Προς το περιεχόμενο

Omnigeek

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    938
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Πληροφορίες προφίλ

  • Φύλο
    Άνδρας
  • Τοποθεσία
    Αθήνα

Πρόσφατες Επισκέψεις

2.420 προβολές προφίλ

Omnigeek's Achievements

  1. Η Tesla είναι σαν την Apple του 2008. Αν καταφέρει να αντέξει τον πόλεμο και να πετύχει τον στόχο της που είναι διατάραξη και αλλαγή της αυτοκίνησης στα ηλεκτρικά τότε σύντομα θα εμφανιστούν σοβαροί ανταγωνιστές όπως έκανε το android για τα smartphone και θα καλύψουν όλα τα βαλάντια (όπως δειλά δειλά κάνει τώρα η Hyundai με το πολύ προσιτό Kona EV που στην Αμερική ξεκινάει από τα 25000$ +επιδοτήσεις). Επίσης η ίδια Tesla σαν εταιρία δηλώνει σαν πρωταρχικό σκοπό (με τον Musk στο τιμόνι τουλάχιστον) την αλλαγή στην καθαρότερη αυτοκίνηση, δεν νομίζω ότι προσδοκά να φτιάχνει κάποτε όλα τα ηλεκτρικά του κόσμου, το καλύτερο νομίζω που ελπίζει είναι να γίνει μια apple της αυτοκίνησης, που οι άλλοι θα έχουν τα περισσότερα έσοδα και αυτή τα περισσότερα κέρδη. Δυστυχώς οι περισσότεροι κατασκευαστές (κυρίως οι Γερμανοί) απλά έχουν ποντάρει τα πάντα στην αποτυχία της (όπως ακριβώς έκαναν MS, Nokia κ.α. με τα smartphones) ή σε κάποια εξωτική τεχνολογία μπαταριών που θα εμφανιστεί κάποτε στο προσεχές μέλλον και θα τους ξελασπώσει. Γιατί αν το έβλεπαν σοβαρά, και δεν έμεναν μόνο στις ανακοινώσεις, τα pr stunts και λοιπό vaporware, και ήταν οι tesla-killers που ονειρεύονται οι haters τότε θα είχαν ήδη βάλει μπρος για τα πρώτα gigaεργοστάσια που θέλουν δεκάδες δις και πολλά χρόνια για να αρχίσουν να βγάζουν μπαταρίες.
  2. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Τα 3 έχουν 78-80kwh μπαταρίες " EPA determined usable battery was 80 kWh and Tesla responded saying 78 kWh"(link) Αν αφαιρέσουμε τα 9,5-10Κ από 40Κ που είναι το κόστος κατασκευής του 49Κ κατά την UBS (με 18% gross margin) έχουμε ~30000 δολάρια. Άρα αν το βασικό μοντέλο θα κοστίζει 30000 να φτιαχτεί και θα πωλείται στα 35Κ θα έχει gross margin ~15% σωστά; Αν το 49Κ έχει σύμφωνα με την UBS μόλις 7% καθαρό profit από το 18% gross profit (11% διαφορά), τότε αν το 35Κ έχει 15% gross profit αν υποθέσουμε ότι όλα τα υπόλοιπα έξοδα παραμένουν τα ίδια (που δεν είναι γιατί ένα απλούστερο αυτοκίνητο φτιάχνεται πιο εύκολα, λιγότερες εργατοώρες, λιγότερο χρόνο κατασκευής) δεν θα έπρεπε να έχει 15% - 11% = 4% καθαρό κέρδος στα 35 χιλιάρικα; Επίσης το 49Κ κατά την UBS κάνει breakeven στα 45570 και το 35Κ κάνει breakeven στα 41000, διαφορά δηλαδή 4570, ενώ η διαφορά στο κόστος κατασκευής είναι παραπάνω από τα διπλά, 9500-10000 δολάρια. Ξαναλέω. Η UBS έβαλε κάποιους να κάνουν teardown το 49Κ (πιθανότατα τον Munro που είπε τελείως διαφορετικά πράγματα από την UBS και τον κυνηγάνε τώρα οι δικηγόροι, δεν άκουσα την γνώμη σου για αυτό) για να εκτιμήσουν το κόστος κατασκευής σε υλικά και να υπολογίσουν το gross margin του αυτοκινήτου (18% λένε αυτοί πάνω από 30% λέει ο Munro), με αυτά τα δεδομένα δηλαδή αυτή την εκτίμηση μπορούν να βγάλουν. Εσύ αν κάνεις tesardown μια τηλεόραση π.χ. και φτιάξεις μια λίστα με τα εξαρτήματα της και τις εκτιμώμενες από εσένα τιμές τους (με ένα μεγάλο περιθώριο λάθους πάλι, η Tesla π.