Το βορειοαμερικανικό πρότυπο φόρτισης (NACS) γνωρίζει σημαντική επιτυχία, με τη Volvo να είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που διαπραγματεύεται την πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla για τους πελάτες της από το 2024.

Η SAE International θα καταστήσει το NACS επίσημο πρότυπο μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Το NACS είναι το πρωτόκολλο φόρτισης της Tesla με τις τελευταίες προδιαγραφές, για το οποίο έδωσε πρόσβαση σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες τον Νοέμβριο του 2022. Αρχικά, ο μοναδικός αποδέκτης ήταν η Aptera, αλλά δεδομένου ότι η εταιρεία αυτή δεν έχει ακόμη αρχίσει να πουλάει αυτοκίνητα, η όλη παρέμεινε λίγο θεωρητικό.

Άρχισε να φαίνεται πολύ πιο πραγματικό στα τέλη Μαΐου, όταν η Ford δήλωσε ότι από το 2024, τα EV της θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους σχεδόν 12.000 υπερφορτιστές Tesla Superchargers στη Βόρεια Αμερική. Επί του παρόντος, η Ford -όπως και κάθε αυτοκινητοβιομηχανία εκτός από την Tesla-, διαθέτει στην αγορά της Βορείου Αμερικής ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν το βύσμα τύπου Combined Charging System για γρήγορη φόρτιση. Όμως, όπως γνωρίζουν πολύ καλά οι περισσότεροι ιδιοκτήτες EVs που είναι εξοπλισμένα με CCS, η εμπειρία φόρτισης CCS δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Υπάρχουν πολύ λιγότεροι ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος CCS από τους υπερφορτιστές της Tesla και πολλοί από τους φορτιστές CCS που έχουν αναπτυχθεί είναι αναξιόπιστοι.

Δύο εβδομάδες αργότερα, η General Motors προσχώρησε στο κλαμπ, αποκτώντας κι’ αυτή πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla για τα EV της. Στην αρχή, θα χρειαστεί έναν προσαρμογέα για να ζευγαρώσει το καλώδιο NACS με τις υποδοχές CCS στα αυτοκίνητά της, αλλά από το 2025 θα στραφεί στην κατασκευή EV απευθείας με υποδοχές NACS. Στη συνέχεια ήρθε η Rivian, η οποία κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα με επίκεντρο το off-road αλλά και τα φορτηγάκια παράδοσης της Amazon, ακολουθώντας παρόμοια τακτική με την General Motors.

image.png.128862d440582c876ad55b5d6ce8aaa1.png

Με βάση τα παραπάνω, δεν αποτελεί έκπληξη η εξέλιξη με τη Volvo, με την εταιρεία να προμηθεύει και αυτή τους πελάτες της με προσαρμογείς CCS>NACS από το 2024, ώστε να μπορούν να φορτίζουν γρήγορα στους Superchargers. Το 2025, η Volvo θα ενσωματώσει πρίζες NACS στα αυτοκίνητά της, ώστε να μπορούν να φορτίζουν εγγενώς από τα καλώδια της Tesla χωρίς να απαιτούνται προσαρμογείς.

Η αυξανόμενη μετάβαση στο NACS είναι αναμφίβολα καλή για τον τελικό χρήστη. Η εμπειρία σε έναν υπερφορτιστή Tesla είναι αντικειμενικά καλύτερη από οποιαδήποτε εναλλακτική λύση αυτή τη στιγμή στην αγορά. Το βύσμα είναι ελαφρύτερο και μικρότερο από το βύσμα CCS1 ενώ υπάρχουν ήδη υπερδιπλάσιοι φορτιστές που φορτίζουν αξιόπιστα τα EV.

Πέρυσι, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεσμεύτηκε μετά από ένα μεγάλο διάστημα αναμονής, να χρηματοδοτήσει ένα πανεθνικό δίκτυο γρήγορων φορτιστών κατά μήκος των διαπολιτειακών δρόμων. Κάτι τέτοιο είναι άκρως απαραίτητο για τη μεγάλη στροφή προς τις ηλεκτρικές μεταφορές, αλλά το μόνο βύσμα EV που επιβάλλεται από τα πρότυπα της Εθνικής Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων (NEVI) είναι ο σύνδεσμος CCS1, ο οποίος τώρα φαίνεται ότι θα αποτελέσει παρελθόν στο άμεσο μέλλον.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση μπορεί να χρειαστεί αρκετό χρόνο για να το διορθώσει αυτό, δεδομένου του συχνά (πολύ) αργού ρυθμού χάραξης πολιτικής. Οι πολιτείες εμφανίζονται λιγότερο επιβαρυμένες. Η Ουάσινγκτον θα απαιτήσει από τις εταιρείες φόρτισης να παρέχουν βύσματα NACS για τους φορτιστές που πληρώνονται με κρατικά κονδύλια, και το Τέξας δήλωσε ότι θα εγκρίνει τα αιτήματα χρηματοδότησης NEVI στην πολιτεία του μόνο εάν τα βύσματα NACS περιλαμβάνονται μαζί με το CCS.

Η ανακοίνωση της SAE International μπορεί κάλλιστα να είναι η αφορμή που περίμεναν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν γρήγορους φορτιστές συνεχούς ρεύματος για τα EV έχουν ήδη αρχίσει να ανταποκρίνονται, πολλές εκ των οποίων έχουν ήδη προσθέσει το NACS ως επιλογή για νέους πελάτες.

Ένα μεγάλο αναπάντητο ερώτημα είναι τι θα συμβεί όταν όλα αυτά τα μη Tesla EVs αρχίσουν να εμφανίζονται στις τοποθεσίες Supercharger το επόμενο έτος, αφού δεν θα είναι όλα σε θέση να συνδεθούν τόσο απρόσκοπτα όσο ένα Model 3 ή Y. Οι πάγκοι των φορτιστών είναι βελτιστοποιημένοι για αυτοκίνητα που έχουν τις θύρες φόρτισης στην ίδια θέση με ένα Tesla.

Μπορούν να μπουν διάφορα στοιχήματα για το αν η Hyundai ή η Volkswagen θα είναι η επόμενη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που θα εγκαταλείψει το CCS όμως είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι το CCS1 θα επιβιώσει είτε από την “αποστασία”, ειδικά αν ο όμιλος VW πάρει μαζί του το δίκτυο φόρτισης Electrify America.
 

  • Like 8