Axlmon Δημοσ. Τετάρτη στις 07:03 μμ Δημοσ. Τετάρτη στις 07:03 μμ Η γαλλική startup τεχνητής νοημοσύνης Mistral κυκλοφορεί ένα νέο μοντέλο ΤΝ, το Mistral Medium 3, που εστιάζει στην αποδοτικότητα χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο μέσω του API της Mistral με τιμή $0,40 ανά εκατομμύριο tokens εισόδου και $20,80 ανά εκατομμύριο tokens εξόδου. Σύμφωνα με την εταιρεία, το Mistral Medium 3 αποδίδει "στο ίδιο ή υψηλότερο επίπεδο" από το 90% του ακριβότερου μοντέλου Claude Sonnet 3.7 της Anthropic σε "όλα τα σημεία αναφοράς". Επιπλέον, ξεπερνά πρόσφατα ανοιχτά μοντέλα όπως το Llama 4 Maverick της Meta και το Command A της Cohere σε δημοφιλείς αξιολογήσεις απόδοσης ΤΝ. Τα tokens είναι τα ακατέργαστα κομμάτια δεδομένων με τα οποία λειτουργούν τα μοντέλα, με ένα εκατομμύριο tokens να ισοδυναμεί με περίπου 750.000 λέξεις (περίπου 163.000 λέξεις περισσότερες από το "Πόλεμος και Ειρήνη"). "Το Mistral Medium 3 μπορεί να αναπτυχθεί σε οποιοδήποτε cloud, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών συστημάτων με τέσσερις GPU και άνω", εξηγεί η Mistral σε ανάρτηση. "Σχετικά με την τιμολόγηση, το μοντέλο ξεπερνά τους ηγέτες στην κατηγορία όπως το DeepSeek v3, τόσο σε API όσο και σε προσωπικά συστήματα." Η Mistral, που ιδρύθηκε το 2023 στη Γαλλία είναι μια εταιρεία που παράγει AI μοντέλα αιχμής, με στόχο την ανάπτυξη μιας σειράς υπηρεσιών που τροφοδοτούνται από ΤΝ, συμπεριλαμβανομένης του chatbot, Le Chat, και εφαρμογών για κινητά. Υποστηρίζεται από επενδυτές κεφαλαίων όπως η General Catalyst και έχει συγκεντρώσει πάνω από €1,1 δισεκατομμύρια (περίπου $1,24 δισεκατομμύρια) μέχρι σήμερα. Στους πελάτες της Mistral περιλαμβάνονται οι BNP Paribas, AXA και Mirakl. Σύμφωνα με τη Mistral, το Mistral Medium 3 είναι καλύτερο για εργασίες κωδικοποίησης και STEM, και διαπρέπει στην πολυτροπική κατανόηση. Η εταιρεία αναφέρει ότι πελάτες σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ενέργεια και υγειονομική περίθαλψη έχουν δοκιμάσει το μοντέλο σε beta για περιπτώσεις χρήσης όπως εξυπηρέτηση πελατών, αυτοματοποίηση ροής εργασίας και ανάλυση πολύπλοκων συνόλων δεδομένων. Εκτός από το API της Mistral, όπου οι εταιρικοί πελάτες μπορούν να συνεργαστούν με την Mistral για να το προσαρμόσουν, το Mistral Medium 3 είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα Sagemaker της Amazon από την Τετάρτη. Σύντομα θα είναι διαθέσιμο και σε άλλους παρόχους cloud, συμπεριλαμβανομένων των πλατφορμών Microsoft Azure AI Foundry και Google Vertex AI, πρόσθεσε η εταιρεία. Η κυκλοφορία του Mistral Medium 3 ακολουθεί το Mistral Small 3.1 του Μαρτίου. Στην ανάρτηση του ιστολογίου της, η εταιρεία υπαινίχθηκε την κυκλοφορία ενός πολύ μεγαλύτερου μοντέλου τις επόμενες εβδομάδες. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
