Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 25% για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024, σύμφωνα με τους αναλυτές της Rho Motion.

Αυτό αντιστοιχεί σε 12,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων τόσο των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) όσο και των plug-in υβριδικών (PHEV) οχημάτων.

Η Ευρώπη παρουσιάζει ακόμα ταχύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, με αύξηση 31% από την αρχή του έτους – συνολικά 2,6 εκατομμύρια plug-in οχήματα. Σύμφωνα με τη Rho Motion, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 31%, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών κατά 30%.

Σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, η αύξηση είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή: 45% στη Γερμανία, 41% στην Ιταλία και 100% στην Ισπανία. Ωστόσο, παρά τα νέα ενδιαφέροντα μοντέλα από τη Renault και τις διάφορες γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Stellantis, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η Tesla δεν έχει δει καμία αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη - όπως σημειώθηκε τον προηγούμενο μήνα, αφού οι πωλήσεις της στην περιοχή κατέρρευσαν κατά 40% τον Ιούλιο.

Η Κίνα αγόρασε επιπλέον 7,6 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, αν και αυτή η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, εν μέρει λόγω των αυξημένων πωλήσεων κατά τους ίδιους μήνες το 2024 χάρη στις κυβερνητικές πολιτικές της Κίνας. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε τον προηγούμενο μήνα, η BYD είδε πρόσφατα μείωση της κερδοφορίας της και έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τον στόχο πωλήσεών της κατά 900.000 οχήματα (σε 4,6 εκατομμύρια) για φέτος.

Εν τω μεταξύ, στη Βόρεια Αμερική, η κατάσταση δεν είναι τόσο ευνοϊκή. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να αυξάνονται, αλλά μόλις κατά 6% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2024. Ο Αύγουστος ήταν στην πραγματικότητα ένας καλός μήνας για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν στις αντιπροσωπείες για να επωφεληθούν από τη φορολογική πίστωση 30D της αμερικανικής εφορίας (IRS) για καθαρά οχήματα, η οποία λήγει στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η όλη κατάσταση μπορεί να είναι αποτέλεσμα των πολιτικών κατά των ηλεκτρικών οχημάτων που εφαρμόζονται από τον Πρόεδρο Τραμπ και τους Ρεπουμπλικάνους στο Κογκρέσο. Άλλες φορολογικές πιστώσεις που προορίζονταν για την προώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων από επιχειρήσεις φτάνουν επίσης στο τέλος τους. Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος δεν επιβάλλει πλέον πρόστιμα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για μη τήρηση των μέσων όρων του στόλου, και η κυβέρνηση Τραμπ έχει ανακτήσει χρήματα που προορίζονταν για υποδομές φόρτισης.

Όπως δήλωσε ο Charles Lester, διευθυντής δεδομένων της Rho Motion: "Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν φτάσει πλέον τα 12,5 εκατομμύρια μονάδες στους πρώτους οκτώ μήνες του έτους. Η αγορά της Βόρειας Αμερικής έφτασε σε ιστορικό υψηλό μηνιαίων πωλήσεων καθώς οι καταναλωτές στις ΗΠΑ επιταχύνουν τις αγορές για να επωφεληθούν από τη φορολογική πίστωση πριν λήξει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Η δυναμική παραμένει στην Ευρώπη, υποστηριζόμενη από τη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων, με τις μεγάλες αυτοκινητιστικές χώρες, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, να αυξάνονται κατά 45% και 31% αντίστοιχα από την αρχή του έτους."


View full article

Δημοσ.

Τα plug in hybrid θα επικρατήσουν μέχρι να λυθεί το πρόβλημα της αυτονομίας.

Με 60-100 Χιλ αυτονομία μέσα στη πόλη, και πολύ μειωμένη κατανάλωση εκτός πόλης (5-6 lt/100km) είναι η Χρυσή τομή αυτή τη στιγμή. Δεν χαλάει σχεδον τίποτε μέσα στη πόλη (1.5-2 ευρώ/100km), κάνεις πολύ λίγα Χιλ με του βενζινοκινητήρα, τα φρένα δεν παθαίνουν τίποτε γιατί η πέδηση γίνεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, μειωμένα service και ταλαιπωρία της μηχανής κτλ.

