Προς το περιεχόμενο

Τουρκος φιλοσοφος


lefterinho

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 60
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Ο Αμντουλά Κουμπούρ γεννήθηκε στο Ισπαχάν σε δύσκολους καιρούς, αλλά όντως πνεύμα ανήσυχο κατάφερε να ξεχωρίζει την λαμπερή παρουσία του στις μάζες ενός τούρκικου λαού καταπιεσμένου και λεηλατημένου από κούνια. Ο Αμντουλά καταδικάστηκε για κομμουνισμό και ξυλοκοπήθηκε άγρια από μουσουλμάνους φανατικούς στις φυλακές του Μαπαβάχ απ' όπου το καλοκαίρι του 1914 βγήκε τσακισμένος από τις αρρώστιες και ρήξη του κολικού. Μετά από δύο άγονα χρόνια κατόρθωσε να συγγράψει την "χρήση των άνω άκρων ως δευτερεύων παράγων προόδου στην Τουρκία" για να επαναληφθεί η σύλληψή του το 1917 όπου επίσης βασανίστηκε και το 1919 το 1920 το 1921 και το 1922 όπου καταδικαζόταν ερήμην για διάφορα αδικήματα και παρέμενε έγκλειστος σε απαράδεκτες συνθήκες.

Καταξυλοκοπημένος κατόρθωσε να αποδράσει ως λαθρεπιβάτης σε αμερικανικό πλοίο, και εντέλει το 1925 να καταφέρει να πατήσει το πόδι του στη Νέα Υόρκη. Εκεί ξεκινά μια νέα ζωή ως καθαριστής αρχικά, αλλά δεν άργησε να αποδείξει την αξία του σαν επιστάτης και το 1935 να καταφέρει να εκδόσει ένα βιβλίο για να περιγράψει πόσο αγαπά την πατρίδα του "Το αθώο λιβελογράφημα του Κουντούρ" παίρνοντας καλές κριτικές από τους συναδέλφους του και την νέα του γυναίκα Ιζμί Ακουμπί. Επέστρεψε στην πατρίδα του το 1937 όπου αρχικά έζησε ήρεμα για ένα χρόνο μέχρι που έγινε αρθρογράφος στους "μπολσεβίκους του Κουρδιστάν".

Εκείνη την ταραγμένη περίοδο έγραψε την "Ανιμαλιστική ντιρεκτίβα του σύγχρονου πλούτου" (1938) όπου παραδέχεται πως του έσπασαν μια καρέκλα στην πλάτη σε καφενείο της Κωνσταντινούπολης, γεγονός που δεν τον άφησε αμέτοχο και επανήλθε το 1939 με την "Αιδοιολειξία και πίστη στην ισλαμική μπροσούρα" και τελικά να αφήσει την τελευταία του πνοή σε ένα δρόμο δίπλα στην θάλασσα πατημένος από φορτηγό. Τα έργα του όμως έμεινα αθάνατα και είναι εκείνα που λάμπουν στο βάθος του κεφαλιού των νεότερων Τούρκων φιλόσοφων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω πολυ ολους σας. Η εργασια ειναι για την ιστορια και αν την παραδωσω θα εχω big bonus. (ο καθηγητης ισχυριζεται πως δεν θα μπορεσουμε να βρουμε κανεναν). Αν βρειτε κι καναν αλλο πειτε τον. Thank u all!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο καθηγητης ισχυριζεται πως δεν θα μπορεσουμε να βρουμε κανεναν

 

σωστός καθηγητής!Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν κανάς διεθνιστούλης για να βάζει τέτοια εργασία αλλά μετά αποδείχτηκε σωστός.

 

Δεν υπάρχουν Τούρκοι φιλόσοφοι, μόνο Έλληνες...

 

Και γερμανοί νεώτεροι που έχουν δανειστεί αρκετά από τους Ελληνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρτάται λίγο από τι εννοείς με "τούρκος" και τι με "φιλόσοφος". Αν ψάχνεις για Τούρκους με τη στενή έννοια του όρου (δηλαδή από την ίδρυση του τουρκικού κράτους το 1923 και μετά) η αλήθεια είναι ότι δε θα βρεις πολύ σημαντικά πράγματα σε αυτή την κατηγορία. Αν περιλαμβάνεις και τους Οθωμανούς (πραγμά που λογικά κάνεις) αλλάζουν τα πράγματα. Απλώς το θέμα είναι ότι στα πλαίσια της Ισλαμικής παράδοσης δε θα βρεις εύκολα κάποιον να χαρακτηρίζεται απλώς "φιλόσοφος"- θα βρεις όμως πλούσια παράδοση σε νομοδιδασκάλους και ερμηνευτές του Κορανίου και των ιερών βιβλίων, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό είναι αυτό που θα λέγαμε φιλόσοφοι. Απλώς όλα βασίζονται σε ερμηνείες για το περιεχόμενο και το νόημα των ιερών κανόνων, που κατ'επέκταση σημαίνει ερμηνείες για την ηθική και τον τρόπο ζωής- αρκετά παρόμοιο δηλαδή με αυτό που συναντάει κανείς στο χριστιανικό μεσαίωνα. Από κει και πέρα θα βρεις και πολούς Οθωμανούς ποιητές, οι οποίοι πραγματευόμενοι κατά κόρον θρησκευτικά θέματα (συχνά μέσω ερωτικών ή άλλων αλληγοριών) παρουσιάζουν ουσιαστικά και εκείνοι φιλοσοφικές στάσεις.

