Προς το περιεχόμενο

Αποτυχημένη και η δεύτερη δοκιμή του Starship, πετυχαίνοντας όμως νέο ορόσημο


toniantoing

Προτεινόμενες αναρτήσεις

8 λεπτά πριν, atypicalcoder είπε

Βλέπεις ότι με το ζόρι μπορούν και βγαίνουν από την γήινη ατμόσφαιρα, και πιστεύεις ότι θα φτάσουν ποτέ σε κάποιον κοντινό πλανήτη? πόσο μάλλον να επιστρέψουν... Ούτε σε 1000 χρόνια. Και στο κάτω κάτω το φεγγάρι δεν είναι κατοικήσιμο. Να πάμε για να δούμε τα εκεί βουνά? Ουαουυυυ.

Το λάθος στο σκεπτικό σου είναι ότι θεωρείς ότι η SpaceX έδωσε ένα τελικό προϊον για δοκιμή. Η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Αυτό που κάνουν είναι δοκιμάζουν λίγα πράματα και αν αυτό που θέλουν να δουν δουλεύει σωστά, προχωράνε παρακάτω, αν όχι το αλλάζουν. Συμφέρει περισσότερο να ανατινάξεις 10 πυραυλους απο το να κάνεις έναν που τελικά απέτυχε και εσύ πρέπει να ξεκινήσεις τα πάντα απο την αρχή.

Μια χαρά τα πάει, όλα εξελίσσονται όπως πρέπει.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 76
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, cp5120 said:

Αρκετοί στα σχόλια συγκρίνουν αποτυχημένες απόπειρες των προγραμμάτων Mercury, Gemini και Apollo με την spaceX. Πρώτα πρώτα η τεχνολογία εκείνης της εποχής ήταν "πρωτόγονη" σε σχέση με σήμερα. Σήμερα ξέρουμε πως να στείλουμε ένα όχημα σε τροχιά. Δεύτερο, επικεφαλής της NASA εκείνη της εποχή ήταν ο Wernher von Braun, ένας πυραυλικός ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ και όχι ένας μεγαλομανής hustler που υπόσχεται χωρίς ποτέ να κάνει follow up στις υποσχέσεις του. Είναι ο "αδύναμος κρίκος" σε κάθε επιχείριση που μόνο τα fanboys δεν θέλουν να παραδεχτούν.
Και μόνο ο χαρακτηρισμός της καταστροφής ως "ταχεία απρογραμμάτιστη αποσυναρμολόγηση" (SIC) μπορεί να δώσει το στίγμα της νοοτροπίας που έχει επιβάλλει στην spaceX.

Και μια σημείωση. Το Spaceship ΔΕΝ είναι ο "μεγαλύτερος πύραυλος". Γίνεται μεγαλύτερος σε μήκος με την προσθήκη του booster. Ο Altlas 5 ήταν μεγαλύτερος σε μήκος από το σκέτο Spaceship και ΔΕΝ χρειαζόνταν boosters. Χώρια που είχε ελάχιστα καύσιμα, άρα ελάχιστο φορτίο.
Είμαι όμως σίγουρος ότι θα υπάρξουν χιλιάδες υποψήφιοι εκατομμυριούχοι για το ταξίδι στον Άρη το 2025.
Σαν αυτούς που πλήρωσαν για το ταξίδι με το Titan της OceanGate.

1. Επειδή ανέφερες για "μεγαλομανή hustler". ΚΑΝΕΝΑΣ λάτρης του διαστήματος δεν ενδιαφέρεται για τον Musk. Το Musk το σιχαίνομαι. Κυριολεκτικά, ως άνθρωπο και τις απόψεις του. Από εκεί και πέρα, αυτό που έχουν καταφέρει οι μηχανικοί και το επιστημονικό προσωπικό της SpaceX, είναι, κυριολεκτικά, επανάσταση στην αεροδιαστημική. Σε αυτούς πάνε τα εύσημα και αυτούς θαυμάζουμε. Συνεχώς τους χλευάζουν για τους στόχους που βάζουν και συνεχώς τους καταρρίπτουν. Ποιος ξέχασε το πόσο γρήγορα ανέπτυξαν το Falcon 1; Ποιος ξέχασε τη χλεύη που έφαγαν όταν είπαν ότι θα μπορέσουν να φτιάξουν επαναχρησιμοποιούμενο booster που προσγειώνεται μόνο του; Το κατάφεραν κι αυτό. Ποιος ξέχασε όταν τους έλεγαν ότι το Starship δε θα μπορεί να προσγειωθεί ανάποδα; Το κατάφεραν κι αυτό. Και συνεχίζουμε.

