Προς το περιεχόμενο

Επιλογή καινούργιου φακού για Ζ5


Natha
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από highpriest,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα. Συνεχίζω το θέμα από πέρσι έτσι ώστε να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για φίλους που θα ήθελαν να βοηθήσουν.

Είμαι σε αναζήτηση all around (?) φακού για την Ζ5. Με τη συγκεκριμένη και τον κιτ 24-50 ασχολήθηκα λίγο (όχι όσο θα ήθελα) τον περασμένο χρόνο. Σκοπεύω να κάνω κάποια μεγάλα ταξίδια οπότε θέλω να πάω σε κάτι καλύτερο από φακό, ο οποίος θα αγοραστεί μέσα στο επόμενο 2μηνο-3μηνο με budget 1000-1300 ευρώ (βρίσκομαι εξωτερικό). O φακός που με ενδιαφέρει θα χρησιμοποιηθεί για urban και landscape photography. Δεν είμαι σίγουρος για το πως πρέπει να σκεφτομαι futureproof, αλλά στο μέλλον θα ήθελα να ασχοληθώ και με astrophotography. 

Χωρίς να το έχω στο νου μου όταν την χρησιμοποιούσα, έκανα μια ανασκόπηση των φωτογραφιών που τράβηξα τους προηγούμενους 11 μήνες (μόνο όμως σε πόλεις) με τον κιτ φακό. Τα mm που χρησιμοποίησα περισσότερο είναι 24μμ, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (ίσως και 90%) βρίσκεται ανάμεσα 24-35mm. 

Μετά από αρκετά reviews και βίντεο η απορία μου είναι η εξής.

1) Αρχικά έκλεινα στον 24-120/4 S (1000 ευρώ) ως μία πολύ καλή all around επιλογή για τα επόμενα χρόνια. Δεν πιστεύω ότι χρειάζομαι κάτι παραπάνω τόσο για ταξίδια σε πόλεις, όσο και ταξίδια στη φύση. Αργότερα σε κανα χρόνο ή δύο εάν θελήσω κάτι παραπάνω σε αστροφωτογραφία μπορώ να πάω σε έναν φωτεινό prime τύπου 20/1.8 S (850 ευρώ). 

2) Μια άλλη επιλογή που είχα στο μυαλό μου ήταν το αν θα είχε περισσότερο νόημα να αγοράσω έναν ζουμ όπως τον 14-30/4.0 S. Ο συγκεκριμένος βρίσκεται στα 1100 ευρώ. Δεν είναι το ίδιο φωτεινός με τον 20/1.8 S, είδα όμως κάποιες περιπτώσεις όπου είχε πολύ καλά αποτελέσματα και σε άστρο. Όποτε μήπως ο 14-30/4.0 S με πιθανή αγορά ενός ζουμ τηλεφακού στο μέλλον μου κάνει ένα πιο ολοκληρωμένο συνδιασμό στα ίδια χρήματα;

Θα εκτιμούσα πολύ τις απόψεις σας, κυρίως για την πρώτη επιλογή που να πω την αλήθεια είναι αυτή που σκέφτομαι περισσότερο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Ναι για τον πρώτο, όχι για τον δεύτερο.
Ο 24-120 f/4 είναι πολυεργαλείο. Ο 14-30 f/4 είναι υπερτιμημένος για την ποιότητα εικόνας που δίνει

Επίσης αν τελικά δεν ανέβεις στο budget που αναφέρεις βρίσκεις μέχρι και καινούριο 24-70mm f/4 απο κιτ που δόθηκε μόνο η μηχανή, ακόμη και κάτω απο 500 ευρώ. Μεταχειρισμένο γύρω στα 350-400 ευρώ.
Είναι μια πραγματική αναβάθμιση απο τον 24-50mm  που έχεις και όχι μόνο λόγω του σταθερού διαφράγματος. Ο φακός είναι εξαιρετικά οξύς με πολύ καλά χαρακτηριστικά σε όλα τα εστιακά μηκη και απο τέρμα ανοικτός.

