Προς το περιεχόμενο

Κρυφό σχολιό:μούφα ή μπαρούφα?


mandate

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επισκέπτης

Όχι καθόλου, και είναι κι αυτό που περιγράφεις είναι μέρος της αλήθειας the judas.

 

Όμως δεν είμαι από τους ανθρώπους που στην προσπάθειά τους να εξαφανίσουνε από τα σχολεία τις εικόνες της χούντας και των moto "πατρις-θρησκεία-οικογένεια", έφεραν ακριβώς τα αντίθετα σύμβολα και λειτούργησαν με παρόμοιους τρόπους και λογικές για να αποδείξουνε την δική τους αλήθεια.

 

Ούτε και θα μπω στην λογική να πω ποιός από τους δύο είναι καλύτερος, για να μπορέσω να επιλέξω στρατόπεδο, επειδή σώνει και καλά πρέπει να ανήκω κι εγώ κάπου. Όσους "επιστήμονες" είχε η χούντα, άλλους τόσους είχαν κι αυτοί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 70
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Επισκέπτης

Εγώ συμφωνώ 100% τούφα σχετικά με τις αποδεδειγμένες θεωρίες, μόνο που στον επιστημονικό κόσμο η μία τρανταχτή θεωρία εξαφανίζεται σε μία νύχτα για να δώσει την θέση της σε άλλη τρανταχτή αποδεδειγμένη θεωρία και αυτό μοιάζει ως απαράβατος κανόνας που υπενθυμίζει την μικρότητα του ανθρώπου.

 

Και εδώ που τα λέμε οι παπάδες δεν είναι αυτοί που ασχολούνται αυτοπροσώπως με τον σχεδιασμό βαλλιστικών πυραύλων, ούτε με την ανάπτυξη καταστροφικών για την ανθρωπότητα τεχνολογιών.

 

Έπαιξαν κι αυτοί τον αρνητικό ή θετικό ρόλο τους στην γεωπολιτική, άσε που οι θεωρίες περί θεών είναι τόσες, όσες το ανθρώπινο αποτύπωμα για να μπορέσεις όλες να τις χωρέσεις σε ένα μπουκάλι με ένα και μοναδικό θεώρημα που είναι ντε και καλά αληθινό.

 

Το ήθος και ο χαρακτήρας του καθενός ουδεμία σχέση έχει ούτε με την επιστήμη ούτε και με τα πολιτικά ή τα θρησκευτικά του πιστεύω. Αυτό το λέω για να μην παίρνουμε τοις μετρητοίς ότι διαβάζουμε, γιατί είναι γνωστό πως στα σύννεφα ο καθένας βλέπει ότι θέλει.

 

Υ.Γ

Και βάση όλων των παραπάνω ο κάθε σοβαρός επιστήμονας που δεν είναι κολλημένο το μυαλό του, δεν θα καθότανε να κάνει ολόκληρη εργασία-βιβλίο για το "κρυφό σχολειό", θα είχε σοβαρότερες δουλειές να κάνει από το να ασχολείται με την εκκλησία για θέματα του 1132μ.Χ

Βασικά θα έπρεπε να τον απασχολούνε άλλα ζητήματα ζωτικής φύσεως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βρηκα ενα ωραιο blog post επι του θεματος.. του οποιου συμμεριζομαι αρκετες αναφορες του...

 

Δευτέρα, Σεπτέμβριος 25, 2006

Το κρυφό σχολειό

 

Ορισμένοι αρνούνται με πάθος την ύπαρξη του κρυφού σχολειού, σαν να πρόκειται να γκρεμίσει το σύνολο των πεποιθήσεών τους. Όσο κι αν φαίνεται "περίεργο" ή "αντεστραμμένο", εμείς (που θεωρούμε χρέος μας να υπερασπιστούμε την Εκκλησία την περίοδο αυτή της Νέας Τάξης του οδοστρωτήρα των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών όλων των λαών, της άνευρης ουδετεροποιήσης των πολιτισμών και της δημιουργίας άβουλων καταναλωτών - δήθεν ίσων), εμείς λοιπόν θα ζούσαμε πολύ πιο άνετα τη ζωή μας και θα διατηρούσαμε πολύ πιο άνετα όλες μας τις πεποιθήσεις ακόμα και αν ταξιδεύαμε με χρονομηχανή σε όλα τα μήκη και σε όλους τους χρόνους της Τουρκοκρατίας και δεν επιβεβαιώναμε ούτε ένα δευτερόλεπτο "κρυφού σχολειού".

