Προς το περιεχόμενο

ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα, τα τελευταία χρόνια είμαι καθηγήτρια γερμανικών δουλέυοντας με ιδιαίτερα. Οι μαθητές μου είναι όλοι σταθεροί απο το α1 ξεκινησαν και φτάνουν β2-c1. Πρόσφατα ήρθε συστημένος ένας μαθητής και μου ζήτησε να μάθει γερμανικά χωρίς να γράφει έκθεση/ασκήσεις/, θέλει μόνο προφορικά. Δεν μου εχει ξανατυχει μαθητής να θέλει να μάθει γερμανικά μόνο μέσα απο προφορικά και έχω πελαγώσει γιατί πραγματικά δεν ξέρω ακριβώς πως να διεξάγω το μάθημα χωρίς ασκήσεις η χωρίς γραμματική. Αν θέλει να πει προφορικά τον μέλλοντα, δεν θα πρέπει να μάθει και πως κλίνεται το werden; Πως γίνεται η σύνταξη του μέλλοντα; Ζητάει η δουλειά του να ξέρει γερμανικά, οπότε σίγουρα ασχολούμαστε με λεξιλόγιο, αλλα σε διάρκεια 2 ωρών που θέλει εικείνος δεν μπορώ να σκεφτώ πως μπορώ να τον βοηθήσω και θέλω πολύ.

Αν μπορει κάποιος να προτείνει κάτι, ένα βιβλίο ίσως η το πως να διεξάγω το μάθημα, θα με βοηθούσε πολύ! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν γίνεται μάθημα έτσι. Δηλαδή πώς θα μάθει λεξιλόγιο; Δε θέλει να μάθει λεξιλόγιο; Πώς θα μάθει γραμματική χωρίς να κάνει ασκήσεις εμπέδωσης του εκάστοτε γραμματικού φαινομένου;

ΟΚ, σωστό να θέλει να εστιάσετε στο προφορικό κομμάτι αλλά δεν γίνεται μάθημα με 100% speaking. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχασριστω για τις απαντησεις, και εγω το θεωρω ανουσιο γενικα οποτε σκεφτηκα να το κανω εμμεσα, καποια στιγμη θα ρωτησει πχ γιατι το ρημα με το dass παει στο τελος, οποτε θα αναγκαστει θεωρω να μαθει ουτως η αλλως. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι καλύτερο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, Roxanne12 είπε

Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι καλύτερο

Το καλύτερο θα ήταν να μην τον δεχτείς για μαθητή. Θεωρώ ότι μόνο προβλήματα θα έχεις και θα σου σπάσει τα νεύρα. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικα εμαθα αγγλικα και γερμανικα μονο διαβαζοντας μονο βιβλια, έχοντας κανει τα πρωτα 2 χρονια ιδιαιτερα κανονικα, και επειτα σχολιαζοντας με τον καθηγητη μου μονο τα βιβλια (τα απαντα του Steven King). Κατοχος C2 απο τα 15.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειδικά για μια γλώσσα με τόσο βαρβάτη γραμματική, κι εμένα μου ακούγεται σχεδόν ανέφικτο αυτό που σου ζητάει. Όταν θα μελετάει σπίτι, τι θα κάνει; Θα διαβάζει τη θεωρία και θα κάνει προφορικές ασκήσεις μόνος του; Ακόμα και να υφίσταται ως μέθοδος, εφόσον δεν την έχεις δουλέψει ξανά και δεν είσαι σίγουρη αν και πως μπορεί να υλοποιηθεί, μην τον αναλάβεις.

Επίσης, σου είπε τον λόγο που ζητάει κάτι τέτοιο; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 16/2/2024 στις 1:36 ΜΜ, Roxanne12 είπε

Αν μπορει κάποιος να προτείνει κάτι, ένα βιβλίο ίσως η το πως να διεξάγω το μάθημα, θα με βοηθούσε πολύ! 

Υπάρχει ένας ανορθόδοξος τρόπος αυτός της ηχογράφησης. Αφού δε θέλει να γράψει να μάθει γραμματική και να λύνει ασκήσεις, ρώτησε τον ποιες είναι οι ανάγκες του. Θέλει να μάθει λέξεις προτάσεις χρόνους χωρίς να σταξει  λίγο αίμα μελέτης; Ηχογράφησε  προτάσεις ερωταπαντήσεων Ελληνικά Γερμανικά  αφήνοντας κενά για να τις επαναλαμβάνει μόνος στο σπίτι του.

Όταν θα έχετε μάθημα θα του κάνεις την ερώτηση για να σου απαντάει και το αντίθετο. Με τον καιρό θα καταλάβει ότι χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση και μελέτη γενικότερα  από αυτό, ιδίως αν έχει το μικρόβιο της μουσικής να τραγουδάει σωστά στα γερμανικά ας πούμε, η της ποίησης η της λογοτεχνίας η έχει κάποιο χόμπι η άλλο ενδιαφέρον.

Σε εμένα λειτούργησε σε κάποια μαθήτρια που είχα στη μουσική βέβαια με ηχογραφήσεις διαφορετικού υλικού.

