Προς το περιεχόμενο

H τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει το 90% των καλλιτεχνών στις ταινίες κινουμένων σχεδίων, σύμφωνα με τον Τζέφρι Κάτζενμπεργκ


Crash24

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι απόψεις αυτές εκφράστηκαν στο πλαίσιο φόρουμ ανταλλαγής απόψεων σχετικά με την οικονομία που διοργάνωσε το Bloomberg. 

Ιδιαίτερα δυσοίωνες για τους καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των κινουμένων σχεδίων είναι οι απόψεις που διατύπωσε ο Τζέφρι Κάτζενμπεργκ σχετικά με την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στο χώρο, καθώς, ουσιαστικά, εκτιμά ότι το 90% αυτών των ανθρώπων θα αντικατασταθούν στο προσεχές μέλλον από υπολογιστές.

"Δεν νομίζω ότι θα επηρεαστεί άλλος χώρος περισσότερο, από ό,τι οι διάφορες εκφάνσεις της διασκέδασης και της δημιουργίας", δήλωσε ο συνιδρυτής της DreamWorks, αναφερόμενος στη ραγδαία εξελισσόμενη τεχνολογία, με το ζήτημα του πώς θα επιδράσει η τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί κεντρικό άξονα των διαπραγματεύσεων μεταξύ σεναριογράφων και ηθοποιών με τα διάφορα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά στούντιο. Υπενθυμίζεται ότι οι απεργίες αυτές κράτησαν για περισσότερο από τρεις μήνες, ανατρέποντας σε σημαντικό βαθμό των προγραμματισμό της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής σεζόν για το 2023-2024, έως ότου επιτευχθεί συμφωνία, στις 8 Νοεμβρίου του 2023.

Ήδη, η εντυπωσιακή εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης γίνεται αισθητή, μέσα από εργαλεία όπως το Sora, ικανά να δημιουργήσουν εντυπωσιακά βίντεο, μέσα από απλές, γραπτές περιγραφές που δεν απαιτούν ιδιαίτερες καλλιτεχνικές ή σκηνοθετικές ικανότητες.

Ο Κάτζενμπεργκ εκτιμά ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία κατάσταση που θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση τόσο στο χώρο των κινουμένων σχεδίων, όσο και γενικότερα, και τη μετατροπή μιας άλλοτε δημιουργικής διαδικασίας σε αντικείμενο άψυχων όσο και πανίσχυρων υπολογιστικών μοντέλων.

Η εκτίμηση του Κάτζενμπεργκ είναι πως, σε μόλις τρία χρόνια από τώρα, ταινίες κινουμένων σχεδίων που απαιτούσαν τη συνδρομή 500 καλλιτεχνών, σε μια πορεία πέντε χρόνων, θα ολοκληρώνονται με το 10% αυτών των ανθρώπων. Εκεί όπου ενδέχεται να υπάρξει μια νέα αγορά, είναι στη δημιουργία των απαραίτητων οδηγιών, ώστε να δώσει η τεχνητή νοημοσύνη το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς ο Κάτζενμπεργκ εκτιμά πως αυτές οι οδηγίες θα αποτελέσουν αντικείμενο μιας εμπορικά αξιοποιήσιμης δραστηριότητας.

Το ζήτημα είναι πως, αν κρίνει κανείς από τα αποτελέσματα που παράγουν ήδη οι δωρεάν εκδόσεις των διαφόρων μοντέλων -πολύ περισσότεροι οι συνδρομητικές, που καθίστανται διαθέσιμες σε τιμές όχι απαγορευτικές- με πολύ απλές οδηγίες, ακόμη και αυτή αισιόδοξη νότα στις κατά τα άλλα δυσοίωνες προβλέψεις του Κάτζενμπεργκ φαίνεται πως χωράει πολλή συζήτηση. Θα πρέπει παράλληλα να λάβουμε υπόψη μας και την ανακοίνωση του απίστευτου Sora από την OpenAI την προηγούμενη εβδομάδα, το οποίο δημιουργεί ρεαλιστικά βίντεο απλά από μια προτροπή κειμένου.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 37
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Τι πραγματικά εννοεί ο Katzenberg: Θα αντικατασταθείτε κάποια στιγμή στο μέλλον οπότε ξεχάστε τις αυξήσεις και δουλέψτε τζάμπα υπερωρίες σήμερα. 

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό θα είναι μια χιονοστιβάδα. 