 

Φυσικά όχι στα 1200 ευρώ που ζητάνε καινούριο, αλλά σε τέτοια τιμή τον χτυπάς σήμερα κιόλας!
https://egalaxy.gr/gr/nikon-nikkor-z-24-70mm-f4-s-b-stock-jma704da-b-45609806.html
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 minutes ago, highpriest said:

Ναι για τον πρώτο, όχι για τον δεύτερο.
Ο 24-120 f/4 είναι πολυεργαλείο. Ο 14-30 f/4 είναι υπερτιμημένος για την ποιότητα εικόνας που δίνει

Επίσης αν τελικά δεν ανέβεις στο budget που αναφέρεις βρίσκεις μέχρι και καινούριο 24-70mm f/4 απο κιτ που δόθηκε μόνο η μηχανή, ακόμη και κάτω απο 500 ευρώ. Μεταχειρισμένο γύρω στα 350-400 ευρώ.
Είναι μια πραγματική αναβάθμιση απο τον 24-50mm  που έχεις και όχι μόνο λόγω του σταθερού διαφράγματος. Ο φακός είναι εξαιρετικά οξύς με πολύ καλά χαρακτηριστικά σε όλα τα εστιακά μηκη και απο τέρμα ανοικτός.

 

Φυσικά όχι στα 1200 ευρώ που ζητάνε καινούριο, αλλά σε τέτοια τιμή τον χτυπάς σήμερα κιόλας!
https://egalaxy.gr/gr/nikon-nikkor-z-24-70mm-f4-s-b-stock-jma704da-b-45609806.html
 

Ευχαριστώ για την απάντηση. Βρίσκομαι εξωτερικό, όπου παρακολουθώ την τιμή του  24-120 f/4 σε ορισμένα από τα αξιόπιστα μαγαζιά. Εάν τελικά περιμένω black friday ίσως τον βρω και 750-800 ευρώ. ο λόγος που δεν θέλω να παω στον 24-70 ήταν ότι ήθελα να δω πως θα είμαι με τον 24-120 μετά από μερικές εκδρομές στη φύση για να δω εάν τελικά θέλω όντως τηλεφακό ή όχι. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν θα πάω σε τηλεφακό εάν τελικά πάω σε αυτή την επιλογή.

Κατά την άποψη σου πως συγκρίμεται ο 24-120 σε σχέση με άλλους prime της σειράς s; Πχ μία άλλη αντιπρόταση που έτυχε να δω ήταν η αγορά 20/1.8 S και 50/1.8 S. Μαζί κοστίζουν 1500 ευρώ αλλά δεν θα αγοραστούν μαζί, εκτός σε περίπτωση εκτπώσεων όπου μπορεί να γλιτώσεις μέχρι και 300-400 ευρώ. Και στη συνέχεια εάν νιώσω την ανάγκη πηγαίνω και σε τηλεφακό. Ακόμα προτιμώ σαν σκέψη να πάρω τον 24-120 απλά αναφέρω τι έχω δει μέχρι τώρα.

Επεξ/σία από Natha
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Λύση
1 λεπτό πριν, Natha είπε

 

Κατά την άποψη σου πως συγκρίμεται ο 24-120 σε σχέση με άλλους prime της σειράς s; 

Οι prime είναι καλύτεροι. 

Η σειρά s είναι η επαγγελματική σειρά της Nikon, οπότε περιμένεις τα αντίστοιχα αποτελέσματα σε ποιότητα εικόνας με άλλες επαγγελματικές σειρές, άλλων εταιριών.
Θα συγκρίνεις ζουμ με ζουμ άλλων εταιριών σε επαγγελματικές σειρές, και ίσως ζουμ με ζουμ ίιδιων εσταικών μηκών και διαφραγμάτων έστω και αν δεν είναι επαγγελματικές σειρές. Αλλά στην σύγκριση ζουμ με prime, στα ίδια ή κοντινά διαφράγματα, πάντα θα χάνει ο ζουμ στο εστιακό μήκος της σύγκρισης. Πολλές φορές και συγκρινόμενος με έναν απλό prime στο f/1.8 σε κάποια μοντέλα (όχι όλα).

Οι ζουμ δεν είναι για να σου δώσουν καλύτερη εικόνα (ακόμη και οι πιο ακριβοί των 3000-4000 ευρώ). Είναι για να σου δώσουν την ευκολία αντί να κουβαλάς 46 διαφορετικούς φακούς, να παίρνεις έναν 24-70mm και να κάνεις την δουλειά σου όσο καλύτερα γίνεται.

Αν η ποιότητα εικόνας είναι το ζητούμενο στις φωτογραφίες σου, αγοράζεις, prime. Αν είναι η ευελιξία, αγοράζεις ζουμ σε όσο πιο ανοικτό διάφραγμα και επίπεδο ποιότητας εικόνας μπορείς.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 minutes ago, highpriest said:

Οι prime είναι καλύτεροι. 

