Προς το περιεχόμενο

Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων στα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. για πιο γρήγορους ελέγχους


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Ελληνική Αστυνομία εξόπλισε πρόσφατα ορισμένα από τα περιπολικά της με ένα προηγμένο τεχνολογικό σύστημα, με την ονομασία "Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Απασχολούντων Οχημάτων".

Η τεχνολογία επιτρέπει στα αστυνομικά όργανα να σαρώνουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων με εντυπωσιακή ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.

Παράλληλα, από τον Σεπτέμβριο, οι εφοριακοί θα έχουν στη διάθεσή τους ένα εξειδικευμένο λογισμικό που θα τους επιτρέπει να ελέγχουν τις πινακίδες των Ι.Χ. με στόχο να εντοπίζουν τυχόν παραβάσεις, όπως η έλλειψη ασφάλισης, η μη καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας ή η παράνομη κυκλοφορία οχημάτων που έχουν δηλωθεί σε καθεστώς ακινησίας. Στις περιπτώσεις που εντοπίζονται οχήματα σε ακινησία τα οποία κυκλοφορούν, προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις, με πρόστιμα που φτάνουν τις 10.000 ευρώ και, σε περίπτωση υποτροπής, μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στην αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Ωστόσο, ορισμένα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ., τόσο με τα επίσημα διακριτικά όσο και με "πολιτική" εμφάνιση, διαθέτουν ήδη ένα παρόμοιο σύστημα σάρωσης. Ο κύριος στόχος αυτού του συστήματος είναι η ανίχνευση κλεμμένων οχημάτων και εκείνων που έχουν εμπλακεί σε εγκληματικές δραστηριότητες.

Επιπλέον, το σύστημα αυτό επιτρέπει στους αστυνομικούς να εντοπίζουν οχήματα για τα οποία εκκρεμούν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που δεν έχουν διευθετηθεί, οικονομικές οφειλές (όπως απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας) ή περιπτώσεις αφαίρεσης της άδειας κυκλοφορίας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει έως και 15.000 πινακίδες ανά ώρα, ακόμη και σε οχήματα που κινούνται με ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 170 χιλιόμετρα την ώρα. H Κυπριακή Αστυνομία χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα εδώ και περίπου 8 χρόνια. Μάλιστα, με στόχο την ενημέρωση και όχι την τιμωρία, είχε δημοσιεύσει το παρακάτω βίντεο που επεξηγεί τη λειτουργία του συστήματος, το οποίο είναι παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στα περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας.

 

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 57
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Πιο πολύ με με θλίβει το οτι το βίντεο είναι πριν απο 8 χρόνια στην Κύπρο και εμείς τώρα ψηθήκαμε να το βάλουμε. 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα περνάει η κυρα Μαριώ με το γαϊδουράκι και θα τη σταματάει ο κυρ αστυνόμος γιατί το σύστημα θα το βγάζει κλεμμένο.

 

  • Like 2
  • Haha 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα ούτως ή άλλως, η επονομαζόμενη ΕΛ.ΑΣ υπάρχει για την προστασία τραπεζών, βιομηχάνων, γηπέδων, πολιτικών και δημοσιογραφούντων. Ουασιαστικά δεν έχει καμία σχέση (εδώ και καιρούς) με την εσωτερική ασφάλεια πέραν των προαναφερμένων. Εν ολίγοις είναι πραίτορες των ανωτέρω και ενίοτε, αν περισσεύει και κανένας/καμία τους, υπηρετεί σε αστυνομικά τμήματα. 

  • Like 22
  • Thanks 6
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, Gk2016 είπε

Μα ούτως ή άλλως, η επονομαζόμενη ΕΛ.ΑΣ υπάρχει για την προστασία τραπεζών, βιομηχάνων, γηπέδων, πολιτικών και δημοσιογραφούντων. Ουασιαστικά δεν έχει καμία σχέση (εδώ και καιρούς) με την εσωτερική ασφάλεια πέραν των προαναφερμένων. Εν ολίγοις είναι πραίτορες των ανωτέρω και ενίοτε, αν περισσεύει και κανένας/καμία τους, υπηρετεί σε αστυνομικά τμήματα. 

Μα δημόσια εταιρία security δεν είναι? 😂

  • Like 6
  • Thanks 3
  • Confused 2
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται περίτρανα ότι σε αυτή τη χώρα δεν μας ενδιαφέρει η πρόληψη αλλά η καταστολή. Αναρωτιέμαι άραγε, ποια είναι τα αντίστοιχα ποσά που διατίθενται για δημιουργία-συντήρηση πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, παιδεία κλπ. κλπ. κλπ.......

Υ.Γ. 

Σαφώς και η ερώτηση μου είναι ρητορική.......

  • Like 4
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
2 minutes ago, Chef_Alexander said:

Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται περίτρανα ότι σε αυτή τη χώρα δεν μας ενδιαφέρει η πρόληψη αλλά η καταστολή. Αναρωτιέμαι άραγε, ποια είναι τα αντίστοιχα ποσά που διατίθενται για δημιουργία-συντήρηση πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, παιδεία κλπ. κλπ. κλπ.......

Γερμανό να φέρεις στη χώρα, σε κάμποσα χρόνια θα οδηγεί σαν Έλληνας.

Η έλλειψη ελέγχων παίζει τεράστιο ρόλο κι είναι σίγουρα πιο άμεση από το να περιμένεις χρόνια/δεκαετίες μέχρι να πιάσει τόπο η παιδεία.

Προφανώς κι αυτό το σύστημα είναι για τα μάτια του κόσμου.

  • Like 24
  • Thanks 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το πρόβλημα δεν είναι να κάνουν την Αστυνομία προέκταση της Εφορίας. Το βασικό είναι να ασχοληθεί η Αστυνομία με την δημόσια ασφάλεια: κλοπές αυτοκινήτων, ληστείες εν ψυχρώ, κακοποιοί μπαίνουν σε σπίτια και βασανίζουν γεροντάκια να πουν που έχουν λεφτά, bullying με αληθινό ξύλο σε δωδεκάχρονα ανήλικα, βιασμοί από ντόπιους και αλλοδαπούς, πορτοφολάδες στα ΜΜΕ, διαταράξεις κοινής ησυχίας, τα κόκκινα στα φανάρια πολλοί δεν τα σέβονται και ένα σωρό... Δηλ. να γίνουν τα περιπολικά φοροεισπράκτορες καταδιώκοντας όποιον δεν πλήρωσε τέλη κυκλοφορίας:: Αυτή είναι η προτεραιότητα;;  Προσωπικά να το δεχτώ αλλά απαιτώ ως πολίτης πρώτα να πιάσουν όλους τους κακοποιούς.

Επεξ/σία από kalmik
  • Like 9
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν μεγάλο ποσοστό πλέον των οδηγών παντός τροχήλατου έχει καταργήσει τη χρήση STOP, φωτεινου σηματοδότη και σήμανσης απαγόρευσης εισοδου σε στενό (κίνηση στο αντίθετο από το επιτρεπόμενο ρεύμα), επειδή ΓΝΩΡΙΖΕΙ πως θα παραμείνει ατιμώρητο (αν ζήσει ή δε σκοτώσει βεβαια...), όλα τα παραπάνω είναι φρου φρου...

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα τέτοιο σύστημα θεωρείται "προηγμένο" ή γιατί χρειάζεται και συνεχή σύμβαση με την εταιρεία αλλιώς δεν θα δουλεύει όπως αναφέρει και ένας άλλος commenter. Και φαντάζομαι θα είναι και πανάκριβο.

Κάτι τέτοια θυμάμαι και έφτιαχνα για πλάκα όταν έπαιζα με computer vision με μια καμερούλα και ένα microcontroller. Ένα setup που δεν παίζει να κόστιζε πάνω από 20 ευρώ. Και προχωρούσα στο δρόμο και μου έκανε OCR κανονικά.
Και εντάξει, η φτηνή καμερούλα μπορεί να μην έκανε αναγνώριση σε πινακίδα αυτοκινήτου με ταχύτητα 170χλμ/ω αλλά αυτό λύνεται με μια λίγο ακριβότερη κάμερα με γρηγορότερο shutter speed.

Γενικά πάντα είχα την απορία γιατί οι αστυνομικοί δεν έχουν μια μικρή καμερούλα πάνω τους που να ελέγχει τα αυτοκίνητα σε μόνιμη βάση.
Η απορία μου δημιουργήθηκε όταν ενός φίλου μου του κλάπηκε το αυτοκίνητο και εν τέλει μετά από 2 χρόνια το βρήκε παρκαρισμένο μπροστά από το παρκινγκ του λιμενικού που του το είχε παει μια υπηρεσία επειδή γινόταν ένα event στο δρόμο που το είχε παρκάρει.
Και ενώ το είχε δηλώσει κλεμμένο, πότε κανένας από λιμενικό/τροχαία/αστυνομία/κτλ δεν το πήρε πρέφα ενώ ήταν παρκαρισμένο δίπλα στο λιμενικό μέσα σε ένα πάρκινγκ που ήταν και επί πληρωμή.

  • Haha 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για να πιάσει τους κάγκουρες που κυκλοφορούν χωρίς πινακίδα, ή με φιμέ τζάμι στην πινακίδα δεν χρειάζονται μπιχλιμπίδια, πολιτική βούληση χρειάζεται.

Το να εντοπίσεις τους παραβατικούς είναι εξαιρετικά εύκολο και χωρίς ΑΙ.

Επεξ/σία από alcemist
  • Like 11
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...