Απο την μία πολλοί άνθρωποι θα χάσουν την δουλειά τους. Απο την άλλη ο αριθμός των ανθρώπων που θα μπορεί να φτιάξει περιεχόμενο θα αυθηθεί γεωμετρικά. Έτσι θα πάρουμε πολλά διαμαντάκια που τα πανάκριβα και δυσκίνητα στουντιο ποτέ δεν θα παράγανε για πολλούς λόγους.

Αλλά το τι σκουπίδι έχουμε να δούμε! Τα αμέσως επόμενα χρόνια θα μειωθεί το κόστος στο 10%. Μετά όμως ακόμα περισσότερο και το πιθανότερο είναι να έχουμε τόσο πολλά στουντιο κινουμένων σχεδίων και ταινίες τους, όσους youtubers και τα βίντεο τους. Δηλαδή θα έχουμε μερικά διαμάντια και τεράστιες ποσότητες κάρβουνο.

Μάλιστα στοιχηματίζω ότι σε 10-20 χρόνια απο τώρα θα έχουμε υπηρεσίες του στυλ youtube για ανεξάρτητους δημιουργούς.

Επεξ/σία από fast8
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, fast8 είπε

Αυτό θα είναι μια χιονοστιβάδα. 

Απο την μία πολλοί άνθρωποι θα χάσουν την δουλειά τους. Απο την άλλη ο αριθμός των ανθρώπων που θα μπορεί να φτιάξει περιεχόμενο θα αυθηθεί γεωμετρικά. Έτσι θα πάρουμε πολλά διαμαντάκια που τα πανάκριβα και δυσκίνητα στουντιο ποτέ δεν θα παράγανε για πολλούς λόγους.

Αλλά το τι σκουπίδι έχουμε να δούμε! Τα αμέσως επόμενα χρόνια θα μειωθεί το κόστος στο 10%. Μετά όμως ακόμα περισσότερο και το πιθανότερο είναι να έχουμε τόσο πολλά στουντιο κινουμένων σχεδίων και ταινίες τους, όσους youtubers και τα βίντεο τους. Δηλαδή θα έχουμε μερικά διαμάντια και τεράστιες ποσότητες κάρβουνο.

Μάλιστα στοιχηματίζω ότι σε 10-20 χρόνια απο τώρα θα έχουμε υπηρεσίες του στυλ youtube για ανεξάρτητους δημιουργούς.

Νομίζω βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα. Έχουμε δει ένα εντυπωσιακό αλλά γεμάτο σφάλματα demo, στο οποίο δεν έχουμε πρόσβαση, ούτε καν επί πληρωμή.

Μην ξεχνάμε πως αυτά τα μοντέλα τρέχουν σε H100 clusters με 80GB VRAM που κοστίζουν 30 χιλιάδες δολάρια η μία, ενώ η H200 που αναμένεται σύντομα, είναι πρακτικά ένα VRAM upgrade στα 141GB και θα κοστίζει 40 χιλιάδες δολάρια. Επίσης, μόνο το GPT-4 κοστίζει 700 χιλιάδες δολάρια την ημέρα σε λειτουργικά έξοδα. Οι 250 χιλιάδες συνδρομητές του ChatGPT plus προσφέρουν μόλις 166 χιλιάδες δολάρια έσοδα ημερησίως. Το ChatGPT plus δηλαδή θα έπρεπε να τετραπλασιάσει τη συνδρομή του από τα $20 το μήνα στα $80 για να μη συνεχίσει να χάνει λεφτά και αυτό χωρίς να υπολογίσουμε την απόσβεση του hardware. Ακόμα και αν δεκαπλασίαζε τη συνδρομή (χωρίς να χάσει συνδρομητές) είναι αμφίβολο αν θα έβγαζε καθαρό κέρδος. 

Προσωπικά συνεχίζω να πιστεύω ότι το μοντέλο της Open AI στηρίζεται αποκλειστικά στο hype και δεν είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα. 

  • Like 3
  • Thanks 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, michael92 είπε

Νομίζω βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα. Έχουμε δει ένα εντυπωσιακό αλλά γεμάτο σφάλματα demo, στο οποίο δεν έχουμε πρόσβαση, ούτε καν επί πληρωμή.

