Προς το περιεχόμενο

Η Mercedes μετριάζει τα αρχικά της σχέδια για την αποκλειστική διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, EuphangeL είπε

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/the-efficiency-of-pure-battery-electric-vehicles-is-much-higher-frank-welsch-5545

Το παραμύθι με το υδρογόνο θα μείνει ζωντανό, πολύ απλά γιατί είναι ένα σούπερ money grab:

  1. Οι ανίδεοι "petrolheads" / ψεκ - είτε μιλάμε για τελικούς καταναλωτές είτε για επενδυτές - θα μεταφέρουν τα ζεστά λεφτάκια τους γιατί ζούνε ανέκαθεν με παραμύθια και με την ιδέα οτι πάντα υπάρχει ο κακός ο λύκος που τους κρατάει πίσω.
  2. Η βιομηχανία θα αναπτύξει το IP για κινητήρες υδρογόνου ούτως ή άλλως, απλά δεν θα μείνει σε Ε.Ι.Χ.

Είναι το νέο meme, γενικά.

Όποιον μπάρμπα και αν ρωτήσεις πλέον το λέει καραμέλα: Το μέλλον είναι το υδρογόνο

Επίσης, άλλη καραμέλα (να είναι καλά το scam ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ) με τις απώλειες στα ΜΠΑΤΑΡΙΟΚΙΝΗΤΑ - άλλο meme και αυτό - να συγκρίνουμε απώλειες μεταξύ θερμικών ή υδρογόνου με ηλεκτροκίνητα 🤣

https://www.researchgate.net/publication/322656671_Grid_to_wheel_energy_efficiency_analysis_of_Battery_and_Fuel_Cell_powered_vehicles

image.png.d24bcc5b68cd3e98213f56fb9b2e576f.pngimage.png.614d5abbf1e0973dc18f72bd80f0e2e4.png

Για 85 kWh στις ρόδες χρειάστηκε η παραγωγή 126 kWh στην πηγή, μιλάμε για το απόλυτο σημείο μηδέν της αλυσίδας, τις ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά panel

Καταλαβαίνετε τι συγκρίνετε; 🥴 Θέλετε να ψάξετε (τι ζητάω και εγώ τώρα) λίγο να δείτε τι ποσό παραγωγής χρειάζεται στην πηγή για να φτάσουν 85 kWh στις ρόδες όταν μιλάμε για υδρογόνο ή πόσο μάλλον για ορυκτά καύσιμα;

Τελικά μετά από λίγη μελέτη (ευτυχώς δε χρειάστηκε να λύσω πολλές εξισώσεις 🤣 μια και με βοηθούν οι γνώσεις μου) έχεις απόλυτο δίκιο και βιάστηκα να βγάλω συμπεράσματα και μάλιστα από ένα άρθρο και μόνο. Το πάθημα να γίνει μάθημα. Δε χρειάζεται και πολύ για να καταλάβει κάποιος ότι η χρήση λύσεων με υδρογόνο τελικά υστερεί κατά πολύ αυτής της ηλεκτροκίνησης και είναι πολύ δύσκολο να επικρατήσει στο κοντινό μέλλον, τουλάχιστον όσον αφορά τα αυτοκίνητα (σε βαριά οχήματα και για μεγάλες απόστάσεις, σε αεροπλάνα και πλοία, ίσως έχει κάποια εφαρμογή αλλά και εκεί δε βλέπω άμεσα αποτελέσματα).

Συμπερασματικά, εάν μπουν όλα τα απαραίτητα δεδομένα (δε χρειάζονται πολλές τεχνικές λεπτομέρειες) η απόδοση τελικά για την ηλεκτροκίνηση φθάνει στο 70% με 90% και των λύσεων με υδρογόνο (κυψέλες) μόνο το 25%με 35%. Εναλλακτικά οι λύσεις υδρογόνου χρειάζονται 2 με 3 φορές περισσότερη ενέργεια για να μεταφέρουν ένα αυτοκίνητο στην ίδια απόσταση σε σχέση με ένα ηλεκτροκίνητο. 