Η σειρά s είναι η επαγγελματική σειρά της Nikon, οπότε περιμένεις τα αντίστοιχα αποτελέσματα σε ποιότητα εικόνας με άλλες επαγγελματικές σειρές, άλλων εταιριών.
Θα συγκρίνεις ζουμ με ζουμ άλλων εταιριών σε επαγγελματικές σειρές, και ίσως ζουμ με ζουμ ίιδιων εσταικών μηκών και διαφραγμάτων έστω και αν δεν είναι επαγγελματικές σειρές. Αλλά στην σύγκριση ζουμ με prime, στα ίδια ή κοντινά διαφράγματα, πάντα θα χάνει ο ζουμ στο εστιακό μήκος της σύγκρισης. Πολλές φορές και συγκρινόμενος με έναν απλό prime στο f/1.8 σε κάποια μοντέλα (όχι όλα).

Οι ζουμ δεν είναι για να σου δώσουν καλύτερη εικόνα (ακόμη και οι πιο ακριβοί των 3000-4000 ευρώ). Είναι για να σου δώσουν την ευκολία αντί να κουβαλάς 46 διαφορετικούς φακούς, να παίρνεις έναν 24-70mm και να κάνεις την δουλειά σου όσο καλύτερα γίνεται.

Αν η ποιότητα εικόνας είναι το ζητούμενο στις φωτογραφίες σου, αγοράζεις, prime. Αν είναι η ευελιξία, αγοράζεις ζουμ σε όσο πιο ανοικτό διάφραγμα και επίπεδο ποιότητας εικόνας μπορείς.

Ευχαριστώ πολύ!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για urban & landscape και φακό ταξιδιών , με 700€ παίρνεις έναν all-round που καλύπτει τεράστιο εστιακό εύρος . Τον 24-200 . 

https://www.e-infin.com/eu/item/4164/nikkor_z_24-200mm_f/4-6.3_vr_lens

Σε εκτυπώσεις λογικών διαστάσεων και στη συνήθη θέαση σε οθόνες, δεν θα δεις μεγάλες διαφορές από ακριβούς prime σε αυτό το εύρος. 

Στο μέλλον , για εξειδικευμένες χρήσεις, παίρνεις κι άλλους. 

Διάβασε και την κριτική του γνωστού Ken Rockwell εδώ 

https://www.kenrockwell.com/nikon/z/24-200mm.htm

 

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 minutes ago, Dr_73 said:

Για urban & landscape και φακό ταξιδιών , με 700€ παίρνεις έναν all-round που καλύπτει τεράστιο εστιακό εύρος . Τον 24-200 . 

https://www.e-infin.com/eu/item/4164/nikkor_z_24-200mm_f/4-6.3_vr_lens

Σε εκτυπώσεις λογικών διαστάσεων και στη συνήθη θέαση σε οθόνες, δεν θα δεις μεγάλες διαφορές από ακριβούς prime σε αυτό το εύρος. 

Στο μέλλον , για εξειδικευμένες χρήσεις, παίρνεις κι άλλους. 

Διάβασε και την κριτική του γνωστού Ken Rockwell εδώ 

https://www.kenrockwell.com/nikon/z/24-200mm.htm

 

Τον έχω υπόψη μου τον φακό. Απλά γνωρίζοντας εμένα ξέρω ότι προτιμώ να πάω με 200-300 ευρώ πάνω στον 24-120. Αν και πλέον μπαίνω σε διλήμματα του να κυκλοφορώ μόνο με prime στην τσάντα όπως έκανα και παλαιότερα. Η εναλλαγή φακών ήταν λίγο κουραστική, το αποτέλεσμα όμως σε αρκετές περιπτώσεις αποζημίωνε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 minutes ago, Natha said:

Τον έχω υπόψη μου τον φακό. Απλά γνωρίζοντας εμένα ξέρω ότι προτιμώ να πάω με 200-300 ευρώ πάνω στον 24-120. Αν και πλέον μπαίνω σε διλήμματα του να κυκλοφορώ μόνο με prime στην τσάντα όπως έκανα και παλαιότερα. Η εναλλαγή φακών ήταν λίγο κουραστική, το αποτέλεσμα όμως σε αρκετές περιπτώσεις αποζημίωνε.

