Από τα 100 ηλεκτρικά φορτηγά που ήλπιζε να χρησιμοποιεί ήδη η PepsiCo, αυτή τη στιγμή έχει στη διάθεσή της μόλις 36.

H PepsiCo, βασικός πελάτης της Tesla για τα ηλεκτρικά φορτηγά Semi, έχει παραλάβει μόλις το ένα τρίτο των οχημάτων που είχε παραγγείλει το 2017, ανατρέποντας πλήρως τα σχέδια της εταιρίας για τη χρήση του στόλου. Το ζήτημα αυτό καταδεικνύει τις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η Tesla, καθώς επιχειρεί να καταστεί σημαντικός παράγοντας στη βιομηχανία παραγωγής φορτηγών.

Άλλοι σημαντικοί πελάτες της Tesla, όπως η Sysco, η UPS και η Walmart Canada, επίσης περιμένουν να παραλάβουν τα φορτηγά που έχουν παραγγείλει στην Tesla και στο μεταξύ στρέφονται σε ανταγωνίστριες εταιρίες κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών. Η εξέλιξη αυτή καταγράφεται σε μια δύσκολη περίοδο για την Tesla, καθώς η ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων έχει επιβραδυνθεί, υποχρεώνοντας την εταιρία να προχωρήσει σε μειώσεις τιμών, περιορίζοντας έτσι τα περιθώρια κέρδους. Εκτός αυτού, η Tesla πρόσφατα ματαίωσε την ανάπτυξη ενός οικονομικότερου μοντέλου, το οποίο υποσχόταν επί καιρό, με τους επενδυτές να έχουν εναποθέσει εκεί τις ελπίδες τους για περαιτέρω ανάπτυξη.

Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτηγά είναι φανερή, καθώς οι ντιζελοκίνητες, 18τροχες νταλίκες αποτελούν σημαντική πηγή μόλυνσης. Οι εταιρίες δεσμεύονται να περιορίσουν τις εκπομπές καυσαερίων που επιτείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ενώ η κυβέρνηση Μπάιντεν προσφέρει σημαντικά κίνητρα για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών φορτηγών. Η PepsiCo, λ.χ., εξασφάλισε 20 εκατομμύρια δολάρια σε κρατικές και ομοσπονδιακές επιχορηγήσεις, προκειμένου να καλυφτεί το κόστος 32 Tesla Semi.

Η Tesla επιχειρεί εδώ και χρόνια να δημιουργήσει έναν κλάδο κατασκευής φορτηγών, με τα αρχικά σχέδια να θέλουν το Semi να μπαίνει στις γραμμές παραγωγής το 2019. Τον Οκτώβριο του 2022, ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, έθεσε ως στόχο τηνν παραγωγή 50.000 Semi το 2024. Όμως, τον Ιούνιο του 2023, ο Μασκ ομολόγησε πως η έλλειψη μπαταριών εμπόδιζε την Tesla να πιάσει τους στόχους που είχε θέσει, χωρίς όμως να διευκρινίσει το πώς θα μεταφραζόταν αυτό συγκεκριμένα σε αριθμούς φορτηγών.

 Πελάτες όπως η ASKO Norway, η UPS και η Schneider National έχουν εκφράσει τον εκνευρισμό τους με τους χρόνους αναμονής για την παράδοση των παραγγελθέντων φορτηγών. Πολλές από αυτές τις εταιρίες έχουν στραφεί στο Freightliner eCascadia της Daimler, το οποίο έχει μικρότερη αυτονομία από ό,τι το Semi της Tesla, όμως ήδη χρησιμοποιείται στους στόλους περισσότερων από 55 εταιρίες.

Παρά τις προκλήσεις, η Tesla διαθέτει δικό της στόλο σχεδόν 100 Semi, που κινείται μεταξύ των εργοστασίων της εταιρίας σε Καλιφόρνια και Νεβάδα. Η εταιρία παράλληλα επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στη Νεβάδα, ώστε να μπορεί να κατασκευάζει και εκεί Semi, ενώ εξετάζει και το ενδεχόμενο κατασκευής του φορτηγού στην Ευρώπη.

Η PepsiCo, εντωμεταξύ, δημιουργεί τις απαραίτητες υποδομές για να υποστηρίξει ένα στόλο ηλεκτρικών φορτηγών, προχωρώντας στην εκπαίδευση των οδηγών της και βελτιώσεις στο δίκτυο φόρτισης. Η εταιρία σχεδιάζει να ενσωματώσει στο στόλο της περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα διαφόρων κατασκευαστών, μόλις αυτά καθίστανται διαθέσιμα. Όμως, ορισμένοι επενδυτές της PepsiCo διατηρούν επιφυλάξεις για το χρονοδάγραμμα που έχει θέση η εταιρία για την ενσωμάτωση των Semi, εκφράζοντας ανησυχίες για τις καθυστερήσεις.

Καθώς η Tesla επιχειρεί να ξεπεράσει τα εμπόδια στην παραγωγή και να καλύψει τη ζήτηση, ανταγωνίστριες εταιρίες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία προκειμένου να εδραιωθούν στην αγορά. Η Tesla θα χρειαστεί να βρει απαντήσεις στα ζητήματα που προκύπτουν σύντομα, ώστε να διατηρήσει τη θέση της ως ηγέτιδα σε έναν ταχέως εξελισσόμενο τομέα.

  • Like 1
  • Confused 1