Προς το περιεχόμενο

Αξίζει να πάω για μηχανικών πληροφορικής ;;


H2Ogr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

έχω βγάλει μια τεχνική σχολή σε επας οαεδ τεχνικου αεριων καυσίμων [...]

ΟΚ. Την ερώτηση την έκανα για να μπορώ να σου πω τώρα ότι αυτές οι σχολές έχουν τελείως διαφορετικό προσανατολισμό από μηχανικούς πληροφορικής και άλλες παρόμοιες. Στην πρώτη περίπτωση το ζητούμενο είναι να μάθεις κάποια συγκεκριμένα πράγματα για να μπορείς να "παράγεις έργο", φυσικά η εμπειρία μετράει άπειρα αλλά σε επίπεδο γνώσης ο τομέας στον οποίο θα κινηθείς είναι πολύ συγκεκριμένος και μικρού σχετικά εμβαδού. Στη δεύτερη περίπτωση ο τομέας είναι πολύ πολύ πολύ μεγάλος και δεν υπάρχει περίπτωση να μάθεις αρκετά πράγματα στη σχολή για να μπορείς να τα βγάλεις πέρα μ' αυτά. Οπότε το ζητούμενο είναι να βάλεις βάσεις, να μάθεις να σκέφτεσαι και να μάθεις να μαθαίνεις (εδώ κολλάνε και οι φυσικές κλπ) ούτως ώστε όταν φύγεις από τη σχολή να μπορείς να συνεχίσεις την πορεία σου σε όποιο τομέα επιλέξεις.

 

διάβασα ότι υπήρχε στο codeacademy.com και w3schools το box model το εχω κατανοήσει που είναι και η βάση θεωρώ και μετά πάνε τα άλλα [...]

Η ουσία δεν είναι να το ξέρεις απέξω (αν και φυσικά όταν φτάσεις να λες ότι έχεις ένα επίπεδο ΧΥΖ δε δικαιολογείται να μη το ξέρεις) αλλά να ξέρεις να βρεις την απάντηση και να την τεκμηριώσεις. Αυτό στην προκειμένη σημαίνει αναδρομή στην αντίστοιχη ενότητα του προτύπου. Και ο λόγος που το ανέφερα είναι ότι γενικά μιλώντας, ακούς δεξιά κι αριστερά πολλούς να λένε ότι "ξέρουν CSS" επειδή διάβασαν w3schools (btw, απέφυγέ το, δεν είναι το καλύτερο site) και το πρότυπο όχι απλά δεν το έχουν δει ποτέ αλλά αγνοούν την ύπαρξή του. Σ' αυτές τις περιπτώσεις κολλάει χωρίς συγννώμη το "@@ μέντολες ξέρεις". Μη πέσεις στην ίδια παγίδα.

 

Τώρα, έχοντας στο μυαλό τα παραπάνω, και μιας και είπαμε για box model... πότε συγχωνεύονται τα margin δύο στοιχείων; ;)

 

με τον ορίσμό μου μετριο κλπ εννοω πχ αν θα μπορέσω να αρχίσω να χτίζω applications για android κλπ σε ένα normal επίπεδο, πχ θα μπορούσα να φτιάξω μια εφαρμογή ιστοσελίδας (πχ insomnia android app λεω εγω) θα μπορούσα να φτιάξω κάτι στο επίπεδο του [/size]venue spot ? την εξέλιξη για παραπάνω γνώση σίγουρα θα την φέρω μόνος μου, αλλά μέσω σχολής τι θα μπορέσω να φτιάξω; θα μείνω στα if και τα print?

 

Στα πρώτα εξάμηνα εκεί ακριβώς θα μείνεις. Αργότερα θα πας και παρακάτω, αλλά όχι σε χωράφια που θα είναι άμεσα μεταφέρσιμα στην οθόνη του κινητού. Όπως λες την εξέλιξη θα πρέπει να τη φέρεις μόνος σου, η σχολή θα σε βοηθήσει όταν έρθει η ώρα για την εξέλιξη να έχεις μια ιδέα τι θέλεις να κάνεις και πού πρέπει να κοιτάξεις για να βρεις τη λύση αντί για να κάνεις random copy paste από το google (προφανώς έτσι δεν πρόκειται να μάθεις τίποτα ουσιαστικό).

 

Στην σχολή μου (ηλεκτρολόγοι μηχανικοί πάτρας) μας έλεγε ένας καθηγητής ότι ο μηχανικός βρίσκει λύσεις σε προβλήματα

και ο τεχνικός   τις υλοποιεί  και είναι κατώτερος από αυτόν.

