Το "Where That Came From" είναι το πρώτο τραγούδι του Τράβις αφότου έχασε τη φωνή του, μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο, το 2013.

Για πρώτη φορά από τη στιγμή που ο τραγουδιστής Ράντι Τράβις έχασε τη δυνατότητα να μιλά ή να τραγουδά κανονικά, μετά από εγκεφαλικό που υπέστη το 2013, κυκλοφορεί νέο τραγούδι. Δεν το ερμήνευσε ο ίδιος όμως: αντίθετα, τη φωνή του συνέθεσε λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, με τη συνδρομή παρένθετου ερμηνευτή.

Το τραγούδι, με τίτλο "Where That Came From", είναι χαρακτηριστικό των αισθηματικών, λαϊκών τραγουδιών για τα οποία φημιζόταν ο Τράβις, στο απόγειο της καριέρας του. Οι παραγωγοί το συνέθεσαν εκπαιδεύοντας μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο δεν κατονομάζεται, ξεκινώντας με 42 ηχογραφήσεις των ερμηνειών του. Στη συνέχεια, υπό την εποπτεία του Τράβις και του Κάιλ Λένινγκ, παραγωγού με τον οποίο συνεργάστηκε σε όλη την πορεία της καριέρας του ο τραγουδιστής, ο Τζέιμς Ντουπρί ερμήνευσε τους στίχους, τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη ανέλαβε να αποδώσει με τη φωνή του Τράβις.

Εκτός από το YouTube, το τραγούδι είναι διαθέσιμο και σε άλλες πλατφόρμες, όπως η Apple Music και το Spotify.

To αποτέλεσμα του πειράματος είναι ένα μελωδικό τραγούδι που αποδίδει το χαλαρό ερμηνευτικό ύφος του Τράβις, που σπάνια απομακρυνόταν ιδιαίτερα από τη βαρύτονη αφετηρία του. Θυμίζει εκείνα τα singles που θα έκαναν θραύση στους χορούς των αμερικανικών σχολείων στις νότιες και μεσοδυτικές πολιτείες, όπως η μουσική country είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Μπορεί να μην είναι το καλύτερο τραγούδι του Ράντι Τράβις, όμως οπωσδήποτε δεν είναι το χειρότερο.

Ο Ντάστιν Μπάλαρντ, που είναι γνωστός στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το υλικό που ανεβάζει στους λογαριασμούς του με το όνομα There I Ruined It, δημιουργεί τις παρωδίες του ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο που εφάρμοσε και η ομάδα του Τράβις, με το αποτέλεσμα να είναι κεφάτα σαχλοί συνδυασμοί, όπως να ακούς το "Baby Got Back" με τη φωνή του Έλβις Πρίσλεϊ ή το Τζόνι Κας να ερμηνεύει το "Barbie Girl".

Θα ήταν εύκολο να σημάνει κανείς συναγερμό, εξαιτίας αυτού του τραγουδιού ή των δημιουργιών του Μπάλαρντ, κάνοντας λόγο για το τέλος της μουσικής ως ανθρώπινης δημιουργίας. Όμως, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, καθώς επιβεβαιώνεται το τι μπορούν να πετύχουν προγράμματα ανασύνθεσης της ανθρώπινης φωνής στα χέρια ικανών χειριστών. Είτε σας άρεσε το τραγούδι, είτε όχι, ομολογουμένως δεν είναι κάτι που θα προέκυπτε από την εισαγωγή μιας απλής οδηγίας σε ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης.

Σε κάθε περίπτωση, η πολιτεία του Τενεσί ψήφισε πρόσφατα το λεγόμενο Νόμο του Έλβις, ο οποίος τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου και προσφέρει τη δυνατότητα στις δισκογραφικές εταιρίες να κινηθούν νομικά σε βάρος εκείνων που χρησιμοποιούν λογισμικό προκειμένου να ανασυνθέσουν τη φωνή ενός καλλιτέχνη χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Το τραγούδι του Τράβις είναι ένα ενδιαφέρον παράδειγμα του πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να συνθέσει μουσική η οποία έχει ένα στοιχείο εγκυρότητας. Από την άλλη, μπορεί να ανοίξει το δρόμο σε μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες, οι οποίες κατέχουν τα δικαιώματα ατελείωτων καταλόγων μουσικής από διάσημους, νεκρούς καλλιτέχνες, που προσφέρονται για μια ψηφιακή "ανάσταση" και, αν θέλουν να οδηγήσουν τα πράγματα εκεί, για ενδεχόμενα κέρδη.

Μπορεί στην περίπτωση του Τράβις, που στερήθηκε τραγικά τη φωνή του και συμμετείχε συνειδητά σε αυτή την προσπάθεια, το αποτέλεσμα να είναι συγκινητικό, όμως αναπόφευκτα εγείρεται το ερώτημα τι συμπεράσματα θα αντλήσει η μουσική βιομηχανία από αυτή την ιστορία.

  • Like 6