Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η ΕΕΤΤ προχωρά σε μέτρα κατά των τηλεφωνικών απατών τύπου "Caller ID Spoofing", καλώντας τους παρόχους να εφαρμόσουν φραγή εισερχομένων κλήσεων από το εξωτερικό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΕΤΤ, τον τελευταίο καιρό έχει γίνει αποδέκτης πολλών αναφορών από συνδρομητές και παρόχους σχετικά με κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις που στοχεύουν στην εξαπάτηση των καταναλωτών. Οι κλήσεις αυτές χρησιμοποιούν τη μέθοδο γνωστή ως "Caller ID Spoofing".

Για την αντιμετώπιση του φαινομένου, η ΕΕΤΤ, μετά από συνεργασία με την Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας και την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, ζήτησε από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να προχωρήσουν άμεσα σε φραγή εισερχόμενων κλήσεων από το εξωτερικό, όταν αυτές εμφανίζουν ως αριθμό καλούντα συγκεκριμένους γνωστούς τηλεφωνικούς αριθμούς τραπεζικών οργανισμών. Όπως αναφέρεται, η πλειονότητα των παρόχων έχει ήδη ανταποκριθεί, εφαρμόζοντας τη σχετική φραγή.

Η τεχνική "Caller ID Spoofing" περιλαμβάνει τη χρήση προηγμένων τεχνολογικών μέσων, με τα οποία επιτήδειοι πραγματοποιούν κλήσεις εμφανίζοντας ψευδώς ως αριθμούς του καλούντα γνωστούς αριθμούς τραπεζικών οργανισμών ή κυβερνητικών φορέων, καθώς και άγνωστους αλλά αληθοφανείς αριθμούς.

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, στόχος αυτής της μεθόδου είναι η εξαπάτηση των καταναλωτών, καθώς τρίτα πρόσωπα, χωρίς καμία σχέση με τον αριθμό που εμφανίζεται στην αναγνώριση κλήσης, υποδύονται υπαλλήλους των οργανισμών/εταιριών. Έτσι προσπαθούν να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία που ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση παράνομων συναλλαγών.

Για την προστασία των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ εφιστά την προσοχή τους ώστε να παραμένουν σε εγρήγορση όταν λαμβάνουν κλήσεις από αριθμούς που αποδίδονται σε οργανισμούς ή από αριθμούς που δεν αναγνωρίζουν ή τους φαίνονται ύποπτοι.

Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές τις εξής ενέργειες:

  • Να διακόπτουν άμεσα την κλήση και να καλούν τον οργανισμό, από τον οποίο υποτίθεται ότι προέρχεται η κλήση, για επιβεβαίωση.
  • Να μην δίνουν ποτέ και σε κανέναν ευαίσθητα προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία (όπως username, κωδικούς χρήσης, αριθμούς καρτών, PIN, OTPs), καθώς κανένας γνήσιος οργανισμός ή Τράπεζα δεν ζητά τέτοια στοιχεία κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας.
  • Να προβαίνουν άμεσα σε αναφορά/καταγγελία της κλήσης απάτης στην Αστυνομία.
  • Να ενημερώνουν το συγγενικό και φιλικό τους περιβάλλον, όταν υποψιάζονται ότι έχουν δεχθεί κλήση απάτης ή ακόμα και να το κοινοποιούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμβάλλοντας στην πληροφόρηση του ευρέος κοινού.

Όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο τύπου, η ΕΕΤΤ θα συνεχίσει να εξετάζει τη λήψη και νέων μέτρων για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των κακόβουλων κλήσεων απάτης στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την προστασία των καταναλωτών. Η Αρχή λαμβάνει υπόψη τη διεθνή εμπειρία, δεδομένου ότι το θέμα εξαπάτησης με τη μέθοδο "Caller ID Spoofing" έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Εχουν προβλεφθεί αυτά εδώ και καιρό. Θα είναι σαν να σε παίρνει η Εθνική Τράπεζα αλλά δεν θα είναι η Εθνική Τράπεζα.

