Προς το περιεχόμενο

Νέες αμφιβολίες για την ωριμότητα της αυτόνομης οδήγησης της Tesla μετά από αποκαλύψεις πρώην στελέχους


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 40
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν χρειάζεται AGI για να πετύχεις αποτελέσματικη αυτόνομη οδήγηση. Είναι κάτι εξειδίκευμενο κυρίως και οχι generic. Οι "ασταθμητοι" παράγοντες είναι συγκεκριμένοι. Πολλοι μεν, αλλά πεπερασμένοι και άνετα υπολογίσιμοι σε ένα ολοκληρωμένο, τελικό σύστημα. Τα σημερινά σε καμιά περίπτωση δεν είναι ολοκληρωμένα, και ειδικά της tesla μπορεί να μη γίνουν ποτέ αποτέλεσματικα καθώς εξαρχής ξεκίνησαν σε λάθος βαση. Απλές φτηνές κάμερες αντί για λέιζερ μέτρησης απόστασης απο καθε σημειο κλπ. Τα έχουν αναφέρει και άλλοι, ειδικοί στο θέμα. Της Google το σύστημά πχ είναι ηδη πολύ καλύτερο απ της tesla, αλλά πόσοι το ξέρουν? Επειδή ο άνθρωπος οδηγάει μονο με τα μάτια δε σημαίνει οτι είναι και οτι καλύτερο, να αντίγραψει ενας υπολογιστής. 

Προσωπικά δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία οτι θα επιτευχθεί αυτόνομη οδήγηση πολύ ποιό ασφάλη απο την ανθρώπινη. Αυτό δε σημαίνει οτι θα πάψουν τα ατυχήματα, καθώς δε φταίει πάντα ο οδηγός. Σε βλάβη, φταίξιμο αλλού άνθρωπου ητε οδηγού ητε πεζού κλπ δε σε σώζει κανένα σύστημα. 

Επεξ/σία από oldnew
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Tesla έχει κάνει ένα μεγάλο στοίχημα ότι η αυτόνομη οδήγηση δεν χρειάζεται LIDAR (που επιτρέπει στο όχημα να βλέπει τρισδιάστατα) και ότι μπορούν να τα καταφέρουν μόνο με χρήση απλών καμερών (και μέσω AI να συνθέσουν ένα τρισδιάστατο μοντέλο του περιβάλλοντος μέσω AI).

Προς το παρόν το στοίχημα φαίνεται να μην τους βγαίνει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 hours ago, SeNNinhA said:

Και ότι η παρασυρση πεζού είναι η σωστή επιλογή ποιος το έχει αποφασίσει ακριβώς και είναι αποδεκτό? Γιατι ο πιθανά αναιτιος πεζός να είναι το θύμα και όχι ο οδηγος του αυτοκινήτου?

Και αυτό εσύ το θεωρείς αποδεκτό? Αλήθεια?

Εάν οι απαντήσεις έχουν δωθεί και δεν έχουμε κάνει ακόμη επανάσταση τότε αυτό είναι το τέλος της ανθρωπότητας.

Όταν είσαι σε ένα όχημα με αυτόνομη οδήγηση, το σύστημα έχει την υποχρέωση να προστατέψει τους επιβάτες. 
Αν έρθει η ώρα να επιλέξει μεταξύ του τραυματισμού των επιβατών και του πεζού, πάντα θα επιλέγει τους επιβάτες. 

18 hours ago, Diavolos666 said:

Ναι αυτό που έγραψα πιο πάνω, αισθητήρες παντού, μέχρι και στο βρακί μας. Και ακόμα κι εκεί θα υπάρχει η έννοια του σφάλματος.

Αυτό δεν είναι τεχνητή νοημοσύνη (προσομοίωση του ανθρώπινου εγκεφάλου) είναι προσομοίωση ενός μηχανικού συστήματος γιατί θα θεωρήσουμε όλο το οδικό δίκτυο ως μία μηχανή με κινητά μέρη, που ακόμα και οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν αισθητήρα και είτε να τηρούν τους κανόνες είτε να κάνουν ότι τους λέει ο αλγόριθμος με κάποιον μαγικό τρόπο.

Που ουσιαστικά δεν θα γίνει κυριολεκτικά ποτέ.