χ. φτιάχνει in-house το μεγαλύτερο ποσοστό του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν ακριβείς τιμές στο εμπόριο να βρει κάποιος), μπορείς να εκτιμήσεις ότι η τηλεόραση αυτή κόστισε σε υλικά ένα ποσό τάδε, έχεις την δυνατότητα μόνο με αυτά τα στοιχεία να πεις με ακρίβεια πόσο στοίχισε συνολικά αυτή η τηλεόραση στο τάδε εργοστάσιο; Και αν οι αναγωγές για την τηλεόραση έχουν π.χ. 70% πιθανότητες να είναι σωστές γιατί είναι ένα συνηθισμένο προιόν, με την Tesla έχουν πολύ πολύ μικρότερες αφού η Tesla είναι μια εταιρία που λειτουργεί διαφορετικά από κάθε άλλη ανάλογη εταιρία, έχει ένα σωρό διαφορετικά προϊόντα που εξελίσσει και πουλάει ταυτόχρονα, και αναπτύσσεται και αλλάζει καθημερινά με ταχύτατους ρυθμούς (από μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα την εβδομάδα σε 7-8000 και σύντομα 12000 αυτοκίνητα την εβδομάδα σε λίγα χρόνια), και έχει άγνωστα έξοδα που δεν θα υπάρχουν όταν ολοκληρώσει την διαδικασία εξέλιξης.
  3. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Και που το ξέρει η UBS πόσο κοστίζει συνολικά σε operating margin (που επιμένω στην συνέντευξή του μίλαγε για gross margin βάση του teardown του 49Κ "This car needs to sell in the low $40,000's to break even, and I think they're a long way from the 25 percent growth margin target, unless they can sell it well over $50,000," Langan said Tuesday on CNBC's "Power Lunch."): δηλαδή όλα τα έξοδα συνολικά από το R&D και την ανάπτυξη του ίδιου του αυτοκινήτου και της της γραμμής παραγωγής που δεν επαναλαμβάνονται, στους μισθούς μετά από τις χιλιάδες απολύσεις ακριβού διοικητικού προσωπικού και τις αποζημιώσεις που δεν επαναλαμβάνονται, έως το κόστος των εξαρτημάτων που ακόμα είναι υπό διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές, για το 3 των 35Κ όταν η ίδια η Tesla δεν το ξέρει καλά καλά ακόμα; Μπορεί να τα μάθει όλα αυτά από ένα teardown ενός διαφορετικού αυτοκινήτου; Είτε έχει την μαγική σφαίρα που βλέπει το μέλλον ή λέει αστήριχτες σαχλαμάρες για χαζούς. Το να λες ότι το μόνο που διαφέρει ανάμεσα στα 2 είναι η μπαταρία (ψιλοπράγματα δηλαδή) και το navi είναι ασυνάρτητες ανοησίες από την UBS. Το 35Κ θα είναι το γυμνό βασικό μοντέλο χωρίς τίποτα από τα πανάκριβα options (π.χ. η πανάκριβη πανοραμική ηλιοροφή σε όλον τον ουρανό) και με 30 Kwh μικρότερη μπαταρία. Η ίδια η UBS υπολόγιζε το κόστος της kwh του pack για την tesla στα 260$ δηλαδή 7800$, αν βάλουμε και ένα κόστος του trim 3000$ (το οποίο πουλάει 5) μας κάνει 10800$ μικρότερο κόστος παραγωγής για το 35Κ. Το σκάνδαλο είναι που αφήνει τα σιχαμένα παράσιτα τους σορτάκηδες να καταστρέφουν εταιρίες. Οι βαρβάτες ποινές και οι σοβαρές κατηγορίες είναι μόνο στις ονειρώξεις τους. Κάθεσαι και εσύ και απαντάς στο κάθε αστείο τρολάκι.
  4. Mavic 2 pro στην τιμή του Phantom 4 Pro V2.0 ! Εκτός αν η καλύτερη φορητότητα είναι απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση δεν βλέπω ποιος σοβαρός βιντεογράφος (γιατί sε αυτές τις τιμές εκεί απευθύνεται) θα διάλεγε το χειρότερο σε όλα σχεδόν mavic από το phantom.