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 12
Δημοσ.
13 minutes ago, Retromaniac said:

Εχουν προβλεφθεί αυτά εδώ και καιρό. Θα είναι σαν να σε παίρνει η Εθνική Τράπεζα αλλά δεν θα είναι η Εθνική Τράπεζα.

Ναι το είχαν κάνει και αυτό, φαινόταν ο αριθμός της τράπεζας κανονικά αλλά από πίσω ήταν ο "scammer". Το ίδιο και με SMS απάτες.

Δημοσ.

Η ΕΕΤΤ πρέπει επίσης να επιβάλει την επιλογή του συνδρομητή να μην έχει ΚΑΜΙΑ εισερχόμενη κλήση από εξωτερικό αν δεν το επιθυμεί.

Είναι απίστευτο το πως ακόμα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι στην Cosmote που είμαι.

Αν εμένα που δεν έχει κυκλοφορήσει και πολύ το τηλέφωνο μου με σπαμαρουν συνεχώς, ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος ή ο οποιοσδήποτε ελεύθερος επαγγελματίας που έχει το κινητό του φόρα παρτίδα στην ιστοσελίδα του την παλεύει με τις spam κλείσεις..

Δείτε απλά πόσο μεγάλη είναι η λίστα μου με blocked νούμερα για να καταλάβετε τί εννοώ.. και αυτά είναι μόνο τα UK νούμερα… έχω και από Νιγηρίες και από Ελβετίες και από παντού…

 

IMG_4131.jpeg

  • Like 16
  • Thanks 2
Δημοσ.

Μου κάνει εντύπωση που πέφτουν θύματα εδώ όταν καλούν Ινδικά call centers και το παίζουν αστυνομία ενώ μιλάνε Αγγλικά.
Λαμβάνω και εγώ 2 με 3 κλήσεις την μέρα και πάντα είναι στα Αγγλικά η επικοινωνία. Έλληνες scammers που καλούν από αριθμούς Αγγλίας είναι πάντα για crypto και τελειώνει η κλήση όταν με ρωτάνε αν ξέρω τι είναι τα κρυπτονομίσματα και τους απαντάω "ναι, κατασκευάζω δικά μου, τι θέλετε να μάθετε;" το παίζω και καλά ότι αυτοί ρωτάνε για να μάθουν, και προσπαθώ να τους πουλήσω το δικό μου πρόγραμμα εκμάθησεις crypto (που φυσικά δεν υπάρχει).
Αλλά έχουν καιρό να με καλέσουν, Ελληνική Αστυνομία και PayPal είναι κάθε μέρα και πάντα είναι από αριθμούς vodafone τα οποία τα κάνω report και στην Αστυνομία και στην VF αλλά πέρα βρέχει.

  • Like 5
Δημοσ.

Δηλαδή τον κλέφτη που υποδύεται την Τράπεζα θα τον κηνηγάνε, αλλα αυτό το φαινόμενο που βγαίνει κινητό και όταν το σηκώνεις είναι εταιρεία που θέλει να σου πουλήσει τηλεφωνία,ασφάλεια, φθηνό ρεύμα η δεν ξέρω εγώ τι άλλο θα συνεχίσει,αλλά ξέχασα η δεύτερη ομάδα το κάνει για το "καλό μου".

Απο εδώ και πέρα θα πάρω μία κόρνα γηπέδου και κάθε φορά που θα ακούω κάποιον που θέλει να πουλήσει κάτι η μυρίζει scam θα την βάζω στο μικρόφωνο και θα δίνω πόνο.

  • Like 1
  • Haha 8
Δημοσ.
20 λεπτά πριν, polaki είπε

Η ΕΕΤΤ πρέπει επίσης να επιβάλει την επιλογή του συνδρομητή να μην έχει ΚΑΜΙΑ εισερχόμενη κλήση από εξωτερικό αν δεν το επιθυμεί.

Είναι απίστευτο το πως ακόμα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι στην Cosmote που είμαι.

