Προς το περιεχόμενο

Βοηθεια σε αυτοδιδακτο για κιθάρα


x-filer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ναι, αυτό εννοώ...

Αν και καθαρά προσωπική μου γνώμη, η ηλεκτρική κιθάρα μαθαίνεται στο πάλκο και αυτή προτιμώ.

Καλοί ωραίοι όλοι οι βιρτουόζοι με πτυχία Μπερκλεάδες, αλλά είναι της κλασσικής μουσικής και όχι της Rock (με ότι έχει να κάνει το Rock σαν Rock).

 

Με λίγα λόγια προτιμώ τους κλασσικούς κιθαρίστες με πτυχία στη μουσική και μετά από καιρό τους την έδωσε να μάθουν ηλεκτρική (παρόλο που δεν χρειάζεται να μάθεις κλασσική πρώτα), παρά αυτούς που θέλουν να μάθουν Rock κιθάρα και να τη βάλουν στα "θρανία".

Ίσως είναι λίγο συντηρητικό και οπισθοδρομικό αυτό που λέω, αλλά η Rock κιθάρα είναι Rock!

 

Μην τα μπλέκεις. Ηλεκτρική κιθάρα δεν είναι μόνο η ροκ, ούτε μαθαίνει ροκ όποιος βγάλει το Berklee (κατά κύριο λόγο για τζαζ και μοντέρνα μουσική πάνε όσοι πάνε εκεί). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα ευεργετηθεί οποιοσδήποτε βγάλει το Berklee ανεξαρτήτως είδους μουσικής.

 

Guys, κανα site με free μαθηματα ηλ.κιθάρας?

 

Mitridi_g, τα καλύτερα δωρεάν "μαθήματα" που έχω βρει στο ίντερνετ όλα αυτά τα χρόνια (που έχουν όντως τον χαρακτήρα μαθημάτων και όχι ασκήσεων) είναι του Claude Johnson. Παρόλαυτά, θα τονίσω μια ακόμη φορά ότι από μόνα τους δεν μπορούν να σε μάθουν κιθάρα... :o:o

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Παρόλαυτά, θα τονίσω μια ακόμη φορά ότι από μόνα τους δεν μπορούν να σε μάθουν κιθάρα... :o:o

 

Εγώ φίλε μου διαφωνώ με αυτή τη λογική.Αν ήταν δυνατόν να μάθεις μόνος σου το 1960(καθότι υπήρξαν μεγάλα ονόματα αυτοδίδακτα) γιατί να μην είναι το 2010 με τόση γνώση που υπάρχει διαθέσιμη;Με τα video που υπάρχουν στο internet έχεις απέναντι σου ένα κορυφαίο δάσκαλο να σου εξηγεί κάθε λεπτομέρεια και μυστικό,με τη μόνη διαφορά οτι δε μπορεί να ελέγξει αν τα κάνεις σωστά..Αλλά αν τα εφαρμόσεις αργά αργά δε θα αποκτήσεις κάποια κακή συνήθεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ φίλε μου διαφωνώ με αυτή τη λογική.Αν ήταν δυνατόν να μάθεις μόνος σου το 1960(καθότι υπήρξαν μεγάλα ονόματα αυτοδίδακτα) γιατί να μην είναι το 2010 με τόση γνώση που υπάρχει διαθέσιμη;Με τα video που υπάρχουν στο internet έχεις απέναντι σου ένα κορυφαίο δάσκαλο να σου εξηγεί κάθε λεπτομέρεια και μυστικό,με τη μόνη διαφορά οτι δε μπορεί να ελέγξει αν τα κάνεις σωστά..Αλλά αν τα εφαρμόσεις αργά αργά δε θα αποκτήσεις κάποια κακή συνήθεια.