  5. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Το μπέρδεμα οφείλεται στην UBS που προσπαθεί εσκεμμένα να θολώσει τα νερά. Μια μιλάει για gross margin (18% το 49Κ) μια για operating margin. Όμως από το teardown που έκανε στο 3 μπορεί να έχει σχετικά αξιόπιστα στοιχεία μόνο για το gross profit margin, δηλαδή το ποσοστό του κέρδους όταν αφαιρείται το άμεσο κόστος παραγωγής και διάθεσης του συγκεκριμένου προϊόντος που ανέλυσε. Δηλαδή πήρε ένα αυτοκίνητο το αποσυναρμολόγησε εντελώς και εκτίμησε πόσο κοστίζει το κάθε κομμάτι να φτιαχτεί (υλικά, υλοποίηση), εκτίμησε πόσο κοστίζει να συναρμολογηθούν όλα μαζί, εκτίμησε πόσο κοστίζει να ολοκληρωθεί (βαφές, έλεγχος ποιότητας, δοκιμές, κτλ), και εκτίμησε πόσο κοστίζει να φτάσει στον πελάτη. Αυτά τα ίδια έκανε ο Munro (πιθανότατα και για λογαριασμό της UBS, και τώρα τον κυνηγάνε οι δικηγόροι) και δήλωσε ότι το 3 κατά μέσο όρο θα είναι profitable (profit margin είναι σε ποσά gross margirgin σε ποσοστό) πάνω από 30% (18% το 35Κ).Από αυτές τις εκτιμήσεις του κόστους παραγωγής βρήκε ότι το 3 τον 49Κ είναι κερδοφόρο από τα 40Κ δολ. Όντως το gross margin δεν λέει τίποτα για το πόσα λεφτά καταλήγουν σαν καθαρά κέρδη στο τέλος στην Tesla. Το operating margin περιλαμβάνει όλα τα επιπλέον έξοδα, γενικά (ρεύμα, νερό, νοίκαι, διοικητικά, ταξίδια, εκθέσεις, προωθητικά κ.α.), μισθοδοσίες, R&D, marketing, και ένα σωρό άλλα που αλλάζουν συνεχώς (προσλήψεις, απολύσεις, κ.α) και είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστούν. Το θέμα είναι ότι η UBS στην προσπάθεια να προπαγανδίσει και να εξαπατήσει τον κόσμο με αφορμή ένα teardown αρχίζει και βγάζει ένα σωρό νούμερα από το κεφάλι της χωρίς καμία αιτιολόγηση. Που είναι η αναφορά από το teardown; Πού είναι οι αναλύσεις για τα λειτουργικά έξοδα; Ένα μάτσο αστήριχτες εικασίες σαν αυτές που έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν και βγήκαν τελείως ψεύτικες. Αν το 3 έχει operating margin 7%, τότε το 49000 κάνει break-even στα 45570. Τότε τα 40κ που είπαν και τα 5900 για το 3 των 35Κ πως προκύπτουν;
  6. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Ο Langan στο CNBC είπε ότι το συγκεκριμένο 3 τον 49000 δολ. που ανέλυσαν έχει profit margin 18%: "Langan estimated the profit margin on the $49,000 version UBS tore apart was about 18 percent. "https://www.cnbc.com/2018/08/21/ubs-repeats-tesla-will-lose-money-on-35000-model-3.html 49000 * 18% = 8820, εξού και το συγκεκριμένο 3άρι λένε κάνει break even στα ~40000 ευρώ (βγαίνουν τα μαθηματικά;) Οπότε και λένε το βασικό 3 θα πρέπει να πωλείται πάνω από τα 40-41 για να κάνει break even και χάνει περίπου 6000 δολ (35000 + 6000 = 41000) Άρα λέω απλά και κατανοητά, αν το 3άρι που ανέλυσαν έβγαζε κέρδος 18% με break even στα 40 κάτι, το κατά πολύ φτηνότερο 35άρι γιατί πρέπει να βγάζει 41 για να κάνει break even; Και εσύ το πήγες στο operating cost ενώ όλοι μιλάνε για profit margin Που βλέπεις να λέει για operating margin; Η Tesla το ξέρεις ότι μέχρι τώρα δεν είναι κερδοφόρα έτσι; Ποια μαθηματικά, τα τωρινά ή τα προχτεσινά που έπεσαν τελείως έξω; Εσύ πίστευε όποια από τα άπειρα ψέμματα τους έχουν πει μέχρι τώρα θέλεις, αλλά μην επικαλείσαι την αυθεντία τους.