cpc464 Δημοσ. Πέμπτη στις 10:04 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:04 πμ "Σύμφωνα με τη Mistral, το Mistral Medium 3 είναι καλύτερο για εργασίες κωδικοποίησης και STEM, και διαπρέπει στην πολυτροπική κατανόηση. Η εταιρεία αναφέρει ότι πελάτες σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ενέργεια και υγειονομική περίθαλψη έχουν δοκιμάσει το μοντέλο σε beta για περιπτώσεις χρήσης όπως εξυπηρέτηση πελατών, αυτοματοποίηση ροής εργασίας και ανάλυση πολύπλοκων συνόλων δεδομένων." Θυμάμαι που διάβαζα κάποτε πως η εξυπηρέτηση πελατών έχει μέλλον ακόμα,απο αυτά που διαβάζω θα έλεγα όχι για πολύ. 3
Huruduru Δημοσ. Πέμπτη στις 10:22 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:22 πμ 12 λεπτά πριν, cpc464 είπε "Σύμφωνα με τη Mistral, το Mistral Medium 3 είναι καλύτερο για εργασίες κωδικοποίησης και STEM, και διαπρέπει στην πολυτροπική κατανόηση. Η εταιρεία αναφέρει ότι πελάτες σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ενέργεια και υγειονομική περίθαλψη έχουν δοκιμάσει το μοντέλο σε beta για περιπτώσεις χρήσης όπως εξυπηρέτηση πελατών, αυτοματοποίηση ροής εργασίας και ανάλυση πολύπλοκων συνόλων δεδομένων." Θυμάμαι που διάβαζα κάποτε πως η εξυπηρέτηση πελατών έχει μέλλον ακόμα,απο αυτά που διαβάζω θα έλεγα όχι για πολύ. Την εξυπηρέτηση πελατών σε κάποιες εταιρίες καλώς ή κακώς κάποια στιγμή θα την αντικαταστήσει η τεχνητή νοημοσύνη. Όταν παίρνω τηλέφωνο περιμένω 30 λεπτά να με συνδέσουν με έναν υπάλληλο που δεν είναι σε θέση να μου δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες και μου δίνει μόνο αυτές που βλέπει μπροστά στην οθόνη του και τελειώνει η κλήση μέσα σε 2 λεπτά, ναι πιστεύω ότι τέτοιες θέσεις θα αντικατασταθούν στο μέλλον. Θα παίρνεις τηλέφωνο ή θα γράφεις και δεν θα έχεις τεράστια αναμονή και θα σου δίνουν ακριβώς τις ίδιες πληροφορίες που μπορεί να σου δώσει ένας υπάλληλος διαβάζοντας την οθόνη του ή απλά πατάει 2 κουμπιά και γράφει 2 γραμμές κείμενο για άλλο παράρτημα. Ναι είναι άσχημο ότι κάποιοι θα χάσουν τις θέσεις τους, αλλά προς εκεί εξελίσσεται η τεχνολογία. 2
Retromaniac Δημοσ. Πέμπτη στις 10:29 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:29 πμ (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, Huruduru είπε Την εξυπηρέτηση πελατών σε κάποιες εταιρίες καλώς ή κακώς κάποια στιγμή θα την αντικαταστήσει η τεχνητή νοημοσύνη. Όταν παίρνω τηλέφωνο περιμένω 30 λεπτά να με συνδέσουν με έναν υπάλληλο που δεν είναι σε θέση να μου δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες και μου δίνει μόνο αυτές που βλέπει μπροστά στην οθόνη του και τελειώνει η κλήση μέσα σε 2 λεπτά, ναι πιστεύω ότι τέτοιες θέσεις θα αντικατασταθούν στο μέλλον. Θα παίρνεις τηλέφωνο ή θα γράφεις και δεν θα έχεις τεράστια αναμονή και θα σου δίνουν ακριβώς τις ίδιες καλύτερες πληροφορίες που από 'τι μπορεί να σου δώσει ένας υπάλληλος διαβάζοντας την οθόνη του ή απλά πατάει 2 κουμπιά και γράφει 2 γραμμές κείμενο για άλλο παράρτημα. Ναι είναι άσχημο ότι κάποιοι θα χάσουν τις θέσεις τους, αλλά προς εκεί εξελίσσεται η τεχνολογία. Fixed Σε μας τους έγγαμους νομίζω πως είναι από τα πρώτα που έρχεται στο μυαλό ακούγοντας το όνομα Επεξ/σία Πέμπτη στις 01:07 μμ από Retromaniac 1 2