2. Ο χαρακτηρισμός της καταστροφής ως "ταχεία απρογραμμάτιστη αποσυναρμολόγηση" είναι ακριβώς ο ίδιος εδώ και χρόνια. Και, μιας και αναφέρεις τη νοοτροπία, τον ίδιο χαρακτηρισμό έδιναν στις αποτυχίες του Falcon-9 όπου έκαναν rapid prototyping, το τελειοποίησαν και, πλέον, στέλνουν ανθρώπους στον ISS με ΑΨΟΓΟ track record και υπερσύγχρονο όχημα. Οπότε, νομίζω ότι η "νοοτροπία" είναι ακριβώς αυτή που πρέπει να είναι.

3. Όχι, ο Atlas V δεν ήταν μεγαλύτερος του Starship (δε λέγεται "Spaceship", καλό είναι όταν πάμε να μιλήσουμε για κάτι, να ξέρουμε έστω το όνομά του). "Starship" ονομάζεται, ταυτόχρονα όλο το όχημα, καθώς και το μεμονωμένο πάνω μέρος, χωρίς το Super Heavy Booster. Τουλάχιστον 4 χρόνια το λένε έτσι. Το Starship, λοιπόν, έχει ύψος (μήκος) 120m, 9m διάμετρο, με payload capacity σε LEO στους 150 τόνους. Νούμερα απλησίαστα για κάθε άλλο πύραυλο έως τώρα.

Τον Atlas V δεν ξέρω γιατί τον ανέφερες. Είναι εντελώς άλλης κλάσης όχημα, ούτε καν κοντά στο Starship, στα 58m μήκος, με payload capacity σε LEO 18.5 τόννους. Τι σχέση έχει; Να φανταστώ ότι το μπέρδεψες με το Saturn V ο οποίος είχε μήκος 110m, 140 τόννους payload capacity σε LEO. Για ακόμα καλύτερη σύγκριση, το Starship υπολογίζεται ότι μπορεί να στείλει έως και 700 τόνους σε TLI κοστίζοντας μεχρι και 2 εκατομμύρια ανά εκτόξευση, ενώ το Saturn V μόλις 47 κοστίζοντας 1.23 δις.

Καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για εντελώς διαφορετικές τάξεις μεγεθών;

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, ZoReN είπε

Με το ζόρι μπορεί να βγήκε το συγκεκριμένο όχημα χθες από την γήινη ατμόσφαιρα αλλά τελικά μπόρεσε και βγήκε φτάνοντας περίπου τα 120χλμ ύψους. Και αυτό το κατάφερε με την δεύτερη προσπάθεια που έκανε. Αυτό το project είναι ακόμα prototype. Δεν είναι ακόμα η τελική έκδοση που θα πάει σε άλλον πλανήτη. Οπότε ένα βήμα τη φορά. Επίσης το starhip θα είναι υπεύθυνο για να πάρει τους αστροναύτες από την σελήνη για να τους επιστρέψει στη γη σύμφωνα με το πρόγραμμα Άρτεμης.  

Οκ ας αφήσουμε στην άκρη τα περί πεταμένων χρημάτων κλπ. Πως ακριβώς θα λύσουν το πρόβλημα των εντολών αν αυτό το πράγμα απομακρυνθεί κατά πολύ από την γη; όσο πάει και το delay στα commands θα είναι μεγαλύτερο πρόβλημα. Δεν το λέω επικριτικά θέλω να μάθω πως λειτουργούν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, atypicalcoder said:

Οκ ας αφήσουμε στην άκρη τα περί πεταμένων χρημάτων κλπ. Πως ακριβώς θα λύσουν το πρόβλημα των εντολών αν αυτό το πράγμα απομακρυνθεί κατά πολύ από την γη; όσο πάει και το delay στα commands θα είναι μεγαλύτερο πρόβλημα. Δεν το λέω επικριτικά θέλω να μάθω πως λειτουργούν.