  7. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Ρε φιλέ με κοροϊδεύεις τώρα; Δεν είναι 19.5% κέρδος (με τα νούμερα χοντρικά, περίπου 40000 λέει με περίπου 18%), το 7% τότε που κολλάει; Αφού δεν έχεις την παραμικρή ιδέα , δεν ξέρεις καν τι είναι το operating profit κτλ τι μιλας; Έλεος, το τραβάς μια ώρα από δω και από εκεί σώνει και καλά να βγεις από πάνω. Τελικά παραδέχεσαι ότι τα ~40000 είναι για το συγκεκριμένο ή ξέχασαν τις ζάντες και το χρώμα; 🤣
  8. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    To 3 των 49000 δολ που έκαναν tear down δηλώνει η UBS κάνει break even στα 41000 Last week UBS estimated that Tesla can reach EBIT break-even at $41,000 on a well-optioned Model 3. "This car needs to sell in the low $40,000's to break even, and I think they're a long way from the 25 percent growth margin target, unless they can sell it well over $50,000," Langan said Tuesday on CNBC's " Power Lunch ." Δηλαδή το κόστος να φτιάξεις το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που ανέλυσαν είναι 41000 και τα λεφτά που πωλείται είναι 49000, οπότε και το 18% gross profit margin. Σημασία έχει το gross margin και όχι το operating margin με R&D κτλ σε μια εταιρία που τώρα κάνει scale up την παραγωγή, γιαυτό και το gross margin χρησιμοποιείται συνώνυμα με το Gross Profit. Πρόσεξε ότι ακόμα και στην δήλωση κάνει λάθος ο "αναλυτής" μιλώντας για "25 percent growth margin target". Όλες οι εταιρίες χρησιμοποιούν το gross profit margin για να περιγράψουν πόσο κερδοφόρο είναι ένα προίόν τους. Αν δεν σε βολεύει είναι δικό σου πρόβλημα.
  9. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Gross margin is the difference between revenue and cost of goods sold (COGS) divided by revenue. Gross margin is expressed as a percentage. Generally, it is calculated as the selling price of an item, less the cost of goods sold
  10. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Ότι να'ναι "The Model 3 we disassembled was $49,000 which included the 75 kWh battery (+$9,000) and the high end trim (+$5,000)," UBS said. "We estimate this model has a factory variable margin of ~29%, a gross margin of ~18%, and an operating margin of ~7%. However, the incremental margins on the options are high. We assume the base version at $35,000 would lose about $5,900 per car." Ποια έκθεση έχεις εσύ στα χέρια σου που λέει άλλα από αυτά που δηλώνει ξεκάθαρα η UBS;
  11. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Τι και; Η UBS ανέλυσε το full εξοπλισμένο Long Range (το φτηνότερο που υπάρχει) με την μεγάλη μπαταρία και είπε ότι γίνεται κερδοφόρο από τα ~40000 δολ. Δηλαδή όπως είναι το 49άρι κοστίζει 41κ και πωλείται 49Κ. Εσύ πως καταλαβαίνεις το περιθώριο κέρδους;
  12. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    49000 - 41000 = 8000 δηλαδή περίπου 18% σωστά; Επίσης το 3 των 49000 δεν ανέλυσε; Τι σχέση έχουν τα 4wd και τα performance με τα περισσότερα και μεγαλύτερα μοτέρ, διαφορικά κτλ;