 

Αντίθετα, οι διαφόρων καταβολών προερχόμενοι δήθεν "ανατροπείς εθνικών μύθων" (που όπως συνάγεται από τα παραπάνω ουσιαστικά παίζουν το παιχνίδι της Νέας Τάξης), αυτοί που κάθε πρωί με το πρωινό τους αντί για προσευχή λένε "εθνικό το αληθές" και νομίζουν ότι υπηρετούν την αλήθεια, αυτοί που με ιδεολογικό φονταμενταλισμό μάχονται τη θρησκεία (και τη μεταφυσική) σε οποιαδήποτε μορφή τους, με αυστηρά δογματικό τρόπο (και μετά μας λένε ότι είναι άθρησκοι...), συμπληρώνοντας την πρωινή τους "προσευχή" με τη Μαρξιστική ατάκα περί "οπίου" (που στην πράξη είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ πράγμα που τους έμεινε από τον Μαρξ...), όλοι αυτοί συμπεριφέρονται με τόσο φανατισμό υπέρ της "κατάρρευσης του εθνικού μύθου περί κρυφού σχολειού", που πραγματικά εάν ταξίδευαν με την ίδια χρονομηχανή και διαπίστωναν ΕΝΑ "κρυφό", "βραδυνό" "μάθημα" σε Εκκλησία ή μοναστήρι κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, θα κατέρρεε η εσωτερική τους τάξη. Ίσως δεν το παραδεχόταν, από εγωισμό, αλλά στην πράξη αυτοί είναι οι ευάλωτοι να απωλέσουν την ισορροπία τους στη στάση ζωής τους, από την ανατροπή των θεμελιωδών πεποιθήσεών τους. Εξ ου και η απύθμενη άρνησή τους στη λογική και η καταφυγή τους στην οριστική απόρριψη με μονοκονδυλιά, έστω και ενός ίχνους ιστορικής ύπαρξης του κρυφού σχολειού!

 

Έτσι λοιπόν, για να απορρίψουν τον "μύθο" δημιούργησαν έναν άλλον. Το "άτοπο" που επιχειρούν να αποδείξουν το ορίζουν περίπου ως εξής. Την ιδέα του κρυφού σχολειού τη βλέπουν σα θεσμό, που οριζόντια και κάθετα επεκτείνεται στους τέσσερις αιώνες Τουρκοκρατίας. Σα θεσμό με υπευθύνους προγραμμάτων σπουδών, με ανέγερση εγκαταστάσεων, με οργάνωση, πρόγραμμα, εξετάσεις, εγγραφές κλπ. Και επειδή δε βρίσκουν τέτοια ντοκουμέντα και ιστορικές μαρτυρίες απορρίπτουν αυτήν την ιδέα.

 

Μα ποιος σας είπε ότι μιλάμε για αυτά; Το κρυφό σχολειό, στο μέγεθος και στην έκταση που (έστω, υποτίθεται ότι) λειτούργησε ήταν κρυφό! Τι σημαίνει αυτό; ότι δεν είχε σταθερή λειτουργία στους 4 αιώνες, δεν είχε οργάνωση σε μεγάλη κλίμακα κοκ. Απλά όταν τα φτωχά παιδιά του αγρότη είχαν μία επιπλέον θέληση για γράμματα, που θα πήγαιναν; θα πήγαιναν στον παπά! Που αλλού; που αλλού θα βρεις γραπτά κειμήλια; γραπτά κείμενα εγνωσμένης αξίας; που αλλού θα βρεις βιβλία; ο ιερέας, είναι δεδομένο νομίζω κοινά αποδεκτό, ήταν το κέντρο της ζωής, της ενοριακής αλλά και κοινωνικής ζωής. Κάποτε αυτά τα δύο ταυτίζονταν. Όσο και να το αγνοούν ορισμένοι είναι αλήθεια ότι υπήρχε πολύ μεγαλύτερη αίσθηση κοινωνικής ζωής με κέντρο τον Ναό, με κέντρο τη θρησκεία. Το θεμέλιο της κοινότητας. Ε λοιπόν, εκεί θα συνέτρεχαν όλοι οι διψώντες τη γνώση. Μιλάμε περισσότερο για την αλφάβητο παρά για διδακτορικά. Εκεί θα βρίσκανε βιβλία και εκεί θα πηγαίνανε. Σχολεία δεν υπήρχανε. Οργανωμένα. Δε μιλάμε για μεγάλες σχολές, 3-4 ονομαστές στη διάρκεια τεσσάρων αιώνων σε μία έκταση διπλάσια από τη σημερινή Ελλάδα. Τόσο παράξενο πια να υπήρχε μία τέτοια κοινοτικο-κεντρική (και όχι θεσμική ή οργανωμένη κεντρικά και γενικευμένα) τάση για "εκπαίδευση" με τον ιερά με μπούσουλα την Αγία Γραφή ή τους Πατέρες της Εκκλησίας; χώρια τη Βυζαντινή μουσική, την Αγιογραφία και άλλα πολλά.