Επεξ/σία από JPaxilleas
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 91
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

57 λεπτά πριν, JPaxilleas είπε

Τελικά μετά από λίγη μελέτη (ευτυχώς δε χρειάστηκε να λύσω πολλές εξισώσεις 🤣 μια και με βοηθούν οι γνώσεις μου) έχεις απόλυτο δίκιο και βιάστηκα να βγάλω συμπεράσματα και μάλιστα από ένα άρθρο και μόνο. Το πάθημα να γίνει μάθημα. Δε χρειάζεται και πολύ για να καταλάβει κάποιος ότι η χρήση λύσεων με υδρογόνο τελικά υστερεί κατά πολύ αυτής της ηλεκτροκίνησης και είναι πολύ δύσκολο να επικρατήσει στο κοντινό μέλλον, τουλάχιστον όσον αφορά τα αυτοκίνητα (σε βαριά οχήματα και για μεγάλες απόστάσεις, σε αεροπλάνα και πλοία, ίσως έχει κάποια εφαρμογή αλλά και εκεί δε βλέπω άμεσα αποτελέσματα).

Συμπερασματικά, εάν μπουν όλα τα απαραίτητα δεδομένα (δε χρειάζονται πολλές τεχνικές λεπτομέρειες) η απόδοση τελικά για την ηλεκτροκίνηση φθάνει στο 70% με 90% και των λύσεων με υδρογόνο (κυψέλες) μόνο το 25%με 35%. Εναλλακτικά οι λύσεις υδρογόνου χρειάζονται 2 με 3 φορές περισσότερη ενέργεια για να μεταφέρουν ένα αυτοκίνητο στην ίδια απόσταση σε σχέση με ένα ηλεκτροκίνητο. 

Δεκτά αυτά. Αν όμως έχεις πραγματικά "τζάμπα" ενέργεια (απε, ας πούμε) για να παράγεις υδρογόνο και η αποθήκευση/μεταφορά/διανομή/διαθεσιμότητα του υδρογόνου αυτού είναι δυο και τρεις φορές πιο εύκολη από ότι με τις μπαταρίες και τους φορτιστές?

Τί επιλέγεις?

Όλοι θέλουμε, πιστεύω, την απόδοση/ισχύ του ηλεκτροκινητηρα, αλλά τα 600 κιλά αδρανους ενσωματωμένα στο πάτωμα για 400, βαριά 500, χιλιόμετρα διαδρομών με όλο το ζήτημα με το λιθιο (υπάρχει τελικά αρκετό?) κλπ, είναι ζήτημα. Μεγάλο ζήτημα. Η μπουκάλα του υδρογόνου από την άλλη, όχι και τόσο.

Να βγει στην επόμενη 5ετια μπαταρία με τη διπλάσια (τουλάχιστον) αυτονομία (σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, όχι στα αστεία προτυποποιημένα), στα 2/3 του βάρους (για να μη γίνομαι υπερβολικός), με λογικά γρήγορη φόρτιση και αποδεκτή διάρκεια ζωής και περιβαλλοντικό αντίκτυπο, να κάνουμε από την αρχή τη συζήτηση.

Απόλυτα δεκτές οι παραπάνω εξισώσεις, αλλά το τελικό προϊόν μας νοιάζει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο χρόνος φόρτισης είναι όντως σημαντικός λόγος για να πάρει κάποιος συμβατικό αυτοκίνητο.

Ιδιαίτερα σε μεγάλα ταξίδια μια διαδρομή που με συμβατικό αυτοκίνητο γίνεται αυθημερόν με ηλεκτρικό είναι αδύνατο να γίνει αυθημερόν. Έχω φύγει νωρίς το πρωί από την Πάτρα, Στις 11 το πρωί ραντεβού σε υπηρεσία στην Θεσσαλονίκη, στις 2:30μμ στον Βόλο για μεζεδάκια με έναν φίλο και το βράδυ πάλι Πάτρα. Με ηλεκτρικό δεν έπαιζε να γίνει αυθημερόν. 

