας πάντα στο μυαλό μου το street κομμάτι. Αν ποτέ χτύπα ξύλο το έβλεπα επαγγελματικά για εκδηλώσεις - μυστήρια κλπ θα προτιμούσα τον συνδυασμό 35 - 85 και εγώ. 

Άρα σε αντιστοιχία ΦΦ τα έλεγες τα 50 ότι τα προτιμάς; Δηλαδή δουλεύεις κάποιον 32μμ τώρα πχ κάτι τέτοιο; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Άρα σε αντιστοιχία ΦΦ τα έλεγες τα 50 ότι τα προτιμάς; Δηλαδή δουλεύεις κάποιον 32μμ τώρα πχ κάτι τέτοιο; 

Ναι τον XF 33mm f/1.4 τον οποίο και αγόρασα/αντάλλαξα στο MPB πειραματικά πουλώντας τον πολύ καλό 18-55mm που είχα. Ήταν εντελώς ταλιμπαν αγορά και λέω αν δεν κάτσει οκ βλέπουμε, αλλά ήθελα μετά απο 3 χρόνια ενασχόλησης με τη φωτογραφία να δω προς τι ο χαμός για τους 50αρηδες. Θα μου πεις οκ δεν έβαζες τον ζουμ στα 35mm να δεις αν σου κανει ; Ναι οκ, αλλά κατέληγα να κλέβω μπρος - πίσω, δεν έχω τόση πειθαρχία. Κούμπωσε στο ένα σώμα πριν 10 μήνες και έκτοτε έμεινε εκεί... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

49 λεπτά πριν, pifilos είπε

 Ναι οκ, αλλά κατέληγα να κλέβω μπρος - πίσω, δεν έχω τόση πειθαρχία. Κούμπωσε στο ένα σώμα πριν 10 μήνες και έκτοτε έμεινε εκεί... 

Λογικό και εγώ δεν μπορούσα σε ΖΟΟΜ να μείνω κάπου σταθερός να δω τι και πώς.

Εγώ με τον 35dx είχα μια ιδέα στην 7500 (του τι εστί 50 περίπου) αλλά πιο πολύ μου άρεσε τελικά το 35 πραγματικό που έχω τώρα. Τον δούλευα αρκετά σε πορτραίτα που έβγαζα στο σπίτι εσωτερικά με το παιδί μου αλλά με τον 35 τώρα σε ΦΦ για εσωτερικά βρήκα το φως μου ... αν και... Από όταν πήρα τον 85 σπάνια βγαίνει από πάνω από τη μηχανή και ο 35 κάθεται.

Θυμάμαι στον 17-50 είτε τράβαγα στα 17 τοπία είτε στα 50 (75 δηλαδή) τα περισσότερα από όλα τα υπόλοιπα οπότε ίσως για αυτό μου κάθεται πολύ ωραία ο 85. Είναι βέβαια και οι 2 φωτεινοί 1.8 και με τραβάνε για παιχνίδι οπότε ασχολούμαι.

Αυτό όμως με το ΖΟΟΜ συμβαίνει σε αρκετούς. Εννοώ πως αρκετοί τραβάνε στα άκρα. Είχα 70_300 στην 7500 και μόνιμα στα 300 ήμουν κατά 90%. 😁

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Λογικό και εγώ δεν μπορούσα σε ΖΟΟΜ να μείνω κάπου σταθερός να δω τι και πώς.

Εγώ με τον 35dx είχα μια ιδέα στην 7500 (του τι εστί 50 περίπου) αλλά πιο πολύ μου άρεσε τελικά το 35 πραγματικό που έχω τώρα. Τον δούλευα αρκετά σε πορτραίτα που έβγαζα στο σπίτι εσωτερικά με το παιδί μου αλλά με τον 35 τώρα σε ΦΦ για εσωτερικά βρήκα το φως μου ... αν και... Από όταν πήρα τον 85 σπάνια βγαίνει από πάνω από τη μηχανή και ο 35 κάθεται.

Θυμάμαι στον 17-50 είτε τράβαγα στα 17 τοπία είτε στα 50 (75 δηλαδή) τα περισσότερα από όλα τα υπόλοιπα οπότε ίσως για αυτό μου κάθεται πολύ ωραία ο 85. Είναι βέβαια και οι 2 φωτεινοί 1.8 και με τραβάνε για παιχνίδι οπότε ασχολούμαι.