 

Να επαναλάβω ότι "κρυφό σχολειό" δε σημαίνει παράνομο, στα μουλωχτά, στη γιάφκα με το φόβο της θανατικής ποινής αν "συλληφθούν" οι δράστες. Κρυφό σχολειό σημαίνει ότι ο Ελληνισμός διατήρησε τη γλώσσα του, τα ήθη κι έθιμά του, τη μουσική του, τα τραγούδια του, τη ζωγραφική του, με μία λέξη τον πολιτισμό του ολόκληρο, δίπλα στον ιερέα. Αυτό σημαίνει. Και αυτό έγινε.

 

Όποιος καταλαβαίνει αυτά τα απλά πράγματα δεν αντιδρά με μίσος..

 

Πηγη..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι καθόλου, και είναι κι αυτό που περιγράφεις είναι μέρος της αλήθειας the judas.

 

Όμως δεν είμαι από τους ανθρώπους που στην προσπάθειά τους να εξαφανίσουνε από τα σχολεία τις εικόνες της χούντας και των moto "πατρις-θρησκεία-οικογένεια", έφεραν ακριβώς τα αντίθετα σύμβολα και λειτούργησαν με παρόμοιους τρόπους και λογικές για να αποδείξουνε την δική τους αλήθεια.

 

Ούτε και θα μπω στην λογική να πω ποιός από τους δύο είναι καλύτερος, για να μπορέσω να επιλέξω στρατόπεδο, επειδή σώνει και καλά πρέπει να ανήκω κι εγώ κάπου. Όσους "επιστήμονες" είχε η χούντα, άλλους τόσους είχαν κι αυτοί.

 

Συμφωνώ σε αυτό, σε κάθε παράταξη υπάρχουν οι φανατικοί.

Αλλωστε και οι Σοβιετικοί που ανέφερες πριν είχαν μια μορφή δικτατορίας την εποχή του Στάλιν, με θύματα του καθετώτος περισσότερα ίσως και από αυτά του Χίτλερ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Απλά όταν τα φτωχά παιδιά του αγρότη είχαν μία επιπλέον θέληση για γράμματα, που θα πήγαιναν; θα πήγαιναν στον παπά! Που αλλού; που αλλού θα βρεις γραπτά κειμήλια; γραπτά κείμενα εγνωσμένης αξίας; που αλλού θα βρεις βιβλία; ο ιερέας, είναι δεδομένο νομίζω κοινά αποδεκτό, ήταν το κέντρο της ζωής, της ενοριακής αλλά και κοινωνικής ζωής. Κάποτε αυτά τα δύο ταυτίζονταν. Όσο και να το αγνοούν ορισμένοι είναι αλήθεια ότι υπήρχε πολύ μεγαλύτερη αίσθηση κοινωνικής ζωής με κέντρο τον Ναό, με κέντρο τη θρησκεία. Το θεμέλιο της κοινότητας. Ε λοιπόν, εκεί θα συνέτρεχαν όλοι οι διψώντες τη γνώση. Μιλάμε περισσότερο για την αλφάβητο παρά για διδακτορικά. Εκεί θα βρίσκανε βιβλία και εκεί θα πηγαίνανε. Σχολεία δεν υπήρχανε. Οργανωμένα.

