Προς το περιεχόμενο

Εισαγωγείς αυτοκινήτων: Καμία παροχή κινήτρων στην Ελλάδα για την ηλεκτροκίνηση


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

18 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Η Τεσλα απο επιλογή δεν παίζει με Lidair αλλα με κάμερες και χρήση ΑΙ που αναπτύσσεται συλλέγοντας δεδομένα απο τα αυτοκίνητα ήδη που κυκλοφορούν. Οπως και αναβαθμίζοντας το HW (οπου ακόμα και σήμερα δεν ειναι αρκετά δυνατό για lvl5), εξού και τα προβλήματα.

Ναί, η Tesla συνεχώς αναφέρει την υπεροχή της έναντι στους άλλους κατασκευαστές σχετικα με τα δεδομένα που συλλέγει απο τα αυτοκίνητα της. Μόνο που αν το εξετάσουμε λίγο πιο προσεκτικά, μπάζει απο όλες τις μεριές.

Το πρώτο σημείο είναι οτι μόλις χάλασε η συμφωνία με την Mobileye, φάγανε τόσο μεγάλη φρίκη που για πολλούς μήνες δέν δουλεύε ούτε το rain sensing στους καθαριστήρες. Έχω την εντύπωση οτι ακόμα και σήμερα, το AP2 δέν έχει φτάσει τα επίπεδα του AP1.

Οπότε που πήγαν τα δεδομένα που υποτίθεται συλλέγανε τόσο καιρό?

Η δεν συλλέγανε τίποτα, ή δεν συλλέγανε τίποτα αξίας. Όπως όλα δείχνουν, όλη τη δουλειά την έκανε το τσιπάκι της Mobileye, και η Tesla είχε συνεισφέρει ελάχιστη τεχνογνωσία σε αυτό.

Γενικά η συλλογή καλής ποιότητας δεδομένων απο τα οποία θα βγούν χρήσιμα συμπεράσματα δέν είναι κάτι απλό. Η Google στα δικά της αυτοκίνητα έχει πολλούς περισσότερους αισθητήρες όλων των ειδών απ ότι έχει η Tesla. Γιατι όταν γίνει το disengagement πρέπει να μπορείς να καταλαβεις τί ήταν αυτό που μπέρδεψε το σύστημα και απενεργοποιήθηκε ή τί δέν είδε κάν το σύστημα αλλά το είδε ο οδηγός και ανέλαβε το τιμόνι.

Αμφιβάλλω αν τα αυτοκίνητα της Tesla έχουν αυτή τη δυνατότητα. Αν πάλι την είχαν, ο όγκος των δεδομένων θα ήταν τέτοιος που δέν μπορούν να σταλούν στα κεντρικά over the air. Και όπως φαίνεται, μόνο οι δύο κεντρικές κάμερες λειτουργούν:

Clever Owner Uses Tape To Discover Nearly All Of Tesla's New Cameras Do Nothing

Έτσι κι αλλιώς, οι οπτικές κάμερες δέν μπορούν να δούν πολλά σε κακές καιρικές συνθήκες, γι αυτό όλοι οι άλλοι κατασκευαστές θεωρούν το LIDAR απαραίτητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 132
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

7 ώρες πριν, madx2 είπε

1) Η παραγωγή ενέργειας δεν επαρκεί και το τρέχων δίκτυο σίγουρα δεν αντέχει χωρίς σημαντικές αναβαθμίσεις , απλά δες τι γίνεται το καλοκαίρι όπου πολλές φορές έχει χρειαστεί να γίνουν διακοπές ρεύματος

2) Δεκτόν αλλά δεν είναι κάτι άμεσα υλοποιήσιμο και σίγουρα δεν μπορείς να υποχρεώσεις κάποιον να έχει smartphone

3) Δεν ξέρω κάτα πόσο είναι εφικτό να τοποθετηθούν superchargers παντού αλλά σίγουρα θα προκύψει θέμα με το πόσα αυτοκίνητα μπορούν να εξυπηρετήσουν , απλά σκέψου ότι θα πρέπει να υπάρχει χώρος για μερικές χιλιάδες όπου θα μπορούν να παρκάρουν για τουλάχιστον 25-20 λεπτά για να φορτιστούν.
Επισής ένα σημαντικό θέμα είναι τι γίνεται με την επαρχία και ειδικά στις ορεινές περιοχές όπου σίγορα το δίκτυο δεν έχει κατασκεαυστεί για να αντέχει τέτοια φορτία.