 

Αν εξαιρέσεις την... ιδιαίτερα ατυχή επιλογή του να μη μπει η τελεία μετά το "υλοποιεί" είναι μια ΟΚ απάντηση στην ερώτηση "ποιά η διαφορά μεταξύ τεχνικού και μηχανικού". Ακούγεται πολύ ηλίθιο αλλά ας δώσουμε στον καθηγητή το benefit of the doubt (σπασμένο τηλέφωνο, δεν έχουμε context κλπ).

 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτός που θεωρεί a priori τον εαυτό του ανώτερο πολύ γρήγορα θα βρεθεί στην άλλη θέση, όπως άλλωστε διηγείται και ο Αίσωπος. :P

 

Για να εξισορροπήσει το κάρμα...

 

 

 

"I've missed over 9,000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times I've been trusted to take the game-winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed."

 

"There will be a player greater than me."

 

Αμφότερα του MJ.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 57
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στην σχολή μου (ηλεκτρολόγοι μηχανικοί πάτρας) μας έλεγε ένας καθηγητής ότι ο μηχανικός βρίσκει λύσεις σε προβλήματα

και ο τεχνικός   τις υλοποιεί  και είναι κατώτερος από αυτόν.

 

Διαβάζοντας τις αντιδράσεις που προκάλεσε το ποστ της παράθεσης, θα ήθελα να συμπληρώσω πως προσωπικά δεν θα βιαζόμουν να κατακρίνω τον καθηγητή.

 

Ο λόγος είναι πως αφενος δεν ξέρω τις αγγλικές ονομασίες ποιων degrees είχε στο μυαλό του ο καθγηγτής λέγοντας "μηχανικός" και "τεχνικός" (αν και υποψιάζομαι πως εννοούσε Software Engineer και Computer Engineer, αντίστοιχα) και αφετέρου η πληροφορική διδάσκεται διεθνώς μέσω ενός μεγάλου εύρους degrees, αρκετά από τα οποία κάνουν overlap (διαθέτουν κοινά πεδία).

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Computer Science (Επιστήμη της Πληροφορικής) και το Software Engineering (Μηχανικός Λογισμικού)... σημείωση, δεν ξέρω αν είναι ακριβείς οι ελληνικές μεταφράσεις που έκανα. Τα δυο αυτά degrees έχουν σημαντικό overlap σχεδόν σε οποιαδήποτε πανεπιστήμιο, αλλά κυρίως in the real world. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο σύνθετα, διότι δεν υπάρχει στάνταρ μπούσουλας για το πρόγραμμα σπουδών των 2 αυτών degrees (π.χ. μπορεί το CS πρόγραμμα ενός πανεπιστήμιου να περιέχει και πολλά SWE principles "εις βάρος" της αμιγούς θεωρίας (και τούμπαλιν), ενώ κάποιου άλλου να παρέχει πολύ πιο εξειδικευμένα προγράμματα σπουδών για το καθένα από αυτά τα degrees).

 

Όπως και να 'χει, αυτό εδώ το pdf επιχειρεί να διαχωρίσει λίγο καλύτερα τις αρμοδιότητες του κάθε τομέα, και δίνει και μερικά παραδείγματα εφαρμογής τους in the real world. Φυσικά δεν πρόκειται για ευαγγέλιο, αλλά κατά την άποψή μου δίνει μια καλή και σφαιρική ματιά.

 

Σε ότι αφορά τον καθηγητή, η βασική μου ένσταση είναι στον χαρακτηρισμό "κατώτερος", αλλά αν υποθέσουμε πως αφενός μιλούσε για μισθούς/εισόδημα και πως αφετέρου μιλούσε για Computer Engineers και Software Engineers με σημείο αναφοράς την Ελλάδα, πιθανοτατα να έχει δίκιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά το μάθημα που έκανε ο καθηγητής δεν είχε σχέση με πληροφορική αλλά με κυκλώματα.

Εγώ από τα λεγόμενά του κατάλαβα ότι  ο μηχανικός που τέλειωσε το Πολυτεχνείο θα σχεδιάσει πχ το δίκτυο υπολογιστών ή μια ηλεκτρκολογική εγκατάσταση και ο τεχνικός που έχει βγάλει το λύκειο ή ένα ΤΕΙ θα κάνει πράξη αυτά που περιέχει  το σχέδιο του μηχανικού

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά το μάθημα που έκανε ο καθηγητής δεν είχε σχέση με πληροφορική αλλά με κυκλώματα.

