Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 ώρα πριν, steve10 είπε

Νομίζω έχουμε γίνει πολύ μαλθακοί. Κάποτε η εξερεύνηση και η πρωτοπορία ήταν άρρηκτα συνδεμένα με τον κίνδυνο. Ήξερες πως ήταν πιθανόν να μην επιστρέψεις σπίτι σου, είτε ήταν μακρινά ταξίδια με πλοίο, είτε αναβάσεις σε κορυφές βουνών, ή ακόμα και αυτοσχέδια συσκευή που πετάει (και μετά το είπαμε αεροπλάνο) κτλ. Σήμερα πολλοί περιμένουν αυτά τα πράγματα να είναι σαν βόλτα στην Disneyland. Μερικοί με τον παρά τους θέλουν να λέγονται μέχρι και αστροναύτες. αλλά χωρίς την προσπάθεια και τους κινδύνους, όλο το σκεπτικό πίσω απο την Blue Origin. Στις καταδύσεις θα κολλούσαν;

Καλός προσπάθησαν οι άνθρωποι, ο θάνατος τους ήταν το τίμημα της φιλοδοξίας και της μισαλλοδοξίας τους.

Καμία κυβέρνηση δεν έχει δουλειά να περιορίσει τέτοιες πρωτοβουλίες, εκτός και αν το εμπορεύονται ως κάτι ασφαλές για τον καταναλωτή. Δυστυχώς η συγκεκριμένη εταιρία έκανε ακριβώς αυτό. Έδινε στους πελάτες της την εντύπωση ότι όλα πληρούσαν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας και είχαν εξαντλήσει τις δυνατότητες της επιστήμης. Σαφέστατα τους πήραν στο λαιμό τους. Πες στους πλούσιους που θέλουν να ζουν επικίνδυνα ότι έχουν πιθανότητες 50% να μην γυρίσουν στην επιφάνεια και βούτα στον Τιτανικό με όποιον το δεχτεί. 

Aν ηταν για εξερευνηση οπως λες ας μην επαιρναν το αθωο παιδακι μαζι τους. Για τον τρελαρα και τον πλουσιο που πιστευε οτι δεν τον αγγιζει τιποτα χεστηκαμε το παιδι τι φταιει? Ειναι και αυτο μεσα στις θυσιες του κινδυνου της εξερευνησης που αναφερεις στο ποστ σου?

  • Like 3
  • Απαντ. 74
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Δείτε το ντοκιμαντέρ στο Νετφλιξ.

Εκεί εξηγούνται όλα. Όλα ήταν σχεδιασμένα ώστε να παρακάμπτουν απαιτήσεις ασφάλειας και νομοθεσίες.

Οι πελάτες που πλήρωναν για να κάνουν βόλτα με το σκάφος , υπέγραφαν συμβόλαιο όπου αναλάμβαναν ρόλο πληρώματος δοκιμαστικού σκάφους. Επίσης δήλωναν ότι δεν θα είχε καμία ευθύνη η εταιρεία σε περίπτωση ατυχήματος ή θανάτου.

  • Like 4
Δημοσ.
6 ώρες πριν, steve10 είπε

Νομίζω έχουμε γίνει πολύ μαλθακοί. Κάποτε η εξερεύνηση και η πρωτοπορία ήταν άρρηκτα συνδεμένα με τον κίνδυνο. Ήξερες πως ήταν πιθανόν να μην επιστρέψεις σπίτι σου, είτε ήταν μακρινά ταξίδια με πλοίο, είτε αναβάσεις σε κορυφές βουνών, ή ακόμα και αυτοσχέδια συσκευή που πετάει (και μετά το είπαμε αεροπλάνο) κτλ. Σήμερα πολλοί περιμένουν αυτά τα πράγματα να είναι σαν βόλτα στην Disneyland. Μερικοί με τον παρά τους θέλουν να λέγονται μέχρι και αστροναύτες. αλλά χωρίς την προσπάθεια και τους κινδύνους, όλο το σκεπτικό πίσω απο την Blue Origin. Στις καταδύσεις θα κολλούσαν;

Καλός προσπάθησαν οι άνθρωποι, ο θάνατος τους ήταν το τίμημα της φιλοδοξίας και της μισαλλοδοξίας τους.

Καμία κυβέρνηση δεν έχει δουλειά να περιορίσει τέτοιες πρωτοβουλίες, εκτός και αν το εμπορεύονται ως κάτι ασφαλές για τον καταναλωτή. Δυστυχώς η συγκεκριμένη εταιρία έκανε ακριβώς αυτό. Έδινε στους πελάτες της την εντύπωση ότι όλα πληρούσαν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας και είχαν εξαντλήσει τις δυνατότητες της επιστήμης. Σαφέστατα τους πήραν στο λαιμό τους. Πες στους πλούσιους που θέλουν να ζουν επικίνδυνα ότι έχουν πιθανότητες 50% να μην γυρίσουν στην επιφάνεια και βούτα στον Τιτανικό με όποιον το δεχτεί. 

Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του ρίσκου και της απερισκεψίας. Επίσης, υπήρχε και η δυνατότητα και τα χρήματα να περιοριστεί σημαντικά η πιθανότητα θανατηφόρου ατυχήματος. Δεν μιλάμε για επανδρωμένη αποστολή στον Άρη. Το 1960 έγινε η πρώτη κατάδυση υποβρυχίου στην Τάφρο των Μαριανών.

Δημοσ.
1 hour ago, panther_512 said:

 

Άμα απλά έβρισκε παραθυράκια για ποιό πράγμα ήταν υπόλογος να παραπεμφθεί σε δίωξη; τι άλλαξε που ήταν νόμιμος να φύγει από το λιμάνι αλλά έγινε παράνομος μετά που σκοτώθηκε; 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, panther_512 είπε

Δείτε το ντοκιμαντέρ στο Νετφλιξ.

Εκεί εξηγούνται όλα. Όλα ήταν σχεδιασμένα ώστε να παρακάμπτουν απαιτήσεις ασφάλειας και νομοθεσίες.

Οι πελάτες που πλήρωναν για να κάνουν βόλτα με το σκάφος , υπέγραφαν συμβόλαιο όπου αναλάμβαναν ρόλο πληρώματος δοκιμαστικού σκάφους. Επίσης δήλωναν ότι δεν θα είχε καμία ευθύνη η εταιρεία σε περίπτωση ατυχήματος ή θανάτου.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stockton_Rush

Rush determined that the private market for underwater exploration had floundered due to a public reputation for danger and increased regulatory requirements for the operation of tourist submarines and submersibles. He believed these reasons were "understandable but illogical", and that the perception of danger much exceeded the actual risk. In particular, he was critical of the Passenger Vessel Safety Act of 1993, a United States law which regulated the construction of ocean tourism vessels and prohibited dives below 150 feet (46 m), which Rush described as a law which "needlessly prioritized passenger safety over commercial innovation".[14]

  • Like 3
Δημοσ.

Βρηκα την ευκαιρια να τελειωσω το ντοκιμαντερ, το ειχα αφησει στη μεση παλιοτερα.

Πραγματικα σοκαριστηκα. Μιλαμε για εναν ανθρωπο ο οποιος ηταν τερμα αλαζονας και υπεροπτης. Πλουσιοπαιδο παλιας γενιας που ειχαν χρημα, μετριος μαθητης και η μυτη ψηλα στον ουρανο.

Δεν τον ενδιεφερε η ασφαλεια. Δεν τον ενοιαζαν οι ανθρωπινες ζωες. Μαλιστα ηταν τοσο εκτος τοπου και χρονου (και μη πω και ολοκληρο συμπαν) που καθοταν και ελεγε οτι μπορουσε απλα να "αγορασει" ξερω γω πολιτικους και ποσο ευκολο ειναι γιαυτον με 50 χιλιαρικα να καταστρεψει τη ζωη οποιουδηποτε τον πηγαινε κοντρα.
Τον ενδιεφερε ΜΟΝΟ η δοξα. Ηθελε να γινει ο επομενος Ιλον Μασκ ή Μπεζος. Ηθελε φημη, και την ηθελε με οποιδηποτε τροπο αγνοωντας ολους τους κινδυνους και ανθρωπινες ζωες.

Ολοι σχεδον οι αρχικοι μηχανικοι που ηταν ειδικοι στο αντικειμενο, τον προειδοποιησαν. Ολα τα τεστ εδειξαν οτι η κατασκευη ΔΕΝ αντεχει και το σκαφος ΘΑ σκασει 100% καποια στιγμη. Ο Στόκτον (λεω να τον πω καλυτερα Στόκο, γιατι αυτο ηταν, ενας πλουσιος στόκος) τους πεταξε ολους εκτος.

Ουτε εξερευνητης ηταν, ουτε σοβαρος ανθρωπος ηταν. Ενας πανιβλακας ηταν με αερα κοπανιστο για εγκεφαλο που πηρε αθωο κοσμο στο θανατο.

Τουλαχιστο... ελαβε τη φημη που τοσο πολυ ποθουσε. Θα ειναι cautionary tale πλεον, μια προειδοποιηση με ψιλα γραμματα στην ιστορια, ως το παραδειγμα προς ΑΠΟΦΥΓΗ. "Να βλεπετε αυτο τον Στοκο Ρας? Μη γινετε σαν αυτον. Δολοφονησε κοσμο με το υποβρυχιο του".

  • Like 7
Δημοσ.
22 minutes ago, Shinji ikari said:

Άμα απλά έβρισκε παραθυράκια για ποιό πράγμα ήταν υπόλογος να παραπεμφθεί σε δίωξη; τι άλλαξε που ήταν νόμιμος να φύγει από το λιμάνι αλλά έγινε παράνομος μετά που σκοτώθηκε; 

Αυτά θα προκύψουν από το πόρισμα της ερευνητικής επιτροπής.

Αν αφήσουμε τα νομοθετικά στην άκρη, η ουσία είναι ότι ο τύπος είχε μία ιδέα.

Συνεργάστηκε με ειδικούς (Boeing, πανεπιστήμια) για τον σχεδιασμό και τους ελέγχους σε προσομοιώσεις πραγματικών συνθηκών.

Όλοι του έλεγαν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας. Τα ίδια τα συστήματα προειδοποίησης που είχε εγκαταστήσει στο σκάφος του έλεγαν ότι το σκάφος φθείρεται ανεπανόρθωτα σε κάθε βύθιση.

Και τα αγνοούσε όλα. 

Τρελός αλάζονας. Τίποτα άλλο. Ούτε πρωτοπόρος, ούτε τίποτα.

  • Like 1
Δημοσ.

Αν ο Στόκος ηταν μονος του να ανεβοκατεβαινει στο ναυαγιο, χωρις να παιρνει λεφτα δεν θα υπηρχε προβλημα ουτε νομικο ουτε τιποτα. Θελει να παει να σκοτωθει? Ας το κανει μονος του. Οχι ομως με κοσμο και ειδικα επι πληρωμη. Εκει προκυπτει νομικο προβλημα σοβαρο και ηθικο και ολα τα στραβα.

  • Like 2
Δημοσ.

Εγώ πιστεύω ότι αν είχε έρθει στην Ελλάδα θα ήταν ο ιδανικός άνθρωπος για να αναλαμβάνει δημόσια έργα. Οι κυβερνήσεις θα τον είχαν κολλητό τους!

  • Haha 1
Δημοσ.
20 hours ago, AtiX said:

Αρα να καταργήσουμε πχ και τα διπλώματα οδήγησης και τους ελέγχους και πιστοποιήσεις στα οχήματα και να λέμε ότι ξέρανε τους κινδύνους?

Το διπλωμα χρειαζεται για να διασφαλιστει ουι δεν θα σκοτωσεις αλλον

 

οπως επισης και τα λαστιχα σου και τα φρενα σου

 

η ζωνη ασφαλειας και ο αεροσακος ομως πρεπει να ειναι προεραιτικα καθως αφορουν μονο εσενα. 
 

εξοσον γνωριζω ο κινδυνος του τιταν δεν ηταν να συγκρουστει και να παρει μαζι του στο θανατο αλλο σκαφος 

 

🤣🤣🤣🤣🤣

8 hours ago, corr8 said:

Αν ο Στόκος ηταν μονος του να ανεβοκατεβαινει στο ναυαγιο, χωρις να παιρνει λεφτα δεν θα υπηρχε προβλημα ουτε νομικο ουτε τιποτα. Θελει να παει να σκοτωθει? Ας το κανει μονος του. Οχι ομως με κοσμο και ειδικα επι πληρωμη. Εκει προκυπτει νομικο προβλημα σοβαρο και ηθικο και ολα τα στραβα.


που ειναι το ηθικο ζητημα ακριβως? Τους εβαλε το πιστολι στο κριταφο να κατεβουν μαζι του;

On 11/08/2025 at 07:22, pirmen56 said:

Η αγορά αυτορυθμίστηκε. Ο κακός επιχειρηματίας τέθηκε εκτός αγοράς και οι πελάτες του δεν πρόκειται να τον ξαναπροτιμήσουν. ΠΟΤΕ όμως.

Τέτοιες πίπες είναι ο αναρχοκαπιταλισμός. Murray Rothbard, David Friedman κ.α. Επίσης φιλελεύθεροι της αυστριακής σχολής όπως ο Friedrich von Hayek ήθελαν το κράτος μόνο για να επιβάλλει τα δικαιώματα ιδιοκτησίας και να είναι το ελάχιστο δυνατό. Κρατικοί οργανισμοί που θέτουν προδιαγραφές ασφάλειας για φάρμακα, ηλεκτρικές συσκευές, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.α. θεωρούνται εμπόδιο στην επιχειρηματική καινοτομία, στην ατομική ελευθερία και στην αποτελεσματικότητα της αγοράς.

Όπως λοιπόν είπε και κάποιος μέγας γνώστης και μύστης πιο πάνω, τα νυστέρια μακριά από τέτοια ζωντόβολα που βάζουν τη θεωρία και το πάθος τους για ατομικό κέρδος πάνω από την πραγματικότητα και τους άλλους ανθρώπους.

Ευτυχώς που οι σύγχρονοι οικονομολόγοι έχουν αποδείξει την αναποτελεσματικότητα του μηχανισμού της αγοράς σε πολλά ρεαλιστικά σενάρια και ερευνούν τρόπους διόρθωσής της. Αντί να υποθέτουν ορθολογικά όντα, τέλεια πληροφόρηση και άλλες μλκς.

Δεν ξερω που τα ειδες αυτα που λες αλλα σκοπος του φιλελευθερισμου ειναι να μην επεμβαινεις στις ζωες των αλλων

 

αν θεωρεις το σπορ επικυνδυνο μαντεψε … σου δινουμε το δικαιωμα να μην πας. 
τους αλλους ομως δεν εχεις το δικαιωμα να τους περιοριζεις. 
 

επισης δεν ξερω για ποιους «συγχρονους» οικονομολους μιλας γιατι οι περισσοτεροι της «ορθοδοξης» οικονομικης επιστημης κενε ακριβως αυτα περι μονου αποτελεσματικου μηχανισμου αυτου της αγορας. 
 

αν ξερεις καποιον οικονομολογο που να λεει κατι αλλο να μας το πεις

Δημοσ.
2 hours ago, dieksodo said:

η ζωνη ασφαλειας και ο αεροσακος ομως πρεπει να ειναι προεραιτικα καθως αφορουν μονο εσενα. 

Οπότε να μην έχεις και πρόσβαση στη δημόσια υγεία, αυτά είναι παλιά ερωτήματα απαντημένα. 

2 hours ago, dieksodo said:

που ειναι το ηθικο ζητημα ακριβως? Τους εβαλε το πιστολι στο κριταφο να κατεβουν μαζι του;

Τους παρουσίασε μια ψεύτικη εικόνα, δε χρειάζεται να πεις ψέματα στα ίσα, απλά δημιουργείς μια εντύπωση και μετά λες ότι φταίνε αυτοί που δε ρώτησαν για να κοιμάσαι ήσυχος. 

2 hours ago, dieksodo said:

Δεν ξερω που τα ειδες αυτα που λες αλλα σκοπος του φιλελευθερισμου ειναι να μην επεμβαινεις στις ζωες των αλλων

Περίεργο επειδή όπου πήγε πάντα επιβλήθηκε με τη βία και την κατάλυση της δημοκρατίας. 

2 hours ago, dieksodo said:

επισης δεν ξερω για ποιους «συγχρονους» οικονομολους μιλας γιατι οι περισσοτεροι της «ορθοδοξης» οικονομικης επιστημης κενε ακριβως αυτα περι μονου αποτελεσματικου μηχανισμου αυτου της αγορας. 

Δε νομιζω. Μόνο οι μιλημένοι που ξέρουν ότι τα λεφτά θα πάνε στους ίδιους τα λένε αυτά.

  • Moderators
Δημοσ.
3 ώρες πριν, dieksodo είπε

η ζωνη ασφαλειας και ο αεροσακος ομως πρεπει να ειναι προεραιτικα καθως αφορουν μονο εσενα.

Αν είσαι στο πίσω κάθισμα και δε φοράς ζώνη, ξέρεις τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος;

26 λεπτά πριν, Shinji ikari είπε

Οπότε να μην έχεις και πρόσβαση στη δημόσια υγεία, αυτά είναι παλιά ερωτήματα απαντημένα. 

Συν αποζημίωση για ψυχική οδύνη σε περίπτωση που πάθεις κάτι/πεθάνεις. 

Δημοσ.
Στις 11/8/2025 στις 7:08 ΠΜ, dieksodo είπε

χαρη σε αυτους τους πορους που σπαταλιωνται μπορεις και εχεις νεες ριζοσπαστικες ανακαλυψεις που βοηθανε στην καθημερινοτητα σου

τιποτα δεν χρειαζεται να ειναι υποχρεωτικο

δεν τους εβαλε κανενας το πιστολι στο αυτι να κατεβουν σε βαθος

ουτε χρειαζονταν το κρατος να τους παρεχει πιστοποιηση για να κατεβουν στον τιτανικο

ξεραν τους κινδυνους

ολο αυτο που ειπες ειναι λαθος. 2025 εχουμε.

Δημοσ.
8 ώρες πριν, dieksodo είπε

που ειναι το ηθικο ζητημα ακριβως? Τους εβαλε το πιστολι στο κριταφο να κατεβουν μαζι του;

Τους παρουσιαζε μια κατασκευη που ενω ηξερε ο ιδιος οτι δεν ηταν ασφαλης και θα προκαλουσε θανατο σε μια απο τις καταδυσεις, αυτος ελεγε οτι το υποβρυχιο ειναι ασφαλες. Αυτο ειναι εξαπατηση. Τους παραπλανησε να μπουν στο υποβρυχιο. Εαν γνωριζαν την αληθεια δεν θα ειχαν μπει ποτε στο κονσερβοκουτι. 
Βλεπεις λοιπον ποιο ειναι το ηθικο προβλημα.

Δημοσ.
9 ώρες πριν, dieksodo είπε

η ζωνη ασφαλειας και ο αεροσακος ομως πρεπει να ειναι προεραιτικα καθως αφορουν μονο εσενα. 

Ναι ρε δηέκσοδο αλλά αν πέσει κανείς πάνω σου χωρίς να φοράς ζώνη/κράνος, στην καλύτερη θα είναι δύσκολο να αποδείξει ότι δε σκότωσε ακριβώς άνθρωπο και στη χειρότερη θα νοσηλεύεσαι με τα δικά μας τα λεφτά επειδή σου έκοβε η ζώνη τη ρωγίτσα σου.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...