 

Ναι, αν πιστεύεις ότι η τεχνική που είχαν οι κιθαρίστες το 1960 σε καλύπτει, go for it. Αλλά η συντριπτική πλειοψηφεία τους (μιλάμε για 5-6 το πολύ εξαιρέσεις) ήταν τεχνικά ακατάρτιστοι (με πολύ επιοίκεια). Ακόμα και τα μεγάλα ονόματα της εποχής ΤΕΧΝΙΚΑ ήταν απαράδεκτοι. Άλλο βέβαια αν ήταν ΤΑΛΕΝΤΑΡΕΣ και εκπληκτικοί ΣΥΝΘΕΤΕΣ και αντισταθμίζαν αυτήν την αδυναμία τους. Λαμπρά παραδείγματα οι Hendrix, Jimmy Page και Keith Richards. Αν ακούσεις live τους εκείνης της εποχής θα καταλάβεις αμέσως τί εννοώ. :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρείς τον Hendrix τεχνικά απαράδεκτο;

Εκτός αυτού το 60 δεν υπήρχε πρόσβαση στη γνώση που υπάρχει σήμερα..

 

Για τον satriani τι έχεις να πείς;Και αυτός αυτοδίδακτος είναι όπως και πάρα πολλοί άλλοι,slash ,clapton,frusciante και πάει λέγοντας.

 

Θα έλεγα οτι παραπάνω απο τους μισούς γνωστούς κιθαρίστες είναι αυτοδίδακτοι και οι άλλοι μισοί έχουν διδαχτεί απο μεγάλα ονόματα και όχι απο τον μέσο έλληνα δάσκαλο,πχ ο buckethead ήταν μαθητής του paul gilbert..

 

Τέλος πάντων,αυτή είναι η άποψη μου και τη γράφω προς κρίση απο τους υπολοίπους.Δεν έχω κανένα σκοπό να σου αλλάξω τη γνώμη.. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρείς τον Hendrix τεχνικά απαράδεκτο;

Εκτός αυτού το 60 δεν υπήρχε πρόσβαση στη γνώση που υπάρχει σήμερα..

 

Για τον satriani τι έχεις να πείς;Και αυτός αυτοδίδακτος είναι όπως και πάρα πολλοί άλλοι,slash ,clapton,frusciante και πάει λέγοντας.

 

Θα έλεγα οτι παραπάνω απο τους μισούς γνωστούς κιθαρίστες είναι αυτοδίδακτοι και οι άλλοι μισοί έχουν διδαχτεί απο μεγάλα ονόματα και όχι απο τον μέσο έλληνα δάσκαλο,πχ ο buckethead ήταν μαθητής του paul gilbert..

 

Τέλος πάντων,αυτή είναι η άποψη μου και τη γράφω προς κρίση απο τους υπολοίπους.Δεν έχω κανένα σκοπό να σου αλλάξω τη γνώμη.. :)

 

Ναι, ο Hendrix είχε πολύ κακή τεχνική, και ξεχώρισε για το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΑΛΕΝΤΟ του και την ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ του. Όταν ακούς live του και τα "πράσινα" γεμίζουν λαχανόκηπο δεν μπορείς να μιλάς για καλή τεχνική. Σημειώνω ότι δεν θεωρώ την έλλειψη τεχνικής καθοριστικό παράγοντα για να χαρακτηριστεί κάποιος μουσική ιδιοφυία.

 

Όσον αφορά στους Satriani & Slash και Clapton & Frusciante (sorry αλλά δεν μπορώ να τους βάλω όλους στην ίδια κατηγορία), μόλις μου είπες 4 από τα εκατομμύρια αυτοδίδακτους κιθαρίστες. Αν νομίζεις ότι έχεις αυτό που είχαν οι προαναφερθέντες, go for it, αλλά οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος σου.