Αν εμένα που δεν έχει κυκλοφορήσει και πολύ το τηλέφωνο μου με σπαμαρουν συνεχώς, ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος ή ο οποιοσδήποτε ελεύθερος επαγγελματίας που έχει το κινητό του φόρα παρτίδα στην ιστοσελίδα του την παλεύει με τις spam κλείσεις..

Δείτε απλά πόσο μεγάλη είναι η λίστα μου με blocked νούμερα για να καταλάβετε τί εννοώ.. και αυτά είναι μόνο τα UK νούμερα… έχω και από Νιγηρίες και από Ελβετίες και από παντού…

IMG_4131.jpeg

Όντως τώρα; Αν πάρεις τηλ στην υποστήριξη δεν μπορούν να μπλοκάρουν αριθμούς εξωτερικού;

Δημοσ.
4 minutes ago, cpc464 said:

Δηλαδή τον κλέφτη που υποδύεται την Τράπεζα θα τον κηνηγάνε, αλλα αυτό το φαινόμενο που βγαίνει κινητό και όταν το σηκώνεις είναι εταιρεία που θέλει να σου πουλήσει τηλεφωνία,ασφάλεια, φθηνό ρεύμα η δεν ξέρω εγώ τι άλλο θα συνεχίσει,αλλά ξέχασα η δεύτερη ομάδα το κάνει για το "καλό μου".

Απο εδώ και πέρα θα πάρω μία κόρνα γηπέδου και κάθε φορά που θα ακούω κάποιον που θέλει να πουλήσει κάτι η μυρίζει scam θα την βάζω στο μικρόφωνο και θα δίνω πόνο.

πες την αληθεια.το ειδες στο internet σε video αυτο :P

  • Haha 1
Δημοσ.

Εδω με έχουν καλέσει απο Ελληνικό αριθμό που ηξεραν τον λογιστή μου και τα στοιχεία μου ταχα οτι δικαιουμαι ενα επίδομα. Αυτο εχει συμβει και σε άλλους παλι με τα ονόματα των λογιστών τους

  • Like 3
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Αdmin είπε

Εδω με έχουν καλέσει απο Ελληνικό αριθμό που ηξεραν τον λογιστή μου και τα στοιχεία μου ταχα οτι δικαιουμαι ενα επίδομα. Αυτο εχει συμβει και σε άλλους παλι με τα ονόματα των λογιστών τους

μου μυρίζει πρόσβαση στην ΑΑΔΕ με κάποιον τρόπο (προφανής κωδικός ή κάποιος από μέσα) όπου στη φορολογική δήλωση βλέπουν το όνομα του λογιστή

Δημοσ.
1 minute ago, poulinos said:

πες την αληθεια.το ειδες στο internet σε video αυτο :P

Όχι, αλλά στον αριθμό που έχω επαγγελματικό και πρέπει να το σηκώνω μου τα έχουν κάνει πλανήτες,το πρώτο που είχα σκεφτεί ήταν ένας ήχος απο βιντεοπαιχνίδι που έδινε την ψευδαίσθηση της διάσεισης,το άλλο ήταν η κόρνα,για τώρα περιμένω να μιλήσουν πρώτοι και αν ακούσω βουητό call center και το σιχαμερό "γειά σας,είμαι ο/η τάδε το κλείνω στα μούτρα.

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, cpc464 είπε

Δηλαδή τον κλέφτη που υποδύεται την Τράπεζα θα τον κηνηγάνε, αλλα αυτό το φαινόμενο που βγαίνει κινητό και όταν το σηκώνεις είναι εταιρεία που θέλει να σου πουλήσει τηλεφωνία,ασφάλεια, φθηνό ρεύμα η δεν ξέρω εγώ τι άλλο θα συνεχίσει,αλλά ξέχασα η δεύτερη ομάδα το κάνει για το "καλό μου".

Απο εδώ και πέρα θα πάρω μία κόρνα γηπέδου και κάθε φορά που θα ακούω κάποιον που θέλει να πουλήσει κάτι η μυρίζει scam θα την βάζω στο μικρόφωνο και θα δίνω πόνο.