Το πως ακριβώς λύνεται τεχνικά αυτό το κομμάτι δεν το γνωρίζω για να είμαι ειλικρινής για να σου απαντήσω. Αυτό που βλέπω είναι ότι αυτό το κάνουν είδη, με κάποιο τρόπο και με άλλους δορυφόρους, τηλεσκόπια που έχουμε στείλει εκεί έξω. Άρα σίγουρα κάποια λύση έχουν βρει και για αυτό. Αν κάποιος γνωρίζει πως ακριβώς λειτουργεί αυτό θα έχει ενδιαφέρον να μας γράψει 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, MikeKata είπε

1. Επειδή ανέφερες για "μεγαλομανή hustler". ΚΑΝΕΝΑΣ λάτρης του διαστήματος δεν ενδιαφέρεται για τον Musk. Το Musk το σιχαίνομαι. Κυριολεκτικά, ως άνθρωπο και τις απόψεις του. Από εκεί και πέρα, αυτό που έχουν καταφέρει οι μηχανικοί και το επιστημονικό προσωπικό της SpaceX, είναι, κυριολεκτικά, επανάσταση στην αεροδιαστημική. Σε αυτούς πάνε τα εύσημα και αυτούς θαυμάζουμε. Συνεχώς τους χλευάζουν για τους στόχους που βάζουν και συνεχώς τους καταρρίπτουν. Ποιος ξέχασε το πόσο γρήγορα ανέπτυξαν το Falcon 1; Ποιος ξέχασε τη χλεύη που έφαγαν όταν είπαν ότι θα μπορέσουν να φτιάξουν επαναχρησιμοποιούμενο booster που προσγειώνεται μόνο του; Το κατάφεραν κι αυτό. Ποιος ξέχασε όταν τους έλεγαν ότι το Starship δε θα μπορεί να προσγειωθεί ανάποδα; Το κατάφεραν κι αυτό. Και συνεχίζουμε.

2. Ο χαρακτηρισμός της καταστροφής ως "ταχεία απρογραμμάτιστη αποσυναρμολόγηση" είναι ακριβώς ο ίδιος εδώ και χρόνια. Και, μιας και αναφέρεις τη νοοτροπία, τον ίδιο χαρακτηρισμό έδιναν στις αποτυχίες του Falcon-9 όπου έκαναν rapid prototyping, το τελειοποίησαν και, πλέον, στέλνουν ανθρώπους στον ISS με ΑΨΟΓΟ track record και υπερσύγχρονο όχημα. Οπότε, νομίζω ότι η "νοοτροπία" είναι ακριβώς αυτή που πρέπει να είναι.

3. Όχι, ο Atlas V δεν ήταν μεγαλύτερος του Starship (δε λέγεται "Spaceship", καλό είναι όταν πάμε να μιλήσουμε για κάτι, να ξέρουμε έστω το όνομά του). "Starship" ονομάζεται, ταυτόχρονα όλο το όχημα, καθώς και το μεμονωμένο πάνω μέρος, χωρίς το Super Heavy Booster. Τουλάχιστον 4 χρόνια το λένε έτσι. Το Starship, λοιπόν, έχει ύψος (μήκος) 120m, 9m διάμετρο, με payload capacity σε LEO στους 150 τόνους. Νούμερα απλησίαστα για κάθε άλλο πύραυλο έως τώρα.

Τον Atlas V δεν ξέρω γιατί τον ανέφερες. Είναι εντελώς άλλης κλάσης όχημα, ούτε καν κοντά στο Starship, στα 58m μήκος, με payload capacity σε LEO 18.5 τόννους. Τι σχέση έχει; Να φανταστώ ότι το μπέρδεψες με το Saturn V ο οποίος είχε μήκος 110m, 140 τόννους payload capacity σε LEO. Για ακόμα καλύτερη σύγκριση, το Starship υπολογίζεται ότι μπορεί να στείλει έως και 700 τόνους σε TLI κοστίζοντας μεχρι και 2 εκατομμύρια ανά εκτόξευση, ενώ το Saturn V μόλις 47 κοστίζοντας 1.23 δις.

Καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για εντελώς διαφορετικές τάξεις μεγεθών;

Τις διορθώσεις τις έκανα, ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις. Μερικά καλοπροαίρετα σχόλια:
1.  "Το Starship δε θα μπορεί να προσγειωθεί ανάποδα". Δεν νομίζω να προσγειώθηκε ποτέ ανάποδα στις θαλάσσιες πλατφόρμες. Γι' αυτό και τις πούλησαν και προσγειώνεται ανάποδα στη στεριά. Άρα, αυτό που έλεγαν ήταν μόνο εν μέρει αληθές.
2. Το κόστος ανά εκτόξευση δεν είναι, κατά τη γνώμη μου, ενδεικτικό συγκριτικό στοιχείο. Είναι σαν να συγκρίνεις την κατανάλωση σε ένα όχημα της δεκατείας του 60 με την κατανάλωση σε ένα όχημα της δεκαετίας το 20, ίσως και υβριδικό. Αυτή η προσαρμογή "σε σημερινές τιμές" δεν έχει νόημα και πιστεύω να καταλαβαίνεις γιατί.
3.  Τα νούμερα που παραθέτεις είναι υποθετικά. Ο Saturn V έχει 13 στις 13 επιτυχημένες απογειώσεις. Το Starship 0 στις 2. Με κατανάλωση 3.583 vs 4600 τόννους καυσίμου. Και 140 τόννους σε LEO. To Starship έχει θεωρητικά σχεδόν την ίδια χωρητικότητα και είναι θεωρητικά επαναχρησιμοποιούμενο. Και θεωρητικά υπολογίζεται ότι μπορεί να στείλει έως και 700 τόνους σε TLI κόστίζοντας 2 εκ ανά εκτόξευση ΑΛΛΑ για να συνεχίσει (το Starship) σε TLI χρειάζεται να επαναεφοδιαστεί με καύσιμα. Άρα, προς το παρόν, είναι no go για το φεγγάρι.

Δεν έχω τίποτα με τους μηχανικούς και επιστήμονες που δουλεύουν στην spaceX και μακάρι να πετύχουν. Αμφισβητώ τη δυνατότητα να πετύχουν αυτό που τους ζητάει το αφεντικό τους και σε δυνατότητα και σε χρονοδιάγραμμα.

Comparing the Lunar rockets Starship vs Saturn V - Orbital Today.jpg

Επεξ/σία από cp5120
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 minutes ago, cp5120 said:

  "Το Starship δε θα μπορεί να προσγειωθεί ανάποδα". Δεν νομίζω να προσγειώθηκε ποτέ ανάποδα στις θαλάσσιες πλατφόρμες. Γι' αυτό και τις πούλησαν και προσγειώνεται ανάποδα στη στεριά. Άρα, αυτό που έλεγαν ήταν μόνο εν μέρει αληθές.

Λάθος. Το Starship ανέκαθεν ήταν σχεδιασμένο για προσγείωση στη στεριά, με "πιάσιμο" του booster από δαγκάνες. Αυτό που λες εσύ είναι τα booster των Falcon 9 που, φυσικά και προσγειώνονται και σε στεριά και σε θάλασσα. Καμιά πλατφόρμα δεν πουλήθηκε, μπορείς να βρεις τόσα διαθέσιμα βιντεο online.

24 minutes ago, cp5120 said:

Το κόστος ανά εκτόξευση δεν είναι, κατά τη γνώμη μου, ενδεικτικό συγκριτικό στοιχείο. Είναι σαν να συγκρίνεις την κατανάλωση σε ένα όχημα της δεκατείας του 60 με την κατανάλωση σε ένα όχημα της δεκαετίας το 20, ίσως και υβριδικό. Αυτή η προσαρμογή "σε σημερινές τιμές" δεν έχει νόημα και πιστεύω να καταλαβαίνεις γιατί.

Το κόστος ανά εκτόξευση είναι, κυριολεκτικά, το νούμερο ένα πράγμα που κοιτάμε όταν σχεδιάζουμε μια αποστολή. Και, πιο συγκεκριμένα, το κόστος ανα κιλό. Και αυτή είναι η επανάσταση που έφερε η επαναχρησιμοποίηση των Falcon 9. Ο μόνος λόγος που δεν ασχολήθηκε κάνεις με το κόστος του Saturn V ήταν ότι ήταν κρατικό πρόγραμμα, μέσα στον ψυχρό πόλεμο.