 

Τελειώνω διευκρινίζοντας κάτι που πολλοί κάνουν λάθος. Ο δάσκαλος της κιθάρας δεν χρειάζεται να είναι καλός παίχτης για να "βγάλει" έναν εξαιρετικό κιθαρίστα. Αρκεί να ξέρει πώς γίνονται κάποια πράγματα, κι ας μην μπορεί να τα παίξει. Από την άλλη, μπορεί πχ ο Gilmour ή ο Edge να είναι εξαιρετικοί κιθαρίστες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι καλύτεροι δάσκαλοι από εμένα ή εσένα... Όπως μπορεί ο Πελέ και ο Μαραντόνα να ήταν εξαιρετικοί ποδοσφαιριστές, αλλά αυτό δεν τους κάνει εξαιρετικούς (ούτε καν... καλούς) προπονητές. Το ότι έχεις να μάθεις πολλά από κάποιον δεν συνεπάγεται ότι μπορεί και να στα δείξει. Το αντίστροφο όμως... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο δάσκαλος της κιθάρας δεν χρειάζεται να είναι καλός παίχτης για να "βγάλει" έναν εξαιρετικό κιθαρίστα. Αρκεί να ξέρει πώς γίνονται κάποια πράγματα, κι ας μην μπορεί να τα παίξει. Από την άλλη, μπορεί πχ ο Gilmour ή ο Edge να είναι εξαιρετικοί κιθαρίστες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι καλύτεροι δάσκαλοι από εμένα ή εσένα... Όπως μπορεί ο Πελέ και ο Μαραντόνα να ήταν εξαιρετικοί ποδοσφαιριστές, αλλά αυτό δεν τους κάνει εξαιρετικούς (ούτε καν... καλούς) προπονητές. Το ότι έχεις να μάθεις πολλά από κάποιον δεν συνεπάγεται ότι μπορεί και να στα δείξει. Το αντίστροφο όμως...

Έτσι, ακριβώς! +1

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα μέχρι να αποφασίσω για το ποιά σχολή κτλ, μου υποδεικνύετε σας παρακαλώ κάποιο site που να έχει μαθήματα για αρχαρίους για ηλ.κιθάρα να έχω να ασχολούμαι μέχρι να καταλήξω σε ποιά σχολή θα πάω?

 

Προχθές βρήκα αυτον τον τύπο στο youtube [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ofAPaZ0M74A&feature=related[/ame] . Φαίνεται να κατέχει το ''άθλημα'' και ανεβάζει μαθήματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προχθές βρήκα αυτον τον τύπο στο youtube http://www.youtube.com/watch?v=ofAPaZ0M74A&feature=related . Φαίνεται να κατέχει το ''άθλημα'' και ανεβάζει μαθήματα.

 

ε οχι και "αυτον τον τυπο" τον κορυφαιο Ζηρα :P:p:p

χωρις παρεξεγηση, μια πλακα κανω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ερωτησούλες...

 

1) Έφτασε ο καιρός που πρέπει να πάω να μου σετάρουν την κιθάρα. Δυστυχώς. Μπορείτε να προτείνετε κάποιο καλό μαγαζί στην Θεσ/νίκη? Και αν έχετε πάει και εσείς εκεί πείτε μου και καμιά τιμούλα. Ενδεικτική, πάνω κάτω.

 

2) Επίσής δεν ξέρω και τι χορδές να βάλω. Για προτείνετε κανένα καλό σετ. Επίσης να βρίσκεται εύκολα και Ελλάδα, μην μου πείτε τίποτα που το έχει μόνο το thomann.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ερωτησούλες...

 

1) Έφτασε ο καιρός που πρέπει να πάω να μου σετάρουν την κιθάρα. Δυστυχώς. Μπορείτε να προτείνετε κάποιο καλό μαγαζί στην Θεσ/νίκη? Και αν έχετε πάει και εσείς εκεί πείτε μου και καμιά τιμούλα. Ενδεικτική, πάνω κάτω.

 

2) Επίσής δεν ξέρω και τι χορδές να βάλω. Για προτείνετε κανένα καλό σετ. Επίσης να βρίσκεται εύκολα και Ελλάδα, μην μου πείτε τίποτα που το έχει μόνο το thomann.