Ακόμα και να μπουν παντού αισθητήρες, πώς θα αποτρέψεις πχ ένα αγριογούρουνο να πεταχτεί νύχτα στο δρόμο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Βγήκε ένας τύπος να βγάλει τα άπλυτα της πρώην εταιρείας του στην φόρα. Μόνο που τα άπλυτα κατά βάση είναι κάτι που όλος ο κόσμος ήξερε, λ.χ. το ghost breaking. Άρα κατ΄αρχάς θα αναζητήσω την πρόθεση του whistleblower που - ας μην ξεχνάμε - δουλειά σε σοβαρή εταιρεία δεν θα ξαναβρεί. Ποιο το κίνητρο του να κάνει κάτι τόσο αυτοκτονικό αλλά  και παράνομο;

Σίγουρα υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος που η Tesla έβγαλε το ραντάρ και ασχολείται μόνο με κάμερες - με παθητικούς αισθητήρες που μάλιστα είναι επιρρεπείς στους ίδιους παράγοντες με τα ματάκια μας (βροχή, σκόνη κτλ).  Από εκεί και πέρα, η συζήτηση περνάει σε καφενειακού επιπέδου διαπιστώσεις οπότε δεν αξίζει τον κόπο να σχολιαστούν τουλάχιστον τα μισά μηνύματα που υπάρχουν εδώ.

Απλά κάποιοι δεν καταλαβαίνουν πως η τεχνολογική ωρίμανση δεν έρχεται ως μάνα εξ ουρανού, ενώ υπάρχουν τεράστια συμφέροντα από πίσω που έχουν  μείνει πολύ πίσω ή - ακόμη χειρότερα - περπατάνε στην λάθος οδό εξέλιξης και κάνουν τα πάντα για να ψοφήσει η κατσίκα του Tesla γείτονα.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, kisan said:

Ακόμα και να μπουν παντού αισθητήρες, πώς θα αποτρέψεις πχ ένα αγριογούρουνο να πεταχτεί νύχτα στο δρόμο;

Το αγριογούρουνο προφανώς θα το χτυπήσει αλλά θα το χτυπήσει και ο κανονικός οδηγός. Άλλο να πεταχτεί κάποιος μπροστά σου γιατί θέλει να αυτοκτονήσει ή γιατί ένα άγριο ζώο βρέθηκε στον δρόμο σου. Σε αυτή την περίπτωση πέρα από το άγριο ζώο, οι επιβάτες δεν θα πάθουν κάτι

Τα περισσότερα δυστυχήματα γίνονται από ανθρώπινη χαζομάρα. Αλλά αυτόματη οδήγηση απολύτως δεν πρόκειται να δούμε στην ζωή μας.

14 hours ago, bonorov said:

Άσχετο αλλά ο μηχανικός είναι σαν τον Χάρι Μαγκουάιρ με γυαλιά 😂

εμένα πάλι μου θύμισε τον Πέτρο Πασχάλη (Pedro Pascal ντε)

sdfsdf.jpg.a8081a44951d08409db0328857b09744.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, teodoreh said:

Σίγουρα υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος που η Tesla έβγαλε το ραντάρ και ασχολείται μόνο με κάμερες - με παθητικούς αισθητήρες που μάλιστα είναι επιρρεπείς στους ίδιους παράγοντες με τα ματάκια μας (βροχή, σκόνη κτλ). 

Υπάρχει σοβαρότατος λογος και είναι γνωστός. Το κόστος..

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/12/2023 στις 11:00 ΠΜ, Diavolos666 είπε

Για να γίνει η αυτόματη οδήγηση ασφαλής θέλει πρώτον να έχουν όλα τα αμάξια αισθητήρες, να μην βασίζεται μόνο στο τι "βλέπει" να συνεργάζονται ΟΛΑ τα αμάξια, κάτι που δεν θα γίνει ούτε σε 100 χρόνια.

Επίσης θα πρέπει ΟΛΟ το οδικό δίκτυο να έχει αισθητήρες όπως και τα φανάρια.

Θα πρέπει να είναι φωταγωγημένα τα πάντα ακόμα και τη νύχτα ώστε να μπορεί να γίνεται η αναγνώριση των πάντων σωστά, αλλιώς θα πρέπει να φοράνε και οι άνθρωποι αισθητήρες για να αναγνωρίζονται μέσω σήματος και όχι μέσω τεχνητής νοημοσύνης και αναγνώρισης προτύπων.

Για να μην πω για τα οδικά δίκτυα που μερικά έχουν γίνει αιώνες πριν και έμειναν έτσι από τότε που ο κόσμος είχε κάρα, οπότε θέλουμε και επανασχεδιασμό των οδικών δικτύων.

Τέλος θα πρέπει να αποκτήσουν εγκεφαλικά κύτταρα οι άνθρωποι που αρκετοί απλώς ζουν σαν NPCs και αδιαφορούν για κανόνες και γενική ασφάλεια (και δεν εννοώ μόνο την οδική).

Διότι η Τεχνητή Νοημοσύνη προχωράει αλλά η ανθρώπινη νοημοσύνη παίζει να μειώνεται κιόλας.

well said!!!!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...