27 minutes ago, cp5120 said:

Τα νούμερα που παραθέτεις είναι υποθετικά. Ο Saturn V έχει 13 στις 13 επιτυχημένες απογειώσεις. Το Starship 0 στις 2. Με κατανάλωση 3.583 vs 4600 τόννους καυσίμου. Και 140 τόννους σε LEO. To Starship έχει θεωρητικά σχεδόν την ίδια χωρητικότητα και είναι θεωρητικά επαναχρησιμοποιούμενο. Και θεωρητικά υπολογίζεται ότι μπορεί να στείλει έως και 700 τόνους σε TLI κόστίζοντας 2 εκ ανά εκτόξευση ΑΛΛΑ για να συνεχίσει (το Starship) σε TLI χρειάζεται να επαναεφοδιαστεί με καύσιμα. Άρα, προς το παρόν, είναι no go για το φεγγάρι.

Όχι, το Starship δεν έχει 0/2. Είναι πρωτότυπο, όχι τελικό προϊόν. Με αυτή τη λογική βάλε μέσα και όλες τις αποτυχημένες εκτοξεύσεις των Saturn που έφτιαχναν μικρότερες εκδόσεις και εκρήγνυνταν στο pad, μέχρι να τελειοποιήσουν τις F1. 

Όχι, το Starship δεν έχει την ίδια χωρητικότητα. Έχει πολύ, πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Κι αυτό οφείλεται στο ότι ο Saturn V ήταν, σχεδόν εξ'ολοκληρου, καύσιμα. Για παρόμοιο payload capacity ΣΕ ΜΑΖΑ μιλάμε, όχι σε "χωρητικότητα". Ο χώρος του Starship ανοίγει άλλους ορίζοντες στις εκτοξεύσεις.

Επίσης, μόνο το LEO συγκρινεται. Στο TLI, ακριβώς αυτή είναι η δύναμη του Starship. Το ότι σχεδιάζεται να ανεφοδιάζεται σε τροχιά, ώστε να παρέχει έως και 700 τόνους TKI payload, σε σύγκριση με το Saturn που έφθανε έως 47 τόνους. Καμιά σύγκριση μεταξύ των 2.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά συγνώμη κιόλας αλλά γιατί δεν συγκρίνεται το Starship με το SLS?  και το συγκρίνεται με τον Sv? Εδώ στην Nasa είχαν θέμα με ΜΙΑ βάνα καυσίμου και έκαναν postpone το lunch Για μέρες! Εδώ χρειάστηκαν ώρες και άλλαξαν 3 μοτέρ, συγκρίνεται την βούρτσα με την ομπρέλα 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 18/11/2023 στις 7:30 ΜΜ, fsym είπε

Γιατί δεν πρέπει να διαβάζεις ελληνικά site, και αναφέρομαι στη λέξη "Αποτυχία".
Οι Έλληνες δημοσιογράφοι, περιμένουν όλα να λειτουργήσουν τέλεια με την πρώτη φορά.
Δεν βρήκα ελληνικό site που να εκθειάζει τη θετική πλευρά του γεγονότος. Μόνο αρνητικότητα. Αυτό δείχνει ότι είμαστε στο κόσμο μας - Βασικά εκτός του κόσμου. 
Διαβάζοντας τα ελληνικά site δεν νομίζω κανένας Έλληνας να δοκιμάσει να δημιουρήσει κάτι στην Ελλάδα. Θα πέσουν να το φάνε.
Τα βήματα που έχει κάνει ο Musk, ούτε στα πιο τρελά όνειρά μας δεν μπορούσαμε να τα φανταστούμε ως ανθρωπότητα πριν 10 χρόνια. Τα άλματα που έχει κάνει είναι για το guinness book.

Εύγε στη ελληνική νοοτροπία μας!

Είπες κάτι τώρα..  το 80% των δημοσιογράφων κάνουν αντιγραφή επικόλληση απο ξένες σελίδες ενημέρωσης.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, MikeKata είπε

Λάθος. Το Starship ανέκαθεν ήταν σχεδιασμένο για προσγείωση στη στεριά, με "πιάσιμο" του booster από δαγκάνες. Αυτό που λες εσύ είναι τα booster των Falcon 9 που, φυσικά και προσγειώνονται και σε στεριά και σε θάλασσα. Καμιά πλατφόρμα δεν πουλήθηκε, μπορείς να βρεις τόσα διαθέσιμα βιντεο online.