 

1) Δυστυχώς στη Θεσσαλονίκη δεν ξέρω, αλλά θα σου πρότεινα να την σετάρεις μόνος σου. Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία και το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα κατσαβιδάκι, πιθανώς ένα άλλεν (έρχεται με την κιθάρα σου) και ένα κουρδιστήρι. Αν κάποια στιγμή σε βγάλει ο δρόμος σου προς Αθήνα μπορούμε να συναντηθούμε να σου δείξω πόσο απλά γίνεται. :-)

 

2) Τί κιθάρα έχεις, τί μουσική παίζεις, τί σετ φοράς πάνω. Αυτές είναι 3 ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν πριν σου προτείνει κάποιος οτιδήποτε. Ας πούμε εγώ παίζω κυρίως alternative (brit pop) & rock με τέλε που φοράει ernie ball 10-46 (τις οποίες και θεωρώ εξαιρετικές μαζί με τις -ακριβότερες- pyramid). Πολύ κακές εντυπώσεις μου άφησαν οι D' addario,ενώ οι (για άλλους εξαιρετικές) Elixir θαμπώσανε πολύ γρήγορα και έχουν διπλάσια τιμή. Οι DR και οι Dean Markley ήταν σχετικά τίμιες, ενώ οι Fender και οι GHS με αφήσανε αδιάφορο έως και εκνευρισμένο.

 

Βέβαια, όλα αυτά κρίνοντας τις χορδές όσον αφορά το twang, που για μένα ήταν το ζητούμενο. Γι αυτό απάντησε μας στα παραπάνω ερωτήματα για να πάρεις πιο έγκυρες απαντήσεις. ;)

 

EDIT: Παραθέτω και τη διαδικασία service μιας κιθάρα από το εξαιρετικό άρθρο που έχει γράψει το μέλος Superfunk σε γνωστό μουσικό φόρουμ, όπως το είχα παραθέσει σε παλιότερο ποστ μου στο ινσόμνια:

 

Αν θέλουμε ΜΟΝΟ σετάρισμα της κιθάρας, και πιάνουν λίγο τα χέρια μας, για να μην πετάμε τα λεφτά μας, την σετάρουμε από τον εξαιρετικό οδηγό που έχει κάνει το μέλους του noiz.gr Superfunk:

 

>
[url="http://www.noiz.gr/index.php?page=Setup"][b]Setup Ηλεκτρικής κιθάρας[/b][/url]
                                                                          [i]Του Superfunk[/i]

Ο σωστος τροπος τοποθετησης χορδων.

Επειδη ολα τα προβληματα tuning ξεκινανε απο το γεγονος οτι λιγοι κιθαριστες ξερουν
να περνανε σωστα τις χορδες τους ο σωστος τροπος ειναι ο εξης:
•   Κλειδια lock (sperzel, gotoh, grover, schaller κτλ)
περναμε την χορδη απο τον καβαλλαρη και μετα απο την τρυπα του κλειδιου φροντιζοντας να την τεντωσουμε οσο το δυνατον περισσοτερο ετσι ωστε να μην «γυρισει» καθολου γυρω απο το κλειδι μολις ασφαλισουμε το μηχανισμο.
Αν η χορδη εχει εστω και ενα γυρισμα πανω σto tuner shaft εχουμε ουσιαστικα καταστησει το κλειδι αχρηστο 
• Απλα κλειδια με την τρυπα στο πλαiνο μερος του tuner shaft (τα πιο συνηθισμενα δηλ. gotoh, shaller, grover, κτλ). Ο σκοπος ειναι να τυλιξουμε την χορδη ετσι ωστε να μην ξεκουρδιζει και να υπαρχει αρκετη γωνια, κλιση πισω απο το nut για να μην εχουμε τριξιματα (στα lock κλειδια αυτο γινεται αυτοματα μια και ειναι staggered)

Στις κιθαρες που εχουν δυο string trees, ή μεγαλη κλιση στο headstock (π.χ gibson) περναμε τη χορδη απο τον καβαλλαρη και μετα την περναμε απο την τρυπα του κλειδιου, την τεντωνουμε ωστε να μην εχει slack και αμέσως την λυγιζουμε προς το εσωτερικο του headstock μετά την περναμε κατω απο τον εαυτο της ετσι ωστε να κανουμε εναν «κομπο».ετσι ουσιαστικα κανουμε ενα lock χωρις lock κλειδια. Αυτος ειναι και ο καλυτερος τροπος μια και μετα το στρεσσαρισμα τον χορδων το κουρδισμα μας θα κραταει εκπληκτικα.

