Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 25% για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024, σύμφωνα με τους αναλυτές της Rho Motion.

Αυτό αντιστοιχεί σε 12,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων τόσο των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) όσο και των plug-in υβριδικών (PHEV) οχημάτων.

Η Ευρώπη παρουσιάζει ακόμα ταχύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, με αύξηση 31% από την αρχή του έτους – συνολικά 2,6 εκατομμύρια plug-in οχήματα. Σύμφωνα με τη Rho Motion, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 31%, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών κατά 30%.

Σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, η αύξηση είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή: 45% στη Γερμανία, 41% στην Ιταλία και 100% στην Ισπανία. Ωστόσο, παρά τα νέα ενδιαφέροντα μοντέλα από τη Renault και τις διάφορες γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Stellantis, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η Tesla δεν έχει δει καμία αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη - όπως σημειώθηκε τον προηγούμενο μήνα, αφού οι πωλήσεις της στην περιοχή κατέρρευσαν κατά 40% τον Ιούλιο.

Η Κίνα αγόρασε επιπλέον 7,6 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, αν και αυτή η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, εν μέρει λόγω των αυξημένων πωλήσεων κατά τους ίδιους μήνες το 2024 χάρη στις κυβερνητικές πολιτικές της Κίνας. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε τον προηγούμενο μήνα, η BYD είδε πρόσφατα μείωση της κερδοφορίας της και έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τον στόχο πωλήσεών της κατά 900.000 οχήματα (σε 4,6 εκατομμύρια) για φέτος.

Εν τω μεταξύ, στη Βόρεια Αμερική, η κατάσταση δεν είναι τόσο ευνοϊκή. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να αυξάνονται, αλλά μόλις κατά 6% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2024. Ο Αύγουστος ήταν στην πραγματικότητα ένας καλός μήνας για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν στις αντιπροσωπείες για να επωφεληθούν από τη φορολογική πίστωση 30D της αμερικανικής εφορίας (IRS) για καθαρά οχήματα, η οποία λήγει στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η όλη κατάσταση μπορεί να είναι αποτέλεσμα των πολιτικών κατά των ηλεκτρικών οχημάτων που εφαρμόζονται από τον Πρόεδρο Τραμπ και τους Ρεπουμπλικάνους στο Κογκρέσο. Άλλες φορολογικές πιστώσεις που προορίζονταν για την προώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων από επιχειρήσεις φτάνουν επίσης στο τέλος τους. Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος δεν επιβάλλει πλέον πρόστιμα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για μη τήρηση των μέσων όρων του στόλου, και η κυβέρνηση Τραμπ έχει ανακτήσει χρήματα που προορίζονταν για υποδομές φόρτισης.

Όπως δήλωσε ο Charles Lester, διευθυντής δεδομένων της Rho Motion: "Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν φτάσει πλέον τα 12,5 εκατομμύρια μονάδες στους πρώτους οκτώ μήνες του έτους. Η αγορά της Βόρειας Αμερικής έφτασε σε ιστορικό υψηλό μηνιαίων πωλήσεων καθώς οι καταναλωτές στις ΗΠΑ επιταχύνουν τις αγορές για να επωφεληθούν από τη φορολογική πίστωση πριν λήξει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Η δυναμική παραμένει στην Ευρώπη, υποστηριζόμενη από τη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων, με τις μεγάλες αυτοκινητιστικές χώρες, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, να αυξάνονται κατά 45% και 31% αντίστοιχα από την αρχή του έτους."

  • Like 3