Εγώ από τα λεγόμενά του κατάλαβα ότι  ο μηχανικός που τέλειωσε το Πολυτεχνείο θα σχεδιάσει πχ το δίκτυο υπολογιστών ή μια ηλεκτρκολογική εγκατάσταση και ο τεχνικός που έχει βγάλει το λύκειο ή ένα ΤΕΙ θα κάνει πράξη αυτά που περιέχει  το σχέδιο του μηχανικού

Ουπς, έχεις δίκιο! Τώρα που έκανες αυτό το ποστ παρατήρησα πως και στο αρχικό σου ποστ διευκρινίζεις ότι πρόκειται για ηλεκτρολόγους μηχανικούς. Οπότε το "μηχανικός" υποθέτω εννοούσε Electrical Engineer, αλλά το "τεχνικός" δεν ξέρω σε τι ακριβώς αναφέρεται.

 

ΥΓ. Τουλάχιστον ελπίζω το προηγούμενο ποστ μου να μην είναι τελείως off-topic, θεωρώντας πως μπορεί να βοηθήσει τον ts να ψάξει περισσότερες λεπτομέρειες για τους Μηχανικούς Πληροφορικής (Software Engineers νομίζω εννοεί ε; )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μηχανικός = μαθηματικά

Όπως είχε πει παλιότερα ένας καθηγητής μου,η επιστήμη των υπολογιστών είναι στην ουσία μαθηματικά  με μνήμη.Αν δυσκολεύεσαι με τα μαθηματικά,καλύτερα να κοιτάξεις κάποιο άλλο τομέα μικρότερης "εμβέλειας".Μπορείς να πας σε κάποια σχολή πληροφορικής αν σου αρέσει να γράφεις κώδικα.

Σε μια σχολή μηχανικών εκτός από προγραμματισμό θα μάθεις:
Για το υλικό και αρχιτεκτονική επεξεργαστών :πως ορίζονται οι εντολες του επεξεργαστη,πως συμφέρει να φτιάξουμε το pipeline,γιατί πρέπει να έχουμε ισορροπια στον αριθμο των καταχωρητων;πως θα κάνουμε καλο branch prediction;Τι πρέπει να κάνει ο compiler για να εκμεταλεύται τα πλεονεκτήματα της σχεδίασης και να κρύβει τις ατέλειες;πως σχεδιάζονται τα κυκλώματα αυτά; Τι τρανζίστορ θα βάλεις στο τάδε κύκλωμα που κάνει την τάδε δουλειά ; Πόση τάση θα δώσεις ; Πώς θα τα συνδέσεις;Τι σήματα πρέπει να περάσεις;Πως θα έχεις καλύτερη κατανάλωση και ίδια επίδοση;

Για τα δίκτυα: Γιατί σχεδιάστηκε έτσι το internet; Τι προβλήματα έχουμε;Τι πρωτόκολλα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για να έχουμε καλή απόδοση; Γιατί το tcp δεν τρέχει καλα στα ασύρματα δίκτυα;Γιατί φτιάχνουμε κι άλλα transport layer πρωτόκολλα και δεν βασιζόμαστε μονο σε tcp/udp; Πώς θα κάνουμε video streaming ; Πως θα σχεδιάσεις ενα δίκτυο για μια VOIP εφαρμογή(πχ skype);

 

και πολλά άλλα τα οποία μεταξύ τους συνδέονται και δεν θα υπήρχε το ένα χωρίς το άλλο.Όλα αυτά χρειάζονται γνώσεις μαθηματικών (γραμμική άλγεβρα,πιθανότητες,διακριτά μαθηματικά, απειροστικο λογισμο κτλ) και  μαθηματικό τρόπο σκέψης !

Σε σχολές μηχανικών υπολογιστών  βλέπεις τη  συνολική εικόνα και το κυριότερο μαθαίνεις να σκέφτεσαι.Μαθαίνεις να κάνεις "αφαίρεση",δηλαδή να σκέφτεσαι out of the box ώστε να είσαι σε θέση οχι μονο να λύσεις ένα πρόβλημα(κάτι που κάνει και η κουτσή Μαρία),αλλά να το λύσεις αποδοτικά ή  να είσαι σε θέση ακόμα και να ορίσεις το πρόβλημα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και ο τεχνικός που έχει βγάλει το ΛΥΚΕΙΟ ή ένα ΤΕΙ θα κάνει πράξη αυτά που περιέχει  το σχέδιο του μηχανικού

θα μεινω λιγο σε αυτα τα 2 bold που εκανα στη παραθση..δλδ τι βγαλεις λυκειο τι ΤΕΙ το ιδιο ειναι?