Στις κιθαρες τυπου fender που δεν εχουν παρα ενα string tree και μικρο headstock angle περναμε την χορδη απο τον καβαλαρη και μετα απο την τρυπα του tuner kai φρontizoyme να τυλιξουμε γυρω απο το τuner 3-4 στροφες (οχι παραπανω) προσεχοντας να μην γινεται overlapping δηλ. Να μην τυλιγουμε την μια στροφη πανω στην αλλη και να «κατεβαινουν» οι στροφες προς τη βαση του κλεδιου. ια την σολ χορδη επειδη συνηθως τριζει χωρις string tree πολυ προσεκτικα τυλιγουμε 5-6 στροφες για να μεγαλωσει η γωνια με το nut. 
•   Κλειδια τυπου vινταgε (σαν αυτα που εχουν τα μοντελα vintage της fender).
τα κλειδια αυτα εχουν την τρυπα απο πανω, για ασφαλεια οποτε πρεπει να κοψουμε
την χορδη στο σωστο μηκος πριν την τοποθετησουμε.

Περναμε παλι την χορδη απο τον καβαλαρη και μετα την κοβουμε 3 κλειδια πανω απο αυτο που θα την τοποθετησουμε (πχ. αν τοποθετουμε την μι μπασα κοβουμε
την χορδη στο υψος του κλειδιου της σολ κ.ο.κ)
βαζουμε την ακρη της χορδης βαθια μεσα στην οπη του tuner την λυγιζουμε και
φρoντίζουμε να τυλιξουμε γυρω απο το τuner 3-4 στροφες προσεχοντας να μην γινεται overlapping δηλ. Να μην τυλιγουμε την μια στροφη πανω στην αλλη και να «κατεβαινουν» οι στροφες προς τη βαση του κλεδιου. Για την σολ χορδη επειδη συνηθως τριζει χωρις string tree πολυ προσεκτικα τυλιγουμε 5-6 στροφες για να μεγαλωσει η γωνια με το nut.

Παντα τοποθετουμε νεες χορδες μα τη λογικη «βγαζω μια - βαζω μια» ποτε δεν αφαιρουμε ολες τις χορδες ταυτοχρονα γιατι «τρελλαινουμε» το μπρατσο με την αποτομη αυξομειωση της πιεσης (ενδεικτικα αναφερω οτι ενα σετ 10αρες κουρδισμενο κανονικα σε μι ασκει πιεση 100 κιλων στο μπρατσο!)

Παντα «τεντώνουμε» τις νεες χορδες τραβωντας απαλα μακρια απο την 
ταστιερα. Στις κιθαρες με τρεμολο βοηθαει να κανουμε και μερικα υπερβολικα
τραβηγματα με το τρεμολο.

Προχωραμε στο setup τωρα.

1.   Πρώτα απ'ολα τσέκαρουμε αν το μπράτσο εχει πολύ relief με τον εξής απλό τρόπο: 
- βαλε ενα καποταστο πισω απο το πρωτο ταστο
- πατα την μπασα μι χορδη στο 14ο ταστο 
- τσεκαρε την αποσταση της χορδης αυτης απο το 7ο η 8ο ταστο. 
- πρεπει να ειναι περιπου οσο μια μεdium πενα 0,6-0,7mm (για τις ακουστικες ,για τις ηλεκτρικες οσο μια thin 0,5mm) 
- αν ειναι περισσοτερο τοτε το μπρατσο θελει "σφιξιμο" αν ειναι λιγοτερο θελει "χαλαρωμα" 
- το truss rod (βέργα) ρυθμιζεται ως εξης: 
αν θελεις να το τεντώσεις (δηλ. να αφαιρεσεις relief) βαζεις το αναλογο κλειδακι (συνηθως ενα κλειδί allen) στην υποδοχη και γυρνας clockwise δηλ. προς τα δεξια.
Προσοχη! Μονο ενα τεταρτο της στροφης την καθε φορα (καλο ειναι να λειπανεις με wd40 την υποδοχη αν εχεις καιρο να ρυθμισεις την κιθαρα). 
Ξαναμετρα τη αποσταση της χορδης μεχρι να γινει 0,6-0,7 mm. 

