Από ότι φαίνεται, δεν γνωρίζουν όλοι ότι τα οχήματα της Tesla δεν είναι στην πραγματικότητα «πλήρως αυτοοδηγούμενα» (Full Self-Driving).

 

Ένας νέος νόμος στην Καλιφόρνια που θα τεθεί σε ισχύ το 2023 απαγορεύει στην Tesla (και σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων) να διαφημίζουν την τεχνολογία υποστήριξης του οδηγού (Driver Assistance) ως πλήρως αυτόνομη, αν αυτό δεν συμβαίνει πραγματικά. Το νομοσχέδιο της Γερουσίας No. 1398 που προτάθηκε από τη Γερουσιαστή Lena Gonzalez περιλαμβάνει μία μεταρρύθμιση που αλλάζει τον τρόπο που τόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην πολιτεία της Καλιφόρνια διαφημίζουν και πωλούν την τεχνολογία υποστήριξης του οδηγού. Ο νόμος πλέον ορίζει ότι οι κατασκευαστές και οι αντιπρόσωποι θα πρέπει να παρέχουν στους καταναλωτές μια «σαφή περιγραφή» της λειτουργίας και των περιορισμών των ημιαυτόνομων λειτουργιών υποστήριξης οδηγού. Η Tesla ισχυρίζεται ότι τα αυτοκίνητα της είναι ικανά για «Full Self-Driving» εδώ και αρκετά χρόνια (έστω και αν χρειάζεται αναβάθμιση του υπολογιστή τους) ωστόσο μέχρι σήμερα, η εταιρεία του Elon Musk δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι τα αυτοκίνητα της μπορούν να κινούνται αυτόνομα στους δρόμους με ασφάλεια. Το νομοσχέδιο της Γερουσίας No. 1398 υπεγράφη σε νόμο τον περασμένο Σεπτέμβριο από τον Gavin Newsom, τον Κυβερνήτη της Καλιφόρνια και θα τεθεί επίσημα σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023.

Ο νόμος αναφέρει: Ένας κατασκευαστής ή αντιπρόσωπος/έμπορος δεν θα κατονομάζει κανένα χαρακτηριστικό μερικού αυτοματισμού της οδήγησης ή δεν θα περιγράφει κανένα χαρακτηριστικό μερικού αυτοματισμού της οδήγησης σε υλικό μάρκετινγκ, χρησιμοποιώντας γλώσσα που υπονοεί ή που θα έκανε με άλλο τρόπο ένα λογικό άτομο να πιστέψει ότι το χαρακτηριστικό επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί ως αυτόνομο όχημα, όπως ορίζεται στην παράγραφο 38750 ή έχει λειτουργικότητα που δεν περιλαμβάνεται πράγματι στο χαρακτηριστικό. Οποιαδήποτε παραβίαση αυτής της υποενότητας θα θεωρείται παραπλανητική διαφήμιση για τους σκοπούς του άρθρου 11713.

Για την ώρα, δεν είναι σαφές κατά ποιο τρόπο ο νέος αυτός νόμος θα επηρεάσει μία εταιρεία όπως η Tesla, η οποία έχει πλέον την έδρα της στο Ώστιν του Τέξας από τον Δεκέμβριο του 2021 (η εταιρεία πάντως εξακολουθεί να κατασκευάζει αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια). Αν και η Tesla δεν είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει αυτοκίνητα με σύστημα υποστήριξης του οδηγού, είναι η εταιρεία που έχει κάνει τα περισσότερα… πρωτοσέλιδα για αυτό. Να υπενθυμίσουμε ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών έχει βάλει στο μικροσκόπιο τουλάχιστον δώδεκα ατυχήματα που αφορούν το σύστημα «Autopilot» της Tesla, το οποίο σύμφωνα με την Αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί πρόδρομο για τα πλήρως αυτό-οδηγούμενα οχήματα του μέλλοντος.

  • Like 5
  • Thanks 1