Αυτό όμως με το ΖΟΟΜ συμβαίνει σε αρκετούς. Εννοώ πως αρκετοί τραβάνε στα άκρα. Είχα 70_300 στην 7500 και μόνιμα στα 300 ήμουν κατά 90%. 😁

    Όταν έλεγα θες prime 400αρη ......... 300αρη έστω !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χωρίς να έχω δουλέψει ποτέ πραιμ τόσο μεγάλο, νομίζω, με βολεύει καλύτερα να έχω ένα εύρος πριν το τελικό για να μπορώ να καδραρω χωρίς να ψάχνω το θέμα μου (πχ ένα πτηνό σε ένα κλαδί) στα 400 κατευθείαν πχ.

Βέβαια νομίζω.. σίγουρα δε ξέρω.

ΥΓ: 450 σε αντιστοιχία FF είχα και δε μου έφταναν... Τι 300 και 400 σκέτο... Χαχα 

Ταμάμ θα μου ήταν ο 180-600 Ζ αλλά... Ανεβαίνει πολύ η τιμή. Ίσως στο μέλλον ftz ii adapter και έναν sigma tamron 150-600..

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Λογικό και εγώ δεν μπορούσα σε ΖΟΟΜ να μείνω κάπου σταθερός να δω τι και πώς.

Εγώ με τον 35dx είχα μια ιδέα στην 7500 (του τι εστί 50 περίπου) αλλά πιο πολύ μου άρεσε τελικά το 35 πραγματικό που έχω τώρα. Τον δούλευα αρκετά σε πορτραίτα που έβγαζα στο σπίτι εσωτερικά με το παιδί μου αλλά με τον 35 τώρα σε ΦΦ για εσωτερικά βρήκα το φως μου ... αν και... Από όταν πήρα τον 85 σπάνια βγαίνει από πάνω από τη μηχανή και ο 35 κάθεται.

Θυμάμαι στον 17-50 είτε τράβαγα στα 17 τοπία είτε στα 50 (75 δηλαδή) τα περισσότερα από όλα τα υπόλοιπα οπότε ίσως για αυτό μου κάθεται πολύ ωραία ο 85. Είναι βέβαια και οι 2 φωτεινοί 1.8 και με τραβάνε για παιχνίδι οπότε ασχολούμαι.

Αυτό όμως με το ΖΟΟΜ συμβαίνει σε αρκετούς. Εννοώ πως αρκετοί τραβάνε στα άκρα. Είχα 70_300 στην 7500 και μόνιμα στα 300 ήμουν κατά 90%. 😁

 

2 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Σίγουρα. Απλά το συνηθέστερο παρατηρώντας και φωτογραφίες δικές μου και άλλων , είναι σε ζουμ που βρίσκονται σε ακραίες εστιακές αποστάσεις, χρησιμοποιούμε συνήθως περισσότερο , την πιο ακραία , προς το πιο απομακρυσμένο από μέσες τιμές εστιακής απόστασης άκρο . Δηλαδή στον 16-35, πολύ περισσότερο το 16. Ενώ σε έναν 100-400 πολύ περισσότερο το 400 . Στους μεσαίους, μάλλον χρησιμοποιείται όλο το εύρος. Όπως σε έναν 24-70 ή 28-70. 

Διπλή παράθεση για να απαντήσω και στους 2. Κάπως όπως τα λέει ο stratigos ήμουν και εγώ με τον 18-55, κυρίως στα δύο άκρα. Μάλλον διαφορετικά από την πλειοψηφία δηλαδή. Ωστόσο με τον ευρυγώνιο ζουμ αλλά και με έναν φθηνό τηλεφακό ζουμ που πήρα βλέπω πως χρησιμοποιώ αρκετά και τα ενδιάμεσα μήκη. Για αυτό και έλεγα πιο πάνω πως στο ευρυγώνιο μέρος έχω σαν προτεραιότητα το εύρος παρά το διάφραγμα. Αν μη τι άλλο έχουμε επιλογές !!! 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...