Perfect Δημοσ. Πέμπτη στις 10:38 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:38 πμ 14 λεπτά πριν, Huruduru είπε Την εξυπηρέτηση πελατών σε κάποιες εταιρίες καλώς ή κακώς κάποια στιγμή θα την αντικαταστήσει η τεχνητή νοημοσύνη. Όταν παίρνω τηλέφωνο περιμένω 30 λεπτά να με συνδέσουν με έναν υπάλληλο που δεν είναι σε θέση να μου δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες και μου δίνει μόνο αυτές που βλέπει μπροστά στην οθόνη του και τελειώνει η κλήση μέσα σε 2 λεπτά, ναι πιστεύω ότι τέτοιες θέσεις θα αντικατασταθούν στο μέλλον. Θα παίρνεις τηλέφωνο ή θα γράφεις και δεν θα έχεις τεράστια αναμονή και θα σου δίνουν ακριβώς τις ίδιες πληροφορίες που μπορεί να σου δώσει ένας υπάλληλος διαβάζοντας την οθόνη του ή απλά πατάει 2 κουμπιά και γράφει 2 γραμμές κείμενο για άλλο παράρτημα. Ναι είναι άσχημο ότι κάποιοι θα χάσουν τις θέσεις τους, αλλά προς εκεί εξελίσσεται η τεχνολογία. Το θέμα είναι ότι μόλις γίνει "πρόβλημα" κάτι που δεν μπορεί να "αντιληφθεί" η ΑΙ, θα σου λέει απλά ΟΧΙ και θα στο κλείνει
Tlykog Δημοσ. Πέμπτη στις 10:44 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:44 πμ (επεξεργασμένο) 26 λεπτά πριν, Huruduru είπε Την εξυπηρέτηση πελατών σε κάποιες εταιρίες καλώς ή κακώς κάποια στιγμή θα την αντικαταστήσει η τεχνητή νοημοσύνη. Όταν παίρνω τηλέφωνο περιμένω 30 λεπτά να με συνδέσουν με έναν υπάλληλο που δεν είναι σε θέση να μου δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες και μου δίνει μόνο αυτές που βλέπει μπροστά στην οθόνη του και τελειώνει η κλήση μέσα σε 2 λεπτά, ναι πιστεύω ότι τέτοιες θέσεις θα αντικατασταθούν στο μέλλον. Θα παίρνεις τηλέφωνο ή θα γράφεις και δεν θα έχεις τεράστια αναμονή και θα σου δίνουν ακριβώς τις ίδιες πληροφορίες που μπορεί να σου δώσει ένας υπάλληλος διαβάζοντας την οθόνη του ή απλά πατάει 2 κουμπιά και γράφει 2 γραμμές κείμενο για άλλο παράρτημα. Ναι είναι άσχημο ότι κάποιοι θα χάσουν τις θέσεις τους, αλλά προς εκεί εξελίσσεται η τεχνολογία. Ο άνθρωπος καταλαβαίνει, η ΑΙ απλά υπολογίζει και εκεί είναι το θέμα. Δεν λέω, σε πολλές περιπτώσεις η ΑΙ μπορεί να κάνει φοβερή δουλειά, ειδικά όταν μιλάμε για βασικές ερωτήσεις, γρήγορες απαντήσεις και αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Εκεί είναι χρήσιμη και γλιτώνεις και την αναμονή και την ταλαιπωρία. Αλλά δεν γίνεται να αντικαταστήσει εντελώς τον άνθρωπο. Υπάρχουν καταστάσεις που θέλουν κρίση, κατανόηση, ή ακόμα και μια ανθρώπινη προσέγγιση όταν τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα ή "γκρίζα". Εκεί η ΑΙ κολλάει και δεν είναι καθόλου αποδοτική. Το ιδανικό, λοιπόν, είναι συνδυασμός. Ας κάνει η ΑΙ τη δουλειά στα απλά και να υπάρχει και μια σοβαρή ομάδα ανθρώπων όταν χρειάζεται. Αυτό δεν είναι ούτε πισωγύρισμα ούτε τεμπελιά είναι πραγματική εξυπηρέτηση. Και κάτι ακόμα: όταν η ΑΙ αναλαμβάνει τον μεγάλο όγκο των απλών υποθέσεων, δίνεται η ευκαιρία το ανθρώπινο δυναμικό να ανέβει επίπεδο και