-για να χαλαρωσεις το μπρατσο (να προσθεσεις relief) κανεις ακριβως το αντιθετο counterclockwise. 


2.   Μετά θα πρεπει να τσεκαρεις το ποσο σωστα ειναι κομμενο το nut της κιθαρας (πολυ σπανια ειναι σωστο απο το εργοστασιο): 

-βαλε παλι ενα καποταστο πισω απο το δευτερο ταστο και μετρα την αποσταση της χορδης απο το πρωτο ταστο. 
-πρεπει να ειναι η ελαχιστη δυνατη χωρις να ακουμπα σε αυτο οσο ενα τσιγαροχαρτο περιπου. 
-αν ειναι μεγαλυτερη τοτε πρεπει να βαθυνεις τα αυλάκια του nut (εκει που καθονται οι χορδες) αυτη ειναι μια δουλεια που θελει πειρα και ειδικές λίμες οποτε αστην σε καποιο επαγγελματια.

Επισης πολύ σημαντικό είναι να μην «πιανουν» πολυ σφικτα τα αυλάκια την χορδη γιατί θα ‘εχουμε πρόβλημα με το κούρδισμα μας.

Οι χορδες πρεπει να «καθονται» χωρις πιεση στον καβαλλαρη και τα αυλάκια να ειναι αρκετα φαρδια (οχι ομως υπερβολικα) ωστε η χορδη να μπορει να κινηθει με
ανεση οταν κανουμε bends.
Λιγο απλο μολυβακι στα αυλάκια κάνει θαυματα.


3.   Αν και το relief aλλα και το nut ειναι οκ τοτε το προβλημα του hιgh action ειναι στον καβαλαρη ο οποιος θελει χαμηλωμα. 

Στις ακουστικες που δεν εχουν ρυθμιζομενο καβαλαρη οπως οι ηλεκτρικες πρεπει να "φας" το κατω μερος του καβαλαρη. 

Τον αφαιρεις και τον "σερνεις" απολυτα flat πανω σε ενα γυαλοχαρτο σιγα σιγα μεχρι να φτασει στο επιθυμητο υψος, τσεκαροντας διαδοχικα και πανω στην κιθαρα το υψος.

Στις ηλεκτρικες ανεβαζουμε η κατεβαζουμε τον καβαλαρη μεχρι να πετυχουμε το actιον που μας αρεσει, φροντιζοντας να ακολουθουμε το radius (καμπυλη) της ταστιερας.

Ενα καλο αcτιον πpeπει να επιτρεπει bends χωρις σβήσημο του ήχου και να ειναι αρκετα χαμηλο ωστε να μην ταλαιπωρει το χερι.

Οσο πιο βαριες χορδες τοσο πιο χαμηλο αctιον μπορουμε να εχουμε γιατι τριζουν λιγοτερο
Ξεχαστε τις 9αρες! 


4.   Intonation (πρωτα ρυθμιζουμε ολα τα αλλα και τελευταιο αυτο!)

Κουρδίζουμε κάθε ανοιχτη xορδή στην κανονική τονικότητα της (πχ.μι) και αμέσως τσεκάρουμε στο 12ο τάστο αν η νότα είναι ακριβώς η ίδια και σωστά κουρδισμένη. Αν είναι χαμηλώτερη τότε μετακινούμε το saddle(σαμαράκι) προς την ταστιέρα της κιθάρας, ενώ αν είναι sharp(ψηλώτερη) αντίθετα. 
Ξανακουρδίζουμε την ανοιχτή χορδή, που τώρα θα είναι sharp η flat και ξανατσεκάρουμε το 12ο τάστο μέχρι να τίς κάνουμε να είναι ίδιες.