Για ποιό σύνολο και εποχή μιλάμε ; Και σύγκριση τίνος ζουμ με ποιούς prime ; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τη στιγμή που από τις επιλογές του αρχικού ποστ βγήκε έξω από το κάδρο μία επιλογή, η σκέψη για συνδιασμό ζουμ και πράιμ είναι ο  24-120/4 S και όταν έρθει η ώρα ο 20/1.8 S ή κάποια καλύτερη επιλογή αν υπάρχει τότε.

Η άλλη επιλογή με πράιμ θα ήταν να ξεκινούσα με τον 35/1.8 S και αργότερα να πήγαινα 85/1.8 S μία επιλογή που όμως κοστίζει περίπου 350 ευρώ παραπάνω και δεν νομίζω να έχει και τόση σημασία για μένα που είμαι ερασιτέχνης. Βέβαια δεν θα τους αγόραζα μαζί. Ο λόγος που δεν πάω στον 24-200 είναι ότι σε όλες τις συγκρίσεις που τουλάχιστον εγώ είδα ο 24-120 φάνηκε να υπερισχύει, και εντελώς προσωπικά ξέρω ότι δεν μου λείψει η διαφορά του έξτρα εστιακού μήκους. Για τους δυο συγκεκριμένους φακούς η διαφορά τιμής δεν με απασχολεί, οπότε έτσι και η επιλογή.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Natha είπε

Από τη στιγμή που από τις επιλογές του αρχικού ποστ βγήκε έξω από το κάδρο μία επιλογή, η σκέψη για συνδιασμό ζουμ και πράιμ είναι ο  24-120/4 S και όταν έρθει η ώρα ο 20/1.8 S ή κάποια καλύτερη επιλογή αν υπάρχει τότε.

Χωρίς να διαφωνώ για το ότι πιθανόν να είναι υπερεκτιμημένος ο 14-30mm (δεν έχω επαφή με το σύστημα όπως έχω πει και σε άλλο σου thread), δεν υπάρχει εναλλακτική ευρυγώνιου ζουμ δυστυχώς και για μένα είναι σχολείο σαν εύρος. Δεν το λέω για να τον πάρεις ντε και καλά γιατί δεν αρέσουν σε όλους οι ευρυγώνιοι απλώς προσωπικά τον θεωρώ πολύ πιο χρήσιμο σαν εύρος από τους κλασικούς "βαρετούς" mid - range ζουμ φακούς στο εύρος των οποίων προτιμώ σταθερούς. Όχι για τις ποιοτικές διαφορές που ναι υπάρχουν αλλά για το πως μαθαίνεις να προσεγγίζεις το θέμα και τη λήψη γενικότερα. Στους ευρυγώνιους και τηλεφακούς επειδή κάθε χιλιοστό μετράει και δε γίνεται να καλυφθούν όλα από σταθερούς ναι αξίζει ο ζουμ. Τα λέω εφόσον ρωτάς γνώμες δε σημαίνεις πως ταιριάζουν και τα γούστα μας. Τώρα αν ο στόχος είναι αναμνηστικές εικόνες από ταξίδια/μέρη ναι παίρνεις έναν 24 - κάτι και είσαι οκ προφανώς. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, pifilos είπε

Χωρίς να διαφωνώ για το ότι πιθανόν να είναι υπερεκτιμημένος ο 14-30mm (δεν έχω επαφή με το σύστημα όπως έχω πει και σε άλλο σου thread), δεν υπάρχει εναλλακτική ευρυγώνιου ζουμ δυστυχώς και για μένα είναι σχολείο σαν εύρος. Δεν το λέω για να τον πάρεις ντε και καλά γιατί δεν αρέσουν σε όλους οι ευρυγώνιοι απλώς προσωπικά τον θεωρώ πολύ πιο χρήσιμο σαν εύρος από τους κλασικούς "βαρετούς" mid - range ζουμ φακούς στο εύρος των οποίων προτιμώ σταθερούς. Όχι για τις ποιοτικές διαφορές που ναι υπάρχουν αλλά για το πως μαθαίνεις να προσεγγίζεις το θέμα και τη λήψη γενικότερα. Στους ευρυγώνιους και τηλεφακούς επειδή κάθε χιλιοστό μετράει και δε γίνεται να καλυφθούν όλα από σταθερούς ναι αξίζει ο ζουμ. Τα λέω εφόσον ρωτάς γνώμες δε σημαίνεις πως ταιριάζουν και τα γούστα μας. Τώρα αν ο στόχος είναι αναμνηστικές εικόνες από ταξίδια/μέρη ναι παίρνεις έναν 24 - κάτι και είσαι οκ προφανώς. 