τα ΤΕΙ παντα ηταν (κ απ οτι βλεπω ειναι) παρεξηγημενα στην ελλαδα...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα μεινω λιγο σε αυτα τα 2 bold που εκανα στη παραθση..δλδ τι βγαλεις λυκειο τι ΤΕΙ το ιδιο ειναι?

τα ΤΕΙ παντα ηταν (κ απ οτι βλεπω ειναι) παρεξηγημενα στην ελλαδα...

Και θα είναι...

Και θα είναι...

Και θα είναι...

Και θα είναι...

Και θα είναι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σας,

 

Σπουδαζω  Μηχανικων Πληροφορικης και ο καθηγητης του μαθηματος μας εχει δωσει μια Ασκηση για το εξαμηνο...

Εχω εισαχθει στην σχολη απο Θεωρητικη κατευθυνση (καποια απο τα λαθη των πανελληνιων,που επιτρεπουν εισοδο σε τεχνολογικες σχολες απο θεωριτικη κατευθυνση) και οι γνωσεις μου ειναι περιορισμενες πανω στα μαθηματα,παρολο που μου αρεσει η Πληροφορικη...
 

Στο μαθημα του Προγραμματισμου I (1) μας εχει δοθει η εξης ασκηση:

Να γραφει προγραμμα σε pascal το οποιο : 1) να κατασκευαζει ενα αρχειο αυτου του τυπου με n στοιχεια 2) να διαγραφει την πρωτη εμφανιση του στοιχειου με μορφη x 3) να εισαγει στην πρωτη διαθεσιμη θεση το στοιχειο με τιμη y... *Τα 1,2,3 να γραφουν με την μορφη διαδικασιας... *** (με βαση αυτο τον τυπο: type myrec=record Value=integer Exists:boolean End; )

Αν θα μπορουσε να με βοηθησει καποιος πραγματικα θα ηταν οτι καλυτερο για μενα...!

Ευχαριστω πολυ...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

 

 

καποια απο τα λαθη των πανελληνιων,που επιτρεπουν εισοδο σε τεχνολογικες σχολες απο θεωριτικη κατευθυνση

 

Κάποια απ' τα λάθη των μαθητών, που δε δίνουν σημασία τι επιλέγουν στο Μηχανογραφικό.

 

fixed

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σας,

 

Σπουδαζω  Μηχανικων Πληροφορικης και ο καθηγητης του μαθηματος μας εχει δωσει μια Ασκηση για το εξαμηνο...

Εχω εισαχθει στην σχολη απο Θεωρητικη κατευθυνση (καποια απο τα λαθη των πανελληνιων,που επιτρεπουν εισοδο σε τεχνολογικες σχολες απο θεωριτικη κατευθυνση) και οι γνωσεις μου ειναι περιορισμενες πανω στα μαθηματα,παρολο που μου αρεσει η Πληροφορικη...

 

Στο μαθημα του Προγραμματισμου I (1) μας εχει δοθει η εξης ασκηση:

 

Να γραφει προγραμμα σε pascal το οποιο : 1) να κατασκευαζει ενα αρχειο αυτου του τυπου με n στοιχεια 2) να διαγραφει την πρωτη εμφανιση του στοιχειου με μορφη x 3) να εισαγει στην πρωτη διαθεσιμη θεση το στοιχειο με τιμη y... *Τα 1,2,3 να γραφουν με την μορφη διαδικασιας... *** (με βαση αυτο τον τυπο: type myrec=record Value=integer Exists:boolean End; )

 

Αν θα μπορουσε να με βοηθησει καποιος πραγματικα θα ηταν οτι καλυτερο για μενα...!

 

Ευχαριστω πολυ...!

Εγώ πάλι δε νομίζω ότι "θα ήταν ότι καλύτερο για σένα"! Καλό για σένα πιστεύω είναι να κάνεις post το κώδικα που έχεις γράψει μέχρι τώρα σε ένα καινούριο thread (και όχι σφήνα σε αυτό το thread!) και τότε θα σε βοηθήσουμε!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λέτε όλα τα Πολυτεχνεία που στα πρώτα έτη έχουν φουλ μαθηματικά και φυσική να τα έχουν για πλάκα???

ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να μάθεις σωστό προγραμματισμό με σωστές δομές δεδομένων και ανάλυση αλγορίθμων (πολυπλοκότητα, κ.α) αν δεν ξέρεις καλά μαθηματικά.

ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να γίνεις καλός μηχανικός/μηχανολόγος αν δεν ξέρεις καλή φυσική (που πατά πάνω στα καλά μαθηματικά).

Προσωπικό παράδειγμα: τελείωσα μαθηματικός, αν και ήθελα άλλη σχολή... Πήρα όμως κατεύθυνση Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο και χρησιμοποίησα τα μαθηματικά στην σχεδίαση αλγορίθμων και στους Η/Υ με τρόπο που ούτε τον φανταζόμουν! Στην συνέχεια έκανα μεταπτυχιακό στις Σύγχρονες Ηλεκτρονικές Τεχνολογίες και Τηλεπικοινωνίες και ενώ εγώ πέρναγα τα μαθήματα με σχετική άνεση και το τελείωσα με άριστα με τελική δύσκολη διπλωματική εργασία πάνω στα DSP (έφτιαξα από την αρχή κύκλωμα και software!!!), οι υπόλοιποι συνάδελφοι από άλλες Πανεπιστημιακές σχολές δυσκολεύτηκαν αρκετά! Από ΤΕΙ οι λίγοι που κατάφεραν αρχικά να μπουν, οι περισσότεροι το παράτησαν!!!

Από εκεί και πέρα υπάρχουν ότι σχολές θέλει ο καθένας να νομίζει ότι έμαθε προγραμματισμό ή έγινε τεχνικός Η/Υ. Και αν έχουμε γεμίσει επιστήμονες, φαντάσου τι έχουμε κάνει με τους απόφοιτους των παραπάνω σχολών...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μηχανικός = μαθηματικά

 

Όπως είχε πει παλιότερα ένας καθηγητής μου,η επιστήμη των υπολογιστών είναι στην ουσία μαθηματικά  με μνήμη.Αν δυσκολεύεσαι με τα μαθηματικά,καλύτερα να κοιτάξεις κάποιο άλλο τομέα μικρότερης "εμβέλειας".Μπορείς να πας σε κάποια σχολή πληροφορικής αν σου αρέσει να γράφεις κώδικα.

 

Σε μια σχολή μηχανικών εκτός από προγραμματισμό θα μάθεις:

Για το υλικό και αρχιτεκτονική επεξεργαστών :πως ορίζονται οι εντολες του επεξεργαστη,πως συμφέρει να φτιάξουμε το pipeline,γιατί πρέπει να έχουμε ισορροπια στον αριθμο των καταχωρητων;πως θα κάνουμε καλο branch prediction;Τι πρέπει να κάνει ο compiler για να εκμεταλεύται τα πλεονεκτήματα της σχεδίασης και να κρύβει τις ατέλειες;πως σχεδιάζονται τα κυκλώματα αυτά; Τι τρανζίστορ θα βάλεις στο τάδε κύκλωμα που κάνει την τάδε δουλειά ; Πόση τάση θα δώσεις ; Πώς θα τα συνδέσεις;Τι σήματα πρέπει να περάσεις;Πως θα έχεις καλύτερη κατανάλωση και ίδια επίδοση;

 

Για τα δίκτυα: Γιατί σχεδιάστηκε έτσι το internet; Τι προβλήματα έχουμε;Τι πρωτόκολλα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για να έχουμε καλή απόδοση; Γιατί το tcp δεν τρέχει καλα στα ασύρματα δίκτυα;Γιατί φτιάχνουμε κι άλλα transport layer πρωτόκολλα και δεν βασιζόμαστε μονο σε tcp/udp; Πώς θα κάνουμε video streaming ; Πως θα σχεδιάσεις ενα δίκτυο για μια VOIP εφαρμογή(πχ skype);

 

και πολλά άλλα τα οποία μεταξύ τους συνδέονται και δεν θα υπήρχε το ένα χωρίς το άλλο.Όλα αυτά χρειάζονται γνώσεις μαθηματικών (γραμμική άλγεβρα,πιθανότητες,διακριτά μαθηματικά, απειροστικο λογισμο κτλ) και  μαθηματικό τρόπο σκέψης !