 

Ένα πρόβλημα που δεν συζητιέται ιδιαίτερα είναι το κατά πόσο αισθάνονται άνετα οι γυναίκες οδηγοί να περιμένουν στην ερημιά να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εσείς θα αισθανόσασταν άνετα αν η κοπέλα ή η κόρη σας πάει ταξίδι και σταματήσει το βράδυ στην μέση του πουθενά και περιμένει μια ώρα να φορτίσει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, StavrosD είπε

@Ntinaras

Για να κάνουμε ουσιαστική σύγκριση πρέπει να λάβουμε υπ'όψιν αμέτρητα δεδομένα, λογικά κάπου κερδίζει το ηλεκτρικό και κάπου το συμβατικό.

Στην πόλη με τις συχνές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις θεωρητικά κερδίζει το ηλεκτρικό επειδή έχει ανάκτηση ενέργειας. Πόση όμως είναι αυτή η ανάκτηση; Είναι τόση ώστε να υπερκαλύπτει την επιπλέον ενέργεια που χρειάζεται για να μετακινήσει τον μισό τόνο παραπάνω βάρους λόγω της μπαταρίας;

Τον χειμώνα τα ηλεκτρικά καταναλώνουν ρεύμα για την θέρμανση, τα συμβατικά απλά ζεσταίνουν την καμπίνα με το ζεστό νερό που ήδη χρησιμοποιούν για την ψύξη του κινητήρα.

Τον χειμώνα τα ηλεκτρικά καταναλώνουν ενέργεια για την θέρμανση της μπαταρίας. Μόνο η αντίσταση θέρμανσης της μπαταρίας έχει ισχύ 6kw.

Υπάρχουν επιχειρήματα υπέρ και κατά όλων των τεχνολογιών. Το σωστό είναι να υπάρχουν επιλογές ώστε ο καθένας να επιλέγει όποια τεχνολογία νοιμίζει ότι είναι καλύτερη.

 

Καπου 25% ειναι κατα μεσο ορο η ανακτηση απο το φρεναρισμα. 

Επισης ο ηλεκτροκινητηρας δεν εχει ρελαντι. Ο ηλεκτροκινητηρας εχει 90%+ efficiency, ο κεκ στη καλυτερη, σε ιδανικες στροφες και ενω ειναι ζεστος εχει γυρω στο 20%. 

Τα ηλεκτρικα καθως δεν χρειαζονται τοση ψυξη, εχουν μικροτερα η και καθολου ψυγεια αρα και καλυτερη αεροδυναμικη.

Στο συνολο η διαφορα αποδοτικοτητας ειναι συντριπτικα υπερ των ηλεκτρικων.

Αν βαλεις και στην εξισωση ολη την αλυσιδα εφοδιασμου υγρων καυσιμων, απο την εξωρυξη μεχρι την αντλια, παιζει τα ιχ με κεκ να εχουν 1% efficiency...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 hours ago, StavrosD said:

Ένα ακόμα μεγάλο παραμύθι είναι η φασαρία με το διοξείδιο του άνθρακα.

1. Το CO2 είναι η τροφή των φυτών. Αν πέσει πολύ χαμηλά τότε τα φυτά θα πεθάνουν.

2. Για τον ίδιο λόγο όσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα του αέρα σε CO2 τόσο πιο γρήγορα αναπτύσσονται τα φυτά.

image.png.a24678aab1289008ec5c71d5dc73e43d.png

3. Τα δέντρα αποθηκεύουν τον άνθρακα από το CO2 στον κορμό τους. Μόνο ένα μέρος του όγκου τους το απορροφούν από το έδαφος, το υπόλοιπο το αποκτούν από το CO2. Συνεπώς τα ίδια τα δέντρα είναι ένα είδος μπαταρίας που αποθηκεύουν ενέργεια από τον ήλιο και την δίνουν ως θερμότητα όταν τα καίμε.

4. Αν ψάξει κάποιος τις μελέτες που λένε για την υπερθέρμανση λόγω του CO2 θα καταλήξει σε μια αλυσίδα παλαιότερων δημοσιεύσεων που στο τέλος χάνονται οι πηγές τους και η τεκμηρίωση.