1300+ για να αποκτήσει κάποιος την "ματιά" του ευρυγώνιου κάδρου είναι πάρα πολύ ακριβό τίμημα.
Υπομονή λίγο καιρό ακόμη. Η Viltrox ανακοίνωσε 16mm f/1.8 στο σύστημα. Εκεί θα αξίζει κάποιος να ασχοληθεί, ακόμη και με αστροφωτογραφία με έναν τέτοιο. Με 300-400 ευρώ κάνεις πειράματα. Με 1300+ σε ένα εστιακό μήκος που ζητάνε λίγοι και σαν μεταχειρισμένο, όχι.

Για να καταλάβεις εμένα μου χρειάζεται ένας ευρυγώνιος σε αυτά τα mm στο σύστημα, μιας και έχω κι εγώ την Ζ5. Αν θέλω να τραβηξω 4κ είναι X1,7 κροπ και αυτό είναι εξαιρετικά περιοριστικό. Μου κάνει τα 24mm του φακού μου 41mm σχεδόν! Για να μην έχω κροπ μπορώ να τραβάω μονο 1080p, κάτι που τις περισσότερες φορές με περιορίζει.
Η μόνη λύση ήταν ο φακός που αναφέρθηκε πιο πάνω, ο 14-30mm. Εεε συγνώμη αλλά δεν δίνω 1300 ευρώ για να μπορώ να πάρω ευρυγώνιο κοντά στα 24mm

Έκανα το εξής "χακάρισμα"

Αγόρασα έναν κροπ κιτ φακό DX Z mount 16-50mm μεταχειρισμένο. Αυτόν που δίνανε κιτ με την Ζ30. Το κροπ σύστημα της Νικον είναι Χ1.5, άρα μεγαλύτερο απο το Χ1.7 που κροπάρει σε 4Κ η Ζ5. Ρίσκαρα πως δεν θα έχω καθόλου βινιετάρισμα και απέδωσε το ρίσκο.

Με το κροπ X1.7 που έχει στο 4Κ η Ζ5 στα 16mm παίρνω  27mm f/3,5 και καταφέρνω να έχω 4κ σε αποδεκτό ευρυγώνιο μήκος και πολύ καλό διάφραγμα για φως που το κρατάει κάτω απο f/4 έως τα 20mm (34mm σε non crop)

1300+ ευρώ για ευρυγώνιο f/4 ζουμ...ευχαριστώ, δεν θα πάρω. 
Εναν γρήγορο prime f/1.8 απο την Viltrox ή όποια άλλη βγάλει κοντά στα 300-400 ευρώ, πολύ ευχαρίστως, όταν έρθει η ώρα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 minutes ago, pifilos said:

Χωρίς να διαφωνώ για το ότι πιθανόν να είναι υπερεκτιμημένος ο 14-30mm (δεν έχω επαφή με το σύστημα όπως έχω πει και σε άλλο σου thread), δεν υπάρχει εναλλακτική ευρυγώνιου ζουμ δυστυχώς και για μένα είναι σχολείο σαν εύρος. Δεν το λέω για να τον πάρεις ντε και καλά γιατί δεν αρέσουν σε όλους οι ευρυγώνιοι απλώς προσωπικά τον θεωρώ πολύ πιο χρήσιμο σαν εύρος από τους κλασικούς "βαρετούς" mid - range ζουμ φακούς στο εύρος των οποίων προτιμώ σταθερούς. Όχι για τις ποιοτικές διαφορές που ναι υπάρχουν αλλά για το πως μαθαίνεις να προσεγγίζεις το θέμα και τη λήψη γενικότερα. Στους ευρυγώνιους και τηλεφακούς επειδή κάθε χιλιοστό μετράει και δε γίνεται να καλυφθούν όλα από σταθερούς ναι αξίζει ο ζουμ. Τα λέω εφόσον ρωτάς γνώμες δε σημαίνεις πως ταιριάζουν και τα γούστα μας. Τώρα αν ο στόχος είναι αναμνηστικές εικόνες από ταξίδια/μέρη ναι παίρνεις έναν 24 - κάτι και είσαι οκ προφανώς. 

O στόχος δεν είναι ακριβώς οι αναμνηστικές φωτογραφίες. Αυτό το κάνω με κινητό και για μένα ίσως να είναι και καλύτερο για να μοιραστείς φωτογραφίες με φίλους. Είμαι αρχάριος αλλα η φωτογραφία είναι το χόμπι με το οποίο όσο μπορώ προσπαθώ να ασχολούμαι.