 

Σε σχολές μηχανικών υπολογιστών  βλέπεις τη  συνολική εικόνα και το κυριότερο μαθαίνεις να σκέφτεσαι.Μαθαίνεις να κάνεις "αφαίρεση",δηλαδή να σκέφτεσαι out of the box ώστε να είσαι σε θέση οχι μονο να λύσεις ένα πρόβλημα(κάτι που κάνει και η κουτσή Μαρία),αλλά να το λύσεις αποδοτικά ή  να είσαι σε θέση ακόμα και να ορίσεις το πρόβλημα.

 

 

Το λάθος των ηλεκτρολόγων - wanna be programmers είναι πως θαρρούν ότι με αυτές τις γνώσεις μπορούν να αντικαταστήσουν κάποιον προγραμματιστή - software engineer - computer scientist. 

 

 

Βασικά το λάθος των ηλεκτρολόγων είναι ότι έχουν κόμπλεξ που δεν είναι προγραμματιστές και θέλουν παντού και πάντα να προσπαθούν να περάσουν την εντύπωση πως είναι ΚΑΙ προγραμματιστές....

 

 

Μπορεί αυτό να περνάει σε όσους δεν είναι του κλάδου ή σε άλλους ηλεκτρολόγους αλλά όσοι έχουν δουλέψει σε projects μαζί με ηλ. μηχ. ξέρουν τι ξέρουν και τι δεν ξέρουν οι ηλ μηχ... οπότε spare us με την μαματίαση των ηλ. μηχ στο programming. 

 

Ακόμα και ένας τεχνολόγος από ΤΕΙ πληροφορικής ξέρει παραπάνω για προγραμματισμό από έναν ηλεκτρολόγο. 

 

Για να μην παρεξηγηθώ...

 

 

Σε ένα project πληροφορικής... από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο, από ERP και DSS μέχρι δίκτυα αισθητήρων και απλό application, όλοι έχουν την δική τους συγκεκριμένη θέση και όλοι μπορούν (και πρέπει) να συνεργάζονται. 

 

Δεν υπάρχει κάποιος που τα κάνει όλα... ούτε κάποιος που τα ξέρει όλα. Όλοι κάτι ξέρουν παραπάνω από τον άλλο. Κάθε κλάδος (π.χ. ηλ μηχ, πληροφορικάριος, ΤΕ ηλεκτρολόγος, ΤΕ πληροφορικής, αυτοματιστής, μαθηματικός, μηχανολόγος κτλ) γνωρίζει καλύτερα αυτό για το οποίο έχει εκπαιδευτεί. 

 

Το θέμα με πολλούς ηλ. μηχ. είναι ότι δεν μπορούν να δεχθούν την (φαινομενική) αφάνεια που υπάρχει όταν είναι κάποιος κοντά στο H/W και ενισχύεται όσο πιο κοντά στο H/W είναι κάποιος. 

 

Έτσι, δημιουργούνται διάφορα κόμπλεξ (όπως αυτό που φαίνεται στο μήνυμα που παρέθεσα) με αποτέλεσμα οι ηλ. μηχ. να παρουσιάζονται ως θεοί των Η/Υ. 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το λάθος των ηλεκτρολόγων - wanna be programmers είναι πως θαρρούν ότι με αυτές τις γνώσεις μπορούν να αντικαταστήσουν κάποιον προγραμματιστή - software engineer - computer scientist. 

 

Και των μηχανολόγων...

Και των μαθηματικών...

Και των γιατρών...

Και των μηχανικών αυτοκινήτων...

Και του Μανόλη του μανάβη...

Και της Μαρίας (aka κουτσής)...

 

Δεν είναι θέμα ειδικότητας.

 

Γενικά, η αγορά στην Ελλάδα έχει βάλει χαμηλά τον πήχυ. Τόσο χαμηλά, που ο κάθε ημιμαθής όχι μόνο επιβιώνει αλλά πουλάει και μούρη.

Επιπλέον, το internet βρίθει από resources που αφορούν προγραμματισμό. Διαβάζει ο άλλος καναδυό tutorials, κάνει 3-4 copy/paste, "συναρμολογεί" κάτι που θυμίζει εφαρμογή, το βλέπει ο "πελάτης" του (που φυσικά δεν έχει δει κάτι καλύτερο) και αμέσως τον χρίζει προγραμματιστή. Κι αυτός καβαλάει το γάιδαρο και τρέχει!

 

Όταν οι πελάτες θα γίνουν πιο απαιτητικοί, τότε κι ο πραγματικός προγραμματιστής θα πάρει τη θέση που του αξίζει στην αγορά.

Και όταν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σταματήσουν να δίνουν τα πτυχία αβέρτα-κουβέρτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...