Προς το περιεχόμενο

Το thread της SpaceX. (10 χρονια μετα την πιο κομβικη της στιγμη)


sattack

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://wccftech.com/spacex-reveals-starship-flight-test-2-launch-timeline/

H SpaceX ζητάει 6μηνη άδεια για δοκιμές Starship,  ξεκινώντας από τις 15 Ιουνίου.

Ο διευθυντής της Nasa, σε ακρόαση για το budget της Nasa, δήλωσε ότι η SpaceX θα ξαναδοκιμασει μεσα σε 2 μήνες από την 1η (οκ, κρίμα για τις κορμοράνους, αλλά τι να κάνουμε...), 

Πέρυσι είχε πει ότι η SpaceX τον βεβαίωσε ότι μέχρι τέλους του 2023 θα πραγματοποιήσει δοκιμαστική προσεληνωση! (Οκ, αν το καταφέρει αυτό, θα προσκυνησει μεχρι και ο Tony Stark! 😅 )

Επεξ/σία από sattack
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 773
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

19 λεπτά πριν, sattack είπε

Πέρυσι είχε πει ότι η SpaceX τον βεβαίωσε ότι μέχρι τέλους του 2023 θα πραγματοποιήσει δοκιμαστική προσεληνωση! (Οκ, αν το καταφέρει αυτό, θα προσκυνησει μεχρι και ο Tony Stark! 😅 )

Καλά, μην ξεχνάμε οτι πέρυσι υποτίθεται 2 Startship θα ξεκινούσαν με προμήθειες για τον Αρη. Γίνονται υπέροχα πράγματα, δεν χρειαζόμαστε χρονοδιαγράμματα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Skrobo είπε

Καλά, μην ξεχνάμε οτι πέρυσι υποτίθεται 2 Startship θα ξεκινούσαν με προμήθειες για τον Αρη. Γίνονται υπέροχα πράγματα, δεν χρειαζόμαστε χρονοδιαγράμματα. 

εγω συμφωνω! οπως ανεφερα ομως, το θεμα δυστυχως ειναι οτι τα χρονοδιαγραμματα αυτα υπαρχουν επισημα. και η Nasa ειναι υποχρεωμενη να δινει λογαριασμο για αυτα στη Γερουσια και γι' αυτο να ζηταει και λογαριασμο απο την SpaceX. 

Ευτυχως η SpaceX θα μπορει να πει οτι την καθυστερουν η FAA με τις αδειες και οι μηνυσεις για τους κορμορανους. :) 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Yποτίθεται οτι το Starship εσκεμμένα δεν αποσυνδέθηκε από τον πύραυλο, ώστε να μην έχουν δύο κομμάτια του συστήματος εκτός πορείας (και, με δεδομένη και επίσημα αναγνωρισμένη την καθυστέρηση στη λειτουργία του συστήματος αυτοκαταστροφής, καλά έκαναν, αν το έκαναν συνειδητά). Το πρόβλημα, με τις διαδοχικές απώλειες κινητήρων, προέκυψε αρκετά πριν το προγραμματισμένο stage separation, για την ακρίβεια εξ αρχής δεν πυροδοτήθηκαν ορισμένοι κινητήρες και στην πορεία εμφάνισαν βλάβη (με ορατή απώλεια κομματιών της θερμικής τους θωράκισης) και άλλοι κινητήρες.

Δεν ξέρω πώς περιμένει η SpaceX (ή πώς θα καταφέρει η NASA να δώσει) και πάλι το πράσινο φως για συνέχιση των δοκιμών, με τις (όχι παράλλογες, δεδομένου του χάους που προέκυψε κατά την εκτόξευση) νομικές κινήσεις σε βάρος της FAA να βρίσκονται σε εξέλιξη. Ακόμη και η NASA να δώσει το οκ, υπόκειται και αυτή στον έλεγχο της FAA. 

Ακόμη και η τροποποίηση του συστήματος τερματισμού πτήσης (αυτοκαταστροφής) του πυραύλου, που δεν λειτούργησε όπως έπρεπε, πρέπει να πιστοποιηθεί πριν την επόμενη απόπειρα.

Πέρα από τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, όταν εκσφενδονίζονται ογκόλιθοι τσιμένου που σαρώνουν τα πάντα σε έκταση εκατοντάδων μέτρων, εγείρονται διάφοροι κίνδυνοι. Η μεν βάση εκτόξευσης παραμένει γιαπί, λιγότερο από ένα μήνα πριν την ημερομηνία που ζητά η SpaceX επανάληψη των δοκιμών, οι δεξαμενές που βομβαρδίστικαν από κομμάτια τσιμένου μπαλώθηκαν (κυριολεκτικά), το δε προτεινόμενο σύστημα ώστε να μην έχουμε επανάληψη της απαράδεκτης εικόνας που δημιουργήθηκε στην πρώτη εκτόξευση, με τα σύννεφα χωμάτων και τσιμέντου να εκτείνονται ανεξέλεγκτα προς κάθε κατεύθυνση, επίσης δεν θα έχει ελεγχθεί ως προς την πραγματική αποτελεσματικότητά του. Υπενθυμίζω εδώ πως, στη δοκιμαστική πυροδότηση του πυραύλου (για ελάχιστα δευτερόλεπτα) δεν είχε παρατηρηθεί το χάλι που είδαμε στην κανονική πτήση. Δηλαδή, το τι συμβαίνει με μια σύντομη πυροδότηση αποδεδειγμένα πλέον δεν έχει καμία σχέση με το τι συμβαίνει υπό πραγματικές συνθήκες.

Aπό εκεί και πέρα, για όποιον μετράει, η ημερομηνία που προτείνει η SpaceX για επανάληψη των δοκιμών είναι στα όρια των οκτώ εβδομάδων που προέβλεψε αρχικά ο Μασκ.

Ακόμη κι αν δεχτούμε πως όλη αυτή η βιασύνη δεν προκύπτει από την ανάγκη να τηρηθεί το όριο που έθεσε (παντελώς αυθαίρετα, τόσο σύντομα μετά την εκτόξευση) ο Μασκ, προσωπικά θεωρώ αδιανόητη τη συνέχιση των όποιων δοκιμών τη στιγμή που ακόμη και τώρα ούτε η ίδια η SpaceX γνωρίζει τι προκάλεσε την αποτυχία της πρώτης δοκιμής. Ή, τουλάχιστον, δεν έχει κοινοποιηθεί.

Η NASA, εντωμεταξύ, είναι υποχρεωμένη (; ) να σιγοντάρει τα διάφορα λίγο έως πολύ απίθανα που λέει ο Μασκ και η εταιρία του, καθώς έχει δεθεί με τη SpaceX στο πλαίσιο του προγράμματος Άρτεμις.

Προσωπικά, και παρότι είναι γνωστό ότι η SpaceX έτσι λειτουργεί, γρήγορα, θεωρώ λάθος την τόση σπουδή για επανάληψη των δοκιμών. Τυχόν νέα αποτυχία θα προκαλέσει πολλαπλάσιες καθυστερήσεις, καθώς θα έρθει να προστεθεί στην κατάληξη της πρώτης δοκιμαστικής πτήσης και θα περιορίσει τα περιθώρια των συμμάχων του Μασκ να του εξασφαλίζουν άδειες για συνέχιση των δοκιμών.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 17/4/2021 στις 9:54 ΠΜ, sattack είπε

Δεν νομίζω ότι το περίμενε κανείς αυτό!

https://www.cnbc.com/2021/04/16/spacex-sole-winner-in-nasas-hls-moon-lander-program-report.html

"NASA last year awarded the three teams with $967 million and 10-month contracts to begin work on the lunar lander concepts under its Human Landing Systems, or HLS, program. SpaceX was awarded the least amount of those three, with $135 million. Meanwhile, Dynetics received $253 million and Blue Origin had won $579 million.

NASA was expected to choose two of the three teams, making the sole selection of SpaceX a surprise given the agency's prior goals for the program to continue to be a competition."

 

 

Στις 4/5/2023 στις 1:02 ΜΜ, sattack είπε

Το Starship είναι ένα αδιανόητα απίστευτο εγχείρημα που τώρα (θα έλεγα δυστυχώς) έχει βάλει στο κεφάλι του και μια σηναντικοτατη προθεσμία που μοιάζει αδύνατη. 

Η Nasa επέλεξε ως μοναδική λύση προσεληνωσης για το Artemis (νομίζω το Artemis 3)  το Starship, απορρίπτοντας και τις 2 άλλες προτάσεις, ενώ όλοι περίμεναν ότι θα διαλεγε 2 από τις 3 για να έχει εναλλακτική. 

Μετά η μία από τις άλλες 2 η Blue Origin του Bezos (η οποια ειχε συνεταιριστει με τη Lockheed Martin και την Northrop Grumman, δηλαδή μιλάμε για γίγαντες της Αμερικανικης στρατιωτικο-αεροδιαστημικης βιομηχανίας) μήνυσε τη Nasa για αυτό και η Nasa υπεραμυνθηκε της απόφασης της και επέμεινε σε αυτό το σχέδιο. 

Αυτό σημαίνει ότι το 2025, δηλαδή σε 2 χρονια από τώρα, θα πρέπει το Starship να μπορεί να κάνει καμία 10αρια εκτοξεύσεις με φορτίο καυσιμου που σε τροχια θα συνδεθουν και θα γεμίσουν το 1 που θα πάει στη Σελήνη, εκεί θα πρέπει να συνδεθεί με τη διαστημική κάψουλα Orion που εκτοξεύεται με το SLS του προγράμματος Artemis για να παραλάβει αστροναύτες, να προσεληνωθει με ασφάλεια, να τους κατεβάσει με κάποιο μηχανισμό στο έδαφος, να τους ξαναπαραλαβει, να απόγειωθει (αποσεληνωθει?) και να τους ξαναπάει στο Orion που θα είναι σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, για να τους παραλάβει και να τους επιστρέψει στη Γη...

Και πριν τα κάνει όλα αυτά με αστροναύτες μέσα, θα πρέπει να τα κάνει τουλάχιστον μια φορά προηγουμένως χωρίς ανθρώπους μέσα. 

Πιασ' τ' αυγό και κουρευτο.... 

Όσο και να με ενθουσιάζει η SpaceX, o Musk και τα απιστευτα κατορθωματα τους μέχρι τώρα, αυτό το τρελό χρονοδιάγραμμα αυτου του εξωφρενικου τεχνικού εγχειρήματος, με προβληματίζει πάρα πολύ.

Ακόμα κι αν τα καταφέρουν με απογειώσεις ρουτίνας, με μεταγγίσεις καυσιμου σε τροχιά 10 τη φορά, με προσεληνωσεις κλπ κλπ, είναι ένα τεράστιο ρίσκο μόλις βάλουν μέσα και ανθρώπους. ΑΝ φτάσουν μέχρι εκεί.

Μου έχει μπει και η ιδέα ότι η Nasa επιτηδες επέλεξε μόνο αυτό, για να έχει έναν αποδιοπομπαιο τράγο να του φορτώσει την αποτυχία του προγράμματος SLS / Artemis το οποίο ήταν από την αρχή ένα φαραωνικο αδιέξοδο. 

 

Τελικά η Nasa προχώρησε και σε 2ες επιλογές. 

Στην SoaceX έχει δώσει συμβόλαιο και χρήματα για το Artemis III και ΙV και μετά από όλες αυτές τις διαμάχες (μέχρι και δικαστκά) που ειχαμε αναφέρει, για το γεγονός ότι είχε επιλέξει μόνο μια λύση αντί για δύο που περίμεναν όλοι τότε, τωρα επέλεξε και 2η λύση, αυτή της Blue Origin, δίνοντας της συμβόλαιο και χρήματα για το Artemis V. 

Κατά τη γνώμη μου όλες οι αποστολές θα πάνε πολύ πίσω από τον αρχικό τους προγραμματισμό. Και θα δούμε ποιος και πότε και τι θα καταφέρει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε άλλα νέα, η SpaceX θέλει να συνεργαστεί με την T-Mobile για να παρέχει απευθείας σήμα από τους δορυφόρους Starlink στα κινητά συνδρομητών της 2ης.

Και η ΑΤ&Τ κινείται νομικά για να μπλοκάρει αυτό το σχέδιο (γιατί έχει θα κάνει παρεμβολές στο δικό της δικτυο). 

https://arstechnica.com/tech-policy/2023/05/att-tries-to-block-starlink-t-mobile-plan-for-satellite-to-phone-service/

Πλέον η SpaceX έχει μπει για τα καλά στο προσκήνιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Σε άλλα νέα, 

Από τη μια το starliner της Boeing πήρε πάλι αναβολη, αυτή τη φορά απροσδιοριστης διάρκειας, γιατί έχει προβλήματα με τα αλεξίπτωτα και γιατί λέει βρήκαν ότι οι αυτοκόλλητες ταινίες που τυλίγουν ολα τα καλώδια είναι εύφλεκτες! Κάποιοι λένε ότι τέτοιες ταινίες εχει και ο ΔΔΣ, οπότε λένε θεωρητικα δεν ειναι πρόβλημα. 

Το θέμα είναι ότι η SpaceX με το CrewDragon που το εχαν βαλει ως 2η επιλογή και με τη μισή χρηματοδότηση, αποτελεί το μοναδικό αξιόπιστο διαστημοπλοιο της NASA για να πηγαίνει στο ΔΔΣ. Φαντασου να είχαν αγνοήσει τη SpaceX κσι να βασίζονταν τώρα ακομα στους Ρώσους....

 

Από την άλλη η Νasa τωρα λέει για το σύστημα προσεληνωσης με Starship και αν θα προλαβουν μεχρι το τελος του 2025, κάτσε να δούμε πότε θα πετάξουν αυτοί πρώτα. Ε ναι προφανώς.... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://wccftech.com/spacexs-starship-launch-dust-that-covered-cars-wasnt-concrete-says-research/

Now, it appears as if residents of Port Isabel might have encountered sand from the beach instead of chunks of concrete and Fondag from the launch pad shows a spectral analysis of the dust samples.

NASA is interested in this research because it will help inform how to build lunar launch pads. We've never seen a launch pad event like this, and it has similarities to expected failure modes of lunar launch pads.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • 4 εβδομάδες αργότερα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...