Επειδή φυσικά είναι και το κομμάτι budget στη μέση (φυσικά δεν θα αγοραστούν όλοι οι φακοί ταυτόχρονα, απλά προσπαθώ να κάνω ένα πλάνο), τον 14-30 τον σκεφτόμουν σαν εναλλακτική ώστε να αποφύγω τον 20mm και ίσως αργότερα να δω κάτι σε prime τηλεφακό; Θα ήταν αυτό κάτι που θα έκανες με ενα budget ας πούμε 2 χιλιάρικα.

Με τους prime η λογική θα ήταν πρώτα 35mm 1.8 s , μετά 85/1,8 S και τέλος 20 1,8 s, το οποίο είναι αρκετά ακριβό σετ όποτε πρέπει να σκεφτώ την περίπτωση του να είμαι με τους πρώτους δύο για χρόνια.

'Εχω δει συγκρίσεις. Αυτό που δεν μπορώ ακόμα να καταλάβω είναι η διαφορά ποιότητας των ζουμ και πράιμ της σειράς s. Έψαξα μήπως μπορώ να νοικιάσω και να δοκιμάσω αλλά δυστυχώς δεν γίνεται.

Στο κομμάτι budget η λογική λέει 24-120 και όταν έρθει η ώρα έναν πράιμ για αστρο. Με περισσότερη υπομονή όμως ένα σύστημα με πράιμ ίσως αποδειχθεί καλύτερο γιατί και να πας κάπου τριήμερο δεν παίρνεις όλο το σύστημα μαζί σου. Πας μόνο με τον 35μμ και συμβιβάζεσαι.

 

Επεξ/σία από Natha
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Natha είπε

 

'Εχω δει συγκρίσεις. Αυτό που δεν μπορώ ακόμα να καταλάβω είναι η διαφορά ποιότητας των ζουμ και πράιμ της σειράς s. Έψαξα μήπως μπορώ να νοικιάσω και να δοκιμάσω αλλά δυστυχώς δεν γίνεται.

 

 

Πρακτικά δεν θα δεις διαφορά με γυμνό μάτι σε ποιότητα εικόνας, σε επίπεδο να σε ενοχλήσει.
Η μεγάλη διαφορά τους είναι στο διάφραγμα και το βάθος πεδίου και ίσως λίγο προς τις άκρες ένα ελαφρύ softeness στους ζουμ, τέρμα wide και τέρμα Tele, όταν είναι και τέρμα ανοικτοί σε διάφραγμα.
Ψιλοπράγματα, μην κολλάς. Αν δεν σε ενδιαφέρει το λεγόμενο  bokeh, οι άλλες ποιοτικές διαφορές είναι άνευ ουσίας για να συζητηθούν.
Το bokeh απο την άλλη είναι μια τεχνική φωτογράφισης που αν το θέλεις, θέλεις και όσο το δυνατόν πιο ανοικτό f/. (πετυχαίνεται και αλλιώς αλλά είναι ο πιο απλός τρόπος) . Και για όσο πιο ανοικτό το διάφραγμα, τόσο πιο ακριβός ο φακός.
Αν είναι το στυλ σου, δεν το γλυτώνεις. Αν πάλι τα θέλεις όλα σε focus, χωρίς bokeh και άλλες τέτοιες ινσταγκραμικές μοντερνιές, και με οποιονδήποτε ποιοτικό  ζουμ θα είσαι μια χαρά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, highpriest είπε

1300+ για να αποκτήσει κάποιος την "ματιά" του ευρυγώνιου κάδρου είναι πάρα πολύ ακριβό τίμημα.
Υπομονή λίγο καιρό ακόμη. Η Viltrox ανακοίνωσε 16mm f/1.8 στο σύστημα. Εκεί θα αξίζει κάποιος να ασχοληθεί, ακόμη και με αστροφωτογραφία με έναν τέτοιο. Με 300-400 ευρώ κάνεις πειράματα. Με 1300+ σε ένα εστιακό μήκος που ζητάνε λίγοι και σαν μεταχειρισμένο, όχι.

