Μετά από χρόνια καθυστερήσεων και ανασχεδιασμών, το Cybertruck της Tesla αναμένεται φέτος να κυκλοφορήσει στους δημόσιους δρόμους όπως ανακοίνωσε η Αμερικάνικη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.

Αν και οι παραδόσεις σε επιλεγμένους πελάτες θα ξεκινήσουν στις 30 Νοεμβρίου, η μαζική παραγωγή του πολυτελούς ηλεκτρικού οχήματος της Tesla δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν τις αρχές της νέας χρονιάς, στο Gigafactory που διατηρεί η εταιρεία στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών.  

Να αναφέρουμε, ότι η ηλεκτρική αρχιτεκτονική του μικρού ηλεκτρικού φορτηγού της Tesla επανασχεδιάστηκε. Πλέον, χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800V, χαρακτηριστικό που βρίσκεται σε αρκετά οχήματα άλλων κατασκευαστών (π.χ. Porsche Taycan, Audi e-Tron GT, Hyundai Ioniq 5 κ.ά.), ωστόσο για πρώτη φορά συναντούμε σε ένα όχημα της Tesla. Η αρχιτεκτονική 800V μειώνει τον χρόνο φόρτισης στο μισό. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα στον κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει μικρότερου μεγέθους μπαταρίες -πράγμα που βοηθά στη μείωση του βάρους και στη θερμική διαχείριση- αλλά και μικρότερου πάχους και ελαφρύτερες καλωδιώσεις που παρέχουν την ίδια ισχύ αλλά με μικρότερη ένταση.

«Πολλοί είναι ενθουσιασμένοι με το Cybertruck» δήλωσε ο Elon Musk σε δημοσιογράφους, αναλυτές και επενδυτές κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας την περασμένη Τετάρτη. «Το ίδιο και εγώ, οδήγησα το αυτοκίνητο και πράγματι είναι ένα καταπληκτικό προϊόν. Θέλω να τονίσω ότι έχουμε μπροστά μας τεράστιες προκλήσεις μέχρι να φτάσουμε στη φάση της μαζικής παραγωγής για το Cybertruck καθώς και για να το καταστήσουμε επικερδές. Όμως αυτό είναι το φυσιολογικό όταν έχεις ένα προϊόν με πολλή νέα τεχνολογία ή οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα οχήματος -και κυρίως κάποιο που είναι τόσο διαφορετικό και προηγμένο όσο το Cybertruck. Θα χρειαστεί πολύ δουλειά για να φτάσουμε στα επίπεδα παραγωγής που έχουμε προγραμματίσει καθώς και για να έχουμε θετικές ταμειακές ροές, σε μια τιμή που ο κόσμος μπορεί να αντέξει οικονομικά» συμπλήρωσε ο Elon Musk στη συνέχεια της κλήσης.

Όσον αφορά τα υπάρχοντα μοντέλα, τόσο οι αριθμοί που αφορούν την παραγωγή όσο και οι παραδόσεις της Tesla εμφανίστηκαν αμφότερες να έχουν σημειώσει πτώση αυτό το τρίμηνο. Η μείωση ήταν περίπου 7% ή περίπου 30.000 μονάδες σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο ωστόσο εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερες σε ετήσια βάση και παρουσιάζονται αυξημένες κατά περίπου 100.000 μονάδες σε σχέση με το 2022. Η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων έχει μειώσει τις τιμές των οχημάτων της επανειλημμένα φέτος, πρώτα τον Μάρτιο, στη συνέχεια τον Σεπτέμβριο και πρόσφατα στις αρχές Οκτωβρίου. Το Model X, για παράδειγμα, ξεκίνησε το 2023 να πωλείται έναντι $120.990 στις ΗΠΑ. Σήμερα διατίθεται προς $79.990. Παρόμοιες μειώσεις τιμών έγιναν και με τα Model S (τώρα στοιχίζει $74.990), Model Y (τώρα στοιχίζει $52.490, μείωση 24% από τον Ιανουάριο) και Model 3 ($38.990, μείωση 17%). Ο Elon Musk είχε παλαιότερα εκφράσει την προθυμία του να ρίξει τις τιμές και να υπομείνει τα μειωμένα περιθώρια κέρδους αν αυτό μεταφραζόταν σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων. «Πιστεύω ότι έχει νόημα να θυσιάσουμε τα περιθώρια κέρδους υπέρ της παραγωγής περισσότερων οχημάτων» είχε δηλώσει τον περασμένο Ιούλιο.

«Η διαδοχική μείωση στους όγκους προκλήθηκε από προγραμματισμένες διακοπές λειτουργίας για την αναβάθμιση των εργοστασίων, όπως συζητήθηκε στην πιο πρόσφατη κλήση μας για τα οικονομικά αποτελέσματα. Ο στόχος του 2023 για την κατασκευή περίπου 1,8 εκατομμύρια οχημάτων παραμένει αμετάβλητος» είχαμε διαβάσει σε μία ανακοίνωση της Tesla στις αρχές Οκτωβρίου. Το 3ο τρίμηνο μόνο, η εταιρεία παρέδωσε περίπου 435.059 οχήματα παγκοσμίως.

Σε άλλα νέα για τη εταιρεία, εξακολουθεί να αυξάνει τις επενδύσεις στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, έχοντας «υπερδιπλασιάσει» την επεξεργαστική ισχύ που αφιερώνει στην εκπαίδευση των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης των οχημάτων της και των ρομπότ Optimus σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο. Το ρομπότ Optimus λαμβάνει διαρκώς αναβαθμίσεις του hardware και εκπαιδεύεται μέσω AI αντί να χρησιμοποιείται «hard-coded» λογισμικό.

  • Like 2