 

 

Και μόνο γι' αυτήν την... απλοϊκή διαπίστωση, που δεν χρειάζεται να έχει και ντοκτορά για να το καταλάβει κάνείς, δίνω μια καλή βαθμολογία στο θέμα αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Στο Νομό Καρδίτσας πηγαίνοντας προς τη λίμνη πλαστήρα υπάρχει η μονή Κορώνης (δεν είμαι φαν της εκκλησίας, απλά είναι σε υπέροχη τοποθεσία και πηγαίναμε συχνα :mrgreen: ).

 

Στο μοναστήρι αυτό διασώζεται ένας τέτοιος χώρος ο οποίος λειτουργούσε ως "κρυφό σχολιό" (τουλάχιστον έτσι λένε). Ο χώρος αυτός είναι κρυμμένος μέσα σε έναν από τους (διακοσμητικούς απ'έξω) τρούλους του κτιρίου και για να φτάσει κανείς εκεί υπάρχει μια μικρή πορτούλα πίσω από κάτι καρέκλες (στασίδια τα λένε???) που πρέπει να πέσεις στα 4 για να χωρέσεις. Από όσο θυμάμαι ανέβαινες μια ξύλινη σκάλα και βρισκόσουν σε ένα στρογγυλό δωματιάκι μέσα στο οποίο υπήρχε ακόμη μια βιβλιοθήκη με συγγράμματα της εποχής εκείνης!

 

Βέβαια όλα αυτά μπορεί να είναι μια πολύ καλά κατασκευασμένη απάτη αλλά οφείλω να το αναφέρω! :-D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

....

Πηγη.......

 

Είναι τόσο φανερό το ότι ο "συγγραφέας" του αρθρου είναι "πιστός", που δεν δίνει καμία αξιοπιστία στο άρθρο του,το οποίο κ δεν φέρει αποδείξεις,αλλά συνεχόμενες εικασίες.

Επίσης, ο "συγγραφέας",κάνει αυτό που κατηγορεί.

Κατηγοριοποιεί τις "αντίπαλες ιδέες",τις μειώνει,κ τις χαρακτηρίζει... Τι προσπαθεί να κερδίσει από αυτό?

Απλά να φανεί ανώτερος των άθεων-αθρησκων-μαρξιστών και λοιπων? Που μπορεί να τον βοηθήσει στη ζωή του,ή στο αρθρο του,αυτή η λογική? Να αποδείξει ότι η δική του άποψη είναι πιο σωστή? Πως ξέρει τι λένε για πρωινή προσευχή (κ αν λένε κάτι) οι παραπάνω ομάδες ανθρώπων,οι οποίες σε αντίθεση με τις θρησκόληπτες ομάδες,δεν είναι απαραίτητο ότι έχουν ίδιες συνήθειες (πχ,προσευχή συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, νηστεία κλπ)...????

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπική μου άποψη μη τεκμηριωμένη και μη αποδείξημη είναι ότι ορισμένοι παπάδες σε κάποιες περιοχές ΙΣΩΣ να έκαναν κάποια μαθήματα κτλ. Θεωρώ ότι δεν είχαν αυτά τα άτομα καμία βοήθεια-καθοδήγηση από την επίσημη εκκλησία (είτε ανοικτά, είτε κρυφά). Καλοί-φωτισμένοι-γουατέβερ άνθρωποι υπάρχουν σε όλες τις εποχές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τόσο φανερό το ότι ο "συγγραφέας" του αρθρου είναι "πιστός", που δεν δίνει καμία αξιοπιστία στο άρθρο του,το οποίο κ δεν φέρει αποδείξεις,αλλά συνεχόμενες εικασίες.

Επίσης, ο "συγγραφέας",κάνει αυτό που κατηγορεί.

Κατηγοριοποιεί τις "αντίπαλες ιδέες",τις μειώνει,κ τις χαρακτηρίζει... Τι προσπαθεί να κερδίσει από αυτό?

Απλά να φανεί ανώτερος των άθεων-αθρησκων-μαρξιστών και λοιπων? Που μπορεί να τον βοηθήσει στη ζωή του,ή στο αρθρο του,αυτή η λογική? Να αποδείξει ότι η δική του άποψη είναι πιο σωστή? Πως ξέρει τι λένε για πρωινή προσευχή (κ αν λένε κάτι) οι παραπάνω ομάδες ανθρώπων,οι οποίες σε αντίθεση με τις θρησκόληπτες ομάδες,δεν είναι απαραίτητο ότι έχουν ίδιες συνήθειες (πχ,προσευχή συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, νηστεία κλπ)...????

