Προς το περιεχόμενο

To ηλεκτρικό Tesla Semi έχει αναπάντεχα ανταγωνιστικό κόστος


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η Daimler δεν είναι αυτή που επένδυσε κάτι δις στο υδρογόνο και τελικά τα παράτησε (link); Και μιλάει για miscalculations! Αλλά θα μου πεις με το υδρογόνο λαγό θα μπορούσε να πουλάει τσιμινιεροντιζελ μερικές δεκαετίες ακόμα και αν πετύχαινε θα εξακολουθούσε να πουλάει άλλα 2-3 φορτηγά σε αξία ανταλλακτικών στην ζωή του φορτηγού και θα ήταν χαρούμενοι και οι φίλοι της που θα παρήγαγαν υδρογόνο από ορυκτά καύσιμα.

Επεξ/σία από Omnigeek
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 167
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Άλλο το step-back, άλλο το παράτησε. Μη μεταφράζετε όπως σας βολεύει για να ικανοποιήσετε τις biased απόψεις σας

The new GLC-Fcell

Daimler focuses on battery EVs, keeps hand in fuel cells  (29/01/2018): Daimler is hedging its bets by keeping hydrogen fuel cell technology in development ....."We will scale, in terms of going into tens and hundreds of thousands of production, the battery-electric vehicles first, But we will keep the fuel cell in development, so we have this technological option should there be a shift in the market in this direction   " Kaellenius (Daimler board member in charge of r&d) termed fuel cells an "interesting technology for the future," especially for larger vehicles because they have better energy density than battery-electric vehicles. It's conceivable that the next generation of fuel cells could go into a bus instead

Daimler brings the fuel cell to stationary storage systems (Feb 2018)

Απλά οι μπαταρίες είναι της μόδας και είναι πιο εύκολο να πουληθούν γιατί δεν χρειάζονται άμεσα υποδομές, αφού προς το παρόν παρασιτούν στα στρατηγικά πλεονάσματα ενέργειας των κρατών. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το 2009 η Daimler διέσωσε την Tesla δίνοντας 50 εκατομύρια με αντάλλαγμα περίπου 10% των μετοχών. Παράλληλα υπήρχε συνεργασία σε τεχνικό επίπεδο, καθώς η Tesla προμήθευε ηλεκτρικά εξαρτήματα για τα Smart EV.

The two companies have already been working closely to integrate Tesla’s lithium-ion battery packs and charging electronics into the first 1,000 units of Daimler’s electric smart car. In order to benefit from each other’s know-how, the investment enables the partners to collaborate even more closely on the development of battery systems, electric drive systems and in individual vehicle projects.

2013: Daimler wants to expand cooperation with electric-car maker Tesla

2014: Daimler Exits Tesla Investment, Banks $780 Million

Δέν ξέρω τί ακριβώς μεσολάβησε και απο κεί που ήθελαν παραπάνω συνεργασία, τραβήχτηκαν εντελώς. Πάντως το μόνο σίγουρο είναι οτι η Daimler μετά απο τόσα χρόνια συνεργασίας ξέρει καλύτερα απο τον καθένα τις πραγματικές δυνατότητες της Tesla και μάλλον δέν είναι εντυπωσιασμένη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Whargoul είπε

Άλλο το step-back, άλλο το παράτησε. Μη μεταφράζετε όπως σας βολεύει για να ικανοποιήσετε τις biased απόψεις σας

Definition of step back

: to stop doing something or being actively involved in something for a time so in order to think about it and make decisions in a calm and reasonable way (εδώ)
 

Αν κρατάει ένα απροσδιόριστο κομμάτι ανάπτυξης (πόσο μεγάλο και με πόση χρηματοδότηση κανείς δεν ξέρει) ενεργό αν τυχών κάποτε αλλάξουν τα πράγματα και ενδιαφερθεί η αγορά για το υδρογόνο, και αν αποφασίσει κανένας παλαβός να ρίξει κόντρα σε κάθε λογική μερικές εκατοντάδες δισεκατομμύρια να χτίσει το δίκτυο σταθμών υδρογόνου (το λιγότερο 1 εκατομμύριο ευρώ ο ένας!), δεν λέει τίποτα.

