Το μοντέλο της Tesla ελεγχόταν από τον «αυτόματο πιλότο» όταν προσέκρουσε σε ένα σταθμευμένο πυροσβεστικό στη Γιούτα, σύμφωνα με την αναφορά της ίδιας της εταιρείας προς τις αστυνομικές αρχές, στην οποία ωστόσο αποδίδει την ευθύνη για το ατύχημα στον οδηγό και όχι στο σύστημα οδήγησης.  

Η επιβεβαίωση ότι απέτυχε η τεχνολογία για την αποφυγή συγκρούσεων με σταθερά αντικείμενα, όταν αυτά βρίσκονται στην πορεία του οχήματος, ήρθε την ίδια ημέρα που η αρμόδια αρχή για τους αυτοκινητόδρομους (US National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) ανακοίνωσε ότι θα αποστείλει ομάδα ειδικών, για να ερευνήσουν το ατύχημα που συνέβη στις 11 Μαΐου  στη Γιούτα.  

Οι αξιωματούχοι της Tesla δήλωσαν στην αστυνομία την προηγούμενη εβδομάδα ότι η οδηγός, που έσπασε τον αστράγαλό της από την πρόσκρουση του Model S, «γύρισε» το όχημα στην αυτόνομη λειτουργία περίπου 80 δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση και δεν είχε τα χέρια της στο τιμόνι.  Σύμφωνα με την αστυνομία, τα κρίσιμα δευτερόλεπτα πριν αό το ατύχημα αναζητούσε το τηλέφωνό της. Επίσης, η εταιρεία σημείωσε ότι η χρήση της αυτόνομης οδήγησης δεν έγινε με τον ενδεδειγμένο τρόπο, διότι η οδηγός δεν ήταν σταθερά προσηλωμένη στο δρόμο και χρησιμοποίησε τη λειτουργία αυτή σε δρόμο χωρίς διαχωριστικό και με διασταυρώσεις που ελέγχονται από φανάρια.  

Επίσης σε δηλώσεις του στον Τύπο, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι το manual των οχημάτων της Tesla προειδοποιεί ότι με τη λειτουργία «cruise control» το όχημα ενδέχεται να μην αναγνωρίσει όλα τα αντικείμενα και, κατά συνέπεια, να μην φρενάρει στην περίπτωση σταθμευμένων οχημάτων. Επίσης, επισημαίνει πως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος δεν υποκαθιστά την ανάγκη να διατηρούν οι οδηγοί απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα.

Guardian

  • Confused 2