5.   Μαγνήτες (ρυθμιση υψους)

Το σημαντικοτερο πραγμα για τον ηχο της ηλ.κιθαρας ειναι οι σωστα ρυθμισμενοι μαγνητες. Εχω δει πολλες εξαιρετικες κιθαρες να «αδικουνται» απο την αθλια ρυθμιση των μαγνητων τους.

Αφου ρυθμισουμε ολα τα παραπανω βαζουμε την κιθαρα στον ενισχυτη με καθαρό ηχο και βαζουμε ενα καποταστο στο τελευταιο ταστο.

Ξεκιναμε απο τον κατω μαγνητη. Τον φερνουμε γυριζοντας τις βιδες οσο πιο κοντα μπορουμε στις χορδες μεχρι του σημειου που να εχουμε ενα δυνατο και καθαρο σημα χωρις παραμορφωση και χωρις να «τραβαει» τις χορδες καταστρεφοντας το intonation.
Κατα μέσο όρο, για medium output μονους μαγνητες η αποσταση με πατημενο το τελευταιο ταστο της χορδης απο τους πόλους, πρεπει να ειναι περιπου οσο το παχος 
1-2 νομισματων του ενος ευρω στα καντινια και 2-3 στα μπασα (λιγο περισσοτερο για τους humbuckers που εχουν υψηλοτερη εξοδο).

Μετα ρυθμιζουμε και τους υπολοιπους μαγνητες (neck & middle αν εχει η κιθαρα μας) προσεχοντας να τους ισοροπήσουμε με τον πισω μαγνητη ετσι ωστε να εχουν περιπου την ιδια εξοδο. Οσο πιο κοντα στο μπρατσο ειναι ο μαγνητης τοσο πιο μεγαλη εξοδο βγαζει γι αυτο και συνηθως τον χαμηλωνουμε πιο πολυ απο τον πισω μαγνητη.


Αυτα και ελπιζω να βοηθησα!

[b] superfunk

πηγή: [url="http://www.noiz.gr/index.php?page=Setup"]noiz.gr[/url][/b]

 

 

Εφόσον, δεν είμαστε σίγουροι αν μπορούμε ή χρειάζεται απλά σετάρισμα η κιθάρα, αλλά θέλει service (επέμβαση στα τάστα, κόψιμο του nut, επαναθωράκιση μαγνητών κλπ), τότε πάμε σε μάστορα.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Elixir είναι από τις καλύτερες αν και κάπως ακριβές από ότι θυμάμαι καλές είναι και οι Ernie Ball

 

 

edit: Η απάντηση είναι στο post του Sellers και όχι του Thanocaster. Να μην μπερδευόμαστε ^^

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Λες ρε συ? Αλλά δεν έχω ιδέα. Απο την μία όντως δεν θέλω να πετάω 30-50 ευρώ κάθε 6μηνο για ένα σετάρισμα, απο την άλλη δεν θέλω και να της τινάξω τα πέταλα. Δεν έχω ιδέα τι πρέπει να κάνω, και σίγουρα καλά τα θεωρητικά του Superfunk (είμαι και εγώ μέλος του noiz) αλλά στα πρακτικά και όταν δεν έχεις ξανά-ασχοληθεί, δυσκολεύουν τα πράγματα...

 

2) Τί κιθάρα έχεις: Gibson Les Paul Studio Limited

 

Tί μουσική παίζεις: Με την μία μπάντα ατμοσφαιρικό μέταλ. Με την άλλη αλτέρνατιβ με πετάγματα σε πιο ψιλοπάνκ κατστάσεις. Μόνος μου μπλούζ, κλασικ ρόκ, και έχω κατα νου ότι κάποτε θα φτιαχτεί και κάτι σε ποστ ροκ φάση. Γενικώς δεν κολλάω σε ένα είδος.