Για να καταλάβεις εμένα μου χρειάζεται ένας ευρυγώνιος σε αυτά τα mm στο σύστημα, μιας και έχω κι εγώ την Ζ5. Αν θέλω να τραβηξω 4κ είναι X1,7 κροπ και αυτό είναι εξαιρετικά περιοριστικό. Μου κάνει τα 24mm του φακού μου 41mm σχεδόν! Για να μην έχω κροπ μπορώ να τραβάω μονο 1080p, κάτι που τις περισσότερες φορές με περιορίζει.
Η μόνη λύση ήταν ο φακός που αναφέρθηκε πιο πάνω, ο 14-30mm. Εεε συγνώμη αλλά δεν δίνω 1300 ευρώ για να μπορώ να πάρω ευρυγώνιο κοντά στα 24mm

Έκανα το εξής "χακάρισμα"

Αγόρασα έναν κροπ κιτ φακό DX Z mount 16-50mm μεταχειρισμένο. Αυτόν που δίνανε κιτ με την Ζ30. Το κροπ σύστημα της Νικον είναι Χ1.5, άρα μεγαλύτερο απο το Χ1.7 που κροπάρει σε 4Κ η Ζ5. Ρίσκαρα πως δεν θα έχω καθόλου βινιετάρισμα και απέδωσε το ρίσκο.

Με το κροπ X1.7 που έχει στο 4Κ η Ζ5 στα 16mm παίρνω  27mm f/3,5 και καταφέρνω να έχω 4κ σε αποδεκτό ευρυγώνιο μήκος και πολύ καλό διάφραγμα για φως που το κρατάει κάτω απο f/4 έως τα 20mm (34mm σε non crop)

1300+ ευρώ για ευρυγώνιο f/4 ζουμ...ευχαριστώ, δεν θα πάρω. 
Εναν γρήγορο prime f/1.8 απο την Viltrox ή όποια άλλη βγάλει κοντά στα 300-400 ευρώ, πολύ ευχαρίστως, όταν έρθει η ώρα.

Δεκτό δε διαφωνώ καθόλου. Το διάβασα και σε άλλο thread με τον 16-50 που το είχες γράψει. Ο,τι κάνει ο καθένας για να γλιτώσει τα χρήματα που ζητάνε και λειτουργεί είναι θετικό. 

Ούτε εγώ μπορεί να τα έδινα. Και τα 700 που έδωσα για τον fujifilm 10-24mm (αντίστοιχα σε crop) και αυτά από e-infinity πολλά μου φαίνονται αλλά οκ πλέον χωρίς αυτόν δεν μπορώ. Το είπα περισσότερο για να μην τον ξεγράψει γιατί ενδέχεται να πετύχει κάποια ευκαιρία. 

Και για σταθερούς ευρυγώνιους το ακούω, δε θα αγόραζα κάποιον χωρίς να έχω και ευρυγώνιο ζουμ αλλά προφανώς ο καθένας έχει άλλες ανάγκες. Απλώς στους ευρυγώνιους θέτω ως προτεραιότητα το εύρος σε σχέση με το διάφραγμα και ας είναι το κόστος μεγαλύτερο. 

33 λεπτά πριν, Natha είπε

O στόχος δεν είναι ακριβώς οι αναμνηστικές φωτογραφίες. Αυτό το κάνω με κινητό και για μένα ίσως να είναι και καλύτερο για να μοιραστείς φωτογραφίες με φίλους. Είμαι αρχάριος αλλα η φωτογραφία είναι το χόμπι με το οποίο όσο μπορώ προσπαθώ να ασχολούμαι.

Επειδή φυσικά είναι και το κομμάτι budget στη μέση (φυσικά δεν θα αγοραστούν όλοι οι φακοί ταυτόχρονα, απλά προσπαθώ να κάνω ένα πλάνο), τον 14-30 τον σκεφτόμουν σαν εναλλακτική ώστε να αποφύγω τον 20mm και ίσως αργότερα να δω κάτι σε prime τηλεφακό; Θα ήταν αυτό κάτι που θα έκανες με ενα budget ας πούμε 2 χιλιάρικα.

Με τους prime η λογική θα ήταν πρώτα 35mm 1.8 s , μετά 85/1,8 S και τέλος 20 1,8 s, το οποίο είναι αρκετά ακριβό σετ όποτε πρέπει να σκεφτώ την περίπτωση του να είμαι με τους πρώτους δύο για χρόνια.

'Εχω δει συγκρίσεις. Αυτό που δεν μπορώ ακόμα να καταλάβω είναι η διαφορά ποιότητας των ζουμ και πράιμ της σειράς s. Έψαξα μήπως μπορώ να νοικιάσω και να δοκιμάσω αλλά δυστυχώς δεν γίνεται.