Μπες Μητρώο 11 και μετά κάθε κλήση και 10.000 στην τσέπη.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, cpc464 είπε

Δηλαδή τον κλέφτη που υποδύεται την Τράπεζα θα τον κηνηγάνε, αλλα αυτό το φαινόμενο που βγαίνει κινητό και όταν το σηκώνεις είναι εταιρεία που θέλει να σου πουλήσει τηλεφωνία,ασφάλεια, φθηνό ρεύμα η δεν ξέρω εγώ τι άλλο θα συνεχίσει,αλλά ξέχασα η δεύτερη ομάδα το κάνει για το "καλό μου".

Απο εδώ και πέρα θα πάρω μία κόρνα γηπέδου και κάθε φορά που θα ακούω κάποιον που θέλει να πουλήσει κάτι η μυρίζει scam θα την βάζω στο μικρόφωνο και θα δίνω πόνο.

Από παλαιότερη ανάρτηση :

" Εγω ακολουθω την Seinfeld αντιμετωπιση (καπου εχει γινει και ποστ εδω σε βιντεο). Δηλαδη :

-Ο κυριος Χ?
-Μαλιστα σας ακουω.
-Κα Ψ απο "Δενμεενδιαφερεικαιδενθελωναμαθω", να σας απασχολησω λιγο?
-Λυπαμαι, ειμαι ηδη απασχολημενος, θελετε να μου δωσετε το τηλεφωνο του σπιτιου σας και να σας καλεσω αυριο το μεσημερι εγω?
(ΠΑΥΣΗ)
-Εεεεε δεν μπορω να το κανω αυτο.
-Α καταλαβα, μαλλον δεν θελετε να σας καλουν αγνωστοι στο σπιτι σας μεσημεριατικα... Λοιπον, ουτε και εγω, γεια σας.
Με περισση ευγενεια τα παραπανω βεβαια.

Μπορείς να δοκιμάσεις άλλη φορά και τα παρακάτω 
(τροποποιώντας κατάλληλα τους διαλόγους για να ταιριάζουν στην δική σου εκδοχή) :

ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
- Τον κ. Παπαδόπουλο, παρακαλώ.
- Ο ίδιος.
- Αγκαθούρα από την Kleftobank.
- Αριθμό ταυτότητας και πατρώνυμο, παρακαλώ;
- Για ποιον λόγο;
- Γιατί σκοπεύω να σας κάνω μήνυση, κυρία Αγκαθούρα. Για παρενόχληση.
- Δεν είμαι υποχρεωμένη να σας δώσω τα στοιχεία μου.
- Δεν είμαι υποχρεωμένος τότε να σας απαντήσω.  (κλείσιμο)

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Εξαρτάται.
- Τι εννοείτε «εξαρτάται»;
- Από το ποιος τον ζητεί.
- Συγγνώμη, αυτό δεν είναι το τηλέφωνο του κ. Παπαδόπουλου;
- Πιθανότατα. Ποιος τον ζητεί;
- Αγκαθούρα. Από την Kleftobank.
- Τότε δεν είμαι ο κ. Παπαδόπουλος.
- Μπορώ να μιλήσω στον κ. Παπαδόπουλο;
- Αμα θέτε, εγώ θα σας εμποδίσω;
- Με συγχωρείτε, τι συμπεριφορά είναι αυτή;
- Αν ξαναπάρεις, να δεις που θα την έχω χειροτερέψει.

ΣΑΔΟΜΑΖΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
- Τον κ. Παπαδόπουλο, παρακαλώ.
- Ο ίδιος.
- Από την Kleftobank τηλεφωνώ, κύριε Παπαδόπουλε, Αγκαθούρα.
- Α, υπέροχα.
- Σχετικά με το δάνειό σας..
- Ναι, τι έπαθε;
- Εχετε καθυστερήσει 6 ημέρες την πληρωμή του.
- Και μία σήμερα 7.
- Πότε υπολογίζετε ότι θα μπορέσετε να καταθέσετε το ποσό;
- Οταν το καταθέσω, θα το δείτε στον υπολογιστή σας.
- Πρέπει να μου πείτε μια ημερομηνία.
- Δεν θέλω να σας πω. Θα το δείτε κατατεθειμένο.
- Με συγχωρείτε, αλλά δεν είναι αυτή συμπεριφορά.
- Βρε, άντε μου στο διάολο, που θα μου μάθεις και συμπεριφορά, αλογομούρα.
- Η συνομιλία μας, κύριε Παπαδόπουλε, καταγράφεται και θα μεταβιβαστεί στους υπεύθυνους.
- Και τι θα τους πεις ακριβώς, κούκλα μου; «Με είπαν ******* στο τηλέφωνο επειδή κάνω το επάγγελμα μιας *******ς»;  (κλείσιμο)