Δεν χρειάζομαι video on line. Ένα απλό search είναι αρκετό:

https://jpt.spe.org/spacex-sells-former-oilfield-rigs

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 minutes ago, cp5120 said:

Δεν χρειάζομαι video on line. Ένα απλό search είναι αρκετό:

https://jpt.spe.org/spacex-sells-former-oilfield-rigs

Έχεις μπλέξει τα παλιά oilfield rigs με τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν για τα Falcon. Εκεί είναι, δεν έφυγαν ποτέ. Εκεί προσγειώνονται τα Falcon. Το πιο γνωστό είναι αυτό. 

https://space-offshore.com/of-course-i-still-love-you

Το Starship δε σχεδιάστηκε ποτέ για προσγείωση σε θαλάσσια πλατφόρμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, cp5120 είπε

Δεν χρειάζομαι video on line. Ένα απλό search είναι αρκετό:

https://jpt.spe.org/spacex-sells-former-oilfield-rigs

Φιλε είσαι μεγάλο τρολ. Κάτσε να το ολοκληρώσουν πρώτα το project στην στεριά και μετά πάνε στην θάλασσα. Τα Falcon προσγειώθηκαν πρώτη φορά στην θάλασσα, χρόνια μετά την πρώτη πτήση τους.

Ο λόγος που μελετάνε και θέλουνε τις πλατφόρμες γεώτρησης είναι για να κάνουν απο εκεί τις απογειώσεις, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να κλείνουν σε κάθε εκτόξευση δέκα τετραγωνικά χιλιόμετρα στην στεριά. Δεν είναι ότι το διαστημόπλοιο δεν είναι ικανό να το κάνει, είναι ότι αποφασίσανε πως κατα την διάρκεια της ανάπτυξης δεν βολεύει να μεταφέρουν τα πάντα με πλοία στις πλατφόρμες και τα καύσιμα με τάνκερ . Οταν ολοκληρωθεί το διαστημόπλοιο, τότε ίσως εξετάσουν ξανά την περίπτωση των πλατφορμων γεώτρησης. 

Αλλά δεν είναι η περίπτωση, δεν μπορούν, δεν το κάνουν, είναι ότι δεν είναι η κατάλληλη ώρα, είπαμε είναι σε ανάπτυξη το project, δεν έχουν παραδόσει προϊόν. Κολάς σε κάτι ανούσιες λεπτομέρειες.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 ώρες πριν, MikeKata είπε

Με αυτή τη λογική βάλε μέσα και όλες τις αποτυχημένες εκτοξεύσεις των Saturn που έφτιαχναν μικρότερες εκδόσεις και εκρήγνυνταν στο pad, μέχρι να τελειοποιήσουν τις F1.

Για όσους βαριούνται να ψάχνουν link

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ένας λέει αποτυχία, ο άλλος λέει πετάνε λεφτά, ο παράλλος λέει ο Μασκαράς να μπει στο Starship. Μάλιστα. 

 

Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΌΣ ΠΎΡΑΥΛΟΣ, της SpaceX, Starship/SuperHeavy, έκανε μόλις την 2η πειραματική πτήση του ως πρωτότυπο, για να δουν με τις τροποποίησεις που κάνανε από την 1η πτήση του εάν είναι σε σωστό δρόμο. Να θυμίσω ότι στην 1η δοκιμαστική πτήση, ο Super Heavy/Booster 7, είχε κάνει 3 φορές δοκιμή μηχανών, την 1η φορά έκανε με 7, την δεύτερη με 14 και την 3η με 33 που λειτούργησαν οι 31, την μια την έσβησε χειροκίνητα η ομάδα, την άλλη την έσβησε αυτόματα ο υπολογιστής. Εδώ να τονίσουμε κάτι σημαντικό: Εάν ο υπολογιστής ανιχνεύσει ότι δεν πάρουν μπρος από 30 μηχανές και πάνω, θα σβήσει αυτόματα τα πάντα και θα κάνει cut-off στην παροχή καυσίμου, δηλαδή αν σε μια εκτόξευση πάρουν μπρος μόνο οι 29 μηχανές από τις 33 του Super Heavy, θα σβήσουν όλες διότι δεν υπάρχει αρκετή ώση ώστε να ξεκινήσει να απογειώνεται. Τώρα στην 2η δοκιμαστική πτήση, ο Super Heavy πέταξε κανονικά με όλες τις 33 μηχανές του, χωρίς καμία βλάβη, και όταν ήρθε η ώρα για τον διαχωρισμό σταδίου, δηλαδή να αποσυνδεθεί το Starship από τον Super Heavy κράτησε τις 3 μηχανές αναμμένες για να έχει το μομεντουμ ώστε να δίνει λίγη έξτρα ώση στο Starship πριν ανάψει τις μηχανές του. Εφόσον γίνει ο διαχωρισμός, ο Super Heavy ανάβει τις υπόλοιπες 10 μηχανές(13 στο σύνολο, οι 3 που μένουν αναμμένες και οι 10 που γίνονται re-light), και εκτελεί τον ελιγμό γνωστό ως "Boostback Burn"(θα παραθέσω βίντεο με το Falcon 9 για να καταλάβει ο κόσμος τι είναι το boostback). Ενώ λοιπόν έκανε σωστά τον ελιγμό, μια μηχανή δεν ξαναπήρε μπρος και έπειτα σβήσανε άλλες 4 μηχανές, οπότε δεν είχε αρκετή ώση ώστε να εκτελέσει τον ελιγμό και να προσγειωθεί στον κόλπο του Μεξικού ελεγχόμενα. Όταν λοιπόν, ένας πύραυλος η ένα σκάφος βγαίνει εκτός προβλεπόμενης τροχιάς, και κρίνεται ότι θα προκαλέσει κίνδυνο για ανθρώπους η κτήρια, ενεργοποιείται το FTS(Flight Termination System=Σύστημα Τερματισμού Πτήσης). Το εν λόγω σύστημα, είναι εκρηκτικά επάνω στον πύραυλο, κατά μήκος του που σε περίπτωση όπως έγινε με τον Super Heavy, βγει εκτός προβλεπόμενης τροχιάς προκαλεί έκρηξη στον πύραυλο και τον καταστρέφει για να μην αποτελέσει κίνδυνο σε κάποιον στο έδαφος. Αυτή ήταν η έκρηξη που είδαμε στο βίντεο, και όχι ότι ο Super Heavy έσκασε από μόνος του. Υπόψη, πως αυτή ήταν η 2η πειραματική πτήση και θα γίνουν άλλες 8, συνολικά 10 κάθε φορά με τις βελτιώσεις που θα γίνονται, ώστε να φτάσουμε σε σημείο να γίνει η 1η δοκιμαστική πτήση με φορτίο και έπειτα με ανθρώπους. Αν ήταν με την 1η φορά όλα να δουλέψουν τέλεια, τώρα θα είχαμε φτάσει όχι στον Άρη αλλά στον γείτονα γαλαξία της Ανδρομέδας. 


Σε αυτό το βίντεο, από τις 13/1/2022, είναι το Falcon 9 που εκτελεί τον ελιγμό "Boostback", όταν το 1ο στάδιο γυρνάει ανάποδα για να επιστρέψει από εκεί που εκτοξεύθηκε(RTLS=Return To Launch Site). 

 

 

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, cp5120 είπε

Δες ποιος κάνει trolling σε fanboys σαν εσένα.

 

Σχεδόν όλα όσα έγραψες είναι αντικειμενικά λάθος, δεν είναι καν θέμα ερμηνείας. 

Δεν έχω ιδέα τι θέλεις να πεις με το παραπάνω video και γιατί τρολάρει εμένα ή άλλους σαν εμένα. Μάλλον ούτε εσύ καταλαβαίνεις τι γράφεις.

O Yusaku Maezawa είναι ένας δισεκατομυριούχος που ξοδεύει τα λεφτά του όπως θέλει. Πλήρωσε για για να πάει σοτ ISS και όντως πήγε και έμεινε 12 μέρες στον διεθνές διαστημικό σταθμό. Εχει δώσει λεφτά στην SpaceX για να τους κάνει βόλτα γύρω απο το φεγγάρι, το project ονομάζεται dearmoon. Τα λεφτά έχουν δωθεί, το πλήρωμα με απλούς ιδιώτες, κυρίως καλλιτέχνες έχει επιλεχθεί και εκπαιδεύεται ήδη. Υπάρχουν ένα σωρό video για αυτό και την εξέλιξη του project απο τους ίδιους τους ιδιώτες, όχι την SpaceX. Ενας απο αυτούς είναι και ο Tim Dodd, ένας πολύ πετυχημένος youtuber του χώρου του διαστήματος και έτσι όλη η κοινότητα ξέρει για τις εξελίξεις.

Τώρα γιατί εσύ το θεωρείς trolling μόνο εσύ το καταλαβαίνεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...