Η Uber, σύμφωνα με πληροφορίες, εντόπισε μία δυσλειτουργία σε λογισμικό η οποία κατά πάσα πιθανότητα προκάλεσε το δυστύχημα με το αυτόνομο όχημα της εταιρείας στην Αριζόνα. Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας The Information, το συγκεκριμένο λογισμικό καθορίζει τον τρόπο αντίδρασης του αυτοκινήτου όταν αντιλαμβάνεται εμπόδια.

Παρ’ όλο που οι αισθητήρες του οχήματος, σύμφωνα με πληροφορίες, εντόπισαν την πεζή γυναίκα που ήταν το θύμα του δυστυχήματος, το λογισμικό της Uber «αποφάσισε» ότι δεν χρειαζόταν να αντιδράσει άμεσα, εξαιτίας των προεπιλεγμένων ρυθμίσεών του.

Το λογισμικό υποτίθεται ότι έπρεπε να αγνοεί ό,τι αποκαλείται «εσφαλμένως θετικές» ενδείξεις ή αντικείμενα που δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο για το όχημα, όπως μια πλαστική σακούλα ή ένα κομμάτι χαρτί. Κορυφαία στελέχη της εταιρείας δήλωσαν στο The Information ότι πιστεύουν ότι το σύστημα ήταν ρυθμισμένο με τρόπο ώστε να αντιδρά λιγότερο άμεσα σε αυτά τα αντικείμενα – αυτό σημαίνει ότι δεν αντέδρασε εγκαίρως όταν η πεζή διέσχισε το δρόμο.

Κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης, ένας χειριστής βρισκόταν πίσω από το τιμόνι αλλά το αυτοκίνητο κινούνταν αυτόματα. Ο χειριστής δεν κοιτούσε το δρόμο τα δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα. Η Uber κατέληξε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τους συγγενείς του θύματος, της 49χρονης Elaine Herzberg, στο πρώτο δυστύχημα αυτόνομου αυτοκίνητου σε δημόσιο οδικό δίκτυο.

Επί του παρόντος, η Uber έχει αναστείλει τη χρήση των αυτόνομων οχημάτων στις πόλεις όπου δοκιμαζόταν η τεχνολογία, δηλαδή στο Τέμπε, το Φοίνιξ, το Πίτσμπουργκ, το Σαν Φρανσίσκο και το Τορόντο.

CNET