Μην τον αφήσεις αβοήθητο, η ικανοποίηση που θα νιώσετε και οι δύο σας θα ξεπεράσει κατά πολύ τον οικονομικό τομέα που παίζει και αυτός το ρόλο του αφού κανείς ιδιαίτερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 16/2/2024 στις 2:39 ΜΜ, yannis27gr είπε

Δεν γίνεται μάθημα έτσι. Δηλαδή πώς θα μάθει λεξιλόγιο; Δε θέλει να μάθει λεξιλόγιο; Πώς θα μάθει γραμματική χωρίς να κάνει ασκήσεις εμπέδωσης του εκάστοτε γραμματικού φαινομένου;

ΟΚ, σωστό να θέλει να εστιάσετε στο προφορικό κομμάτι αλλά δεν γίνεται μάθημα με 100% speaking. 

Ένα σημαντικό ζήτημα στα γερμανικά είναι η έλλειψη ευφράδειας απο μη native speakers. Ο συγκεκριμένος μαθητής εκεί θέλει να βελτιωθεί, το πιο πιθανο είναι πως δε τον νοιάζει να γράψει σωστά γερμανικά. Ασκήσεις εμπέδωσης γραμματικού φαινομένου για κάποιον που θέλει να αποκτήσει γρήγορα ευφράδεια μοιάζουν άκυρες. Να μάθει να μιλάει θέλει, όχι να σκέφτεται ένα πεντάλεπτο πως κλίνεται το τάδε ρήμα ή να πετυχαίνει 100% τις καταλήξεις των αντωνυμιών. 

Προφανώς η προφορική εξάσκηση θα πρέπει να συνδυάζεται με επεξήγηση των όποιων λαθών γραπτά ή με νέες λέξεις για να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του. Αλλά κατανοώ γιατί θέλει μέχρι εκεί κι οχι παραπέρα. 

Η γλώσσα, ακόμα και τα γερμανικά με τη σχετικά περίπλοκη γραμματική τους, μαθαίνεται και βιωματικά. Από ένα σημείο κι έπειτα ξέρεις τι είναι σωστό, πως είναι το απαρέμφατο ενός ρήματος, όχι γιατι σε έβαλε κάποιος καθηγητής να το περάσεις τεστ, αλλά γιατί το άκουσες ξανά και ξανά. Δε ξέρεις γιατί ειναι σωστό, ξέρεις όμως πως είναι σωστό. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, ProponitisTouKanape είπε

Ένα σημαντικό ζήτημα στα γερμανικά είναι η έλλειψη ευφράδειας απο μη native speakers. Ο συγκεκριμένος μαθητής εκεί θέλει να βελτιωθεί, το πιο πιθανο είναι πως δε τον νοιάζει να γράψει σωστά γερμανικά. Ασκήσεις εμπέδωσης γραμματικού φαινομένου για κάποιον που θέλει να αποκτήσει γρήγορα ευφράδεια μοιάζουν άκυρες. Να μάθει να μιλάει θέλει, όχι να σκέφτεται ένα πεντάλεπτο πως κλίνεται το τάδε ρήμα ή να πετυχαίνει 100% τις καταλήξεις των αντωνυμιών. 

Προφανώς η προφορική εξάσκηση θα πρέπει να συνδυάζεται με επεξήγηση των όποιων λαθών γραπτά ή με νέες λέξεις για να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του. Αλλά κατανοώ γιατί θέλει μέχρι εκεί κι οχι παραπέρα. 

Η γλώσσα, ακόμα και τα γερμανικά με τη σχετικά περίπλοκη γραμματική τους, μαθαίνεται και βιωματικά. Από ένα σημείο κι έπειτα ξέρεις τι είναι σωστό, πως είναι το απαρέμφατο ενός ρήματος, όχι γιατι σε έβαλε κάποιος καθηγητής να το περάσεις τεστ, αλλά γιατί το άκουσες ξανά και ξανά. Δε ξέρεις γιατί ειναι σωστό, ξέρεις όμως πως είναι σωστό. 

Έχω φίλο που πήγε να σπουδάσει Αγγλία και δεν είχε ούτε lower. Σε μερικούς μήνες τα μιλούσε σαν μητρική. Λογικό κι αναμενόμενο, αφού ήταν υποχρεωμένος να τα μιλά στο κολλέγιο, στις συναναστροφές, κτλ

Η βιωματική μάθηση απαιτεί βίωμα. Δεν μπορείς να πετύχεις βιωματική μάθηση με ιδιαίτερα μαθήματα, 1-2 ώρες την εβδομάδα. Απαιτεί να ζεις σε ένα ξένο τόπο και να είσαι υποχρεωμένος να μιλήσεις μια ξένη γλώσσα, όσα λάθη κι αν κάνεις.

Αυτό το "θέλω να μάθω να μιλάω" έχει λογική όταν ξέρεις ήδη μια γλώσσα, έστω και σε intermediate επίπεδο, αλλά δεν έχεις κάνει επαρκή εξάσκηση στο κομμάτι της ομιλίας και δε νιώθεις άνετα να εκφραστείς προφορικά. Αλλά να ξεκινήσεις από το 0 και να θεωρείς ότι μέσω ιδιαίτερων μαθημάτων θα μάθεις λεξιλόγιο και γραμματική χωρίς βιβλία και γραπτές ασκήσεις, είναι για μένα ουτοπικό.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...