 

Για την "διάσωση", η Daimler είδε μια ευκαιρία να πάρει τεχνολογία τσάμπα από μια καινοτόμα μικρή εταιρία (πήρε μια θέση στο συμβούλιο για ένα ασήμαντο για το μέγεθός της ποσό) και πούλησε (με σημαντικό κέρδος) όταν η μικρή εταιρία εξελίχτηκε σε έναν ανταγωνιστή.

Αναφορά σε κείμενο

A major reason for Daimler’s investment in Tesla was to tap the company’s expertise in lithium ion battery packs, and use them for Mercedes-Benz vehicles.

the need for access to Tesla’s intellectual property became less pressing in June, when Musk declared that competitors were free to use its patents.

Having lost its seat on the board, Daimler lost rare insight into the company, making its stake in Tesla less valuable and making a sale more attractive.

http://www.autonews.com/article/20141022/BLOG06/141029932/three-factors-in-daimlers-$780m-sale-of-tesla-stock

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Για την "διάσωση", η Daimler είδε μια ευκαιρία να πάρει τεχνολογία τσάμπα από μια καινοτόμα μικρή εταιρία (πήρε μια θέση στο συμβούλιο για ένα ασήμαντο για το μέγεθός της ποσό) και πούλησε (με σημαντικό κέρδος) όταν η μικρή εταιρία εξελίχτηκε σε έναν ανταγωνιστή.

Ευχαριστώ για το λίνκ, τώρα κάνει πιό πολύ νόημα αυτό που έγινε.

Οπότε το "expand cooperation" που ήθελε η Daimler το 2013 ήταν να δωθούν κάποια ανταλλάγματα για να συνεχίσει να έχει θέση στο Board of Directors. Προφανώς δέν κατέληξαν σε συμφωνία και γι αυτό ακολούθησε η πώληση των μετοχών το 2014.

 

Επίσης ένα σχόλιο για τις πατέντες: είναι δίκοπο μαχαίρι. Η πατέντα για να μπορείς στη συνέχεια να την υπερασπιστείς στο δικαστήριο πρέπει να είναι αρκετά αναλυτική, πράγμα που σημαίνει οτι καταθέτοντας την, δημοσιεύεις την τεχνολογία σου σε όλο τον κόσμο για να την αντιγράψει. Γι αυτό οι πιό πολλές τεχνολογίες δέν πατεντάρονται (trade secrets).

Ένα άλλο ζήτημα είναι οτι αν για παράδειγμα η πατέντα περιγράφει ένα εξάρτημα απο αλουμίνιο, αν έρθει κάποιος και το φτιάξει απο πλαστικό, τότε νομικά δέν μπορείς να κάνεις τίποτα. Οπότε ενώ απο τη μία η πατέντα πρέπει να είναι αναλυτική, ταυτόχρονα πρέπει να είναι και πιό αόριστη ωστε να υπάρχει προστασία σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό είναι ενας γρίφος που δέν λύνεται εύκολα.

Και η πατέντα δέν παρέχει αυτόματη προστασία, πρέπει να τη διεκδικήσεις δικαστικά, με τεράστιο κόστος συνήθως.

O Musk δεν έκανε τις πατέντες του ελευθερες προς χρήση ακριβώς, απλά υποσχέθηκε οτι δέν θα ασκήσει μήνυση σε όποια εταιρία τις χρησιμοποιεί "in good faith" επομένως παραμένει στη διακριτική ευχαίρεια της Tesla αν τελικά θα διεκδικήσει την πατέντα της.

Επίσης αυτό το "άνοιγμα" των πατεντών, του δίνει λίγο-πολύ δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τις πατέντες άλλων εταιριών που κάνουν χρήση των πατεντών της Tesla.

Αναφορά σε κείμενο

In other words, if a company wants to use Tesla’s patents for free, they cannot sue Tesla for infringement of their own patents, which has some interesting implications since a legal action is the main, if not only mean to enforce intellectual property rights.