Μην ξεχνάμε πως αυτά τα μοντέλα τρέχουν σε H100 clusters με 80GB VRAM που κοστίζουν 30 χιλιάδες δολάρια η μία, ενώ η H200 που αναμένεται σύντομα, είναι πρακτικά ένα VRAM upgrade στα 141GB και θα κοστίζει 40 χιλιάδες δολάρια. Επίσης, μόνο το GPT-4 κοστίζει 700 χιλιάδες δολάρια την ημέρα σε λειτουργικά έξοδα. Οι 250 χιλιάδες συνδρομητές του ChatGPT plus προσφέρουν μόλις 166 χιλιάδες δολάρια έσοδα ημερησίως. Το ChatGPT plus δηλαδή θα έπρεπε να τετραπλασιάσει τη συνδρομή του από τα $20 το μήνα στα $80 για να μη συνεχίσει να χάνει λεφτά και αυτό χωρίς να υπολογίσουμε την απόσβεση του hardware. Ακόμα και αν δεκαπλασίαζε τη συνδρομή (χωρίς να χάσει συνδρομητές) είναι αμφίβολο αν θα έβγαζε καθαρό κέρδος. 

Προσωπικά συνεχίζω να πιστεύω ότι το μοντέλο της Open AI στηρίζεται αποκλειστικά στο hype και δεν είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα. 

Συμφωνώ, αυτό πιστεύω και εγώ για το σημερινό ΑΙ. Είναι περισσότερο όπως παλιά ήταν τα τσιγάρα στα περίπτερα. Δεν είναι εκεί για το κέρδος αλλά για να έρθει ο πελάτης στο μαγαζί σου να δει τα υπόλοιπα.

Σε 10-20 χρόνια όμως; Μπορεί η Adobe του 2040 να χρεώνει πχ $2000 την ετήσια συνδρομή στα εργαλεία δημιουργίας της. Μελλοντολογώ τώρα. Ηδη σήμερα αν μπεις στο youtube ένα σωρό youtubers χρησιμοποιούν ΑΙ generated εικόνες για να εμπλουτίσουν το υλικό τους. Σήμερα εικόνες, σε 15 χρόνια ολόκληρα βίντεο. Ετσι το βλέπω.

Επεξ/σία από fast8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, fast8 είπε

Συμφωνώ, αυτό πιστεύω και εγώ για το σημερινό ΑΙ. Είναι περισσότερο όπως παλιά ήταν τα τσιγάρα στα περίπτερα. Δεν είναι εκεί για το κέρδος αλλά για να έρθει ο πελάτης στο μαγαζί σου να δει τα υπόλοιπα.

Σε 10-20 χρόνια όμως; Μπορεί η Adobe του 2040 να χρεώνει πχ $2000 την ετήσια συνδρομή στα εργαλεία δημιουργίας της. Μελλοντολογώ τώρα. Ηδη σήμερα αν μπεις στο youtube ένα σωρό youtubers χρησιμοποιούν ΑΙ generated εικόνες για να πλουτίσουν το υλικό τους. Σήμερα εικόνες, σε 15 χρόνια ολόκληρα βίντεο. Ετσι το βλέπω.

Όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη του hardware η οποία είναι αβέβαιη. Κάποτε ξέραμε με σιγουριά ότι σε 2 χρόνια θα είχαμε hardware με τις διπλάσιες περίπου δυνατότητες (ή και παραπάνω στις εποχές του Dennard scaling) στα ίδια περίπου λεφτά και με παραπλήσια κατανάλωση ρεύματος. Αυτό έχει πάψει να ισχύει την τελευταία δεκαετία.

Θεωρητικά ένα AGI που θα κόστιζε $10,000 και θα είχε ελάχιστα λειτουργικά έξοδα θα άλλαζε τον κόσμο. 

Αντίθετα, ένα AGI που θα κόστιζε $1,000,000 και θα είχε λειτουργικά έξοδα $1,000 το μήνα, με το ζόρι θα επηρέαζε την αγορά εργασίας στις πιο πλούσιες πόλεις των ΗΠΑ. 

Προς το παρών το δεύτερο σενάριο είναι το πιο πιθανό για την επόμενη 20ετία.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτοι-πρώτοι θα χρησιμοποιήσουν ΑΙ οι "μικροί" παραγωγοί και μετά αντίο ηθοποιοί. Αλλάζει ο κόσμος έτσι κι αλλιώς. To 2000 παρακολουθούσαν τα Οσκαρ κάπου 40 εκατομμύρια τηλεθεατές. Το 2021 ήταν 10 εκατομμύρια και το 2022 ανέβηκε στα 18.7. Όταν η πραγματικότητα σου είναι μίζερη, γιατί να χαρείς με την μικρή κάστα τυχερών που  κέρδισαν το τζόκερ και έγιναν Α-listers?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα μειωθούν οι εργαζόμενοι ανά εταιρία, θα ξεπηδήσουν εταιρίες από το πουθενά λοιπόν, εκεί που ήθελες 500 εργαζόμενους και 5 χρόνια για να κάνεις μία ταινία θα την κάνει με το 10% αυτών άρα φεύγει το μονοπώλιο των μεγάλων εταιριών. Μάλιστα οι μεγάλες εταιρίες έχουν βάλει μπόλικη πολιτική σαβούρα ακόμα και σε κινούμενα σχέδια για μικρά παιδιά οπότε πιο πιθανό είναι οι εργαζόμενοι που θα απολυθούν να μπορέσουν να κάνουν δικές τους μικρές εταιρίες που θα παράγουν πιο ελεύθερο υλικό από ότι οι μεγάλες εταιρίες με τους χιλιάδες επενδυτές να περιμένουν να πάρουν ένα κομμάτι από τα κέρδη.