Πριν 10-15 χρόνια είχε δείξει στην ΕΡΤ ένα ντοκυμαντέρ όπου σε ένα μέρος ενός δάσους πέρασαν σωλήνες πάνω στο έδαφος και μέσα από αυτούς διοχέτευαν CO2.

Μετά από μερικούς μήνες, η ανάπτυξη των δέντρων στο συγκεκριμένο τμήμα του δάσους ήταν αρκετά μεγαλύτερη σε σχέση με τα δέντρα στο υπόλοιπο δάσος.

Μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση τότε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, StavrosD είπε

Ο χρόνος φόρτισης είναι όντως σημαντικός λόγος για να πάρει κάποιος συμβατικό αυτοκίνητο.

Ιδιαίτερα σε μεγάλα ταξίδια μια διαδρομή που με συμβατικό αυτοκίνητο γίνεται αυθημερόν με ηλεκτρικό είναι αδύνατο να γίνει αυθημερόν. Έχω φύγει νωρίς το πρωί από την Πάτρα, Στις 11 το πρωί ραντεβού σε υπηρεσία στην Θεσσαλονίκη, στις 2:30μμ στον Βόλο για μεζεδάκια με έναν φίλο και το βράδυ πάλι Πάτρα. Με ηλεκτρικό δεν έπαιζε να γίνει αυθημερόν. 

 

Ένα πρόβλημα που δεν συζητιέται ιδιαίτερα είναι το κατά πόσο αισθάνονται άνετα οι γυναίκες οδηγοί να περιμένουν στην ερημιά να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εσείς θα αισθανόσασταν άνετα αν η κοπέλα ή η κόρη σας πάει ταξίδι και σταματήσει το βράδυ στην μέση του πουθενά και περιμένει μια ώρα να φορτίσει;

Με ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς (που ναι, ακόμη και στην Ελλάδα έχει σχεδόν παντού πλέον) είναι απολύτως εφικτό.

Αλλά ρε γαμώτο ακόμη και σε αυτό το επιχείρημα παρατηρώ μια άγνοια στους ομιλητές πάντα σε σχέση με τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται. Για κάποιο λόγο όλοι ψάχνουν τις εξελίξεις για υδρογόνα και αμμωνίες όμως ξεχνάνε να ψάξουν με τον ίδιο ζήλο και για τις λύσεις φόρτισης.

Αν σας έλεγαν δηλαδή οτι δεν θα φορτίζεις αλλά θα μπαίνεις σε έναν χώρο, θα περιμένεις 5' να γίνει το battery swap και θα φεύγεις, θα ήσασταν ικανοποιημένοι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, EuphangeL είπε

Αν σας έλεγαν δηλαδή οτι δεν θα φορτίζεις αλλά θα μπαίνεις σε έναν χώρο, θα περιμένεις 5' να γίνει το battery swap και θα φεύγεις, θα ήσασταν ικανοποιημένοι;

Nαι, ξεκάθαρα.

Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατο με την κατάσταση που επικρατεί (μπαταρία=πάτωμα) στη μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινήτων παραγωγής, οπότε τί το συζητάμε? Εδώ τώρα αξιώθηκαν να υιοθετήσουν (ας πούμε) ένα κοινό πρότυπο φορτιστή.

Κάποια concepts για αυτό που αναφέρεις υπάρχουν, ίσως και 1-2 μοντέλα παραγωγής?

Νόημα σε φορτηγά κλπ έχει το παραπάνω, με προτυποποιημένες μπαταρίες σε σταθμούς ανεφοδιασμού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, EuphangeL είπε

Με ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς (που ναι, ακόμη και στην Ελλάδα έχει σχεδόν παντού πλέον) είναι απολύτως εφικτό.

Αλλά ρε γαμώτο ακόμη και σε αυτό το επιχείρημα παρατηρώ μια άγνοια στους ομιλητές πάντα σε σχέση με τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται. Για κάποιο λόγο όλοι ψάχνουν τις εξελίξεις για υδρογόνα και αμμωνίες όμως ξεχνάνε να ψάξουν με τον ίδιο ζήλο και για τις λύσεις φόρτισης.