 

Οπότε μια start-up που δέν έχει δικές της πατέντες θα μπορεί (μάλλον) άφοβα να χρησιμοποιήσει τις πατέντες της Tesla. Αλλά οι κατοχυρωμένες εταιρίες με μεγάλα patent portfolio δέν θα έκαναν κάτι τέτοιο.

Και όπως φαίνεται, μετά απο αυτή την ανακοίνωση η Tesla συνέχισε να καταθέτει πατέντες, οπότε τα κίνητρα του Musk δέν είναι εντελώς ξεκάθαρα και σίγουρα η χρήση των πατεντών δέν είναι ελέυθερη όπως αφήνουν να εννοηθεί τα διάφορα άρθρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μέχρι και στο λεξικό γίνεσαι biased. Το for a time so in order to think about it and make decisions in a calm and reasonable way  στην πρόταση το είδες? Πιο κοντά στην παύση σημαίνει το step back, όχι παρατάω. Μάλλον θα το είδες και στο cambridge dictionary σαν το έψαχνες αλλά δεν το έβαλες γιατί δεν σε βόλευε. 

to temporarily stop being involved in an activity or situation in order to think about it in a new way Cambridge dictionary

Αρκετοί παλαβοί να επενδύουν. Μην σε αγχώνει αυτό 

Hydrogen mobility Europe - Partners

Scandinavian Hydrogen Highway Partnership

Germany Records Highest Increase of H2 Refuelling Stations Worldwide (15 Feb 2018)

 

Επίσης ακόμη πιο παλαβοί αυτοί Hydrogen is key to unlocking the full offshore wind potential of the North Sea - World Energy Counsil 19/01/2018

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τις πατέντες, φυσικά και θα διατηρήσει το δικαίωμα να υπερασπίσει τον εαυτό της

What this pledge means is that as long as someone uses our patents for electric vehicles and doesn’t do bad things, such as knocking off our products or using our patents and then suing us for intellectual property infringement, they should have no fear of Tesla asserting its patents against them.

διάβασε το επίσημο κείμενο από την Tesla και πως το ερμήνευσε ο συγγραφέας του άρθρου. 

 

Για το υδρογόνο, με την Κίνα να έχει 5 σταθμούς και τiς ΗΠΑ 40 είμαι σίγουρος ότι όλοι οι έξυπνοι επιχειρηματίες του κόσμου κάνουν ουρά να πετάξουν τα ωραία δισεκατομμυριάκια τους για τα 10 mirai που κατάφερε να πουλήσει η Toyota. Η Ελλάδα για παράδειγμα έχει 7500 βενζινάδικα * 1 εκατομμύριο ανά σταθμό (1-5 κάνουν σήμερα) θέλει δηλαδή 7.5 δισεκατομμύρια μόνο για τα πρατήρια χωρίς τις μονάδες παραγωγής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

DHL exec: Tesla Semi could save shipping companies thousands of dollars a year

 

Αναφορά σε κείμενο


The numbers behind Tesla Inc’s long-distance Semi electric trucks are close to making sense for haulers looking at a shift away from diesel that may save them tens of thousands of dollars a year, according to an executive with DHL.
...
He says he could potentially pay off the difference between the purchase price of a Tesla Semi and a traditional diesel truck in less than two years, thanks to savings on maintenance and fuel.
“We are estimating that we could have pay back within a year-and-a-half based on energy usage as well as lower maintenance cost,” Monkmeyer told Reuters in an interview from his office in Columbus, Ohio. “The maintenance savings can be enormous as well. Just because the engines are much simpler in terms of the number of parts and the complexities of the parts.”
...
The two-year timeline also chimes with assurances being given by Daimler AG’s van unit to customers interested in its forthcoming electric Sprinter van that the total cost of ownership will be the same as the cost to own and operate a conventional van over a few years.
....
Still, he says larger concerns loom around Tesla’s charging infrastructure and how haulers plan to switch from pumps in depots to swift “megacharging” of electric vehicles. “The biggest issue is going to be how is that grid provided and how is it supported and how quickly can we get a network out there for use nationwide, throughout North America, throughout the world,” he says. “That’s a big question mark. So that to me would be one limiting factor.”

