«Η Ελλάδα συνεχίζει να βρίσκεται σε δυσμενή θέση όσον αφορά την αγορά της ηλεκτροκίνησης», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων - Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων.

Ως κύριες αιτίες για την υστέρηση επισημαίνονται -πέραν της οικονομικής κρίσης- τα εξής: η πλήρης απουσία οικονομικών κινήτρων, οι πολύπλοκες διαδικασίες μεταξύ δήμων και των αρμόδιων φορέων για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, η εξαίρεση των ηλεκτροκίνητων από τα κοινοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, αλλά και η μη προώθησή τους από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ο Σύνδεσμος επισημαίνει σχετικά ότι η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά παραδείγματα για την παροχή φορολογικών και κυκλοφοριακών κινήτρων, να ενοποιήσει τη νομοθεσία και να προωθήσει τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δήμους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, η Κομισιόν ανακοίνωσε την 8η Νοεμβρίου 2017 την πρόταση νέων στόχων για τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. 

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Επιτροπής, οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα πρέπει να μειωθούν κατά-30% έως το 2030, σε σχέση με τις εκπομπές του 2021, στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος. Η απόφαση για μείωση των εκπομπών κατά 30% επιβάλλει την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και συνεπώς θα αναμορφώσει την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας, θέτοντας νέους ορίζοντες.

Ως ηλεκτροκίνητα (ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων) οχήματα ορίζονται τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τα ηλεκτροκίνητα με βοηθητικό κινητήρα καθώς και τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα, όλοι δηλαδή οι τύποι οχημάτων που φορτίζονται από εξωτερική πηγή. Η ηλεκτροκίνηση είναι μία λύση πολύ φιλική προς το περιβάλλον, καθώς περιορίζεται η χρήση ορυκτών καυσίμων και ελαχιστοποιείται η ηχορύπανση.

Seaa.gr

  • Sad 1