Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
2 ώρες πριν, james01gr είπε

https://energypress.gr/news/dyo-nees-monades-sithya-synolikis-ishyos-50mw-sta-diylistiria-elpe-aspropyrgoy-erga

https://energypress.gr/news/adeia-leitoyrgias-gia-stathmo-sithya-22mw-sto-diylistirio-tis-helleniq-energy-stin-eleysina

οι μονάδες που δείχνεις είναι αποκλειστικά παραγωγή αερίου. τα ΕΛΠΕ σε όλα τα διυληστήριά τους έχουν κάνει επεκτάσεις και έχουν προσθέσει και παραγωγή ενέργειας πέρα από την διύληση.

Ναι βρε αδερφέ αλλά η βρώμα δεν είναι από τη παραγωγή ενέργειας (άσε που 50 και 20 MW είναι ελάχιστα μπροστά στις μεγάλες μονάδες στη Θήβα των 400+ MW). Οι άσχημες μυρωδιές είναι από τα διυλιστήρια, περνάω από εκεί 30+ χρόνια, πάντα έτσι ήταν.

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, chek2fire είπε

 

Νομίζω ότι ξεκάθαρα κερδίζει το Inster σε τιμή και χώρους; Βέβαια αυτό έχει περάσει Euroncap όσον αφορά την ασφάλεια του που για πόλη είναι οκ.

  • Like 2
Δημοσ.
38 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Νομίζω ότι ξεκάθαρα κερδίζει το Inster σε τιμή και χώρους; Βέβαια αυτό έχει περάσει Euroncap όσον αφορά την ασφάλεια του που για πόλη είναι οκ.

Ειναι πιο πρακτικο το ινστερ αλλα ειναι μεγαλυτερο το 5. Δυσκολα επιλέγεις το 5 για τα τεχνικά του αλλα το ινστερ ειναι ομορφουλι ενω το 5 ειναι οτι πιο ομορφο εχει βγει σε ηλεκτρικο πολης. Ειναι ποθητό το ατιμο! Και ακριβο...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγώ προσωπικά ανάμεσα από τα 2 θα αγόραζα το inster. 

Στα ηλεκτρικά ακόμα οι Ευρωπαιοι δεν με πείθουν. 

Επεξ/σία από @pnea1973
  • Like 2
Δημοσ.
2 hours ago, @pnea1973 said:

Εγώ προσωπικά ανάμεσα από τα 2βθα αγόραζα το inster. 

Στα ηλεκτρικά ακόμα οι Ευρωπαιοι δεν με πείθουν. 

Γενικα τα ευρωπαικα ειναι καλα , αλλα ειναι να μην σου τυχει να πρεπει να το φτιαξεις. Το αστειο ειναι οτι οποιος κατασκευαστης φτιαξει τα μοντελα του ωστε να επισκευαζονται ευκολα θα κερδισει πολυ κοσμο.
Παρεπιπτοντως τα πιο ευκολα στην επισκευη τους ειναι τα Tesla LR.

  • Like 2
Δημοσ.

Πάντως η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκόσμια είναι σε περίοδο ανάκαμψης. 

Το πρώτο τρίμηνο τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευαν το 16% των παγκόσμιων πωλήσεων με την Κίνα να οδηγεί την κούρσα και είναι και η μόνη χώρα που τα θερμικα της έχουν μείωση σε ποσοστό πωλήσεων

https://www.autonomous.gr/ta-ilektrika-aytokinita-kyriarchoyn-stis-pagkosmies-poliseis/

Δημοσ.
3 ώρες πριν, chek2fire είπε

Πάντως η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκόσμια είναι σε περίοδο ανάκαμψης. 

Το πρώτο τρίμηνο τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευαν το 16% των παγκόσμιων πωλήσεων με την Κίνα να οδηγεί την κούρσα και είναι και η μόνη χώρα που τα θερμικα της έχουν μείωση σε ποσοστό πωλήσεων

https://www.autonomous.gr/ta-ilektrika-aytokinita-kyriarchoyn-stis-pagkosmies-poliseis/

Αναφορά σε κείμενο

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αυξηθεί παγκοσμίως, με αξιοσημείωτη αύξηση 42% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, παρά τους δασμούς που επηρεάζουν το εμπόριο.

Οι δασμοί ανακοινώθηκαν επίσημα 2/4 και επιβλήθηκαν στις 9/4. Οπότε δεν νομίζω ότι αυτό επειρέασε τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου αρνητικά. Ίσα ίσα μπορεί να είχε και θετικό πρόσημο καθώς νωρίτερα ήταν γνωστό. 