 

 

Εφόσον το ζήτημα δεν είναι το αναμνηστικό μέρος αλλά ουσιαστικα το δημιουργικό θα επιμείνω για σταθερούς σε μεσαία εστιακά μήκη. Πάντα εφόσον ζητάς απόψεις 😁

Παρεμπιπτόντως το ότι ο Ζ 20mm είναι ένας φωτεινός ευρυγώνιος δεν τον καθιστά ντε και καλά καλό για αστροφωτογραφια. Δηλαδή αν τον θες αποκλειστικά για τέτοια χρήση κατ εμέ δεν αξίζει από αυτά που βλέπω ως προς τις εργαστηριακές μετρήσεις χωρίς να θέλω να σε ζαλισω. Το ίδιο και για τον 14-30 απλώς εκεί είναι το εύρος που τον κάνει ευέλικτο για διάφορα. 

Κορυφαίοι και έμπειροι αστροφωτογραφοι τοπίου σαφώς και χρησιμοποιούν τον 20αρη πχ αλλά βλέπω και άλλους που αγοράζουν τους sigma 20mm και 14mm για Sony οι οποίοι κυκλοφόρησαν πρόσφατα και ουσιαστικά απευθύνονται σε αυτό το κοινό κατασκευαστικά και οπτικά. Πάντα με χρήση ανταπτορα φυσικά. Το λέω γιατί το κόστος των Ζ αποκλειστικά για αυτή τη χρήση είναι κάπως εξωφρενικό χωρίς άρτια αποτελέσματα. 

 

 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, highpriest said:

Πρακτικά δεν θα δεις διαφορά με γυμνό μάτι σε ποιότητα εικόνας, σε επίπεδο να σε ενοχλήσει.
Η μεγάλη διαφορά τους είναι στο διάφραγμα και το βάθος πεδίου και ίσως λίγο προς τις άκρες ένα ελαφρύ softeness στους ζουμ, τέρμα wide και τέρμα Tele, όταν είναι και τέρμα ανοικτοί σε διάφραγμα.
Ψιλοπράγματα, μην κολλάς. Αν δεν σε ενδιαφέρει το λεγόμενο  bokeh, οι άλλες ποιοτικές διαφορές είναι άνευ ουσίας για να συζητηθούν.
Το bokeh απο την άλλη είναι μια τεχνική φωτογράφισης που αν το θέλεις, θέλεις και όσο το δυνατόν πιο ανοικτό f/. (πετυχαίνεται και αλλιώς αλλά είναι ο πιο απλός τρόπος) . Και για όσο πιο ανοικτό το διάφραγμα, τόσο πιο ακριβός ο φακός.
Αν είναι το στυλ σου, δεν το γλυτώνεις. Αν πάλι τα θέλεις όλα σε focus, χωρίς bokeh και άλλες τέτοιες ινσταγκραμικές μοντερνιές, και με οποιονδήποτε ποιοτικό  ζουμ θα είσαι μια χαρά.

Bokeh με ενδιέφερε (κυρίως όταν τραβούσα πορτρέτα) αλλά ήταν και εύκολο με f 1.8 πράιμ. Σε f4 με τον κιτ μου ήταν αδύνατον να πετύχω παρόμοιο αποτέλεσμα. Aφού έχεις κι εσύ την Ζ5 τι άποψη έχεις για τους πράιμ της σειράς και συγκεκριμένα αυτούς που ανέφερα; Θεωρείς ότι είναι overpriced? Για παράδειγμα έχω στα υπόψη μου και τον viltrox 35mm f1.8 , όπου για μένα τουλάχιστον είναι το mm που θα πήγαινα αν αγόραζα τον πρώτο σταθερό. 

Συγγνώμη αν τραβάω το νήμα.

1 hour ago, pifilos said:

Εφόσον το ζήτημα δεν είναι το αναμνηστικό μέρος αλλά ουσιαστικα το δημιουργικό θα επιμείνω για σταθερούς σε μεσαία εστιακά μήκη. Πάντα εφόσον ζητάς απόψεις 😁

Εσύ προσωπικά σε ποιους δύο prime θα πήγαινες για αρχή για να είσαι καλυμμένος; Προσωπικά ξέρω ότι τραβάω αρκετά στα 24mm αλλά ο 35mm μου φαίνεται πιο versatile και μπορώ να προσαρμοστώ, μαζί με τον 85.

Επεξ/σία από Natha
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...