Απλώς η Ισλαμική και Οθωμανική παράδοση της διανόησης είναι αρκετά διαφορετική από αυτήν που έχουμε συνηθήσει. Αν το ψάξεις σε αυτά τα πλάισια ίσως να βοηθηθείς.

 

ΥΓ. Για πιο πρόσφατα και απτά πράγματα ψάξε τους ιδεολογικούς πατέρες του τουρκικού έθνους, τους νεο-οθωμανούς και τους νεότουρκους, το ιδεολογικό ρεύμα που ενέπνευσε τον Κεμάλ. Αυτά τα ρεύματα είναι αρκετά αποκομμένα από την Ισλαμική παράδοση. Κοίταξε για παράδειγμα τον Ziya Gokalp. Μπορεί να είναι τούρκοι εθνικιστές και να μας ξυνίζουν, παραμένουν όμως διανοητές ασχέτως με το πού τους οδηγεί η διανόησή τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίτα, αν είναι να ξεφτιλίσεις καθηγητή, να το δούμε όλοι πιο σοβαρά, αξίζει τον κόπο. Πρόσεξε μόνο μην είναι κανένας Λιακοπουλικός και σου ισχυριστεί ότι πρόκειται για Έλληνα εξισλαμισμένο κτλ και αντί για μπόνους, πάρεις ποινή!

 

Ειλικρινά, επειδή μου κίνησες την περιέργεια, μήπως θα μπορούσες να μας πεις πώς μπήκε αυτή η εργασία; Σαν στοίχημα; Για να αποδειχθεί ότι οι Τούρκοι είναι απολίτιστοι; Πιστεύω ότι έχει ζουμί η ιστορία. Τι τάξη είσαι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καθιστε λιγο ρε παιδια. υπαρχει ακριβης ορισμος για το ποιον ανθρωπο μπορουμε να αποκαλεσουμε φιλοσοφο?

 

Ε, όχι ακριβώς. Ήταν κι αυτό ένα από τα points μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

small change αρκει και να ειναι του οθωμανικου κρατους αρκει να εχει ριζα τουρκου(πατερας δλδ). filipposmd η εργασια ξεκινησε σαν στοιχημα και μας ειπε πως οποιος βρει τουρκο φιλοσοφο θα μπορεσει να του ζητησει οτι θελει.(Ηθελε βασικα να κανει εναν φανατικο φιλο μου που υποστηριζε το αντιθετο, απο βαζελο ολυμπιακο.)Ομως επρεπε να βοηθησω τον δυστυχο και ετσι μπηκαμε 4 παιδια στο στοιχημα. Α και παω 3 γυμν. (Οποτε αν του φερω ακριβης πληροφοτιες, βαλε ενα 20αρι μεγαλε!)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Copy-Paste (Από κει και πέρα δεν ξέρω)

 

Φαραμπί, Αμπού Νασρ Μουχαμάντ αλ

(Ουασίγκ, Τουρκεστάν περ. 870 – Δαμασκός 950). Τουρκομουσουλμάνος φιλόσοφος, μαθηματικός και γιατρός. Δίδαξε και έδρασε στη Βαγδάτη, στο Χαλέπι και στη Δαμασκό. Ο αλ-Φ., στον οποίο οφείλεται η πρώτη οργανική διατύπωση της ισλαμικής φιλοσοφίας, είναι, μαζί με τον αλ-Κίντι, η σημαντικότερη φυσιογνωμία της πριν από τον Αβικένα. Μεταφραστής και σχολιαστής του αριστοτελικού Οργάνου, του Πορφυρίου, και συγγραφέας μελετών για τη νόηση και την ψυχή, καθώς και έργων για τα μαθηματικά, την αστρονομία, την ιατρική, τη μουσική και την πολιτική, προσπάθησε επίσης, σε ένα μεγάλης έκτασης έργο του με τον τίτλο Συμφωνία Πλάτωνα και Αριστοτέλη, να αποδείξει ότι οι θεωρίες των δύο μεγάλων Ελλήνων φιλόσοφων μπορούσαν να συμβιβαστούν. Η προσπάθεια αυτή ξεκινούσε από μια βαθύτερη φροντίδα του να συμβιβάσει τη φιλοσοφική και επιστημονική έρευνα με τη θρησκευτική διδασκαλία του Ισλάμ. Στη λατινική σχολαστική σημείωσε εξαιρετική επιτυχία η θεωρία του για τον νου που ενεργεί ως μόνη θεϊκής φύσης νόηση, ξεχωριστή από τους ανθρώπους, αλλά ακόμα περισσότερο η διάκριση –που την τοποθετεί στο κέντρο της μεταφυσικής του– μεταξύ της ουσίας και της ύπαρξης στις δημιουργημένες πραγματικότητες: επειδή η ύπαρξη δεν είναι συστατικό χαρακτηριστικό της ουσίας ενός ατόμου, όλα τα δημιουργήματα μπορούν πάντοτε να είναι ή να μην είναι, να έχουν ύπαρξη ή να τη χάσουν, σε απόλυτη εξάρτηση από τον Θεό σε αυτόν και μόνο ουσία και ύπαρξη συμπίπτουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...