 

Πράγματι, ομως κάνει και ο συγγραφέας του άρθρου κάποιες υποχωρήσεις... «το κρυφό σχολειο δε σημαίνει παράνομο, στα μουλωχτά, στη γιάφκα με το φόβο της θανατικής ποινής αν "συλληφθούν" οι δράστες».

Παλιά άλλα μας έλεγε η εκκλησία... τώρα όμως που βλέπουν οτι ο κόσμος ξυπνάει το αλλάζουν το τροπάριο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να ρωτησω κ κατι αλλο ?

 

Προς ολους οσους θελουν να αμφισβητουν την ιστορια της χωρας τους .

 

Εστω οτι ειναι σωστες οι αποψεις σας κ εστω οτι οντως τα γεγονοτα δεν εγιναν ετσι οπως τα διδαχτηκαμε .

 

Τι θα κερδισετε σαν κατοικοι ιθαγενεις της παροντος χωρας τοτε ?

 

Αυτο που κανει μια χωρα ειναι η ιστορια της κ οταν αυτη αμφισβητειται απο τον πασα ενα κατοικο της τοτε αρχιζει να παυει να υφισταται ..

 

Οποτε παμε στην κατηγορια του ανθελληνισμου κ της αντιπαθειας ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ρε σεις,

οκ λέτε δεν υπήρξαν κρυφά σχολεία

και όσα σήμερα παρουσιάζονται λέτε οτι μπορούν κάλλιστα

να είναι μηχανοραφίες

οκ. δείξτε μου πηγές πως αυτά είναι .. "Μούφα ή/και Μπαρούφα"

δείχνετε.

 

εγώ σας δείχνω πηγές που αποδεικνύουν πως υπήρξαν.

οπότε είναι πηγές μου VS πηγές σας.

διαφωνούμε για κάτι που έγραψαν άλλοι και δεν μπορούμε να αποδείξουμε τίποτα. άκρη δε θα βγάλουμε (πάλι). είναι στην προσωπικότητα του καθενός αν τα δέχεται/πιστεύει ή θέλει (και μπορεί ) να τα αμφισβητεί.

 

επί της ουσίας δε ξέρω τί θέλετε να αποδείξετε. δεν υπήρχαν; οκ, so what?

στην τελική επειδή δεν μιλάμε για Π.Χ. έτη, να ρωτήσουμε κανά παππού/γιαγιά μας μήπως είχε κανά παππού/γιαγιά που να "φοίτησε" σε τέτοιο σχολείο; δε μιλάω για αποδείξεις πίστης αλλά για πραγματικές μαρτυρίες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε παππούδες/γιαγιάδες νομίζω θα θύμιζαν φάσεις δημοτικού "ο μπαμπάς μου λέει ότι υπάρχει άι βασίλης, άρα είναι έτσι".

 

Και αυτό που θα προκύψει θα είναι η αλήθεια, την ανυπαρξία της οποίας χρησιμοποιεί τώρα η φάρα των παπάδων για να καλύπτει τον απών (αν όχι αρνητικό) ρόλο της στα χρόνια της επανάστασης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι αλλά μιλάω για φάση του στυλ,

παππούς/γιαγιά: "θυμάμαι ο παππούς μου έλεγε πως τους έπαιρνε ο παπα-Γιώργης και τους μάθαινε γράμματα."

και όχι για "ο παππούς μου είχε ακούσει για κρυφά σχολεία" <- οκ μπορεί να είναι εικασίες

αλλά αν βρεθεί κάποιος να είχε πράγματι κάποιον μέσα στα σχολεία, πάλι θα δισπιστήσετε; πάλι δε θα πιστέψετε πως υπήρχαν;

 

δε λέω πως έχω τέτοια μαρτυρία αλλά θα ρωτήσω.

 

ο απών/αρνητικός ρόλος της "φάρας" των παπάδων δυστυχώς δεν είναι κάτι που εγώ κι εσύ μπορούμε να μάθουμε με σιγουριά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...