Αν σας έλεγαν δηλαδή οτι δεν θα φορτίζεις αλλά θα μπαίνεις σε έναν χώρο, θα περιμένεις 5' να γίνει το battery swap και θα φεύγεις, θα ήσασταν ικανοποιημένοι;

Σε γενικες γραμμες οι φορτιστες ειναι οκ.

Αλλα καποιες εταιρειες ειναι λιγο yolo ακομα, και πολλοι παραπονιουνται οτι δεν δουλευουν σωστα η και καθολου πολλες φορες οι φορτιστες. Η φαση ειναι σιγουρα ακομα 1-2 χρονια beta testing σε αυτον τον τομεα.

Επισης πρεπει να μπουν κι αλλοι tesla superchargers σε ΣΕΑ, καθως εχει μονο στο Μαρουσι αυτη τη στιγμη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, EuphangeL είπε

Αν σας έλεγαν δηλαδή οτι δεν θα φορτίζεις αλλά θα μπαίνεις σε έναν χώρο, θα περιμένεις 5' να γίνει το battery swap και θα φεύγεις, θα ήσασταν ικανοποιημένοι;

Το είχα δει όταν πήγα στην Κίνα το 2018 και μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Τα ηλεκτρικά μηχανάκια άλλαζαν μπαταρία σε δευτερόλεπτα και συνέχιζαν την δουλειά τους.  Τους χρέωναν μόνο την ενέργεια που κατανάλωσαν οπότε μπορούσαν να ανταλλάξουν ακόμα και μια μερικώς φορτισμένη μπαταρία με άλλη πιο φορτισμένη. Επειδή η αντικατάσταση γίνεται άμεσα δεν χρειάζεται να περιμένουν να φορτίσει η μπαταρία 100% άρα φορτίζουν και πιο γρήγορα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, StavrosD είπε

Το είχα δει όταν πήγα στην Κίνα το 2018 και μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Τα ηλεκτρικά μηχανάκια άλλαζαν μπαταρία σε δευτερόλεπτα και συνέχιζαν την δουλειά τους.  Τους χρέωναν μόνο την ενέργεια που κατανάλωσαν οπότε μπορούσαν να ανταλλάξουν ακόμα και μια μερικώς φορτισμένη μπαταρία με άλλη πιο φορτισμένη. Επειδή η αντικατάσταση γίνεται άμεσα δεν χρειάζεται να περιμένουν να φορτίσει η μπαταρία 100% άρα φορτίζουν και πιο γρήγορα.

 

 

Ακριβώς το ίδιο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

WHMGYI7JMZEEPKM6XT5PBF54ZU.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Επισης πρεπει να μπουν κι αλλοι tesla superchargers σε ΣΕΑ, καθως εχει μονο στο Μαρουσι αυτη τη στιγμη...

Όχι, αυτό δεν ισχύει. 
Εχει και στην Αθηνών Πατρών, (Ψαθοπυργος) και στην Αθηνών Θεσσαλονίκης  (Λαρισα) 

https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Greece

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Jiakometi είπε

Όχι, αυτό δεν ισχύει. 
Εχει και στην Αθηνών Πατρών, (Ψαθοπυργος) και στην Αθηνών Θεσσαλονίκης  (Λαρισα) 

https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Greece

 

 

Ωπα, ποτε μπηκαν?

Προχτες κοιταζα στο plugshare και δεν ειδα τιποτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υπάρχει ήδη η τεχνολογία αλλά δεν έχει τυποποιηθεί και δεν έχει γίνει γενικά αποδεκτό κάποιο πρότυπο.

Όταν προχωρήσει θα προκύψει ένα νέο πρόβλημα, αυτό της διαθέσιμης ηλεκτρικής ισχύος από το δίκτυο της ΔΕΗ.

Το κάθε σύστημα αντικατάστασης μπαταρίας θα πρέπει να φορτίζει και τις μπαταρίες. Αν αλλάζει μια μπαταρία κάθε 5 λεπτά και η κάθε μπαταρία χρειάζεται μια ώρα για να φορτίσει, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να φορτίζει ταυτόχρονα 12 μπαταρίες.