  13. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Να απαλλάξω και μια φορά τον fubar από το FUD spreading campaign. Η UBS ξαναχτυπά μέσω των γνωστών media outlet: "Tesla’s Model 3 sedan is riddled with quality issues, Our teardown experts noted numerous Model 3 quality issues including inconsistent gaps & flushness throughout the car, missing bolts, loose tolerances, and uneven & misaligned spot welds," the team of analysts led by Colin Langan wrote in a note to clients Thursday. " Αμέσως μετά το "Based on the results of its dissection, UBS concluded that Tesla would not be able to make any money from the $35,000 base trim of the electric sedan. " Καμία άλλη αιτιολόγηση, καμία δημοσιευμένη αναφορά, τίποτα για τους teardown experts τους. Η ίδια τράπεζα (που σορτάρει άγρια την Tesla όλως τυχαίως) που έχει βγάλει άλλες 2-3 αναλύσεις που βγήκαν τελείως ψέμματα. Π.χ. οι άγνωστοι πάλι "ειδικοί" της είχαν βγάλει κατηγορηματικό πόρισμα ότι κανένα m3 δεν μπορεί ποτέ να είναι κερδοφόρο (ψάξτε τα πανηγυρικά post του fubar για παραπάνω) αφού οι μπαταρίες τους κοστίζουν 260 δολ/kwh, πάνω και από τα 215 που αγοράζει από τρίτους η GM, πράγμα που η ίδια διάψευσε στην τελευταία της ανάλυση που έβγαλε ότι τα 3 κάνουν break even από τα 41000 και πάνω (μέσω κάτι μαγικών κόλπων που υπολόγιζαν το κόστος του 3 βάση του κόστους του GM Bolt που είχαν βάλει τους Munro & Associates να κάνουν teardown 🤣) Την ίδια ώρα που βγάζει τα "έγγυρα" πορίσματά της, οι Munro & Associates που τόλμησαν να πουν ότι το 3 είναι πάνω από 30% κερδοφόρο (18% το απλό των 35000), με πρωτοφανή ολοκλήρωση, υπερεξελιγμένες μπαταρίες και ηλεκτρονικά αντάξια fighter jet πολλά χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό, δέχονται απειλές για μηνύσεις από, όπως οι ίδιοι λένε " a corporation that would remain unnamed for now (διευκρινίζοντας ότι δεν είναι η Tesla αλλά άλλοι με τους οποίους έχει υπογράψει συμφωνητικά παλαιότερα) με αίτημα να σταματήσουν να μιλάνε. Το FUD της UBS είναι τόσο γελοίο, τόσο πανικόβλητο, που ολόκληρη τράπεζα δεν έβαλε έναν κλητήρα να κάνει 2 πράξεις πριν τα γράψουν! Λένε ότι το 3 των 49000 έχει profit margin 18% (από εκεί που δεν μπορούσε ποτέ βεβαίως να είναι κερδοφόρο, χωρίς να παίρνουν πίσω τα τότε ψέμματα τους), δηλαδή κέρδος 8820 δολ. και κόστος 40180 δολ.ανά αυτοκίνητο. Την ίδια ώρα το m3 των 35Κ λένε θα χάνει 5900 δολ ανά αυτοκίνητο με κόστος 41000 δολάρια! Το basic M3 των 35000 δολ. δηλαδή, με το standard trim (χωρίς θερμαινόμενα δερμάτινα, ηλιοροφές, και χίλια άλλα που έχει το full trim), με ~30Kwh μικρότερη μπαταρία κοστίζει περισσότερο από το Long Range! 🤣 Τα γελοία ψέμματα συνεχίζονται από τους πολέμιους και τα χαζοτρολλάκια. Ο πανικός οδηγεί το FUD σε νέα άκρα γελοιότητας.
  14. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Το thread twilight zone, όπου όλα μοιάζουν αλλά δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα! Ένας βγάζει τους Σαουδάραβες φτωχούς, άλλος ηδονίζεται με μαγικές τεχνολογίες (ότι να'ναι αρκεί να μην είναι μπαταρίες), άλλος βλέπει παντού απατεώνες που έρχονται να τον φάνε! Και κατά τα άλλα όλοι τα έχουν με τα φανμποις που φανατίζονται! Πολύ πλάκα! http://www.rapidshift.net/hydrogen-its-the-fuel-of-the-future-and-it-always-will-be/
  15. Omnigeek

    Το thread της Tesla

    Πηγές "familiar with the matter", αστήρικτα hitpieces και σαχλαμάρες. Τι σημασία έχει αν μετά από λίγο 99.9% διαψεύδονται, ρίξε ρίξε λάσπη όλο και κάτι θα πιάσει.
  • Δημιουργία νέου...