Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, esykas είπε

φαντάσου τι θα γίνετε με τα μάτια

Και το Lidar στα iphones είναι κάπου στα 1000 nm αλλά δεν υπάρχει πουθενά κάποιο warning σχετικά με επιπτώσεις σε μάτια κλπ...

https://www.laserfocusworld.com/blogs/article/14040682/safety-questions-raised-about-1550-nm-lidar

https://cleantechnica.com/2021/03/12/lidar-may-be-harmful-to-people-cameras/

"The possible safety problem comes from the ability of a laser to damage eyes and cameras. A common lidar frequency is 905 nanometers. At that frequency, too much power can temporarily or even permanently blind a human eye. For that reason, governments have set power limits to keep them below what theoretically can harm us.

At 1550 nanometers, it’s much more difficult for lidar to penetrate the human eye. The liquid inside our eyes is mostly opaque to those frequencies, and while a very powerful laser could hurt the surface of your eye, it probably can’t permanently blind you by burning your retina. “The ocular fluid is largely clear at visible wavelengths and out to about 1,300 or 1,400 nm but becomes nearly opaque (think welder’s glass) at 1,550 nm,” said Jeff Hecht, a laser expert"

 

Δημοσ.
14 minutes ago, esykas said:

φαντάσου τι θα γίνετε με τα μάτια

Εφόσον καίει κάμερα πολύ πιθανό και μάτια. Τα μόνα laser που επιτρέπονται στον γενικό πληθυσμό είναι τα Class1, από 2 και πάνω χρειάζεται προστατευτικό εξοπλισμό. Για να κάνει ζημιά σε ημιαγωγό ανεστίαστο είναι >Class2. Σε τέτοια απόσταση 5mW δεν προκαλούν dead pixels.

Δημοσ.
7 minutes ago, Athoz said:

Εφόσον καίει κάμερα πολύ πιθανό και μάτια. Τα μόνα laser που επιτρέπονται στον γενικό πληθυσμό είναι τα Class1, από 2 και πάνω χρειάζεται προστατευτικό εξοπλισμό. Για να κάνει ζημιά σε ημιαγωγό ανεστίαστο είναι >Class2. Σε τέτοια απόσταση 5mW δεν προκαλούν dead pixels.

Ναι όμως απο τα στοιχεία που παραθέτει ο billdanos παραπάνω προκύπτει ότι τα 1550 nm δεν βλάπτουν το ανθρώπινο μάτι γιατί το υγρό μέσα του γινεται αδιαφανές.

Μου φαντάζει βλακώδες το τεστ του Reddit, σε πόσα σενάρια θα πάει ένας με το κινητό του τόσο κοντά για να το κάψει στην παραγματική ζωη.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχουμε φτάσει πάντως σε σημείο να έχουμε ένα ψυγείο με ρόδες με 2800kg με 400+hp να κυκλοφορεί χωρίς περιορισμούς στο δρόμο και συζητάμε αν το Lidar είναι επικίνδυνο. 

Επεξ/σία από butters
  • Super Moderators
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, butters είπε

Έχουμε φτάσει πάντως σε σημείο να έχουμε ένα ψυγείο με ρόδες με 2800kg με 400+hp να κυκλοφορεί χωρίς περιορισμούς στο δρόμο και συζητάμε αν το Lidar είναι επικίνδυνο. 

Πιο επικίνδυνα από τον κάγκουρα που κυκλοφορεί γενικότερα πάνω σε 2 ή 4 ρόδες, δε νομίζω να είναι! :) 

  • Like 2
Δημοσ.
10 ώρες πριν, mariosnik_ είπε

Έχω την εντύπωση σαν μου είναι fake το video. Σε κάθε περιπτωση, υπάρχουν πάρα πολλά άτομα που γουστάρουν να βάζουν διαφορα παλιά η νέα κινητά σε διάφορες δοκιμασιες αντοχής με τον πιο ευφάνταστο τρόπο και ανεβάζουν τα βίντεο σωρηδόν στο yt. Ε, κάποιοι θα βρεθούν να κάνουν και αυτες τις δοκιμές με το laser, οπότε θα το μάθουμε σίγουρα τι παίζει. 

Άντε πάλι αυτό το "είναι fake", δες το σχόλιο δυο σχόλια πάνω από το δικό σου.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να ακούσουμε τί έχει να πει και ο αγαπητός μας σύντροφος? Έτσι, ρε παιδί μου, από περιέργεια.

"You are a Physics expert, with advanced knowledge in optics. Is it possible for a certified LIDAR system, placed within any vehicle for object detection, to destroy a mobile camera lens, introducing artifacts while filming? What would it take, and what are the odds for the occurrence of a likewise scenario?"
 

Great question — and yes, I can address this in depth from the perspective of optics, laser safety, and sensor behavior.


🚘 LIDAR in Automotive Applications: The Basics

Modern automotive LIDAR systems (e.g., Velodyne, Luminar, Innoviz, etc.) use eye-safe infrared lasers, typically in the 905 nm or 1550 nm wavelength range. These systems are certified under Class 1 Laser Safety Standards, which means:

  • They pose no hazard to the human eye or skin under normal operation, even during prolonged exposure.

  • They are not powerful enough to cause physical damage to materials or sensors under typical use.


📱 Can LIDAR Damage a Mobile Phone Camera Sensor or Lens?

Short Answer: No, not under normal operating conditions.

Here’s why:

1. Laser Power is Low

  • A typical automotive LIDAR outputs less than 1 mW per pulse and has beam divergence, so energy is quickly spread out.

  • Even if the beam hits a phone camera lens directly, the energy density is far too low to cause damage to the sensor or optics.

2. Sensors Are Not That Sensitive

  • Camera sensors can see near-IR (especially up to ~1100 nm for silicon sensors), but they’re not damaged by it.

  • Any artifacts caused by LIDAR would appear as flickering or brief light pulses, not physical damage or permanent artifacts.

3. Destruction Requires Massive Power

  • To actually damage a CMOS or CCD sensor (like those in phones), you’d typically need:

    • Laser class 3B or 4 (not eye-safe)

    • Focused beam on the sensor for a prolonged period

    • Power in the hundreds of milliwatts to several watts, tightly collimated

Automotive LIDARs are nowhere near that.


🤳 What About “Artifacts While Filming”?

That’s more plausible, but it's not permanent damage. Examples:

Artifacts you might see:

  • White or purple flickers

  • Bright pulses or lines across the frame

  • Rolling shutter interference patterns

  • Blooming if the LIDAR beam reflects off a mirror or shiny surface

But Not:

  • Physical sensor burn-in

  • Permanent distortion of the lens

  • Melting or cracking

These visual effects vanish when LIDAR is off or camera angle changes.


🎯 What Would It Take to Actually Damage the Camera?

  • A Class 3B or 4 laser at visible or NIR wavelengths

  • Focusing optics to concentrate the beam on the sensor

  • Holding that beam steady on the camera for seconds or more

  • Deliberate misuse or tampering

In short, intentional malicious laser use, not a certified automotive LIDAR system.


🔍 Real-World Odds?

Event Probability
Seeing flickers/artifacts when filming near LIDAR Uncommon but possible
LIDAR damaging a mobile phone camera Extremely unlikely
LIDAR permanently damaging camera optics Virtually impossible
Malicious laser (non-certified, high-power) damaging a phone Possible, but rare and illegal
 

Conclusion

A certified automotive LIDAR system cannot destroy or damage a mobile phone camera or its lens under any normal or certified operation. Temporary visual artifacts during video recording are the most you're likely to see, and these are not dangerous.

If damage did occur, you'd be looking at either:

  • A hardware defect in the phone,

  • Exposure to a high-power laser, or

  • Coincidental failure misattributed to LIDAR.

     

Άξιο τυφλής εμπιστοσύνης? :D
Δε περιγράφεται και κάτι άγνωστο για έναν ακαδημαϊκό που γνωρίζει δυό αρχές επί του θέματος, μη παίρνωντας υπόψιν ιδιαίτερες περιπτώσεις. Τι δε μας λέει ο σύντροφος:

Στα 1550nm εκπέμπει το LIDAR της Luminar που φοράει το EX90. Παρά το γεγονός ότι μπορεί να βλάψει CMOS αισθητήρες υπό συνθήκες, παραμένει ασφαλές σενάριο για τα ανθρώπινα μάτια.

Μεγαλύτερο ρόλο ωστόσο για την καταστροφή των καμερών που περιγράφει το άρθρο, παίζει η πυκνότητα της ισχύος, η εστίαση, και η γωνία πρόσπτωσης της ακτινοβολίας. Εάν η δέσμη του LIDAR πέσει σχεδόν κάθετα στο φακό της κάμερας, τότε η κάμερα εστιάζει απευθείας στο LIDAR, με όλη την ενέργεια να συλλέγεται ακριβώς πάνω στον αισθητήρα, αυξάνοντας τον κίνδυνο καταστροφής. Όσο πιο στενή η απόκλιση της δέσμης, τόσο μεγαλύτερη η συγκέντρωση ενέργειας σε μικρή περιοχή. Επιπρόσθετα, η ενδεχόμενη υψηλή στιγμιαία ισχύς των περιοδικών παλμών του LIDAR, η οποία οφείλεται για την έντονη συγκέντρωση ενέργειας σε μεμονωμένα pixel, οδηγεί σε μόνιμη θερμική βλάβη, ξεπερνώντας το όριο ανοχής του εκάστοτε αισθητήρα.

Είναι πολυ-παραγοντικό το ζήτημα αυτής της ζημιάς. Δε θα το έλεγα και ιδιαίτερα ανησυχητικό, προσωπικά.

Επεξ/σία από snapshot-
  • Like 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, billdanos είπε

Πιο επικίνδυνα από τον κάγκουρα που κυκλοφορεί γενικότερα πάνω σε 2 ή 4 ρόδες, δε νομίζω να είναι! :) 

Άτοπο και whataboutism. Τίθεται θέμα ασφάλειας με ένα όχημα 2,8 τόνων και 400 ίππων. Ευτυχώς θα κυκλοφορήσουν λίγα. 

  • Super Moderators
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, butters είπε

Άτοπο και whataboutism. Τίθεται θέμα ασφάλειας με ένα όχημα 2,8 τόνων και 400 ίππων. Ευτυχώς θα κυκλοφορήσουν λίγα. 

Σε αντίθεση με τους κάγκουρες…

  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, billdanos είπε

Σε αντίθεση με τους κάγκουρες…

Αυτό είναι σίγουρο, κάγκουρες υπάρχουν πολλοί https://ecopress.gr/vinci-autoroutes-ta-apotelesmata-tou-15ou-evropaikou/

Πλέον και με αυτοκίνητα 2.5 τόνων και 300bhp. Αλλά το Lidar είναι επικίνδυνο για τις κάμερες των κινητών. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...