Αν υποθέσουμε ότι οι μπαταρίες θα έχουν χωρητικότητα 100kwh (υπάρχουν και μεγαλύτερες, π.χ. Mercedes EQS 108KWh, Audi Q8 106KWh,BMW iX 107KWh) , θα χρειάζεται παροχή ισχύος άνω των 1.2MW.

Οι παροχές μέσης χαμηλής τάσης είναι μέχρι 250KVA οπότε δεν αρκούν. Οι παροχές μέσης τάσης είναι έως 1.25MW, θα είναι πολύ οριακή η λειτουργία. Συνήθως υπολογίζουμε μια ανοχή 10~20% οπότε στην πράξη δεν θα μπορούν να φορτιστούν 12 μπαταρίες την ώρα, η δυναμικότητα θα είναι μειωμένη.

Αν τώρα μια επιχείρηση θέλει να επενδύσει σε περισσότερα από ένα μηχανήματα αλλαγής μπαταρίας στο ίδιο σημείο θα χρειαστεί υψηλή τάση, πράγμα που είναι πρακτικά ανέφικτο στις πόλεις και εξαιρετικά δύσκολο στην επαρχία. Μόνο ορισμένες μεγάλες βιομηχανίες εξυπηρετούνται από υψηλή τάση, γύρω στις 30 σε ολόκληρη την χώρα.

 

Επεξ/σία από StavrosD
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, StavrosD είπε

Υπάρχει ήδη η τεχνολογία αλλά δεν έχει τυποποιηθεί και δεν έχει γίνει γενικά αποδεκτό κάποιο πρότυπο.

Όταν προχωρήσει θα προκύψει ένα νέο πρόβλημα, αυτό της διαθέσιμης ηλεκτρικής ισχύος από το δίκτυο της ΔΕΗ.

Το κάθε σύστημα αντικατάστασης μπαταρίας θα πρέπει να φορτίζει και τις μπαταρίες. Αν αλλάζει μια μπαταρία κάθε 5 λεπτά και η κάθε μπαταρία χρειάζεται μια ώρα για να φορτίσει, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να φορτίζει ταυτόχρονα 12 μπαταρίες.

Αν υποθέσουμε ότι οι μπαταρίες θα έχουν χωρητικότητα 100kwh (υπάρχουν και μεγαλύτερες, π.χ. Mercedes EQS 108KWh, Audi Q8 106KWh,BMW iX 107KWh) , θα χρειάζεται παροχή ισχύος άνω των 1.2MW.

Οι παροχές μέσης τάσης είναι μέχρι 250KVA οπότε δεν αρκούν. Οι παροχές μέσης τάσης είναι έως 1.25MW, θα είναι πολύ οριακή η λειτουργία. Συνήθως υπολογίζουμε μια ανοχή 10~20% οπότε στην πράξη δεν θα μπορούν να φορτιστούν 12 μπαταρίες την ώρα, η δυναμικότητα θα είναι μειωμένη.

Αν τώρα μια επιχείρηση θέλει να επενδύσει σε περισσότερα από ένα μηχανήματα αλλαγής μπαταρίας στο ίδιο σημείο θα χρειαστεί υψηλή τάση, πράγμα που είναι πρακτικά ανέφικτο στις πόλεις και εξαιρετικά δύσκολο στην επαρχία. Μόνο ορισμένες μεγάλες βιομηχανίες εξυπηρετούνται από υψηλή τάση, γύρω στις 30 σε ολόκληρη την χώρα.

 

Το προβλημα ειναι οτι πρεπει να αλλαξει και η κατασκευη αυτοκινητων.

Θα πρεπει να εχει καπου πορτακι και να βγαινει μπαινει ευκολα η μπαταρια, με ο,τι αυτο συνεπαγεται για ακαμψια στο σασι, αδιαβροχοποιηση, εξτρα βαρος, εξτρα ογκος, πολυπλοκοτητα και κοστος.

Νομιζω οι ταχυφορτιστες που εχουμε ειναι υπεραρκετοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...