Επίσης σε μερικά χρόνια θα αυξηθεί η υπολογιστική ισχύς και σε hardware, ήδη μπορούμε να έχουμε μικρούς υπερυπολογιστές στα σπίτια μας με ένα budget που μπορούν και μεμονωμένοι ιδιώτες να έχουν. Ναι προφανώς μεγάλες εταιρίες τρέχουν σε πανάκριβες GPU αλλά αυτό είναι γιατί έχουν εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες. Εδώ ένα stable diffusion τρέχουμε σε μία φτωχή RTX3000 σειρά και  μπορούμε να βγάλουμε σχετικά καλά αποτελέσματα, έχουμε δρόμο ακόμα προφανώς αλλά είμαστε στην αρχή.

Όταν η δουλειά 500 ατόμων θα φτάσει να γίνεται από 10 άτομα αυτό θα σημαίνει ότι δεν θα χρειαζόμαστε κολοσσούς, η ποσότητα σε εργατικό δυναμικό είναι καλή τώρα που δεν έχουμε ακόμα καλή ΤΝ, αργότερα η ποιότητα θα είναι άσχετη με την ποσότητα.

Επίσης οι χαρτογιακάδες με τα λεφτά δεν έχουν ίχνος καλλιτεχνικής φύσεως στο μυαλό τους, αρκούνται στο να έχουν τα χρήματα που δεν έχει ο καλλιτέχνης για να κάνει στούντιο με 500 άτομα. Όταν δεν θα χρειάζονται 500 άτομα δεν θα χρειάζεται και ο επενδυτής.

Με τον ίδιο τρόπο που κάποτε ήθελες ολόκληρο στούντιο για να κάνεις εκπομπή ενώ τώρα με μία κάμερα στο σπίτι σου κάνεις εκπομπή στο youtube ή σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα και έχεις παραπάνω θεατές από ότι ένα κανάλι που χρειάζεται εκατομμύρια για να λειτουργήσει, έτσι θα γίνει και με την εργασία και την ΤΝ.

Μην αγχώνεστε καθόλου, όλα αυτά θα είναι στα πόδια μας για δική μας χρήση, οι από πάνω να φοβούνται γιατί εκείνοι θα χάσουν τα μονοπώλιά τους.

~~
Οι μόνοι άνθρωποι που θα βρεθούν σε δύσκολη θέση είναι οι τεχνολογικά αγράμματοι άνθρωποι που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ και οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία προς όφελός τους.

Επεξ/σία από Diavolos666
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορώ να καταλάβω για πιο λόγο πολλοί θεωρούν ότι θα μειωθεί το κόστος παραγωγής ταινιών. Μια καλή ταινία φέρνει εκατομμύρια ευρώ σε κέρδη. Αυτός που δημιουργεί την ταινία είτε είναι ο καλλιτέχνης/ ηθοποιός, είτε είναι η εταιρεία που ελέγχει την ΑΙ θα ζητήσει και θα πάρει μέρος αυτών των χρημάτων. Ακόμα η ΑΙ εκπαιδεύεται, όταν φτάσει σε σημείο να παράγει άρτιο προϊόν τότε θα πάψει να είναι φθηνή και για όλους και θα γίνει ακριβή και για λίγους. Το κόστος της χρήσης της ΑΙ θα γίνει ανάλογο με το κέρδος που θα βγάζει κάποιος από την χρήση της, έτσι είναι ο καπιταλισμός. Οι ηθοποιοί παίρνουν εκατομμύρια γιατί φέρνουν εκατομμύρια στα ταμεία. Οι θεατές θαυμάζουν την ικανότητα του καλλιτέχνη να παράγει περιεχόμενο όχι του φωτοτυπικού που παράγει αντίγραφα.    

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...