Ενδιαφερουσα η αποψη ενος στελεχους της DHL που αν πανε καλα οι δοκιμες πιστευει οτι τα ηλεκτρικα φορτηγα(οχι μονο το semi tesla, αλλα και το van της Daimler) θα μπορουν να κανουν αποσβεση σε ~ 2χρονια(σε αντιθεση με τα μαργαριταρια που διαβαζαμε εδω μεσα).

Φυσικα, τονιζει οτι το σημαντικοτερο περιοριστικος παραγοντας ειναι το θεμα της φορτισης απο το δικτυο και αυτο ειναι που πρεπει να βελτιωθει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μερικά ενδιαφέροντα πράγματα για το eActros της Mercedes απο εδώ: https://electrek.co/2018/02/21/mercedes-benz-all-electric-truck-eactros/

και απο την επίσημη ανακοίνωση: https://www.daimler.com/documents/investors/news/capital-market-releases/daimler-mercedes-benz-ir-release-en-20180221-1.pdf

18c0050_08.jpg?quality=82&strip=all&w=12

 

Ο άξονας του "διαφορικού" έχει μονά φαρδιά λάστιχα αντί για διπλά που ρίχνουν το συνολικό βάρος (μία ζάντα αντί για δύο) και έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά κύλισης, οπότε και οικονομία.

Ο άξονας του τεμπέλη έχει το σύστημα Telligent, οπου εκτός του οτι σηκώνεται για οικονομία στο καύσιμο (οπως όλοι οι τεμπέληδες) όταν το φορτηγό είναι άδειο ή λίγο φορτωμένο, επιπλέον στρίβει αντίθετα απο τη φορά του άξονα διεύθυνσης στις μανούβρες, για να μικρύνει τον κυκλο στροφής. Στις μεγαλύτερες ταχύτητες απλά κλειδώνει στην ευθεία.

 

https://www.mercedes-benz.com.cy/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/trucks/distribution/axor/engine_gearing_axles/axor_engine_gearing_axles_trainling_axle_465x245_jpg.object-Single-MEDIA.tmp/axor_engine-gearing-axles_trailing-axle_465x245.jpg

 

Θα υπάρχει το κλασσικό σύστημα αέρος για τα φρένα και τα διάφορα αξεσουάρ. Η αντλία αέρα είναι ηλεκτρική και τροφοδοτείται με υψηλή τάση απο τις μπαταρίες κίνησης.

Επίσης για λόγους συμβατότητας, υπάρχει και το κλασσικό στα φορτηγά ηλεκτρικό σύστημα των 24V με δύο 12V μπαταρίες μολύβδου σε σειρά, το οποίο θα τροφοδοτεί την καμπίνα, τα φώτα κτλ.

Ενδιαφέρον έχει η ύπαρξη των brake resistors. Αυτές είναι ηλεκτρικές αντιστάσεις που σχηματιζουν ένα εικονικό φορτίο (dummy load) και συνδέονται στο μοτέρ για να το φρενάρουν, μετατρέποντας την ηλεκτρική ενέργεια σε θερμότητα.

Αυτές χρειάζονται επικουρικά γιατι το regenerative braking δέν δουλεύει αποτελεσματικά σε χαμηλές ταχύτητες ή οταν η μπαταρία είναι κρύα και δέν μπορεί να δεχτεί φορτίο, ή όταν είναι γεμάτη. Επιπλέον ένα φορτηγό δέν μπορεί να φρενάρει βασιζόμενο αποκλειστικά στα φρένα του, γιατι θα τα υπερθερμάνει. Τα κλασσικά φορτηγά έχουν διατάξεις όπως retarder, exhaust brake, compression release (Jake) brake, οι οποίες όμως δέν έχουν εφαρμογή σε ένα ηλεκτρικό φορτηγό.

Οπότε και ο ισχυρισμός του Musk οτι το φορτηγό του θα μπορεί να ανακτά ~95% της ενέργειας είναι παραπλανητικός γιατι αυτό δέν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις.

 

@haHa

Τα μαργαριτάρια τα πετάει ο Musk και στη συνέχεια τα παπαγαλίζουν τα fanboy του. Αν προσέξεις στο press release για το eActros, η Mercedes είναι απίστευτα φειδωλή και συντηρητική με τις δηλώσεις της.

Πχ: The long-term aim: locally emission-free and quiet driving in urban environments with series-production trucks.

Το μόνο που αναφέρει για το κόστος είναι: "Our aim is to achieve series production and market maturity for a range of economically competitive electric trucks for use in heavy-duty transport operations with effect from 2021."

Economically competitive μπορεί να σημαίνει οτι θα είναι πιό ακριβό απο συμβατικό φορτηγό αλλά όχι πολύ.

Επίσης ο υπέυθυνος ανάπτυξης των φορτηγών της Mercedes δέν είναι σίγουρος για το πώς θα συμπεριφερθούν οι μπαταρίες σε βάθος χρόνου: “Trucks have to run for 1.5 million miles and then there’s a used-truck buyer too after that,” said Daum. “We don’t know for sure how batteries for trucks will react after being in use for four to five years -- it’s very complex.”

Ούτε είναι σίγουροι για το πόσο πιο οικολογικά είναι σε σχέση με τα φορτηγά diesel: The customer innovation fleet will be on the road until at least mid 2020. Its aim is to establish the energy requirements for a series of specific application scenarios as well as the economic efficiency of the electric trucks, and to compare the environmental performance of the electric trucks with that of diesel trucks in a full Life Cycle Assessment.

Γι αυτό το λόγο βγάζουν δοκιμάστικά 10 φορτηγά τώρα και άλλα 10 του χρόνου, ωστε αν πάνε καλά οι δοκιμές να τα βγάλουν στην παραγωγή το 2021.

Αντίθετα ο Musk έχει απαντήσεις για όλα αυτά. Μηδενικά έξοδα για σέρβις, εγγύηση για ενα εκατομύριο μίλια, πιο φτηνό απο το πρώτο χιλιόμετρο.

Δύο είναι οι πιθανότητες: 1) ο Musk είναι τόσο απίθανος που με μηδενική εμπειρία στα φορτηγά θα καταφέρει να τη βγεί απο δεξιά στη Mercedes που έχει πάνω απο 100 χρόνια εμπειρία στα συμβατικά φορτηγά και ήδη εκτεταμένη εμπειρία με λεωφορεία και μικρότερα φορτηγά ηλεκτρικά, υβριδικά και fuel cells

2) Ο Musk είναι ένας τσαρλατάνος.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και τα μαργαριταρια συνεχιζονται!

 

Μια σχετικη ειδηση:

το ηλεκτρικο van της Mercedes ειναι ετοιμο για παραγγελια και η Mercedes εχει σκοπο να κανει σιγα-σιγα ηλεκτρικα ολα τα εμπορικα van της:

http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Electric-vans-from-Mercedes-Benz-Vans-Also-reliable-in-the-cold-ice-and-snow-the-electric-Vito-on-endurance-trials-at-the-Polar-Circle.xhtml?oid=33518146

Αναφορά σε κείμενο

Mercedes Benz Vans is planning the electrification of all its commercial model series in the coming years. The start is being made with the eVito

Εδω βεβαια θα συνεχιζουμε να διαβαζουμε διαφορα μαργαριταρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, haHa είπε

Και τα μαργαριταρια συνεχιζονται!

Μια σχετικη ειδηση:

το ηλεκτρικο van της Mercedes ειναι ετοιμο για παραγγελια και η Mercedes εχει σκοπο να κανει σιγα-σιγα ηλεκτρικα ολα τα εμπορικα van της:

http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Electric-vans-from-Mercedes-Benz-Vans-Also-reliable-in-the-cold-ice-and-snow-the-electric-Vito-on-endurance-trials-at-the-Polar-Circle.xhtml?oid=33518146

Εδω βεβαια θα συνεχιζουμε να διαβαζουμε διαφορα μαργαριταρια.

 

 Ποιό ακριβώς είναι το μαργαριτάρι? Όπως έγραψα και πιό πάνω:

54 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Mercedes που έχει πάνω απο 100 χρόνια εμπειρία στα συμβατικά φορτηγά και ήδη εκτεταμένη εμπειρία με λεωφορεία και μικρότερα φορτηγά ηλεκτρικά, υβριδικά και fuel cells

Καί πόση ομοιότητα νομίζεις οτι έχει ένα βαν με ένα 20τονο φορτηγό ή με ένα semi?

Τα βάν αυτά έχουν μεικτό βάρος όσο και ένα μεγάλο SUV, υδραυλικά φρένα χωρίς άλλη υποβοήθηση, κτλ. Πολύ απλά δέν υπάρχει καμία επαφή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νέο βίντεο με το φορτηγό με την μεγάλη εμβέλεια (800 χλμ.)

0-100 άδειο σε 5", με 36 τόνους φορτίο 20"!

Και ο Musk ανακοίνωσε ότι ίσως να έχει και καλύτερες προδιαγραφές για τα ίδια χρήματα.

Musk 23 Φεβ 2018:

"Am feeling optimistic about beating the Semi specs announced at the unveiling for the same price. The Tesla Semi will be something really special."

 
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Νέο βίντεο με το φορτηγό με την μεγάλη εμβέλεια (800 χλμ.)

0-100 άδειο σε 5", με 36 τόνους φορτίο 20"!

Και ο Musk ανακοίνωσε ότι ίσως να έχει και καλύτερες προδιαγραφές για τα ίδια χρήματα.

Musk 23 Φεβ 2018:

"Am feeling optimistic about beating the Semi specs announced at the unveiling for the same price. The Tesla Semi will be something really special."

 

Πες του να κάνει ακόμα ένα Run, μετά από 600 000 μίλια καθημερινών σχεδόν supercharged φορτίσεων, με 25% μπαταρία, φορτωμένο, σε ανηφόρα, και έλα να μας ξαναγράψεις τα νούμερα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...

Ακούω live το investors conference call της Tesla.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, τέλος το Tesla Semi.

Σε ερώτηση ενός Youtuber (πρωτοφανές για conference call αλλά έκανε καιριες ερωτήσεις) σχετικά με τα Megachargers και την τιμή του ρεύματος άρχισε να τα μπουρδουκλώνει (νομίζω ο Straubel απάντησε στην ερώτηση) λέγοντας πως ήταν εκτιμήσεις και δέν έχουν κατασταλάξει κάπου.

Στη συνέχεια σε αλλη ερώτηση σχετικά με το πόσα reservations υπάρχουν και πότε σκοπεύουν να ξεκινήσουν τη διάθεση των Semi, ο Musk είπε οτι είναι πολύ λίγες, γύρω στις 2000 κρατήσεις και οτι θέλουν να εστιάσουν στο Model 3 και το ramp της παραγωγής.

Αυριο θα αντιγράψω τα ακριβή quote απο το transcript.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι θες να πεις Βίρνα; Θες να πεις, οτι το project Semi δεν θα βγει στην αγορά; Θες να πεις Βίρνα οτι το semi ήταν αλλη μια φουσκα του musk για να μαζέψει χρηματιστηριακά χρήματα; Τι μου λες Βίρνα; Δεν το πιστευω! Δεν γίνεται!

Και τώρα πως θα παρηγορήσουμε όλους τους fan boys που όταν τους λέγαμε "υπομονή να δουμε τι θα γινει στην πράξη" αυτοι κλαίγονταν και οδείρονταν οτι o Μασκ εχει όραμα, εχει λόγο και τηρεί αυτα που λεει;

Βίρνα τώρα προβληματίζομαι και για άλλο θέμα. Μήπως το model 3 δεν εχει τελικά τις επιδόσεις, ασφάλεια, κόστος (αγοράς - συντήρησης-χρήσης) που μας ελεγε το τμήμα μαρκετινγκ της tesla; Δεν θα γίνει τελικά το πάμφθηνο leasing των 150-200 δολλαρίων; Πέφτω απο τα σύννεφα Βίρνα

:lol:

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...