να επικεντρωθεί σε πιο σύνθετα και ουσιαστικά προβλήματα. Κάτι που τελικά ανεβάζει και την ποιότητα της εξυπηρέτησης συνολικά. Για το άρθο: Η ανάπτυξη μοντέλων AΙ σαν το Mistral Medium 3 είναι εντυπωσιακή τεχνολογικά, αλλά δεν είμαι σίγουρος πόσο πρακτική είναι η ευρεία υιοθέτησή τους σε αυτή τη φάση. Η δημιουργία και αξιοποίηση εξειδικευμένων AΙ λύσεων είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία, δεν είναι κάτι που θα κάνουν εύκολα πολλές εταιρείες. Το μοντέλο φαίνεται να αποδίδει εξαιρετικά σε συγκεκριμένες εργασίες (π.χ. coding, STEM, πολυτροπική κατανόηση), όμως πόσες επιχειρήσεις έχουν πραγματικά τις δυνατότητες και τις ανάγκες να αξιοποιήσουν τέτοια εξειδίκευση; Οι περισσότερες κοιτάνε γενικής χρήσης λύσεις, που καλύπτουν “λίγο απ’ όλα” χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε fine-tuning ή υποδομή. Πιθανότατα τέτοια μοντέλα θα αξιοποιηθούν πρώτα από μεγάλες εταιρείες σε απαιτητικούς τομείς, αλλά δύσκολα βλέπω να γίνονται mainstream άμεσα. Κοινώς: δεν πιστεύω ότι απυθύνεται στον απλό πολίτη. Και αυτό φαίνεται και από την τιμολογιακή τους πολιτική: εξειδικευμένο μοντέλο, σχεδιασμένο για μαζική κατανάλωση tokens από μεγάλες επιχειρήσεις, με "χαμηλές" τιμές που βγάζουν νόημα μόνο σε μεγάλη κλίμακα. Επεξ/σία Πέμπτη στις 10:54 πμ από Tlykog 3
nepomuk Δημοσ. Πέμπτη στις 11:24 πμ Δημοσ. Πέμπτη στις 11:24 πμ 30 λεπτά πριν, Tlykog είπε Ο άνθρωπος καταλαβαίνει, η ΑΙ απλά υπολογίζει και εκεί είναι το θέμα. Δεν λέω, σε πολλές περιπτώσεις η ΑΙ μπορεί να κάνει φοβερή δουλειά, ειδικά όταν μιλάμε για βασικές ερωτήσεις, γρήγορες απαντήσεις και αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Εκεί είναι χρήσιμη και γλιτώνεις και την αναμονή και την ταλαιπωρία. Αλλά δεν γίνεται να αντικαταστήσει εντελώς τον άνθρωπο. Υπάρχουν καταστάσεις που θέλουν κρίση, κατανόηση, ή ακόμα και μια ανθρώπινη προσέγγιση όταν τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα ή "γκρίζα". Εκεί η ΑΙ κολλάει και δεν είναι καθόλου αποδοτική. Το ιδανικό, λοιπόν, είναι συνδυασμός. Ας κάνει η ΑΙ τη δουλειά στα απλά και να υπάρχει και μια σοβαρή ομάδα ανθρώπων όταν χρειάζεται. Αυτό δεν είναι ούτε πισωγύρισμα ούτε τεμπελιά είναι πραγματική εξυπηρέτηση. Και κάτι ακόμα: όταν η ΑΙ αναλαμβάνει τον μεγάλο όγκο των απλών υποθέσεων, δίνεται η ευκαιρία το ανθρώπινο δυναμικό να ανέβει επίπεδο και να επικεντρωθεί σε πιο σύνθετα και ουσιαστικά προβλήματα. Κάτι που τελικά ανεβάζει και την ποιότητα της εξυπηρέτησης συνολικά. Να παμε το ρολοι + 5 χρονια , μηπως ειμαστε στην αρχη και εχουμε δει τις παρυφες ενος ατελειωτου δασους ; Οτι παντοτε θα υπαρχει χωρος για φωτεινα μυαλα , διαννοιες , εξαιρετικους επαγγελματιες με αμετρητες εμπειριες , σαφως και ειναι δεδομενο. Αυτο ομως αφορα το 10 % του συνολικου εργατικου δυναμικου ; Μηπως το 90% αν οχι σε 5 αλλα το πολυ σε 10 χρονια θα αρχισει να ανησυχει για τις επαγγελματικες του προοπτικες ; Προφανως ο υδραυλικος σε 10 χρονια απο σημερα θα ειναι αναντικαταστατος.