4) Δεν αντιλέγω αλλά και πάλι απαιτούνται έξτρα εργοστάσια

1) Δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω. Το ηλεκτρικό δίκτυο είναι φτιαγμένο για να μπορεί να καλύπτει την μεγαλύτερη δυνατή κατανάλωση, κάποιες ώρες το καλοκαίρι όπως λες που είναι ανοιχτά όλα τα aircon κτλ. Τις υπόλοιπες ώρες/μέρες που πέφτει η κατανάλωση η παραγωγή αυτή μένει ανεκμετάλλευτη. Ένας έξυπνος φορτιστής μπορεί να τραβάει ρεύμα από το δίκτυο όποτε περισσεύει χωρίς να το επιβαρύνει, αλλά επιπλέον να το σταθεροποιεί (εφόσον μπορεί να πάρει ρεύμα από τις μπαταρίες). Στην Βρετανία για παράδειγμα υπολόγισαν ότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να προστεθούν περίπου 1.9 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πριν χρειαστεί σημαντικές νέες παραγωγικές μονάδες (εργοστάσια, ανανεώσιμα κτλ), και ακόμα και το 2040 που προβλέπουν 100% ηλεκτρικά εκεί η αύξηση υπολογίζεται στο 8%.

The National Grid has moved to allay fears that increasing popularity of electric vehicles will cause significant strain on pre-existing power networks.

Yet in a new “myth-buster” document, National Grid said such a situation was an “outlier”, and more likely scenarios predicted much lower extra peak demand by 2040.  

2) Δεν είναι άμεσο, αλλά σχετικά εύκολο χωρίς επενδύσεις από το κράτος ή την ΔΕΗ.

3) γιατί θα πρέπει να έχουν θέσεις για χιλιάδες οχήματα ταυτόχρονα; Τα βενζινάδικα έχουν θέσει για χιλιάδες αυτοκίνητα ταυτόχρονα; Και βενζίνη δεν μπορείς να φτιάξεις μόνος σου, ρεύμα όμως υπάρχει παντού. Στην επαρχία είναι ακόμα ευκολότερα γιατί ο κόσμος δεν ζει συνήθως στοιβαγμένος σε πολυκατοικίες όπως στις μεγάλες πόλεις (στις Ελληνικές τουλάχιστον). Όλα είναι θέμα αποφασης, η Tesla μονη της ανέλαβε και έφτιαξε δεκάδες χιλιάδες suprechargers σε ελάχιστο χρόνο, στην Ευρώπη έχει δεκάδες ιδιωτικές που χτίζουν δίκτυα. Να μια νέα βιομηχανία για την Ελλάδα αν θέλαμε να το παλέψουμε.

4) το gigafactory της Tesla νομίζω κάνει 100% ανακύκλωση σε όλες τις μπαταρίες που φτιάχνει. Δεν είναι δύσκολο, απλά είναι πιο φτηνό να αγοράζεις πρώτη ύλη λίθιο που είναι τσάμπα

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

omnogeek. ξεχνάς κάτι άλλο όμως. Το δίκτυο θα πρέπει να στηρίξει όχι μόνο το επιπρόσθετο βάρος από τα αυτοκίνητα, αλλά και όλη την ανάπτυξη που ίσως έρθει, και την αύξηση του πληθυσμού, βιομηχανίες, θέρμανση (που στο ΗΒ είναι επί το πλείστον με φυσικό αέριο)  και οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση προς το ρεύμα. 

5a831d5b98c21_Capture2.JPG.12c6f48df87444a61da6959eb4bfdb2b.JPG

 

Σχετικά με το ΗΒ, είχα βρει μια καλή αναφορά, της nationalgrid, του 2017, της σειρά των Future energy scenarios. και υπολόγιζε διάφορα σενάρια, με δεδομένα, γραφικές κλπ. Από ελεύθερη και αναξέλεκτη είσοδο των ηλεκτρικών αμαξιών, μέχρι μικρά - οικονομικά αυτοκίνητα που θα μπορούν να πηγαίνουν μόνα τους να φορτίζουν. Το συμπέρασμα τους ήταν ότι θα χρειαστούν περίπου 2-4GW εξτρα peak για το 2030 στο καλύτερο σενάριο, και από 6(αυτόματη φόρτιση και shared οχήματα) μέχρι τα 18GW (όχι 40 που αναφέρει το άρθρο σου) για ελεύθερη χρήση το 2050, εάν και όταν μπουν οι αυτοματισμοί. (για consumer users τα νούμερα αυτά). Η πηγή που παραθέτεις, χρησιμοποιεί μόνο το πιο ευνοϊκό σενάριο από όλη την αναφορά, και τα 40GW, τώρα που βρείκα τα σενάρια, είναι με Full sensitivities υπερ των μπαταριών, πάλι υπερακραίο σενάριο what-if. 

Για τις θέσεις φορτίσματος, η διαφορά είναι οι ελεύθεροι σταθμοί ανά δεδομένη ώρα, και όχι γενικά σταθμοί στο σύνολο. Μια αντλία βενζίνης μπορεί να εξυπηρετεί 10-12 αυτοκίνητα την ώρα, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί 24/7. Ένας σταθμός φόρτισης στην καλύτερη περίπτωση με όλες τις εξελίξεις στη φόρτιση 1-2 αυτοκίνητα. Εάν μπουν και περιορισμοί, να φορτίζονται όταν το δίκτυο είναι ελέυθερο, τότε οι ενεργές ώρες φόρτισης μειώνονται. Επίσης οι αυτόματοι φορτιστές έχουν και αυτοί τους περιορισμόυς τους, που προέρχονται από το ωράριο εργασίας. Συνήθως όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν σε κατάσταση φόρτισης την ίδια ώρα, όταν θα επιστρέφουν στο σπίτι. 

Βρήκα την αναφορά, Future Energy Scenarios 2017, λογικά πρέπει να υπάρχει κάπου στο Ιντερνετ

 

Capture.PNG

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/10/2018 στις 7:17 ΜΜ, Omnigeek είπε

 

 

Επίσης ένα σχόλιο για αυτό το βίντεο: CA DMV Report Sheds New Light On Misleading Tesla Autonomous Drive Video

Όπως προκύπτει απο μαρτυρίες περίοικων αλλα κυριότερα απο τα Disengagement Data που κατέθεσε η Tesla στο California DMV, το βίντεο αυτό τραβήχτηκε σε διάστημα 4 ημερών, κατα τις οποίες σημειώθηκαν συνολικά 177 disengagements.

Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα οτι το βίντεο είναι ψέυτικο ή μοντάζ, αλλά όπως όλα δείχνουν, προσπαθούσαν στην ίδια διαδρομή ξανά και ξανά και ξανά μέχρι να τους τύχει και να μήν υπάρξει ούτε ένα disengagement.

Οπότε το βίντεο είναι εντελώς παραπλανητικό. Είναι σαν να βαράω τρίποντα απο την άλλη άκρη του γηπέδου και στο βίντεο να δείξω μόνο τις 3 φορές που μπήκε καλάθι, αλλά όχι τις 253 που βρήκα αέρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@madx2

Κάμερες + radar + ultrasonics

Το lidar δεν είναι ικανότερο από την επιλογή της Tesla. 1ον είναι εξωφρενικά ακριβό, τα συστήματα σαν αυτά που χρησιμοποιεί η google κοστίζουν ~$70000 το κομμάτι τα πραγματικά καλά πολλαπλάσια ποσά, ακόμα και x10 να πέσει η τιμή πάλι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε νορμάλ αυτοκίνητα, μόνο σε ειδικής χρήσης επαγγελματικά. 2ον) δεν λειτουργεί καλά στην βροχή, το χιόνι, την ομίχλη, την σκόνη και οτιδήποτε άλλο εκτός από ιδανικές οπτικές συνθήκες. 3) απαιτεί εξωφρενική επεξεργαστική ισχύ, τα αυτοκίνητα με lidar είναι γεμάτα με εξειδικευμένους υπολογιστές για να κάνουν τις πιο απλές διαδρομές με 10 χλμ/ωρα. της Tesla δουλεύουν με Nvidia Tesla του εμπορίου που βελτιώνονται καθημερινά. 3) δεν μπορεί να κάνει οπτική αναγνώριση, δεν διαβάζει οδικές πινακίδες, φανάρια, φλας αυτοκινήτων. Άρα χρειάζεται επιπλέον ένα τέτοιο σύστημα αναγνώρισης με κάμερες, +radar για όταν δεν βλέπει. Ποιο το νόημα;

Φίλε Fubar.gr αν είσαι τόσο απογοητευμένος με όλα της Tesla σου αγοράζω τις μετοχές σου για 10 σεντ το δολλάριο. Σκέψου το και πες μου.

Για το ηλεκτρικό δίκτυο αυτά είναι τα τελευταία νούμερα της επίσημης διαχειρίστριας αρχής της Βρετανίας.

Για τις θέσεις φόρτισhς, παρακάτω μόνο το δίκτυο της Tesla (έρχεται και στην Ελλάδα σύντομα!). Δεκάδες άλλες εταιρίες χτίζουν πυρετωδώς δίκτυα και ο καθένας έχει μια μπρίζα σπίτι του.

5a835dcd07c00_superchargersworld.jpg.ac8a2bbd1e61c9138764e4a288617b20.jpg

 

 

Επεξ/σία από Omnigeek
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, Omnigeek είπε

1) Δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω. Το ηλεκτρικό δίκτυο είναι φτιαγμένο για να μπορεί να καλύπτει την μεγαλύτερη δυνατή κατανάλωση, κάποιες ώρες το καλοκαίρι όπως λες που είναι ανοιχτά όλα τα aircon κτλ. Τις υπόλοιπες ώρες/μέρες που πέφτει η κατανάλωση η παραγωγή αυτή μένει ανεκμετάλλευτη. Ένας έξυπνος φορτιστής μπορεί να τραβάει ρεύμα από το δίκτυο όποτε περισσεύει χωρίς να το επιβαρύνει, αλλά επιπλέον να το σταθεροποιεί (εφόσον μπορεί να πάρει ρεύμα από τις μπαταρίες). Στην Βρετανία για παράδειγμα υπολόγισαν ότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να προστεθούν περίπου 1.9 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πριν χρειαστεί σημαντικές νέες παραγωγικές μονάδες (εργοστάσια, ανανεώσιμα κτλ), και ακόμα και το 2040 που προβλέπουν 100% ηλεκτρικά εκεί η αύξηση υπολογίζεται στο 8%.

The National Grid has moved to allay fears that increasing popularity of electric vehicles will cause significant strain on pre-existing power networks.

Yet in a new “myth-buster” document, National Grid said such a situation was an “outlier”, and more likely scenarios predicted much lower extra peak demand by 2040.  

2) Δεν είναι άμεσο, αλλά σχετικά εύκολο χωρίς επενδύσεις από το κράτος ή την ΔΕΗ.

3) γιατί θα πρέπει να έχουν θέσεις για χιλιάδες οχήματα ταυτόχρονα; Τα βενζινάδικα έχουν θέσει για χιλιάδες αυτοκίνητα ταυτόχρονα; Και βενζίνη δεν μπορείς να φτιάξεις μόνος σου, ρεύμα όμως υπάρχει παντού. Στην επαρχία είναι ακόμα ευκολότερα γιατί ο κόσμος δεν ζει συνήθως στοιβαγμένος σε πολυκατοικίες όπως στις μεγάλες πόλεις (στις Ελληνικές τουλάχιστον). Όλα είναι θέμα αποφασης, η Tesla μονη της ανέλαβε και έφτιαξε δεκάδες χιλιάδες suprechargers σε ελάχιστο χρόνο, στην Ευρώπη έχει δεκάδες ιδιωτικές που χτίζουν δίκτυα. Να μια νέα βιομηχανία για την Ελλάδα αν θέλαμε να το παλέψουμε.

4) το gigafactory της Tesla νομίζω κάνει 100% ανακύκλωση σε όλες τις μπαταρίες που φτιάχνει. Δεν είναι δύσκολο, απλά είναι πιο φτηνό να αγοράζεις πρώτη ύλη λίθιο που είναι τσάμπα

1) Όπως γράφεις υπάρχουν ημέρες όπου ήδη το δίκτυο δεν αντέχει άρα πόσο μάλλον να προστεθούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα , επίσης σκέψου ότι αυτό συμβαίνει και βραδινές ώρες αρκετές μέρες το καλοκαίρι ενώ ειδικά στα νησιά είναι οριακά με τις καταναλώσεις.
 

3) Αναφέρομαι σε όσους ταξιδεύουν και ειδικά τις περιόδους αιχμής Χριστούγεννα, Πάσχα κ καλοκαίρι όπου κάποιος δεν θα περιμένει στις διακοπές να βραδιάσει για να φορτίσει και να πάει το ταξίδι του.
Αν δε υπολογίσεις ότι το καλοκαίρι θα πρέπει να δουλεύει φουλ το κλιματιστικό τα χιλιόμετρα που θα μπορείς να κάνεις μειώνονται δραματικά
Τα βενζινάδικα σε μικρό χώρο άνετα μπορούν να γεμίσουν  4 αυτοκίνητα / 3λέπτο (4 αντλίες μαζί με τον χρόνο της πληρωμής) κάνε λοιπόν τον υπολογισμό .
 Επίσης θα πρέπει να λάβεις υπόψιν ότι απαιτούνται σοβαρές αναβαθμίσεις στο δίκτυο και ειδικά στην επαρχία για να αντέξει τα σχετικά φορτία

Η μόνη περίπτωση για να προχωρήσουν τα ηλεκτρικά είναι να γίνει επιτέλους η κατάλληλη εξέλιξη στις μπαταρίες , τα τελευταία χρόνια έχουν βγεί αρκετές ελπιδοφόρες τεχνολογίες που δεν έχουν προχωρήσει και σίγουρα για αυτό ευθύνονται και οι εταιρείες που θέλουν να συνεχίσουν το άρμεγμα

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά  καθησα και διάβασα στα γρήγορα το νήμα. Απορία : τι κίνητρο να έχουν οι εισαγωγείς αφού αυτά τα αυτοκίνητα είναι πανάκριβα. Αντέ και τα φέρανε κάνανε σταθμούς φόρτισης. Υπάρχει κανείς να τα αγοράσει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Κάμερες + radar + ultrasonics

Το lidar δεν είναι ικανότερο από την επιλογή της Tesla. 1ον είναι εξωφρενικά ακριβό, τα συστήματα σαν αυτά που χρησιμοποιεί η google κοστίζουν ~$70000 το κομμάτι τα πραγματικά καλά πολλαπλάσια ποσά, ακόμα και x10 να πέσει η τιμή πάλι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε νορμάλ αυτοκίνητα, μόνο σε ειδικής χρήσης επαγγελματικά. 2ον) δεν λειτουργεί καλά στην βροχή, το χιόνι, την ομίχλη, την σκόνη και οτιδήποτε άλλο εκτός από ιδανικές οπτικές συνθήκες. 3) απαιτεί εξωφρενική επεξεργαστική ισχύ, τα αυτοκίνητα με lidar είναι γεμάτα με εξειδικευμένους υπολογιστές για να κάνουν τις πιο απλές διαδρομές με 10 χλμ/ωρα. της Tesla δουλεύουν με Nvidia Tesla του εμπορίου που βελτιώνονται καθημερινά. 3) δεν μπορεί να κάνει οπτική αναγνώριση, δεν διαβάζει οδικές πινακίδες, φανάρια, φλας αυτοκινήτων. Άρα χρειάζεται επιπλέον ένα τέτοιο σύστημα αναγνώρισης με κάμερες, +radar για όταν δεν βλέπει. Ποιο το νόημα;

Φίλε Fubar.gr αν είσαι τόσο απογοητευμένος με όλα της Tesla σου αγοράζω τις μετοχές σου για 10 σεντ το δολλάριο. Σκέψου το και πες μου.

 

Το αυτοκίνητο της Tesla είναι τυφλό. Έχει μόνο ένα forward facing radar. Οι κάμερες είναι μόνο για αναγνωριση αντικειμένων απο σχετικά κοντινή αποσταση. Δέν μπορούν να κάνουν ranging, γιατι ακόμα και σε σχετικά μικρές αποστάσεις τα αντικείμενα θα είναι μερικά pixels. Τα ultrasonics επίσης έχουν πολύ μικρή εμβέλεια. Για εντοπισμό αυτοκινήτου στο τυφλό σημείο είναι καλοί, αλλά όχι για κάτι παραπάνω.

Στην αλλαγή λωρίδας, αν ένα αυτοκίνητο έρχεται απο πίσω με ταχύτητα, οι αισθητήρες θα το δούν την τελευταία στιγμή.

Χρειάζεται εκτός των άλλων ραντάρ γύρω γύρω και LIDAR.

Αν κάποιος είπε οτι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης θα είναι φτηνά, σας κορόιδεψε.

Στο βίντεο φαίνεται πως η Tesla έχει την τεχνολογία για πλήρως αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο ήδη απο το 2016. Τώρα, 1,5 χρόνο μετά και ούτε κουβέντα για το full self driving. Αν ήταν όντως ετοιμο θα το είχε βγάλει στα αυτοκίνητα της, καθώς κάποιοι πελάτες το έχουν ήδη προπληρώσει. Πώς το εξηγείς αυτό?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, madx2 είπε

1) Όπως γράφεις υπάρχουν ημέρες όπου ήδη το δίκτυο δεν αντέχει άρα πόσο μάλλον να προστεθούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα , επίσης σκέψου ότι αυτό συμβαίνει και βραδινές ώρες αρκετές μέρες το καλοκαίρι ενώ ειδικά στα νησιά είναι οριακά με τις καταναλώσεις.
 

3) Αναφέρομαι σε όσους ταξιδεύουν και ειδικά τις περιόδους αιχμής Χριστούγεννα, Πάσχα κ καλοκαίρι όπου κάποιος δεν θα περιμένει στις διακοπές να βραδιάσει για να φορτίσει και να πάει το ταξίδι του.
Αν δε υπολογίσεις ότι το καλοκαίρι θα πρέπει να δουλεύει φουλ το κλιματιστικό τα χιλιόμετρα που θα μπορείς να κάνεις μειώνονται δραματικά
Τα βενζινάδικα σε μικρό χώρο άνετα μπορούν να γεμίσουν  4 αυτοκίνητα / 3λέπτο (4 αντλίες μαζί με τον χρόνο της πληρωμής) κάνε λοιπόν τον υπολογισμό .
 Επίσης θα πρέπει να λάβεις υπόψιν ότι απαιτούνται σοβαρές αναβαθμίσεις στο δίκτυο και ειδικά στην επαρχία για να αντέξει τα σχετικά φορτία

Η μόνη περίπτωση για να προχωρήσουν τα ηλεκτρικά είναι να γίνει επιτέλους η κατάλληλη εξέλιξη στις μπαταρίες , τα τελευταία χρόνια έχουν βγεί αρκετές ελπιδοφόρες τεχνολογίες που δεν έχουν προχωρήσει και σίγουρα για αυτό ευθύνονται και οι εταιρείες που θέλουν να συνεχίσουν το άρμεγμα

Υπάρχουν κάποιες μέρες που σε συγκεκριμένες ώρες το δίκτυο παρουσιάζει μεγάλη ζήτηση και κάνει ρεκόρ, όχι μέρες ολόκληρες που δεν αντέχει. Το δίκτυο χτίζεται για να καλύπτει την μεγαλύτερη δυνατή ζήτηση με περιθώριο ασφαλείας.
Από μια ανάλυση του ΔΕΔΔΗΕ του '14:

Αναφορά σε κείμενο

 

Αν η Ελλάδα ακολουθήσει το μέσο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς ΗΟ της Ευρώπης, που προβλέπει η ΕΕ και οι εταιρείες έρευνας αγοράς, εκτιμάται ότι το 2020 θα κυκλοφορούν περίπου 40.000 ΗΟ και το 2035 θα  κυκλοφορούν 280.00

Με μέση κατανάλωση καυσίμου 230 Wh/km και μέση διανυόμενη απόσταση 20.000 km ετησίως ανά ΗΟ:
    Η αύξηση της κατανάλωσης ενέργειας θα είναι περίπου 180.000 MWh το 2020 και 1.300.000     MWh το 2035 (ποσοστά 0,35% και 2,5% αντίστοιχα της ετήσιας κατανάλωσης του 2013, που     ήταν 51.600.000 MWh).
   Η συμμετοχή στην αιχμή της ζήτησης λόγω χρήσης ΗΟ, με συντελεστή φορτίου 0,4 (δυσμενής εκτίμηση) η συμμετοχή την αιχμή θα είναι περίπου 50 MW το 2020 και 370 MW το 2035. (ποσοστά 0,55 % και  4 % της αιχμής του διασυνδεδεμένου του 2013, που ήταν 9.350 MW).

Συνεπώς, μέχρι το 2020 η αναμενόμενη επίδραση της διείσδυσης των ΗΟ στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ είναι περίπου αμελητέα

 

Υπόψιν ότι ένα tesla model 3 έχει την μισή κατανάλωση κατά EPA από τους υπολογισμούς του ΔΕΔΔΗΕ και είναι ένα premium επιπέδου BMW3 με 4.6δ/100κμ (και οι μπαταρίες κοστίζουν 3-4 φορές λιγότερο σήμερα)

Επίσης μια φόρτιση θα δίνει στο μέσο ηλ.αυτοκίνητο αυτονομία 300-350 χλμ, (όσο τα Tesla, nissan leaf σημερα) ενώ το μέσο αυτοκίνητο κάνει 20-30km/μέρα. οπότε είναι μια φόρτιση ανά εβδομάδα περίπου για το μέσο αυτοκίνητο. Για ταξίδι πάνω από 250-300 χλμ, ήδη σήμερα στις χώρες που υπάρχουν ηλεκτρικά οι superchargers είναι περισσότεροι από την ζήτηση (8-15+ θέσεις ανά σταθμό σήμερα), όταν στο μέλλον αυξηθούν τα ηλ.αυτοκίνητα θα αυξηθούν ανάλογα οι σταθμοί, σε 2 χρόνια μια εταιρία μόνο η Tesla έχτισε αυτό το τεράστιο δίκτυο που βλέπεις στην εικόνα που έβαλα, δεν είναι τόσο δύσκολο. Και οι superchargers έχουν πολύ μεγάλες μπαταρίες που φορτίζουν τα αυτοκίνητα, δεν επιβαρύνουν σημαντικά τα δίκτυα.

9 ώρες πριν, mp123 είπε

Παιδιά  καθησα και διάβασα στα γρήγορα το νήμα. Απορία : τι κίνητρο να έχουν οι εισαγωγείς αφού αυτά τα αυτοκίνητα είναι πανάκριβα. Αντέ και τα φέρανε κάνανε σταθμούς φόρτισης. Υπάρχει κανείς να τα αγοράσει;

Σήμερα είναι ακριβά αν υπολογίσεις την αρχική τιμή αγοράς μόνο (80+% φτηνότερα σε χρήση) και επειδή είναι ακόμα σπάνια και δεν υπάρχουν σε όλες τις κατηγορίες. Σε λίγα χρόνια μόλις αρχίσουν να παράγουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυτοκίνητα σε όλες τις κατηγορίες τα ηλεκτρικά θα είναι αρκετά φτηνότερα από τα συμβατικά ακόμα και σαν αρχική τιμή αγοράς. Στην Αμερική σήμερα 25% των Tesla τα αγοράζουν εταιρίες leasing και τα δίνουν με ~200 δολαρια τον μήνα αφού ουσιαστικά δεν έχουν σέρβις και αναλώσιμα.

9 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Αν κάποιος είπε οτι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης θα είναι φτηνά, σας κορόιδεψε.

Στο βίντεο φαίνεται πως η Tesla έχει την τεχνολογία για πλήρως αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο ήδη απο το 2016. Τώρα, 1,5 χρόνο μετά και ούτε κουβέντα για το full self driving. Αν ήταν όντως ετοιμο θα το είχε βγάλει στα αυτοκίνητα της, καθώς κάποιοι πελάτες το έχουν ήδη προπληρώσει. Πώς το εξηγείς αυτό?

Η Google, GM και λοιπές κοροϊδεύουν τον κόσμο που παρουσιάζουν το Lidar σαν πανάκεια και ότι θα μπορεί να μπει στο διαφαινόμενο μέλλον σε νορμαλ αυτοκίνητα. Στο βιντεο (του '16 επί mobileye) δεν λέει κανείς ότι είναι έτοιμο για τελική χρήση, μια επίδειξη είναι σαν αυτά που βγάζει η google εδώ και χρόνια. Όπως με τα αυτοκίνητα με lidar μπορεί υπό προϋποθέσεις και συγκεκριμένες συνθήκες να οδηγήσει αυτόνομα, οι πραγματικές συνθήκες και απαιτήσεις και νομοθεσίες είναι άλλο πράγμα. Ο Musk όντως έπεσε έξω στα χρονοδιαγράμματα (άλλη μια φορά) αλλά τουλάχιστον παρουσιάζει την μόνη ρεαλιστική πρόταση για κάποιους μεγαλύτερους βαθμούς αυτοοδήγησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βγαίνω ολιγον off topic:

Παρολο που το θέμα παρέχει καταιγίδα πληροφοριών και τεχνολογικών εξελίξεων, στεναχωριέμαι διοτι παρατηρώ ανθρώπους με μυαλό (και μάλιστα μπολικο) να αδυνατουν ή να αρνουνται να αποστασιοποιηθούν απο το ρεύμα του μάρκετινγκ και να δουν κριτικά αυτά που λέγονται-γίνονται.

Οσο περνάει ο καιρός, διαισθάνομαι οτι το φαινόμενο τεσλα απο μια καινοτόμος υπερπροσπάθεια εξέλιξης θα καταλήξει σκασμένη φούσκα. Τα περιθώρια ανοχών δειχνουν να στενεύουν στα όρια, που με μια απλή αφορμή θα γίνει μαζική κατάρρευση. Στα μάτια μου φαινεται πλεον πυραμίδα (αεροπλανάκι για τους πιο παλιους).

Αν η ιατρική φαρμακολογία/ιατρική ακολουθούσε τη μεθοδολογία tesla στην εξέλιξη φαρμάκων και θεραπειών, τα στατιστικά αποτελέσματα θα ήταν ποινικά κολάσιμα, δεδομένου της αμεσότερης εμπλοκής της ανθρώπινης ζωής.

Δεν ειμαι (και δεν θα γίνω ποτε Μασκ) αλλά με το δικό μου τρόπο σκέψης θα έπιανα ενα θέμα και θα εριχνα τόνους χρήματα στην αναπτυξη-μελετη-δοκιμές του ώστε να βγει κάτι καινοτομο, αποδοτικό και ΣΙΓΟΥΡΟ που θα καπακώσει όλη την αγορα. Π.χ. μπαταρίες και μολις το εχει και πλεον εισπράτει χρήματα απο την αγορα, ρίχνει αναπτυξη και στα ηλεκτρικά αυτοκινητα και αυτονομη οδηγηση, κλπ, κλπ

Ενα ακομα σχολιο. Διαβασα κάπου νωρίτερα οτι και άλλοι (πλέον) μεγαλο-επιχειρηματίες ξεκίνησαν με καινοτομες ιδεες και έπιασαν (amazon, uber, κλπ) αλλά θεωρώ λάθος τη συγκριση. Εγω θα χαρακτηριζα την tesla μια κακη-βιαστική αντιγραφη της apple. Η μονη διαφορα ειναι οτι η apple, πρώτα καλα-κωλοεκατσε στους υπολογιστες με σταθερα (σκυλια), μηχανήματα και αφου εκει ειχε πιάσει την αγορα, μπήκε στα κινητα, τα tablet, το app store, κλπ. Αντιθετα βλεπω την τεσλα να εχει καταπιαστεί με λιγο απ'ολα, τα οικονομικά της ειναι στα κοκκινα, να μαρκεταρει χρήματα απο το χρηματιστηριο και ... ποντίκια να πηδανε απο το καραβι. Πιο πιθανό θεωρώ να αγοραστει κοψοχρονιά απο κάποια αλλη μεγαλη εταιρεία, παρα να τη δουμε να μεσουρανει στις ζωές μας.

9 ώρες πριν, Omnigeek είπε

. Στην Αμερική σήμερα 25% των Tesla τα αγοράζουν εταιρίες leasing και τα δίνουν με ~200 δολαρια τον μήνα αφού ουσιαστικά δεν έχουν σέρβις και αναλώσιμα.

 

Χωρίς διάθεση έντονης αμφισβήτησης, διοτι δεν ξερω την αγορα leasing στο usa, εριξα λιγο googling και οι τιμές που βρίσκω στα προχειρα ειναι τουλάχιστον  600-900 δολλάρια το μήνα (χωρια προκαταβολές, φόροι, κλπ). Βλέπω κάτι λάθος;

Ενδεικτικά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Η Google, GM και λοιπές κοροϊδεύουν τον κόσμο που παρουσιάζουν το Lidar σαν πανάκεια και ότι θα μπορεί να μπει στο διαφαινόμενο μέλλον σε νορμαλ αυτοκίνητα. Στο βιντεο (του '16 επί mobileye) δεν λέει κανείς ότι είναι έτοιμο για τελική χρήση, μια επίδειξη είναι σαν αυτά που βγάζει η google εδώ και χρόνια. Όπως με τα αυτοκίνητα με lidar μπορεί υπό προϋποθέσεις και συγκεκριμένες συνθήκες να οδηγήσει αυτόνομα, οι πραγματικές συνθήκες και απαιτήσεις και νομοθεσίες είναι άλλο πράγμα. Ο Musk όντως έπεσε έξω στα χρονοδιαγράμματα (άλλη μια φορά) αλλά τουλάχιστον παρουσιάζει την μόνη ρεαλιστική πρόταση για κάποιους μεγαλύτερους βαθμούς αυτοοδήγησης.

Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές ξοδεύουν εκατομμύρια στην εξέλιξη του LIDAR. Δέν προσπαθούν να κοροιδέψουν, ούτε είναι χαζοί να πετάνε λεφτά τζάμπα. Πολύ απλά είναι απαραίτητο και η Tesla με το σύστημα της μόνο με οπτικές κάμερες προσπαθεί να βάψει αβγά με πορδές.

Η ανακοίνωση του break-up με τη MobilEye έγινε το 2016, αλλά το πιό πιθανό είναι οτι ήταν στα μαχαίρια απο καιρό πρίν. Έτσι κι αλλιώς το self driving είναι εντελώς έξω απο τις δυνατότητες του SoC της MobilEye.

Η Tesla σύμφωνα με τα Disengagement reports είχε μηδέν χιλιόμετρα δοκιμών το 2015.

Οπότε πώς απο μηδέν δοκιμές κατάφερε να βγάλει πρωτότυπο μέσα σε μερικούς μήνες?

Το πιό πιθανό είναι οτι πήραν έτοιμο το σύστημα αυτοοδήγησης της Nvidia, με την οποία ξεκίνησαν και επίσημα τη συνεργασία το ίδιο χρονικό διάστημα.

Το σύστημα της Nvidia περιγράφεται σε αυτό το paper και βασίζεται αποκλειστικά σε οπτικες κάμερες: http://images.nvidia.com/content/tegra/automotive/images/2016/solutions/pdf/end-to-end-dl-using-px.pdf

 

Σύμφωνα με τα disengagement reports του 2016, όλες οι δοκιμές της Tesla στην Καλιφόρνια γίνανε το μήνα Οκτώβριο που γυρίστηκε και το βίντεο. Μετά, και για το σύνολο του 2017, πάλι μηδέν δοκιμές, ενώ η Tesla παράλληλα τα τσούγκρισε και με την Nvidia.

 

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι οτι η Tesla είναι σαν αυτές τις πόλεις της Βόρειας Κορέας, οπου τα κτήρια είναι κούφια και δέν μένει κανείς. Ξέρουν πολύ καλά οτι δέν μπορούν να φτιάξουν σύστημα αυτοοδήγησης, οπότε και δέν προσπαθούν κάν. Όλη η προσπάθεια τους αναλώθηκε στα γυρίσματα αυτού του βίντεο, και απλά κοροιδεύουν τον κόσμο παίρνοντας προπληρωμές για ένα σύστημα που ποτέ δέν σκοπεύουν να παραδώσουν.

Η Tesla θα αποδειχθεί οτι είναι η μεγαλύτερη απάτη της τελευταίας 20ετίας μετά την Enron.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, isay είπε

Χωρίς διάθεση έντονης αμφισβήτησης, διοτι δεν ξερω την αγορα leasing στο usa, εριξα λιγο googling και οι τιμές που βρίσκω στα προχειρα ειναι τουλάχιστον  600-900 δολλάρια το μήνα (χωρια προκαταβολές, φόροι, κλπ). Βλέπω κάτι λάθος;

Ενδεικτικά

Δίκιο έχεις δεν το εξήγησα σωστά. Μιλάω για ανακοινώσεις για το model 3 των 35000. Χωρίς συντήρηση αναλώσιμα (πέρα από λάστιχα) κτλ ουσιαστικά είναι μόνο η απομείωση (~20% με βάση τα υπάρχοντα) και τα επιτόκια των εταιριών leasing. Από 140-150 μπορεί να ξεκινάει λένε.

Και η Tesla είναι πιο κοντά στο μοντέλο της Amazon, δις τζίροι αλλά ζημίες σχεδόν κάθε τρίμηνο, όλα σε επενδύσεις σε πραγματικές εγκαταστάσεις και τεχνολογία.

Για όλα τα άλλα ξαναλέω θα δούμε. Αυτοί πάντως που έχουν εσωτερική πληροφόρηση από 1ο χέρι (οι πραγματικοί μέτοχοι όχι τα γελοία κοράκια του CNBC) δείχνουν να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στον Musk και τον παρακαλάνε να μείνει παραπάνω στην Tesla.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...