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
- (Απαντάμε στο κινητό έχοντας δει το νούμερο τηλεφώνου)  Ψησταριά το «Ωραίο Λιόπεσι», λέγετε ;
- (Το κλείνει η Αγκαθούρα, σαστισμένη.)

GAY ACTIVIST ANTIMETΩΠΙΣΗ
- Τον κ. Παπαδόπουλο, παρακαλώ;
- Ο ίδιος.
- Αγκαθούρα από την Kleftobank.
- Aχ, κυρία Αγκαθούρα μου, συγγνώμη, αλλά δεν μπορώ να σας μιλήσω τώρα γιατί πεοθηλάζω και είμαι μπουκωμένος.

ΝΤΑΝΤΑΪΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Ναι;
- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Ναι;
- Με ακούτε, κύριε Παπαδόπουλε;
- Οχι.

ΚΑΨΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
- Ο κ. Παπαδόπουλος;
- Σας ακούω.
- Αγκαθούρα από την Κleftobank.
- Καλησπέρα, κυρία Αγκαθούρα, σας περίμενα.
- Εγινε κάποια κατάθεση μήπως;
- Α, δυστυχώς, δεν πρόλαβα.
- Αύριο θα τα καταφέρετε;
- Να σας πω, τι φοράτε αυτή τη στιγμή;
- Συγγνώμη;
- Θα ήθελα να πάρετε το ακουστικό και να το ακουμπήσετε πάνω σας και σιγά-σιγά να το κατεβάσετε προς τα κάτω και μετά, με μία κίνηση, αργή, αλλά σταθερή, με τρυφερότητα και δυναμισμό συνάμα, να το σπρώξετε μέσα σας.
- Πώς μιλάτε έτσι, κύριε Παπαδόπουλε;
- Δεν είμαι ο Παπαδόπουλος, αλλά σε άναψα πο****ίτσα, ε;


Επίσης όλα είναι θέμα στιγμής και διάθεσης. Όταν είχα χρόνο, τους έκανα 1002 τεχνικές ερωτήσεις που προφανώς δεν ήξεραν να απαντήσουν και στο τέλος, αφού τους είχα καταστρέψει ολοκληρωτικά την ψυχολογία, αφού τελικά αυτή η δουλειά δεν είναι όσο απλή νόμιζαν, τους έλεγα ότι προφανώς δεν μπορώ να συσχετιστώ με μια εταιρία που με παίρνει να μου πουλήσει κάτι που δεν γνωρίζει. 
Υποθέτω ότι ο επόμενος που θα έπαιρναν, μετά το διάλειμμα για τσιγάρο, θα είχε την τύχη του topic-starter.
Ναι ήμουν κακός και τι φταίει ο υπάλληλος, αλλά τι φταίω και εγώ όμως?

Τώρα πλέον, επειδή βαριέμαι να μιλάω στο τηλέφωνο, τους το κόβω άμεσα. 
- Δεν ενδιαφέρομαι να με ενημερώσετε. Είμαι ενήμερος. Αντίο. 
- Μα μου του... 
- [Με πιο έντονο ύφος - βοηθάει η μπάσα φωνή, ειδικά σε γυναίκες]  Συγνώμη, ακούσατε τι σας είπα; 

Κανένας δεν έχει συνεχίσει παρακάτω. Τι να κάνουμε, ζούγκλα, εκεί καταντήσαμε..."

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Thanks 1
  • Sad 2
  • Haha 24

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...