 

Τί σετ φοράς πάνω: Ιδέα δεν έχω. Έχω περίπου ένα 6ηνο που την πήρα και την έχω με τις χορδές που μου ήρθε αλλά δεν ξέρω τι σετ είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Λες ρε συ? Αλλά δεν έχω ιδέα. Απο την μία όντως δεν θέλω να πετάω 30-50 ευρώ κάθε 6μηνο για ένα σετάρισμα, απο την άλλη δεν θέλω και να της τινάξω τα πέταλα. Δεν έχω ιδέα τι πρέπει να κάνω, και σίγουρα καλά τα θεωρητικά του Superfunk (είμαι και εγώ μέλος του noiz) αλλά στα πρακτικά και όταν δεν έχεις ξανά-ασχοληθεί, δυσκολεύουν τα πράγματα...

 

2) Τί κιθάρα έχεις: Gibson Les Paul Studio Limited

 

Tί μουσική παίζεις: Με την μία μπάντα ατμοσφαιρικό μέταλ. Με την άλλη αλτέρνατιβ με πετάγματα σε πιο ψιλοπάνκ κατστάσεις. Μόνος μου μπλούζ, κλασικ ρόκ, και έχω κατα νου ότι κάποτε θα φτιαχτεί και κάτι σε ποστ ροκ φάση. Γενικώς δεν κολλάω σε ένα είδος.

 

Τί σετ φοράς πάνω: Ιδέα δεν έχω. Έχω περίπου ένα 6ηνο που την πήρα και την έχω με τις χορδές που μου ήρθε αλλά δεν ξέρω τι σετ είναι.

 

Εφόσον δεν γνωρίζεις τί σετ φοράς αυτή τη στιγμή, πήγαινέ την σε μάστορα και δώσε του συγκεκριμένο σετ (που θα έχεις αγοράσει εσύ) να σου περάσει. Από εκεί και πέρα (αφού θα γνωρίζεις τί σετ φοράς) ξεκίνα να τη σετάρεις μόνος σου. Πραγματικά είναι εξαιρετικά απλή διαδικασία και δεν μπορείς να την καταστρέψεις, αν φυσικά δεν κάνεις κάτι εξαιρετικά λάθος, όπως να σφίξεις με υπερβολική δύναμη το rod αφού τερματίσει ή να σου πέσει κάτω η κιθάρα. Ακολούθησε τον παραπάνω οδηγό και πλέον θα σετάρεις την κιθάρα σου ακριβώς όπως την θέλεις και, το κυριότερο, τσάμπα.

 

Όσον αφορά στις χορδές τώρα, απ' ότι καταλαβαίνω (και κρίνοντας και από την κιθάρα που έχεις) σε ενδιαφέρει ένας βαρύς ήχος στα μπάσα και πιο ήπιο στα καντίνια. Στη θέση σου θα άρχιζα τα πειράματα με custom gauge (μάλλον θα δοκίμαζα το εξής πρώτο: 010, 013, 016, 028, 038, 048). Επίσης θα δοκίμαζα αυτές, αν δεν σε ξενίζουν τα πολύ βαριά μπάσα (052). Υπάρχει και αντίστοιχο σετ από την Elixir, αλλά και από την Pyramid.

 

Αυτά εφόσον ισχύει η παραδοχή μου για βαριά μπάσα και ήπια πρίμα. Αν ζητάς κάτι διαφορετικό (απ' ότι κατάλαβα έχεις κάτι πιο συγκεκριμένο στο μυαλό σου), πες το! ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λογικά δεν χρειάζεται καινούργιο thread για αυτό

 

Υπάρχει κάνα μαγαζί που να πουλάει μεταχειρισμένες κιθάρες κατά σαλονίκη μεριά;

 

 

edit: Λες και είδε η τωρινή μου κιθάρα τι έγραψα και με εκδικήτε δεν βγάζει ήχο από τον ενισχυτή ο ενισχυτής είναι μια χαρά μήπως φταίει το καλώδιο; Θα δανειστώ από φίλο αύριο μπας και είναι αυτό. Λέτε να κάνουν απεργία οι μαγνήτες;

Επεξ/σία από becausE
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...