Tlykog Δημοσ. Πέμπτη στις 12:43 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 12:43 μμ (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, nepomuk είπε Να παμε το ρολοι + 5 χρονια , μηπως ειμαστε στην αρχη και εχουμε δει τις παρυφες ενος ατελειωτου δασους ; Οτι παντοτε θα υπαρχει χωρος για φωτεινα μυαλα , διαννοιες , εξαιρετικους επαγγελματιες με αμετρητες εμπειριες , σαφως και ειναι δεδομενο. Αυτο ομως αφορα το 10 % του συνολικου εργατικου δυναμικου ; Μηπως το 90% αν οχι σε 5 αλλα το πολυ σε 10 χρονια θα αρχισει να ανησυχει για τις επαγγελματικες του προοπτικες ; Προφανως ο υδραυλικος σε 10 χρονια απο σημερα θα ειναι αναντικαταστατος. Συμφωνώ ότι μεγάλο κομμάτι του εργατικού δυναμικού θα πιεστεί μέσα στην επόμενη δεκαετία. Όμως, αν το δούμε καθαρά στοχαστικά, ένα μέλλον όπου οι άνθρωποι έχουν αντικατασταθεί πλήρως από την AΙ δεν στέκει οικονομικά. Η εργασία δεν είναι μόνο για να παράγεις είναι και το μέσο για να έχεις εισόδημα, να καταναλώνεις, να κρατάς σε κίνηση την οικονομία. Αν η AΙ τα κάνει όλα και ο άνθρωπος δεν δουλεύει, τότε δεν πληρώνεται. Κι αν δεν πληρώνεται, δεν αγοράζει. Οπότε, ποιο το νόημα να συνεχίσει η παραγωγή; Αν σπάσει αυτή η αλυσίδα, το σύστημα μπλοκάρει. Γι’ αυτό όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο πιο σοβαρά πρέπει να μπει στο τραπέζι η συζήτηση για νέα μοντέλα: βασικό εισόδημα, φορολόγηση της αυτοματοποίησης, αναδιανομή. Αλλιώς θα έχουμε απεριόριστες δυνατότητες, αλλά κανέναν να τις χρησιμοποιεί. Αν, π.χ., ισχύει αυτό το 90% που γράφεις, τότε οι ίδιες οι εταιρείες θα χάσουν το 90% των εσόδων τους. Και επειδή μιλάμε για τεράστια ποσά, το πρόβλημα δεν θα είναι μόνο "κοινωνικό", αλλά και βαθιά επιχειρηματικό. Δεν πιστεύω στα ανθρωπιστικά κίνητρα των εταιρειών, αλλά το οικονομικό κομμάτι είναι πάρα πολύ δυνατό κίνητρο για να φροντίσουν να μη φτάσουμε ποτέ σε τόσο υψηλά ποσοστά αυτοματοποίησης. Κι αν παρ’ όλα αυτά φτάσουμε, τότε θα χρειαστεί πλήρης αναδιάρθρωση στις κοινωνίες, με νέους τρόπους συναλλαγών και αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου... Αυτό, δηλαδή που ΔΕΝ θέλουν οι πλούσιοι τελικά, αφού με αυτό το σύστημα είναι ήδη πλούσιοι... Επεξ/σία Πέμπτη στις 12:45 μμ από Tlykog 3
merianosnikos Δημοσ. Πέμπτη στις 05:27 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 05:27 μμ 6 ώρες πριν, Huruduru είπε Ναι είναι άσχημο ότι κάποιοι θα χάσουν τις θέσεις τους, αλλά προς εκεί εξελίσσεται η τεχνολογία Συμφωνώ! Ωστόσο μέχρι ένα βαθμό, κάποιοι από αυτούς που δουλεύουν σε τηλεφωνική υποστήριξη και όπως πολύ καλά περιγράφεις απλά δεν ξέρουν ούτε αυτή τη δουλειά να κάνουν σωστά δεν υπάρχει σωτηρία. Οποιαδήποτε δουλειά και να κάνεις, αν την κάνεις με πάθος και σωστά τότε θα είναι κάπως δύσκολο (όχι ακατόρθωτο) να σε αντικαταστήσει η μηχανή γιατί βάζεις αυτό που δεν έχει η μηχανή, βάζεις την ψυχή σου. Αυτοί λοιπόν, θα χάσουν τη δουλειά τους και θα τους ταΐζουμε οι υπόλοιποι που εργαζόμαστε για να απολαμβάνουν ανεργία. Ακόμα και να τους πετάξει εκτός εργασίας το AI, δεν θα ασχοληθούν να μάθουν κάτι νέο για να μπορέσουν να βιοποριστούν. Θα μείνουν το ίδιο στάσιμοι στη ζωή τους γιατί μάλλον έτσι έχουν μάθει να κάνουν. Για όσους είναι άτυχοι, που παρόλο προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο αλλά η τεχνολογία θα τους πάρει τις θέσεις εργασίας, θεωρώ πως είναι άξιοι και θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα με επιπλέον επιμόρφωση ή/και αλλαγή τομέα δραστηριότητας.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα