Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα φρένα θέλουν 100% συντήρηση.

Συνήθως λένε ανά 2 χρόνια αλλαγή υγρών. Στο προηγούμενο αμάξι έλεγαν πρώτη αλλαγή μετά τα 4 χρόνια.

Μετά τα 4 χρόνια, 100% να κάνετε την αλλαγή υγρών και έλεγχο (γρασαρίσματα, καθαρίσματα κλπ.).

Το ότι δεν τα χρησιμοποιεί το αμάξι δεν σημαίνει ότι τα υγρά δεν χαλάνε. Και μετά δεν δουλεύει σωστά ούτε το ABS ούτε τα υπόλοιπα συστήματα. Το υγρό παίρνει υγρασία, η οποία υπό πίεση γίνεται ατμός και συμπιέζεται (τα υγρά δεν συμπιέζονται) και έτσι έχουμε σπογγώδη αίσθηση στο φρένο στην καλύτερη περίπτωση, και στη χειρότερη, τα συστήματα έχουν μειωμένη απόκριση στη λειτουργία τους. Χώρια που το νερό κάνει και άλλες ζημιές.

Δεν χρειάζεται να πάτε στη τέσλα. Στο μενού μπορεί να έχει και λειτουργία για αλλαγή υγρών και εξαέρωση (δουλεύει την αντλία και ανοιγοκλείνει βαλβίδες abs). Γίνεται στο περίπου και χειροκίνητα.

 

Μαζί με τα λάστιχα είναι απο τα σημαντικότερα μέρη του αυτοκινήτου άσχετα αν τα χρειαζόμαστε ελάχιστα στα ηλεκτρικά. Όταν χρειαστούν πρέπει να δουλεύουν στο 100%.

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 1
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, sattack είπε

Oχι, η Tesla δεν ζητάει τίποτα απο αυτές τις παπάτζες! 

- Έλεγχο της μπαταρίας?! Τι είναι αυτο?! 🤣 η μπαταρια δεν χρειάζεται κανένα "προληπτικο" έλεγχο. Η μπαταρια είναι φτιαγμένη να κρατησει περισσοτερο απο όσο κράτησει το όχημα, και αν τυχόν συμβεί κάποια αστοχία υλικού και χαλάσει, γι' αυτό έχει και 8 χρόνια εγγύηση. 

- Έλεγχος 12V μπαταρίας? Ειδικά τωρα που και η 12V μπαταρία είναι λιθίου, δεν προβλέπεται να χαλάσει ποτε. Και δεν χρειάζεται κανένα "προληπτικο" έλεγχο. 

- Έλεγχος εγκεφάλου?! Τι ειναι αυτο?!! Η μητρική με τους 2 επεξεργαστές της Tesla δουλεύει κάθε μέρα στο φουλ ελέγχοντας τα πάντα μέσα στο αυτοκίνητο και κάνει ΟΤΑ update το λειτουργικό 10 φορές πιο συχνά απο οτι κάνουνε τα iphone και τα Samsung κινητά.

Θα το καταλάβαινες μέσα σε 1 sec αν ειχε καποιο προβλημα, ή θα το καταλάβουν μέσω απομακρυσμενης διαχείρισης οι τεχνικοι της Tesla αν εχεις κάποια υποψία προβλήματος και ανοίξεις αίτημα στο app.  

Δεν χρειάζεται "προληπτικο" έλεγχο, να τρέχεις στο σέρβις που ζητανε οι παπάτζες!!!! 🤣🤣🤣

 

- Για το φίλτρο καμπίνας και τα τακάκια, το έγραψα πιο πανω.

Τα τακάκια τα βλέπεις και με το μάτι. Μπορει να κανουν 8 χρονια να φαγωθούν στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεται να πηγαίνεις απο το σερβις για να σου δουν αν φαγώθηκαν!!!

Για το φίλτρο καμπινας, σου λεει αλλαξε το κάθε 2 χρονια και εσύ κανε οτι θέλεις. Θέλεις μην το αλλάξεις και ποτέ. Θέλεις αλλαξε το μονος σου, ή στον μαστρο Μήτσο. Θέλεις κλείσε ραντεβού στο service οποτε σου γουστάρει και σε βολεύει. 

- Αλλαγή υγρών φρένων, δεν εχω ακούσει και δεν γνωρίζω να ειναι απαραίτητο.  Ευκαιρία ισως να το ψάξουμε συγκεκριμένα. 

 

Με λίγα λόγια, το business plan να βασιζεις τα κέρδη σου και άρα την υπαρξη της εταιρίας στα service του οχήματος, ηταν το business plan των παλιών ICE κατασκευαστων, που η Tesla το καταργησε και τους στειλνει όλους τωρα να αντιμετωπίσουν το KODAC moment τους. 

Το Tesla service ειναι μονο για να αντιμετωπιζει τυχόν ατυχίες. Οχι για να σε κανει μόνιμο πελάτη και τακτικό εισόδημα. 

Ακριβώς.. Αυτό είναι κάτι που η tesla είναι μπροστά... 

 

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Τα φρένα θέλουν 100% συντήρηση.

Συνήθως λένε ανά 2 χρόνια αλλαγή υγρών. Στο προηγούμενο αμάξι έλεγαν πρώτη αλλαγή μετά τα 4 χρόνια.

Μετά τα 4 χρόνια, 100% να κάνετε την αλλαγή υγρών και έλεγχο (γρασαρίσματα, καθαρίσματα κλπ.).

Το ότι δεν τα χρησιμοποιεί το αμάξι δεν σημαίνει ότι τα υγρά δεν χαλάνε. Και μετά δεν δουλεύει σωστά ούτε το ABS ούτε τα υπόλοιπα συστήματα. Το υγρό παίρνει υγρασία, η οποία υπό πίεση γίνεται ατμός και συμπιέζεται (τα υγρά δεν συμπιέζονται) και έτσι έχουμε σπογγώδη αίσθηση στο φρένο στην καλύτερη περίπτωση, και στη χειρότερη, τα συστήματα έχουν μειωμένη απόκριση στη λειτουργία τους. Χώρια που το νερό κάνει και άλλες ζημιές.

Δεν χρειάζεται να πάτε στη τέσλα. Στο μενού μπορεί να έχει και λειτουργία για αλλαγή υγρών και εξαέρωση (δουλεύει την αντλία και ανοιγοκλείνει βαλβίδες abs). Γίνεται στο περίπου και χειροκίνητα.

 

Μαζί με τα λάστιχα είναι απο τα σημαντικότερα μέρη του αυτοκινήτου άσχετα αν τα χρειαζόμαστε ελάχιστα στα ηλεκτρικά. Όταν χρειαστούν πρέπει να δουλεύουν στο 100%.

Αυτο το λεει επισημα η τεσλα για τα φρενα η' το υποθετετε;

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, koostas2001 είπε

Αυτο το λεει επισημα η τεσλα για τα φρενα η' το υποθετετε;

Το υποθέτω. Είναι κάτι που ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα χρόνια τώρα. Είτε ηλεκτρικά είτε όχι.

Λογικά όλοι οι οδηγοί το γνωρίζουν αφού είναι στην τακτική συντήρηση όλων των οχημάτων.

Και μάλιστα είναι πιο σημαντικό απο την αλλαγή λαδιών στους ICE!

Και στις μηχανές ισχύει το ίδιο. Δεν αφορά μόνο τα 4τροχα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
46 λεπτά πριν, sattack είπε

 

- Αλλαγή υγρών φρένων, δεν εχω ακούσει και δεν γνωρίζω να ειναι απαραίτητο.  Ευκαιρία ισως να το ψάξουμε συγκεκριμένα. 

 

 

According to the Tesla Model Y Owner's Manual, Tesla recommends a brake fluid health check every 4 years, with replacement if necessary.

- Checking the fluid: You can visually inspect the brake fluid level in the reservoir (located in the frunk) without removing the cap. The level should be between the MIN and MAX marks. If it’s low, Tesla advises against topping it up yourself unless absolutely necessary (e.g., to avoid running out before a service appointment), as low fluid may indicate a leak or significant brake pad wear.

- DIY or professional service: Brake fluid replacement involves bleeding the system to remove air and old fluid, which requires tools like a pressure bleeder and Tesla’s Toolbox software for proper execution. While some owners perform this themselves, Tesla recommends having it done by a certified technician to avoid warranty issues.

- Cost: Tesla service centers may charge around $200 for a brake fluid check and replacement, though third-party shops might offer it for less (e.g., using DOT 4 fluid for potentially better performance).

 

When to Act:

- Every 4 years for a routine health check, as per Tesla’s schedule.

- Immediately if you notice a low brake fluid warning, spongy brakes, or discolored fluid. These could indicate contamination or a leak, requiring professional inspection.

- Test strips or electronic testers can be used to check for moisture or corrosion (e.g., copper content) in the fluid. If moisture exceeds 1.5% or corrosion is detected, replacement is advised.

 

Practical Advice:

- If your Model Y is under 4 years old and you haven’t noticed any braking issues, you likely don’t need to change the fluid yet unless you drive aggressively or in extreme conditions.

- If you’re approaching or past the 4-year mark, schedule a brake fluid health check with Tesla or a trusted mechanic. You can also test the fluid yourself with a $10-$15 test strip or electronic tester available online.

- Avoid frequent topping off, as this can mask leaks or other issues. If you must top off (e.g., due to a low fluid warning), use only DOT 3 fluid from a sealed container and monitor for recurring low levels, which may indicate a problem.

Επεξ/σία από sattack
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, sattack είπε

When to Act:

- Every 4 years for a routine health check, as per Tesla’s schedule.

- Immediately if you notice a low brake fluid warning, spongy brakes, or discolored fluid. These could indicate contamination or a leak, requiring professional inspection.

- Test strips or electronic testers can be used to check for moisture or corrosion (e.g., copper content) in the fluid. If moisture exceeds 1.5% or corrosion is detected, replacement is advised.

Θεωρώ τελείως απαράδεκτο να λές σε έναν άσχετο να τσεκάρει μόνος του τα υγρά φρένων. Οταν δείς το corrosion είναι ήδη αργά. Πόσοι έχετε εργαλείο να τσεκάρετε τα υγρά? 

Τα 4 χρόνια τα θεωρώ πολλά. Δεν έχω εμπειρία απο το ηλεκτρικό αν όντως αντέχουν 4 χρόνια αλλά δε πρόκειται να το τσεκάρω κιόλας. Ψάξτε Moraris brakes να δείτε τί κυκλοφορεί εκεί έξω. 

Βέβαια αν η τεσλα θεωρεί ότι το αμάξι έχει κοντή ημερομηνία λήξης και κάποτε θα πρέπει να αλλάζεις δαγκάνες, σωληνάκια κλπ έχει ένα νόημα η οδηγία τους στο μανουαλ.

Αναφορά σε κείμενο

Tesla’s Recommendations for Brake Fluid Replacement

Tesla’s official maintenance schedule recommends checking your brake fluid every two years for contamination and moisture levels. If the fluid is contaminated, it should be replaced promptly. 

αλλού διαβάζω 2 χρόνια

κάπου κρυμμένο γράφει και αυτό

Αναφορά σε κείμενο

Additionally, Tesla recommends cleaning and lubricating the brake calipers every year or 20,000 km if in an area where roads are salted during winter months.

Καταλαβαίνω ότι η τεσλα χρησιμοποιεί το σκεπτικό,

οδήγα και όσο πάει όλα καλά, όταν (γιατί θα έρθει το πρόβλημα σίγουρα) έχει πρόβλημα φτιάξε το

Οκ για τα υπόλοιπα αλλά για τα λάστιχα/φρένα/αναρτήσεις (και αυτές θέλουν έλεγχο) εγώ δεν κάνω οικονομία. 

Επεξ/σία από teodor_ch
Δημοσ.

Tesla recommends having it done by a certified technician to avoid warranty issues

 

Λιγο ηξεις αφηξεις δεν ειναι αυτο;;

Συστηνει ελεγχο απο επισημο συνεργειο, αλλιως θα υπάρξουν θεματα εγγυησης, τι σημαινει;;;

Η' κανεις υποχρεωτικο τον έλεγχο στα 4 απο συνεργειο επισημο, ή αλλιως λες καντο και μονο σου και η εγγύηση παραμενει

Δημοσ.

Λοιπόν, μέσα στα τελευταία 2+ χρονια που έχω Tesla Model Y, παρατήρησα οτι με κάποια διαδοχικά Updates μειώθηκε πολυ το regen braking. Εκεί που στην αρχή δεν παταγα καθόλου φρένο, και το αυτοκίνητο φρέναρε πολυ απλώς και μόνο σηκώνοντας το "γκαζι" (σε σημείο που οι επιβάτες παραπονιοντουσαν για "απότομη" οδήγηση αν ο οδηγός δεν ήταν πολυ σταθερός στο πάτημα του "γκαζιού"), αυτό μειώθηκε ξανά και ξανά σε σημείο που τώρα χρειάζεται συχνά να πατάω και φρένο. 

Εμένα αυτη η αλλαγή δεν μου πολυαρεσε, αλλά πιστεύω οτι η Tesla το έκανε για 2-3 λόγους. 

- για κάτι freak accidents στην Κινα, που οι οδηγοί ήθελαν να πατησουν φρένο και παταγαν "γκάζι" και τα έκαναν όλα σμπαραλια και μετά κατηγορουσαν την Tesla οτι "επιτάχυνε μόνο του", ενώ αυτοί είχαν "ξεχάσει" να πατάνε φρένο.

- για τις βόρειες χώρες με το αλάτι στους δρόμους το χειμώνα, που αν δεν πατάς ποτέ φρένο αυτό μαζεύεται και διαβρώνει φρένα/δίσκους κλπ,  ενώ αν πατάς που και που το φρένο, το καθαρίζει λιγάκι. 

- και ισως και για τα υγρά φρένων που συζητάμε τωρα, να πατάς που και που ώστε να βλέπεις αν έχει καλή αίσθηση το φρένο ή γίνεται λίγο "σπογγωδης".

Από όλα αυτά που διαβάσαμε, δεν πιστεύω οτι από "πρόβλημα στην ποιότητα" των υγρών των φρένων θα πάθεις ξαφνικά μια μείωση από το 100% στο 70% ή στο 50% ή στο 0%.  (Άλλο αν τρυπήσει και έχεις ξαφνικά διαρροη). Οπότε κάτι θα νιώσεις και σαν λίγο σπογγωδη αίσθηση στο πάτημα του φρένου στην αρχή.

Αυτή τη στιγμή πιστεύω ενα ραντεβού στα 4 χρονια ειναι αρκετό. Είτε στην Tesla, ειτε σε πιστοποιημενο συνεργείο για φρένα. (Από ότι κατάλαβα, αυτό που λέει η Tesla για την εγγύηση, εννοεί να χρησιμοποιήσουν τα ειδικά μηχανήματα που αδειάζουν όλο το υγρό, και να μην το κάνεις μόνος σου "χειροκίνητα").

Θα ρωτήσω τώρα και στα άλλα αυτοκίνητα που έχω τι κάνουν για το θέμα των υγρών των φρένων. 

Δημοσ.
6 ώρες πριν, sattack είπε

Λοιπόν, μέσα στα τελευταία 2+ χρονια που έχω Tesla Model Y, παρατήρησα οτι με κάποια διαδοχικά Updates μειώθηκε πολυ το regen braking. Εκεί που στην αρχή δεν παταγα καθόλου φρένο, και το αυτοκίνητο φρέναρε πολυ απλώς και μόνο σηκώνοντας το "γκαζι" (σε σημείο που οι επιβάτες παραπονιοντουσαν για "απότομη" οδήγηση αν ο οδηγός δεν ήταν πολυ σταθερός στο πάτημα του "γκαζιού"), αυτό μειώθηκε ξανά και ξανά σε σημείο που τώρα χρειάζεται συχνά να πατάω και φρένο. 

Εμένα αυτη η αλλαγή δεν μου πολυαρεσε, αλλά πιστεύω οτι η Tesla το έκανε για 2-3 λόγους. 

- για κάτι freak accidents στην Κινα, που οι οδηγοί ήθελαν να πατησουν φρένο και παταγαν "γκάζι" και τα έκαναν όλα σμπαραλια και μετά κατηγορουσαν την Tesla οτι "επιτάχυνε μόνο του", ενώ αυτοί είχαν "ξεχάσει" να πατάνε φρένο.

- για τις βόρειες χώρες με το αλάτι στους δρόμους το χειμώνα, που αν δεν πατάς ποτέ φρένο αυτό μαζεύεται και διαβρώνει φρένα/δίσκους κλπ,  ενώ αν πατάς που και που το φρένο, το καθαρίζει λιγάκι. 

- και ισως και για τα υγρά φρένων που συζητάμε τωρα, να πατάς που και που ώστε να βλέπεις αν έχει καλή αίσθηση το φρένο ή γίνεται λίγο "σπογγωδης".

Από όλα αυτά που διαβάσαμε, δεν πιστεύω οτι από "πρόβλημα στην ποιότητα" των υγρών των φρένων θα πάθεις ξαφνικά μια μείωση από το 100% στο 70% ή στο 50% ή στο 0%.  (Άλλο αν τρυπήσει και έχεις ξαφνικά διαρροη). Οπότε κάτι θα νιώσεις και σαν λίγο σπογγωδη αίσθηση στο πάτημα του φρένου στην αρχή.

Αυτή τη στιγμή πιστεύω ενα ραντεβού στα 4 χρονια ειναι αρκετό. Είτε στην Tesla, ειτε σε πιστοποιημενο συνεργείο για φρένα. (Από ότι κατάλαβα, αυτό που λέει η Tesla για την εγγύηση, εννοεί να χρησιμοποιήσουν τα ειδικά μηχανήματα που αδειάζουν όλο το υγρό, και να μην το κάνεις μόνος σου "χειροκίνητα").

Θα ρωτήσω τώρα και στα άλλα αυτοκίνητα που έχω τι κάνουν για το θέμα των υγρών των φρένων. 

Μηπως το εχεις 100% φορτισμενο και γι αυτο δε φρεναρει με το μοτερ?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Μηπως το εχεις 100% φορτισμενο και γι αυτο δε φρεναρει με το μοτερ?

Οχι! Δεν λέω τώρα για 1-2 περιπτώσεις. (Επίσης, σχεδόν ποτέ δεν το φορτίζω 100%). Μιλάω για συνεχόμενη εμπειρία και από εμένα και απο τη γυναίκα μου, πως ήταν όταν σηκωνες το πόδι απο το πεντάλ στην αρχή και πως έγινε αυτή η εμπειρία αργότερα. Στην αρχή εγώ δεν πάταγα ποτέ το φρένο. Ποτέ όμως! Τωρα πολλές φορές αναγκάζομαι να το πατήσω. Και η γυναίκα μου την παρατήρησε την αλλαγή.  Σίγουρα το άλλαξαν αυτό σε κάποια ΟΤΑ updates. Και πιστεύω οτι οι λόγοι ειναι αυτοί που έγραψα παραπανω. Και από λογικής άποψης, μάλλον δίκιο είχαν που το έκαναν αυτό για αυτούς τους λόγους. 

Επεξ/σία από sattack
Δημοσ.

Στα υγρά φρένων απαγορεύεται να αδειάσεις του κύκλωμα χωρίς να συμπληρώσεις από πάνω. Δεν πρέπει να εκτεθεί στον αέρα και την υγρασία όλο το σύστημα με τα τσιμουχάκια.

Όλα τα σοβαρά συνεργεία έχουν αντλία, τραβάνε τα παλιά από κάτω και συμπληρώνουνε φρέσκα από πάνω.

 

Σχετικά τώρα μου το φρενάρισμα θεωρητικά ακόμα και τώρα με ηλεκτρονικό φρένο πας.

Απλά πιθανά όπως λες συνεχίζει να σε κρατάει σε εγρήγορση να πατάς το πενταλ του φρένου.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...