  • Like 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, Retromaniac είπε

Τα plug in hybrid θα επικρατήσουν μέχρι να λυθεί το πρόβλημα της αυτονομίας.

Με 60-100 Χιλ αυτονομία μέσα στη πόλη, και πολύ μειωμένη κατανάλωση εκτός πόλης (5-6 lt/100km) είναι η Χρυσή τομή αυτή τη στιγμή. Δεν χαλάει σχεδον τίποτε μέσα στη πόλη (1.5-2 ευρώ/100km), κάνεις πολύ λίγα Χιλ με του βενζινοκινητήρα, τα φρένα δεν παθαίνουν τίποτε γιατί η πέδηση γίνεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, μειωμένα service και ταλαιπωρία της μηχανής κτλ.

best of both worlds μονο στη χρηση. γιατι και μπαταρια και θερμικο ειναι η χαρα της τσεπης σου μετα τη δεκαετια. στην ελλαδα βεβαια ειναι τοσο ακριβα που ειναι σαν να μην υπαρχουν.

  • Like 1
Δημοσ.

Πέρα απο τον Τραμπαρίφα που έχει κόψει οτιδήποτε έχει σχέση με την κλιματική αλλαγή η αμερική έχει άλλη κουλτούρα στην αυτόκινηση,χώρια που την βενζίνη την πουλάνε με το γαλόνι και τους βγαίνει γύρω στο ευρώ ανα λίτρο, φανταστείτε ότι το ηλεκτρικό dodge charger θεωρείται fail απο την εταιρεία και σταμάτησε.

  • Like 1
Δημοσ.

Θεωρώ θα έπρεπε να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην πράσινη επανάσταση στην Ευρώπη.

Αντί να φεύγουν Χρήματα σε Άραβες, Αμερικάνους και Ρώσους θα μπορούσε αυτή η ευημερία αυτά να μένει εδώ.

Μεγαλύτερες επενδύσεις σε ηλεκτρικές διασυνδέσεις. Μεγαλύτερες επενδύσεις στην αποθήκευση του πλεονάσματος της πράσινης ηλιακής ενέργειας.

Σοκαρίστηκα όταν άκουσα πως είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτικό να καις μεθάνιο ( "φυσικό αέριο" )  για ηλεκτρική ενέργεια και αυτή την ηλεκτρική ενέργεια να την δώσεις σε αντλία θερμότητας από το να το καις μεθάνιο απευθείας για Θέρμανση. Παντού όμως έχει επικρατήσει ο καυστήρας φυσ. αερίου. 

Μικρές πολιτικές, μεγάλα παιχνίδια, μηδέν όραμα.

Θεωρώ πως χάνονται τεράστιες ευκαιρίες και πως πρέπει να οργανωθούμε σαν ψηφοφόροι πολίτες ( αν καταφέρουμε να βγούμε από την κατάθλιψη ). 

Δημοσ.

Αυτήν την στιγμή τα ηλεκτρικά δείχνουν να είναι το μέλλον στην αυτοκίνηση. Το πρόβλημα της αυτονομίας έχει λυθεί σε μεγάλο βαθμό αφού στις ακριβές επιλογές μέσα στην πόλη μπορούν να βγάζουν έως και 700km, ενώ στις φθηνότερες έως και 400km. Το πρόβλημα παραμένει η φόρτιση αφού οι χρόνοι δεν πέφτουν κάτω απο 30' και μόνον σε ταχυφορτιστές οι οποίοι φθείρουν γρηγορότερα την μπαταρία. Σε οικιακή φόρτιση με μέγιστο τα 22kw, οι χρόνοι αυξάνονται σημαντικά και επιπλέον πρέπει να διαθέτει κάποιος ιδιωτικό χώρο για να εγκαταστήσει τον φορτιστή (έστω και πιλοτή) διαφορετικά η κατάσταση είναι δύσκολη. Προσωπικά αν και θα ήθελα, δεν μπορώ να κάνω την μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρΙκό αυτοκίνητο αφού όχι μόνον δεν μπορώ να εγκαταστήσω φορτιστή αλλά δεν έχω και κάποιον διαθέσιμο κοντά στο σπίτι μου. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...