Τώρα τα θετικά αποτελέσματα της Κίνας δεν μου κάνουν καθόλου εντύπωση. Τα οχήματα τους είναι τσάμπα εντός κίνας και εκτός αυτού οι υποδομές στην χώρα αυξάνονται και πληθύνονται. Είναι βέβαια beta testers όλων αυτών των τεχνολογιών όπως battery swap stations που ενδέχεται κάποιες από αυτές να μην ευδοκιμήσουν ποτέ.

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Οι δασμοί ανακοινώθηκαν επίσημα 2/4 και επιβλήθηκαν στις 9/4. Οπότε δεν νομίζω ότι αυτό επειρέασε τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου αρνητικά. Ίσα ίσα μπορεί να είχε και θετικό πρόσημο καθώς νωρίτερα ήταν γνωστό. 

Τώρα τα θετικά αποτελέσματα της Κίνας δεν μου κάνουν καθόλου εντύπωση. Τα οχήματα τους είναι τσάμπα εντός κίνας και εκτός αυτού οι υποδομές στην χώρα αυξάνονται και πληθύνονται. Είναι βέβαια beta testers όλων αυτών των τεχνολογιών όπως battery swap stations που ενδέχεται κάποιες από αυτές να μην ευδοκιμήσουν ποτέ.

Νομιζω οτι αθορυβα έχουν ηδη τερματισει την αναπτυξη του battery swap. Μεχρι να γινει mainstream οι μπαταρίες θα φορτιζουν σε 15 λεπτα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, basilis_k6 said:

Νομιζω οτι αθορυβα έχουν ηδη τερματισει την αναπτυξη του battery swap.

Δεν νομίζω η Nio να το τερμάτισε, το αντίθετο μάλιστα, τα στήνει σαν κουφέτα (3,300 stations and counting). Μάλιστα η CATL (μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών παγκοσμίως) μόλις ανακοίνωσε πως προχωράει και αυτή στην δημιουργία οικοσυστήματος swapping (σε συνεργασία με την Sinopec).

Και είναι φυσικό και επόμενο, μιας και το swapping έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα για κάποια προφίλ λειτουργίας που το κάνουν εξαιρετικά χρήσιμο, ασχέτως ταχύτητας φόρτισης DC. Δεν νομίζω πως θα γίνει ποτέ mainstream ή ο βασικός τρόπος ανεφοδιασμού για απλά οχήματα, αλλά το swapping ήρθε για να μείνει (και να αναπτυχθεί ραγδαία σε long haul industrial προφίλ χρήσης, ανάμεσα σε άλλα).

 

--------------------------

 

Επεξ/σία από Dante80
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
40 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Δεν νομίζω η Nio να το τερμάτισε, το αντίθετο μάλιστα, τα στήνει σαν κουφέτα (3,300 stations and counting). Μάλιστα η CATL (μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών παγκοσμίως) μόλις ανακοίνωσε πως προχωράει και αυτή στην δημιουργία οικοσυστήματος swapping (σε συνεργασία με την Sinopec).

Και είναι φυσικό και επόμενο, μιας και το swapping έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα για κάποια προφίλ λειτουργίας που το κάνουν εξαιρετικά χρήσιμο, ασχέτως ταχύτητας φόρτισης DC. Δεν νομίζω πως θα γίνει ποτέ mainstream ή ο βασικός τρόπος ανεφοδιασμού για απλά οχήματα, αλλά το swapping ήρθε για να μείνει (και να αναπτυχθεί ραγδαία σε long haul industrial προφίλ χρήσης, ανάμεσα σε άλλα).

 

--------------------------

 

Εγώ σαν παράδειγμα το ανέφερα αλλά φαίνεται θα το γυρίσουμε σε προοπτική ηλεκτροκίνησης εδώ.

Αρχικά το swaping έχει τρία προβλήματα.

  • Οικοσύστημα: Αν δεν υπάρχει τρόπος σε όλους τους σταθμούς να βρω μπαταρία για το όχημα μου δυσκολεύει πολύ την κατάσταση
  • Δώρο νέας μπαταρίας: Το αμάξι μου έρχεται με μία νέα μπαταρία την οποία πληρώνω. Θα την δώσω έτσι με ελαφρά την καρδία;
  • Τεχνολογία Γρήγορης Φόρτισης: Αν αυξηθούν οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης και σε 10-15 λεπτά φτάνεις ένα range 300km σε εθνική δεν βρίσκω λόγο για το swaping. 

Αν αλλάξει η προοπτική στο ότι την μπαταρία δεν την πληρώνεις και δεν είναι δικιά σου τότε υπάρχει μία ελπίδα να υιοθετηθεί σαν τεχνολογία.

Στα θετικά μένει το ότι δεν σε νοιάζει το κόστος αντικατάστασης αλλά και πάλι υπάρχει το ερώτημα:

Αλλάζω σήμερα μπαταρία και παραδίδει πνεύμα σε 4 μήνες. Θα μου την καλύψει η εταιρεία αφού δεν είναι δικιά μου η θα πρέπει να αντικαταστήσω την μπαταρία με δικά μου έξοδα;

 

Επεξ/σία από manolis940
  • Like 1
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Εγώ σαν παράδειγμα το ανέφερα αλλά φαίνεται θα το γυρίσουμε σε προοπτική ηλεκτροκίνησης εδώ.

Αρχικά το swaping έχει τρία προβλήματα.

  • Οικοσύστημα: Αν δεν υπάρχει τρόπος σε όλους τους σταθμούς να βρω μπαταρία για το όχημα μου δυσκολεύει πολύ την κατάσταση
  • Δώρο νέας μπαταρίας: Το αμάξι μου έρχεται με μία νέα μπαταρία την οποία πληρώνω. Θα την δώσω έτσι με ελαφρά την καρδία;
  • Τεχνολογία Γρήγορης Φόρτισης: Αν αυξηθούν οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης και σε 10-15 λεπτά φτάνεις ένα range 300km σε εθνική δεν βρίσκω λόγο για το swaping. 

Αν αλλάξει η προοπτική στο ότι την μπαταρία δεν την πληρώνεις και δεν είναι δικιά σου τότε υπάρχει μία ελπίδα να υιοθετηθεί σαν τεχνολογία.

Στα θετικά μένει το ότι δεν σε νοιάζει το κόστος αντικατάστασης αλλά και πάλι υπάρχει το ερώτημα:

Αλλάζω σήμερα μπαταρία και παραδίδει πνεύμα σε 4 μήνες. Θα μου την καλύψει η εταιρεία αφού δεν είναι δικιά μου η θα πρέπει να αντικαταστήσω την μπαταρία με δικά μου έξοδα;

 

η μπαταρια δεν θα ειναι αγορασμένη. το swap βγαζει απο το αρχικο κοστος την μπαταρια (τεραστια διαφορα τιμης) και το αγχος οτι σε 10-15 χρονια το αμαξι ειναι αχρηστο. ειναι καλη ιδεα αλλα και δυσκολη στην πραξη καθως τα swap stations ειναι πανακριβα και τα οχηματα θα πρεπει να ειναι συμβατα. προς το παρον δλδ η νιο.

  • Like 1
Δημοσ.

Το swap έχει νόημα και πολύ κιόλας πχ σε ταξί που δεν μπορεί να περιμένει ούτε 15 λεπτά σε φορτιστή κι επιπλέον δεν έχεις να ανησυχείς για το degradation της μπαταρίας αφού αλλάζει κάθε μέρα.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Doubt είπε

Το swap έχει νόημα και πολύ κιόλας πχ σε ταξί που δεν μπορεί να περιμένει ούτε 15 λεπτά σε φορτιστή κι επιπλέον δεν έχεις να ανησυχείς για το degradation της μπαταρίας αφού αλλάζει κάθε μέρα.

Δεν κατουράει ο ταξιτζής? Ούτε τρώει?

Όλοι με πάπια οδηγούν? Για το φαγητό πές ότι κάνουν fasting αλλά το κατούρημα?

Και αν υπάρχει περιοχή με τόση κίνηση μήπως να δώσουν περισσότερες άδειες να δουλέψει και κανένας άλλος?

  • Like 1
Δημοσ.

2 12ωρες βάρδιες δουλεύουν τα ταξί και κανονικά δεν πρέπει να μένουν αδρανή.

Δεν έχει σημασία αν τρώει ή αν κάνει διάλειμμα ο οδηγός αλλά αν έχει νόημα το σύστημα swap battery και υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα πχ οχήματα περιπολίας security που κάνουν βόλτες συνέχεια 24/7 κι άλλα. Τώρα αν θα βρεθεί εταιρεία που θα επενδύσει στις υποδομές και θα πετύχει/καθιερωθεί αυτό δεν μπορεί να το πει κανείς με βεβαιότητα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...